|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-01-31, 20:45 | #1 |
V75 Solvalla 2015-02-07
Efter en favoritbetonad omgång på Axevalla så laddar vi om inför Solvalla!
I morgon kväll kommer startlistorna! Vem blir den bästa spiken? De bästa utgångarna? Den troligaste skrällen? Det roliga miljondraget? Den mest befogade favoriten? |
|
2015-01-31, 21:56 | #2 |
Jag har sjuan
2015-02-01, 10:53 | #4 |
Art on line blir väl säkert storfavorit efter vunnit guld om han får framspår. Tror silver finalen kan innehålla minst lika bra hästar och Art online ska fällas!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
|
2015-02-01, 11:08 | #5 |
|
|
2015-02-01, 11:25 | #6 |
Västerboonthenews tror jag vinner detta. Gillar även Highspeed Call
|
|
2015-02-01, 12:41 | #7 |
Nadal broline lägger väl inte i sin klass??
|
|
2015-02-01, 18:36 | #8 |
Ja Västerbo från bra spår borde väl va klar, men från dödens eller bakspår är han sårbar. Queasy var ju otroligt förbättrat sist, men kan väl knappast göra om den prestationen igen?
|
|
2015-02-01, 18:43 | #9 |
Nja, tycker Queasy fick allt gratis. en svag häst i spets som höll kalle anka fart, hade inte Rebellion legat i inre hade questy torskat, överskattad seger. vinner ALDRIG på Lördag. inte ens plats.
2015-02-01, 19:12 | #10 | |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
Att den torskat mot Rebellion i det fall den fått tidigare lucka kan jag köpa & hålla med om, vilket iof inte varit ngn skam. Queasy från spår 4 såg jag, ska absolut räknas med chans bakom den förmodade storfavoriten Västerboonthenews. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) Senast redigerad av robfri den 2015-02-01 klockan 19:15. |
|
2015-02-01, 19:40 | #11 |
Intressant omgång måste man säga!
Veckans klaring bli Digital Ink, men lär bli storis! Västerbo OTN tänkbar spik och klar om spets! Liberty Face tänkbar chansspik. Calvin var väl tillbaka i gamla galopp synder senast.... Oliver Kronos fick sämsta tänkbara spår, men kanske bara kör fram till dödens och krossar? Övriga lopp verkar vidöppna vid första anblick. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
|
2015-02-01, 20:24 | #12 |
|
|
2015-02-01, 20:38 | #13 |
Satte 7an förra helgen både lördagen o söndagen. Vad ska jag träna?
2015-02-01, 20:40 | #14 |
|
|
2015-02-01, 20:44 | #15 | |
Banned
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
Sen vet jag inte riktigt vad det har med saken att göra om du nu hade 7 rätt för ett tag sen. Kommentaren misstänker jag var riktad mot ditt travöga beträffande att Queasy fick allt gratis i senaste starten. |
|
2015-02-01, 20:46 | #16 |
Första blicken och söndagsspiken ikväll är
7 Springover i avdelning 4 ,trots att den inte hade perfekt aktion sista biten ,så syns det att det är en klasshäst, blir knappast favorit i en fin klass ll final.
2015-02-01, 20:51 | #17 |
Jag vann ca 134.000 då. Vad vann du? Snälla i spet låg en lus som inte kunde hålla farten i. I yttre låg dödens kung Örjan.. JA tycker häösten fick loppet gartis åd den kunde sova i dödens hela vägen, så ja säger till dig ditt travöga?
2015-02-01, 20:59 | #18 | |
Banned
Citat:
Ganska bra gjort att vinna sovandes från dödens i en silverdivision kan jag dock tycka. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jazboy (+1) |
|
2015-02-01, 21:08 | #19 |
Vinner enkelt på 13,7 trots dödens i 1600 meter. Skor (långt ifrån optimalt) samt halvtaskig bana. Så dålig är inte prestationen. Vill inte ge mig in i någon diskussion kring spel och din kunskapsbank. Men vevar man tips till höger och vänster utan eftertanke måste man räkna med att bli ifrågasatt. Alla kan vinna på lotto.
|
|
2015-02-01, 21:08 | #20 |
Heders Harry vinner i guldfinalen lekandes nu med rätt balans!
|
|
2015-02-01, 21:12 | #21 |
|
|
2015-02-01, 22:04 | #22 |
softpojk
Kan du inte ladda upp bongen till lördags V7:an du satte? |
|
2015-02-01, 22:58 | #23 |
Avd 1: Spik på Västerbo eller krydda med Youana, Queasy, Air Gunner? Aristocat Boko har jag jagat länge, men står nog över här. Likaså Highspeed Call. October Kronos?
Avd 2: Spel mot ett mål om Calvin Borel håller sig till trav. Certification, Young Farmer, Liberty Face, Quick Fix och Tenzing vid gardering? Även intressant med Örjan upp på Nelly Burge! Avd 3: Digital Ink. Harry H och WinMeCredit vid gardering, men gardering behövs nog inte. Going For Gold och She Loves You om ännu fler? Avd 4: Chansspika Stepping For Money? Annars ska Nadal Broline också med. Kanske fler. Avd 5: Alvena Take It var urläcker senast. Men har lite svårt för Frank Nilsson. Kommer ta ett par stycken här. Avd 6: Gillar verkligen intrycket på Shadow Woodland. Men ingen spik, många bra emot. Diego, West Wing, Montdore, Oliver K, etc. Avd 7: Ganska öppet tycker jag. Blir nog det dyraste loppet. Senast redigerad av AMHC den 2015-02-01 klockan 22:59. |
|
2015-02-01, 23:20 | #24 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Tror West Wing blir farlig.
Bra mot, men hästen är minst 20m bättre nu när han slipper Falsig.
2015-02-01, 23:22 | #25 |
Luktar kass utdelning igen...
avd 1: Spik VBOTN avd 2: Spik Calvin Borel avd 3: Spik Digital Ink avd 4: Spik Gateruds Galon ... eller inte |
|
2015-02-01, 23:24 | #26 |
Frank Nilsson står uppskriven i lärlingsloppet på lördag. Såg även att han skulle köra v86 på onsdag. Blev det ingen avstängning?!
|
|
2015-02-01, 23:40 | #27 |
|
|
2015-02-01, 23:51 | #28 |
Den börjar gälla f r o m 14:e februari.
AbbeAce (+5) |
|
2015-02-02, 00:00 | #29 |
|
|
2015-02-02, 00:04 | #30 |
Fint regelverk, verkligen!
Bara helgardera då ifall han får för sig att klippa benen på nån igen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) Senast redigerad av Manprinsen den 2015-02-02 klockan 00:05. |
|
2015-02-02, 00:42 | #31 | |
Citat:
Sen tror jag att Oskar e bättre än så, och om inte annat vore det synd om Wäjersten som hamnar i kläm isf |
||
2015-02-02, 06:31 | #32 |
|
|
2015-02-02, 08:44 | #33 |
|
|
2015-02-02, 09:15 | #34 | |
Citat:
Men är man nöjd med ett andrapris så är man
2015-02-02, 09:23 | #35 | |
Citat:
Lycka till med spelen.
2015-02-02, 14:56 | #36 | |
Citat:
Lycka till du också! |
||
2015-02-02, 17:37 | #37 | |
Citat:
Jag tror att både Jorma, tränare och kretsen kring hästen var mycket nöjda. Totalfjaskostyrning? Knappast. Nu har dom en frisk häst som har uppåtgående form och som dom kan ha roligt med framöver. Jag tvivlar på att Bergh tagit stryk även om Jorma fått luckan. Skulle alla hästar köras för fullt skulle många av dom inte bli långlivade |
||
2015-02-02, 18:02 | #38 |
Ja minst 20m bättre, men Oliver slog West Wing säkert från dödens sist. Frågan varför utgången skulle bli annorlunda nu när Oliver har ytterligare lopp i kroppen. Visst blir det plus på WW om den kan gå bfr, men då kan ju Oliver också gå med lättare balans.
Senast redigerad av Espo den 2015-02-02 klockan 18:07. |
|
2015-02-02, 18:04 | #39 |
|
|
2015-02-02, 18:07 | #40 |
|
|
2015-02-02, 18:09 | #41 |
|
|
2015-02-02, 18:14 | #42 |
Inget snack om att Frank är en av landets absolut bästa "lärlingar". Nära att torska håller jag inte alls med om. Vann enkelt med krafter kvar. Stenströmers häst hade aldrig vunnit oavsett incidenten eller inte. Fungerade inte alls barfota på banan och galopperade dubbelt.
|
|
2015-02-02, 18:24 | #43 | |
Citat:
Jackpot och allt. Vad är 5% i körkommission mot att bara behöva spela 6 lopp Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lepadd (+5) |
||
2015-02-02, 18:38 | #44 | |
Citat:
|
||
2015-02-02, 19:31 | #45 |
Nej jag har svårt att se vem i det där gänget som ska dräpa sin häst och svara när dom får Inken utvändigt om sig. Speciellt när han aldrig någonsin viker ner sig.
|
|
2015-02-02, 19:45 | #46 |
|
|
2015-02-02, 20:48 | #47 |
Att Jorma gjorde en 100% styrning senast med Going kan man tvista om. Ägaren av hästen ville se honom i spets och det var där han skulle slås, men i slut ändan är det ändå kusken som bestämmer och vist var styrningen bra för hästen med ett fint rygglopp men då ska man fan våga köra för vinst när luckan kommer!! Helt övertygad om att han växlat ner She l y f.i på 20 meter utan minsta bekymmer. Men ett andra pris är ju också bra!
2015-02-02, 20:49 | #48 | |
Citat:
|
||
2015-02-02, 21:09 | #49 |
Nu vet jag ju om att softpojk viktat mot Stamping. Spelvärde gick rakt ut på Uffe upp på JOP:s häst. Vill själv minnas att det var nån annan som lyfte fram Linderoths i sista dessutom. / "Mannen"
|
|
2015-02-02, 21:25 | #50 |
Förstår mig inte på hävdelsebehovet var och varannan verkar besitta här inne. Det mest fundamentala i all typ av seriöst analysarbete är ett genomarbetat informationsunderlag. Att skjuta från höften på allt som rör sig innebär givetvis viss möjlighet till kortsiktig reveny. Men på sikt gräver du din egen grav.
|
|
2015-02-03, 00:08 | #51 |
V75-1
4 Queasy fick inget grratis senast och svarade för en mkt bra preststion. Det kan bli repris nu. I striden. 6 Västerboonthenews är en allvarlig utmanare men får svårt att nå täten nu. 1 Rebellion har fått ett bra läge och kan vinna med klaff. Om 2 October Kronos vinner fattar jag inget. Schaas.. V75-2 Halvöppet lopp. Dt behöver inte vara fel att spika Calvin , då många väljer att gardera denna osäkra varelse. Fågel eller fisk återstår att se. 8 Obi Degato körs nu av Jorma. Högt spelvärde ! 11 Nelly Burge körs av Örjan ffg. Kommer troligen få många streck nu. 1 Certification kan inte uteslutas. Långt framme. Mest intressant ur spelsynpunkt i loppet är 12 Tenzing. Kan man få ligga därbak och vila , går ingen säker över upploppet.Plugga på ! V75-3 9 Going For Goldzaz är min vinnare i loppet. Såg fulltankad ut bakom vinnaren senast. Banans beskaffenhet gjorde att Jorma valde att släppa , vilket var fel beslut så här i efterhand. 1 Harry Haythrow kan leda runt om barfota! 2 Digitalen har jag ingen direkt feeling för att den vinner. 3 Dreams Take Time strör Johnny Takter lovord över. Får ej glömmas ! V75-4 4 Nadal Broline borde ha toppchans att vinna. 11 Digital Collection utmanar främst. Vill ändå passa på att utnämna veckans smällkaramell i 12 New Revolution. Varningen är utfärdad! V75-5 Vidöppet lärlingslopp. Nämner två med större chans i nuläget. 7 I Love Champagne kan sitta i spets från sitt springspår och blir svårfångad. Min tipsetta i loppet är dock 8 Radysin America. Mkt vass upphämtning efter galopp på Jägersro senast. Plugga på ! V75-6 1 Finish Future körs nu barfota men innerspåret kan vara en fälla. 2 Staro Woodland är spetsbudet och blir en svår nöt att knäcka. 3 West Wing fick ge sig mot Oliver Kronos senast men höll bra. 7 Super Otto håller knallform för dagen. Givet bud. 11 Diego M Boko är min vinnare i loppet. Kan Örjan rygga starke 10 Montdore under slutvarvet vore den perrfekta draghjälpen. Hästen besitter en vass avslutning. V75-7 Kan 15 Canaka B.F. vinna från bakspår? Inte helt omöjligt, men borde bli långt fram. 4 Rub it Out är vansklig i volt men Erik verkar har bra pejl. 6 Dixie Exclusive slutar i främre träffen Loppets bedövare hittar jag i 11 Aloe Vera. Nu med lopp i kroppen i ny regi a la Westholm. Plugga på ! |
|
2015-02-03, 00:53 | #52 |
Håller med Spalato, att det kan löna sig ordentligt att gardera Calvin Borel. Felfri är han ju överlägsen. Det kan bli stressigt med hästar runtomkring, bilen i mulen och Conrad bakom. Han såg ju inte rolig ut i starten på Vincennes. Om Calvin streckas över 40 % kommer jag definitivt att gardera.
