Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-17, 11:22   #106

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

"Spelvärde.se's täta sammarbete med just Jokersystemet har jag ganska låg förståelse för. Om det är något som just HPT är väsentligt vassare på än Jokersystemet så är det ju att trimma för spelvärde."

Är det inte samma ägare för båda?
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 11:22   #107
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Har ni eller någon annan gjort en sammanställning av funktion och pris för olika programvaror? En objektiv sådan borde vara det bästa marknadsföringsmedlet för HPT?
Jag gjorde en liten sammanställning häromåret tillsammans med några användare som hade erfarenhet av andra program, och lade upp den på Facebook, men det var väldigt få som tog notis om det. Som Strappa tidigare konstaterat är många väldigt konservativa och byter inte program oavsett hur många fler funktioner konkurrenten har.

En HPT-användare som tidigare körde Joker har gjort en jämförelse som kanske kan intressera någon...

https://www.youtube.com/watch?v=MGIrZcQytG8
Gammal 2015-02-17, 11:23   #108

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Översiktsfliken funkar numera nästan exakt som i Joker. Personligen förstår jag inte storheten i att dra och släppa hästar i egen rankordning och sen högerklicka(?!) för att välja den "högraste hästen", men kunden har ju alltid rätt sägs det... ;-)

Det är ett mysterium för mig hur man kan föredra hela omgången i en vy med ett minimum av information, framför att analysera ett lopp i taget och kunna se och jämföra all intressant information om hästarna.
Kan ju bara svara för mig själv men alla analys är redan klar när jag öppnar reduceringsprogrammet. Då vill jag enkelt bara kunna ställa in de krav/verktyg som jag vill använda mig av. För att kunna göra det i önskad grad krävs det att jag kan se hur de olika loppen korrelerar med varandra och då hjälper det om jag kan se allting samtidigt.

Sen förstår jag att det finns folk som lägger ner mer tid i programmet och de har i sin tur kanske helt andra önskemål.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 11:25   #109

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3521
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Jag gjorde en liten sammanställning häromåret tillsammans med några användare som hade erfarenhet av andra program, och lade upp den på Facebook, men det var väldigt få som tog notis om det. Som Strappa tidigare konstaterat är många väldigt konservativa och byter inte program oavsett hur många fler funktioner konkurrenten har.

En HPT-användare som tidigare körde Joker har gjort en jämförelse som kanske kan intressera någon...

https://www.youtube.com/watch?v=MGIrZcQytG8
Ibland är "less is more"...Jokersystemet är mer användarvänligt & man behöver ingen doktorsavhandling för att förstå sig på dess funktioner.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 11:28   #110

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Samma ägare...

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
HPT har jobbat en hel del på användar-"känslan", men Jokern är och alltid har varit nummer 1 på den fronten.

När det gäller att få överblick över vad man gör så vet jag inte om jag håller med dig. Täckningskolumnen i HPT visar på ett tydligt sätt hur raderna fördelar sig per häst och lopp. Ett perfekt redskap för att se de krav man ställt upp får avsedd effekt. Sedan är det absolut en tillvänjningsperiod när det gäller att se loppen lodrätt istället för vågrätt.

Att inte så många använder målvinst är förmodligen för att de flesta inte vet vad det innebär, men kanske framförallt för att det inte reducerar inlämningskostnaden utan snarare ökar kostnaden.

Reducering ( eller hellre filtrering/kalkylering ) ger möjligheten att lägga olika stor del av totalinsatsen på respektive häst. Målvinst ger möjligheten att styra insatsen på radnivå istället.

Jag tycker att jag har varit mycket objektiv när jag har beskrivit de olika reduceringsprogrammen här på Sharps. T ex är jag alltid tydlig med skillnaderna i användarvänlighet och liknande.

När det gäller nyanseringen är det ju snarare tvärtom. Att diskussionerna olika forum, t ex här på Sharps, visar upp en mer nyanserad bild än "travmedia" där reducerade system blivit synonymt med Jokersystemet.

