Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-06, 20:06   #136

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Kollar på V75 mixen o Bergh är nöjd med Montdore o inne på att han kan sätta dit den med tempo på loppet. Han verkar vilja köra med brodd bak om banan blir som idag. Det ska funka bra enligt bergh. montdore känns het imorrn

Att det är svårt att balansera häst behöverr man inte va raketforskare får att begripa. Bergh verkar ha stor kunskap i området o när alla andra säger att de ska köra barfota om det inte bli förbud så menar han att det kan behövas brodd bak. Jag tycker absolut att tränarna ska ansvara för balanseringen fullt ut, men det låter ju lite tokigt när de verkar så barfotakåta mitt i vintern. Trots att det inte är förbud så innebär det ju inte att man måste köra barfota. Stenströmmer fick sig en lite känga sist med Network Broline som han direkt ryckte skorna på när det tilläts. kusken menade att man kanske skulle behållt skorna på
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-06, 21:53   #137

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Reflektion efter 1 minut med startlistan (första loppet): Måste vara ganska unikt med en häst som med Art On Lines statistik inte går och blir favorit i sin final. Två raka silverförsöksvinster följt av en guldseger. Takter körde den visst en gång i början av karriären ocksån, seger såklart. Utöver det finns det ju flera formkort i loppet, kan inte begripa hur Västerbo blivit så stor...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-06, 21:53   #138

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Hoppas han fortsätter synas i travsammanhang i TV hur som haver. Grabben har tung talang för det han håller på med. Tycker han är överlägsen alla andra tv-profiler oavsett sammanhang. Han var helt outstanding när han skötte valbevakningen åt TV4 t.ex.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-06, 22:03   #139

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Reflektion efter 1 minut med startlistan (första loppet): Måste vara ganska unikt med en häst som med Art On Lines statistik inte går och blir favorit i sin final. Två raka silverförsöksvinster följt av en guldseger. Takter körde den visst en gång i början av karriären ocksån, seger såklart. Utöver det finns det ju flera formkort i loppet, kan inte begripa hur Västerbo blivit så stor...
Han har ju serverat Art on line hyfsat fina lopp den gode takter. Varje gång den fått göra lite jobb viker den ner sig ju och västerbo är huvet högre minst. Då den har visat sig kunna gå riktgit tuffa lopp o duga ändå. Att den är så hårt streckad beror väl lite på att den normalt sitter i spets direkt o vem ska slå han då?
Gammal 2015-02-06, 22:10   #140

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Han har ju serverat Art on line hyfsat fina lopp den gode takter. Varje gång den fått göra lite jobb viker den ner sig ju och västerbo är huvet högre minst. Då den har visat sig kunna gå riktgit tuffa lopp o duga ändå. Att den är så hårt streckad beror väl lite på att den normalt sitter i spets direkt o vem ska slå han då?
Hästen har mer än en gång förlorat ifrån ledningen. Ödslat bort krafterna där har det sagts av kusken i intervjuer efteråt. I trav upprepar sig sådant ofta och inte sällan blir kuskarna runtomkring gärna heta på att tävla när det nalkas finaler...
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-06, 22:19   #141

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Det stämmer att han fått bra lopp, jag säger egentligen inget om vinstchansen bara att det är konstigt att en häst med en så bra och (om man så vill) smickrande rad inte är favorit. Om vi ändå ska gå in på lite värdering så tycker jag man gör det väldigt enkelt för sig att räkna ut Västerbo som en spets och slut-häst och bara spika. Ganska troligt loppscenario men lååångtifrån så säker som en spetsstrid kan vara på förhand. Art On Line har ju som sagt fått flera fina resor vid vinsterna också, och det kan ju verka mycket uppbyggande för hästen. Han är nog rustad för att köras hårt nu och jag tror inte Takter kör så där förnuftigt försiktigt här som han gjorde i förra loppet!

Några reflektioner till efter fem minuter med hela omgången:

Calvin Borel som enligt min värdering har störst vinstchans i hela omgången är bara fjärde största favorit

Winmecredit bortglömd igen...

Stepping bara 8%? Får inte Stefan lov att köra med hästen den här gången heller? Vi får väl se om han vill vinna lopp eller inte...

Flera i lärlingsloppet på tillägg är hårt spelade. Har svårt att se någon av dem rå på starthästarna som står tokbra inne, och om någon på tillägg ska vinna så är det fan så mycket jämnare än streckningen. Aroma Grim och Geisha sund mycket mindre streckade än två andra på tillägg, kan inte vara något annat än fördomar mot kvinnliga kuskar som gör det. De där två är ju riktigt duktiga dessutom! Men jag tror som sagt att starthästarna gör upp om det.