Kommer Peter att svara eller släppa med Harry till Digital Ink. Håll öronen rena och lyssna vad Peter säger. Väljer Jorma rygg på Harry eller Digital? Väljer han Digital får han ett smörlopp om Harry svarar. Om Örjan får ledningen blir det dödens för GFGZ. Då kan någon bakifrån t ex Winmecredit vinna. Denna guldfinal är ett mycket spelvärd. Det blir ett taktiklopp i den högre skolan. Vi spelare sätts sannerligen på prov. Tänk till! |
|
2015-02-03, 00:55 | #53 | |
Citat:
Den enda jag hittar som kan öppna snabbt innanför är Air Gunner med Jorma? Eller missar jag någon i lopparkivet som man inte laddat med tidigare? Mitt loppscenario är att Air Gunner tar spets och får släppa till Västerbo. |
||
2015-02-03, 01:01 | #54 | |
Citat:
Frågan är var October Kronos hamnar, inte går han väl ner i rygg på Ingves om möjligt? Jag sätter Remee la Marc som ett wildcard på rygg ledaren i loppet om det laddas där utifrån
2015-02-03, 02:02 | #55 |
1 Rebellion tror jag kan spetsa om Robban väljer den taktiken. Möjligt man släpper till 6 Västerboonthenews. 2 October Kronos lär väl oxå laddas mot spets, men travet är inte klockrent. Absolut en spetskandidat. Trivs i spets. Släpper? Ett sånt här scenario riskerar favoriten 6 Västerboonthenews ett dödenslopp och dt kan oxå kosta nå ledningen. Örjan lär väl vänta till alla andra kört färdigt och klipper dom till slut. 1 Rebellion har också skrällchans från sitt innerspår. Vi vet oxå att 10 Youna kan följa med i hårda tempon. En outsider.
|
|
2015-02-03, 02:02 | #56 |
Avd1: Air Gunner är hyffsat snabb ut med Jorma i vagnen. Får svårt svara ut Västerboonthenews som lär laddas för fulla muggar. Västerboonthenews blir oavsett släppt till ledning om han nu mot förmodan inte tar en längd på nämnd innanför? Känns som han blir väldigt svårslagen. Första tanken när man såg honom från framspår. Air Gunner får vinnarhålet troligen. Var hamnar min personliga favvohäst Art on Line? Kan öppna hyffsat snabbt bakom bilen, men tar knappast en längd på Västerbo. Känns som han får göra grovjobbet här och tveksam till om han klarar det. Vunnit sina senaste lopp ganska enkelt får man ändå säga och fått perfekta resor, 2 vinnarhål med lucka och en spets och slut. Får spekulera vidare här, men ser ut som Västerbo kan vara en bra spik.
Avd2: Jag trodde man hade fått rätt på Calvin Borel (med utrustningsändringarna) och han rada upp åtminstone 2 raka segrar och såg väldigt fin ut. Men nere på Vincennes blev det galopp och diskning i senaste starten och man får väl fortfarande kalla hästen väldigt opålitlig! Går Calvin felfri tror jag han vinner. Kommer backas bak i starten och ta det lugnt för att gå felfri. Vänta till spetskörningen lagt sig, sen komma på långsidan gå upp i dödens och ställa frågan till ledande. Får man överta vinner man garanterat, men jag tror även man kan vinna från dödens här. Är lite klassskillnad. Liberty Face imponerade väldigt senast och gjorde nästan sitt livslopp från Spår 12 då han plocka hem segern i V75-försöket. Man får dock ha i beakt att Liberty Face gör ett av sina bästa lopp där och går 14,2 medans Calvin joggar själv i täten utan press och springer 12,5. Hur som helst med Calvins galopprisk är det en bra favorit att fälla (gardera upp med Calvin som utgångshäst?). Inga riktiga startraketer bakom bilen då Quick Fix fått bakspår. Har lite problem bena ut vem som spetsar, alla tre på innerspår (Certification, Young Farmer och Return to Sweden) kan öppna hyffsat Fördel Young Farmer! Certification är väl den som befogat kan vilja gå i ledning, men spår 1 kan bli en klurig sits om de utifrån kommer förbi. Kan nog bli lite laddning och körning om positionerna här. Klurigt lopp! Avd3: Ingen tar en längd på Harry i detta fält, inte ens jag själv med jetpack, så att han sitter i spets inledningsvis kan vi nog rista i sten. Digital Ink kan öppna bra han med och det känns ganska givet att bara köra rakt fram här. Win Me Credit och Kashs Cantab kan öppna bra de med, men vart ska man ta vägen när det inte finns någon ledning att få och Inken sitter klistrad på Harrys utsida i dödens. Nej, tror inte man laddar någon av dessa utanför försöker leta sig ned i spåren så fort som möjligt och få en position. Efter 300 meter finns två lopp scenarion och vad som händer här ligger till grund för hur man ska strecka i loppet. (Fortsätter lite på Mackpeters spår) Scenario 1: Harry släpper till Digital Ink. Kan absolut vara en möjlighet att Untersteiner vill ha rygg på Inken få en bra resa och mest troligt köra hem fina prispengar. Kommer det en lucka kan Harry även gå en bra speed. Eftersom jag inte tror man kommer behöva lägga så mycket bränsle på spetsstriden kan man ha lite sparat här. I detta scenario får Jorma dödens om han valt rygg på Inken, medans han får tredje inner om han valt rygg på Harry. Från dödens vinner han inte och inte heller från 3e inner, dvs bör ej streckas om man tror på detta scenario. Vidare kan vi då spekulera i att Dreams Take Time antingen hamnar i dödens eller andra ytter beroende på vilket spår Gold startar ifrån. Hur som haver tror jag ingen i detta fält plockar ner Inken från dödens. Och de två potentiella vinnarna bör vara Digital Ink eller Harry, med stor fördel Inken! Scenario 2: Motsatsen, Harry släpper INTE till Digital Ink. Digital Ink får dödens (vilket visserligen absolut inte plockar bort honom som potentiell segrare). Det plockar inte heller bort Harry som segrare som visar bra skalle och alltid går hela vägen. Däremot kan Gold få en riktigt fin resa här om han valt rygg på Inken. Gold satt med allt sparat senast (24/1) och man såg verkligen i loppet hur Bergh vände sig om 32 gånger på upploppet för att inte ge någon lucka. Om Harry och Inken duellerar här kan det öppna för en tredje eller fjärde.. Going for Gold ZaZ, Dreams Take Time, Win Me Credit och Kashs Cantab kan avsluta snabbt om de får en bra resa. Win Me Credit hade ju exempelvis vunnit om han haft spår 1 senast istälet för Kashs Cantab. Ja I detta scenario får man nog gardera på lite. 2,1,4,3,9 tex (nämna i rankad ordning).. Det kan ju visserligen helt enkelt också bli så att Inken bara är för bra och vinner hur loppet ens körs. Tror man det är det ju bara att hamra in spiken. Men ja, inte helt omöjligt det finns lågprocentare att hämta här! Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-03 klockan 02:26. |
|
2015-02-03, 02:21 | #57 |
Avd 2:
Här är jag ganska säker på att Young Farmer tar ledningen och främste utmanare är nog Kemas Winnie och möjligen Obi Degato. Jag tror faktiskt att Quick Fix kan ha mycket bra chans att få överta ledningen här. Han lär ligga klapp i rygg på Young Farmer och frågan är om inte Uhrberg släpper om Adrian kör på när Uhrberg går ner på innerspåret.
2015-02-03, 02:26 | #58 | |
Citat:
Kemas Winnie tror jag bara öppnade snabbt en gång där när han hade Goop upp. Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-03 klockan 02:31. |
||
2015-02-03, 06:32 | #59 | |
Citat:
Dom gav mig den fina vinnaren i lördags också! Jag ursäktar mig inte, utan tackar spelvärde.
2015-02-03, 06:48 | #60 | |
Citat:
Kör du bara efter Spelvärde, tycker själv att Ögat hittar en del kantbollar.
2015-02-03, 06:52 | #61 | |
Citat:
Sen skulle jag aldrig ha råd eller lust att lämna in system för flera tusen, men där är väl spelvärde lite som snoken, att dom har olika valmöljigheter anpassade efter olika plånböcker. Men ska man va ärlig, har jag nog vunnit mest på egna tankar och "rekar" när man i timmar grottat sig i lopparkiven och sen tagit med några små idéer från sharps. Men man ska aldrig dissa sharps, som så många kvällar man kört V64 och det gått sådär, så kommer t.e.x Voltstart in och lägger lite snygg info om en häst som ofta står i mellan 6-9x pengarna som vinnare, och som oftast vinner ju dessa också. Sådant kan jag aldrig sluta tacka för, gällande alla som delger sådant. Tror ja själv gett ut en sån ibland, finns så många begåvade här verkligen. Men det ibland tycker och tänker folk olika. även du och jag t.e.x. så svårt att allt blir rätt.
Melander (+5) Senast redigerad av softpojk den 2015-02-03 klockan 06:58. |
||
2015-02-03, 08:08 | #62 |
Harry släpper till Inken enligt intervju iaf!
|
|
2015-02-03, 09:46 | #63 | |
Citat:
Det är få gånger, om ens någon, då jag satt en sjua utan att ha tagit hänsyn till något sorts tips eller uppgift.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
softpojk (+5) |
||
2015-02-03, 12:30 | #64 |
Vilken intervju? Pratade med Peter igår, han sa att det bestämmer han lördag eftermiddag hur Harry känns...
|
|
2015-02-03, 15:12 | #65 |
|
|
2015-02-04, 18:01 | #66 | |
Citat:
"Från det här läget gäller det bara att få rygg på Digital Ink då han nog är överlägen och sedan hänga med så länge som möjligt" |
||
2015-02-04, 19:06 | #67 | |
Citat:
Till syvende og sidst brukar Peter bestämma om taktiken i loppen. Man skall lyssna på honom om han släpper till Inken eller ej. Gubbarna gillar rampljuset och pladdrar gärna i media. Senast redigerad av mackpeter den 2015-02-04 klockan 19:07. |
||
2015-02-04, 22:53 | #68 | |
Citat:
|
||
2015-02-04, 22:59 | #69 |
"Johnny Johansson och Benno Karlsson är gänget bakom uppfödarnamnet Haythrow. De har känt varandra i princip så länge de kan minnas eftersom deras fäder ägde hästar ihop sedan sextio-talet"
|
|
2015-02-05, 06:50 | #70 |
Behövs väll ingen intervju för att förstå att Peter kommer släppa om Örjan ställer frågan tidigt.
Emeffeff (+5) |
|
2015-02-05, 09:48 | #71 |
Digital Ink blir svårslagen på lördag.
|
|
2015-02-05, 10:03 | #72 | |
Citat:
Kommer du ihåg Harrys lopp i ledningen 17/1? Då var det bland alla "travexperter" ristat i sten att Peter skulle få ledningen med Nothing But Class från Johan, som då körde Harry. Men så blev det inte alls. Lång erfarenhet av trav gör att jag aldrig tar något för givet. Visst är det sannolikt, att Peter nöjer sig med 125' i andrapris. Men jag vill gärna höra vad Peter har att säga i den här frågan. Lycka till med din spik på just nu 73 % på Inken! |
||
2015-02-05, 14:58 | #73 | |
Citat:
Emeffeff (+5) Senast redigerad av Mrmatteoo den 2015-02-05 klockan 15:00. |
||
2015-02-05, 15:39 | #74 |
Mycket "bollande" om Harrys spetsintresse.
En sak är att hästen nog anses vassare bakifrån på speed, likt sin farsa Rite On Line? Hästen tror jag ej är individen som blir knäckt av att bli regelrätt besegrad ifrån ledningen. Alla hästar har inte det psyket och Harry verkar vara av sorten som klarar av det bra att bli nedplockad. Han kutar på bäst det går, ibland biter det på hyfsat bra och andra ggr ännu bättre. Blir kul att se Berghs sto. Nu är det verkligen tal om utmaning! _____________ Jag har ingen analys att komma med runt hästarna på V7 ännu, men V4: Lopp 2, nr 10 King Southwind. Med tanke på de 3 förmodade favoriternas osäkerhet, så kan kanske ett kompletteringsstreck smaka? Bra spurt senast på klart gångbar tid för klassen. Dunderhet som vinnarbud känns hästen ej, men rolig kantboll och riktigt trevlig tvillinghäst i min värld! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+5) |
|
2015-02-05, 19:41 | #75 | |
Citat:
Edit: Dvs samma balans som vid det två senaste vinsterna. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) Senast redigerad av Ztazze den 2015-02-05 klockan 19:42. |
||
2015-02-05, 21:10 | #76 |
|
|
2015-02-05, 21:35 | #77 |
Dixie Exclusive kan vara en bra spik i sista om man vill satsa på att försöka fälla storfavoriterna i omgången. Lär få spets relativt snabbt och jag tror dom bästa från tillägg kommer få svårt att hinna fram.
|
|
2015-02-05, 21:57 | #78 |
Det var värst vad en del blev förnärmade av att jag vill lyssna på Peter Untersteiners starttaktik innan jag eventuellt spikar dunderfavoriten Digital Ink till just nu 74 %.
