|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-02-15, 17:32 | #1 |
V75 Jackpot Gävle
Då var det anmält till Gävles jackpotomgång. Spelhysteri igen.
En snabb koll Klass 2: Rätt trevligt lopp med hästar som glänst i Norrland mot några som det ser ut bra Solvallahästar. Spårlottningen blir viktig. Kan hästarna för dåligt. Razor Kronos favorit ? Klass 1: Trevligt lopp det med. Ser ut som att några är klart bättre barfota men frågan är om det blir sådan bana på lördag ? Usain Henna kanske men man spikar väl inte i första hand inte hästar som inte körs av toppkuskar på V75. Brons: En finsk häst som jag aldrig hört talas om en med nästan 4000 startpoäng (Extreme Luca). Annars ser detta lopp också spelvänligt ut. Blir nog lite skrik på Super Otto. Om jag minns rätt blev den nästagångare för många senast. Silver: Costatantisoldi, Highspeed Call, Queasy och Västerbo Highflyer, Några rena utfyllnadshästar med. Guld: Ovanlig distans. Ojämnt. Digital Ink borde vinna om det inte rycks skor på Amaru Boko. Resten borde inte duga. Stoeliten: Sämsta loppet någonsin för stoeliten på V75 ? Detta är inte stoeliten. Caramella BF eller någon av Redéns borde vinna väl ? Kallbloden: Usch, Hulte Magnus årsdebut på V75. Plockar Guli Järven eller Stamping 40 meter ? Sammanfattningsvis en ok omgång för att vara där uppe i februari. Ser svårt ut vad jag kunde se av anmälningslistorna. |
|
2015-02-15, 17:50 | #2 |
Finska gästen Extreme Luca ska bli kul att se! Fyra raka från bakspår, verkar vara en rejäl häst, mosat ledaren från dödens å bara försvann.
|
|
2015-02-15, 18:41 | #3 |
Francais du Gull trivs med Adielsson i Gävle. Måste med på kupongen!
|
|
2015-02-15, 19:08 | #4 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
De har anmält, så någonstans måste de tro på pengar. Men jag fattar nada.
2015-02-15, 19:39 | #5 |
Han var ju tvåa i sommartravets final förra året som kördes över 2640 så visst kan han löpa långdistans. Men givet att det blir svårt att ta ner Inken!
|
|
2015-02-15, 20:17 | #6 |
de har väl anmält först o främst för att det är hemmaplan. värst emot inken tycker jag faktiskt gulddebutanten candor hall är. han gillar distansen högt o heligt o har gått väldigt bra på slutet
|
|
2015-02-15, 20:32 | #7 |
ready for more omgångens bästa spik! tackar!
|
|
2015-02-15, 23:26 | #8 |
Banned
|
Il Sånna är intressant, kan va spets o slut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3) |
2015-02-16, 14:18 | #9 |
Känns som det bara kan skrälla i 2 lopp i denna omgång V75-4 & 6 så där kan man ju ta alla.2st eller kanske 3 i första lär ju räcka
|
|
2015-02-16, 15:43 | #10 |
Kallblod
Äntligen trav på riktigt! Har inte kikat något på kallblodsloppet än men ska som vanligt åka över till stall Persson på tors ev fredag ta ett snack! skriver vad ja får höra, kan ju va nå nyttigt? hm hm hm Jansson på Guli järven Kontio på Lärkan blir nog en sväng te Gävle på Lördan kan ja tro?
MatsE (+1) |
|
2015-02-16, 20:45 | #11 |
Vilken härlig spelomgång på Gävle. En liten snabbgranskning och subjektivt (obs) tyckande
V75;1 Här var jag nyfiken på 4 What Love Can Do eftersom nån betaltjänst höjde den senast, då kördes dent inget från start och hästen backades ner dom sista häst, det blev 4;e inner och vid ingången till sista kurvan 3;e inner och mycket krafter kvar, hittade aldrig nån lucka förrän det var för sent. Då 45 oddsare! Kuskplus nu med Erik A 2 Miss Sue V kalasläge och BJÖRN GOOP! Härlig sprinter. 1 Caramella B-F. är väl ingen sprinter och insatsen senast på Bergsåker var rent ut sagt bedrövlig. Det var inte bara avsaknaden av BF som ställde till det. 5 Bostonz Credit minns väl alla som gick en 10-tid på Gävle i höstas men Witaspens Cool Keeper (10.2) blev för svår. Daniel håller den här hästen mycket högt minns jag- V75;2 Glömmer aldrig 1 Il Sånnas lopp senast på V75. Hur lätt som helst till spets utan att egentligen behöva köra på hästen. Släppte spets och det blev 3,e inner, 100 kvar backades loss och flyttades ut till mitten (!) av banan och flög fram, hade så när vunnit ändå. Spets & Slut känns det som! Hittar inget motdrag V75;3 som Digital Ink har visat på sistone har jag svårt att tro att hästen kan förlora detta lopp. Körs till spets och drar i hårt tempo, vilken hösten verkar gilla, och seglar ifrån, Spik numro två så här i början på veckan V75:4 Nu kan det bli knivigare. Spelvänligt lopp där det gäller att komma undan med få streck. Mycket skrik på Västerbo Highflyer senast, men hur var travet? Minns hästen från bergsåkersomgången och det var ingen vacker syn. Blev pliktskyldigast tvåa i kalmar och har givetvis bra kapacitet. 6 Highspeed Call alltid intressant på kortlopp. Och varför inte 10 Quesy med tanke på den suveränt insatsen på Bergsåker, men lite hårdare emot nu? Mersmakande insats senast, 4;e ytter upp i dödens och höll fint till andraplatsen. Bakom Ingves kanon. Kanske en chansspik? Att Pihlström hela tiden skryter upp Rebellion ska vi inte ta så hårt på, han är alltid överoptimistisk V75:5 Äntligen ett kallislopp, utan storfavorit. 24 hästarna 13 Stamping och 14 Gulijärven (som dömdes ut här på sharps nyligen, men visade sedan enormt fint löphuvud när det passade!) får nu konkurrens av årsdebuterande 11 Hulte Magnus som förmodligen behöver lopp i kroppen. Jessicas Rutger Raket går nog en 25 tid och kan hamna långt fram pga sin spurtförmåga. Tror minst på 12 Mel Odin som inte verkar ha den absoluta toppformen V75:6 4 Ready For More gjorde en superinsats senast och finns väl egentligen inget som talar emot hästen den här gången. Uffe storskröt efter segern senast. Svante håller 2 Leif mycket högt och 5 Usain Henna lovade Oskar Svanberg nästan vinst med på mantorp, Högklassigt lopp i vilken fall som helst V75:7 Finnen 9 Extreme Luca verkar bli favorit och vara något alldeles extra. Är kusken lallare eller har han bara en bra häst? Alla lopp ska köras. 2 super Otto var ju förra omgångens bortglömda stod det nån stans den gången Oliver Kronos vann. Och 3 Elles w Fill vann ju helt okörd senast på Bollnäs och kändes riktigt bra sa körande Uffe Eriksson. Dessutom startsnabb. 4 Ceritifikation fick aldrig se dagens ljus från rygg ledaren och får nu erik i vagnen Sammanfattningsvis tror jag inte att omgången blir svår. |
|
2015-02-16, 21:13 | #12 |
v75-1
2 Miss Sue V. har fått ett drömläge och det ser ut som en bra chans. Små fält bör dock garderas och stallets andra-häst 5 Bostonz Credit är minst lika bra. Givet streck! 7 Aloe Vera är loppets hyperspeediga bedövare! v75-2 Det ser upplagt ut för 3 Diamond Of´Em. Hästen att slå från ledningen! 8 Blue Star Champion såg helvass ut senast och är säkert med och gör upp om det hela. 2 Legoholm Zon ser alltbättre ut för varje start. 6 Razor Kronos håller man högt i stallet. 11 Tamali Winner ett stallskrik senast av TT. Vinner nu istället till ett glatt odds? Plugga på! v75-3 Detta lopp står mellan 2 Amaru Boko och 7 Digital Ink. Omgångens lås! v75-4 Westholm börjar få ordning på stallet. Därför vill jag varna extra för 3 Carambole P. Hästen fick ett avvaktande lopp senast. Se upp! 4 Wannabe Kemp missgynnades av banan senast på v75. Startsnabb. 2 Västerbo Highflyer bra som tvåa senast bakom Veijos häst. Tidigt streck. 5 Rebellion trivs med Erik och kan vinna. 6 Highspeed Call laddas säkert framåt och körning väntar. 10 Queasy ser ut att få loppet. Chansspik? v75-5 Öppet lopp. Tipsettan går till 13 Stamping. Plugga på! v75-6 4 Ready For More såg oslagbar ut senast. Svårslagen , men dubblar med Åke Lindbloms 3 Figaros Dream. Kul streck! v75-7 1 Venkatesh såg bättre ut senast aktionsmässigt , men är fortfarande inget att lita på! Finske gästen är segerrik och lär väl utmana direkt! Spelförslag i nuläget (chans) 1.2.5.7 1.3.6.8.11.12 2.7 10 Queasy alla fjorton 3.4 9 Extreme Luca spik ! 672kr Senast redigerad av spalato den 2015-02-17 klockan 19:44. |
|
2015-02-16, 21:44 | #13 | |
Citat:
Bostonz har inte startat sen i september, tycker inte det är ett givet streck när man kan spika. Jag kanske får äta upp det men jag tycker Miss Sue V är en mycket bra spik! Kommer väl bli en av dom största dock. Annars måste det väl vara dags för Super Otto nu? Tycker absolut den ska med på kupongen eller chansspikas tom? |
||
2015-02-16, 21:48 | #14 | |
Citat:
Min enda farhåga är att Redén om han är smart försöker sikta på någon typ av dubbelseger här vilket inte alls borde vara omöjligt om Boston är i någorlunda ordning. Risken som jag ser det är då att "fel" Redén-häst vinner på något sätt. Caramella ser väl aldrig dagens ljus från innerspåret kan jag tro och är nog inte alls i samma form som när hon var hos Reijo
2015-02-16, 22:36 | #15 |
amour boko till 8% tror inte det står sig så tills lördag...
|
|
2015-02-16, 22:40 | #16 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2015-02-16, 22:45 | #17 |
|
|
2015-02-16, 22:50 | #18 |
Min analys av spetsstriden:
Ledningen från innerspåret tog senast 1 Il Sånna och nu har hästen dragit bricka 1 återigen. Senast på Kalmar lyckades ekipaget hålla ut Flex Lane och Versailles som startade snabbt. Näst senast på Åby blev det också ledning efter att Il Sånna tagit en längd på Sharif America. Tre gånger i rad har han spetsat då han även för tre starter sedan tog ledningen i början av januari. Här är han min klare spetsfavorit även om det finns några som öppnar skapligt utanför. Hyfsat startsnabb är 2 Legoholm Zon som kunde hålla upp ledningen från innerspåret utan större besvär i ett lopp på Solvalla i början av december. Jag bedömmer ändå att hästen är chanslös att ta en längd på invändige 1 Il Sånna. 3 Diamond of'Em kunde efter en ganska utdragen spetskörning ta ledningen ut ur första kurvan senast på Mantorp från spår 8. Är inte snabb nog att snuva Il Sånna på ledningen här. Intressant blir det att se 5 Manhattan Club som denna gång körs av Björn Goop. Senast spetsade hästen från spår 6 på Solvalla och även i början av december lyckades man köra sig till ledning i ett lopp på Solvalla från spår 4. Även om hästen är snabb ut så tror jag inte ens Björn får honom förbi innerspårets Il Sånna här, men en mycket bra möjlighet att ta sig förbi de övriga invändiga är det. Svårbedömd är 8 Blue Star Champion som galopperat de senaste 5 starterna med framspår bakom bilen. I voltstartslopp har han öppnat snabbt från springspår och han skulle nog kunna vara bland de snabbaste här om han var felfri. Jag tror dock att man försöker sig på en ganska lugn öppning då man trots allt har spår 8 och med tanke på hästens tidigare galopper.
2015-02-16, 22:51 | #19 |
Visst ser det upplagt ut för Miss Sue V. men hästen har faktiskt inte vunnit på 1,5 år (!), alla på linje och bästa skallen avgör tillslut.
2015-02-16, 22:57 | #20 | |
Citat:
(Vinst senast från spår 12)Taktiken från Erik nu hugget som stucket. Kan spetsa , men Torbjörn Jansson & Erik är inte bästa vänner privat . Ett exempel var ju i lördags , där vi såg Erik svara ut Geisha Sund med Lovely Buv. Nu är jag inne på att Örjan håller upp ledningen , men släpper till 3 Diamond med offensive Torbjörn över denna distansen.! Räkna med att han försöker sitta i spets efter 500m ! Om Erik laddar riskerar den alltså ett tungt lopp, även om den har form för att vinna trots spåret! 11 Tamali Winner är extra intressant med tanke på scenariot! Senast redigerad av spalato den 2015-02-16 klockan 23:04. |
||
2015-02-16, 23:03 | #21 |
Tror inte dom släpper spets med 1an denna gång..
2015-02-16, 23:08 | #22 | |
Citat:
Utan att ha läst på mer än spetsstriden tycker jag det är en mycket bra chansspik. Eller chans å chans, den tar ju det här :-)
2015-02-16, 23:42 | #23 |
Vill den inte vinna på lördag från smörläge med världens bästa Björn bakom tömmarna så behöver man inte spela den i fortsättningen sen.
whalz (+1) |
|
2015-02-17, 08:21 | #24 | |
Citat:
Enligt mig är Bostonz Credit den bättre av Daniels hästar och möter en mycket spännande tävlingssäsong. Om inte alltför ringrostig efter långfrånvaro och ¢¢, så ska den kunna spurta ned detta gäng. |
||
2015-02-17, 09:26 | #25 |
Att tänka så gillar jag inte
2015-02-17, 15:33 | #26 |
Bostonz vinner första, Candor vinner guld och Gulijärven tar hem kallblod!
MikaF (+1) |
|
2015-02-17, 17:20 | #27 |
Banned
|
V75-1: Funderar på låsa på 2xReden!
Björn till ledningen men kanske släpper om Daniel ställer frågan? |
2015-02-17, 17:46 | #28 |
Björn lär spetsa, men sen kan det nog vara smart av Reden att sätta sig i dödens och låsa loppet. Har svårt att se hur någon annan ska kunna vinna då.
2015-02-17, 22:16 | #29 |
IL Sånna med en gäspning.. Örjan och ledningen med en bra häst = Lördagens mest spelvärda spik.