Super Otto i sitt livs form defilerar hem ett V86-lopp och 5%? Pave The Way 1% från det läget? Visst han var knappt godkänd när han vann V75 sist med ett nödrop men är ju bättre än så och kuskändringen är väl bara ett skenbart minustecken.

4% på I Am Dynamite med det läget och kuskstärkningen är bara fel! Har svårt att se tilläggen käka upp dem här också för övrigt, men kanske mer troligt än i lärlingsloppet för det är väl lite halvskralt där framme.

God tur(?)!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+14)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-06, 22:21   #142

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Hästen har mer än en gång förlorat ifrån ledningen. Ödslat bort krafterna där har det sagts av kusken i intervjuer efteråt. I trav upprepar sig sådant ofta och inte sällan blir kuskarna runtomkring gärna heta på att tävla när det nalkas finaler...
Att kuskarna bli så mycke hetare vet jag inte om jag håller med om. tycker det händer för lite ändå. Visst , viktigt att kolla värmning så han är lugn o ser bra ut västerbo. Gör han det så blåser han till spets o vinner lätt
Gammal 2015-02-06, 22:30   #143

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det stämmer att han fått bra lopp, jag säger egentligen inget om vinstchansen bara att det är konstigt att en häst med en så bra och (om man så vill) smickrande rad inte är favorit. Om vi ändå ska gå in på lite värdering så tycker jag man gör det väldigt enkelt för sig att räkna ut Västerbo som en spets och slut-häst och bara spika. Ganska troligt loppscenario men lååångtifrån så säker som en spetsstrid kan vara på förhand. Art On Line har ju som sagt fått flera fina resor vid vinsterna också, och det kan ju verka mycket uppbyggande för hästen. Han är nog rustad för att köras hårt nu och jag tror inte Takter kör så där förnuftigt försiktigt här som han gjorde i förra loppet!

Några reflektioner till efter fem minuter med hela omgången:

Calvin Borel som enligt min värdering har störst vinstchans i hela omgången är bara fjärde största favorit

Winmecredit bortglömd igen...

Stepping bara 8%? Får inte Stefan lov att köra med hästen den här gången heller? Vi får väl se om han vill vinna lopp eller inte...

Flera i lärlingsloppet på tillägg är hårt spelade. Har svårt att se någon av dem rå på starthästarna som står tokbra inne, och om någon på tillägg ska vinna så är det fan så mycket jämnare än streckningen. Aroma Grim och Geisha sund mycket mindre streckade än två andra på tillägg, kan inte vara något annat än fördomar mot kvinnliga kuskar som gör det. De där två är ju riktigt duktiga dessutom! Men jag tror som sagt att starthästarna gör upp om det.

Super Otto i sitt livs form defilerar hem ett V86-lopp och 5%? Pave The Way 1% från det läget? Visst han var knappt godkänd när han vann V75 sist med ett nödrop men är ju bättre än så och kuskändringen är väl bara ett skenbart minustecken.

4% på I Am Dynamite med det läget och kuskstärkningen är bara fel! Har svårt att se tilläggen käka upp dem här också för övrigt, men kanske mer troligt än i lärlingsloppet för det är väl lite halvskralt där framme.

God tur(?)!
västerbo öppnar kanon från spår långt ut o laddar ingves så är det ingen som kan/vill ta emot. Hästen såg dunderfin ut både i värmning o lopp sist. Art on line startar vecka, vecka o jag tror takter är inne på ett snällt lopp igen.
Gammal 2015-02-06, 22:40   #144

Manprinsens avatar

Standard

Viktigt att ha i åtanke att prissumman är den dubbla mot en vanlig v75 seger. Har svårt att se att nån favorit kommer få lunka hem detta ostört. Kommer garanterat bli körning och minsta lilla svaghetstecken från en favorit så hugger dom övriga.
Gammal 2015-02-06, 22:53   #145

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Att kuskarna bli så mycke hetare vet jag inte om jag håller med om. tycker det händer för lite ändå. Visst , viktigt att kolla värmning så han är lugn o ser bra ut västerbo. Gör han det så blåser han till spets o vinner lätt
Så sent som i december vek han ner sig. Faktum är att när jag kör racen i arkivet han gjort sedan då han tog 3 segrar i följd måste jag säga att insatserna är väldigt blandade. Det var när han fick pisk av Youana han var heroisk, men lik väl förlorade hästen.