En sak vill jag gärna säga den som bara använder ögon och inte öron. Använd också hjärnan! Tror din hjärna verkligen, att Tarzan satt Digital Ink i toppform nu. Det är ju en häst, som ska vara på topp i betydligt större sammanhang. Det vi ser nu är bara uppbyggnad. Det har fällt större favoriter tidigare - även körda av Örjan. Lycka till med att nu spika denne superfavorit! Jag väntar till lördag, när jag vet mer om banförhållanden, skor och övrig utrustning samt Untersteiners taktik. |
|
2015-02-05, 22:20 | #79 | |
Citat:
|
||
2015-02-05, 22:22 | #80 |
Skall bli spännande att se vad Bergh kan uträtta med I Am Dynamite. Otroligt streckvärd till 3%. Kan dock aldrig tänka mig att den stannar där.
|
|
2015-02-05, 22:46 | #81 |
Ser favoribetonat ut på lördag. Tror V75:an inleds med 6 i avd.1, 7 i avd.2 och 2 i avd.3
Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
karpafan (+5) |
|
2015-02-05, 22:47 | #82 |
Jag rekommenderar alla som har möjlighet att följa atg.se kl 12.30 imorgon. Där görs intressanta intervjuer inför V75 på lördag. Pålästa travexperter ställer begåvade frågor. En storspelare som Huselius lämnar då och då ut en härlig klarabergare. Det var länge sedan Erik Adielsson var med och höjde programmet till elitnivå. Men det är intressant att lyssna på tränarna.
En Nobelpristagare i ekonomi skrev en bok, som gick ut på att samla så mycket information som möjligt - utvärdera - fatta egna beslut. Det är min ledstjärna till V75. |
|
2015-02-05, 22:53 | #83 |
|
|
2015-02-05, 23:00 | #84 |
avd 4a dock känns nadal kraftigt överstreckad. Amor Winner har bra chans att svara ut honom sida vid sida från start. skulle förvåna mig mycket om inte Erik vill ge hästen chansen att vinna en final. o en storfavorit i dödens måste garderas. jätterysaren som man bör ha med o som kan trilla dit vid överpace är gateruds galon som nu körs av jansson. hitta ryggen på söderqvist så slår du av dem på upploppet jansson!
|
|
2015-02-05, 23:06 | #85 |
Finns det nån chans att Queasy kan snuva VBOTN på spets?
|
|
2015-02-05, 23:13 | #86 |
|
|
2015-02-05, 23:18 | #87 |
|
|
2015-02-05, 23:21 | #88 |
|
|
2015-02-05, 23:22 | #89 |
det finns god chans att det går undan i avd 6 från början. adrian lär ladda liksom jorma o ulf. west wing öppnade förbättrat sist. blir det barfota på montdore så blir det chanspik
|
|
2015-02-05, 23:25 | #90 |
|
|
2015-02-05, 23:28 | #91 |
|
|
2015-02-05, 23:28 | #92 |
Jag tar gärna Super Otto isåfall
|
|
2015-02-05, 23:31 | #93 |
|
|
2015-02-05, 23:45 | #94 |
Stolopp samt lärlingslopp. Känns omöjligt att lösa. I love champagne har haft svårt för spets förr på 2140 möjligen är den bättre hos per. Alvena take it var fruktansvärd sist. Bland jätteskrallarna nämner jag Loke från spår 1 där det kan bli rygg ledaren. Unique gowan som är råstark vissa dagar o har en mycket kompetent kusk i vagnen. Occassione font kan speeda en bra dag. Inte omöjligt med maxklaff.
|
|
2015-02-06, 00:29 | #95 |
Lär bli låg utdelning, läge för flerbong! Jackpot
|
|
2015-02-06, 02:02 | #96 |
Jag förstår ju utgångstipset i Guld. Både när det gäller vem som efterhand sitter i ledningen och vem som vinner. Men när blev Digital Ink startsnabb? Varför spekulerar ingen om vad Robert Bergh kan tänkas ställa till med i detta lopp?
Favoritvältar-syndromet börjar vakna till liv... |
|
2015-02-06, 02:03 | #97 | |
Citat:
Allt är bara bra och den känns som vanligt i träningen, riktigt kanon. |
||
2015-02-06, 02:51 | #98 | |
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Kolla elitloppet så ser du hur inken kan öppna om han laddas.
Citat:
2015-02-06, 03:19 | #99 | |
Citat:
Du kan ha rätt, det får visa sig, för Inken laddades inte heller max. Ingen gjorde det, enligt mitt öga, och första 500 gick bara på 09,7. Det är långsamt i en elitloppsfinal på snabb bana. Möjligt att Inken är snabbare ut än jag sett, men en gammal favoritvältare som jag vill inte ge upp. Håller inte för osannolikt att She Loves You kan överflygla Inken men vad som händer sen i så fall... |
||
2015-02-06, 04:56 | #100 | |
Citat:
Mrmatteoo (+10) |
||
2015-02-06, 05:03 | #101 | |
Citat:
Tror ni att det är smart att gå rakt ut med sin taktik till motståndarna? (och ja, även oss spelare då..) Nej, givetvis inte. Däremot vilseledande information är ju helt perfekt att gå ut med, det är ju taktiskt och lurar motståndarna! (Och tyvärr oss spelare med...) Hade jag varit ägare av en häst hade jag sagt till min kusk att vi ligger lågt som fan (jag tror på toppchans..) etc, han hade fått gå ut med det i intervjuer och ja all media.. Blåser alla spelare, alla motståndare.. Ringer släkten , de får lassa in cashen på vinnarspel och tvillingar, spik och gud vet vad... Nu äger jag ingen häst, men andra gör.. Och jag kan garantera att jag inte är ensam om att tänka såhär.. Varför sitter vi annars dag ut och dag in med skägget i brevlådan och gnyr för oss själva "men han sa ju...." |
||
2015-02-06, 06:50 | #102 |
Brukar oxå kolla på Crilles genomgång. Mest för att han är skön och vågar gå helt sin egen väg. Är ju trots allt det som skördat hans framgång. Men ibland undrar jag oxå hur väl han gjort sin läxa.
Senast redigerad av Mrmatteoo den 2015-02-06 klockan 07:30. |
|
2015-02-06, 09:40 | #103 |
Glöm för allt i världen inte ettan med Bergh om du garderar,måste väl vara årets kuskförstärkning mot Collander
|
|
2015-02-06, 09:48 | #104 | |
Citat:
mackpeter (+2) |
||
2015-02-06, 09:51 | #105 |
Håller med dig!! Med lite mer hår på bröstet hade jag spikat den. Skulle inte förvåna om Robban lyckas få iväg den till spetas direkt för att sedan hålla jämn hög fart strax under 15 strecket
|
|
2015-02-06, 10:12 | #106 | |
Citat:
2015-02-06, 10:16 | #107 |
|
|
2015-02-06, 10:41 | #108 |
Hoppas på fin bana och valfri balans på Lördag. Skoryck på Alamo Boko samt Montdore i brons känns ju klart intressant isåfall. Även Maffioso Face hade vart kul att se barfota, och i spets så länge lampan lyser. Tyckte han bet ifrån sig rejält sist, trots överfallet från Goop.
|
|
2015-02-06, 10:56 | #109 |
Jag hittade äntligen ett minus på Digital Ink. I Melanders nya krönika säger han att det lutar åt att Inken ska gå med skor. Detta måste iaf betyda att möjligheten ökar för andra om det blir så! 75%arn måste fällas för att det ska kunna bli lite pengar med så många andra troliga favoritsegrar i morgon.
|
|
2015-02-06, 10:57 | #110 |
Just nu lyser solen någon km från Valla. 0 grader.
Imorgon väntas halvsol, +1 grad och 6 m/sek västlig vind (dvs motvind bortre lång) Jag har inte talat med banmästaren, men tror det blir fin bana bäddat för valfri balans. |
|
2015-02-06, 11:02 | #111 |
Det finns inte pa kartan att Robban tar spets.
Hasten ar en snigel fran start. Klart Robban kommer fa battre fart pa den, men spets ar uteslutet.
2015-02-06, 11:09 | #112 |
Kan någon dra loppet mellan West Wing och Oliver senast? Hur det gick till. Vem av dom bör ha bäst chans? Är montore borträknad?
Senast redigerad av Icor den 2015-02-06 klockan 11:13. |
|
2015-02-06, 11:20 | #113 | |
Citat:
Oliver avgjorde säkert grepp på upploppet. Nej Montdore är inte borträknad. Han har ju varit favoritspelad på V75, sen har strecken gått ner för varje start. Dock har han behövt gå med skor varje gång, haft dåliga spår, men avslutat starkt varje gång och inte gjort en enda dålig insats. Valfri balans nu och bortglömd känns intressant. En trevlig skräll! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icor (+5) |
||
2015-02-06, 12:51 | #115 | |
Citat:
|
||
2015-02-06, 13:05 | #116 |
Har man missat någon häst lr? Tar gärna synpunkter!
Avd1: 1, 4, 6, 7, 10 Avd2: 1, 4, 5, 6, 7, 11, 12 Avd3: 2 Digital Ink Avd4: 4, 9 Avd5: Alla Avd6: 1, 2, 8, 10, 11 Avd7: 6, 12, 14, 15 Utgångar: Västerboonthenews eller Jaguar Broline måste vinna. Calvin Borel eller någon av Oliver Kronos och Montdore måste vinna. 21000 rader till 4080 rader. |
|
2015-02-06, 13:45 | #117 | |
Citat:
|
||
2015-02-06, 13:51 | #118 | |
Banned
|
Citat:
Gör om gör rätt. Senast redigerad av trance_error den 2015-02-06 klockan 13:54. |
|
2015-02-06, 13:55 | #119 |
Ser inte hur han skall vinna från bakspår på full distans och tyckte det var bättre spelvärde på övriga jag streckat. Men ja, kanske dumt plocka bort den..
2015-02-06, 13:57 | #120 |
Banned
|
|
2015-02-06, 14:09 | #121 | |
Citat:
Jag tror inte det är helt omöjligt att Adrian får överta från Uhrberg om han nu vill släppa till nån annan än CB. Sitter Adrian i spets efter 500 meter och det inte har kostat allt för mycket så är han väl 100 meter före Connie då. Sen om det räcker är en annan fråga, men Quick Fix är tidig för mig iaf :-)
2015-02-06, 14:17 | #122 | |
Citat:
Rankar honom som 8 i loppet, så därför han hamnar utanför. Kan mycket väl vara fel ute, men nja, jag tror bara inte den vinner Redigering: Kanske byter den mot Spirit Real, men då jag rankar de likvärdigt och den ena har 2% och den andra 6% får jag se!
