Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-15, 20:13   #61

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3526
Standard

Termen "långsiktigt vinnande" är ganska luddigt egentligen...innebär detta 5, 10, 25 eller 50 år???
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 20:15   #62

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Kanske en felställd fråga men,jag som spelar V75 och V64 ibland för ca 144kr.Vinner sällan.Ni som gör reducerat hur mycket plus går ni på låt säga ett par månader?
Plus?

Nej det är ett sätt att reducera förlusten.

Mvh Ulf-Eddie
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Drivarn (+5)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 20:17   #63

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Termen "långsiktigt vinnande" är ganska luddigt egentligen...innebär detta 5, 10, 25 eller 50 år???
Livet är oftast för kort för att vi ska få ett definitivt svar på vem som är långsiktigt vinnande så jag borde skrivit "väntevärdesriktigt".

Dvs spela på ett sätt som ger långsiktig vinst om man fick chansen att spela ett oändligt antal omgångar.

Det går alldeles utmärkt att få vinster även om man inte spelar väntevärdesriktigt. Tur heter det.
Gammal 2015-02-15, 20:19   #64
Banned

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 37
Standard

Jag ser verkligen fram emot vad ni kommer fram till.

Fortsätt räkna på det
putte31 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 20:28   #65

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Hojta någongång när du spelar för 30:- så ska jag reducera ner det till lämplig nivå.

Missar du så bjuder jag.

Mvh Ulf-Eddie
Jag spelar alltid reducerat. Du får gärna bjuda på alla radar jag reducerar bort.

Uppskattas!

Du missade att jag skrev att jag kan se saker ur andras perspektiv?

Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 20:29   #66

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Klart som fan vi ser det.
Men det är fortfarande korkat att slänga bort pengar.
Men det är bra att de flesta gör så.
Jag säger inte emot dig på den punkten!

Gammal 2015-02-15, 20:29   #67

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Frågan

Citat:
Ursprungligen postat av putte31 Visa inlägg
Jag ser verkligen fram emot vad ni kommer fram till.

Fortsätt räkna på det
Hur var frågan?

Mvh Ulf-Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 20:36   #68

Standard

Ni får inte glömma den intressantaste aspekten!

Om man enbart hade spelat 7 mest streckade på V75 som enkelrad (matematiskt givetvis , svårt reducera bort den, hahah) så hade man varit plus...Under är det senaste 2 åren?

Med den tanken är ju den raden i sig spelvärd.

Och desto fler vi är som reducerar bort den raden, desto mer spelvärd blir den

Gammal 2015-02-15, 20:42   #69

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Kanske en felställd fråga men,jag som spelar V75 och V64 ibland för ca 144kr.Vinner sällan.Ni som gör reducerat hur mycket plus går ni på låt säga ett par månader?
Ett par månader är ganska kort tid. Förra året gick jag 17% plus på de pengar jag omsatte på spel, ett sexsiffrigt belopp.
Gammal 2015-02-15, 21:51   #70

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Att reducera eller inte. V6 eller inte beror givetvis på hur grundsystemet ser
ut. Jag reducerar även då jag spelar matematiskt och låter bli att strecka
2-3 favoriter på det inlämnade 24:- V75-systemet.

Mvh Ulf-Eddie
Är Mr Hyde på torken och Dr Jekyll styr spakarna idag? Oavsett orsak trevligt att det går att läsa det du skriver för en gångs skull och att det därtill är vettiga resonemang du för.

Det där är ju faktiskt en form av enkel reducering man kan göra även om man skulle stå på ombudet och lämna in. Blir lite mer grovhugget eftersom man bestämmer vilka favoriter som inte ska vinna istället för att sätta en maxgräns för favoriterna, men samtidigt styr man enkelt och kategoriskt bort från de allra sämsta raderna (de där en kraftigt övervärderad favorit vinner). Så brukar jag göra när jag lämnar in ett system i butiken, och därtill låter jag bli att strecka flera av de betrodda i ett lopp där det "ska skrälla".