Spelvärde.se's täta sammarbete med just Jokersystemet har jag ganska låg förståelse för. Om det är något som just HPT är väsentligt vassare på än Jokersystemet så är det ju att trimma för spelvärde.
Gammal 2015-02-17, 11:30   #111

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1132
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
"Spelvärde.se's täta sammarbete med just Jokersystemet har jag ganska låg förståelse för. Om det är något som just HPT är väsentligt vassare på än Jokersystemet så är det ju att trimma för spelvärde."

Är det inte samma ägare för båda?
Visst är det så.

Därför är t ex inlägg från HPT eller NicklasJ att betrakta som "nyanserade".

Även om NicklasJ säger sig uttrycka sina privata tankar här så är det värt att notera att hans arbetsgivare även äger Jokersystemet.

Vad gäller t ex HPT så står det ju i hans signatur att hans inlägg påverkas av att han "är" HPT.
Gammal 2015-02-17, 11:33   #112

Standard

Citat:
HPT har jobbat en hel del på användar-"känslan", men Jokern är och alltid har varit nummer 1 på den fronten.

När det gäller att få överblick över vad man gör så vet jag inte om jag håller med dig. Täckningskolumnen i HPT visar på ett tydligt sätt hur raderna fördelar sig per häst och lopp. Ett perfekt redskap för att se de krav man ställt upp får avsedd effekt. Sedan är det absolut en tillvänjningsperiod när det gäller att se loppen lodrätt istället för vågrätt.

Att inte så många använder målvinst är förmodligen för att de flesta inte vet vad det innebär, men kanske framförallt för att det inte reducerar inlämningskostnaden utan snarare ökar kostnaden.

Reducering ( eller hellre filtrering/kalkylering ) ger möjligheten att lägga olika stor del av totalinsatsen på respektive häst. Målvinst ger möjligheten att styra insatsen på radnivå istället.

Jag tycker att jag har varit mycket objektiv när jag har beskrivit de olika reduceringsprogrammen här på Sharps. T ex är jag alltid tydlig med skillnaderna i användarvänlighet och liknande.

När det gäller nyanseringen är det ju snarare tvärtom. Att diskussionerna olika forum, t ex här på Sharps, visar upp en mer nyanserad bild än "travmedia" där reducerade system blivit synonymt med Jokersystemet.

Spelvärde.se's täta sammarbete med just Jokersystemet har jag ganska låg förståelse för. Om det är något som just HPT är väsentligt vassare på än Jokersystemet så är det ju att trimma för spelvärde.
Det är klart att har man lärt sig ett visst sätt från början så kommer man ju påverkas av det när man provar något annat. Påverkar förmodligen mitt intryck. Mitt inlägg ska dock inte på något sätt ses som kritik utan försökte snarare ge en bild av någon som inte har exakt samma uppfattning som de flesta andra i denna tråd. Kanske kan det t.o.m vara ett tips till HPT hur en average joe fungerar.

Angående reduceringsprogram och spelvärde så går de flesta av de olika verktygen du tänker på inte att applicera då spelförslaget exempelvis till V75 släpps på fredag och inte 1-2 minuter innan spelstopp.
Gammal 2015-02-17, 11:35   #113

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Kan ju bara svara för mig själv men alla analys är redan klar när jag öppnar reduceringsprogrammet. Då vill jag enkelt bara kunna ställa in de krav/verktyg som jag vill använda mig av. För att kunna göra det i önskad grad krävs det att jag kan se hur de olika loppen korrelerar med varandra och då hjälper det om jag kan se allting samtidigt.

Sen förstår jag att det finns folk som lägger ner mer tid i programmet och de har i sin tur kanske helt andra önskemål.
Det kanske är just där som HPT och Joker skiljer sig åt. HPT är utvecklat för användare som även gör en stor del av loppanalysen i programmet, Joker är mer renodlat "reduceringsprogram"?