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Twitter: @Batmantyp Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-06 klockan 14:20. |
||
2015-02-06, 14:19 | #123 |
|
|
2015-02-06, 14:21 | #124 | |
Citat:
:P Sen tror jag inte Young Farmer släpper till Quick Fix, vilket i för sig resulterar i att ingen av de två vinner
2015-02-06, 14:56 | #125 | |
Citat:
|
||
2015-02-06, 15:07 | #126 | |
Citat:
|
||
2015-02-06, 15:26 | #127 |
Någon som har Travrondens tipsettor?
|
|
2015-02-06, 15:39 | #128 |
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Twitter: @Batmantyp Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-06 klockan 15:42. |
|
2015-02-06, 16:03 | #129 |
LIBERTY FACE. Vad gjorde han för lopp senast egentligen ? Enligt Linderoth skulle han behöva loppet och var inte toppad. Det var opassande bana på B. och han blev tvungen att köra med skor som hästen enligt tränaren är betydligt sämre med. Från 12:e kördes han ut i spåren utan rygg sista varvet och såg grym ut när han vann lätt. Om banan på Valla tillåter blir det BF runt om från ett betydligt bättre läge denna gången. Trots alla plusfaktorer ligger Linderoth som vanligt lågt. Men det mäktiga intrycket senast gör att Calvin hamnar i reservrutan på min bong. Spik!
|
|
2015-02-06, 16:46 | #130 |
Stor humor |
|
2015-02-06, 18:52 | #131 |
Möjligt att utdelningen kan orka upp i tusen kronor för att det är jackpot
|
|
2015-02-06, 19:49 | #132 | |
Citat:
|
||
2015-02-06, 19:52 | #133 |
|
|
2015-02-06, 19:52 | #134 | |
Citat:
|
||
2015-02-06, 20:00 | #135 |
|
|
2015-02-06, 20:06 | #136 |
Kollar på V75 mixen o Bergh är nöjd med Montdore o inne på att han kan sätta dit den med tempo på loppet. Han verkar vilja köra med brodd bak om banan blir som idag. Det ska funka bra enligt bergh. montdore känns het imorrn
Att det är svårt att balansera häst behöverr man inte va raketforskare får att begripa. Bergh verkar ha stor kunskap i området o när alla andra säger att de ska köra barfota om det inte bli förbud så menar han att det kan behövas brodd bak. Jag tycker absolut att tränarna ska ansvara för balanseringen fullt ut, men det låter ju lite tokigt när de verkar så barfotakåta mitt i vintern. Trots att det inte är förbud så innebär det ju inte att man måste köra barfota. Stenströmmer fick sig en lite känga sist med Network Broline som han direkt ryckte skorna på när det tilläts. kusken menade att man kanske skulle behållt skorna på |
|
2015-02-06, 21:53 | #137 |
Reflektion efter 1 minut med startlistan (första loppet): Måste vara ganska unikt med en häst som med Art On Lines statistik inte går och blir favorit i sin final. Två raka silverförsöksvinster följt av en guldseger. Takter körde den visst en gång i början av karriären ocksån, seger såklart. Utöver det finns det ju flera formkort i loppet, kan inte begripa hur Västerbo blivit så stor...
2015-02-06, 21:53 | #138 | |
Citat:
|
||
2015-02-06, 22:03 | #139 | |
Citat:
|
||
2015-02-06, 22:10 | #140 | |
Citat:
|
||
2015-02-06, 22:19 | #141 | |
Citat:
Några reflektioner till efter fem minuter med hela omgången: Calvin Borel som enligt min värdering har störst vinstchans i hela omgången är bara fjärde största favorit Winmecredit bortglömd igen... Stepping bara 8%? Får inte Stefan lov att köra med hästen den här gången heller? Vi får väl se om han vill vinna lopp eller inte... Flera i lärlingsloppet på tillägg är hårt spelade. Har svårt att se någon av dem rå på starthästarna som står tokbra inne, och om någon på tillägg ska vinna så är det fan så mycket jämnare än streckningen. Aroma Grim och Geisha sund mycket mindre streckade än två andra på tillägg, kan inte vara något annat än fördomar mot kvinnliga kuskar som gör det. De där två är ju riktigt duktiga dessutom! Men jag tror som sagt att starthästarna gör upp om det. Super Otto i sitt livs form defilerar hem ett V86-lopp och 5%? Pave The Way 1% från det läget? Visst han var knappt godkänd när han vann V75 sist med ett nödrop men är ju bättre än så och kuskändringen är väl bara ett skenbart minustecken. 4% på I Am Dynamite med det läget och kuskstärkningen är bara fel! Har svårt att se tilläggen käka upp dem här också för övrigt, men kanske mer troligt än i lärlingsloppet för det är väl lite halvskralt där framme. God tur(?)!
2015-02-06, 22:21 | #142 |
Att kuskarna bli så mycke hetare vet jag inte om jag håller med om. tycker det händer för lite ändå. Visst , viktigt att kolla värmning så han är lugn o ser bra ut västerbo. Gör han det så blåser han till spets o vinner lätt
|
|
2015-02-06, 22:30 | #143 | |
Citat:
|
||
2015-02-06, 22:40 | #144 |
Viktigt att ha i åtanke att prissumman är den dubbla mot en vanlig v75 seger. Har svårt att se att nån favorit kommer få lunka hem detta ostört. Kommer garanterat bli körning och minsta lilla svaghetstecken från en favorit så hugger dom övriga.
|
|
2015-02-06, 22:53 | #145 | |
Citat:
Får han bestämma som sist utan att bruka krafter och banan passar honom, så går det ju inte att plocka någonting. Där snackar vi avslutning! Hästen kan verkligen flytta på sig. När han får tampas stora delar av loppet verkar han mer sårbar. Sista loppet var ju ett ickelopp och svagt fält, faktiskt. Det är när mjölksyran trycker på som det gäller att ha truddelutten kvar i påkarna. Jämförelsen mellan Harry Haythrow och Knows Nothing är väl en bra liknelse på den saken? I ett travforum gillar jag att leta svagheter hos favoriterna. Det ska bli intressant att se hur det går. ______________ Dreams Take Time endast 4%? Guld går ju ofta att plocka hem på ett fåtal streck. När den häst som nära nog visat mest i loppet är så totalt ostreckad uppstår förvåning? ______________ För övrigt tror jag att 14 Jaguar Broline vinner sista lätt. Jösses vad bra hästen varit vid några starter på slutet. Dessutom går hästen på alla distanser med full fart till slut oavsett. Senast redigerad av Voltstart den 2015-02-06 klockan 22:57. Anledning: bricka 14 har Jaguaren |
||
2015-02-06, 23:03 | #146 |
Problemet med att försöka fälla VBON är ju att det inte finns någon som kan tänkas sätta press på honom.
Alla motbud vill ju ha ett smyglopp och spurta till slut, utom möjligen October Kronos som varit behandlad och knappast kommer sänka honom från dödens. I det här loppet kommer det ju typ bli Aristocat Boko i dödens och det får nog inte Ingves nån förlorad sömn över. Enda sättet jag kan se VBON förlora på är att någon från vinnarhålet vinner, men jag kan omöjligt se någon av Queasy, Art eller Youana hamna där
2015-02-06, 23:13 | #147 | |
Citat:
Kolla om senaste upploppet ifall den saken oroar dig. Analysen känns helrätt och någonstans ska ju spikarna hamras in. Har du analyserat fram nån mindre spelad vinnare? Skriv då gärna ner den, så går jag in å läser i god tid innan spelstopp. Denna vecka får nog Samuel Rehn svårare att bärga hem ett förstapris, eller hur? |
||
2015-02-06, 23:20 | #148 |
Gateruds Galon åker med på min kupong i alla fall. Större under än så har väl skett? Tycker även Da vinci Boko känns intressant till dryga 2% från spår 6.
Om_sommaren (+4) |
|
2015-02-06, 23:26 | #149 |
Finnns ingen som har häst till att störa varken västerbo eller digital ink. Då gör dom det heller inte då 2a priset är fina pengar också. I lopp där hästarna är mer jämna kan det dock köras lite värre om vi har tur
|
|
2015-02-06, 23:30 | #150 | |
Citat:
Är nog ganska stor sannolikhet att raden efter dom 3 första avdelningarna är 6,7,2 |
||
2015-02-06, 23:34 | #151 | |
Citat:
Jag ligger lite efter, men lär väl sitta hela natten kan jag tro. Calvin vinner såklart felfri, men 2 galopper i Frankrike + framförallt resan dit och hem och nu har han ju trots allt bara gjort 2 lopp i rad utan att krångla så den vill vi gardera. Jag tror Quick Fix kommer ha en bra chans i loppet om CB kommer bort då han borde komma igenom bra bakom Young Farmer och kanske även får överta ledningen. Raymond Palema tror jag har skaplig spetschans i 4:e och blir farlig då. Jag tror Springover kan spetsa om han laddas, men det verkar inte så, annars har han chansen där också. I 5:e tror jag ganska mycket på Radysin America och Stylish Hanover. De har ju mött Your Highness, Canaka, Jumble ås, Youana hela året, medan Alvena har mött Pippi, Jetset etc Spåret lurigt för Radysin dock och Stylish vinner inte ihjäl sig Twigs Voici med Hansen är ett underskattat ekipage där oxå. I sista har jag känsla för Linus Wibb som var riktigt bra senast. Nära till galopp och antagligen för kort distans nu, men han gick ett jobbigt slutvarv och drog fram Tomorrowland och Candor Hall i 3:e och höll bra. 20 meter mindre tillgodo på Tomorrowland nu, men å andra sidan ett varv mindre för den att ta in dom. Fast med starten han gjorde senast var de ju nästan på lika start ändå
2015-02-06, 23:35 | #152 | |
Citat:
Visst kan det bli så att 3 favvisar släpps till ledning inledningsvis utan tempo, men med den kalkylen framför sig är det väl bättre att avstå spel. V5 ger ofta bättre utdelning, eller hur Putte64? För övrigt har Västerbo visat sig lättstörd mot liknade motstånd tidigare flera ggr om. Fast vill man inte tävla, så visst... Senast redigerad av Voltstart den 2015-02-06 klockan 23:39. |
||
2015-02-06, 23:48 | #153 | |
Citat:
är de iordning så troskar varken inken eller västerboo imorrn. däremot calvin borel som ofta gör det svårt för sig har alla möjligheter att åka dit. dessutom visade ju liberty face i förra starten en kapacitet som bör kunna matcha calvin. dessutom barfota nu. |
||
2015-02-07, 00:02 | #154 |
Calvin borde garderas. Tävlar sämre borta än "himma" ...nja inte så viktigt kanske....men prestationerna är för ojämna för att man ska spika.. Ser att Ögat tror hårt på den. Ja, vi får se.
|
|
2015-02-07, 00:04 | #155 |
Här ska ni få en spik till utöver VästerboOTN och Inken. Nämligen Alvena Take It.
Hästen gjorde ett fantomlopp senast. Frank har springspår på 20. Peter Untersteiner säger, att Alvena är på väg till Stoeliten. Bra spikförslag. |
|
2015-02-07, 00:13 | #156 | |
Citat:
Per Linderoth dissade Liberty Face senast. Allt var fel; Skor, Utrustning, spår osv. Han vann skitlätt (jag tackar för 13 ggr i odds). Nu är allt rätt. Bra spår. Sannolikt valfri balans. Måstestreck är 2,4 och 7. För den som har råd även 1 och 9. |
||
2015-02-07, 00:43 | #157 | |
Citat:
Från tillägg håller jag nog Radysin America högst, har mött tufft motstånd och Joel Uhrberg är enligt mig en bättre kusk än Frank. |
||
2015-02-07, 02:19 | #158 |
Jag har väldigt svårt att tro att man går ut i en silverfinal med 220k i förstapris med inställningen att man ska köra ett "snällt lopp".....Hästen har ju tidigare visat prov på bra styrka och kan göra en del själv i loppen.
bokis29 (+5) |
|
2015-02-07, 06:08 | #159 |
Ingen aning om vilka Voltstart och Stekel är...
Men de kommer alltid och ger så jävla bra analyser och snack! Riktigt trevlig läsning! Ta lite creds, det ska man ha, när man har ger fin info och bra analyser!
2015-02-07, 06:33 | #160 |
Matematiskt sett vinner alltså Canaka B.F gentemot framspårshästarna med 1.5 sekund, eller ja 13.8 meter.. Men så kan man väl inte tänka... Eller är det så man ska tänka?
2015-02-07, 07:19 | #161 |
Ja det är en kanon häst men tror inte Frank vinner 2 v i rad och förra v vann han på ren tur i mina ögon, innan dess var det väl flera år innan han vann på V75.
|
|
2015-02-07, 08:44 | #162 |
|
|
2015-02-07, 08:59 | #163 |
Undrar vad Flemming har för vinst statistik på Valla. 0,5-1% ?
Någon som har koll? Kör inte ofta där, men känns som om han bara åker dit o vinner. |
|
2015-02-07, 09:25 | #164 |
Spikar västerbo i första o nadal broline. Prövar att fälla inken o calvin. 78% på inken... Kul med lite rens bakom. Eller ska man spika västerbo, ink o nadal o gardera helt resten. Kan det bli pengar ändå tro? Trots allt jackpot.. Svårt!
|
|
2015-02-07, 09:34 | #165 |
Nja, hästarna på tillägg har sk springband vilket innebär att alla får ett extra anlopp vilket i princip tar bort den fördel springspåret innebär
|
|
2015-02-07, 09:35 | #166 |
Två bra spikar västerbo i första o nadal broline
Kör samma spik som dig Liljendahl Blir det barfota tar jag med Tenzing riktig skräll
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-02-07, 09:45 | #167 |
Frank Nilsson han kom undan med i mina ögon solklar diskning För sin styrning, tror att han kommer ha det i tankarna idag och ta det lite piano.
2015-02-07, 09:53 | #168 |
Kostar Jens krönika nu varje gång eller vet ni hur det är?
2015-02-07, 09:54 | #169 |
Canaka B.F känns väldigt spelvärd idag...blir väl bfro också. Kommer hon bara vettigt på det från start och kan ta rygg på Jaguaren sista varvet så blåser hon nog förbi allt på upploppet..
