Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-20, 06:56   #1

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

v64 AXEVALLA jackpot

Nya tag ikväll...Vilka ska spikas? Reden stor favorit igen i första...
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 07:08   #2

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2519
Standard

Skillnaden idag från igår är väl lopp i kroppen och Goop upp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+2)
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 07:25   #3
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Bästa drag, kanske t o m chansspik, Scarpia avd 5. Galopp senast, såg sedan smällfin ut som fastlåst i mål mot bla Pluid Guilty som var hårt spelad i v7 i lördags.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 07:36   #4

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Bästa drag, kanske t o m chansspik, Scarpia avd 5. Galopp senast, såg sedan smällfin ut som fastlåst i mål mot bla Pluid Guilty som var hårt spelad i v7 i lördags.
Stand Bayou såg också fin ut i onsd. eller??vad tror du om Manstone `s Image chans??? samt vilka hästar ska man ta i sista?? 4-5 st...
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 07:40   #5

softpojks avatar

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1934
Standard

V6 + Flerbong idag.
Gammal 2015-01-20, 07:43   #6

Standard

Det som kan fälla favoriten i första är väl skotvånget? Axevalla har liksom Åby tillsvidare permanent skoförbud. Dock känns det som att tränarna borde ha koll på detta och veta om hästen kan prestera eller inte vid det här laget med skor på hovarna.

Barfota är annars UP UP AND AWAY's normalbalans.
Gammal 2015-01-20, 07:50   #7

softpojks avatar

Standard

Mytichal Fortune gynnas väl mest med skor? 9% nu. Lär väl va 15% ikväll, sen frågan om det räcker till seger tvekar jag på. Men ändå...

Senast redigerad av softpojk den 2015-01-20 klockan 07:57.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 09:27   #8
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Stand Bayou såg också fin ut i onsd. eller??vad tror du om Manstone `s Image chans??? samt vilka hästar ska man ta i sista?? 4-5 st...
Det sunda är vä såklart att dubbla med megafavoriten 1, å andra sidan dubblar det även kostnaden....

sista är det väl just de 5 betrodda som höjer sej över mängden, 1,3,4,6,11. Svårt att se ngn annan vinna, dock trist att endast ha med de betrodda...

Omg ser väl relativt enkel ut, igen, tror inte på ngn hög utd. Tycker alla lopp har några få hästar som sticker ut jämfört med övriga. för egen del blir det nog flerbong av ngt slag.

Frågan är om inte Lowe Palema är en bra spik. Ensamt springspår på tillägg, Micke som är en grym "starter". Tror hästen kan sitta i spets nästan omgående med många löss där framme.

Senast redigerad av robfri den 2015-01-20 klockan 09:35.
Gammal 2015-01-20, 09:48   #9

Standard

Obsession avd 3 är mitt drag idag. Gick i dödens i lärlingsloppet på v75 senast. Bättre läge idag. Confectioner behöver nåt lopp i kroppen?
Gammal 2015-01-20, 09:57   #10

Standard

Fridhems på Linjen, ute mot Tintin och Fred Cobra senast, bra läge och "etta" högst upp i raden. Många strykningar så den syns inte så bra
Gammal 2015-01-20, 10:23   #11

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13308
Standard

Avd2 spik Jula in Focus & Avd3 Confectionier

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 10:26   #12

capones avatar

Sharp$: 13308
Standard

Avd V64
1 4,5
2 10
3 6
4 2, 5, 10, 12, 13
5 1, 5, 7, 10, 11
6 1, 4, 6, 11

capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 10:41   #13

Melleruds avatar

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 863
Standard

Tycker det finns en hel del som talar för Alston Hall ikväll.
Häst i form,kusk i flyt,går bra med skor,långt upplopp på Axevalla.

Vankas väl körning också mellan 4 och 6 om ledningen.

Senast redigerad av Mellerud den 2015-01-20 klockan 10:45.
Mellerud är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 11:06   #14

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
chanspika mot Redens häst som står 20 meter före och som han har höga förväntnigar på framöver är nog galenskap. han vinner normalt loppet. scarpia dock given vid gadd
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 11:09   #15
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 73
Standard

Bästa spiken Stand bayou, har fått lopp i kroppen lär vara förbättrad.
Flerbong för mig ikväll.

