|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-02-18, 15:11 | #31 |
Tack!
Denna plockade jag fram genom att många av de startande hästarna är gamla trötta saker. Mycket travtittande genom åren hjälper till och pejl på många av djuren historiskt. Elin brukar ha visst drag på grejerna. Iordningställt tänkte jag, ej favorit. Det är helt sjukt just nu. Allt jag skriver om eller analyserar runt levererar i princip. Lär aldrig ha en sådan här period igen. Jag var mer än nöjd med hur min "bok" kunde bockas av sista månaderna innan nyår. Då har jag varit ännu vassare efteråt!(Nu var denna inte uppskriven i min bok utan mer av en snabbanalys) Det märkliga i sammanhanget är att jag nästan aldrig haft färre system in än under den här perioden. Fast jag kör ju med speluppehåll fram till Hugo Åbergs, förstås.(Tog uppehåll fr.o.m. Orderly:s V64-vinst å framåt av principskäl. Endast lirat J.P. Bit och Eccentrico VP sedan dess. Två objekt jag redan hade bestämt mig om sedan bra länge.) Ett bra travöga är sällan blött! |
|
2015-02-18, 15:47 | #32 | |
Citat:
Keep smiling/SO Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+5) |
||
2015-02-18, 16:25 | #33 | |
Citat:
En skillnad har jag dock noterat. Tidigare visste jag ju egentligen bara om vad jag sett på hemmabanan, sett i tv ifrån V75-/Onsdags-/DD-sändningarna och läst i tidningar. Numera ger lopparkivet och andra sändningar helt andra möjligheter. Det går inte att hålla reda på allt och fokus på din hemmaregion ger dig som spelare en fördel. Det är framförallt enklare att sålla bort rejält begränsade djur helt utan vidare fördjupning runt loppet som står på tur. Bra djur fångar du upp genom att upptäcka intryck i alla lopp du ser, efterhand. Då noterar du i "boken" för att minnas, annars slarvmissar du nästa start oftare än vad du tror. Det är anledningen till att jag hittar drag över hela landet, Danmark och Norge. Ibland kör jag lopparkiv även inför start på motståndarna till dessa, företrädesvis vid små startfält och vid tid till förfogande. Sedan gäller det ju att sätta in hästen ibland övriga, vilket jag tror bygger mycket på erfarenhet och många sedda lopp. I dagens lopp 5 i norra Sverige kände jag till de andra djuren trots allt och därför yttrade jag mig. Jag försöker också lägga på minnet vad tränare och kuskar säger om hästars kapacitet vid olika intervjuer. Sådant kan jag ha nytta av flera år i efterhand. Vid uselt P21-lopp för hästar på nedgång kan just uttalandet då göra hela skillnaden vid val av spel. Det där med att hålla sig fast till en region har jag svårt för då allt sedan smälter samman i V86 och V75. Fokus ligger på södra Sverige, men jag slukar allt jag hinner med. Lopparkiv till kaffet är en trevlig sysselsättning! På riksspelen är det oftast mycket svårare att urskilja hästarna ifrån övriga. ____________ Snyggt V4-spel förresten! |
||
|