Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-17, 12:08   #121

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Är det någon av er insatta som vet hur många programvaror det finns på marknaden? Finns det något guldkorn som är helt okänt?

Annars håller jag med eminenta Viroid om att det lätt blir för mycket fokus på vilken programvara istället, som den här trådens syfte nog var, att prata om spelstrategier. Men det är väl marknadskrafterna som drar....
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 12:24   #122

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tycker inte du skall försöka räkna bort jackpoteffekten. Det är så pass vanligt förekommande på V64 att jag tycker man kan räkna in dem som ett normalt inslag. Räkna sedan också med att du bara kör V6 så blir effekten av att sätta dessa sexor enormt angenäm. (Du slipper dessutom ha koll på vad eventuella femmor och fyror skulle ha gett).
Jag räknar alltid på V6 (i exemplen jag visade var det dock v64). Klart man måste justera för jackpott, annars kan jag ju inte göra korrekta jämförelser och slutsatser om lönsamhet för olika uppställda krav?

Är nog bäst att leta upp ett antal omgångar som ser mycket lika ut i rankmönster, total rankprocent och storlek på de favoriter som infriat. Hittar man 10 såna och kan få dem någorlunda på samma nivå med en fast uppräkning så är man nog tillräckligt nära den "sanna" konstantern.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 13:03   #123
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag räknar alltid på V6 (i exemplen jag visade var det dock v64). Klart man måste justera för jackpott, annars kan jag ju inte göra korrekta jämförelser och slutsatser om lönsamhet för olika uppställda krav?

Är nog bäst att leta upp ett antal omgångar som ser mycket lika ut i rankmönster, total rankprocent och storlek på de favoriter som infriat. Hittar man 10 såna och kan få dem någorlunda på samma nivå med en fast uppräkning så är man nog tillräckligt nära den "sanna" konstantern.
Roade mig med att beräkna teoretisk jackpott-potential på de 9 senaste omgångarna, och det visade sig att det faktiskt vara ganska stora skillnader.

"Lättast" ansågs Åby 5 februari vara. 44 utfall skulle orsakat jackpott på 5 rätt och ytterligare 1676 utfall skulle gjort detsamma på 4 rätt.
"Svårast" med samma sätt att se det var gårdagens omgång på Axevalla. 3 utfall på 5 rätt och ytterligare 699 på 4 rätt.

I ingen av omgångarna skulle en ren favoritparad gett någon utdelning på 5 rätt (apropå diskussionen tidigare om att spela en enkelrad på varje omgång).

Det man kan ta med sig är att utfall där fyra favoriter vinner nästan aldrig ger utdelning på fyra rätt, oavsett hur stora skrällar som vinner i de andra två loppen. Har man med såna rader på sitt system ska de spelas med V6-alternativet. Med största säkerhet gäller samma sak på V75, men då V7-alternativet är borttaget bör man nog undvika sådana rader helt.
Gammal 2015-02-17, 13:08   #124

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:

Jag har inte hittat någon bra generell omräknare för jackpot. Den varierar mycket, vilket beror på att tillfällena när det blir jackpot varierar en hel del. T.ex blir det ibland dubbeljackpot, ibland rullar jackpotten flera dagar i följd, söndagar har mycket högre omsättning generellt sett jämfört med andra dagar och i synnerhet fredagar.

Däremot så är det jackpot ungefär var tredje omgång på V64 i snitt. Spelar man bara V6 fyller man ytterst sällan på jackpotten, utan man tar bara del av den. Jag ser det som en "rakeback" som sänker spelavdraget över hela linjen oavsett utdelningens nivå. Det blir naturligtvis ett ännu bättre ekonomiskt utfall om man bara spelar när det är jackpot.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 18:32   #125

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:

Den "sanna" konstanten finns nog inte i detta fall. Närmast kommer du nog om du räknar ut "jackpott-faktorn" för varje enskild omgång, eller i varje fall ett antal omgångar. Sen använder du ett genomsnitt som schablonvärde eller dividerar sexrättsutdelningen med jackpott-faktorn omgång för omgång.

Jackpott-faktorn= (Jackpotten/Totala potten)+1.

Jackpottens storlek kan ibland vara svår att finna i efterhand, men följande formel fungerar alltid. Vid flera jackpottar i rad kan det bli lite bökigt. Det faktum att man kan spela V6 gör också att ingen omgång är helt lik en annan.

