|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-01-31, 20:07 | #16 | |
Citat:
SÄG DITT FULLA NAMN!!
2015-01-31, 20:20 | #17 | |
Citat:
Det ATG redovisar är det som motsvarar "oddset". Streckfördelningen har ingen som helst användning förutom att möjligen hitta frön till konspirationsteorier. Det finns ingen normal människa som kräver att ATG redovisar hur många enskilda vinnarspel som görs på varje häst på vinnarspelet. På samma sätt är streckfördelningen ett totalt meningslöst mått som de flesta snarare vilseleds av.
2015-01-31, 20:36 | #18 | |
Citat:
Insatsfördelningen talar om hur många rader det finns som tex börjar på 4 Rocket Zet 32%. Steg 1. Steg 2: ATG redovisar många system som började på 4 Rocket Zet. ---- Steg 7: ATG redovisar hur många rader som hade 7 rätt. ATG hade ingen förklaring på varifrån de extra vinnarsystem kom ifrån därför försvann streckfördelningen. Det går ju att "dölja" streckfördelningen i en flik så att den bara syns för de intresserade. Mvh Ulf-Eddie |
||
2015-01-31, 20:49 | #19 | |
Citat:
Men borttagandet av streckfördelningen har inget som helst att göra med några försök att "dölja oförklarliga extra system". Du får mer än gärna ge ett exempel på en sådan omgång där det finns "extra vinnarsystem" så ska jag göra allt i min makt för att reda ut begreppen. Kanske det rentav borde behandlas i en egen tråd eftersom den här tråden borde handla om det nya Norden-avtalet. OnT: Det är tragiskt att detaljerna i det nya avtalet som behandlar "brutto-beräkningarna" inte blir offentliga. Jag är av den bestämda åsikten att avtal med andra spelbolag som inte tål offentlighetens ljus inte är värda att existera! Om det hade varit ATG's "egna pengar" som man hade förhandlat om så hade jag kunnat acceptera ett visst mått av hemlighetsfullhet. Men eftersom det med stor majoritet handlar om svenska spelares pengar som man "leker med" så är det helt oacceptabelt.
2015-01-31, 22:25 | #20 | |
Citat:
Vad jag tror att man har gjort är någon slags infasning. Både Norges och Finlands budgetar låg färdiga, och därför har måhända ATG gått med på någon slags trappsteg där man successivt får betala mer och mer. Det verkar också som att Hasse slagit i dem att de kan hämta hem pengarna genom att synka sitt tävlingsprogram med Sveriges. Det viktiga är väl dock att det gick att rubba modellerna som legat fast i rätt så många år. Det kommer leda till att den som arrangerar spelvänliga tävlingar med god sport kan få vettigt betalt för det.
2015-02-01, 14:41 | #21 | |
Citat: