|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-02-16, 22:40 | #16 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2015-02-16, 22:45 | #17 |
|
|
2015-02-16, 22:50 | #18 |
Min analys av spetsstriden:
Ledningen från innerspåret tog senast 1 Il Sånna och nu har hästen dragit bricka 1 återigen. Senast på Kalmar lyckades ekipaget hålla ut Flex Lane och Versailles som startade snabbt. Näst senast på Åby blev det också ledning efter att Il Sånna tagit en längd på Sharif America. Tre gånger i rad har han spetsat då han även för tre starter sedan tog ledningen i början av januari. Här är han min klare spetsfavorit även om det finns några som öppnar skapligt utanför. Hyfsat startsnabb är 2 Legoholm Zon som kunde hålla upp ledningen från innerspåret utan större besvär i ett lopp på Solvalla i början av december. Jag bedömmer ändå att hästen är chanslös att ta en längd på invändige 1 Il Sånna. 3 Diamond of'Em kunde efter en ganska utdragen spetskörning ta ledningen ut ur första kurvan senast på Mantorp från spår 8. Är inte snabb nog att snuva Il Sånna på ledningen här. Intressant blir det att se 5 Manhattan Club som denna gång körs av Björn Goop. Senast spetsade hästen från spår 6 på Solvalla och även i början av december lyckades man köra sig till ledning i ett lopp på Solvalla från spår 4. Även om hästen är snabb ut så tror jag inte ens Björn får honom förbi innerspårets Il Sånna här, men en mycket bra möjlighet att ta sig förbi de övriga invändiga är det. Svårbedömd är 8 Blue Star Champion som galopperat de senaste 5 starterna med framspår bakom bilen. I voltstartslopp har han öppnat snabbt från springspår och han skulle nog kunna vara bland de snabbaste här om han var felfri. Jag tror dock att man försöker sig på en ganska lugn öppning då man trots allt har spår 8 och med tanke på hästens tidigare galopper.
2015-02-16, 22:51 | #19 |
Visst ser det upplagt ut för Miss Sue V. men hästen har faktiskt inte vunnit på 1,5 år (!), alla på linje och bästa skallen avgör tillslut.
2015-02-16, 22:57 | #20 | |
Citat:
(Vinst senast från spår 12)Taktiken från Erik nu hugget som stucket. Kan spetsa , men Torbjörn Jansson & Erik är inte bästa vänner privat . Ett exempel var ju i lördags , där vi såg Erik svara ut Geisha Sund med Lovely Buv. Nu är jag inne på att Örjan håller upp ledningen , men släpper till 3 Diamond med offensive Torbjörn över denna distansen.! Räkna med att han försöker sitta i spets efter 500m ! Om Erik laddar riskerar den alltså ett tungt lopp, även om den har form för att vinna trots spåret! 11 Tamali Winner är extra intressant med tanke på scenariot! Senast redigerad av spalato den 2015-02-16 klockan 23:04. |
||
2015-02-16, 23:03 | #21 |
Tror inte dom släpper spets med 1an denna gång..
2015-02-16, 23:08 | #22 | |
Citat:
Utan att ha läst på mer än spetsstriden tycker jag det är en mycket bra chansspik. Eller chans å chans, den tar ju det här :-)
2015-02-16, 23:42 | #23 |
Vill den inte vinna på lördag från smörläge med världens bästa Björn bakom tömmarna så behöver man inte spela den i fortsättningen sen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
whalz (+1) |
|
2015-02-17, 08:21 | #24 | |
Citat:
Enligt mig är Bostonz Credit den bättre av Daniels hästar och möter en mycket spännande tävlingssäsong. Om inte alltför ringrostig efter långfrånvaro och ¢¢, så ska den kunna spurta ned detta gäng. |
||
2015-02-17, 09:26 | #25 |
Att tänka så gillar jag inte
2015-02-17, 15:33 | #26 |
Bostonz vinner första, Candor vinner guld och Gulijärven tar hem kallblod!
MikaF (+1) |
|
2015-02-17, 17:20 | #27 |
Banned
|
V75-1: Funderar på låsa på 2xReden!
Björn till ledningen men kanske släpper om Daniel ställer frågan? |
2015-02-17, 17:46 | #28 |
Björn lär spetsa, men sen kan det nog vara smart av Reden att sätta sig i dödens och låsa loppet. Har svårt att se hur någon annan ska kunna vinna då.
2015-02-17, 22:16 | #29 |
IL Sånna med en gäspning.. Örjan och ledningen med en bra häst = Lördagens mest spelvärda spik.
Major (+1) |
|
2015-02-17, 22:50 | #30 | |
Citat:
___________ Il Sånna var ju fin sist. Jag gillar Per Linderoths häst 6 Razor Kronos så väldigt mycket, så därför vet jag inte riktigt hur jag ska agera. Fast när varulv och SO samstämmigt ger klartecken, så talar det för vidare analys när jag själv tänker annorlunda. ____________ SO... Du missade väl inte Naglo' Del Nord i lördags? varulv... Att du fick rätt om Calvin Borel den där lördagen när han senast vann, skulle jag så här i efterhand vilja kalla enbart röta. Spelvärd som favorit? Jojo, vissa ser spelvärde i allt! ...lite återkoppling på trevliga/nyttiga inlägg ifrån förr! |
||
|