Major (+1) |
|
2015-02-17, 22:50 | #30 | |
Citat:
___________ Il Sånna var ju fin sist. Jag gillar Per Linderoths häst 6 Razor Kronos så väldigt mycket, så därför vet jag inte riktigt hur jag ska agera. Fast när varulv och SO samstämmigt ger klartecken, så talar det för vidare analys när jag själv tänker annorlunda. ____________ SO... Du missade väl inte Naglo' Del Nord i lördags? varulv... Att du fick rätt om Calvin Borel den där lördagen när han senast vann, skulle jag så här i efterhand vilja kalla enbart röta. Spelvärd som favorit? Jojo, vissa ser spelvärde i allt! ...lite återkoppling på trevliga/nyttiga inlägg ifrån förr! |
||
2015-02-18, 10:50 | #31 | |
Citat:
Dragen för helgen, dom får du hitta själv. Har bjudit på spiken, Spelvärd till 25%. Går han över 25% så spikar jag inte. |
||
2015-02-18, 11:36 | #32 | |
Citat:
_________ Märkligt tänk, tycker jag. Att du ens funderar på att låta bli spika en häst du bär stor tro runt och som är spelad till i trakterna runt låga 25-50%? Samtidigt spikar du med "glädje" en rejält galopplysten häst till höga 65-80%? Just påtaglig galopprisk får iallafall mig att vilja "fälla storisar" i omgången. Det spelar då ingen roll hur överlägsna de är rent kapacitetsmässigt. Hoppas du hittar rätt med de drag du slutligen väljer ut även denna spelomgång! |
||
2015-02-18, 13:53 | #33 | |
Citat:
Allt handlar om värdering. Om jag ankrar systemet till en på 25% eller 50% så blir viktning på systemet väldigt olika...Du vill få utväxling på det du tror på, till till 20% får jag det, över 25% så ligger det neutralt. Ointressant alltså. Du kan ju inte heller resonera som du gör när du ställer CB mot ILS när det kommer till spik el inte. Olika höstar, olika lopp, olika omgångar etc etc...Något måste jag ju göra rätt med tanke på alla storvinster.. 😉 P.s Sist tog jag bort CB, värderade galopprisken som stor då.. 😉 |
||
2015-02-18, 13:55 | #34 |
Ursäkta stavfel, skriver från bilen..
|
|
2015-02-19, 00:28 | #35 |
Erik släppte ju ledningen med Flex i lördags, vilket var ett vinnande drag! Kanske gör Örjan ett liknande upplägg, vem vet??
|
|
2015-02-19, 13:47 | #36 | |
Citat:
"Det kan eventuellt bli tal om ghostvagn den här gången men hästen är 1,70 hög och alltså en riktig bjässe så vi får se om han ryms i den vagnen." /http://www.travtipset.se/v75-intervju-jan-hellstedt-21-februari-2015/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed |
||
2015-02-19, 13:51 | #37 | |
Citat:
Flex Lane var väl aningen överspelad, men vann tack vare att Adielsson är en grym kusk. Tror de tänkt att han ska gå i ledningen nu också, men de lär väl inte toksvara allt
2015-02-19, 14:10 | #38 | |
Citat:
Helge (+3) |
||
2015-02-19, 14:20 | #39 | |
Citat:
Helge (+3) Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-19 klockan 14:38. |
||
2015-02-19, 14:45 | #40 |
Lika stor som vår Hugo, han går med jänkarvagn. Men finns ju hästar med bred bakaktion som Robertssons Unique Gowen, där det kan ställa till det iaf. Vet inte hur den gick senast sen, blev det så?
|
|
2015-02-19, 14:52 | #41 |
Har för mig det (inte säker) men är inte hemma just nu så kan inte kolla! Jo finns ju andra anledningar att höstarna inte klarar att gå i bike men storleken på Il Sånna ska iaf inte behöva stoppa det.
Helge (+3) Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-19 klockan 15:01. |
|
2015-02-19, 21:38 | #43 | |
Citat:
En kommentar till varulvs tanke att det är värde i en häst man värderar till 25% som är spelad till 20% och "neutralt" värde om den istället är spelad till just 25%. Skulle säga att det är avhängigt på mer saker än så, t ex om loppet är jämnstreckat och hur höga de där chansvärdering/streck-procentsatserna är. Spikvärdet på en häst spelad/värderad till 25%/25% är givetvis lååångt mycket bättre än dito 75%/75%. Sett till ett lopp (vinnarspel t ex) kan man bedöma spelet som "neutralt" men inte när man pratar streckspel, det blir något helt annat. Miss Sue skyldig att vinna som någon sa. Stallkamraterna kan komma överens och släppa till varandra men jag ser inte Daniel och Björn som varken korkade eller oärliga nog att lägga upp det så. Björn får fuska bort minst ett varv här (även om han nu inte behöver det). Finns bara två hästar som kan vinna guld. Återstår att se hur mycket Amaru blir betrodd men känslan är väl att det blir värde! Brukar sky tvåhästarslås, men här blir det ett! Båda betrodda på bakspåret blir överskattade i silver. Iofs är loppet ihåligt vilket talar för dem, men de borde få svårt att plocka sina längder på de där framme. Highflyer blir överstreckad som vanligt, jag nöjer mig med 4,5,6 här tror jag. I kallblodsloppet blir det roller för det ser toköppet ut, men 3-4 chanslösa tycker jag mig se i listan trots allt. Starthästarna står ganska bra till och ser ut att bli extra intressanta, och Tyri Svarten verkar väl bortglömd. Plus med Örjan och står väldigt bra inne! Lite klassblandning redan innan lottningen i klass 1 och efter den ser det ut att vara ganska stängt på de tre mest betrodda 2,4,5. Brons ser ut att vara det öppnaste loppet för dagen (ihop med andra då om man inte tar ställning för spets och slut). Men blixten lär väl inte slå ner för Bolt Boko igen även om han dragit bra spår och slipper Lindegren igen. Och Venkateshs vinstchans med de här förutsättningarna sätter jag inte till mer än kanske 3% högt räknat. Lägger jag inte en spänn på!
2015-02-19, 21:42 | #44 |
Det är faktiskt tvärt om just på grund av att det finns ett värde i att sänka variansen.
Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-19 klockan 21:44. |
|
2015-02-19, 21:49 | #45 |
Har man så dålig kassa att den inte klarar att man spikar en 25%-are för att det kan leda till likviditetsproblem så ska man inte spela V75 utan hålla sig till vinnare eller något annat lågvariansspel.
2015-02-19, 21:49 | #46 | |
Citat:
Dernier i sista då hade vi haft sjuan. Grämde mig oerhört efter första loppet och tyvärr hade jag lämnat in systemen innan jag häörde om kanonvärmningen Samtidigt påpekas att det börjar bli ganska ofta man grämer sig sedan avd 7 körts, hehe. Il sånna går väl utom toton har jag hört sägas,är ju mer än stenklar.... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+1) |
||
2015-02-19, 21:59 | #47 |
Har man två investeringsalternativ som ger samma risk/reward relation så är det alltid att föredra den som ger lägst varians. Har ingenting med likviditetsproblem osv att göra. Men nu släpper vi det så det inte blir alltför OT.
Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-19 klockan 22:05. |
|
2015-02-19, 22:13 | #48 | ||
Citat:
Citat:
Dra det där exemplet som ett vinnarspel i ett enskilt lopp så har du helt rätt, samma utfall (0) och lägre varians. Men i en omgång där det kanske finns en megafavorit som har 75% av insatserna och en knapp favorit som har 25% av insatserna och båda har samma vinstchans som de är spelade till. Klart som fan att värdet är bra mycket bättre på den mindre spelade då "alla" spikar jättelampan och täcker i andra lopp. Medan den som gått på högvariansspelet kan täcka storfavoriten och casha ut ordentligt de gångerna den faller som en fura. Sen blir det såklart vanskligt att lira efter sånt fullt ut och spika hästar som har 5% chans och är spelade till 1% t ex, den variansen blir ju mördande för att inte tala för de psykologiska aspekterna när man får in två spikar på 1% vardera i en omgång och faller på en andrahandare.
2015-02-19, 22:13 | #49 |
Ulf Ohlsson spikar sig själv med Ready for More.
|
|
2015-02-19, 23:46 | #50 |
Tre stycken klara favoriter på Lördag...
IL SÅNNA, DIGITAL INK och READY FOR MORE. Blir till att spela fler bong om man vill ha några pengar med andra ord! |
|
2015-02-19, 23:54 | #51 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Låter logiskt, men det är inte så.
När första 25/25 hästen vunnit försvinner en massa kuponger och nästa 25/25 häst är inte det längre. Pga att många sprack får du högre värde på i princip alla hästar. Exempelvis kan 25/25 hästen nu vara en 15/25 häst. Klassiskt "efterrens". Edit. 75/75 hästen ökar också värdet, men jag tror färre garderat än spikat...
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått! Senast redigerad av putte64 den 2015-02-19 klockan 23:59. |
2015-02-20, 00:35 | #52 | ||
Citat:
Citat:
System är om man bryter ner det bara enkelrader. Insatsprocenten visar hur stor del utav alla dessa enkelrader som ligger på de olika hästarna. Vilket gör det högst jämförbart med just vinnarspel. Ökar du din reward genom att spela mindre troliga enkelrader så har du samtidigt ökat din risk. I exemplet att spika en 75%are så kan jag ju nå en liknande hög reward som att spika lägre betrodda hästar genom att enbart strecka alla 1%are i två lopp, men då har även chansen för att systemet ska sitta åkt ner i källaren. Allt går alltid tillbaka till att hitta hästar som har större chans att vinna än det odds som du får. I praktiken väljer emellertid de flesta att göra en trade off på sin ROI för att sänka variansen eftersom den är så pass hög på de stora streckspelen. Kan man få 75% chans att klara ett lopp till neutralt värde så är det något man borde ta alla dagar i veckan. Sanning är dock att det är högst sällsynt att de så pass stora favoriterna har en lika stor vinstchans som den % de bär och därför är det som "regel" bättre att hitta andra att singla. Edit. Inser att det blev lite rörigt men smyger lite med skrivandet samtidigt som jag kollar på film med sambon Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-20 klockan 01:25. |
|||
2015-02-20, 02:16 | #53 |
Nicklas J...(varulv, Stekel, Putte64)...
...ditt senaste inlägg bottnar i Calvin Borel och antaganden ifrån spelaren själv runt den hästens chans att vinna 75ggr av hundra möten mot aktuellt startfält enligt samma förutsättningar, eller hur? Du behöver inte svara på "denna" då jag förstår att det är hypotetiskt resonerat precis som vid samtliga antaganden/värderingar man gör. Dock: Att du antar en häst kommer vinna 75% av starterna när den statistiskt/historiskt diskvalificerar sig själv oftare än så vid sina starttillfällen, vittnar väl redan där om att du är på fel väg i ditt resonemang om tillräckligt spelvärd häst? Borde inte diskvalificeringshistoriken i sig utgöra en begränsning för vilket värde du ska/får tillåta dig ge hästens chans till vinst? Hoppas du hängde med i min frågeställning?(Just därför går galopplystna storfavoriter bort som spikförslag hos mig med få undantag. Långsiktigt tänk...) ___________ Ni för ett trevligt och intressant resonemang, så för min del får detta gärna bli veckan då V75-tråden hamnar lite extra Off-Topic. Finns det någon trevlig litteratur som behandlar ämnet ni för resonemang runt? Neutralt värde, hög-/lågvariansspel, Risk/Reward etc? Kan tänka mig att ämnet intresserar en del personer här inne på forumet? Själv vet jag inte var någonstans jag ska leta iallafall. Lättsmält fack-/ämneslitteratur har jag alltid gillat!(Det enda om ROI jag läst/tagit del av är "spelskolan" här på $harps...) ________ Ju mer jag tittar på veckans omgång, desto mer svårlösta känns loppen. Vad gäller Il Sånna, så känns den allt mer ljummen för mig. Känslan är att hästen inte fixar gå i ledningen mot bra hästar som sätter tryck i god tid. Här deltar ett antal ekipage kapabla nog för att testa den taktiken. En personlig favorithäst Ägir Briljant plockade ner Il Sånna ganska bekvämt relativt nyligen. Il Sånna blir nog till "byte" för hårda hästar även här? ________ Får nog ta å läsa om vad jag just skrivit ner imorgon. Steg ju bara upp för att nattsudda lite... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icor (+5) |
|
2015-02-20, 08:11 | #54 | |
Citat:
|
||
2015-02-20, 09:55 | #55 |
|
|
2015-02-20, 09:56 | #56 |
Vidare...
"Banunderlaget kommer att vara blött men fullt okej. Jag är trygg, säger Gävletravets banmästare Roger Fyhr." |
|
2015-02-20, 10:04 | #57 |
Risk för tung bana?
2015-02-20, 10:28 | #58 | |
Citat:
Vid en snabbare titt på loppet får jag nog hålla med dig. Il sånna känns inte som en het vinnare direkt. Tycker loppet är öppet för ganska många därbak. Kanske man ska fylla på med lite olika tänkbara skrällar? Vad tror du om Te Fredde knick, Crane, Blue star och manhattans chanser? |
||
2015-02-20, 10:41 | #59 |
Skulle inte Robert Bergh kunna vinna i avd 2 trots tolftespår? Tror jag ska ha med hans 12 Te Freddo Knick.
Även 6 Razor Kronos kanske. 1 Il Sånna tror jag inte så mycket på, skulle vara för att Örjan kör då. |
|
2015-02-20, 10:51 | #60 | |
Citat:
Lite mer on topic så kan det vara så att Il Sånna blir en överspelad "kommunare" till slut, men jag tvivlar på det då det på pappret är ett jämnt lopp och framförallt att det är så många ettor i raderna. Kommer nog hänga mycket på huruvida speltjänsterna tar ställning eller inte. Är det bara jag som tycker det är långtifrån givet att Highspeed Call tar spets i silver? Ser ut att bli rätt stor där. Två ganska snabba direkt innanför som förmodligen laddas bör försvåra en del, och det är inga släppglada killar som kör de hästarna heller. Jag tror loppet vinns från spets och synar att HC är given där. Vad är er badkarsanalys?
2015-02-20, 11:02 | #61 |
Jag tycker Il Sånna har en riktigt bra chans här och borde vara en av de bättre hästarna.
Han har gått 3 V75-lopp på slutet och övriga 11 hästar har tillsammans gått 5 st. Där har Blue Star 2 galopper i sina och även Normans har galopp i sitt V75-lopp. Jag tycker de flesta hästarna i loppet mest har mött skräp så deras fina rader är lite svårt att ta på allvar. En som däremot har mött en hel del bra hästar är Manhattan Club. Blue Star är farlig om den går felfri, men 5 raka galopper med framspår bakom bilen.. nja De två bästa kuskarna kör iaf dessa 2, så de är mina närmaste motbud
2015-02-20, 11:07 | #62 | |
Citat:
Senast redigerad av Icor den 2015-02-20 klockan 11:09. |
||
2015-02-20, 11:17 | #63 |
Highspeed Call är definitivt en favorit i fara. Rebellion kan kanske med helstängt utmana om spets. Carambole P med ett lopp i draget?!
