Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-15, 13:28   #16

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av whaton Visa inlägg
jag spelar abc system med jockersytemet och ja spelar för rätt mycket pengar varje lördag men jag är inte så insatt i det faktiskt, brukar spela med krav på 2-3 A hästar och 0-2 c hästar och då har ja alltid en spik på lappen som A häst. det ja undrar lite vad är bäst o spela igentligen abc system, poäng system eller något annat ?
Joker är lätt att använda.

Använd lite fler flikar av de som finns.

Lämna in sent och använd utdelningsfliken.

Mvh Ulf-Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 13:34   #17

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2223
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Joker är lätt att använda.

Använd lite fler flikar av de som finns.

Lämna in sent och använd utdelningsfliken.

Mvh Ulf-Eddie
Jokersystemet är långt ifrån det mest funktionella travreduceringsprogrammet. Det finns alternativ som både är mer funktionella och billigare. "Utdelnings"- eller radvärdesfunktionerna är särskilt naiva i Jokersystemet.

Att reducerade system och Jokersystemet har blivit synonymer tycker jag är mycket olyckligt.

Senast redigerad av Strappa71 den 2015-02-15 klockan 13:36.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 13:38   #18

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8363

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av whaton Visa inlägg
jag spelar abc system med jockersytemet och ja spelar för rätt mycket pengar varje lördag men jag är inte så insatt i det faktiskt, brukar spela med krav på 2-3 A hästar och 0-2 c hästar och då har ja alltid en spik på lappen som A häst. det ja undrar lite vad är bäst o spela igentligen abc system, poäng system eller något annat ?
Det viktigaste är att du aldrig lägger en hårt streckad häst som 3/4 poängare, eller som c-häst.
Det förstör systemet till 100%.
Ta hellre bort den, då du ändå inte tror på den.

Senast redigerad av putte64 den 2015-02-15 klockan 13:39.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 13:44   #19

whatons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1361
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
De vanligaste reduceringsmetoderna är alla i princip bara varianter och sammansättningar av den enklaste metoden. Dvs U-system.

Beroende på hur många hästar du har med i varje grupp så låter din ram rimlig.

Det finns dock en del saker att tänka på.

Ex.
Tar du med lågprocentare i B-gruppen?
Hur stor del av A-hästarna är favoriter?

Det är nämligen skillnad på "vanliga krav" och de statistiska kraven som Viroid delat med sig av. Statistik-kraven bygger på hur spelarkollektivet rankar hästarna och då gäller det att lämna in sent och vara slavisk när man ställer in kraven för att man ska få önskad effekt och resultat.

"Vanlig rank" eller "Egen rank" är ju något helt annat. Där är de personliga krav ( t e x ABC krav ) man ställer upp egentligen bara en förlängning av det "vanliga tippandet" där man väljer vilka hästar man ska ta med överhuvudtaget och vilken tyngd dessa ska få i systemet.

Här finns det utrymme för att både excellera och att sumpa hela skiten så att säga.
A-hästarna kan va allt från 1% till 80% då jag brukar singla vad ja tycker är bästa spiken i omgången men dom andra två A-hästarna brukar bli mina två bästa drag i omgången så dom kan ha vilken % som helst. B-hästar där följer ja lite hur streckfördelningen ser ut men det händer att ja rankar upp nån lågt rankad häst även där. men känns som svenska folket har rätt bra koll men en andra handare till 25% ja inte tror på tar ja hellre väck från systemet än rankar ner den som c häst då det känns som systemet tappar slag kraft. har spelat på hästar i många år med bladad framgång men och anser mig ha rätt bra koll på hästarna men inte på jockersystem riktigt än
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 14:01   #20

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
På samma sätt som att det var de mindre systemen som hade mest att vinna på att spela V8/V7. Även om väldigt få insåg det.
Är det inte så att om man fick välja ett enda sätt att välja bort rader är det att försöka använda sig av en metod som tar bort de rader där utdelningen på 5 och 6 rätt riskerar frysa inne?

Alla rader kostar 50 öre, och att då välja att betala för ex favoritraden, där utdelningen med garanti fryser inne för 5 och 6 rätt om det blir 7 rätt på raden, känns lite galet ur ett långsiktigt perspektiv. För att det ska vara godtagbart måste man bedöma vinstchansen för de ingående hästarna mycket högre än vad kollektivet gjort. Och då vet vi att många favoriter streckas för hårt i förhållande till deras vinstchans, så det är i princip alltid en felaktig bedömning om man ny bedömt chanserna så att favoritraden blir spelvärd.