Jackpotten om förra omgången inte hade jackpott = 65% av förra veckans omsättning - (sexrättsutdelning x antal rätta rader) x 2 / 3.
Om det är jackpott på fyra rätt. Vid dubbeljackpott förvinner x2/3.
Vid sexrättsjackpott är det enklaste att ta (Kvarvarande system x värde) efter avd 5, så har man den Jackpotten.

Om förra omgången också var en jackpott måste man plussa på den jackpotten till 65% av omsättningen.

Har själv gjort detta med V75. Det är precis lika tråkigt som det ser ut.

Senast redigerad av overpace den 2015-02-17 klockan 20:04. Anledning: Formeln var felaktig. Nu är den rätt.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 18:49   #126

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Den "sanna" konstanten finns nog inte i detta fall. Närmast kommer du nog om du räknar ut "jackpott-faktorn" för varje enskild omgång, eller i varje fall ett antal omgångar. Sen använder du ett genomsnitt som schablonvärde eller dividerar sexrättsutdelningen med jackpott-faktorn omgång för omgång.

Jackpottens storlek kan ibland vara svår att finna i efterhand, men följande formel fungerar alltid. Vid flera jackpottar i rad kan det bli lite bökigt. Det faktum att man kan spela V6 gör också att ingen omgång är helt lik en annan.

Jackpotten om förra omgången inte hade jackpott = 65% av förra veckans omsättning - (sexrättsutdelning x antal rätta rader) / 2.
Om det är jackpott på fyra rätt. Vid dubbeljackpott förvinner divisionen med 2.
Vid sexrättsjackpott är det enklaste att ta (Kvarvarande system x värde) efter avd 5, så har man den Jackpotten.

Om förra omgången också var en jackpott måste man plussa på den jackpotten till 65% av omsättningen.

Fast det är inte alltid alla pengar går till kommande jackpot. När Norge är med och spelar i "ursprungsomgången" men inte i "målomgången" så tar de hem sin del av jackpotpengarna och fördelar ut dem i en dedikerad norsk omgång istället.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 18:51   #127

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8343

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Tyckte det såg rätt kul ut.
Men så har jag också druckit en del öl.

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg

Jackpotten om förra omgången inte hade jackpott = 65% av förra veckans omsättning - (sexrättsutdelning x antal rätta rader) / 2.
Om det är jackpott på fyra rätt. Vid dubbeljackpott förvinner divisionen med 2.

putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 19:25   #128

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Nu har jag sovit väldigt lite och jobbat rätt mycket senaste dygnet men jag tror att vi pratar om varandra lite. Att det inte finns någon "sann" konstant att ranka upp med är ju såklart rätt. Det man får nöja sig med är en schablon som kan appliceras på alla omgångar. Det jag vill ha för att uttrycka mig i klartext är:

En omräkningsfaktor för att kunna jämföra V6-utdelningar i jackpottförstärkta omgångar med icke jackpottstärkta omgångar, alltså en som räknar upp så alla vinstutfall är jackpottkryddade. Detta för att jag enbart kommer spela V6 och det enbart i jackpottomgångar. Struntar jag i det här och enbart studerar jackpottstärkta omgångar får jag för litet urval tycker jag.

Det jag får ut av detta (vad det nu blir) får man såklart ta med en liten nypa salt med tanke på att spelmönstret är lite annorlunda under jackpottomgångar, men att göra en eventuell justering för att korrigera för sånt blir ganska invecklat och kan snarare öka felmarginalen istället för att minska den så det lämnar jag nog därhän.

Tack för alla svar, ska försöka läsa igenom och förhoppningsvis förstå bättre senare ikväll efter en välbehövlig tupplur

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 19:43   #129

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Fast det är inte alltid alla pengar går till kommande jackpot. När Norge är med och spelar i "ursprungsomgången" men inte i "målomgången" så tar de hem sin del av jackpotpengarna och fördelar ut dem i en dedikerad norsk omgång istället.
Hehe, det är alltid något man glömmer. Man får låtsas att Norge inte finns. Då blir det dessutom kul att se på skidåkning.
Gammal 2015-02-17, 20:00   #130

Standard

Citat:
Nu har jag sovit väldigt lite och jobbat rätt mycket senaste dygnet men jag tror att vi pratar om varandra lite. Att det inte finns någon "sann" konstant att ranka upp med är ju såklart rätt. Det man får nöja sig med är en schablon som kan appliceras på alla omgångar. Det jag vill ha för att uttrycka mig i klartext är:

En omräkningsfaktor för att kunna jämföra V6-utdelningar i jackpottförstärkta omgångar med icke jackpottstärkta omgångar, alltså en som räknar upp så alla vinstutfall är jackpottkryddade. Detta för att jag enbart kommer spela V6 och det enbart i jackpottomgångar. Struntar jag i det här och enbart studerar jackpottstärkta omgångar får jag för litet urval tycker jag.

