|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-02-10, 15:11 | #16 |
Observera att jag bara gissar:
Om jag var en någorlunda stor bookmaker skulle jag gladeligen plundra poolerna genom att rygga mina duktigare spelare, blir förutom spelvinsterna dubbel vinst när ATGs odds går i botten. Metoden fungerar på allt från Vinnare o Plats till streckspel även om VP marknaden vore den mest intressanta att bottna ATGs odds i så gott det går.
2015-02-10, 15:15 | #17 | |
Citat:
Edit: Sen behöver man inte blanda äpplen o päron o göra mos av dem, "äkta" robotspel, dvs program som agerar likt de automathandelprogram som finns i aktiemarknaden, kallat "teknisk analys" (av oddsen, och som hittar spelmönster i detta) existerar oxå och någon superdator är inte nödvändig 2015 . Sen finns faktiskt en tredje grundtyp av "Robotspel", det spelsätt som baserar sig på statistik. Det har en liten men relativt säker edge. Alla tre använder spelteori, dvs den gren av matematiken som mer eller mindre förfinad bör finnas i alla spelares arsenal men som många travspelare gör sitt bästa för att ignorera, så även ATG när man skapar Jackpots och sedan försöker reglera med diverse krystade bestämmelser. Jag och min spelkompis blev varnade för "Robotspel" i samband med att ATG införde de bestämmelser som gäller oss vanliga dödliga när vi spelar via ATG, det känns lite sisådär att bli satt under lupp pga 2400 enkelrader V8 á 600 kr kostnad och hotad att inte få ut vinsten om det "upprepas". Kompisen kände sig hedrad medan jag själv är måttligt road. Vi har mer eller mindre lagt ned hobbyspelandet för förutom att det oavsett metod är svårt att vinna med små insatser så vill man ju gärna vara säker på att få ut vinsten.
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av clarund den 2015-02-10 klockan 16:52. |
||
2015-02-10, 17:15 | #18 |
Guest
|
Som jag ser det behövs fyra saker för att kunna spela så här:
1. Nån som kan trav 2. Nån som kan programmering 3. En stor påse pengar 4. Möjlighet att kringgå systembegränsningarna På alternativet 3. så behövs det inga pengar. Eftersom utländska bolagen har säkerligen samma kreditvänlighet från ATG:s sida som alla ombuden i Sverige. Alltså 10 dagars kredit. Precis som bankerna kan låna ut pengar, som egentligen inte ens finns annat än på papper. De utländska bolagen kan ju i lugn takt skapa sina vinster under de här 10 dagarna och sedan bara håva in vinsten från ATG varje vecka. Simpelt. Senast redigerad av robust den 2015-02-10 klockan 18:46. |
2015-02-10, 19:01 | #19 | |
Citat:
Ska man Wallraffa runt saken så bör man vara medborgare i aktuellt land först. Vara på plats i USA och dessutom vara amerikansk medborgare är säkerligen en förutsättning för att kunna öppna konto och spela. Sen kanske det inte går ändå utan personliga kontakter men det vet vi väl inget om?
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2015-02-10, 19:36 | #20 | |
Citat:
Japp, det är mycket myter och bara namnet robotspelare har ju såklart bidragit. Håller med dig om punkterna ovan, men rakeback är något som ändrar förutsättningarna drastiskt av två anledningar: 1. Det ger ett högre spelvärde till varje rad 2. Antalet rader som inte är "överspelade" (positivt väntevärde) ökar Punkt två innebär att det är möjligt att minska "variansen" genom att välja fler rader utan att det påverkar avkastningen. Den andra punkten ska inte förringas då det är väldigt attraktivt att få in regelbundna vinster och inte behöva ligga ute med större summor om oturen är med dig under en tid. Men helt klart, systembegränsningarna är en stor begränsning för oss ATG-spelare. |
||
2015-02-10, 20:00 | #21 | |
Citat:
Wagner, Självklart är det amerikanska medborgare som tokbevakar och spelar på svenskt trav. Märkligt att ingen tänkt på det - du är klurig du. Vad beträffar Strappas intryck så är det just det - intrycket alltså - som jag tar fasta på tillsammans med Hattens framtagna uppgifter. Oavsett om det går att spela från Sverige eller inte. |
||
2015-02-10, 22:41 | #22 |
Samtliga utomnordiska samarbetspartners har 30 dagars kredit,därefter avräknas vinsterna från omsättningen och mellanskillnaden betalas åt något håll.