Men ändå ser man ofta att många kända spelare visar att de fått 7 rätt när det samtidigt blivit jackpot på fem rätt. (om jackpotpengar att spela om i omgången kan jag förstå, annars tycker jag det tenderar avslöja lite brister i antingen tålamod eller spelteori).
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 14:03   #21

Standard

Citat:
Jokersystemet är långt ifrån det mest funktionella travreduceringsprogrammet. Det finns alternativ som både är mer funktionella och billigare. "Utdelnings"- eller radvärdesfunktionerna är särskilt naiva i Jokersystemet.

Att reducerade system och Jokersystemet har blivit synonymer tycker jag är mycket olyckligt.
Kan inte Joker om jag ska vara ärlig men vad menar du med att utdelningsfunktionen är naiv?
Gammal 2015-02-15, 14:05   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Kan inte Joker om jag ska vara ärlig men vad menar du med att utdelningsfunktionen är naiv?
Att de inte använder sig av radvärdesberäkningens möjligheter särskilt kreativt.
Gammal 2015-02-15, 14:09   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Är det inte så att om man fick välja ett enda sätt att välja bort rader är det att försöka använda sig av en metod som tar bort de rader där utdelningen på 5 och 6 rätt riskerar frysa inne?

Alla rader kostar 50 öre, och att då välja att betala för ex favoritraden, där utdelningen med garanti fryser inne för 5 och 6 rätt om det blir 7 rätt på raden, känns lite galet ur ett långsiktigt perspektiv. För att det ska vara godtagbart måste man bedöma vinstchansen för de ingående hästarna mycket högre än vad kollektivet gjort. Och då vet vi att många favoriter streckas för hårt i förhållande till deras vinstchans, så det är i princip alltid en felaktig bedömning om man ny bedömt chanserna så att favoritraden blir spelvärd.

Men ändå ser man ofta att många kända spelare visar att de fått 7 rätt när det samtidigt blivit jackpot på fem rätt. (om jackpotpengar att spela om i omgången kan jag förstå, annars tycker jag det tenderar avslöja lite brister i antingen tålamod eller spelteori).
Visst är det så. Det krävs ingen raketforskning för att inse att det inte går att spela profitabelt på de raderna längre. De ger ju bara ca 40-50% av vad de gjorde innan när det fanns möjligheten att spela "Endast alla". ( Om man spelade "Endast alla" på dem vilket var rätt spelbeslut ).
Gammal 2015-02-15, 14:09   #24

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38509
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Beror nog helt och hållet på hur duktig man är på att ranka hästarna. Fördelen med att spela reducerat med liten plånbok är att du har råd att ta med idiotskrällarna. Då slipper du gå för kort i vissa lopp som egentligen kräver fler streck än du har råd med.
Jag tycker inte det. På små system får du ändå inte råd med idiotskrällar, utan det krävs minst några hundringar men allra helst ett par tusenlappar för att få till riktigt bra reduceringskriterier.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 14:12   #25

Standard

Citat:
Att de inte använder sig av radvärdesberäkningens möjligheter särskilt kreativt.
Ok, såg några instruktionsfilmer på ATG.se med funktionen och kände väl att det fanns en del att önska.

Men är det alltså så att Travronden äger Jokersystemet eller hyr de in licens på något sätt? Det är ju lite speciellt med ATG:s relation till Joker via ST. Sen nu när de skapade Spelvärde.se med samma ägarkoncept tänker jag att det kommer hända grejer?
Gammal 2015-02-15, 14:14   #26

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag tycker inte det. På små system får du ändå inte råd med idiotskrällar, utan det krävs minst några hundringar men allra helst ett par tusenlappar för att få till riktigt bra reduceringskriterier.
Tycker du ska läsa trådstarten en gång till. Sakta och noggrant. Där visar ju Viroid exakt hur det går till att spela smartare och få råd att täcka upp ett lopp istället för att bara ha råd med 6 hästar.

Kruxet är att man måste se på de statistiska kraven ( borde kallas filter enl. mig ) på ett annat sätt än "vanliga krav" som man ställer upp beroende på det man tror själv om de olika hästarna.
Gammal 2015-02-15, 14:29   #27

Shooters avatar

Standard

Citat:
Tycker du ska läsa trådstarten en gång till. Sakta och noggrant. Där visar ju Viroid exakt hur det går till att spela smartare och få råd att täcka upp ett lopp istället för att bara ha råd med 6 hästar.