2015-02-20, 11:22 | #64 |
Om det blir tungbana så är det väl bara att plocka bort det enda motbudet till Inken, Amaru Boko eller?
|
|
2015-02-20, 11:31 | #65 |
Första blir väl bara ett taktiklopp med Miss Sue V till spets på sin favoritdistans. Caramella blir över från start. Redén med Bostonz ser till att Caramella hålls instängd. Björn lägger en ny pinne på sin V75-hög.
Eller har Redén något annat i bakfickan? |
|
2015-02-20, 11:41 | #66 | |
Citat:
Dock värt att alltid ha i baktanken som spelare är att en långsiktig vinnares största fiende är variansen. Vare sig det handlar om trav,sportspel,poker eller finansvärlden. Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-20 klockan 11:45. |
||
2015-02-20, 11:43 | #67 |
banan på gävle är blött just nu men banmästaren trodde det skulle gå ändå...
ps: Pinracer ger infirar chansen till 96,15% att Amour boko vinner Guld.... Det var längesedan Inken hade 3 varv att spinga, haft toppform i 4 månader snart tar det slut... Bergh är lurig! Hästen såg riktigt löpglad ut senast och gjorde det bra i debuten, spets och körs där? oavsett bra chans! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) Senast redigerad av Klanke den 2015-02-20 klockan 11:45. |
|
2015-02-20, 11:59 | #68 | |
Citat:
Voltstart (+1) |
||
2015-02-20, 12:43 | #69 |
Det där skulle kunna vara ett tänkbart projekt faktiskt, för ett par år sedan köpte jag alla böcker om trav som var skrivna mer eller mindre ur ett spelarperspektiv och det var minst sagt skralt. Ingen guldgruva för målgruppen är ganska begränsad och det är ingen lek att marknadsföra billigt, men jag tror nog det går runt och lite till för den som har kunnande, kan konsten att formulera sig och har driv nog att dra det i mål.
2015-02-20, 13:21 | #70 | |
Citat:
För mig känns Il Sånna mycket het i vinstsnacket, då den visar prov på härligt intryck och full form/spänst. Grejen är att just jag vill inte gå på hästen som spik. -En anledning är att jag gillar flera hästar väldigt mycket i detta loppet, vissa kanske lite mer än Il. -En annan anledning är att hästen visade "spurtkrut" i paritet med senast vid en start med Dalborg i jollen för ett tag sedan(På det lanserade jag hästen här som skrälltanke inför en Åby-V75:a). När hästen sedan testades i spets på Solvalla vek den ner sig för enkelt för min smak. Sådant brukar ofta upprepa sig på individer. De tenderar vara fortsatt svaga för vissa löpningsförlopp. Personligen vill jag inte gå emot min uppfattning i frågan runt hästen i ett enligt mig hårt V75-lopp för klassen. Än mindre då jag har spiktankar på andra håll. 6: Den gillar jag! 12: En bulldozer som ej visat botten? ___ 8: Slog en i mitt tycke kapabel häst enkelt senast. 1: Toppform, utmärkt utgångsläge och tung till slut efter en stund i ryggar. ___ 3,9&10: Blir nog C-hästar på reducerat, då de har visat bra takter. Jag håller 2,11 lägst följt av 5. De känner jag inte alls för. Typ! (Kom ihåg att trav är svårt! Det är roligare att vinna på system där ens egna tankegångar fått lov ta stor plats vid streckandet!) |
||
2015-02-20, 14:27 | #72 |
|
|
2015-02-20, 14:53 | #73 |
|
|
2015-02-20, 15:09 | #74 |
|
|
2015-02-20, 15:17 | #75 |
|
|
2015-02-20, 15:20 | #76 |
|
|
2015-02-20, 15:27 | #77 |
|
|
2015-02-20, 15:43 | #78 |
|
|
2015-02-20, 15:53 | #79 |
Ja ska motivera det senare blir en lång utläggning.
|
|
2015-02-20, 16:01 | #80 |
Candor Hall är i min mening ett måstestreck i guld!
2015-02-20, 16:08 | #81 |
Hur ska Caramella bli instängd med bara 8 hästar i fältet och 2an kör till ledning? Eller tänker jag galet :S
2015-02-20, 16:25 | #82 |
|
|
2015-02-20, 16:39 | #83 | |
Citat:
Hur ser loppet ut i ditt badkar? |
||
2015-02-20, 16:42 | #84 |
En rolig i första dd imorgon är RUFUS S F
|
|
2015-02-20, 16:42 | #85 |
Det händer att debutanter vinner i högsta klassen, men det går ju inte när de möter hästar av den här kalibern. Skulle vara om man spekulerar i att de bästa ska gå dåligt eller hoppa då men de presterar jämnt och travar som klockor. Distansen drar dessutom ner galopprisken betydligt. Rocky Winner är väl den enda jag ser som en gnutta intressant om man ska leta motbud, är underspelad på riktigt till skillnad från Candor och FDG.
Bara för att tvåan kommer före är det inte garanti att man utan problem ska kunna ta dennes plats i andraspåret efter startögonblicket. Utöver det är det en ganska dålig taktik att söka andraspår istället för att ta den fina ledarryggen och säkra andrapriset och en eventuell lucka. Sen kanske tränare/kusk resonerar annorlunda, har inte läst några intervjuer än, men jag skulle tro att de söker ledarryggen därifrån (något som inte heller är självklart att man får).
2015-02-20, 16:42 | #86 |
Varken Amaru Boko eller Inken känns distansgynnade. Visserligen vann Amaru Boko derbykval o var 4a i finalen. Sen har han gjort om något långlopp till kortlopp efter att maskat bort 2 varv. Förhoppningsvis rycker berg skorna o svarar ut Ink. Ink känns heller inte som ngn 3140m häst. Visst han vann ett sånt lopp på Åby men det var efter att fuskat bort 2,5 varv + att Kenneth haugstad gjorde alla fel man kan göra som vanligt med Paolo America som var nära att knäppa en avstannandes Ink. Sen har den vunnit några gånger på 2640 bl.a. På målfoto mot Kalle Qvivra!!! Spelad till 1,09. För 3 starter sen vann han på Romme efter återigen spets lugnt tempo. Men imponera inte särdeles. I det loppet spurta Goldomaster (136ggr) in som 3a en längd bakom. Gick som snabbast över mål på spänstiga ben. Nu är det500m längre vilket bara är till fördel för Goldomaster. Hästen är lite ojämn men är han som på Romme tror jag han vinner. Just nu 0%!!!
Candor Hall har utvecklats enormt o gillar långt. Björn Goop är het så det blir mitt raka tvillingspel. Ska dessutom bli blöt bana im. Ngt Ink inte fungerade på sist det var sådana förhållande. PS! Vet att Melander tycker att Ink är bäst på långt. Men han säger mycket dumt ibland. Senast redigerad av jockegais den 2015-02-20 klockan 16:45. |
|
2015-02-20, 16:49 | #87 | |
Citat:
1. Amaru Boko tar ledningen och får maska, Inken trillar ner i andra tredje ytter och sover bort chansen och kör för sent. Amaru vinner. 2. -"-, Inken tar dödens. Farten pressas upp efterhand och hästen med bäst dagsform vinner (nästan, Amaru vinner ju även om han är lite sämre med hjälp av innerspåret). Övriga slåss om tredjepriset en bit bakom. 3. Inken blir släppt till spets och Bergh nöjer sig med ryggen och andrapriset. Tar kanske dödens någon gång under loppet om det funkar. Tempo spelar sen ingen roll, vinner om han är frisk. Distansen är bara ett plus för favoriterna, klasskillnaderna visar sig över längre distanser och det är rejält skrällhämmande med tre varv.
Torstens (+1) Senast redigerad av Stekel den 2015-02-20 klockan 16:50. |
||
2015-02-20, 16:53 | #88 | |
Citat:
Nej alltså jag säger inte att det blir någon garanti att hon kommer kommer ut direkt i andra spår. Däremot kan hon ju garantera sig att komma ut i andra spår med tanke på att det inte finns någon bakom. Det blir ju omöjligt att bokstavligen låsa in henne (vilket var det enda jag egentligen påpekade).Och som du själv säger hon kan (i värsta fall!!) behöva backa och runda, dvs ut kommer hon, men det kan kosta olika mycket. Enligt intervju med kusken verkar man inte vilja ha ledarrygg utan man ska fram i dödens så fort som möjligt och bara nöta och gå på sin styrka. Jag plockar nog inte med Caramella oavsett. Är inne på det som de sa i "vass eller kass". Tampas Miss Sue Och Caramella tror jag Bostonz kan blåsa ned. Har hela veckan trott någon av Rédens ska vinna. Så låser som många andra på 2, 5. Lite så blev mitt bad
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Twitter: @Batmantyp Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2) Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-20 klockan 16:54. |
||
2015-02-20, 16:56 | #89 | |
Citat:
|
||
2015-02-20, 17:05 | #90 | |
Citat:
Inken har vunnit på lång distans och gått en kilometer tid drygt 1 sekund snabbare än Goldomaster på aktuell distans. Han slog även Goldomaster på Romme som du själv påpekar. Då Goldomaster fick en skön smörresa på innerspår hela vägen. Blir väl liknande loppscenario och liknande resultat denna gången om du frågar mig. Men sen gillar jag skarpt ditt "outside the box"-tänkande. Chansen för ditt scenario är givetvis lägre än det förväntade, men någon gång inträffar det och då står vi som idioter och tittar på dina miljoner. Det är väl för övrigt så någon hittar de omöjliga skrällar vi andra inte hittar!
2015-02-20, 17:09 | #91 |
Jävla TT att köra utgång på Certification. Nu kommer spelvärdet sjunka rejält
|
|
2015-02-20, 17:11 | #92 |
Guld
Bergh sa för ett par timmar sedan i atg.se - honom kan vi ju alltid lita på - att han släpper till Inken och hoppas på lucka och spurta ner den. Dvs enligt Stekels scenario 3. Inken vann S:t Leger över 3100 m. Amaru vann detta lopp i Gävle förra året. Jag avvaktar dock Björnkollen och lyssnar på vad Björn tror om Candor Hall innan jag fattar beslut för mitt bolag. |
|
2015-02-20, 17:14 | #93 | |
Citat:
Vi får fylla på med lite mer varmvatten så inte badet kallnar!!
2015-02-20, 17:17 | #94 |
Eller öl - det är ju freda
Icewinner (+5) |
|
2015-02-20, 17:47 | #95 | |
Citat:
Det där är så mycket äpplen och päron att jag inte ens diskuterar vidare. Eller äpplen och päron är rätt sä lika, låt oss säga skorpioner och balansbollar.
2015-02-20, 17:54 | #96 |
Jag tycker att det ser ut som en skräpomgång med riktigt rasslig utdelning. Mycket starka och bra favoriter i flera lopp tyvärr.
|
|
2015-02-20, 18:01 | #97 |
Digital Ink hamnar allt som oftast i ledning. Släppt dit. Bestämmer tempot o åker undan sista biten. På axevalla i somras hamnade han i dödens över 2640m. Vad hände då? Jo oplacerad klart slagen av hästar som Kaffir face o haraldhino. 77% känns som ett skämt!
|
|
2015-02-20, 18:05 | #98 | |
Citat:
Men låt säga att det skulle betyda allt om hästen kommer ut i andra spår från starten (oavsett om man hamnar en bit efter). Vi bollar med tanken att den bara inte får bli instängd. Kosta vad det kosta vill. När starten ser ut såhär, nog måste man kunna garantera sig att komma ut i andra spår. Det är det jag menar bara :P Inget annat! Medans om man har häst bakom sig, utvändigt, och startsnabba som kommer framför, så kan man ju absolut bli helt instängd. Red: alltså jag förstår din poäng, för man kör troligen inte så jag spekulerar i loppen. Det kostar för mycket och man hamnar för långt efter. Ville bara vara envis, hah
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Twitter: @Batmantyp Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-20 klockan 18:08. |
||
2015-02-20, 18:16 | #99 | |
Citat:
2015-02-20, 18:40 | #100 |
Jo men den här gången kan det ta lite tid att komma dit. Sen så ska det bli blöt bana. Vilket han inte alls fungera på sist. Sen har han startat en gång på 3140 då ramla han undan mot Paolo America som var först kort e mål. Ser scenariot framför mig im när dom intervjuar Melander och han skyller på att hästen måste haft ngn infektion.
|
|
2015-02-20, 18:45 | #101 |
Tror 5 Usain Henna kan ta hem V75 6! Lycka till!
|
|
2015-02-20, 19:03 | #102 |
Då är vi två om den tanken!
Red: Sätter ut enkelraden som jag tagit ut men kan ju bli ändringar... 2,6,7,2,14,5,4 Senast redigerad av Trinity den 2015-02-20 klockan 19:07. |
|
2015-02-20, 19:06 | #103 |
|
|
2015-02-20, 19:23 | #104 |
I avd.6 hittar då jag omgångens klaraste spik i 4 Ready For More. Överkapacitet för nuvarande klass och vinner med så många längder som Uffe vill. Skrällar får vi leta i de andra loppen...
2015-02-20, 20:04 | #105 |
Jag tycker det är givet att slänga med Candor Hall och Francais Du Gull om man är i taget att gardera upp Inken med Robbans pålle.
|
|
2015-02-20, 21:10 | #106 |
|
|
2015-02-20, 21:13 | #107 |
|
|
2015-02-20, 21:21 | #108 |
Finns ingen häst i detta lopp som klarar att ha ink utvändigt i nuläget, de skulle behöva bäras ut på en om de svarade. Du får försöka fälla honom senare
|
|
2015-02-20, 21:28 | #109 | |
Citat:
Vi får se om Björnkollen och annat bidrar till att pruta ner procenten tills i morgon. |
||
2015-02-20, 21:30 | #110 |
Får du självklart inte. Inte under 60 heller
|
|
2015-02-20, 21:36 | #111 |
Banned
|
Det jag vill ha svar på är i v75-3.
Det lilla snacket om Ink vs Amaru. Kommer verkligen Bergh offra sin häst direkt efter ett lopp? Vore väl direkt korkat!! Tror det är mycket snack och lite verkstad!!! |
2015-02-20, 21:41 | #112 |
Banned
|
Det vanliga dribblet dvs media jagar upp oss.
Tyckte Inken var klar direkt jag så anmälningslistan! Jag kommer inte låta mig påverkas av media snacket! SPIK! punkt slut! |
2015-02-20, 21:42 | #113 | |
Citat:
Klasskillnad, kommer du själv lämna in en bong utan a boko och inken? |
||
2015-02-20, 21:52 | #114 |
Banned
|
Jag kommer nu analysera loppen på v75 och komma tillbaka med min analys!
