Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-15, 16:08   #31

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag försökte att visa på två mycket enkla krav, som också småspelare kan använda, för att spela reducerat och få mer för pengarna. Krav som inte kräver rankande eller indelning i grupper. Krav som sorterar bort många rader som ger jackpot, men ger chans på rimliga pengar. Även förra veckan var det en omgång där det gick att med ett ganska litet reducerat system plocka hem potten utan att ha några andra idéer än att gå efter strecklistan, och klura på i vilket lopp det skulle skrälla.

Total vinst på två veckor har varit runt 55.000kr som verkliga småspelare har kunnat vara med och slåss om, utan att vara någon överdängare på att ranka hästar. Det är rätt bra pengar när man spelar för en hundring.

Naturligtvis är det så att om man har en del egna idéer och vågar ta bort en streckfavorit eller en andrahandare för att istället sätta strecket på någon längre ned så har man kopplat ett bra grepp om det slår in. Jag kan också hålla med dig om att man med små system behöver mycket tur. Spelar man för mer pengar behöver man inte lika mycket tur för att det skall slå in.

Jag försökte också visa att det trots en ganska liten insats går att få många kuponger, som det ändå finns mening och eftertanke bakom. Riktigt stora spelare kan ju inte spela reducerat optimalt hos ATG, de slår i taket för kupongbegränsningen.
Jag förstår att du på ett enkelt sätt ville demonstrera hur reducerade system fungerar. Det har jag inte kommenterat, utan det är bra gjort. Jag luftar bara min åsikt i ämnet för att ge ett annat perspektiv på när det är värt att reducera.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 16:58   #32

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Thumbs up

Utdelningsflik Joker

Utdelningsflik Joker igår 20223:-

Verkligheten 32660:-

Manuell beräkning 20196:-

Jag tycker väl att Joker kommer rätt nära den teoretiska sanningen.

Joker är det bästa "reduceringsprogrammet" då det går att använda.

Mvh Ulf-Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 17:01   #33

Grants avatar

Smile

Det är alltid

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag förstår att du på ett enkelt sätt ville demonstrera hur reducerade system fungerar. Det har jag inte kommenterat, utan det är bra gjort. Jag luftar bara min åsikt i ämnet för att ge ett annat perspektiv på när det är värt att reducera.
Det är alltid värt att reducera sina kostnader. På V75 lämnar spelarna glatt
in system med 5-6-7 streckade favoriter trots att det aldrig blir det.
Reducera bort den kostnaden.

Mvh Ulf-Eddie
Gammal 2015-02-15, 17:04   #34

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1132
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Utdelningsflik Joker igår 20223:-

Verkligheten 32660:-

Manuell beräkning 20196:-

Jag tycker väl att Joker kommer rätt nära den teoretiska sanningen.

Joker är det bästa "reduceringsprogrammet" då det går att använda.

Mvh Ulf-Eddie
??? Menar du att andra program inte går att använda?

Jokersystemet är långt ifrån det "bästa" reduceringsprogrammet. Däremot är det mest använda programmet. Långt ifrån samma sak.
Gammal 2015-02-15, 17:07   #35

Grants avatar

Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jokersystemet är det mest använda programmet.
Inte utan anledning, kan det vara att det är billigast i förhållande till
inlämningsfrekvensen?

Mvh Ulf-Eddie
Gammal 2015-02-15, 17:13   #36

Standard

Citat:
Inte utan anledning, kan det vara att det är billigast i förhållande till
inlämningsfrekvensen?

Mvh Ulf-Eddie
Det finns exakt två anledningar till att välja Jokersystemet.

1) Bästa gränssnittet. ( Det tar ett tag innan man blir helt van med de andra programmen ).
2) De inbyggda kommentarerna.

Förutom de två punkterna så finns det minst ett par av konkurrenterna som är mer eller mindre överlägsna funktionellt sett.

Om vi tar ett exempel som HPT så finns det inget som går att göra i Jokersystemet som inte går att göra i HPT. Det omvända gäller absolut inte.

Att så många håller kvar vid Jokersystemet beror delvis på att diverse travprofiler använder Jokersystem som samlingsbegrepp för reducerade system. Och sedan var det ju det första och länge det enda seriösa valet. Travspelare är oerhört konservativa och byter sällan spår. Inte ens när det är uppenbart att det skulle gynna dem själva.

Att det skulle kunna finnas något annat som är bättre än det man själv alltid har använt är otänkbart.
Gammal 2015-02-15, 17:20   #37

Grants avatar

Thumbs up

Citat:
Det finns exakt två anledningar till att välja Jokersystemet.

1) Bästa gränssnittet. ( Det tar ett tag innan man blir helt van med de andra programmen ).
Jag har inte sett någon vid något tillfälle som blivit van vid tex vid HPT.

Det som klistras in är ABCD och utgång = 2 "flikar".

Joker tar 6 minuter att lära sig, efter 9 minuter har du lämnat in ditt
första system med 4-5 flikar. Efter 9 år har du lämnat in ditt första HPT.

Skillnad.

Mvh Ulf-Eddie
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3)
Gammal 2015-02-15, 17:29   #38

Standard

Citat:

Skillnad.