Det jag får ut av detta (vad det nu blir) får man såklart ta med en liten nypa salt med tanke på att spelmönstret är lite annorlunda under jackpottomgångar, men att göra en eventuell justering för att korrigera för sånt blir ganska invecklat och kan snarare öka felmarginalen istället för att minska den så det lämnar jag nog därhän.

Tack för alla svar, ska försöka läsa igenom och förhoppningsvis förstå bättre senare ikväll efter en välbehövlig tupplur
Ok, bara spela jackpottomgångar. Om jag var i dina kläder skulle jag bara ta en schablon med säkerhetsmarginal. Det är ändå aldrig möjligt att exakt beräkna utdelningar vid vissa utfall. Lika bra då att ha en marginal som är till lite nackdel för din ide.

Det är ju jackpott nästan varje gång, så kolla kommande omgångar hur stor jackpotten är i förhållande till den spelade potten. Så slipper du jobbet med att undersöka gamla omgångar.
Gammal 2015-02-17, 20:07   #131

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
En HPT-användare som tidigare körde Joker har gjort en jämförelse som kanske kan intressera någon...
https://www.youtube.com/watch?v=MGIrZcQytG8
Det intresserade mig, jag har sett den.

Jag är fortfarande lika enögd (blind) som när jag var betalande för HPT.

Numera är jag enbart Joker-betalande.

Jag förstår inte riktigt HPTs storhet då videon inte pekar på några större
skillnader. Däremot ser jag skillnaden som irriterade mej
mest, hästarna blir gröna och röda och ?

Och det är tydligen så att jag stör mej på röda och gröna hästar.

Men jag ger inte upp utan kommer att prova HPT igen om någon kommer på
någon avgörande skillnad som inte är att HPT är billigt.

Mvh Ulf Hood
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 20:14   #132

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det intresserade mig, jag har sett den.

Jag är fortfarande lika enögd (blind) som när jag var betalande för HPT.

Numera är jag enbart Joker-betalande.

Jag förstår inte riktigt HPTs storhet då videon inte pekar på några större
skillnader. Däremot ser jag skillnaden som irriterade mej
mest, hästarna blir gröna och röda och ?

Och det är tydligen så att jag stör mej på röda och gröna hästar.

Men jag ger inte upp utan kommer att prova HPT igen om någon kommer på
någon avgörande skillnad som inte är att HPT är billigt.

Mvh Ulf Hood
Målvinst och möjligheten att sätta egen sannolikhet på varje häst och reducera utifrån det på radnivå.

Men det man inte känner lär man heller inte sakna.

Målvinstfunktionen storhet? Att efter reducering kunna spela de rader som förväntas ge låg utdelning fler än en gång, upp till en given målvinst.
Gammal 2015-02-17, 20:47   #133

Grants avatar

Wink

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Målvinst och möjligheten att sätta egen sannolikhet på varje häst och reducera utifrån det på radnivå.
Men det man inte känner lär man heller inte sakna.
Målvinstfunktionen storhet? Att efter reducering kunna spela de rader som förväntas ge låg utdelning fler än en gång, upp till en given målvinst.
Jag tillhör de riktigt konserverade som gärna hade sett ett förbud mot
"flerbongar". För mej handlar det om att få ribba av sju rätt.

Mvh Ulf-Vinäger
Gammal 2015-02-17, 20:51   #134

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3526
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Jag tillhör de riktigt konserverade som gärna hade sett ett förbud mot
"flerbongar". För mej handlar det om att få ribba av sju rätt.

Mvh Ulf-Vinäger
För mycket förbudstänkande hos en del, förbud kan inte kompensera om vissa spelare helt enkelt är för dåliga på liret & som rimligtvis borde syssla med annan fritidsaktivitet istället.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 20:56   #135

Grants avatar

Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
För mycket förbudstänkande hos en del, förbud kan inte kompensera om vissa spelare helt enkelt är för dåliga på liret & som rimligtvis borde syssla med annan fritidsaktivitet istället.
2 bollar i pingis, vi andra nöjer oss med 1.

2 puckar igång i ishockey, flerpuckhockey, möjligheterna är oändliga.

Dom vanliga sopelagen kör 1 pucks.

Mvh Ulf-Eddie

Senast redigerad av Grant den 2015-02-17 klockan 20:59. Anledning: Korrektur, fesstavning
Svara

td