Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-07, 14:28   #31

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 458
Standard

Jag har inte grundligt testat detta utan bara testat i 2-3 lopp varav det senaste var när fashion diva tog spets då kollade jag inte ens utan slängde in en hundring som gick igenom när jag hörde att hon tagit spets. Jag har ingen aning om detta går att göra i varje autostartlopp eller bara vissa jag har inget intresse av att testa när folk skriker troll heller. Jag noterade detta först när asen limiterade mig till 100 kronors bet på deras fasta odds.

Hatten har inte hört av sig så jag skickar sidan till putte64 och robfri så kanske någon av dem vill sitta och testa och kan bekräfta att det inte är något jävla trolleri.

Till alla andra som skickar PM och vill försöka tjäna kosing så nej jag ger er inte sidan då jag tycker detta är fel och dåligt som fan av ATG men den är inte svår att hitta och om robfri eller putte vill lämna ut den så kan ni messa dom istället.
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 14:56   #32

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Har väl inget direkt att tillföra. Om det beror på det som TS skriver alternativt seg uppdatering från Atg låter jag vara osagt. Men detta har jag konstaterat idag iaf:

Lopp 1: I Saw You håller spets från innern, efter ca 150 m sänks oddset från 3.10 till 2.10.

Lopp 3: Leif kastar sig i galopp direkt när bilen släpper. Efter ca 150 m höjs oddset på Leif från 2.10 till 2.30 samtidigt som oddset på största motbudet Sciacallo O.M sänks från 2.40 till 2.0.

Att vi ser oddsförändringar under loppets gång är ett fenomen som funnits länge, men visst kan man tycka att det blir lite "skumt" när det sker på som i dessa 2 fall de egentliga motbuden i respektive lopp...Med tanke på omsättningen samt oddssänkningarna på respektive hästar är det ju dessutom relativt tunga vinnarspel som kommer in & inte några hundralapp här & var.
Kollar du oddsförändringar ser du både såna här och åt andra hållet överallt såklart, precis som atgs undersökning säger.

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Jag har inte grundligt testat detta utan bara testat i 2-3 lopp varav det senaste var när fashion diva tog spets då kollade jag inte ens utan slängde in en hundring som gick igenom när jag hörde att hon tagit spets. Jag har ingen aning om detta går att göra i varje autostartlopp eller bara vissa jag har inget intresse av att testa när folk skriker troll heller. Jag noterade detta först när asen limiterade mig till 100 kronors bet på deras fasta odds.

Hatten har inte hört av sig så jag skickar sidan till putte64 och robfri så kanske någon av dem vill sitta och testa och kan bekräfta att det inte är något jävla trolleri.

Till alla andra som skickar PM och vill försöka tjäna kosing så nej jag ger er inte sidan då jag tycker detta är fel och dåligt som fan av ATG men den är inte svår att hitta och om robfri eller putte vill lämna ut den så kan ni messa dom istället.
Klart att det inte är bra om det finns luckor i spelsäkerheten. Men problemet är nog inte stort och lär vara begränsat till enstaka lopp man spelar på via utländska samarbetspartners (där man blir limiterad om man börjar vinna så det är någorlunda självsanerande). Självklart är det svårt att garantera millimeterprecisionen för alla processer som är inblandade i att någon ska lägga vad genom tredje part och slussas in i potten. Även om man gör inspektioner och stickprov för att säkerställa säkerheten kan det nog glappa.

ATGs egna processer litar jag på att de har stenkoll på numera faktiskt, även om det även här finns någon promilles risk att det kan strula om flera grejer slutar fungera samtidigt.

Tycker de borde lägga spelstoppet i samband med klartsignalen och att startbilen börjar rulla istället så vi får en ännu bättre säkerhet. Ser ingen anledning att inte göra den ändringen faktiskt. Kortsiktigt tappar man nog liiiite omsättning på spel som inte hinner läggas, men spelarna kommer snabbt anpassa sig och ha bättre framförhållning så de hinner lägga sina vad.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 15:16   #33

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kollar du oddsförändringar ser du både såna här och åt andra hållet överallt såklart, precis som atgs undersökning säger.

Klart att det inte är bra om det finns luckor i spelsäkerheten. Men problemet är nog inte stort och lär vara begränsat till enstaka lopp man spelar på via utländska samarbetspartners (där man blir limiterad om man börjar vinna så det är någorlunda självsanerande). Självklart är det svårt att garantera millimeterprecisionen för alla processer som är inblandade i att någon ska lägga vad genom tredje part och slussas in i potten. Även om man gör inspektioner och stickprov för att säkerställa säkerheten kan det nog glappa.

ATGs egna processer litar jag på att de har stenkoll på numera faktiskt, även om det även här finns någon promilles risk att det kan strula om flera grejer slutar fungera samtidigt.