Mvh Ulf-Eddie
Facebook-gruppen med 100-tals HPT-användare säger annat.
Gammal 2015-02-15, 18:00   #39

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 1376
Standard

99,2% av alla travspelare tror att "joker"=r-system på tipset. 99,99 procent av alla trav spelare, som inte spelar Harry, tampas varje helg med vilka favoriter som bränner.
Hur mycket jag än predikar och menar på att man behöver inte veta vilka favoriter som bränner så FULKOMMLIGT VÄGRAR folk att förstå.
Allt för många jag träffar på har med alla favoriter och tror, på fullaste allvar, att dom skall bli ensam med sjuan om dom bara spikar rätt 2-3 favoriter 3-4 andrahandare och en skräll.
Det finns så stor okunskap och en attityd inom travet att man är värdelös om man inte har sju rätt när det är en " lätt" omg. Allt för många är rädda att missa dom "lätta" omg för klarar man inte av det hur skall man då kunna vinna dom stora pengarna? Typ.

Av anledningen ovan så har jag i princip slutat förklara och därmed slutat bli dumförklarad vecka ut och vecka in. Dessutom så är det bara bra att folk forts med det här, desto större chans för mig att göra mig en hacka.

Om man ser det såhär. Det spelar ingen roll om man spelar för 27kr eller 27000kr fördelen med ett reducerat ABC-system är att man slipper välja vilka favoriter som bränner man behöver bara "gissa" hur många som bränner.
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 18:38   #40

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8341

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:

Skillnad.

Mvh Ulf-Eddie
Jag har bytt från joker till Hpt.
Hpt är svårare, men bättre.
Lägger du ner 20 timmar i veckan på V7 är det kattskit att lära dig Hpt utantill.
Det finns bara en sak som är bättre med joker, och det är mallarna och de mallar du kan skapa.
Hpt är värdelöst för det, konstruktören har helt enkelt inte förstått styrkan i att spara spelteoretiskt bra mallar.

Å andra sidan är mallarna något av det viktigaste som finns.
Jag har ägnat år att lista ut hur man "ska" lira för att vinna, och har minst 100 mallar som passar för de flesta omgångar.

Men jag måste erkänna att jag funderar på att gå tillbaka till det sämre jokersystemet, eftersom mallarna innehåller tusentals timmar spelteori, och Hpt har inget liknande.

Senast redigerad av putte64 den 2015-02-15 klockan 18:49.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 18:43   #41

CaptHowdys avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2333
Standard

Prova gärna www.travlotto.com som vi släppte i Fredags. Endast abc och värdereducering för tillfället men fler funktioner kommer eftersom.
CaptHowdy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 18:46   #42

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag tycker ni talar om varandra och pratar om olika saker.

Du Shooter verkar mena att om du spelar för 10 kronor, känns det inte lönt att reducera bort ned till 5 kronor.. En 5:a eller en 10:a är skitsamma liksom? Men om man spelar för 10.000 tycker du att man sparar 5.000?

Allting här är ju relativt beroende på vilken plånbok man sitter på...

Men det Viroid påtalar är om man bestämt man ska spela för 100 hundra kronor oavsett.

Då kan du lägga till massa skrällar i ett lopp, nästan tom heltäcka loppet, och sen reducera bort favoritrader som inte ger mycket och sannolikt nästan aldrig inträffar. (Och om det nu inträffar, ja då lär du inte gräma dig så mycket.. För utdelningen blev nämligen bara 181 kronor... Eller 182.)

Och du har inte reducerat bort så du spelat för mindre, och inte spelat för mer. Utan du spelar för din bestämda hundring, men du får andra rader.

Med detta resonemang borde ni förstå att den ena pratar om en bestämd utgift men vilka rader som ska spelas för den summan. Den andra pratar om att reducera i form av att spara pengar och inte ha förutbestämt innan vad systemet ska kosta.

Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 18:50   #43

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CaptHowdy Visa inlägg
Prova gärna www.travlotto.com som vi släppte i Fredags. Endast abc och värdereducering för tillfället men fler funktioner kommer eftersom.
Läste först Väderreducering, hahaha

Twitter: @Batmantyp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
CaptHowdy (+5)
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 18:56   #44

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8341

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

X% reducering av kostnaden har inget att göra med insatsens storlek.

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Jag tycker ni talar om varandra och pratar om olika saker.

Du Shooter verkar mena att om du spelar för 10 kronor, känns det inte lönt att reducera bort ned till 5 kronor.. En 5:a eller en 10:a är skitsamma liksom? Men om man spelar för 10.000 tycker du att man sparar 5.000?

Allting här är ju relativt beroende på vilken plånbok man sitter på...

Men det Viroid påtalar är om man bestämt man ska spela för 100 hundra kronor oavsett.

Då kan du lägga till massa skrällar i ett lopp, nästan tom heltäcka loppet, och sen reducera bort favoritrader som inte ger mycket och sannolikt nästan aldrig inträffar. (Och om det nu inträffar, ja då lär du inte gräma dig så mycket.. För utdelningen blev nämligen bara 181 kronor... Eller 182.)

Och du har inte reducerat bort så du spelat för mindre, och inte spelat för mer. Utan du spelar för din bestämda hundring, men du får andra rader.

Med detta resonemang borde ni förstå att den ena pratar om en bestämd utgift men vilka rader som ska spelas för den summan. Den andra pratar om att reducera i form av att spara pengar och inte ha förutbestämt innan vad systemet ska kosta.
Gammal 2015-02-15, 18:58   #45

Grants avatar

Thumbs up

Det var ju roligt

Citat:
Facebook-gruppen med 100-tals HPT-användare säger annat.
Det var ju roligt att läsa, då ska du se att, Aloha, så dyker det upp ett
limmat med mer än ABCD och utgång. Väntar med spänning.

Mvh Ulf-Dacia
Svara

td