Hoppas ni det samma |
2015-02-20, 21:52 | #115 |
Inken är självklart stenklar felfri men det kan hända vad som helst och dom som väljer att gardera får en stor tumme upp! Jag hittar tyvärr inga bra spikar så har inte råd att gardera honom
Undra om man rent av ska hoppa v75 imorgon, det känns som kallblodsloppet är det enda som kan skrälla och där har alla garderat.. sen blir det väl favoriter och andrahandare resten av loppen.. |
|
2015-02-20, 21:53 | #116 |
|
|
2015-02-20, 21:56 | #117 | |
Citat:
|
||
2015-02-20, 21:59 | #118 |
Kolla vilka som kör. Vore väl inte första gången som Björn Goop eller Erik Adielsson sätter dit en jättedräpare i dom här sammanhangen?
Skulle Inken komma bort och Robbans häst inte riktigt har kalasformen så varför inte? Det är små marginaler i dom här sammanhangen... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MatsE (+2) |
|
2015-02-20, 22:08 | #119 | |
Citat:
Va riktigt säker på Miss sue V i början av veckan men nu när Reden varnar för Bostonz så vettefan.... Men minst 2 av dom 3 ska jag försöka gardera iaf! Miss, Inken eller ready for more Senast redigerad av whalz den 2015-02-20 klockan 22:10. |
||
2015-02-20, 22:09 | #120 |
Kul info i Avd2! : 10 Comte Du Pommeau slog Digital ink i start som 3 åring (behöver inte säga något men coolt, inken gick sitt andra lopp o Comte sitt 3e) Som 4a åring startade Comte som betrodd på V75 men det slutade i galopp, startade inte som 5 åring o nu tillbaka som 6 åring med två vinster. Ingen häst jag följt utan såg det nu på atg. Endast streckad på 4 %!
|
|
2015-02-20, 22:12 | #121 |
Ser att betalsidorna tror på rebellion, tror den är chanslös hoppas på överspel där...
|
|
2015-02-20, 22:16 | #122 | |
Citat:
Känns som det bäddar för lite körning och man kanske ska slå in spiken på queasy? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MatsE (+2) |
||
2015-02-20, 22:23 | #123 |
Erik låg väldigt lågt gällande Rebellion. Att han dessutom skulle komma till spets håller jag som ytterst osannolikt.
|
|
2015-02-20, 22:24 | #124 |
Banned
|
|
2015-02-20, 22:25 | #125 |
Rebellion är ändå spelvärd på kusk och läge ska tilläggas!
|
|
2015-02-20, 22:27 | #126 |
Banned
|
Vår man fråga den svenska trav eliten varför Ready for More är en så bra spik??
|
2015-02-20, 22:31 | #127 |
Vilken är bästa spiken av Digital o Ready for more Money, förnuftet Digital sjödén ready?
|
|
2015-02-20, 22:37 | #128 | |
Citat:
Sen kan man väl inte sticka under stolen med att hästen ser ut att vara av den speciella sorten (i positiv bemärkelse). |
||
2015-02-20, 22:37 | #129 | |
Citat:
hästar. Så är inte helt ensam om att loppet kan ha fler vinnare. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MatsE (+1) Senast redigerad av jockegais den 2015-02-20 klockan 22:49. |
||
2015-02-20, 22:38 | #130 |
Banned
|
Har fastnat i sista loppet!! Extreme Luca!!!
Vad säger ni om den??? |
2015-02-20, 22:40 | #131 |
|
|
2015-02-20, 22:40 | #132 |
Banned
|
Sveriges största travforum! och ingen svarar!
Tack! |
2015-02-20, 22:43 | #133 |
Spik på 2 bara tok vinner tror jag.En dd ala 4-2 med hyffsat odds .Sen är det bara max 5 lopp att lösa
|
|
2015-02-20, 22:44 | #134 |
Brukar bli mycket snack om hästar som gått bra hemma i finland men sen att komma till Sverige och vinna på V75 i är nåt helt annat , kanske nån kan ta fram nån statistik på detta , själv tror jag den gör ett skapligt lopp men vinner det gör nån helt annan..
|
|
2015-02-20, 22:47 | #135 | |
Citat:
|
||
2015-02-20, 22:51 | #136 |
Banned
|
Man kan ju bli bakrädd om man är en person som normalt skall ha rätt!!
Till slut vågar man inte post för man är rädd! Det är synd tycker jag! för då förlorar ju forumet många viktiga tankar och personer. Så våga mera ni som bara sitter och lyssnar! Man är inte större än att man kan ha fel! |
2015-02-20, 23:01 | #137 |
Man har ofta fel i trav. Desto roligare när man har rätt.
|
|
2015-02-20, 23:03 | #138 | |
Citat:
Hulte Magnus hade jag spikat i kallblodsloppet annars, borde vara helt överlägsen, men nu är det för många frågetecken på formen och misslyckat sista banjobb pga för hård bana. |
||
2015-02-20, 23:05 | #139 |
Banned
|
Jag funderar på att spika Twitter i sista med Björn bara för att det skall bli lite drag i systemet!!!
|
2015-02-20, 23:06 | #140 |
|
|
2015-02-20, 23:06 | #141 |
Apropå diskutionen huruvida man bör spika en 25% häst eller en 75% båda neutrala i spelvärde så är det självklara svaret 75% . Det är bättre att sätta spiken 39 veckor än 13 det är sex lopp kvar att lösa ! Nu är ju allt hypotetiskt eftersom ingen av oss kommer att hitta en häst som är spelad till 75% och har 75% chans har enhäst den chansen är den nog alltis) spelad till + 75%! Det tycks va väldigt lätt att blanda ihop spelvärda hästar med spelvärda rader ! Om vi tänker att jag har en häst som är spelad till 1% men bedömer chansen till 50% har nog aldrig hänt men då blir ju spelvärdet rätt hyfsat på rätt många överspelade hästar! Det var nån som skrev en spelvärd häst är en som vinner och det är ju klockrent tyvärr är det ju få som tar spel efter loppen kanske ATG för vissa ! Jag hoppas ingen tar illa upp läser här ofta skriversällan har största respekt för många här ! Men Vad gäller den hr omgången så ser ju första loppet ut som förra veckan tre som kan vinna nufyra då alla med ? då som nu men enligt statisik jens så lämnar reden ofta bort sina bästachanser samtidigt har miss sue V tidigare förlorat mot riktigt dåliga hästar enorm högsta nivå men rättalldaglig annars!första streck Boston lyxstreck what love!
avd2 il sånna ser att folk börjar vända den ryggen tycker den är solklarspik under 35% sen är det ett öppet lopp! avslutningen sist skrek ju nästa gång men har bara vunnit 2/20 så möjligt att den strular och när man tittar på streck listan så är det väl snarast en utgång men jag spikar ! Det var nån som skrev att guld var ett två hästars men inte som alla tror och så kan det ju bli men jag tror att de flesta tror eller hoppas det blir ett enhästars jag tycker man ska försöka se vilka möjliga loppsenarir det kan bli och sen utifrån dessa försöka lista ut vem som ska vinna! Hur jag än vänder detta lopp å tar amuro ledningen Robert släpper om inken kommer hyffsat tidigt et är det troligasta tror jag och då tror jag att amuro har en hyffsad chans löpniningsförlopp +50 chans från rygg med lucka vilketdet bör bli+ 0,5x+04 dvs ++ 20% nästan en spik å spelvärde nu kanske amuro är slut han tog ju tots allt inte ner tian sist (svårt namn ) om Amuro svarar och inken går utvändigt öppnar det förstås loppet men tror ändå intå på skräll tycker amuro är spelvärdet inken den troliga skrällrisken sådär 10-15% |
|
2015-02-20, 23:06 | #142 | |
Citat:
Till 4% är ju allt streckvärt och här snackar vi om en häst som vunnit utan att se tom ut i två raka. |
||
2015-02-20, 23:07 | #143 |
|
|
2015-02-20, 23:11 | #144 |
Banned
|
Går alla under allias i forumet just nu för ni är rädda att säga vad ni tycker?
Antar ni har många olika alias? |
2015-02-20, 23:19 | #145 |
Banned
|
Jag kan inte spika MISS Sue V 63% när Carmellen är med !!!
|
2015-02-20, 23:22 | #146 |
Spelvärde måste väl skämta när de har Närby Kalabalik bank på allt imorgon
|
|
2015-02-20, 23:23 | #147 |
|
|
2015-02-20, 23:28 | #148 |
Ja jag undrar hur dom har läst loppet? Algot Ålj kommer sitta i ledning tämligen enkelt, och där har kusken redan deklarerat att hon inte kommer att släppa till någon häst på startvolten.
|
|
2015-02-20, 23:37 | #149 |
Det är därför alla betalande sidor tror på denna häst, spelvärde. Spets och slut
|
|
2015-02-20, 23:41 | #150 |
Banned
|
|
2015-02-20, 23:44 | #151 |
Banned
|
Caramella är ju stark! så varför skall hon inte pressa på Björn???
|
2015-02-20, 23:44 | #152 |
|
|
2015-02-20, 23:53 | #153 |
Banned
|
Det är nya tider! Dvs new order!!
Men ATG fattar inte det de fortsätter dumförklara Svenska folket" https://www.youtube.com/watch?v=9ZCzJRXvpCg |
2015-02-21, 00:09 | #154 |
Min analys av omgången.
Hoppas inte robotspelen förstör utdelningen denna gång med. Varje gång BG talar om att omgången ser favoritbetonad ut så har den gett miljoner eller blviit JACKPOT på 7 rätt, btw nu har de börjat köra reklam i början på björnkollen videon. ATG börjar få panik verkar det som och försöker dra in pengar på allt möjligt. Avd1. Stallkörning till 100% här, BG och Redén verkar vara kära här kommer INGEN annan ha en chans att göra något. Lås på 2 och 5. Caramella får problem med spåret och är ingen sprinter. Lina Liv är megaskrällen för den som vill ta med en sådan. Avd2. Alla skriver om att detta är omgångens svåraste lopp, jag säger detta är det enklaste, spets och slut IL SÅNNA, stekhet kusk och startsnabb häst garanterat i spets och slut sen. Avd3. Här kommer skrällen, Digital Ink i all ära men toppform en längre tid, har en känsla för att det kommer en dip närsom, 3140 kan ställa till de för han, Amaru kan svara en bit men vinner inte han heller, Candor Hall får en bra resa och likaså Francais Du Gull det står mellan dessa två. I nuläget 5% och 3% Avd4. Jämt lopp som alltid i silver, sällan det skräller, ofta är det någon av de mer betrodda som vinner så vi tar 2,4,6,10 och 11. Avd5. Skrällvarning, dubbla tillägg, mycket galoppbenägna hästar, hittar ingen vinnare här direkt, visst ett par med chans men det är lättare att peka ut 2 eller 3 som inte har chans och sedan ta med resten. Avd6. Vem kan INTE vinna här? Alla måste med. Chansspik nummer 7 Rufus Avd7. Hur i hela HEL****T kan Jorma va favorit?? Överreklamerad häst. Jag tror 1,2 och 8 är de som gör upp. Vad tror ni? Senast redigerad av jeeboy den 2015-02-21 klockan 00:11. |
|
2015-02-21, 00:22 | #155 |
|
|
2015-02-21, 00:25 | #156 |
|
|
2015-02-21, 00:31 | #157 |
Det blir ingen nederbörd över Gävle under tävlingarna. Ej heller före. Blåser 5 m/sek, vilket brukar torka upp. Därmed bör banan bli bra med valfri balans.
Men jag vet inte inte om t ex tjällossning kan ställa till oreda. Normalt bör banan bli fin. |
|
2015-02-21, 00:34 | #158 | |
Citat:
|
||
2015-02-21, 00:35 | #159 |
Tror Inkens öde vilar i Robert Berghs händer. Får jag minsta lilla antydan till att hästen inte är helt 100 eller att han kommer ta det lugnt så blir det spik på Inken.
mackpeter (+2) |
|
2015-02-21, 00:40 | #160 | |
Citat:
|
||
2015-02-21, 00:43 | #161 | |
Citat:
Du har rätt - Inken är (tyvärr) stenklar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+5) |
||
2015-02-21, 00:46 | #162 | |
Citat:
Är väl isåfall om nån annan i fältet vill gå ut och sätta tryck? Men jag tvivlar på att nån här har häst till det. |
||
2015-02-21, 01:25 | #163 |
V75-1: Två månader sedan senaste start för Miss Sue V. Det är givet att försöka fälla trots troligt spets och kort distans. Visst, det är en jävligt skral stoelit och Miss Sue V har mött betydligt hårdare motstånd under förra året, men det var även länge sedan donnan vann. Som sagt, givet att försöka fälla. Minst med de betrodda, men även Aloe Vera är intressant till nuvarande procent.
V75-2: Mycket skrik på Il Sånna och det förvånar mig inte om den seglar upp som 30%are under lördagen. Så stor chans tycker jag inte att hästen har och därmed avstår i alla fall jag från att spika även om chansen är relativt god för spets och slut. Jag vill ha med Razor Kronos som sett fin ut, Bergharns som gått som tåget och Normans häst som vann trots galopp senast och som dessutom varit lovande i unga dagar, känns vettig till låg spelprocent i ett relativt öppet lopp. V75-3: Med en fin bana imorgon så bör nog Inkens chanser ligga runt spelprocenten då han bör bli släppt till ledningen och då är det lika slut som de senaste tre omgångarna. Motståndet är inte nå bättre nu, snarare överlag sämre än tidigare omgångar. Men, banan kan ställa till det och då vill jag inte ryka på en 76%are. Det smäller fint bakom, speciellt om inte Amaru Boko kniper första platsen i år igen. Candor Hall är en kung på distansen, men första guld och kommer inte få sitta i ledningen? Ja det är mycket som talar emot, men när man trivs så bra på distansen så måste man med på kupongen trots att scenariot bara inträffar någon gång per år, och oftast i betydligt lättare gulddivisioner. En riktig smällkaramell är Goldomaster, men vinstchansen ligger nog inte många punkter över det han är streckad på. Galopp på Inken och någon som kör på Amaru Boko lär krävas för vinst. Han kommer med som ett lyxstreck som jag inte betalar många kronor för på det reducerade. V75-4: Öppet lopp där det finns många tänkbara segrare. Roligast just nu tycker jag Wannabe Kemp är i förhållande till hur han är streckad. Även Rebellion som gått rätt bra på slutet känns intressant. Costatantisoldi lär segla upp som andrahandare under lördagen och det har jag inga invändningar emot trots spår 11 och kort distans då jag tror det kan bli tufft tempo på loppet och då ska han ses med stor segerchans. V75-5: Kallblod, kallblod kallblod. Strecka alla och gå vidare? Nej det har jag tyvärr inte råd med. Jag tycker att Guli Järven såg fin ut senast och ska räknas med mycket god chans här. Torbjörn upp nu också vilket får ses som ett plus då jag håller honom som en av de bästa, om inte den bästa, kallblodskuskarna i landet. Tänkbar chansspik i omgången för mig. V75-6: Ready for More har sett ruskigt fin ut och får bli ett singelstreck. Motståndet ser inte allt för tufft ut. Värst emot på framspår tycker jag Leif är som har sina ljusa stunder. Mockingbird Face och Mr Jäger har för lite streck på sig, men i brist på oändlig kassa så får jag spika Uffe denna gången. V75-7: Det är märkligt att en finne som aldrig startat i Sverige kommer hit och blir favorit. Dessutom från spår 9. Visst, han har gått bra i Finland. Men motståndet där är sällan av samma kaliber som det är i Sverige. Dessutom är loppet i sig öppet. Certification, Twitter och Finish Future är tidiga bud för mig. God tur med spelet! Senast redigerad av oggeb den 2015-02-21 klockan 01:27. |
|
2015-02-21, 01:36 | #164 |
Amaru boko har startat en gång över 3140m. Var samma lopp förra året. Då fick han köra som han ville. Närmast sörjande var Labero Broline. Då hade han 3 lopp i kroppen. Vågar säga att tar han emot im o det blir tävling dvs tempo kommer han inte komma i mål. Sen vann han derbykval med Jorma spets uppulat. Finalen kördes han defensivt o blev 4a. Är ganska säker på att han släpper im. Men det kan ändå bli körning från start för positioner.
|
|
2015-02-21, 02:11 | #165 |
Vet inte hur tempen blir i morgon, men just nu är det precis under nollan hemma=gångavstånd till Gävletravet. Tror också banan bör bli fin.
|
|
2015-02-21, 02:40 | #166 |
Tittat på kallblodsloppet. Ser att "alla" experter tippar Närby Kalabalik. Varför? Rätt blöt och bäst på kort eller med smygare.