Jag litar iaf inte ett skit på Dixie ifrån spets, lär väl få Erik eller Robban masserandes på utsidan och då är Dixie körd |
|
2015-02-07, 09:55 | #170 |
Jag tror den är "fri" på onsdagarna och endast för prenumeranter till V75.
2015-02-07, 10:03 | #171 |
Ej fri på onsdagarna!
Viroid (+2) |
|
2015-02-07, 10:11 | #172 |
|
|
2015-02-07, 10:14 | #173 | |
Citat:
|
||
2015-02-07, 10:17 | #174 |
Gör ett roligt system och spikar October Kronos i första, Montdore i sjätte samt IamDynamite i sista
|
|
2015-02-07, 10:23 | #175 |
Kan inte minnas att art on line gjort så mycke själv i loppen nån gång faktiskt. måste vart jäkligt länge sen. får han gå i dödens så brukar han stanna ett halvarv kvar
|
|
2015-02-07, 10:24 | #176 |
Min följehäst och lilla favorit Rebellion lämnar jag inte utanför kupongen. fem stora favoriter i dem fem första avdelningarna.
Avd 1: Fråga är väl hur pass enkelt dem låter Västerboo ta spets. Jag tycker ändå Queasy & Örjan har stor chans att va i ledning, om rebellion släpper och sen ska han ge fan i att släppa till Västerbo om såhär blir fallet. Drömmen är ju SoS för Rebellion men det lär väl inte ske, kanske kan få smyga bakom Västerboo & Queasy och gynnas av körning. Låser med 1-6-4. Men jag skulle säga att dagens säkra spik är Nadal Broline i Avd 4. En Ohlsson i sagolik form. Möter ingenting. Inken bör torska snart, har övertygat och vunnit enkelt. Jag tror inte det blir så enkelt idag, samma gäller Västerboo. Dagens bästa och spelvärda spik om man tänker så är ju syskonet till Caramella. Canaka i Avd 6. Jesus! Men Linus Wibb kanske kan orka, dock tror jag inte det. och är lite osäker, va stark sist men orkade inte. lär nog inte idag heller, men större under har ju hänt. Avd 6: Maffioso Face. Ger pengarna idag. Mvh Softpojk
Trav är kul. Senast redigerad av softpojk den 2015-02-07 klockan 10:33. |
|
2015-02-07, 10:26 | #177 | |
Citat:
|
||
2015-02-07, 10:29 | #178 | |
Citat:
|
||
2015-02-07, 10:30 | #179 |
Ganska slätstrukna lopp med stora stora favoriter. Svårt att hitta riktiga kantbollar??!!
Den enda som fått mig att höja ögonbrynen är 15 Geisha Sund i lärlingsloppet. För det första har hästen kanonform. Vann väl ganska okörd V75 på Bergsåker från liknande läge. Nu finns också chansen att lätta hästen tydligen. OCH - inte minst . Caroline Åkerlund har ju mycket fint facit i sina styrningar. Jag har sett henne gjort suveränt fina taktiska bedömningar på Bergsåker genom åren. Och hennes V75 resultat är ju inte så pjåkiga. Tror hon kan fixa det här om allt stämmer och hon får en bra start. 6% häftigt. |
|
2015-02-07, 10:31 | #180 | |
Citat:
Men hinner Rebellion vakna innnan så är det jackpott.
2015-02-07, 10:33 | #181 |
I teorin är det kanske så men hur loppen sen blir är en annan femma. Om tilläggen får chansen att knäcka de sämre hästarna där framme hänger på tempo, trafik och galopp. Hoppar många hästar i loppet ökar chanserna avsevärt. Man vinner position och slipper få hästar ivägen när man ska runda/spurta. Utöver det är tempot nyckeln. Kör de jämn hård fart där framme är det i princip omöjligt för tilläggen att vinna. Så länge de inte kör så fory att de svimmar helt till slut då. Kör de sakta första varvet och börjar pressa upp farten rejält varvet kvar får de också svårt där bak. Då blir det mycket hästar i vägen i spåren också. Men de har chansen att runda fram till dödens om de har en vaken kusk och då är mycket vunnet.
2015-02-07, 11:01 | #182 | |
Citat:
så många galopper är de heller ingen större risk att det blir med de kuskarna bakom |
||
2015-02-07, 11:04 | #183 | |
Citat:
Alla som är relativa nybörjare som staketkuskar/på väg bygga upp ett travintresse borde ta och läsa vad Stekel skrivit. Då får man serverat till sig vad som annars kan ta åtskilliga sedda lopp för att inse. ____________ Duellen mellan Leif och Sciacallo O.M. känns kittlande idag! Vad är italienaren för sort egentligen? Apropå olika sorter. doob, du kan väl "droppa" några sådana i olika lopp inom ramen för dagens tävlingar? "Inken" vet vi ju om, men har du nån annan i bakfickan runt vilken övertygelsen ligger blytung? |
||
2015-02-07, 11:20 | #184 |
Förmodar att det blir valfri balans idag. De borde kunna avgöra hur de ska ha det redan nu. Vädret kommer inte att ändras.
|
|
2015-02-07, 11:20 | #185 | |
Citat:
Jag streckar 6,8,12,13,14,15 i sista. |
||
2015-02-07, 11:24 | #186 |
V75-1:
Ja, vem ska göra något mot VOTN? Troligtvis är det bara att spika och gå vidare. Jag tycker att motbuden framförallt finns i October Kronos och Art On Line där den förstnämnda hade slem i halsen vid mötet med VOTN senast och man ska nog inte ta så hårt på den prestationen. Kommer han med toppform inför detta loppet så ska Kronos räknas om VOTN inte har sin bästa dag. Samma gäller för Art On Line som alltid räknas om han får rätt lopp. Men normalt sett så är det spets och slut för VOTN. V75-2: Det är förståeligt att Calvin Borel är stor favorit, men att han bara ska gå ut och vinna i en final med spår långt ut på vingen och seg som sirap i starten. Ja kanske? Men värd att gardera. Liberty Face såg fin ut senast men det var heller inte samma motstånd som nu. Men å andra sidan är spåret betydligt bättre denna gången och kan vara en tänkbar spik för den fattige som ändå vill ha någon form av utdelning i omgången. Annars känns Quick Fix och Tenzing mest intressanta där Adrian får en fin rygg i starten och borde komma igenom bra. Får Conrad för sig att gå fram tidigt och tokköra mot ledaren som svarar upp så kommer Tenzing sitta fint till 2%. Kemas Winnie helt ospelad? Givet att han inte har samma chans som de mer spelade men minst spelad i fältet köper jag inte. V75-3 Finns inget att säga. En normal dag vinner Digital Ink. Man kan dock konstatera spelvärdet på framförallt Dreams Take Time och Harry om luckan kommer. Frode's häst är också intressant om DI går bort sig eller sitter på en dold sjukdom. (Vad gör man inte för att försöka fälla ofällbara hästar). V75-4 Jag kan inte tänka mig att Nadal Broline får ett smörlopp. Det borde dessutom kunna bli lite körning mellan några i början. Lägger sig Håkan platt när Nadal (om han är först fram) ställer frågan så kanske loppet är över. Men jag tror och hoppas att Erik är först fram och sedan blir det lite körning om spets där. Nadal i dödens i en final tycker jag inte alls är spelvärd till nuvarande procent. Stepping for Money är fin som satan och borde komma igenom hyfsat med rygg på Jetspirit. Da Vinci Boko spelad till 2% är också intressant. Springover har varit fin men spår lite väl långt ut på vingen bör ställa till problem. Digital Collection mötte inte motstånd av samma kaliber senast och från bricka 11 blir det jävligt svårt men med rätt lopp så är den också intressant som 4e handare. V75-5 Bakspårshästarna borde få det svårt. Men lärlingar är lärlingar och det kan mycket väl bli idiotkörningar där framme som det ofta blir och då lär varken Alvena Take It eller Geisha Sund vara långt borta från seger. I Love Champagne har en av de bättre kuskarna och från springspår borde hon sitta i spets. 2,3,4,7 på startvolten och 14,15 på tillägg borde göra upp om loppet. Mest intressant sett till V75% tycker jag Geisha Sund är med Caroline i sulkyn som är 2/2 på V75 (båda i voltstart). V75-6 Det inses ju lätt att spelarna är rätt ute på chansvärderingen. Dock tycker jag väl att Montdore borde vara något mer spelad och framförallt fattar jag inte att Pave The Way inte är spelad minst i paritet med Diego M'Boko. Visst. Orutinerad kusk i sammanhanget men han Kylin-Blom är ingen Fredrik B Larsson så jag anser trots allt att det är kuskplus. Den måste med om man streckar på i detta loppet. Man kan nog räkna med att det blir valfri balans på valla och då är Montdore på tok för lite spelad med 9%. Man borde kunna räkna med lite körning från start och därmed fattar man att både Montdore och Oliver Kronos gynnas. V75-7 Absolut mest intressant streckmässigt är Linus Wibb som visade att han kunde stå på benen i hela 3140 meter senast och såg fin ut. Nu endast spelad till 3%. Kanske är lite väl kort distans för att det ska gynna Wibben men med rätt lopp så blir han farlig ändå. I am Dynamite med årets kuskförstärkning är också väldigt intressant till 5%. I övrigt så har jag svårt att förstå att Jaguar Broline är favorit, trots intrycket senast. Han har någonsin visat att han kan vinna två lopp i rad? Varför skulle han börja göra det nu? Det är inte första gången han gör ett bra lopp och sedan går ut och blir en lågoddsare och inte lever upp till någonting alls egentligen. Spara pengarna och spela han nästa gång istället! Jag förordar Johan Untersteiner som favorit i loppet, så det är väl bara att tacka och ta emot och spika egentligen. Men jag vill ha med fler hästar så spikar får hittas på annat håll. |
|
2015-02-07, 11:29 | #187 |
Bra! Nu kom informationen att det är valfri balans.
|
|
2015-02-07, 11:36 | #188 |
Volimed i sista ska gå barfota runt om. Tyckte hästen såg fin ut i första starten på valla sist o höll bra från dödens. Antagligen fel distans här då fransoserna är starka o den gått över de distanserna där nere. Men hur mycket kan barfotarycket göra? lite tempo på grejerna o klaff så kanse åke kan lura dit den
|
|
2015-02-07, 11:46 | #189 |
Valfri balans var väntat men kommer man ändå kunna köra utan skor framförallt bak eller tvingas man ändå ha skor för fäste?
Ganska få körde BRO i onsdags och fredags trots möjligheten
2015-02-07, 11:47 | #190 |
Intressant info gällande VBOTN.
Ingves har varit i alperna och landar på Arlanda 13:00. Kommer inte hinna värma idag. Frågetecken? |
|
2015-02-07, 11:58 | #191 |
Tror man att Västerbo och Digital vinner idag samtidigt som Calvin eller Liberty vinner andra så bör man nog överväga att stå över v75 och lägga slantarna på v5 istället. Kommer troligen att ge bättre betalt.
|
|
2015-02-07, 11:59 | #192 | |
Citat:
De låter som de är lite sugna o köra harry i spets. Då känns inken lite överstreckad i alla fall. vinner antagligen ändå men det blir ju inte lika lätt. ska man gadda får man nog plocka dreams take time som ska träna riktgit gint o alltid spurtar vasst med rätt resa. även winmecredit har höjt sig på slutet o kan va värd ett skrällstreck |
||
2015-02-07, 11:59 | #193 | |
Citat:
lite minus på brodd bak / halvvintrig balans på nr 6 gissar jag. 9an vet jag inte om den är snabb nog är väl den eller Tomorrowland som först kan köra fram o ta över troligtvis är väl 9an slowstarter? så Tomorrowland i spets e 700m !? eller Örjan? skulle inte förvåna om Quality Q körs till spets o räcker långnäsa mot förståsigpåarna på spelvärde som sågat den om en av veckans mest överskattade @11%
2015-02-07, 12:04 | #194 | |
Citat:
Tyckte också det lät som dom ska köra Harry i spets, men att det i slutändan är upp till Peter. Frågan är hur han gör? Tveksamt om han kommer basunera ut sin taktik i förväg hur mycket dom än frågar honom? |
||
2015-02-07, 12:05 | #195 | |
Citat:
|
||
2015-02-07, 12:08 | #196 | |
Citat:
|
||
2015-02-07, 12:08 | #197 |
Snacka om att gripa efter halmstrån...
|
|
2015-02-07, 12:08 | #198 |
VAFAN! Här går man och köper skitronden i pappersformat för saftiga pengen och så finns inte ens Jens med där!
Usch!