Får han bestämma som sist utan att bruka krafter och banan passar honom, så går det ju inte att plocka någonting. Där snackar vi avslutning! Hästen kan verkligen flytta på sig. När han får tampas stora delar av loppet verkar han mer sårbar.

Sista loppet var ju ett ickelopp och svagt fält, faktiskt.
Det är när mjölksyran trycker på som det gäller att ha truddelutten kvar i påkarna.
Jämförelsen mellan Harry Haythrow och Knows Nothing är väl en bra liknelse på den saken?

I ett travforum gillar jag att leta svagheter hos favoriterna. Det ska bli intressant att se hur det går.

Dreams Take Time endast 4%? Guld går ju ofta att plocka hem på ett fåtal streck. När den häst som nära nog visat mest i loppet är så totalt ostreckad uppstår förvåning?

För övrigt tror jag att 14 Jaguar Broline vinner sista lätt. Jösses vad bra hästen varit vid några starter på slutet. Dessutom går hästen på alla distanser med full fart till slut oavsett.
Stekel (+5), Icewinner (+14)

Senast redigerad av Voltstart den 2015-02-06 klockan 22:57. Anledning: bricka 14 har Jaguaren
Gammal 2015-02-06, 23:03   #146

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Problemet med att försöka fälla VBON är ju att det inte finns någon som kan tänkas sätta press på honom.
Alla motbud vill ju ha ett smyglopp och spurta till slut, utom möjligen October Kronos som varit behandlad och knappast kommer sänka honom från dödens.

I det här loppet kommer det ju typ bli Aristocat Boko i dödens och det får nog inte Ingves nån förlorad sömn över.

Enda sättet jag kan se VBON förlora på är att någon från vinnarhålet vinner, men jag kan omöjligt se någon av Queasy, Art eller Youana hamna där

Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-06, 23:13   #147

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Problemet med att försöka fälla VBON är ju att det inte finns någon som kan tänkas sätta press på honom.
Alla motbud vill ju ha ett smyglopp och spurta till slut, utom möjligen October Kronos som varit behandlad och knappast kommer sänka honom från dödens.

I det här loppet kommer det ju typ bli Aristocat Boko i dödens och det får nog inte Ingves nån förlorad sömn över.

Enda sättet jag kan se VBON förlora på är att någon från vinnarhålet vinner, men jag kan omöjligt se någon av Queasy, Art eller Youana hamna där
En frisk Västerbo som upprepar sina bästa avslutningar ifrån spets går ej att slå, så enkelt är det nog.
Kolla om senaste upploppet ifall den saken oroar dig. Analysen känns helrätt och någonstans ska ju spikarna hamras in.

Har du analyserat fram nån mindre spelad vinnare? Skriv då gärna ner den, så går jag in å läser i god tid innan spelstopp.
Denna vecka får nog Samuel Rehn svårare att bärga hem ett förstapris, eller hur?
Gammal 2015-02-06, 23:20   #148

Manprinsens avatar

Standard

Gateruds Galon åker med på min kupong i alla fall. Större under än så har väl skett? Tycker även Da vinci Boko känns intressant till dryga 2% från spår 6.
Om_sommaren (+4)
Gammal 2015-02-06, 23:26   #149

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Viktigt att ha i åtanke att prissumman är den dubbla mot en vanlig v75 seger. Har svårt att se att nån favorit kommer få lunka hem detta ostört. Kommer garanterat bli körning och minsta lilla svaghetstecken från en favorit så hugger dom övriga.
Finnns ingen som har häst till att störa varken västerbo eller digital ink. Då gör dom det heller inte då 2a priset är fina pengar också. I lopp där hästarna är mer jämna kan det dock köras lite värre om vi har tur
Gammal 2015-02-06, 23:30   #150

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Finnns ingen som har häst till att störa varken västerbo eller digital ink. Då gör dom det heller inte då 2a priset är fina pengar också. I lopp där hästarna är mer jämna kan det dock köras lite värre om vi har tur
Inte om dom når upp till normal kapacitet, nej. Men man kan ju alltid spekulera i alternativa scenarion ifall någon av dom skulle uppvisa svaghetstecken i morgon

Är nog ganska stor sannolikhet att raden efter dom 3 första avdelningarna är 6,7,2
Svara

td