|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-02-16, 18:45 | #91 | |
Citat:
2015-02-16, 18:49 | #92 | |
Citat:
Och ja, jag tror inte att de som spelar för en hundring eller två i veckan skall hoppas på miljonvinsterna. För dem är det definitivt bättre att spela för de mer modesta vinsterna där sju rätt ger 4- eller 5-siffriga belopp.
2015-02-16, 19:48 | #93 | |
Citat:
För de flesta är V75 så svårt, att det hänger på om man lyckats få in en storvinst (i förhållande till insatsen) eller inte. Så länge man inte har det är man normalt torsk. Själv vet jag med absolut säkerhet att jag ligger plus på V75, men, men...tar man bort min största enskilda vinst så ligger jag back. Större än så är inte marginalerna. Kan vara värt att ta till sig. |
||
2015-02-16, 21:32 | #94 |
Testade idag Hpt för första gången (Axevalla V64 ).
Måste säga att jag är positivt överaskad. Testade som viroid förklarade typ ungefär. Det blev ett spel för 71 kr. Fick 1 Femma plus ett gäng fyror. TACK Viroid för dina tips. Senast redigerad av kocken den 2015-02-17 klockan 08:11. |
|
2015-02-16, 21:56 | #95 |
Det är lite omotiverat mycket fokus på att plocka bort favoritrader i alla reduceringsdiskussioner egentligen. Eftersom jag gått lite i idé både privat och i mitt spelande för stunden har jag lagt lite tid på att knappa statistik på mitt favoritspel V64. Efter att ha analyserat nästan hela 2014 (192st omgångar) har jag fått fram det här:
-4st utfall där 8-rankade eller lägre vunnit mer än ett lopp (två lopp, det har inte hänt att det smällt så hårt i tre lopp). Medelvärde på V64-utdelningen är där 95kkr. 83kkr om jag bortser från den jackpottförstärkta omgångarna. -49st utfall där 8-rankade eller lägre vunnit exakt ett av loppen. Medelvärde där på V64 är 286kkr(!). Både mångfalt fler utfall och enormt mycket högre utdelningar alltså. Här är en hel del utfall jackpottförstärkta, men om jag bortser från dem har jag ändå 32st utfall med ett medelvärde på 189kkr Ganska tydligt att det finns en hel del skrällrader man bör skippa helt. Det spar inte lika mycket som att reducera bort favoritrader, eftersom man normalt täcker mer favoritrader som inte är spelbara på ramen än extrema skrällrader. Men det blir mååånga bäckar små... Har för övrigt även verifierat något jag egentligen redan visste, nämligen att voltlopp över medeldistans är kraftigt överrepresenterade som skrällopp (har plockat ut vilken lopptyp det varit i lopp där rank 5 eller lägre segrat). Del av detta beror sig såklart på att det normalt sett är fler startande i dessa lopptyper än i övriga, men som det ser ut är övervikten såpass stor att det inte förklarar avvikelsen. Kombinationen galopprisk, stolopp, låg klass och svårräknade loppscenarier är nog den givna orsaken till detta skulle jag tro. Blev helt seg i kolan här av all stansning, kan någon som har huvet med sig haspla ur sig en vettig schablonfaktor man kan räkna ner med för att justera ner jackpottförstärkta omgångar eller vice versa så man kan jämföra utfallen rättvist.
2015-02-17, 01:03 | #96 |
Banned
|
själv spelar jag poängsystem mot svenska folket. Jag ligger ungefär 4 ggr bättre än vad ni tippar. Jag lämnar in bara enkelrader och kör med nästan alla hästar som är med på V75.
Så det ligger på 3000- 4000 st enkelrader. |
2015-02-17, 01:53 | #97 | |
Citat:
Följer inte V64 men jag antar att jackpot-faktorn ligger en bit under 1,5 i genomsnitt? Pga rätt stor procentuell omsättningsökning o ökad V6-användning. Dividera alla jackpottsexor med 1,4 och leta upp medianen, nr 25 av 49. Vid behov kan man ju gå in och detaljstudera de utdelningar som ligger närmast och se om det verkligen är 1,4 som är den rimliga faktorn. |
||
2015-02-17, 06:32 | #98 | |
Citat:
2015-02-17, 09:34 | #99 | ||
Citat:
Citat:
2015-02-17, 10:15 | #100 | |
Citat:
Hur ser fördelningen ut mellan olika programvaror i grova drag? Jag antar att Joker har över 50% av marknaden? Hur populärt är Pinracer? Min kompis provade en månad men enligt honom så finns ingen anledning att byta ifrån Joker, särskilt inte nu när de satsar stort på en Joker webbversion. |
||
2015-02-17, 10:26 | #101 | |
Citat:
Det finns fler än en anleding att byta från Joker. Men inte till Pinracer!
2015-02-17, 10:42 | #102 | |
Citat:
Utan att veta så tror jag Aftonbladet sitter och filar (utlagt på konsultbasis) på sina travprogram. De jagar nya intäkter på alla håll när annons- och snart klickmarknaden fallit sönder totalt. |
||
2015-02-17, 10:45 | #103 | |
Citat:
Har inte använt HPT på ett tag så med reservation för en revolutionerande uppdatering som jag missat så är Joker klart mer användarvänligt och enklare att få en överblick över det man gör. För de ungefär 95%(?) av användarna, som t.ex. inte använder sig av målvinst och gör en relativt vanlig reducering, är det givetvis en utav de viktigaste attributen. Med det sagt är inte HPT på något sätt ett dåligt program. |
||
2015-02-17, 10:56 | #104 | |
Citat:
Det är ett mysterium för mig hur man kan föredra hela omgången i en vy med ett minimum av information, framför att analysera ett lopp i taget och kunna se och jämföra all intressant information om hästarna.
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg... Senast redigerad av HPT den 2015-02-17 klockan 10:57. |
||
2015-02-17, 11:05 | #105 | |
Citat:
När det gäller att få överblick över vad man gör så vet jag inte om jag håller med dig. Täckningskolumnen i HPT visar på ett tydligt sätt hur raderna fördelar sig per häst och lopp. Ett perfekt redskap för att se de krav man ställt upp får avsedd effekt. Sedan är det absolut en tillvänjningsperiod när det gäller att se loppen lodrätt istället för vågrätt. Att inte så många använder målvinst är förmodligen för att de flesta inte vet vad det innebär, men kanske framförallt för att det inte reducerar inlämningskostnaden utan snarare ökar kostnaden. Reducering ( eller hellre filtrering/kalkylering ) ger möjligheten att lägga olika stor del av totalinsatsen på respektive häst. Målvinst ger möjligheten att styra insatsen på radnivå istället. Jag tycker att jag har varit mycket objektiv när jag har beskrivit de olika reduceringsprogrammen här på Sharps. T ex är jag alltid tydlig med skillnaderna i användarvänlighet och liknande. När det gäller nyanseringen är det ju snarare tvärtom. Att diskussionerna olika forum, t ex här på Sharps, visar upp en mer nyanserad bild än "travmedia" där reducerade system blivit synonymt med Jokersystemet. Spelvärde.se's täta sammarbete med just Jokersystemet har jag ganska låg förståelse för. Om det är något som just HPT är väsentligt vassare på än Jokersystemet så är det ju att trimma för spelvärde.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2015-02-17 klockan 11:08. |
||
|