|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-02-17, 11:22 | #106 |
"Spelvärde.se's täta sammarbete med just Jokersystemet har jag ganska låg förståelse för. Om det är något som just HPT är väsentligt vassare på än Jokersystemet så är det ju att trimma för spelvärde."
Är det inte samma ägare för båda? |
|
2015-02-17, 11:22 | #107 | |
Citat:
En HPT-användare som tidigare körde Joker har gjort en jämförelse som kanske kan intressera någon... https://www.youtube.com/watch?v=MGIrZcQytG8
2015-02-17, 11:23 | #108 | |
Citat:
Sen förstår jag att det finns folk som lägger ner mer tid i programmet och de har i sin tur kanske helt andra önskemål. |
||
2015-02-17, 11:25 | #109 | |
Citat:
|
||
2015-02-17, 11:28 | #110 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Samma ägare...
Citat:
2015-02-17, 11:30 | #111 | |
Citat:
Därför är t ex inlägg från HPT eller NicklasJ att betrakta som "nyanserade". Även om NicklasJ säger sig uttrycka sina privata tankar här så är det värt att notera att hans arbetsgivare även äger Jokersystemet. Vad gäller t ex HPT så står det ju i hans signatur att hans inlägg påverkas av att han "är" HPT.
2015-02-17, 11:33 | #112 | |
Citat:
Angående reduceringsprogram och spelvärde så går de flesta av de olika verktygen du tänker på inte att applicera då spelförslaget exempelvis till V75 släpps på fredag och inte 1-2 minuter innan spelstopp. |
||
2015-02-17, 11:35 | #113 | |
Citat:
Ur ett användarhänseende känns kanske Pinracer ett strå vassare? Men jag tycker själv att de kopierat Joker alldeles för mycket, medan jag själv tycker HPT är lite mer nytänkande och står på egna ben på ett annat sätt. Sånt kan jag uppskatta. |
||
2015-02-17, 11:39 | #114 | |
Citat:
Trist att man inte kan uttala sig på ett forum där man kontinuerligt skrivit i flera år och dessutom i ett ämne som ligger en väldigt nära utan att få det där slängt i ansiktet trots den otroligt vaga kopplingen. Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-17 klockan 11:42. |
||
2015-02-17, 11:40 | #115 | |
Citat:
"Spelvärda spelförslag" behöver ju inte nödvändigtvis vara ( eller kanske inte ens SKA VARA? ) specifika, utvalda kombinationer långt före spelstopp. Det finns väl extremfall där spelprocenten för er "spelvärda spik" mer än dubblerades mellan spelförslag och spelstopp?
2015-02-17, 11:40 | #116 |
Jag började reducera på den tiden det fanns ett program som hette Travis från www.greenstar.se Det var ett ganska trevligt program med mängder av funktioner, inte helt olikt HPT. Tyvärr lades det ned sedan ATG omöjliggjorde skrapning av info från deras hemsida. Sedan har jag provat Copema och Joker, men inte riktigt fastnat för dem. Jag tycker t.ex. att Joker är rent ut sagt fult och det gör nästan ont i ögonen att använda.
HPT är det jag gillar bäst, det är måhända en lite högre tröskel att komma in i det, men sedan finns ju allt att använda där. Prislappen på 299kr är dessutom riktigt bra, det är mindre än hälften mot vad Joker kostar. Men åter, vad man använder har inte så stor betydelse. Det är mer hur man använder det som spelar roll.
2015-02-17, 11:49 | #117 | |
Citat:
Självklart är det ingen som tror att du har provision från Jokersystemsförsäljningen. Däremot är det rimligt att dra slutsatser om var spelvärdes ägare anser att din lojalitet bör ligga. Uttalat eller inte. Det är standard inom arbetslivet och absolut inget konstigt. Att någon anställd öppet skulle börja förespråka en annan produkt än koncernens egna tror jag knappast skulle gå omärkt förbi. Vad gäller min koppling till HPT så var den begränsad till obetald beta-testning. Mestadels för att få in mina egna idéer i programmet på "rätt sätt". Numera är dessutom "hjälpen" avslutad. Om det skulle dyka upp en annan produkt som kunde det jag vill att den ska kunna som är billigare än HPT skulle jag byta direkt. Det finns alltså inga som helst lojalitetskonflikter här. Snarare tvärtom då jag är i lindan av att utveckla en egen produkt.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2015-02-17 klockan 11:50. |
||
2015-02-17, 11:51 | #118 | |
Citat:
För övrigt uppskattar jag det du skriver, och tycker inte att det är det minsta suspekt att du jobbar lite timmar åt Spelvärde ibland samtidigt som du föredrar Joker framför andra program. Du har rätt till en åsikt som alla andra, och du brukar bära upp den på ett sätt som gör att jag djupt respekterar den. Är det däremot något som kanske ST borde fundera över så är det väl att försöka sälja TR Media för ett bra pris så att man kopplar bort stundtals briljant affärsverksamhet från sportens styrning och utveckling. Att äga både ATG och Travronden, Joker, Spelvärde och vad man nu har på gång (skvallras en del) kan inte vara helt lätt.
2015-02-17, 11:56 | #119 | |
Citat:
Självklart kan jag hålla mig borta från ännu en del av forumet om det önskas. Blir inte så många kvar där jag kan skriva snart... |
||
2015-02-17, 12:00 | #120 | |
Citat:
Partsinlagor är också inlagor. Men man måste ta dem för vad det är. Att du inte tjänar på det direkt är inte samma sak som att det är underförstått att du aldrig skulle kunna vara öppen med att du tyckte något annat.