Nu kommer vi något off topic, men det spelare egentligen bör lära sig innan de börjar grotta ner sig i reduceringsprogram/problematik är att en spik på en andrahandare är så fantastiskt mycket bättre än en spik på en favorit. Inom vissa gränser givetvis, men som en generell förhållningsregel. Men det är väl tur för oss lite mer pålästa spelare att de flesta småspelare regelmässigt markerar tre spikar varje lördag och att samtliga är favoriter och som regel stora favoriter därtill.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 21:56   #71

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Ni får inte glömma den intressantaste aspekten!

Om man enbart hade spelat 7 mest streckade på V75 som enkelrad (matematiskt givetvis , svårt reducera bort den, hahah) så hade man varit plus...Under är det senaste 2 åren?

Med den tanken är ju den raden i sig spelvärd.

Och desto fler vi är som reducerar bort den raden, desto mer spelvärd blir den
Ja några kronor kanske man ligger plus på det spelet, du har uppenbarligen data på det. Men som sagt inte värst många kronor. Vill du göra dig mer än fyrsiffrigt på den taktiken (som kanske håller, men det är väl inte så troligt att en favoritparad slår in varannat år ens över tid) så behöver du lägga den raden många gånger om och därmed skjuta ner värdet för dig själv precis som du är inne på.

Men det stämmer ju såklart i sig att ju mer folk reducerar bort rader utan övervärde desto bättre står de ju sig. En del kanske till och med klättrar över nollan och blir spelvärda igen.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 01:46   #72

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8343

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Kanske inte mer än du?
Man vinner sällan.
Men det kostar mindre att vinna med reducerat, och du får med mer skrällar för samma peng.

Citat:
Gammal 2015-02-16, 09:22   #73

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Jag tror ju att man skall försöka ställa in sitt spelande så att man ändå på en horisont om 1-2 år går runt. Med längre horisont är risken väldigt stor att spelreglerna förändras innan man kommit runt och skall summera. ATG har ju bara de senaste åren infört kupongbegränsningar, och tagit bort V7-alternativet på V75. Onsdagarna har ju också stuvats om i grunden med helt ny spelform, Xpress och delade omgångar. Man tenderar också att införa fler och fler extra V75-omgångar.
Gammal 2015-02-16, 10:12   #74

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2616
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Facebook-gruppen med 100-tals HPT-användare säger annat.
Facebook-gruppen med HPT-använadre brukar säga "Vad är fel på mitt HPT?" "Hur gör jag detta i HPT?" "Jag försöker göra detta men programmet buggar sig"
Jag uppskattar HPT då jag själv förstår och gillar många av funktionerna, men jag får tokspel när det krånglar, så jag återvände till Joker...
Gammal 2015-02-16, 10:15   #75

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror ju att man skall försöka ställa in sitt spelande så att man ändå på en horisont om 1-2 år går runt. Med längre horisont är risken väldigt stor att spelreglerna förändras innan man kommit runt och skall summera. ATG har ju bara de senaste åren infört kupongbegränsningar, och tagit bort V7-alternativet på V75. Onsdagarna har ju också stuvats om i grunden med helt ny spelform, Xpress och delade omgångar. Man tenderar också att införa fler och fler extra V75-omgångar.
Bra synpunkt kring att man inte kan ta spelreglerna för givet. Men att aldrig spela överspelade rader gäller oavsett spelets regler.

Jag gick plus 25%-240% varje år på travet mellan 1995-2004, med en turlig miljonvinst toppåret. Vinnarspel och DD var huvudspel. Sen fastnade jag i pokerträsket och travet gick allt sämre. Nu har mina fördelar från den tiden försvunnit med lopparkivet och bättre info till allmänheten om framförallt skor. Förr kunde utrustningsinfo ge mig överodds som jag aldrig kan få längre.

Det jag känner ifrån mina bekanta som spelar riktigt hårt är att det blivit allt vanligare att släppa högvinster och fokusera mer på att spela lättfunna rader många gånger. Jag vet inte om det är generaliserbart eller bara bland mina vänner. Men detta var ett beteende som knappt fanns för 15-20 år sen utöver helt givna favoritomgångar såsom kval till unghästlopp.

Är det någon mer som ser denna utveckling? Borde påverka spelstrategier i så fall?
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td