Senast redigerad av trance_error den 2015-01-20 klockan 11:14.
trance_error är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 11:24   #16

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Rak DD = 11/4

Sidospel = 11/ 6 - 11/12
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 11:49   #17

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

DD1.
Öppet lopp. Tipset till Sugar di poggio som troligen hade vunnit senast utan galoppen, en riktig rejäl häst som vann tämligen enkelt på Mantorp för tre starter sedan han gör gedigna intryck varje gång och kommer han till från sitt spår är han med och strider på nytt. Favorit kommer troligen Stand B att bli och visst har han en bra uppgift på pappret men hur är formen i stallet? troligen på gång men orutinen gör att loppet blir svår att bena ut. Mr Crazed gillar jag hästen gav ett fint intryck vid enkel spets seger senast. Ett löfte som Anders tror på en del inför framtiden, kommer han vettigt till kommer ekipaget att runda många till slut, kanske alla? Scarpia ser väldigt fräsch ut för dagen och har svarat för bra insatser på slutet framför allt senast där man galopperade men reparerade det femstjärnigt och hade nog en del sparat i det skedet. (Form!) Usain Colt Besitter fin kapacitet, allround, ska inte glömmas i detta sällskap. Above all fick aldrig riktigt fritt senast och var inte alls stort slagen in mot mål senast, var läcker som tvåa gången innan kanske att man kan komma igenom från ett tråkigt läge? Skräll? Hallon Tooma har sätt formstark ut ett bra tag men segerlös ännu, svårt spår och får troligen en jobbig resa, Pengar?

DD2.
Två höjer sig men på en lapp skall jag spela lite mer för oddsen.. Tipset till Västerbro Darling som gav sig motvilligt i spets senast, en häst men bra kapacitet och det kan räcka hela vägen idag. Flippa Hall visade fin fart vid segern näst senast och följde upp att vara en bra tvåa efter att ha varit ifrån tävlandet ett tag. Ska givetvis räknas. Aston Hall kommer från seger, han vann överlägset den 24/11 och såg helt lysande ut, en häst men mycket fart under hovarna, inte helt borta om det klaffar. Sir Lock fick segern lite turligt näst senast fick dock aldrig riktigt chansen senast (Form!) Hausse du gull är en ganska så stark häst som skött sig exemplarisk på slutet, trist läge men inte helt borta om det klaffar utmed vägen. Krävs dock massor av tur också) Chou chou Boshoeve kom med en stark avslutning som tvåa näst senast, känns lite bortlottad men om man kanske söker ryggen på nr 11 så kanske det kan gå ändå? Plats är mer rimligt att tro på.

Övrigt att nämna:

Sunda spiken: Up Up And away

Dragen:

Syesha L.G

Jula Club

Låset: 3-6 i avd3.

DD "IDE!"

Västerbro Darling

God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 11:59   #18

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mellerud Visa inlägg
Tycker det finns en hel del som talar för Alston Hall ikväll.
Häst i form,kusk i flyt,går bra med skor,långt upplopp på Axevalla.

Vankas väl körning också mellan 4 och 6 om ledningen.
Ja håller med, dagens bästa spelvärda spik
Gammal 2015-01-20, 12:00   #19