Chips To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Rickart den 2015-02-07 klockan 12:10. |
|
2015-02-07, 12:09 | #199 |
6-1-14 känner jag mig ganska trygg med i sista faktiskt
|
|
2015-02-07, 12:10 | #200 |
|
|
2015-02-07, 12:11 | #201 | |
Citat:
|
||
2015-02-07, 12:13 | #202 | |
Citat:
Finns risk att huvudet känns tungt idag och så en jobbig flygresa på det Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Champinj0nen (+1) |
||
2015-02-07, 12:14 | #203 |
|
|
2015-02-07, 12:16 | #204 |
gjorde han det så står puro i stallet med en återställare i näven
|
|
2015-02-07, 12:19 | #205 |
Diego M Boko för lite spelad i dag tycker jag.. Är det galoppen senast som gör att folk glömt hur bra han var starten innan.
|
|
2015-02-07, 12:20 | #206 |
|
|
2015-02-07, 12:22 | #207 |
|
|
2015-02-07, 12:26 | #208 |
Så här blev mitt bolagssystem
Det ser ut att bli lite plusgrad. Ska bli västlig vind - men inte ännu. Faller lit snö just nu någon km från Valla. Idag sätts balansmästarna på prov. Och spelarna. 1) 6 spik r 7-4(Puro har ställt i ordning. Övriga kör för andrapriset) 2) 1,2,4,7,9 r 11-12 (Uhrberg tar ledningen. Liberty Face ser jättefin ut. Calvin....) 3) 2 spik r 1-9 (Vi har diskuterat detta ingående på tråden. Jag fegar ut och spikar) 4) 3,4,5,6,7,9,11 r 1-2 (favoriten oerfaren säger Reijo. Hoppas därför på fall) 5) 2,7,14 r 8-5 (Bästa hästen är 14. 2 eller 7 kan rinna undan därframme) 6) 1,2,3,8,10 r 11-4 (Erik får loppet med 8, som tränaren är lyrisk över) 7) 6,8,12,13,14,15 r 4-1 (svårt) Kostar 1575:-. Idag ska man spela V75 för jackpot. Inte V5. Lycka till! |
|
2015-02-07, 12:30 | #209 | |
Citat:
Ingen som vill och kan lägga upp Jens krönika här i tråden? |
||
2015-02-07, 12:32 | #210 |
V75:6
Dagens bortglömda? 10 Montdore , 3 starter utan seger - 10% idag..Barfota fram. Luktar hårt tempo då många kommer att ladda , bakspår inget minus ,9:an kommer att köras invändigt i rygg på F.Future / Montdore sitter i 2-4 ytter när startrusningen är över. Trolig spik för mig idag. Lycka Till! Mvh , L |
|
2015-02-07, 12:33 | #211 |
[
Är inte Stenströmmer en väldigt lyrisk person inför alla sina hästars starter? QUOTE=mackpeter;405450]Så här blev mitt bolagssystem Det ser ut att bli lite plusgrad. Ska bli västlig vind - men inte ännu. Faller lit snö just nu någon km från Valla. Idag sätts balansmästarna på prov. Och spelarna. 1) 6 spik r 7-4(Puro har ställt i ordning. Övriga kör för andrapriset) 2) 1,2,4,7,9 r 11-12 (Uhrberg tar ledningen. Liberty Face ser jättefin ut. Calvin....) 3) 2 spik r 1-9 (Vi har diskuterat detta ingående på tråden. Jag fegar ut och spikar) 4) 3,4,5,6,7,9,11 r 1-2 (favoriten oerfaren säger Reijo. Hoppas därför på fall) 5) 2,7,14 r 8-5 (Bästa hästen är 14. 2 eller 7 kan rinna undan därframme) 6) 1,2,3,8,10 r 11-4 (Erik får loppet med 8, som tränaren är lyrisk över) 7) 6,8,12,13,14,15 r 4-1 (svårt) Kostar 1575:-. Idag ska man spela V75 för jackpot. Inte V5. Lycka till![/QUOTE] |
|
2015-02-07, 12:50 | #212 |
Ja om Frank återigen kör bort benen på någon häst.
|
|
2015-02-07, 12:53 | #213 |
Ren tur?? Han vann tack vare att han körde bort benen på en annan häst. Har Frank blivit kvar i tredje så har ännu varit utan V75 vinst.
|
|
2015-02-07, 12:53 | #214 |
Det finns hur många spikförslag som helst i omgången. Bara att hoppas att inte alla vinner.
|
|
2015-02-07, 12:54 | #215 | |
Citat:
Däremot är jag själv en "mållinjespelare" som INTE gillar spets och slut. Jag kan heller inte ge Sharps för badkar då mina betyg sätts efter målgång. 10 GATERUDS GALON är det enda den som jag tittar lite extra på idag om inte om hade varit. Mvh Ulf-Eddie |
||
2015-02-07, 13:06 | #216 |
Calvin Borel står i 1.1 såg jag nyss loool! Antingen säger de att den är stensäker o felfri. Eller så tyder de på att de är för bra för o va sant att folk tror på felfri avgång..
|
|
2015-02-07, 13:09 | #217 |
Helge! Har Reden slutat upp & twittra om chanserna? Windy Ways känns som en bra mot kollektivet spik annars.
|
|
2015-02-07, 13:10 | #218 |
Tror folk har dragit överväxlar på en galopp nere i Frankrike. Hästen är ju totalt överlägsen för klassen och Conrad verkar inte speciellt orolig.
|
|
2015-02-07, 13:10 | #219 |
StatistikbloggenV75
Publicerad igår 16:33 av Jens Sjödén V75, statistik, Axevalla I lördags meddelades överraskande att man tillät barfotakörning på Axevalla, och då hamnade förhandsanalysen lite offside. ”Värst” i sista loppet, där Raggamuffin tippades men garderades just på grund av skobalansen. Utan skor var det ju en spik. Märkligt nog var de sena spelarna fel ute, Raggamuffin blev av med sitt favoritskap till en ”chanslös” bakspårshäst. Så konstigt lördagsspel ser man sällan, sena förändringar går i regel åt ”rätt” håll. Asterix Hornline i V75-2 var också en tveksam favorit på grund av skobalans, men utan skor gick det ju bra. Han vann loppet på grund av en ojusthet av kusken, men slapp bli diskad eftersom det skedde tidigt i loppet och domarna inte kunde avgöra om det var loppavgörande. Jag har en lösning på det här återkommande problemet: Låt kusken böta loppets förstapris. Fördela sedan pengarna till övriga prisplacerade. Det får samma effekt som om hästen diskas, med en tydlig skillnad: Den som straffas är den som begår förseelsen. Som det är nu, är det hästen och dess ägare som får straffet när en häst diskas. En häst som presterar bra och vinner lopp kan ju inte rå för vad kusken gjort – tänk till exempel på Chip Dealer på V86 i onsdags. Men framför allt skulle så pass höga böter verka avskräckande och man skulle med all säkerhet få se mycket färre snäva körningar. Så är det dags för årets första V75-finaler! 2008-09 avgjordes dessa på Örebro, men i övrigt har Solvalla arrangerat och så här har det gått: 2002* 3 favoriter 1 skräll 16 000 kr (1) 2003 4 favoriter 1 skräll 6 000 kr (3) 2004 5 favoriter 0 skrällar 200 kr (2) 2005 3 favoriter 0 skrällar 2 000 kr (3) 2006* 2 favoriter 1 skräll 10 000 kr (3) 2007 2 favoriter 1 skräll 22 000 kr (3) 2010 0 favoriter 1 skräll 253 000 kr (3) 2011 3 favoriter 1 skräll 14 000 kr (2) 2012 4 favoriter 2 skrällar 7 000 kr (5) 2013 2 favoriter 2 skrällar 10 000 kr (2) 2014 4 favoriter 2 skrällar 10 000 kr (4) *) Omgången var jackpotförstärkt, vilket innebär att utdelningen blev ungefär dubbelt så hög som den varit normalt. Med ”skräll” avses vinnare rankad fem eller lägre, och siffran inom parentes anger antalet spetsvinnare. Fram till 2007 hade det varit enkla omgångar sex år i rad, så man gjorde om kompositionen 2010. Istället för sex finaler och ett övrigt, lättlöst lopp, blev det fem finaler och två svårlösta stolopp med tillägg, vilket avspeglades i resultaten. 2011-13 blev det lättare igen; istället för ett svårtippat stolopp fick man ett lopp för Stoeliten där favoritfrekvensen är hög och skrällrisken nära nog obefintlig. Ifjol började man med samma sammansättning som gäller idag. Solvalla hade för länge sedan problem med sitt banunderlag. De senaste åren har man visat upp en högre andel spetsvinnare (45% sedan 2005, helt normalt). V75-1: Silver, autostart, medeldistans Ojämna försök ger ojämna finaler. Här är 6 Västerboonthenews, 7 Art on Line och 10 Youana om inte en hel, så i alla fall en halv klass bättre än övriga. De är för bra för silver, och en av dem har redan vunnit i guld. Minst spelad i trion är förstås stoet. Så är det alltid. Statistiken visar att stona är de bästa spelobjekten i silverdivisionen. Segerfrekvensen är bättre än för valackerna och något sämre än för hingstarna, men sammantaget över snittet och framför allt segrar de till höga odds. Trots spelprocenten bör man anta att det är ganska jämna chanser dessa tre sinsemellan. Favoriten har den bästa chansen eftersom han har bästa spetsmöjligheten. V75-2: Klass I, autostart, medeldistans Här vet ”alla” att 7 Calvin Borel vinner om felfri. Men han galopperade senast och har totalt nio galopper på 17 starter i karriären. Läget garanterar en orolig resa med en hel del spår och möjliga störningsmoment på vägen. Han bör ha en chans i paritet med spelprocenten. Vinner inte bästa hästen så vinner spetshästen. Att segra trots ett varv i tredjespår ska inte gå på V75, men 4 Liberty Face gjorde det senast och visade att han är i sitt livs form. Nu är spåret mycket bättre och han kan gå barfota. Det är möjligt att han är så bra att han kan besegra även en felfri favorit. Han har galopperat tre gånger på 29 starter 2012-15. Chansen är avsevärt bättre än spelprocenten (20). V75-3: Guld, autostart, medeldistans. Struken: 6 ”Fru fortuna var på Solvallaekipagets sida när startspåren lottades. Från spår två bakom startbilens vingar kommer Digital Ink få bära ett massivt favoritskap. - Han fick ett perfekt läge. Därifrån får han säkert en bra position” kan man läsa i en artikel på atg.se. Ännu ett exempel på hur spridd uppfattningen är, att spår 2 är positivt. Det har dock avgjorts mer än 400 sådana här lopp tidigare, och det råder inga tvivel om att det är ett minusläge som reducerar chanserna att segra. Spelmässigt är loppet en karbonkopia på guldloppet för två veckor sedan. Den gången var det 6 She Loves You FI som var storfavorit från spår 2. Hon vann loppet av en anledning: Hon blev släppt till ledningen. Just i kraft av det stora favoritskapet. Hade hon varit enprocentare, hade Kontio aldrig släppt. Nu fick han en dumstrut efter loppet, då 9 Going for Gold Zaz blev fast. Tveklöst hade han vunnit om han behållit ledningen (eller om det funnits open stretch – då vinner bästa hästen oftare, och kuskmissar spelar mindre roll). Risken är uppenbar att det blir samma scenario igen, det brukar ju bli så. 2 Digital Ink behöver inte vara bäst för att vinna. Det räcker med det stora favoritskapet, så ser konkurrenterna till att han vinner loppet! 1 Harry Haythrow tog sitt livs enklaste seger näst sist, då han spetsvann i guld. Senast gick han i ledningen igen, men med skor. På den balansen har han usel statistik och aldrig vunnit. Han agerade som en annan individ, och istället vann 5 Kash’s Cantab (1%) sitt första lopp på tre år och 44 starter. Utan skor och i spets vinner Harry det här. Men trots avsaknaden av open stretch släpper man säkert ledningen till favoriten – eftersom denne är just favorit. Och så blir Harry fast där bakom, och Peter får ta över Jormas dumstrut! Det låter säkert jättemärkligt för en oinvigd, men just detta utfall är utgångstipset. V75-4: Klass II, autostart, medeldistans. Struken: 8 Spetshästen eller bästa hästen? Det är den vanliga frågan, och särskilt i finaler är det brukligt att någon av dessa segrar. 4 Nadal Broline och 9 Stepping For Money hade en duell då de möttes senast, och den förre höll undan med minsta marginal – just för att han fått ledningen. Utgångstipset är givetvis en upprepning: Statistiken visar att det är fördel spetshästen mot ”bästa hästen” med proportionerna 4:3 ungefär. Men – jämför med spelprocenten! Det är uppenbart så att 9 Stepping For Money är underspelad. Chansen till revansch är helt rimlig! Det är långt ned till tredjehästen. Att båda segerbuden är travsäkra är avgörande för bedömningen att de utgör ett starkt lås. Favoriten har aldrig galopperat, och motbudet har fem raka felfria nu. Hon har aldrig galopperat med någon annan än tränaren i sulkyn! Att båda underpresterar samtidigt räknar jag inte med. V75-5: Stolopp, tillägg, medeldistans När man undersöker lärlingslopp, finner man ett intressant fenomen. Fler lopp vinns från bakspår – men det dyker också upp en högre andel segrare från ledningen! Det finns två extremer, och lärlingslopp passar oftare än andra in någon av dem. Antingen får ledaren hållas i lustempo, mycket lägre än i andra lopp, och håller undan. Eller så blir det ”tokkörning”, överpace, och någon långt bak vinner. Något mittemellan blir det sällan med lärlingar i vagnarna. Det där gällde de autostartade loppen. När det är sådana här stolopp med tillägg, har det visat sig att hästarna på startvolten vinner markant oftare när lärlingar kör. Det hör ihop med den högre andelen spetsvinnare. Här finns ett tydligt spetsbud i 7 I Love Champagne. Den ser jag som den med relevant chans på start. Blir det inte spetshästen så blir det ju ”bästa hästen”, och det är någon på tillägg förstås. Man ska också räkna in den uppenbara risken för omstart. I tilläggslopp generellt är omstartsrisken 30 procent, men med lärlingar ökar risken markant. Effekten av en omstart är, att favoritchansen halveras. I schablonfallet i alla fall, då favoriter i regel har framspår. Om favoriten har tillägg eller bakspår, gynnas den tvärtom av eventuella omstarter. De sex yngsta hästarna, alla fem år, är de sex mest spelade. Det finns sju äldre hästar i fältet, alla bland de minst spelade. Om facit blir som det spelas, med de yngsta som alla sex prisplacerade, så blir i alla fall jag förvånad. Spelarna är, sannolikt omedvetet, väldigt benägna att spela på de yngsta i alla möjliga sammanhang. De bästa spelobjekten finns sällan bland dessa. V75-6: Brons, autostart, medeldistans 2 Shadow Woodland är lätt att identifiera som spetshästen. På det får han tipset. Chansen att spetsaren håller till mål är minst 4/10. Vinner inte spetshästen så vinner bästa hästen. Vem det är, är inte givet i den här jämna klassen. Det hade varit ett svar för en månad sedan, och ett annat om en månad. Idag är det ett tredje, och just för dagen står det ut att stå mellan 7 Super Otto och 11 Diego M Boko. Båda har skräplägen som lär innebära att de hamnar bland de sista. Då blir det svårt att hinna ifatt spetsaren! 8 Oliver Kronos aspirerar också på att vara bäst. Men han blir överspelad på ettan i raden senast, då han fick rygg ledaren och gick förbi 3 West Wing, som så gärna blir tvåa. Detta var intetsägande. Nog kan han vinna, men från sämsta läget lär han hamna allra sist, och dessutom få en del spår på väg dit. Han hade uselt spår i bronsförsöket näst sist också, då spurtade han grymt men det räckte bara till en fjärdeplats och utgångstipset är att utfallet blir något liknande igen. Kan vinna, men är överspelad. Nu är vinnaren säkert nämnd. Bronsfinalerna genererar väldigt sällan skrällar. V75-7: Jippolopp, tillägg, medeldistans 14 Jaguar Broline har gjort 77 starter och vunnit 19 lopp – men aldrig två raka. Han blir alltid lite extra betrodd då han kommer från seger, och dessa gånger är han ett dåligt spelobjekt. 1 I Am Dynamite har hög maxkapacitet. Utan form spelar detta ingen roll, men intressanta faktorer som bästa startspåret, barfota och första Bergh gör hästen spelintressant. Robert vet hur man blir V75-mästare. Statistiken visar, att hästarna på dubbla tillägg är kolossalt missgynnade vid aktuell proposition. Mest fördelaktigt är det att stå start! Med tilläggsgräns vid 600’ klarar normalt inte ens de bästa guldhästarna att ta tjugo. Bergh får tipsettan. |
|
2015-02-07, 13:24 | #221 |
Vad roliga ni är. Detta är väl femte inlägget på samma Frank-tema som svar på mitt inlägg.
