![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#16 | |
![]() Citat:
Använd lite fler flikar av de som finns. Lämna in sent och använd utdelningsfliken. Mvh Ulf-Eddie |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#17 | |
![]() Citat:
Att reducerade system och Jokersystemet har blivit synonymer tycker jag är mycket olyckligt.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2015-02-15 klockan 13:36. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#18 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8363Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
![]() Citat:
Det förstör systemet till 100%. Ta hellre bort den, då du ändå inte tror på den.
AA (+50) Senast redigerad av putte64 den 2015-02-15 klockan 13:39. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#19 | |
![]() Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#20 | |
![]() Citat:
Alla rader kostar 50 öre, och att då välja att betala för ex favoritraden, där utdelningen med garanti fryser inne för 5 och 6 rätt om det blir 7 rätt på raden, känns lite galet ur ett långsiktigt perspektiv. För att det ska vara godtagbart måste man bedöma vinstchansen för de ingående hästarna mycket högre än vad kollektivet gjort. Och då vet vi att många favoriter streckas för hårt i förhållande till deras vinstchans, så det är i princip alltid en felaktig bedömning om man ny bedömt chanserna så att favoritraden blir spelvärd. Men ändå ser man ofta att många kända spelare visar att de fått 7 rätt när det samtidigt blivit jackpot på fem rätt. (om jackpotpengar att spela om i omgången kan jag förstå, annars tycker jag det tenderar avslöja lite brister i antingen tålamod eller spelteori). |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#21 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#22 |
![]()
Att de inte använder sig av radvärdesberäkningens möjligheter särskilt kreativt.
![]() ![]() |
![]() |
#23 | |
![]() Citat:
![]() ![]() |
![]() |
#24 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#25 | |
![]() Citat:
Men är det alltså så att Travronden äger Jokersystemet eller hyr de in licens på något sätt? Det är ju lite speciellt med ATG:s relation till Joker via ST. Sen nu när de skapade Spelvärde.se med samma ägarkoncept tänker jag att det kommer hända grejer? |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#26 | |
![]() Citat:
Kruxet är att man måste se på de statistiska kraven ( borde kallas filter enl. mig ) på ett annat sätt än "vanliga krav" som man ställer upp beroende på det man tror själv om de olika hästarna.
![]() ![]() |
![]() |
#27 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#28 | |
![]() Citat:
En viktig sak som flera redan varit inne på här är att inte trassla ihop krav som hör ihop med ens egna rank med "statistiska krav", det blir lätt pannkaka då man får ett helt annat system än man tänkt sig och man får med rader man inte alls tänkt sig och vice versa. Det enklaste enligt min erfarenhet är att sätta vettiga statistiska krav från början (kan nästan köra samma varje gång, 2-3 streckfavoriter och 1-2 rankad 6 eller lägre på V7 t ex beroende på målvinst och vilken varians man klarar), och sen lägga en ram så stor man kan för plånboken. Finns det sen en favorit man inte tror på är det bara att låta bli att plocka med den, just dåliga favoriter är det allra mest givande att skrota för där ligger ju de allra sämsta raderna (om man nu är bra på att hitta dåliga favoriter alltså).
![]() ![]() |
![]() |
#29 | |
![]() Citat:
Total vinst på två veckor har varit runt 55.000kr som verkliga småspelare har kunnat vara med och slåss om, utan att vara någon överdängare på att ranka hästar. Det är rätt bra pengar när man spelar för en hundring. Naturligtvis är det så att om man har en del egna idéer och vågar ta bort en streckfavorit eller en andrahandare för att istället sätta strecket på någon längre ned så har man kopplat ett bra grepp om det slår in. Jag kan också hålla med dig om att man med små system behöver mycket tur. Spelar man för mer pengar behöver man inte lika mycket tur för att det skall slå in. Jag försökte också visa att det trots en ganska liten insats går att få många kuponger, som det ändå finns mening och eftertanke bakom. Riktigt stora spelare kan ju inte spela reducerat optimalt hos ATG, de slår i taket för kupongbegränsningen.
![]() ![]() |
![]() |
#30 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|