Tycker de borde lägga spelstoppet i samband med klartsignalen och att startbilen börjar rulla istället så vi får en ännu bättre säkerhet. Ser ingen anledning att inte göra den ändringen faktiskt. Kortsiktigt tappar man nog liiiite omsättning på spel som inte hinner läggas, men spelarna kommer snabbt anpassa sig och ha bättre framförhållning så de hinner lägga sina vad.
Vadå självsanerande? Problemet rör ju spel via totton där kan jag lägga in 10 lax på vinnare om ja vill. Deras fasta odds stänger de snabbare och går inte fula på
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 18:22   #34

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 102
Standard

Citat:

Men om du blir limiterad så är det ju uppenbart att det är inte spel som går in i ATGs pool.

edit: ser nu att du har skrivit deras fasta odds. Finns väl bara en sida som har fasta odds + plus Atg odds.

Fast vetefan om deras pengar på rörliga odds åker in i ATG poolen, när jag har lirat högoddsare så har inte oddsen ändrats nåt hos ATG. Känns som dom bokar till banodds.

Senast redigerad av Ante30 den 2015-02-07 klockan 18:28.
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 18:33   #35

Standard

Själv är jag 100 % säker på att nån kan spela efter spelstopp och har så gott som slutat spela v/p hos Atg.

Är det nån som nånsin har sett en spetshäst som har gått upp kraftigt i odds ??
Gammal 2015-02-07, 19:01   #36

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8377
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
Själv är jag 100 % säker på att nån kan spela efter spelstopp och har så gott som slutat spela v/p hos Atg.

Är det nån som nånsin har sett en spetshäst som har gått upp kraftigt i odds ??
Är du på riktigt?

Det säger väl sig själv att en enskild häst inte kan gå upp kraftigt i odds då spel på en häst i loppet gör att samtliga andra hästar går upp procentuellt lika mycket för att parera så vinstutbetalningen bibehålls på samma procentnivå.
Gammal 2015-02-07, 19:23   #37

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Är du på riktigt?

Det säger väl sig själv att en enskild häst inte kan gå upp kraftigt i odds då spel på en häst i loppet gör att samtliga andra hästar går upp procentuellt lika mycket för att parera så vinstutbetalningen bibehålls på samma procentnivå.
"kraftigt" var fel ord av mig. Och du din dubbelnolla hakar upp dig direkt.
Gammal 2015-02-07, 19:39   #38

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 1376
Standard

Lugn nu pojkar.. Vi är på väg åt samma håll!
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 19:55   #39

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8377
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
"kraftigt" var fel ord av mig. Och du din dubbelnolla hakar upp dig direkt.
Varför tycker du att jag hakar upp mig när du skriver ett felaktigt påstående som jag ifrågasätter?

Dessutom överdrev du även när du skrev 100%. Jag tror knappast du hade satsat hus och hem om du hade fått 1,01 i odds om det hypotetiskt skulle gå att kontrollera omgående, eller hur?

Och varför använder du personligt påhopp för att jag påpekar ett fel som du själv erkänner var fel
Gammal 2015-02-07, 20:01   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Varför tycker du att jag hakar upp mig när du skriver ett felaktigt påstående som jag ifrågasätter?

Dessutom överdrev du även när du skrev 100%. Jag tror knappast du hade satsat hus och hem om du hade fått 1,01 i odds om det hypotetiskt skulle gå att kontrollera omgående, eller hur?

Och varför använder du personligt påhopp för att jag påpekar ett fel som du själv erkänner var fel
fast vad tror du jag menar när jag skriver "kraftigt"

att en 2-oddsare flyger upp till 10 gånger i odds ??

Personligt påhopp haha , ja du har otur du ta och grina ut lite så känns det bättre sen.
Gammal 2015-02-07, 20:24   #41
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Kör just nu via en utländsk sida där man kan köra i den svenska poolen och jag har noterat de senaste dagarna att jag kan lägga spel minst 100 meter efter bilen släppt. Plötsligt förstod jag varför oddsen sjunkit så drastiskt på vissa hästar efter "spelstopp" i alla år. Visst fan går de inte göra så via ATG? Man kan ju se vem som spetsar initialt hur lätt som helst innan man trycker in cashen.
Man blir mörkrädd när man läser sånt där. Oj, vad vi är lurade
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 20:30   #42

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Nu vet jag inte om Trådskaparens historia stämmer, däremot blir man mörkrädd över alla oddsförändringar som förekommer långt efter att loppet har startat.
Gammal 2015-02-07, 20:32   #43

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2250
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
74 bast! https://www.sharps.se/forums/members/so/

Du skojar va, det är farsan din i fåtöljen?
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td