Detta är klarlagt efter utredningen från Östersundsgate i höstas, även om det inte är officiellt (tror jag) Detta medför att just PARIBET som spelat hela 2014, ,men först i november öppnade upp en sajt som var möjlig att bli medlem i, sålunda spelat med kredit. Vilket i sig är förbjudet för privatpersoner, och även ett företag utan kundstock måste anses vara en juridisk person, och sålunda också vara förbjuden att spela på kredit. Man kan också ifrågasätta att inte en utredning görs från Lotteriinspektionen gällande risken för pengatvätt samt finansiering av terrorism när det gäller Paribet, som uppenbarligen inte haft någon kundstock! En ytterligare allvarlig aspekt är kreditrisken som ATG tar, vilket Östersundsgate satte på sin spets, där ATG kunde blivit tvungen att utbetala 19 miljoner minus skatt a 20%, dvs 16.2 miljoner till de 70 000 som spelats plats utöver Churchill Downes spelet. Förövrigt noterade jag att Churchill Downes inte längre har avtal med ATG, om detta beror på Östersundsgate eller att nya avtalet inte var tillräckligt givmilt för att erbjuda rejkbackmöjligheter låter jag vara osagt. Förövrigt var även Twinspire samt EWS Watch and Wager också avslutade samarbeten, sistnämda bolaget såldes för 100 000$ kort innan avtal ingicks med ATG. Jag har haft en lång brevväxling med Lotteriinspektionen gällande PARIBET, men det ger inte intryck av att vara något som de tänker utreda, vilket gör att man för stänga ner bolaget på något annat sätt dessvärre. Senast redigerad av hatten1 den 2015-02-10 klockan 22:43. |
|
2015-02-11, 01:38 | #23 | |
Citat:
Men eftersom inga amerikaner kan spela på atg.se är det väl rimligt att ingen från Sverige kan sitta hemma vid köksbordet och gå vägen via USA. Var bara det jag försökte få fram och gick nog fram hos dom flesta också. Sen är det givet att det finns lösningar för svenskar att gå den vägen ändå. Men varken du, jag, Strappa på Perssons blogg, eller så värst många andra har den möjligheten och det är nog bara att tugga i sig det som läget är nu.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2015-02-11, 08:17 | #24 | |
Citat:
Kommunikationsstrategin hos ATG är enkel. Först så säger de alltid att världen som väntar är i sådan förändring att de måste vara öppna för att prova allt nytt om de inte själva ska gå under. Sen säger de sig vara ett spelbolag på en konkurrensutsatt marknad, där de är den enda aktören som följer lagen, och deras uppdrag är att dra in mer pengar till svenskt trav. Det sker, med ATG-perspektivet på, genom att omsättningen ökar. I denna enkla kortsiktiga värld är såklart spelare av den typ som spelar hos utländska rakeback-drivna aktörer idealiska. Om alla utomnordiska avtal stängs ner så skulle omsättningen synbart minska och man ska inte underskatta det psykologiska som då sker bland travfolket. Givetvis skulle det innebära minskade prissummor, mindre pengar till (de alldeles för många) travbanorna, att pressen skriver om hur dåligt det går, osv. Det är nästan omöjligt att som VD, med uppdraget att öka intäkterna till svenskt trav, stänga ner dessa avtal. Vid nästa jobb så bedöms tjänstemännen utifrån uppdragets måluppfyllnad. Så krasst är det tyvärr. ATG ser med sitt uppdrag framför sig ingen som helst anledning att bry sig om "skicklighetsspelarna" hos sig själva - även om de för syns skull lyft ut den målgruppen som en av sina prioriterade grupper. För de som är insatta i spelets- och framförallt travets verklighet är det enkelt att se vad som pågår. Om det inte rör sig om pengatvätt (vilket det kan vara även om de vinner pengar) så handlar det i alla fall om att vi har att göra med aktörer som inte spelar på samma villkor som oss. Men som sagt, de ökar omsättningen och det räcker för att ett enkelt uppdrag ska anses uppfyllt och för att nuvarande ATG-tjänstemän ska tjäna sina pengar. Eftersom svenska spelare fortsätter att ge bort sina pengar trots alla bevis så har jag inga större förhoppningar att detta ska sluta. Det som är roligt i det hela är att mitt i allt så är de som tjänar mest på att förutsättningarna för svenska ATG-spelare försämras är - ja just det - de utländska spelbolagen. Jag själv ser det därför som troligt att flera av dessa spelbolag, på något sätt, är inblandade. Men det är en GISSNING. |
||
2015-02-11, 12:33 | #25 | |
MaltaCitat:
försäkringsbolag skulle ta en försäkring i ett annat försäkringsbolag. Kan di va så jävvliga... Mvh Ulf-Eddie |
||
2015-02-11, 23:57 | #26 |
Vi ska nog inte ropa hej än över att tre bolag har blivit varnade idag. Utlandsaffe var bara lite slarvig i lördags. Så länge nedanstående regel finns så kommer han att komma tillbaka.
Det här gäller vid spel från utlandet Exakt samma regler gäller men här är det ATGs utländska partner som ansvarar för att reglerna följs. Om kunden överskrider gränserna så varnas först partnern. Vid upprepad överträdelse, oavsett spelform, förverkas kundens insatser och kunden förlorar rätt till vinstutbetalning. ATG har då rätt att stänga av partnern. Snacka om att sätta räven att vakta hönshuset. Alla ATG´s samarbetsbolag utanför Norden och Frankrike är rakebackbolag med ett enda syfte. Vi vet "alla" vilket. Det finns knappt en inrikes person på dessa ställen som är intresserade av att spela på svenskt trav. Skarplöth, kan vi förvänta oss krafttag denna gång eller blir det som vanligt mycket väsen för lite ull? |
|
|