|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-02-17, 12:08 | #121 |
Är det någon av er insatta som vet hur många programvaror det finns på marknaden? Finns det något guldkorn som är helt okänt?
Annars håller jag med eminenta Viroid om att det lätt blir för mycket fokus på vilken programvara istället, som den här trådens syfte nog var, att prata om spelstrategier. Men det är väl marknadskrafterna som drar.... |
|
2015-02-17, 12:24 | #122 | |
Citat:
Är nog bäst att leta upp ett antal omgångar som ser mycket lika ut i rankmönster, total rankprocent och storlek på de favoriter som infriat. Hittar man 10 såna och kan få dem någorlunda på samma nivå med en fast uppräkning så är man nog tillräckligt nära den "sanna" konstantern.
2015-02-17, 13:03 | #123 | |
Citat:
"Lättast" ansågs Åby 5 februari vara. 44 utfall skulle orsakat jackpott på 5 rätt och ytterligare 1676 utfall skulle gjort detsamma på 4 rätt. "Svårast" med samma sätt att se det var gårdagens omgång på Axevalla. 3 utfall på 5 rätt och ytterligare 699 på 4 rätt. I ingen av omgångarna skulle en ren favoritparad gett någon utdelning på 5 rätt (apropå diskussionen tidigare om att spela en enkelrad på varje omgång). Det man kan ta med sig är att utfall där fyra favoriter vinner nästan aldrig ger utdelning på fyra rätt, oavsett hur stora skrällar som vinner i de andra två loppen. Har man med såna rader på sitt system ska de spelas med V6-alternativet. Med största säkerhet gäller samma sak på V75, men då V7-alternativet är borttaget bör man nog undvika sådana rader helt.
2015-02-17, 13:08 | #124 | |
Citat:
Däremot så är det jackpot ungefär var tredje omgång på V64 i snitt. Spelar man bara V6 fyller man ytterst sällan på jackpotten, utan man tar bara del av den. Jag ser det som en "rakeback" som sänker spelavdraget över hela linjen oavsett utdelningens nivå. Det blir naturligtvis ett ännu bättre ekonomiskt utfall om man bara spelar när det är jackpot.
2015-02-17, 18:32 | #125 | |
Citat:
Jackpott-faktorn= (Jackpotten/Totala potten)+1. Jackpottens storlek kan ibland vara svår att finna i efterhand, men följande formel fungerar alltid. Vid flera jackpottar i rad kan det bli lite bökigt. Det faktum att man kan spela V6 gör också att ingen omgång är helt lik en annan. Jackpotten om förra omgången inte hade jackpott = 65% av förra veckans omsättning - (sexrättsutdelning x antal rätta rader) x 2 / 3. Om det är jackpott på fyra rätt. Vid dubbeljackpott förvinner x2/3. Vid sexrättsjackpott är det enklaste att ta (Kvarvarande system x värde) efter avd 5, så har man den Jackpotten. Om förra omgången också var en jackpott måste man plussa på den jackpotten till 65% av omsättningen. Har själv gjort detta med V75. Det är precis lika tråkigt som det ser ut. Senast redigerad av overpace den 2015-02-17 klockan 20:04. Anledning: Formeln var felaktig. Nu är den rätt. |
||
2015-02-17, 18:49 | #126 | |
Citat:
2015-02-17, 18:51 | #127 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8343Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Tyckte det såg rätt kul ut.
Men så har jag också druckit en del öl. Citat:
2015-02-17, 19:25 | #128 |
Nu har jag sovit väldigt lite och jobbat rätt mycket senaste dygnet men jag tror att vi pratar om varandra lite. Att det inte finns någon "sann" konstant att ranka upp med är ju såklart rätt. Det man får nöja sig med är en schablon som kan appliceras på alla omgångar. Det jag vill ha för att uttrycka mig i klartext är:
En omräkningsfaktor för att kunna jämföra V6-utdelningar i jackpottförstärkta omgångar med icke jackpottstärkta omgångar, alltså en som räknar upp så alla vinstutfall är jackpottkryddade. Detta för att jag enbart kommer spela V6 och det enbart i jackpottomgångar. Struntar jag i det här och enbart studerar jackpottstärkta omgångar får jag för litet urval tycker jag. Det jag får ut av detta (vad det nu blir) får man såklart ta med en liten nypa salt med tanke på att spelmönstret är lite annorlunda under jackpottomgångar, men att göra en eventuell justering för att korrigera för sånt blir ganska invecklat och kan snarare öka felmarginalen istället för att minska den så det lämnar jag nog därhän. Tack för alla svar, ska försöka läsa igenom och förhoppningsvis förstå bättre senare ikväll efter en välbehövlig tupplur
2015-02-17, 19:43 | #129 |
Hehe, det är alltid något man glömmer. Man får låtsas att Norge inte finns. Då blir det dessutom kul att se på skidåkning.
|
|
2015-02-17, 20:00 | #130 | |
Citat:
Det är ju jackpott nästan varje gång, så kolla kommande omgångar hur stor jackpotten är i förhållande till den spelade potten. Så slipper du jobbet med att undersöka gamla omgångar. |
||
2015-02-17, 20:07 | #131 | |
Citat:
Jag är fortfarande lika enögd (blind) som när jag var betalande för HPT. Numera är jag enbart Joker-betalande. Jag förstår inte riktigt HPTs storhet då videon inte pekar på några större skillnader. Däremot ser jag skillnaden som irriterade mej mest, hästarna blir gröna och röda och ? Och det är tydligen så att jag stör mej på röda och gröna hästar. Men jag ger inte upp utan kommer att prova HPT igen om någon kommer på någon avgörande skillnad som inte är att HPT är billigt. Mvh Ulf Hood |
||
2015-02-17, 20:14 | #132 | |
Citat:
Men det man inte känner lär man heller inte sakna. Målvinstfunktionen storhet? Att efter reducering kunna spela de rader som förväntas ge låg utdelning fler än en gång, upp till en given målvinst.
2015-02-17, 20:47 | #133 | |
Citat:
"flerbongar". För mej handlar det om att få ribba av sju rätt. Mvh Ulf-Vinäger |
||
2015-02-17, 20:51 | #134 |
För mycket förbudstänkande hos en del, förbud kan inte kompensera om vissa spelare helt enkelt är för dåliga på liret & som rimligtvis borde syssla med annan fritidsaktivitet istället.
|
|
2015-02-17, 20:56 | #135 | |
Citat:
2 puckar igång i ishockey, flerpuckhockey, möjligheterna är oändliga. Dom vanliga sopelagen kör 1 pucks. Mvh Ulf-Eddie Senast redigerad av Grant den 2015-02-17 klockan 20:59. Anledning: Korrektur, fesstavning |
||
|