Hulte Magnus var klar spik innan jag kollade almanackan. Han har på 63 starter inte gjort en enda i december, januari, februari eller mars! Han har 21 segrar, därav 0 stycken perioden 16 oktober-26 april. Möjligt att det blir andra bullar nu, men kan man blunda för sån statistik? 12, 13 o 14 står punschigt till. Hmm, har inte ett tillräckligt stort badkar för detta lopp. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gus (+5) |
|
2015-02-21, 02:59 | #167 |
Il Sånna favorit. Que? Avläggartakter S 2/1-5. Halva fältet slår väl den från dödens? Hans segerprocent är inte acceptabel för en V75-favorit. Jaja, ramlar väl undan efter 18 första varvet...
Blue Star Champion 7%. Mycket gal, men klart övertygande senast, 11,7/800 i promenadstil. A-häst. |
|
2015-02-21, 03:35 | #168 |
Kan de verkligen slå Leif från utvändigt? Jag hade 08,9/400 från 800 kvar i flocksvepningen vid vinsten. Fick syra på den lite osnabba banan, men kunde ändå slå Ryan Kronos som är ganska bra. Leif var riktigt fin från spets 30 april och riktigt startsnabb.
Ready For More kanske kan. På papperet inget skrällopp i alla fall. |
|
2015-02-21, 03:45 | #169 |
Tänk vad skönt det är att filosofera mitti natten. Och ingen som käftar emot.
I sista får inte favoriten vinna. För den rensar ingenting. Det har jag läst. Så då tar vi bort den. Den har ändå bara besegrat en massa spjutkastare och bastufreaks. Super Otto brukar inte laddas. Undrar om Bolt Boko blåser till spets i första skedet? Vad händer sen? Tempo o positioner avgör. Super Otto A-häst på intrycket 28/1. |
|
2015-02-21, 03:50 | #170 |
Inte mycket talar för att Digital Ink torskar. Inte mycket talar för att jag spikar en 76%-are. Candor Hall är stayern i gänget, men detta blir väl ett lustempolopp? A-7 B-2 C-6.
|
|
2015-02-21, 03:58 | #171 |
Men vad är V75-1 för jävla lopp? Gör om divisionssystemet. Ha 9 lopp att välja på så ett sånt här aldrig finns med på kupongen.
Men Daniel Olsson är med i alla fall. Gör man om loppet från 31/12 kan man nog sänka favoriten. Ej spik på Miss Sue V. Billigt att helgardera. Fem av åtta är tokskrällar. De får bli C. Finns minus på alla de tre spelade. |
|
2015-02-21, 04:17 | #172 |
Silverloppet är lite intressant. Åtminstone före tävlingarna...
Sex av de startande är chanslösa på riktigt. De är inte bara chanslösa. Deras lägen gör att de dessutom inte kommer att vara i vägen. De sitter antingen invändigt direkt eller backar sist. Det måste betyda att Queasy o Costatantisoldi som sämst kommer att få 3y resp 4y. Förmodligen bättre. Queasy är en häst som tål att gå hela vägen. Kanske gillar det t o m. Det borde bli bra gasning hela vägen i detta lopp. Favoriten kanske får sin ledning, men knappast utan att köra max första 300. Kan vinna, men spelmässigt ointressant till aktuella procent. Bort med den. Fem möjliga vinnare kvar. A-11 B-2,10 C-4,5. En spjutkastare som redan bevisat sig i svenska V75. |
|
2015-02-21, 04:40 | #173 |
Pedro Bi. Legendernas Legend.
2015-02-21, 04:50 | #174 |
Avläggarnas avläggare. Segerprocent 31. Obegripligt. Skrämmande.
Fasan kan endast omintetgöras av något ännu värre. Beskåda Gikling Balder Umeå 17/2-5. Ojojoj! Bromsarnas Konung. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
softpojk (+5) |
|
2015-02-21, 08:26 | #175 |
Man kanske inte ska underskatta 12 Mel Odin trots avsaknad av lopp. Micke Melander spikar sig själv. Här är hans (häftiga) system
Gästtips V75 21 februari Micael Melander Proffstränare på Dannero V75-1: 2-5 V75-2: 1-2-5-6-8-9-10-12 V75-3: 7 Digital Ink V75-4: 2-4-6-10-11 V75-5: 12 V75-6: 3-4 V75-7: Alla Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+5) Senast redigerad av SO den 2015-02-21 klockan 08:28. |
|
2015-02-21, 09:03 | #176 |
Usch........ Vem ska man spika? En ska spikas.
Vi borde helt seriöst ha en tråd som heter "V75-Spiken" där alla lägger ett inlägg med enbart sin bästa spik till V75-omgången. Så kan man välja den flest röstar på (ett litet förslag bara) Men behöver hjälp: Miss Sue V + Distans + Läget + Goop (Spikar sig själv i Björnkollen) + Lätt motstånd i förhållande till vad man tidigare mött + Kan gå med optimal balans - Tävlingsuppehåll (Frågetecken på form) - Går den egentligen bra i ledning? (Hittar inga lopp i arkivet på detta, förutom ett där Redén kör och då viker den sig till slut.) - Ett motbud har flaggat man ska upp i döden och försöka knäcka ledaren. Digital Ink + Hästen är en jävla traktor. + Lätt motstånd? (Förutom Amaru Boko?) + Formen är grym. + Distansen (Mer minus på största motbudet än på Inken?) + Väldigt respekterad av sina motståndare och blir troligen släppt till ledning och får loppet? - Dagens största favorit - Går inte bra på tung/gyttjig bana om jag förstått det rätt? - Gynnas om de andra behöver gå med skor. - Distansen (ej optimal distans, inte gått på länge, täta starter och nu ett riktigt långt lopp, någon gång borde energin ta slut?) - Formtoppad länge (samma som ovan). - Amaru Boko vann förra året (Har sett en skrämmande trend där Stamping för några veckor sedan försvara sin titel, eller ja vann samma omgång, sen Geisha Sund... Nu Amaru Boko då?.. Verkar iaf inte vara en slump att de är bra samma årstid/månader nästkommande år) - Når ej spets från sitt startspår Ready For More + Bra spår + Kommit tillbaka efter uppehåll och verkar ha gått framåt grymt mycket. + Distansen + Startar i Avd 6 så man inte ryker i direkt + Största motbudet (Leif) galopperar ofta från framspår bakom bil. - Man kör med öppet huvudlag (Är det ens plus eller minus för denna herre?) - Största motbudet (Leif) är startsnabb om man vågar ladda (Dödens för Ready då..) - Motståndet är tuffare än vad man slagit de senaste två starterna. - TT som jag respekterar rankar Leif ensam som A-häst.. Som ni ser har jag sjukt mycket plus och minus på alla de stora.. Men en måste spikas på bolagsspelet annars får jag inte ihop det. Jag sitter med väldigt många frågetecken och behöver lite Sharpexpertis... HJÄLP!!! Mina andra spikförslag är liksom Te Freddo Knick, Algot Ålj eller Queasy.. Och de spelar jag hellre utgång på..
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Twitter: @Batmantyp Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-21 klockan 09:05. |
|
2015-02-21, 09:15 | #177 | |
Citat:
|
||
2015-02-21, 09:25 | #178 |
Certification är omgångens bästa spik.
Följde hästen länge under tiden hos Zacke, och han var riktigt lovande då med men fick aldrig riktigt till det. Landets mest underskattade tränare, Fredrik Pedersen, har verkligen lyckats med Certification och nu med Erik upp! Venkatesh vinner aldrig från spår 1 Super otto är en icke vinnare, som kan vinna vid överpace Extreme Luca är en överskattad finne från fel spår, kommer få göra allt jobb. Jag är lite inne på att Erik kan få överta spets, annars lär han få en fin position från sitt spår! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
|
2015-02-21, 09:33 | #179 |
|
|
2015-02-21, 09:35 | #180 |
Vinner inte direkt ihjäl sig, MEN om 1 och 2 tävlar för tufft mot varandra och 5an inte är i form så varför inte?
|
|
2015-02-21, 10:14 | #181 |
Adielsson?? Han ska väl ändå köra Certification i det loppet, Bergharn upp på Bolt Boko är väl inte heller så tokigt, men nån Adielsson är han ju ändå inte.....
|
|
2015-02-21, 10:37 | #182 |
Gulligt att se alla försöka gå emot miss sue v, digital ink & ready for more. Visst man vill hitta skrällar.. men de är ju stenklara på alla sätt och vis
|
|
2015-02-21, 10:38 | #183 |
Är jag helt ute och cyklar om jag låser på 10 och 11 i avd.4? Förvisso långt fram på 1640 men vilka insatser de båda hästarna har gjort på slutet! Västerbo Highflyer hade man kanske också velat ha med?
Behöver nog lite hjälp med era tankar kring avd.4 //Fredde |
|
2015-02-21, 10:40 | #184 |
Man kan ju börja undra om 2 Leif ändå inte är ett lyxkryss? Varför då. Jo När allt som oftast försiktige Ulf Ohlsson spikar sig själv och öser så stora berömmande ord om
Ready For More. Det kanske ändå är dagens bästa spik ?? Samtidigt har jag lite svårt att förstå att Svante sätter upp Örjan på Leif när Erik är så gott som ordinarie körsven på hästen? Erik har ju ingen uppsittning i detta lopp. Vidare angående Hulte Magnus. Uffe säger att han inte är rädd för dom som står start (läs betaltjänsterna!!) och att han vet att Leif Jonsson är en duktig tränare och säkerligen har hästen i bra form. Uffe har höga tankar om hästen tydligen Med andra ord det kanske inte är så dumt ändå att spika herr Ohlsson två gånger om? |
|
2015-02-21, 10:42 | #185 | |
Citat:
2015-02-21, 10:43 | #186 |
Fler som tekniskfel på atg appen?
2015-02-21, 10:43 | #187 | |
Citat:
Glöm dock inte bort att även Ready For More är startsnabb och framför allt hästen emellan, Figaro's Dream. Jag tror det mesta talar för Figaro's Dream till ledningen och sedan släpp till Ready For More. Precis som du säger också är det ju tveksamt dessutom om de vågar ladda med Leif, om de gör det finns det såklart viss chans för ledningen. Men enligt mig är huvudscenariot att Ready For More sitter i ledningen efter 500 meter. Senast redigerad av Emeffeff den 2015-02-21 klockan 10:46. |
||
2015-02-21, 10:46 | #188 | |
Citat:
Sen spökar mina senaste erfarenheter som hänt under veckan.. Jag har åkt på att jag inte haft med den som leder loppet -.- Så då bockade jag i 5,6 och när jag ändå hade så många då fick Réden med komma med... Men skillnaden här är väl i för sig att här kommer bli körning, i de lopp jag åkt har ledaren i loppen inte fått någon press... Sen är det kanske dumt lämna Highspeed Call utanför systemet. Erik påtalar att han tror det är omöjligt hålla ut Highspeed Call.. Och då sitter han kanske orörd i ledning trots allt, till Queazy Costa kommer, men kan vara för sent på kort distans.. Usch 52 olika badkar
2015-02-21, 10:46 | #189 |
Sorry, blandade ihop mina två streck i det loppet, dock tuff att köra från start o minst lika mycket respekt som EA, klar chans om spets nås
|
|
2015-02-21, 10:48 | #190 | |
Citat:
Men för att klara Avd 3 om favoriten faller känns det som jag behöver mindre streck än i Avd 6... Och Ready For More är även mindre streckad.. Det borde egentligen avgöra det
2015-02-21, 10:48 | #191 |
Då är snart alla favoriter klara om jag minns på allt jag läst, garderar man med några andrahandare så kanske man få den här flerbongen.
2,5 1,12 2,7 10 Egna idén. 6 Egna idén. 4 4 Ännu tråkigare flerbong. 2 1 7 10 6 4 4 Senast redigerad av Björnland den 2015-02-21 klockan 11:10. |
|
2015-02-21, 10:48 | #192 | |
Citat:
Var ju snack om den där här för ett par veckor sedan inför Axevalla också? |
||
2015-02-21, 11:00 | #193 | |
Citat:
Stig h hade anmält till loppet o det var meningen att Erik skulle köra den. därför kör han inte leif idag. Vad det gäller hulte magnus så tror tränaren att det inte räcker till vinst idag. Sen kan Ohlsson tro vad han vill. Känns inte som nån spik |
||
2015-02-21, 11:03 | #194 |
tycker det är ett tokigt lås. Sprintdistans vinns allt som oftast av de där framme särskilt på gävle där upploppet är kort. Laddar Jansson vad han kan här så sitter han i spets o blir då svårlagen. Rebellion med helstängt kan bli pankaka men också jäkligt bra. lägg till dina två så är det nog heltäckt
|
|
2015-02-21, 11:06 | #195 |
gulligt att du sticker ut hakan o tror att tre dunderfavoriter är stenklara Det finns en del frågetecken som man bör beakta vad det gäller ett par av dem.
|
|
2015-02-21, 11:10 | #196 | |
Citat:
Hästen har säljsajterna lanserat ganska friskt tidigare. De säger nog inte emot dig när hästen står i princip ospelad(3%). Litet fält, Gas-Danne skapar tempo å samtliga kan komma in i matchen, så varför inte? Själv tycker jag hästen varit riktigt tråkig ett tag, men så då "trevlig" uppryckning i V75-starter igen. Jag blir inte besviken på de tippare som streckar, men själv saknar jag riktig känsla för hästen. Den gör mig mest besviken och saknar udd när jag tror den ska duga, såhär långt. _______ 8 Blue Star Champion(8%) 8 Finish Future(5%) Det är hästarna som lyser form och har sluppit bli mycket streckade. En effekt av spåren förstås, men båda upplever jag har hårdhet och fart för att duga långt i sina lopp. _______ Svante Båth låter verkligen uppgiven runt Leif. Det är ovanligt när han har bra häst för klassen till start, som han tidigare givit goda vitsord. Han kan ju de bra hästarna, så Reijo får nog se procenten öka ännu mer på sin skjutare fram till spelstopp? _______ De som streckade 1 Venkatesh senast till skyhög procent bara måste strecka idag också! Gör de inte det, så betraktar jag spelarna i fråga som sorgliga offer för strecklistans utformning! |
||
2015-02-21, 11:15 | #197 | |
Citat:
Bästa spik enligt dig?