Alvena Take It är bästa hästen. JAG tror hon vinner trots/eller tack vare Frank i jollen och springband. Även PETER UNTERSTEINER tror på sin häst och säger, att hon är en häst för stoeliten. Det är det jag vill förmedla på tråden. Samtidigt lägger jag in en brasklapp, att någon därframme kan "stjäla" loppet. Därför streckar jag 2,7 och 14. Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
LeBanner (+11) |
|
2015-02-07, 14:10 | #222 |
Vilken gyllene intervju med Brekke!
|
|
2015-02-07, 14:18 | #223 |
Calvin verkar ruggigt fin idag, måste vara toppchans
|
|
2015-02-07, 14:22 | #224 |
CALVIN BOREEEEELLL!! Stenklar..
Fyfan va fin häst, går inte att ogilla den. Har absolut inget emot Conni, han är störtskön verkligen. Men skulle vilja se denna guldklimp hos någon annan, eller åtminstone att han sätter upp Björn eller Erik som styrning. Då blir denne häst ostoppbar! Sjukt vilken oslipad diamant! |
|
2015-02-07, 14:26 | #225 |
hjälp tack kan man spika i love? tack för svaret
|
|
2015-02-07, 14:26 | #226 |
Jag gillar Lugauer. Tycker det verkar vara en fin människa och tycker han är rätt hyfsad som kusk också. Krävs nog ett tålamod av guds nåde med en häst som är sådär knepig.
|
|
2015-02-07, 14:29 | #227 |
Bara jag som tycker att den där reportern i blå dunjacka ser ut att vara ungefär 5 år pga sin frilla och totala avsaknad av ansiktsbehåring?
2015-02-07, 14:33 | #228 |
du söte tid! han joggar i mål trots stentuff öppning
|
|
2015-02-07, 14:34 | #229 |
Blev ju precis som alla hade trott.
|
|
2015-02-07, 14:34 | #230 |
Gud, vilken tur att Ingves flygresa inte påverkade hästen till förlust...
|
|
2015-02-07, 14:35 | #231 |
Synd om Rebbe. Jag gillar Rebbe! Men en glasklar vinnare, smart. Bara softade när dem andra körde i början.
2015-02-07, 14:35 | #232 |
Badkarslopp... Tror minst 99% av svenska folket räknade ut detta, ALLA har spik på VBON och Digital Ink, såväl stora som små system.
Faller detta in, så har jag svårt att se någon utdelning haha Men snyggt Ingves! Här har du fått äran att köra in fina pengar! |
|
2015-02-07, 14:35 | #233 |
De varnade för att Ingves hade ätit och druckit dåligt på flygresan upp oxå.
|
|
2015-02-07, 14:36 | #234 |
|
|
2015-02-07, 14:38 | #235 |
Har Untersteiner och Ingves varit på skidresa tillsammans? Isåfall gjorde dom nog upp om det där i bastun igår kväll
|
|
2015-02-07, 14:38 | #236 |
Lite kul att dessa lopp kallas finaler när det egentligen enbart är WO från 11/12 hästar. Kolla nu på när Calvin släpps till ledningen och när sedan Inken vinner på en 1.15 tid.
|
|
2015-02-07, 14:39 | #237 |
peter har tydligen gått ut med att plan a är att släppa med harry. tyckte han såg lite sämre u i värmning också harry så det blev spik på inken också. sen hoppas vi på skrällar i resten
|
|
2015-02-07, 14:40 | #238 |
|
|
2015-02-07, 14:41 | #239 |
det vet i tusan. då får han styra på tidigt. känns som han kan hamna sist i starten då conny nog tar det extremt lugnt
|
|
2015-02-07, 14:41 | #240 |
Det var väl inget speciellt med öppningen. Men sättet han sticker ifrån dem var ändå imponerande det får jag hålla med om! Ska bli intressant att se hur han står sig i guld, men jag har svårt att se det bli någon riktig superstjärna.
2015-02-07, 14:42 | #241 | |
Citat:
Kommer ihåg när jag lira honom tidigt inför Elitloppet, trodde den var hemma i finalen oxå. Han var inte lika bra, han blev sämre o folk började räkna ut honom. Tycker det dock är lite överdrivet att folk helt plötsligt stör lovord igen! Men de är en grym häst, utan tvekan.. Att hedersHarry ska stå emot tror jag inte ett dugg på. Bättre att ta andrapriset som en dag som denna också är saftigt! De kanske var lite offtopic! Men ONT! Så tror jag Calvin vinner, men blir förvånad om den får något gratis. Den kommer visa sin dominans, men får nog bekänna färg! |
||
2015-02-07, 14:44 | #242 |
09.5 första femhundra så här års så ska man inte jogga i mål på det viset. Jag tror faktiskt att den kan bli riktigt bra den här. tycker intrycket är ruggigt
|
|
2015-02-07, 14:47 | #243 | |
Citat:
Det var ner Peter själv som kriga om inget. Han kriga lite med Bergh... Sen fortsatte han, Ingves körde bara lite för att hålla ut takter. Sen var loppet kört! |
||
2015-02-07, 14:49 | #244 | |
Citat:
_____________ Rocky Reach och Liberty Face har ju varit mina "försöksidéer", så jag tar å håller på dem i klass I-finalen. Red: Det är att förstå: Spika aldrig en galopplysten favorit! Det vinner man på i längden. Snyggt alla som bar stor tro på Quick Fix! Senast redigerad av Voltstart den 2015-02-07 klockan 14:57. |
||
2015-02-07, 14:50 | #245 | |
Citat:
nog om det nu hoppas vi på uhrberg! |
||
2015-02-07, 14:50 | #246 |
Skönt att det går att stänga av ljudknappen på ATG live mellan loppen.
Helt less på pladdrandet från kommentator som sluddrar på orden; tycker den här ser fin å tycker den här ser fin babbel babbel babbel |
|
2015-02-07, 14:51 | #247 |
400 000 system försvann på dagens största favorit. 49:- värde tack vare jackpot. Bra inledningsvärde. Få se om favoritraden fortsätter eller om vi får några utdelningshöjande skrällar.
|
|
2015-02-07, 14:55 | #248 |
Synd att Calvin förlorade. Quick hade jag men synd på Lugauer
|
|
2015-02-07, 14:55 | #249 |
fint adrian. då var en av de stora fälld i alla fall
|
|
2015-02-07, 14:56 | #251 |
Banned
|
Icewinner hoppas du fick med den.
6% på den va för lite. |
2015-02-07, 14:57 | #252 |
Där rök man på allt. Skitsamma, kommer fortsätta vägra spela på Kolgjinihästar oavsett.
Linderoths pålle var ju kass |
|
2015-02-07, 15:00 | #253 |
spirit real spurtade fint. hade den fått lite mer klaff så hade den nog kunnat ramla dit
|
|
2015-02-07, 15:00 | #254 |
hej då för mig men jag fortsätter kolla på fina ben i stud.. he he
|
|
2015-02-07, 15:03 | #255 |
fan att man valde att plocka bort Quick Fix i förmån för Going for gold zaz i nästa :/
2015-02-07, 15:03 | #256 |
bara snoken kvar av betaltjä..
|
|
2015-02-07, 15:04 | #257 |
Kolgjini har inte haft stallform på ett år eller nått. Är väl inte så konstigt att man plockar bort en sån häst?
|
|
2015-02-07, 15:07 | #258 | |
Banned
|
Citat:
Går bra i spets och bakifrån. Klarade mig på 4 streck i denna avd. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2) Senast redigerad av trance_error den 2015-02-07 klockan 15:08. |
|
2015-02-07, 15:07 | #259 |
|
|
2015-02-07, 15:08 | #260 |
|
|
2015-02-07, 15:09 | #261 |
|
|
2015-02-07, 15:10 | #262 | |
Citat:
Aja, bara ta nya tag då... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
criba (+300) |
||
2015-02-07, 15:10 | #263 |
|
|
2015-02-07, 15:11 | #264 |
|
|
2015-02-07, 15:12 | #265 |
Canaka BF precis struken i sista, någon som hört varför?
2015-02-07, 15:13 | #266 |
Gick självfallet i fällan och spikade 7 Calvin Borel. Att man aldrig lär sig!
En annan sak förresten: Är det någon mer än jag som är fullständigt utless på snyftreklamen med svältande barn med synproblem Tarra eller Yarea eller vad de heter som i princip vistats i varje reklampaus i fem års tid nu under V75 Direkt i TV4? Varför ska just vi travspelare bombas med timtals av just denna reklam år efter år? Personligen reagerar jag tvärs emot och snarare drar ner på mitt givande bara för att jag blir förbannad på den enkelspåriga skitreklamen. Så nu fick jag gnälla av mig lite... |
|
2015-02-07, 15:14 | #267 | |
Citat:
criba (+300) |
||
2015-02-07, 15:14 | #268 |
Haha snacka om att I am dynamite har blivit snackhäst. Tredjehandare på V5an...
|
|
2015-02-07, 15:15 | #269 |
Må det gå åt helvete för nummer 2! 4,5,7,10 KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR
|
|
2015-02-07, 15:17 | #270 |
|
|
2015-02-07, 15:19 | #271 |
Va i helvete sysslade Jorma med?
