|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-02-15, 20:13 | #61 |
Termen "långsiktigt vinnande" är ganska luddigt egentligen...innebär detta 5, 10, 25 eller 50 år???
|
|
2015-02-15, 20:15 | #62 | |
Citat:
Nej det är ett sätt att reducera förlusten. Mvh Ulf-Eddie Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Drivarn (+5) |
||
2015-02-15, 20:17 | #63 | |
Citat:
Dvs spela på ett sätt som ger långsiktig vinst om man fick chansen att spela ett oändligt antal omgångar. Det går alldeles utmärkt att få vinster även om man inte spelar väntevärdesriktigt. Tur heter det.
2015-02-15, 20:19 | #64 |
Banned
|
Jag ser verkligen fram emot vad ni kommer fram till.
Fortsätt räkna på det |
2015-02-15, 20:28 | #65 | |
Citat:
Uppskattas! Du missade att jag skrev att jag kan se saker ur andras perspektiv?
2015-02-15, 20:29 | #66 |
Jag säger inte emot dig på den punkten!
2015-02-15, 20:29 | #67 |
Frågan |
|
2015-02-15, 20:36 | #68 |
Ni får inte glömma den intressantaste aspekten!
Om man enbart hade spelat 7 mest streckade på V75 som enkelrad (matematiskt givetvis , svårt reducera bort den, hahah) så hade man varit plus...Under är det senaste 2 åren? Med den tanken är ju den raden i sig spelvärd. Och desto fler vi är som reducerar bort den raden, desto mer spelvärd blir den
2015-02-15, 20:42 | #69 |
Ett par månader är ganska kort tid. Förra året gick jag 17% plus på de pengar jag omsatte på spel, ett sexsiffrigt belopp.
2015-02-15, 21:51 | #70 | |
Citat:
Det där är ju faktiskt en form av enkel reducering man kan göra även om man skulle stå på ombudet och lämna in. Blir lite mer grovhugget eftersom man bestämmer vilka favoriter som inte ska vinna istället för att sätta en maxgräns för favoriterna, men samtidigt styr man enkelt och kategoriskt bort från de allra sämsta raderna (de där en kraftigt övervärderad favorit vinner). Så brukar jag göra när jag lämnar in ett system i butiken, och därtill låter jag bli att strecka flera av de betrodda i ett lopp där det "ska skrälla". Nu kommer vi något off topic, men det spelare egentligen bör lära sig innan de börjar grotta ner sig i reduceringsprogram/problematik är att en spik på en andrahandare är så fantastiskt mycket bättre än en spik på en favorit. Inom vissa gränser givetvis, men som en generell förhållningsregel. Men det är väl tur för oss lite mer pålästa spelare att de flesta småspelare regelmässigt markerar tre spikar varje lördag och att samtliga är favoriter och som regel stora favoriter därtill.
2015-02-15, 21:56 | #71 | |
Citat:
Men det stämmer ju såklart i sig att ju mer folk reducerar bort rader utan övervärde desto bättre står de ju sig. En del kanske till och med klättrar över nollan och blir spelvärda igen.
2015-02-16, 01:46 | #72 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8343Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Kanske inte mer än du?
Man vinner sällan. Men det kostar mindre att vinna med reducerat, och du får med mer skrällar för samma peng.
2015-02-16, 09:22 | #73 |
Jag tror ju att man skall försöka ställa in sitt spelande så att man ändå på en horisont om 1-2 år går runt. Med längre horisont är risken väldigt stor att spelreglerna förändras innan man kommit runt och skall summera. ATG har ju bara de senaste åren infört kupongbegränsningar, och tagit bort V7-alternativet på V75. Onsdagarna har ju också stuvats om i grunden med helt ny spelform, Xpress och delade omgångar. Man tenderar också att införa fler och fler extra V75-omgångar.
2015-02-16, 10:12 | #74 |
Facebook-gruppen med HPT-använadre brukar säga "Vad är fel på mitt HPT?" "Hur gör jag detta i HPT?" "Jag försöker göra detta men programmet buggar sig"
Jag uppskattar HPT då jag själv förstår och gillar många av funktionerna, men jag får tokspel när det krånglar, så jag återvände till Joker...
2015-02-16, 10:15 | #75 | |
Citat:
Jag gick plus 25%-240% varje år på travet mellan 1995-2004, med en turlig miljonvinst toppåret. Vinnarspel och DD var huvudspel. Sen fastnade jag i pokerträsket och travet gick allt sämre. Nu har mina fördelar från den tiden försvunnit med lopparkivet och bättre info till allmänheten om framförallt skor. Förr kunde utrustningsinfo ge mig överodds som jag aldrig kan få längre. Det jag känner ifrån mina bekanta som spelar riktigt hårt är att det blivit allt vanligare att släppa högvinster och fokusera mer på att spela lättfunna rader många gånger. Jag vet inte om det är generaliserbart eller bara bland mina vänner. Men detta var ett beteende som knappt fanns för 15-20 år sen utöver helt givna favoritomgångar såsom kval till unghästlopp. Är det någon mer som ser denna utveckling? Borde påverka spelstrategier i så fall? |
||
|