2015-02-21, 11:17 | #198 |
Gävle 9 20150221 V75
Avd-1: 6, Res: 4 2 Avd-2: 9,12, Res: 4 10 Avd-3: 7, Res: 2 6 Avd-4: 2,5,6,10,11, Res: 9 7 Avd-5: 1,2,4,5,7,8,11,12,13,14, Res: 6 7 Avd-6: 4,12, Res: 2 1 Avd-7: 2,4,9, Res: 1 5 System: 1 600 rader * 1 * 0,50 = 300 kr
2015-02-21, 11:23 | #199 |
Uppskattar synpunkter, vad har man missat för något
V75 - 2015-02-21 - Gävle Systemet skapat med 'Hjälp på traven!' (http://www.hpt.nu) V75-1 (14:30) :1:A PRIS 100 000, 1640 A 2 - Miss Sue V. (US) (60,4 %) 5 - Bostonz Credit (US) (15,4 %) V75-2 (14:52) :1:A PRIS 100 000, 2140 A 1 - Il Sånna (21,7 %) 3 - Diamond of'em (6,1 %) 5 - Manhattan Club (4,0 %) 6 - Razor Kronos (17,8 %) 8 - Blue Star Champion (7,5 %) 9 - Crane (8,9 %) 10 - Comte du Pommeau (3,4 %) 12(A) - Te Freddo Knick (17,7 %) V75-3 (15:15) :1:A PRIS 150 000, 3140 A 2 - Amaru Boko (11,8 %) 7 - Digital Ink (77,5 %) V75-4 (15:37) :1:A PRIS 125 000, 1640 A 2 - Västerbo HighFlyer (13,2 %) 5 - Rebellion (8,1 %) 6(B) - Highspeed Call (38,5 %) 10(B) - Queasy (15,6 %) 11 - Costatantisoldi* (15,6 %) V75-5 (16:00) :1:A PRIS 100 000, 2140 V 1 - Närby Kalabalik (7,9 %) 2(B) - Algot Ålj (6,6 %) 5 - Raske Rutger (6,7 %) 6 - Lärkan (4,1 %) 11(B) - Hulte Magnus (17,3 %) 12 - Mel Odin (19,8 %) 13 - Stamping (14,2 %) 14(B) - Guli Järven (14,7 %) V75-6 (16:23) :1:A PRIS 100 000, 2640 A 4 - Ready for More (60,9 %) V75-7 (16:46) :1:A PRIS 110 000, 2140 A 1(A) - Venkatesh (15,8 %) 2(A) - Super Otto (17,8 %) 4(A) - Certification (17,2 %) 5 - Bolt Boko (6,7 %) 7 - Mercury Broline (2,5 %) 8 - Finish Future (5,0 %) 9 - Extreme Luca* (FI) (21,1 %) 11 - Twitter (5,7 %) Systemstorlek: 10 240 Reducerad storlek: 2 900 Kostnad: 1 450,00 kr Reduceringsgrad: 71,7 % ABCD-Villkor 1,2 A-Hästar 1,2 B-Hästar
2015-02-21, 11:29 | #200 |
Jag vart väldigt imponerad av Queasy sist, så är sugen på den nu. Klart att det är lurigt att spika den från det spåret och med tanke på kort lopp och kort upplopp, men kan ju bli bra körning i loppet känns det som.
|
|
2015-02-21, 11:34 | #201 |
Vad ingen tagit upp är att vi har en megafavorit i omgången som bara gjort 10 starter i sitt liv. Det räcker nästan för att den inte ska vara motiverad att vara såpass stor tycker jag. RFM är mycket mindre klar än de övriga stora, över lång distans är väl chansen stor att de ger loppet till honom men gör de inte det är det rätt sårbart. Från andra-tredjespår är det tufft att vinna långlopp. Sen har vi det där med orutinen då.
2015-02-21, 11:37 | #202 |
begriper inte varför svante ligger så lågt gällande leif. Den är riktigt bra o ha visat hög 12 tid i somras skulle den komma till spets o rady for more få gå utvändigt så tycker jag det bör vara fin chans
|
|
2015-02-21, 11:38 | #203 |
Varför ligger Svante lågt med den? Reijos häst för bra eller?
|
|
2015-02-21, 11:42 | #204 |
|
|
2015-02-21, 11:44 | #205 | |
Citat:
Tycker den har en riktigt tung avslutning och förtjänar uppmärksamhet i samma utsträckning som senast. Då löjligt överstreckad av flera anledningar, bl.a. för startspåret. Idag trevlig % ifrån ett spår som kan visa sig gynnsamt, framförallt om ekipaget kan få chans smyga ut i andraspår direkt efter start. Vid högt tempo kan lucka alltid uppenbara sig. Då får Super Otto hålla i hatten igen! Senaste mötet dessa emellan kom "V" härligt fort över upploppet, så bättre kontakt med ledaren kan innebära seger idag? _______ Jag har inget spikförlag på V75 värt att nämna. Tråkigt svar, va? Hoppas nån av de stora favoriterna faller! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+9) |
||
2015-02-21, 11:47 | #206 | |
Citat:
|
||
2015-02-21, 11:48 | #207 |
Kan man spika sig ur kallblodsloppet så är mycket vunnet. Kanske är så enkelt att Hulte Magnus bara vinner detta? Tyvärr får man ju inte det intrycket när man läser intervjuerna med ägaren.
|
|
2015-02-21, 11:49 | #208 |
Helt rätt. jag har kollat lita på Leifs tidigare lopp och fattade snabbt belutet att låsa loppet på 2 och 4.
|
|
2015-02-21, 11:51 | #209 |
vill flagga lite för bretagne hornline i avd 2 som jag tycker är en fin häst. Svensson har varit ganska offensiv med denna o sist var insatsen inte helgjuten. Denna gången är han inne på att ge hästen en smygare o är den bättre än senast kan den ramla dit.
Voltstart (+1) |
|
2015-02-21, 11:54 | #210 |
Hur många gånger har en häst joggat ifrån dem efter att tränare inför lopp gått och pratat om att hästen nog behöver lopp och formen är osäker. Uttryck som "vi startar igång den" är jag benägen att ta till mig, men andra fega baissningar ska man ta med en näve salt. Tror du gör helt rätt i att chansspika den om du vill gå kort i loppet!
2015-02-21, 11:54 | #211 |
Banned
|
Varför spela som alla andra för?
1,2,5 5,7,8,9,10,12 2,6 (om jag går på pumpen så tar jag den bläck plumpen) 2,5,10,11 1,2 5 1,11 Vad är ett spel med bara favoriter? RED: Om ni inte kommit på den än så stavas det Jackpot(t) Senast redigerad av jackpott den 2015-02-21 klockan 11:58. |
2015-02-21, 12:01 | #212 | |
Citat:
1,2A - - 1,2B hur vet du det? Varför använder du endast AB-red när du har ett bra reduceringsprogram? Jag kommer att köpa/använda HPT igen, men varför ska jag göra det? Priset är inget argument. 100-300-700 utan betydelse då du sparar in det på ditt första inlämnade system. Mvh Ulf Haugstad |
||
2015-02-21, 12:02 | #213 | |
Citat:
Så ditt försök till otrevlig recension var helt förgäves.
2015-02-21, 12:03 | #214 |
|
|
2015-02-21, 12:04 | #215 |
|
|
2015-02-21, 12:06 | #216 |
Jag gillar också den hästen, hade spikat den senast men då tog ju Crane ner den från dödens även om det blev väldigt hårt i mål. Problemet är väl att det känns som att Henrik Svensson "aldrig" vinner på V75, har ingen stenkoll, men känns som det var väldigt längesen han satte dit nån vinnare på V7
|
|
2015-02-21, 12:08 | #217 |
-Aldrig vunnit lopp från ledningen... J O Olsen nyss i ATG live!!
|
|
2015-02-21, 12:09 | #218 |
Banned
|
|
2015-02-21, 12:10 | #219 |
|
|
2015-02-21, 12:10 | #221 | |
Citat:
Mig spelar det väl ingen roll om du köpet HPT eller inte? Jag postade främst i syfte att se om någon kunde komma med någon vettig kommentar till om jag behövde någon mer häst till systemramen. Använde kopieringsfunktionen från HPT då jag inte palla skriva allt manuellt. Givetvis får man de mest meningslösa svaren frånm kära Ulf. Att du alltid ska missförstå/missförstås.
2015-02-21, 12:10 | #222 |
|
|
2015-02-21, 12:10 | #223 | |
Citat:
Edit: Ok, såg ditt andra inlägg nu, tack Senast redigerad av tomtom2 den 2015-02-21 klockan 12:12. |
||
2015-02-21, 12:11 | #224 | |
Citat:
|
||
2015-02-21, 12:12 | #225 |
Jag har hört Algot Ålj kommer till ledning och ska köras där om inte Mange eller någon annan stark pålle kommer..
2015-02-21, 12:13 | #226 |
usain henna har mött hästar (o gjort det bra) som ready for more inte kan stava till. given på kupongen vid gadd
|
|
2015-02-21, 12:13 | #227 |
Den kommer aldrig få ledningen heller såvida inte Algot Ålj galopperar eller nått. Dessutom har den kusken tydligt sagt att hon endast kommer släppa till Hulte Magnus eller Gulijärven om dom skulle ställa frågan tidigt.
|
|
2015-02-21, 12:15 | #228 |
Tycker Örjan är ett stort kuskminus på Inken i det här loppet. Hade hellre sett en offensive Stefan.
2015-02-21, 12:16 | #229 |
vad vet uffe egentligen? att hästen har kapacitet vet han. vad han står formmässigt verkar han inte ha den blekaste om. Man måste ju gå på tränarens ord o behandla kusen med försiktighet, känner jag. Han tror ju inte den vinner. hade kunnat säga att han kan vinna eller en av flera annars känns det som
|
|
2015-02-21, 12:16 | #230 |
Risk eller stor chans att BG I FÖRSTA . ÖK I AVD TRE och UO I AVD SEX ,bara vinner .
Jag spikar alla tre och helgardera resten med bara ett krav. |
|
2015-02-21, 12:17 | #231 |
|
|
2015-02-21, 12:19 | #233 |
Det är ju såklart mycket man inte förstår, men jag fattar inte Venkatesh och hur man kan förorda den hästen som ett tänkbar chansspik. Kan ju lika bra sätta upp startlistan på väggen och kasta pil.
Varje gång den haft bakspår har förespråkarna sagt att det är bra då hästen är hetsig och kan ta en lugn avgång. Nu har den spår ett och det är jättebra, ÖK behöver bara hitta ut i andra..... Haha, galopp i första sväng. Streckar hellre 3,6 eller 11 som alla har större vinstchans i min bok. Men det sa jag ju förra veckan om Djali Boko också |
|
2015-02-21, 12:20 | #234 | |
Citat:
|
||
2015-02-21, 12:21 | #235 | |
Citat:
|
||
2015-02-21, 12:22 | #236 |
|
|
2015-02-21, 12:22 | #237 | |
Citat:
Igår skulle Åke Sundberg vinna idag Peter Eriksson... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Om_sommaren (+5) |
||
2015-02-21, 12:23 | #238 |
|
|
2015-02-21, 12:24 | #239 | |
Citat:
2015-02-21, 12:26 | #240 |
kallblodsloppet
Vart te stall Persson stallet tycker Lärkan har bäst chans av stallets hästar! smygresa ock lucka snabb ja jättesnabb på en kortspeed hamnar bara Kontio rätt på det så äe den med på fotot! Det var vad stallet tror för dagen!
TOBYTYKE (+1) |
|
2015-02-21, 12:26 | #241 |
|
|
2015-02-21, 12:27 | #242 |
|
|
2015-02-21, 12:29 | #243 |
Kallblod igen
Tog ett snack me Olsen om Feseth nils han har ju varnat för den ett par gånger han sa ungefär samma igen snabb en kort bit behöver bra resa men häst mot häst ser jag Lärkan som den bättre
|
|
2015-02-21, 12:30 | #244 |
Det finns ingen sida för loppen utanför V75 så jag tar den här. Har fått hiskelig feeling för LIENPILEN i V4 avdelning 2. Jag har haft enorm tur på denna häst och satt den vid flera tillfällen och kanske det är dags igen. Isft att spela VP och tvilling så gör jag en v4 eftersom vinnaren i avd 1 tycks vara klar, så kan jag helgardera avd 3 och 4 !!
håll till godo med följande chanssystem Registrerat spel Datum: Lördag 2015-02-21 Bana: Gävle, omg. 6 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 3 Whitehouse Express 2 4 Lienpilen 3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 12 4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14 Vadet gäller startnummer 84 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 168,00 kr Kvittonummer: 8F88 D58B C9B0 9545 |
|
2015-02-21, 12:33 | #245 |
|
|
2015-02-21, 12:34 | #246 | |
Citat:
|
||
2015-02-21, 12:37 | #247 | |
Citat:
Ofattbart att man kan köpa sådana där betaltips överhuvudtaget! De tippar ju sådär, va? Travnet är gratis för alla att läsa. De grabbarna har generellt lika eller mer klart för sig som nån annan tipster. Ett bra ställe att jämföra sina tankar med. __________ 2 Kattens Chamsin har ju bara varit bra på slutet. Ett streck på V4! Red: Fy Katten vilket segt intryck! Har ju sett bra ut mot bra hästar några ggr, så nu detta? Var den sjuk? Oskar J övertygar som vanligt. Bra kusk! Senast redigerad av Voltstart den 2015-02-21 klockan 13:33. |
||
2015-02-21, 12:38 | #248 | |
Citat:
Registrerat spel Datum: Lördag 2015-02-21 Bana: Gävle, omg. 6 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 3 Whitehouse Express (11) 2 1, 2, 4, 6, 7, 9, 11 (8) 3 2, 4, 5, 6 (1) 4 1 Helios du Gull (10) Vadet gäller startnummer 28 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 56,00 kr |
||
2015-02-21, 12:43 | #249 |
Registrerat spel
Datum: Lördag 2015-02-21 Bana: Gävle, omg. 6 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 1, 3 2 4, 6, 9, 11 3 2, 4, 5 4 3, 10, 14 Vadet gäller startnummer 72 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 144,00 kr Kvittonummer: 4B26 3A45 0 |
|
2015-02-21, 12:47 | #250 | |
Citat:
2 (sos) 1 (sos förhoppningsvis) 7 (sos) 2,5,6,10,11 (heltäckt) 1,2,3,5,6,7,11,12,13,14 (heltäckt) 1,2,3,4,5,7,9 (nääästan heltäckt) 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11 (heltäckt, Venkatesh och Bolt får komma med på nåder) Krav: Hulte Magnus/Leif/Ready For More (minst 1) 1250 rader
2015-02-21, 12:47 | #251 |
Där finns en sida för alla bongar
|
|
2015-02-21, 12:54 | #252 |
Jo, men med motiveringar till loppen samtidigt passar de lika bra att posta här. Jag letar motiveringar till bra spel här.