Ur ett användarhänseende känns kanske Pinracer ett strå vassare?
Men jag tycker själv att de kopierat Joker alldeles för mycket, medan jag själv tycker HPT är lite mer nytänkande och står på egna ben på ett annat sätt. Sånt kan jag uppskatta.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 11:39   #114

Standard

Citat:
Visst är det så.

Därför är t ex inlägg från HPT eller NicklasJ att betrakta som "nyanserade".

Även om NicklasJ säger sig uttrycka sina privata tankar här så är det värt att notera att hans arbetsgivare även äger Jokersystemet.

Vad gäller t ex HPT så står det ju i hans signatur att hans inlägg påverkas av att han "är" HPT.
Njaa. Jag pratar helt klart som privatperson. Jag tjänar exakt 0 kr på om det går bra eller dåligt för jokersystemet. Förutom att de tillhör samma koncern är min koppling till programmet noll. Angående det ämnet har väl du gjort lite grejer för HPT? Samma gäller väl Viroid?

Trist att man inte kan uttala sig på ett forum där man kontinuerligt skrivit i flera år och dessutom i ett ämne som ligger en väldigt nära utan att få det där slängt i ansiktet trots den otroligt vaga kopplingen.

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-17 klockan 11:42.
Gammal 2015-02-17, 11:40   #115

Standard

Citat:
Det är klart att har man lärt sig ett visst sätt från början så kommer man ju påverkas av det när man provar något annat. Påverkar förmodligen mitt intryck. Mitt inlägg ska dock inte på något sätt ses som kritik utan försökte snarare ge en bild av någon som inte har exakt samma uppfattning som de flesta andra i denna tråd. Kanske kan det t.o.m vara ett tips till HPT hur en average joe fungerar.

Angående reduceringsprogram och spelvärde så går de flesta av de olika verktygen du tänker på inte att applicera då spelförslaget exempelvis till V75 släpps på fredag och inte 1-2 minuter innan spelstopp.
Nja. Det håller jag inte med om alls. Om det inte är så att själva sannolikhetsbedömningarna förändras närmare spelstopp såklart.

"Spelvärda spelförslag" behöver ju inte nödvändigtvis vara ( eller kanske inte ens SKA VARA? ) specifika, utvalda kombinationer långt före spelstopp.

Det finns väl extremfall där spelprocenten för er "spelvärda spik" mer än dubblerades mellan spelförslag och spelstopp?
Gammal 2015-02-17, 11:40   #116

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Jag började reducera på den tiden det fanns ett program som hette Travis från www.greenstar.se Det var ett ganska trevligt program med mängder av funktioner, inte helt olikt HPT. Tyvärr lades det ned sedan ATG omöjliggjorde skrapning av info från deras hemsida. Sedan har jag provat Copema och Joker, men inte riktigt fastnat för dem. Jag tycker t.ex. att Joker är rent ut sagt fult och det gör nästan ont i ögonen att använda.

HPT är det jag gillar bäst, det är måhända en lite högre tröskel att komma in i det, men sedan finns ju allt att använda där. Prislappen på 299kr är dessutom riktigt bra, det är mindre än hälften mot vad Joker kostar.

Men åter, vad man använder har inte så stor betydelse. Det är mer hur man använder det som spelar roll.
Gammal 2015-02-17, 11:49   #117

Standard

Citat:
Njaa. Jag pratar helt klart som privatperson. Jag tjänar exakt 0 kr på om det går bra eller dåligt för jokersystemet. Förutom att de tillhör samma koncern är min koppling till programmet noll. Angående det ämnet har väl du gjort lite grejer för HPT? Samma gäller väl Viroid?
Jag antar att du är rolig här. Det är ju ingen slump att spelvärde använder sig av Jokersystemet såklart. Ni har inget val.

Självklart är det ingen som tror att du har provision från Jokersystemsförsäljningen. Däremot är det rimligt att dra slutsatser om var spelvärdes ägare anser att din lojalitet bör ligga. Uttalat eller inte. Det är standard inom arbetslivet och absolut inget konstigt.