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
DD1.
Öppet lopp. Tipset till Sugar di poggio som troligen hade vunnit senast utan galoppen, en riktig rejäl häst som vann tämligen enkelt på Mantorp för tre starter sedan han gör gedigna intryck varje gång och kommer han till från sitt spår är han med och strider på nytt. Favorit kommer troligen Stand B att bli och visst har han en bra uppgift på pappret men hur är formen i stallet? troligen på gång men orutinen gör att loppet blir svår att bena ut. Mr Crazed gillar jag hästen gav ett fint intryck vid enkel spets seger senast. Ett löfte som Anders tror på en del inför framtiden, kommer han vettigt till kommer ekipaget att runda många till slut, kanske alla? Scarpia ser väldigt fräsch ut för dagen och har svarat för bra insatser på slutet framför allt senast där man galopperade men reparerade det femstjärnigt och hade nog en del sparat i det skedet. (Form!) Usain Colt Besitter fin kapacitet, allround, ska inte glömmas i detta sällskap. Above all fick aldrig riktigt fritt senast och var inte alls stort slagen in mot mål senast, var läcker som tvåa gången innan kanske att man kan komma igenom från ett tråkigt läge? Skräll? Hallon Tooma har sätt formstark ut ett bra tag men segerlös ännu, svårt spår och får troligen en jobbig resa, Pengar?

DD2.
Två höjer sig men på en lapp skall jag spela lite mer för oddsen.. Tipset till Västerbro Darling som gav sig motvilligt i spets senast, en häst men bra kapacitet och det kan räcka hela vägen idag. Flippa Hall visade fin fart vid segern näst senast och följde upp att vara en bra tvåa efter att ha varit ifrån tävlandet ett tag. Ska givetvis räknas. Aston Hall kommer från seger, han vann överlägset den 24/11 och såg helt lysande ut, en häst men mycket fart under hovarna, inte helt borta om det klaffar. Sir Lock fick segern lite turligt näst senast fick dock aldrig riktigt chansen senast (Form!) Hausse du gull är en ganska så stark häst som skött sig exemplarisk på slutet, trist läge men inte helt borta om det klaffar utmed vägen. Krävs dock massor av tur också) Chou chou Boshoeve kom med en stark avslutning som tvåa näst senast, känns lite bortlottad men om man kanske söker ryggen på nr 11 så kanske det kan gå ändå? Plats är mer rimligt att tro på.

Övrigt att nämna:

Sunda spiken: Up Up And away

Dragen:

Syesha L.G

Jula Club

Låset: 3-6 i avd3.

DD "IDE!"

Västerbro Darling

God tur!
Så det måste klaffa för Aston hall? Överlägsen i DD-2. Är det p.g.a spåret eller? Ge dig själv sharps
Gammal 2015-01-20, 12:14   #20

Klankes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av softpojk Visa inlägg
Så det måste klaffa för Aston hall? Överlägsen i DD-2. Är det p.g.a spåret eller? Ge dig själv sharps
Vi får se, Han är en av flera i loppet...

Senast redigerad av Klanke den 2015-01-20 klockan 12:18.
Gammal 2015-01-20, 12:36   #21

softpojks avatar

Standard

Citat:
Vi får se, Han är en av flera i loppet...
Må så va, men behöver inte klaffa i loppet för att han ska vinna. kan vinna ändå. är väl mest spåret emot? Mvh
Gammal 2015-01-20, 13:18   #22

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Det som kan fälla favoriten i första är väl skotvånget? Axevalla har liksom Åby tillsvidare permanent skoförbud. Dock känns det som att tränarna borde ha koll på detta och veta om hästen kan prestera eller inte vid det här laget med skor på hovarna.

Barfota är annars UP UP AND AWAY's normalbalans.
72 % just nu på Redens i första...

Up Up And Away behövde ett lopp i kroppen senast och det fick han också,
men tyvärr hade jag satt i för lite hakar i skorna, så han fick inte rätt
fäste och gick därmed på sig mjölksyra. Han kändes i alla fall fräsch och
fin och skall ha gått framåt rejält nu. Hästen är väldigt startsnabb och
trivs överlägset bäst i ledningen, säger Daniel Redén

Denna är tidig för mig, kanske första häst i loppet!