Hoppas det fortsätter på det viset, så jag slipper missa bra välmotiverade drag! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5) |
|
2015-02-21, 12:57 | #253 |
Banned
|
Bra om man svarar inken sedan vinner den tredje hästen som de flesta inte har med.
Spela aldrig ett system utan Goop! |
2015-02-21, 13:00 | #254 |
Banned
|
Björn spikar sig själv i björnkollen v75-1!
Kommentarer till det |
2015-02-21, 13:08 | #255 |
Någon fler som får tekniskt fel på atg appen på/via mobilen?
2015-02-21, 13:10 | #256 |
ATG har problem med Android just nu enligt uppgifter på Twitter
2015-02-21, 13:13 | #257 | |
Citat:
och ändå höll hyfsat. Den tar vi nästa gång som Raffe brukar säga när han torskat på en spik |
||
2015-02-21, 13:23 | #258 |
Japp, kan inte logga in heller.
2015-02-21, 13:30 | #259 | |
Citat:
Datum: Lördag 2015-02-21 Bana: Gävle, omg. 6 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 3 Whitehouse Express 2 11 Tand Tuff 3 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10 4 1, 3, 7, 14 Vadet gäller startnummer 28 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 56,00 kr 1an nu blir bra |
||
2015-02-21, 13:35 | #260 |
aloe vera såg fin ut i värmning. intressant dunderskräll i första
|
|
2015-02-21, 13:37 | #261 |
Min funkar inte. Vem vinner på v4? Har alla i 1a
2015-02-21, 13:45 | #262 |
Hoppar v75 idag och satsar på en chans v5a!
Spikar : Queasy och Super otto! Har ju fått en varning för postande av system så får la lägga in det i den tråkiga tråden då :P |
|
2015-02-21, 13:49 | #263 | |
Citat:
Grattis ändå! |
||
2015-02-21, 13:57 | #264 |
Dagens spikar:
Highspeed Call. Många startsnabba, men jag sätter min tillit till att Jansson tar ledningen och håller in i mål Ready For More: Bästa hästen och det känns inte som att någon ens kommer att försöka utmana. Certification: Erik kan nog ta över ledningen efter en stund. Ett ganska öppet lopp, men en kul och intressant spik. |
|
2015-02-21, 14:00 | #265 |
Vill inte stjäla tråden på något sätt bara med detta be softpojk med resp om ursäkt för mitt klumpiga sätt att diskutera.Kortfattad jag var förbannad och skulle ha uttryckt mig annorlunda.Saker är utredd och kommer aldrig att upprepas.Lycka till idag alla ni som spelar///melander
|
|
2015-02-21, 14:21 | #266 |
Banned
|
Kan man tvätta pengar på inken idag?? 11 för 10
|
2015-02-21, 14:26 | #267 |
|
|
2015-02-21, 14:29 | #268 |
Intressantaste hästen i V75-1 tycker att Love Can Do är.
|
|
2015-02-21, 14:32 | #270 |
Eriks häst gjorde ett strongt lopp som var med i öppningen och ändå kämpade på väl.
|
|
2015-02-21, 14:33 | #271 |
det duger med bostons. en storfavorit fälld. fint
|
|
2015-02-21, 14:33 | #272 |
Fan vad skönt, nu blir det inte total favoritparad i alla fall
|
|
2015-02-21, 14:35 | #273 |
Spets gick också bra
|
|
2015-02-21, 14:35 | #274 |
Såväl Miss Sue V som Digital Ink känns överstreckade idag. Inken kan självklart vinna sitt lopp, men 75 % är lite väl häftigt. Kan man fälla den också så är utgångsläget bra.
|
|
2015-02-21, 14:37 | #275 |
Tror Inken vinner idag men Miss Sue V var sårbar som favorit. En ickevinnare som dessutom inte startat på länge. Tror den drog på sig 10-15% mer streck än annars tack vare Goop.
|
|
2015-02-21, 14:37 | #276 |
Skön start med favoritfall.
2015-02-21, 14:38 | #277 |
Jag fick visst äta upp mina ord haha
|
|
2015-02-21, 14:38 | #278 |
Typiskt. Garderade, men läste loppet fel och har aldrig med Redénkörda hästar på mina system. Dags för en liten paus till DD:n.
|
|
2015-02-21, 14:39 | #279 |
Hoppas travgudarna låter Il Sånna vinna nu, spets och slut. Då jävlar kommer jag börja mysa...
|
|
2015-02-21, 14:43 | #280 |
för en gångs skull kör goop konstigt. skulle givetvis lugnat sig när han såg aat de kom så snabbt utifrån. han hade ingen plan b tydligen
|
|
2015-02-21, 14:43 | #281 |
Denna seger var väntad. Redén är så jävla bra, är överlägset Sveriges bästa tränare. Kommer bli en stor kusk också.
2015-02-21, 14:43 | #282 |
Visst har han god chans med Inken, speciellt om han får ta över spets och bestämma. Men om Bergh vill tävla och svara ut honom så kan det bli fall för omgångens största favorit. Candor Hall är mitt drag även om Goop ligger lågt. Det är nog den häst som är mest gynnad av distansen och dessutom god form.
|
|
2015-02-21, 14:45 | #283 |
För er som gillar att spela vinnare o tvilling, fick detta mail.
Henrik Svensson har bara en häst på V75 och känner sig inte avsågad med 4 Bretagne Hornline (V75-2). - "Nej, det ska jag väl inte vara, vi fick bara stryk av Te Freddo Knick för tre starter sedan och då var jag mest sur över att de släppte ut den, senast var vi fotoslagna av Crane som är med här men då var min ändå inte som bäst. Han hade fått en kort träningsperiod med lite tyngre träning innan och jag är ganska säker på att han kommer att vara vassare nu. Dessutom tycker jag att han blev lite lat med öppet huvudlag som han gick med då, men jag ville prova eftersom han varit på gränsen till för het med helstängt. Nu provar jag troligen ett halvstängt idag och det kan bli precis lagom. Vi kör med samma skor och samma vagn och han öppnar anständigt. Jag tycker nog att han ska räknas lite grann om han som jag tror är något vassare än senast", säger Henke.
2015-02-21, 14:45 | #284 |
Är nog svårt i stridens hetta att avgöra om man kommer hålla upp eller inte. Det var ju inte några stora marginaler till att han kunde hålla ut dem direkt.
2015-02-21, 14:48 | #285 |
Tror man kan lägga ner snacket om What love can do nu. Idag om någon gång borde väl hästen ha vunnit om det är något ämne i den?
|
|
2015-02-21, 14:48 | #286 | |
Citat:
kom igen nu svensson! |
||
2015-02-21, 14:51 | #287 |
|
|
2015-02-21, 14:55 | #288 |
Fan så härligt! Så kom alla galopper på beställning också
|
|
2015-02-21, 14:56 | #289 |
alltid samma sak i början av veckan har man bästa spik sen i slutet gard. man loppet och favoriten vinner lätt..
|
|
2015-02-21, 14:57 | #290 |
blev inget lopp. synd för jag tror den är lite blöt sista biten IL
|
|
2015-02-21, 14:57 | #291 |
Idag kanske Björn gjorde fel, eller så kanske hästen inte va på G? Han vinner på Vincennes flera ggr i veckan, fel man o kritisera för att ni spikade fel häst.
2015-02-21, 14:58 | #292 |
Tråkigt lopp med alla som hoppade bort sig.
|
|
2015-02-21, 15:00 | #293 |
Var det nån betaltjänst som hade spikat Il Sånna?
|
|
2015-02-21, 15:00 | #294 |
Inte ens i närheten, skulle vilja se hur han stod sig utan en miljardär i ryggen.
|
|
2015-02-21, 15:00 | #295 |
hoppas att varulv spikade, va hans stenklar i början av veckan
|
|
2015-02-21, 15:00 | #296 |
Får tacka Sharps för Il Sånna spiken! Hade faktiskt inte tänkt att spika den före jag hörde alla lovord här!
|
|
2015-02-21, 15:02 | #297 |
|
|
2015-02-21, 15:04 | #298 |
Inken ser fantastisk ut, vettefan hur dom ska fälla den
|
|
2015-02-21, 15:05 | #299 |
Det gjorde jag inte och jag bär jordens största dumstrut på mig just nu...
|
|
2015-02-21, 15:07 | #300 |
Algot Ålj ser grymt fin ut. Ska mycket till om Kalabaliken ska kunna blåsa den på spets idag. Hur man ens kan komma på tanken att spika den ändå...
|
|
2015-02-21, 15:07 | #301 |
Har lämnat denna v5 kupong
1) 7 (Bergh säger att han släpper till 7 - därmed är loppet över) 2) 2,4,5,6,10,11 (de två bästa är 2 och 10, hoppas på Erik) 3) 1,2,5,11,12 (de går 25-tid därframme och kan rinna undan, 5 visat form) 4) 2,4 (lås) 5) 1,2,4,5,8,9,11 Kostar 420:-. |
|
2015-02-21, 15:08 | #302 |
Spikade Boston Credit, garderade Il Sånna, vägrar ta på dumstrut för det
Tamuli (+5) |
|
2015-02-21, 15:08 | #303 |
Vad har pengar o göra med hur han tränar? Jag vet att du hatar mig, men nu får du fan ta o lägga ner! Hans hästar vinner överallt dag in o ut, lite här o där? är inte de bevis nog????
2015-02-21, 15:10 | #304 |
|
|
2015-02-21, 15:10 | #305 |
Näst största...
varulv (+10) |
|
2015-02-21, 15:13 | #306 |
Om du inte själv inser vad för betydelse det har att ha en miljardär i ryggen så tycker jag faktiskt synd om dig och din brist på logik. Med det sagt, tycker jag mycket om Daniel Redén, och tycker han är en duktig tränare och det visar han med att vinna en hel del, tycker verkligen det är kul att han har fått fina framgångar i Frankrike!
Senast redigerad av Moozart1337 den 2015-02-21 klockan 15:15. |
|
2015-02-21, 15:14 | #307 |
Du slipper den...
Helge (+10) |
|
2015-02-21, 15:15 | #308 |
För att han har bättre material än nästan alla andra och kan träna helt utan att lägga energi på att hålla hästägare nöjda, ragga nya kunder osv. Säger inte att de andra topptränarna skulle lyckas bättre med hans hästar, men det skulle garanterat inte gå sämre.
2015-02-21, 15:17 | #309 |
Ändrar såklart i sista jävla minut och spikar i avd1 efter redens avslag.. Fan trött man blir..
Har haft det låser hela veckan . Varför gör man så idiotiska beslut och alltid blir straffad.. Trav är fan verkligen inte min grej..
2015-02-21, 15:18 | #310 |
Banned
|
Varför i helvete släpper Robert!!!!!
|
2015-02-21, 15:19 | #311 |
Förstår inte att Bergh släpper när han fått trolla bort 1000 m. Tur att Goop försöker i alla fall, men nu blir det svårt när Digital Ink fått bestämma i lustempo.
|
|
2015-02-21, 15:19 | #312 |
Han måste väl ändå leverera som "miljardären"vill,eller är det hans farsa?
|
|
2015-02-21, 15:20 | #314 |
Bergh måste känt sig slagen på förhand... Lite som alla misstänkte ändå.
|
|
2015-02-21, 15:22 | #316 |
|
|
2015-02-21, 15:22 | #317 |
Ja men det är ingen som rycker ur sladden när det går dåligt ett tag som andra hästägare. De har en mycket stabilare relation än samtliga övriga tränare/hästägare.
2015-02-21, 15:23 | #318 |
Klart det är enkelt när alla lägger sig platt för den. Robban kan inte haft toppform för dagen på sin när han valde att släppa efter att ha fått såsa i ledningen. Kan aldrig tänka mig att han inte tar emot Inken annars...
|
|
2015-02-21, 15:23 | #319 |
Guldloppet var som väntat ett riktigt trist sömnpiller, helt ointressant och intetsägande
|
|
2015-02-21, 15:24 | #320 |
Banned
|
|
2015-02-21, 15:24 | #321 |
Jag är alltså beredd att satsa 1000 kr vinnare på Inken, men jag spikar miss sue på mitt bolagspspel. Genomtänkt.
Fint odds 1.28 , me rik.
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Twitter: @Batmantyp Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1) |
|
2015-02-21, 15:29 | #322 |
Svensk travsport i ett nötskal. Ingen vill tävla. Tacka vet jag fransk travsport! 3140m blev 1000m
Fulsprit (+5) |
|
2015-02-21, 15:30 | #323 |
|
|
2015-02-21, 15:35 | #324 |
Fint kört av Jorma med Rocky Winner annars...
Fulsprit (+1) |
|
2015-02-21, 15:36 | #325 |
|
|
2015-02-21, 15:40 | #326 |
Jansson fick loppet kört i halsen. Bara att tacka och ta emot
|
|
2015-02-21, 15:47 | #327 |
Vad tror ni blir det en ny jackpott igen? Känns så tycker jag :/
|
|
2015-02-21, 15:48 | #328 |
Noterar att Queasy har 1.498.000 på kontot efter 2a priset här, gick väl dessutom tvärsnabbast av alla över mållinjen.
(Hej förresten) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+1) |
|
2015-02-21, 15:50 | #329 |
Nu Närby Kalabalik o så spjutkastaren i sista, så är historiens sämst komponerade V75-system ett faktum.
|
|
2015-02-21, 15:50 | #330 |
|
|
2015-02-21, 15:52 | #331 |
Medhåll på den, årets sömnigaste lopp utan tvekan. Märkligt att skriva ut en sådan proposition med autostart över tre varv och endast tio startberättigade i högsta klassen dessutom. Känns som rent spelarförakt från ST här eller så begriper de helt enkelt inte bättre vad de håller på med. Hur som helst så är det bara att gratulera Svenska Spel och övriga konkurrenter till att de har anställda hos konkurrenten som verkar för att sänka intresset för ATG:s produkter.
|
|
2015-02-21, 15:52 | #332 |
Banned
|
I efterhand så är allt så lätt!!