2015-02-07, 15:21 | #273 |
Jorma sitter ju längst bak och styr och svänger helt i en egen värld, som när man var barn på Julbord. Dem vuxna satt vid det stora bordet, barnen satt vid det lilla bordet och hade sin egen lekstuga.
2015-02-07, 15:22 | #274 |
Det är vi nog fler som undrar. Peter Untersteiner la sig dessutom på rygg som en död fisk när en medioker norsk ställde frågan. Det blir inte alltid som man tror här i livet. Guldlopp på vintern är känns verkligen tveksamt inom V75 tycker jag. #jackpotvarning
|
|
2015-02-07, 15:25 | #275 |
Hade inte med den på 6 hästar !!Usch vad dåligt
2015-02-07, 15:25 | #276 |
Han måste ha tappat stinget helt ! Han var ju knappt med i loppet...
|
|
2015-02-07, 15:27 | #277 |
nu hoppas vi på den goe amatören från norge. spring steppie spring!
|
|
2015-02-07, 15:29 | #278 |
Guld var ett riktigt skitlopp, totalt intetsägande och helt ointressant....Gäääässsp
|
|
2015-02-07, 15:31 | #279 | |
Citat:
Nu lirar jag utgångstvilling med Jet Spirit mot 4,5! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+270) |
||
2015-02-07, 15:32 | #280 | |
Citat:
Senast såg det ju ut som att Jessica hade en kolbit till bisittare... Det kanske vore bättre med varningstexter mot Malignt? |
||
2015-02-07, 15:34 | #281 |
Död fisk
Döda fisken var före i mål!
|
|
2015-02-07, 15:35 | #282 |
Vinnarspel på Raymond Palema med 200 riksdaler
2015-02-07, 15:41 | #285 |
Bra bägge spikarna på V5 inne, nu får det gärna smälla till ordentligt i nästa.
2015-02-07, 15:42 | #286 |
Vilken skön lirare Synd att han inte fick vinna men ett fint lopp
|
|
2015-02-07, 15:43 | #288 |
Raymond Palema var totalt urusel efter en perfekt resa i 2:a utv. Varför blev den så uppsnackad på förhand???
|
|
2015-02-07, 15:45 | #289 |
Det håller jag med om, extremt besviken
2015-02-07, 15:49 | #290 |
Måste säga att som streckspel är v64 så oerhört mycket intressantare än v75 och v86 nuförtiden. Där händer det något i loppen i alla fall.
|
|
2015-02-07, 15:52 | #291 | |
Citat:
//Major
2015-02-07, 15:56 | #292 |
är ju förbannat surt att nadal skulle va så fruktansvärt bra
, när man sitter med utgång på stefan som spetsar från bakspår |
|
2015-02-07, 15:56 | #293 | |
Citat:
var spikad, kanske därför? |
||
2015-02-07, 15:57 | #294 |
Trio dags...
Tror mest på 7 I love Champagne ser bra ut i värmningen och spelar 12 Stylish Hanover som 2:a med alla som 3:a 7 12 alla x20kr
2015-02-07, 15:58 | #295 |
nu måste det till dunderskräll om det ska bli mer än kaffepengar idag. hoppas på unique gowan eller occasione font
|
|
2015-02-07, 15:59 | #296 | |
Citat:
|
||
2015-02-07, 16:02 | #297 |
med tanke på hur det ser ut här så kan vi nog förvänta oss ca 5 omstarter
|
|
2015-02-07, 16:05 | #299 |
Jag Sharpsar dig på att det blir 4 omstarter med 20st
2015-02-07, 16:05 | #300 |
kan inte de avskaffa den där jäkla voltstarten?
|
|
2015-02-07, 16:06 | #302 |
|
|
2015-02-07, 16:06 | #303 |
dags att inför spel på över/under antal omstarter
2015-02-07, 16:07 | #304 |
Inget fel på voltstart bara det finns kuskar som behärskar det
Voltstart (+100) |
|
2015-02-07, 16:10 | #305 |
Paula tappar andra ut. Tänk vad Johan får stå ut med!
|
|
2015-02-07, 16:11 | #306 |
2015-02-07, 16:11 | #307 |
|
|
2015-02-07, 16:11 | #308 |
Fan vad leds jag är...
Har med alla hästar och så vinner piss-Nyman med en överstreckad 15%:are pga galopp på typ alla. Allt är bara skit idag... |
|
2015-02-07, 16:11 | #309 |
Nu är man en rookie men man är redo att gå ifrån skärmen när kommentator säger, strax efter start när en häst tar ledningen att: "ja, den blir svårslagen"
Men vad fan, loppet har ju precis börjat!!! Och fel hade han |
|
2015-02-07, 16:14 | #310 | |
Citat:
Fast det var väl Paula som hade andra ut va, lämna lucka för Timo att hitta position? Förövrigt har Timo alltid varit en stabil kusk. Red: Kollat om. Tippade du en rejäl sudd plats på Joel kan jag förstå om det känns lite jobbigt. Svänger han direkt rakt ut höger, rejält långt, tidigt in på upploppet, så hinner han dit alla dagar i veckan till plats 3. Fast det var inte enkelt att göra. I övrigt tycker jag inte han kunde gjort annorlunda, möjligtvis chansat sitta kvar invändigt. Fast det där är ju mer en chansning när både ledare och dödens är på väg att packa ihop. Ärligt talat tyckte jag mest Joel hade missflyt hela loppet igenom. Senast redigerad av Voltstart den 2015-02-07 klockan 16:44. |
||
2015-02-07, 16:17 | #311 | |
Citat:
100K är hundra K ! Skön inställning och säkert en härlig person att få prata med.
2015-02-07, 16:21 | #312 |
|
|
2015-02-07, 16:22 | #313 |
ajaj I love champagne till lednkingen och utgångshästen sitter som smäck, så rullar den över i galopp och det blir bara 6 rätt. Vi har 9x8 i dom 2 sista loppen. Aldrig spika i lärlingslopp, att man aldrig lär sig.... så det blir en DD ett tröstspel som kan ge bra
Registrerat spel Datum: Lördag 2015-02-07 Bana: Solvalla Spelform: Dagens Dubbel, omg. 75 Avd Ordinarie hästar 1 1 Finish Future 2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 Vadet gäller startnummer 14 x 10,00 kr Totalt: 140,00 kr Kvittonummer: 8B44 4310 04D8 9545 |
|
2015-02-07, 16:29 | #314 |
Erik Adielsson han vinner hur fan han än gör... Verkar ju förbannat svårt att få in skrällar idag
Senast redigerad av Manprinsen den 2015-02-07 klockan 16:31. |
|
2015-02-07, 16:31 | #315 |
Tror Takter skrämde min spik West Wing
2015-02-07, 16:31 | #316 |
Montdore var väldigt blek o där rök kaffepengarna också
|
|
2015-02-07, 16:31 | #317 |
som en liten vessla sista metrarna
|
|
2015-02-07, 16:32 | #318 |
makalöst! Hur fan hittar han ut! Köp en lott adielsson hahah
|
|
2015-02-07, 16:32 | #319 | |
Citat:
Rätt Oinkk! Stenströmer var lyrisk i fredags vid intervjun i atg.se. Så fick jag min vinnare, som jag delgav forumet. |
||
2015-02-07, 16:33 | #321 | |
Citat:
|
||
2015-02-07, 16:33 | #322 |
|
|
2015-02-07, 16:34 | #323 |
|
|
2015-02-07, 16:36 | #324 |
Hade 7 hästar i sista om JU vinner för 7 rätt
2015-02-07, 16:46 | #325 |
|
|
2015-02-07, 16:46 | #326 |
8 nu men tyvärr jätte jätte dålig kusk
|
|
2015-02-07, 16:47 | #327 |
avslutar med en tvilling idag. 2-4
|
|
2015-02-07, 16:51 | #329 |
Livets 7 rätt på V75 kom inte idag heller...nya tag nästa lördag då
|
|
2015-02-07, 16:54 | #330 |
Spelarservice spikade Jorma i sista - är det nån som vet varför?
|
|
2015-02-07, 16:58 | #331 |
|
|
2015-02-07, 17:00 | #332 |
Dåligt betalt på en rätt svår rad ändå. Ska bli mycket intressant att se vinstlistan.
|
|
2015-02-07, 17:03 | #333 |
V75 visar sig återigen vara ett helt meningslöst spel. Staten och Tv4 tjänar pengar, få andra. 62 spänn för 6 rätt och inget på femmorna. Ät skit ATG.
|
|
2015-02-07, 17:05 | #334 |
|
|
2015-02-07, 17:07 | #335 |
|
|
2015-02-07, 17:07 | #336 |
Som jag misstänkte, nått som inte stämde med utdelningen på ynka 23 lax, USA tog hela skiten.
|
|
2015-02-07, 17:09 | #337 |
Sorglig läsning, och Skraplotten gör inte ett skit åt eländet trots alla vackra utfästelser, vilken sanslös nolla han är....
bokis29 (+5) |
|
2015-02-07, 17:10 | #338 |
Spoiler:
Nu har ju ATG skrivit på ett samarbetsavtal med Ryssland så framtida vinster kommer även att gå österut... |
|
2015-02-07, 17:13 | #339 |
7an sitter snart (hoppas)
Senast redigerad av fusbar den 2015-02-10 klockan 20:56. |
|
2015-02-07, 17:56 | #340 |
Så här såg mitt spel ut till i dag.
Registrerat spel Datum: Lördag 2015-02-07 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 7 Avd Ordinarie hästar 1 6 VästerboontheNews 2 7 Calvin Borel 3 2, 3, 9 4 4 Nadal Broline 5 1, 10 6 2, 8 7 5, 7, 12, 14 Vadet gäller startnummer 48 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 24,00 kr Kvittonummer: 2FAA 8DFC A0F0 1145 5 rätt Önskar jag kommit mig för att spela vinnare på Bolt Boko i sista loppet. Eller varför inte DD. Ser att jag hade vinnarna där. |
|
2015-02-07, 18:08 | #341 | |
Citat:
Inte för inte körde Goop in drygt 45 miljoner förra året medan Kontio på ungefär lika många starter knappa 22, dvs hälften |
||
2015-02-07, 21:52 | #343 |
Aftonbladets atg finansierade trav365 och spelbolaget själv brukar ju tidigt på lördagskvällen i stora rubriker berätta om någon storvinnare, men i kväll är det knäpptyst när alla storvinnarna fanns i USA.
|
|
2015-02-07, 22:35 | #344 |
Seriöst, 23 lax för denna rad var ju sjukt bra bet. Hur kan folk klaga, 4 första hästar av 7 vinner o 3 solklara, en tredje häst om man garderar Calvin som i mina ögon måste göra nära man galopperar 50% av gångerna o där räckte med 4 hästar. O sen en tredje häst i lopp 5 vinner o en skräll i sista. Alltså en enda häst som är svår att hitta o i mina ögon ett av 2 skräll lopp ( lopp5 också skrällopp med amatörer) o då sista loppet som andra skräll lopp. Enklaste V75 på länge.
|
|
2015-02-07, 22:52 | #345 |
Sista loppet brukar alltid rensa bra. Om det finns tanke på mygel borde det vara i sista loppet. Renset i sista är väldigt dåligt. Om Harryboyspelarna pensionärerna o alla andra vet om pengarna som går till utlandet så tror jag dom känner sig som torskar och slutar/minskar på spelet. Något att tänka på för ATG. Amerikanare får inte spela poker utomlands. Pengar får inte lämna landet.
2015-02-07, 22:53 | #346 |
Vet ej varför dom får spela på hästar?
2015-02-07, 23:09 | #347 |
Exakt! Blev även grovt störd 150 kvar, loppets moraliske vinnare! Inte alltid det är så men där var dom rätt på det!
|
|
2015-02-07, 23:16 | #348 |
|
|
2015-02-08, 00:10 | #349 |
Klart ATG måste reagera.
Jag kan överleva enstaka omgångar där någon från utlandet fixar pott. Men när det börjar lika systematik drar jag och säkert fler med mig slutsatser som ATG behöver ha en väldigt bra förklaring till. ATG måste visa hur vinststatistiken fördelar sig. Frågan man ställer sig - är man en tankelös sponsrare till någon som har opropertionella spelfördelar ? Senast redigerad av Gus den 2015-02-08 klockan 00:14. |
|
2015-02-08, 10:08 | #350 |
Är inte insatt i debatten, men vilka fördelar har de utländska spelarna?
Förövrigt skulle jag aldrig någonsin kunnat hitta Bolt Boko. Finns inget i min värld som gör den hästen till vinnare i en V75 final. Ibland blir V75 helt omöjligt trotts en låg skitutdelning på 25k. Två riktiga skräpomgångar i röda nu, hoppas inte 2015 fortsätter på detta sätt... |
|
2015-02-08, 10:27 | #351 | |
Citat:
|
||
2015-02-08, 10:30 | #352 | |
Citat:
|
||
|