Mythical Fortune var positiv i senaste starten, då hon endast fick målfotostryk
av Cherion Tooma. Sedan dess har hon vilat lite, men är väl förberedd
och känns ruskigt fin i jobben för dagen. Garderar man favoriten är
vår häst tidig, säger Fredrik Berg.
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 14:10   #23

allaballakaitozs avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1127
Standard

Citat:
Må så va, men behöver inte klaffa i loppet för att han ska vinna. kan vinna ändå. är väl mest spåret emot? Mvh
Det är väl klart att det måste stämma under vägen för att vinna från spår 11.
Gammal 2015-01-20, 14:14   #24

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av allaballakaitoz Visa inlägg
Det är väl klart att det måste stämma under vägen för att vinna från spår 11.
Nämt spåret som enda minus. Men jag tycker det är relativt, bara hitta en bra rygg och ta ner dom vid sista sväng. svårare än så är det inte, allt är relativt. dra inte för stora parametrar och överdriv nu. Mvh

Tips på Avd 2?
Gammal 2015-01-20, 14:28   #25

Sharp$: 2301
Standard

Sugar di poggio var jag fruktansvärt imponerad av när han var 2a från dödens på 14,9 nästa senast.. jag tror han plockar ner redéns från dödens!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 14:30   #26

Klankes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Sugar di poggio var jag fruktansvärt imponerad av när han var 2a från dödens på 14,9 nästa senast.. jag tror han plockar ner redéns från dödens!
Han vinner loppet om han slipper köras med brodd, tror också björn har toppchans att gå runt dem..
alle (+1)
Gammal 2015-01-20, 14:32   #27

softpojks avatar

Standard

Usain Colt slaktar både Sugar och Stand.

Mvh Softpojk.
Gammal 2015-01-20, 14:54   #28

Standard

Citat:
Han vinner loppet om han slipper köras med brodd, tror också björn har toppchans att gå runt dem..
Har svårt att se att det ska bli brodd fram.. vore märkligt!

I övrigt så borde red hot snapper ha mkt god chans att runda samtliga i avd 4.

Photoboy är alldeles för vek för detta motstånd på denna distans.
Jula Club tror jag inte räcker trots att han har gått bra tider.
Love palema om pangstart och är riktigt ordning, vilket jag är tveksam till.
Big Bill Bac om han är så bra som han kan va, vilket jag inte tror han är. han har inte visat något på länge
Tennis om drömlopp och spurtar ner allt med målfotovinst!
Klanke (+1)
Gammal 2015-01-20, 15:18   #29

Klankes avatar

Standard

Citat:

Big Bill Bac om han är så bra som han kan va, vilket jag inte tror han är. han har inte visat något på länge
Red Hot snapper hade nog velat ha ett varv längre i övrigt tycker jag Jula Club är intressant som man har höga förväntningar på, var desutom riktigt fin vid segern under Stochampionatshelgen. Är inte helt utan chans.. Sedan tycker jag även Photoboy kan vara lite kul hästen har faktiskt blivit bättre i sin nya regi (Peter U) kanske bäst på kort? Bill Bill Back är en mycket kapabel sort för klassen, positiva tongångar från stallet idag, räknas klart om han har en av sina bättre dagar Tennis har ordentlig styrka, såg finfin ut vid enkel seger näst senast då också dubbla tillägg. Jag rankar själv: A 2-13-12-5 B 11-10-7-9-4

Rolig tvilling U 2 H: 5-13 * 50
alle (+1)

Senast redigerad av Klanke den 2015-01-20 klockan 15:22.
Gammal 2015-01-20, 16:04   #30

Standard

Citat:
Red Hot snapper hade nog velat ha ett varv längre i övrigt tycker jag Jula Club är intressant som man har höga förväntningar på, var desutom riktigt fin vid segern under Stochampionatshelgen. Är inte helt utan chans.. Sedan tycker jag även Photoboy kan vara lite kul hästen har faktiskt blivit bättre i sin nya regi (Peter U) kanske bäst på kort? Bill Bill Back är en mycket kapabel sort för klassen, positiva tongångar från stallet idag, räknas klart om han har en av sina bättre dagar Tennis har ordentlig styrka, såg finfin ut vid enkel seger näst senast då också dubbla tillägg. Jag rankar själv: A 2-13-12-5 B 11-10-7-9-4