Trist att ni vågar dela med er innan loppen!! |
2015-02-21, 15:55 | #333 |
Kollat skid VM och inte sett de 4 första avdelningarna. Ser ut att bli jackpot igen. Det är ju helt iskallt att inte bara kunna spela för 7 rätt längre på V75. Spelarna betalar varje vecka 60 kr av varje satsad 100 lapp till 6 och 5 rättspoolerna men där finns inga vinster att hämta. Nu ska det till rejäla skrällar i de tre sista avdelningarna för att inte jackpot tåget ska tuffa vidare och spelarna bli blåsta på en massa pengar igen.
|
|
2015-02-21, 16:06 | #335 |
Fan vad jag skulle kunna spy på både Michael Melander och Angelika Klockare. Så jävla dåligt mot spelarna så det finns inte.
Melander gör totalt avslag på sin häst och säger att den är vaccinerad och saknar form. Klockare säger att hon inte ska släppa till någon från framspår. Förbannade dumskallar |
|
2015-02-21, 16:10 | #336 |
|
|
2015-02-21, 16:13 | #337 |
Angelika kanske ska lära sig hålla i en häst innan hon startar på v75.
Typiskt fruntimmer... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
barner (+5) |
|
2015-02-21, 16:14 | #338 | |
Citat:
|
||
2015-02-21, 16:16 | #339 |
Dags sätta dd nu kör en skräll i första Västerbo Carrera mot 4an
10 - 4 = 100KR |
|
2015-02-21, 16:18 | #340 |
Figaros Dream Bffram och spets/ rygg ledaren känns underspelad.
|
|
2015-02-21, 16:20 | #341 |
|
|
2015-02-21, 16:22 | #342 | |
Citat:
Man kanske inte ska underskatta 12 Mel Odin trots avsaknad av lopp. Micke Melander spikar sig själv. Här är hans (häftiga) system Gästtips V75 21 februari Micael Melander Proffstränare på Dannero V75-1: 2-5 V75-2: 1-2-5-6-8-9-10-12 V75-3: 7 Digital Ink V75-4: 2-4-6-10-11 V75-5: 12 V75-6: 3-4 V75-7: Alla I övrigt såg jag bara positiva tanker av Micke. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kasse (+5) |
||
2015-02-21, 16:27 | #343 | |
Citat:
|
||
2015-02-21, 16:28 | #344 |
var springer dem nästa vecka? jackpot igen
|
|
2015-02-21, 16:28 | #345 |
Eftersom atg appen inte funkar vad står DD 2-4 i?
2015-02-21, 16:28 | #346 |
|
|
2015-02-21, 16:29 | #347 |
SO nån bra spik till v64 imor, du är norrlandskung.,
|
|
2015-02-21, 16:29 | #348 |
|
|
2015-02-21, 16:31 | #349 |
Öppnar startlistan senare ikväll! Återkommer
dado (+5) |
|
2015-02-21, 16:31 | #350 | |
Citat:
Trodde själv mest på Ink som jag spikat varenda gång innan. Fick mest positivt här på sharps om Ready for More. Sen ger reden avslag på Boston och jag spikar Goop med sue. Någon som har nummer till en terapeut?
Fulsprit (+1) |
||
2015-02-21, 16:36 | #351 |
|
|
2015-02-21, 16:36 | #352 |
|
|
2015-02-21, 16:37 | #353 |
varför körde erik a. inte nr 2 leif idag ?
|
|
2015-02-21, 16:38 | #354 |
Blir nog dubbel jackpot om någon av de mest betrodda vinner sista och i så fall flyttas nästan 35 mkr till Halmstads jackpotomgång nästa vecka. Vinner någon annan så kommer drygt 23 mkr flyttas till Halmstad från femrättspoolen. Kan nog bli 100 mkr i omsättning nästa helg när alla som blivit blåsta på pengar hela februari fått ny lön på kontot.
|
|
2015-02-21, 16:38 | #355 |
Halmstad nästa lördag. Blir väl Untersteineruppvisning och ytterligare en jackpot efter det.
|
|
2015-02-21, 16:39 | #356 |
|
|
2015-02-21, 16:40 | #357 |
halmstad oj nej jackpot igen efter.. unter domin..
|
|
2015-02-21, 16:42 | #358 | |
Citat:
Vem vinner nu? Finskt? |
||
2015-02-21, 16:44 | #359 |
Finnish Future 2 av 2 på Gävle!! Intressant med Magnus nu
|
|
2015-02-21, 16:50 | #361 |
Mycket tapper!!
Fulsprit (+5) |
|
2015-02-21, 16:53 | #363 |
SPYR att det blir utdelning på 6 rätt idag...
Klanke (+1) |
|
2015-02-21, 16:54 | #365 |
1330 kr med 24 mkr extra i 7 rättspoolen och reklam hela veckan om att en ensam vinnare kunde dra hem 50 mkr.
Många glada småspelare idag men många som blir kräkfärdiga av ordet jackpot nu. |
|
2015-02-21, 16:54 | #366 |
Det är så jag vill ha in vinnaren i sista, när jag sätter mitt första miljonsystem!
Helge (+1) |
|
2015-02-21, 16:54 | #367 |
|
|
2015-02-21, 16:56 | #368 |
|
|
2015-02-21, 16:58 | #369 |
Hade tenta idag så tar ifatt genom att vara dubbelt så påläst än vanligt till nästa
Helge (+3) |
|
2015-02-21, 16:58 | #370 | |
Citat:
Allt man gör går ju åt helvete så man håller tillbaka insatserna och tårarna allteftersom följehästarna trillar in på löpande band till fantasiodds så fort man avstår spel. |
||
2015-02-21, 17:00 | #371 |
En skam man blankede miss sue v, selvom man ikke havde lyst til det..
|
|
2015-02-21, 17:17 | #372 |
|
|
2015-02-21, 17:18 | #373 |
Voltstart, borde inte nougat ås vara klar 32% i v65 3. Står väldigt bra inne. 2 galopper i rad dock.
2015-02-21, 17:22 | #374 |
Fanns med under senaste nytt på spelvärde innan start såg jag
Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-21 klockan 17:24. |
|
2015-02-21, 17:32 | #375 |
Sorry,trodde 4:an vann i sista,såg jag fel?Fick ädå samma utfall
|
|
2015-02-21, 17:38 | #376 |
Får endå vara nöjd med 7 rätt och pengarna tillbaka men allvarligt, det börjar bli löjligt med dessa jackpottar nu. Ska man verkligen behöva byta ut v75an och börja spela v64 ist?
2015-02-21, 17:42 | #377 | |
Citat:
Det här hittade jag: Peter Jensen: Bedste chance: Begge mine startheste kan være med fremme, hvis alt fungerer Ændringer: 8. løb 8 Walt Disney går uden alle fire sko for første gang Kommentarer: 5. løb 9 Nougat Ås har jo kæmpestor kapacitet, men har jævnt hen døjet med forskellige problemer, som har gjort, at han ikke startede så mange gange sidste år. Han er ikke så hårdt trænet op til denne start, som han plejer at være inden en start, da jeg vil prøve at starte ham i form. Han har kun trænet tungt, men det er normalt, da han i hele sit liv kun har gået et enkelt banearbejde for mig, og det var op til Harper´s, hvor han i øvrigt bare løb og bremsede. Det vigtigste for mig, er, at han stilmæssigt fungerer, og en femteplads kan være ligeså god som en sejr; bare han viser en god præstation. Men det er klart, at han har klasse til at vinde, hvis alt fungerer optimalt. Han starter i næsten optimal balance; uden forsko og med alu bagsko. 8. løb 8 Walt Disney er sat op i træningen i sin løbspause, og det har han taget godt imod. Han har tidligere haft det med at sætte et ben lidt forkert, så han burde have fordel af at gå uden alle fire sko. Jeg har helt klart årgangsløbsambitioner med ham, men da han blot har startet tre gange, må vi i gang nu med at give ham rutine, hvis han skal have en chance mod årgangsløbsheste. Sporet er selvfølgelig en udfordring, og han møder også mere rutinerede heste end ham selv, men på papiret er det en god opgave rent udviklingsmæssigt, og han bør være en god chance. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3) |
||
2015-02-21, 17:42 | #378 |
Enpottsspel is the shit! I alla fall om man ändå inte siktar på "stor"-vinsterna.
2015-02-21, 17:44 | #379 |
|
|
2015-02-21, 17:44 | #380 | |
Citat:
Däremot har det spelats väldigt mycket mer så både staten och spelbolaget är (de enda) vinnarna på det. |
||
2015-02-21, 17:47 | #381 | |
Citat:
Guldhästar borde ges chansen enbart ifrån tillägg i flerklasslopp i många av omgångarna under året. Då slipper vi många av de tråkiga speedwayloppen där. Urtrist! Ifrån lika distans/start bakom bilen finns det snabblopp under veckorna och ett antal storlopp under året. Hoppas de tråkiga guldloppen plockas bort för flera av årets V75-omgångar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
||
2015-02-21, 17:56 | #382 | |
Citat:
2015-02-21, 17:58 | #383 |
Vad nice sluta jobba 18:00 imorgon, lagom hem och öppna startlistorna till V75 och ta några kalla ♥
|
|
2015-02-21, 18:09 | #384 |
Läs Uhrbergs krönika denna vecka.
|
|
2015-02-21, 18:12 | #385 |
Har jag spelat för liten summa,nöjer jag väl med det lilla tillbaka.Doob accepterar detta
|
|
2015-02-21, 18:17 | #386 | |
Citat:
|
||
2015-02-21, 18:53 | #387 |
Är förkyld och somnade när jag tippat så har inte sett loppen.
Emellertid hade jag spelat en massa småsystem som det blev 6 rätt på. Tyvärr förstördes det hela av att jag också gjorde ett riktigt system på 52 kr. Men tror jag gick med vinst ändå? Kanske? Registrerat spel Datum: Lördag 2015-02-21 Bana: Gävle Spelform: V75, omg. 9 Avd Ordinarie hästar 1 1, 2 2 1 Il Sånna 3 7 Digital Ink 4 6 Highspeed Call 5 11, 12 6 4 Ready for More 7 5, 6, 9 Vadet gäller startnummer 12 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 6,00 kr Kvittonummer: 870A 1101 0FF0 9541 Utbetalt: 32,00 kr Registrerat spel Datum: Lördag 2015-02-21 Bana: Gävle Spelform: V75, omg. 9 Avd Ordinarie hästar 1 2, 5 2 1, 12 3 7 Digital Ink 4 5, 6 5 2, 11, 12 6 4 Ready for More 7 4, 5 Vadet gäller startnummer 48 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 24,00 kr Kvittonummer: 478A 9141 03D4 1101 Utbetalt: 32,00 kr Registrerat spel Datum: Lördag 2015-02-21 Bana: Gävle Spelform: V75, omg. 9 Avd Ordinarie hästar 1 2 Miss Sue V. 2 1, 12 3 6, 7 4 6 Highspeed Call 5 12 Mel Odin 6 4 Ready for More 7 1, 9 Vadet gäller startnummer 8 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 4,00 kr Kvittonummer: CD02 9743 4BB0 1101 Utbetalt: 16,00 kr Registrerat spel Datum: Lördag 2015-02-21 Bana: Gävle Spelform: V75, omg. 9 Avd Ordinarie hästar 1 1, 2 2 1 Il Sånna 3 7 Digital Ink 4 6 Highspeed Call 5 11, 12 6 4 Ready for More 7 5, 6, 9 Vadet gäller startnummer 12 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 6,00 kr Kvittonummer: ED6C 17A9 4D94 1141 Utbetalt: 32,00 kr Registrerat spel Datum: Lördag 2015-02-21 Bana: Gävle Spelform: V75, omg. 9 Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 5 2 1, 6, 12 3 2, 6, 7 4 10 Queasy 5 11, 12 6 4 Ready for More 7 1, 2 Vadet gäller startnummer 108 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 54,00 kr Kvittonummer: 4F44 9107 4BD4 1101 Jo blev pengar tillbaka, tjohej! |
|
2015-02-21, 19:58 | #388 |
Har själv följt omgången via mailrapporter då atg-appen inte funkat (kanske bara gör i Sverige?) I bolaget satte vi 7:an med spik på Il Sånna och Ready for More. Hade hoppats (som alla andra) på bättre utfall och utdelning. Här svårt att bedöma favoritfördel och släpp till spets, men förstår att Inken vann på det bl.a Jihoo! Vi dubblade iaf pengarna!
Red: Är i Tallinn och bränner travvinstpengar
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" - Senast redigerad av eveton den 2015-02-21 klockan 20:42. |
|
2015-02-21, 22:12 | #389 |
Japp men då är det inga bongar, det är en stor skillnad. Drygt som fan att bläddra genom en sida ned en massa bongar som folk har tippat
|
|
2015-02-21, 22:48 | #390 |
Kom nyligen hem efter en liten tripp till Falun. magisk stämning och roliga lopp. Kalla trodde uppenbarligen att det var Sundbyholm hon var ute på men spets och slut gäller inte efter några varv i mördarbacken. jaja angående travet så blev omgången exakt som den såg ut på förhand. favoriterna var riktigt bra och ihåliga lopp. Ingen anledning att klaga på utdelningen ,det var lika givet som amen i kyrkan att det inte skulle ge något idag.
|
|
2015-02-22, 07:58 | #391 |
Lite fakta om omgången gällande om det var "bra" eller "dålig" utdelning igår.
Den förhållandevis svaga favoriten var streckad på ca 72%!!! av de kvarvarande kupongerna. Men med tanke på hur lätt det hade varit innan så är det inte annat att förvänta sig. Medelsystemet hade mer än 3.5 streck/system kvar inför sista. En "vanlig" omgång ligger det på ca 2 eller lite under och när de som är kvar har fler streck kvar än vanligt så är det ju inte så märkligt att de i stor utsträckning har streck för favoriten. Rensade det då dåligt? Det fanns kvar 173675 rader inför sista och 35492 av dessa satt på favoriten. 20.4%. Favoriten spelprocent? 20.4%!!! Den rensade som den skulle. Ner till promille-nivå! Gav 7 rätt "dåligt"? 7 rätt = 1330kr 6r = 16kr. Förväntat radvärde 7r = 1329kr och 6r = 16 kr . Både utdelningen för hela omgången och radrenset i sista var kusligt nära det teoretiska värdet den här gången.
2015-02-23, 18:41 | #392 | |
Citat:
Det är så jäkla frustrerande när man spikar småfräckt med BC och Il Sånna och sedan har täckning för det mesta men ändå inte får mer än pengarna tillbaka nätt och jämt. |
||
|