Kruxet är att man måste se på de statistiska kraven ( borde kallas filter enl. mig ) på ett annat sätt än "vanliga krav" som man ställer upp beroende på det man tror själv om de olika hästarna.
Jag har reducerat system emellanåt sedan mer än 30 år tillbaka, så jag vet hur man kan lägga upp det, men jag anser ändå inte att det är någon vits. Jag reducerar V86, men då kostar det 300 spänn, och det tycker jag är nedre gränsen för att reducera V86 och V75.
Gammal 2015-02-15, 14:45   #28

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Jag har reducerat system emellanåt sedan mer än 30 år tillbaka, så jag vet hur man kan lägga upp det, men jag anser ändå inte att det är någon vits. Jag reducerar V86, men då kostar det 300 spänn, och det tycker jag är nedre gränsen för att reducera V86 och V75.
Du "tycker" och "anser" inte att det är bra att ha större vinstchans till samma insats? Menar du det, eller att de pengar du sparar inte är värda tiden det tar att göra reduceringen?

En viktig sak som flera redan varit inne på här är att inte trassla ihop krav som hör ihop med ens egna rank med "statistiska krav", det blir lätt pannkaka då man får ett helt annat system än man tänkt sig och man får med rader man inte alls tänkt sig och vice versa. Det enklaste enligt min erfarenhet är att sätta vettiga statistiska krav från början (kan nästan köra samma varje gång, 2-3 streckfavoriter och 1-2 rankad 6 eller lägre på V7 t ex beroende på målvinst och vilken varians man klarar), och sen lägga en ram så stor man kan för plånboken. Finns det sen en favorit man inte tror på är det bara att låta bli att plocka med den, just dåliga favoriter är det allra mest givande att skrota för där ligger ju de allra sämsta raderna (om man nu är bra på att hitta dåliga favoriter alltså).

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1), finkel (+2), putte64 (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 14:59   #29

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Jag försökte att visa på två mycket enkla krav, som också småspelare kan använda, för att spela reducerat och få mer för pengarna. Krav som inte kräver rankande eller indelning i grupper. Krav som sorterar bort många rader som ger jackpot, men ger chans på rimliga pengar. Även förra veckan var det en omgång där det gick att med ett ganska litet reducerat system plocka hem potten utan att ha några andra idéer än att gå efter strecklistan, och klura på i vilket lopp det skulle skrälla.

Total vinst på två veckor har varit runt 55.000kr som verkliga småspelare har kunnat vara med och slåss om, utan att vara någon överdängare på att ranka hästar. Det är rätt bra pengar när man spelar för en hundring.

Naturligtvis är det så att om man har en del egna idéer och vågar ta bort en streckfavorit eller en andrahandare för att istället sätta strecket på någon längre ned så har man kopplat ett bra grepp om det slår in. Jag kan också hålla med dig om att man med små system behöver mycket tur. Spelar man för mer pengar behöver man inte lika mycket tur för att det skall slå in.

Jag försökte också visa att det trots en ganska liten insats går att få många kuponger, som det ändå finns mening och eftertanke bakom. Riktigt stora spelare kan ju inte spela reducerat optimalt hos ATG, de slår i taket för kupongbegränsningen.
Gammal 2015-02-15, 15:07   #30

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Du "tycker" och "anser" inte att det är bra att ha större vinstchans till samma insats? Menar du det, eller att de pengar du sparar inte är värda tiden det tar att göra reduceringen?

En viktig sak som flera redan varit inne på här är att inte trassla ihop krav som hör ihop med ens egna rank med "statistiska krav", det blir lätt pannkaka då man får ett helt annat system än man tänkt sig och man får med rader man inte alls tänkt sig och vice versa. Det enklaste enligt min erfarenhet är att sätta vettiga statistiska krav från början (kan nästan köra samma varje gång, 2-3 streckfavoriter och 1-2 rankad 6 eller lägre på V7 t ex beroende på målvinst och vilken varians man klarar), och sen lägga en ram så stor man kan för plånboken. Finns det sen en favorit man inte tror på är det bara att låta bli att plocka med den, just dåliga favoriter är det allra mest givande att skrota för där ligger ju de allra sämsta raderna (om man nu är bra på att hitta dåliga favoriter alltså).
Som jag skrivit så tycker jag inte, baserat på egna erfarenheter, att det ger något att reducera till för små insatser. Det begränsar reduceringskriterierna så pass att man lika gärna kan lira matematiskt. Större insatser ger dock rejält bättre förutsättningar för att göra relevanta reduceringar.
Svara

td