Att någon anställd öppet skulle börja förespråka en annan produkt än koncernens egna tror jag knappast skulle gå omärkt förbi.

Vad gäller min koppling till HPT så var den begränsad till obetald beta-testning. Mestadels för att få in mina egna idéer i programmet på "rätt sätt". Numera är dessutom "hjälpen" avslutad.

Om det skulle dyka upp en annan produkt som kunde det jag vill att den ska kunna som är billigare än HPT skulle jag byta direkt.

Det finns alltså inga som helst lojalitetskonflikter här. Snarare tvärtom då jag är i lindan av att utveckla en egen produkt.

Senast redigerad av Strappa71 den 2015-02-17 klockan 11:50.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 11:51   #118

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:

Trist att man inte kan uttala sig på ett forum där man kontinuerligt skrivit i flera år och dessutom i ett ämne som ligger en väldigt nära utan att få det där slängt i ansiktet trots den otroligt vaga kopplingen.
Jag har inte "gjort" något för HPT annat än att betatesta några saker och lämnat feedback.

För övrigt uppskattar jag det du skriver, och tycker inte att det är det minsta suspekt att du jobbar lite timmar åt Spelvärde ibland samtidigt som du föredrar Joker framför andra program. Du har rätt till en åsikt som alla andra, och du brukar bära upp den på ett sätt som gör att jag djupt respekterar den.

Är det däremot något som kanske ST borde fundera över så är det väl att försöka sälja TR Media för ett bra pris så att man kopplar bort stundtals briljant affärsverksamhet från sportens styrning och utveckling. Att äga både ATG och Travronden, Joker, Spelvärde och vad man nu har på gång (skvallras en del) kan inte vara helt lätt.
Gammal 2015-02-17, 11:56   #119

Standard

Citat:
Jag antar att du är rolig här. Det är ju ingen slump att spelvärde använder sig av Jokersystemet såklart. Ni har inget val.

Självklart är det ingen som tror att du har provision från Jokersystemsförsäljningen. Däremot är det rimligt att dra slutsatser om var spelvärdes ägare anser att din lojalitet bör ligga. Uttalat eller inte. Det är standard inom arbetslivet och absolut inget konstigt.

Att någon anställd öppet skulle börja förespråka en annan produkt än koncernens egna tror jag knappast skulle gå omärkt förbi.

Vad gäller min koppling till HPT så var den begränsad till obetald beta-testning. Mestadels för att få in mina egna idéer i programmet på "rätt sätt". Numera är dessutom "hjälpen" avslutad.

Om det skulle dyka upp en annan produkt som kunde det jag vill att den ska kunna som är billigare än HPT skulle jag byta direkt.

Det finns alltså inga som helst lojalitetskonflikter här. Snarare tvärtom då jag är i lindan av att utveckla en egen produkt.
Du svarar på det själv i din text. Det var ingenting som tvingade mig till att skriva något i tråden. Jag tjänar ingenting på att höja jokersystemet och ifall jag hade haft en annan åsikt än den jag uttalade så hade jag bara kunnat vara tyst.

Självklart kan jag hålla mig borta från ännu en del av forumet om det önskas. Blir inte så många kvar där jag kan skriva snart...
Gammal 2015-02-17, 12:00   #120

Standard

Citat:
Du svarar på det själv i din text. Det var ingenting som tvingade mig till att skriva något i tråden. Jag tjänar ingenting på att höja jokersystemet och ifall jag hade haft en annan åsikt än den jag uttalade så hade jag bara kunnat vara tyst.

Självklart kan jag hålla mig borta från ännu en del av forumet om det önskas. Blir inte så många kvar där jag kan skriva snart...
I såna fall skulle inte HPT heller få skriva här heller. Inte alls min mening.

Partsinlagor är också inlagor. Men man måste ta dem för vad det är.

Att du inte tjänar på det direkt är inte samma sak som att det är underförstått att du aldrig skulle kunna vara öppen med att du tyckte något annat.

td