Rolig tvilling U 2 H: 5-13 * 50
Big bill bac är en häst jag alltid gillat, och har skyhög kapacitet. Men tror inte han har 100% form efter som han aldrig riktigt få gå ordentliga lopp. När han väl skötte sig senast fick han visserligen ett extremt jobbigt lopp men tycker inte det var de rätta trycket i honom!
Det är nästan Tennis och love palema jag är mest rädd för, kanske Jula Club om han är redo för stordåd redan nu. Men är tveksam!
Håller med om att Red hot snapper hade velat ha ett halvvarv till men tycker ändå att han borde ha god chans!
Gammal 2015-01-20, 16:23   #31

softpojks avatar

Standard

Citat:
Big bill bac är en häst jag alltid gillat, och har skyhög kapacitet. Men tror inte han har 100% form efter som han aldrig riktigt få gå ordentliga lopp. När han väl skötte sig senast fick han visserligen ett extremt jobbigt lopp men tycker inte det var de rätta trycket i honom!
Det är nästan Tennis och love palema jag är mest rädd för, kanske Jula Club om han är redo för stordåd redan nu. Men är tveksam!
Håller med om att Red hot snapper hade velat ha ett halvvarv till men tycker ändå att han borde ha god chans!
Du skrämmer mig, hur farlig är Tennis med dojor?
Gammal 2015-01-20, 16:38   #32

Standard

Citat:
Du skrämmer mig, hur farlig är Tennis med dojor?
Barfotaförbudet är ju hävt? tror inte det kommer behövas skor runt om..

Axevalla
Barfotaförbudet är hävt på Axevalla. Till kvällens tävlingar kommer beslut tas senare under dagen gällande barfotakörning. Det sker 30 minuter före första kvalloppet, kl. 17.20. Vi återkommer.

Atg.se
Klanke (+1)

Senast redigerad av alle den 2015-01-20 klockan 16:39.
Gammal 2015-01-20, 16:41   #33

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:

Tror det kan vara plus för Big Bill Bac att det är voltstart, hetsig som den är.
Johnny tar det lugnt, låter hästen trava in sig. Sen kan den spurta förbi alla till slut
alle (+1)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 16:42   #34

Standard

Nu med Jula Club struken så finns et större chans för Love Palema att komma till tät.. Men brukar inte vara så lätt att allt ska prickas perfekt. Kommer nog kosta lite för mycket och de profiterar Red Hot Snapper på, Spik!
Gammal 2015-01-20, 16:42   #35

Klankes avatar

Standard

Citat:
Barfotaförbudet är ju hävt? tror inte det kommer behövas skor runt om..

Axevalla
Barfotaförbudet är hävt på Axevalla. Till kvällens tävlingar kommer beslut tas senare under dagen gällande barfotakörning. Det sker 30 minuter före första kvalloppet, kl. 17.20. Vi återkommer.

Atg.se
Så här sägs det på twitter:

Väderprognos: snö. -1°C kl 18:00. måttlig bris, 7 m/s från ost. 1.2 – 1.9 mm nederbörd mellan 18 och 00.
Gammal 2015-01-20, 16:43   #36

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Tror det kan vara plus för Big Bill Back att det är voltstart, hetsig som den är.
Johnny tar det lugnt, låter hästen trava in sig. Sen kan den spurta förbi alla till slut
Om Big Bill Bac är i ordning så är det absolut inte omöjligt.. för han är oerhört kapabel! Men Det var han senast i Juli..
Gammal 2015-01-20, 16:45   #37

Standard

Citat:
Så här sägs det på twitter:

Väderprognos: snö. -1°C kl 18:00. måttlig bris, 7 m/s från ost. 1.2 – 1.9 mm nederbörd mellan 18 och 00.
Hmm.. Det är svårt att veta! Blir spännande och höra vad dom säger! Men brodd fram känns i vilket fall uteslutet om inte banmästaren har tabbat sig!
Gammal 2015-01-20, 16:55   #38

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Om Big Bill Bac är i ordning så är det absolut inte omöjligt.. för han är oerhört kapabel! Men Det var han senast i Juli..
Formen är ett "?" men kapacitet har den, intressant som sagt med volt
alle (+1)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 16:59   #39

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Formen är ett "?" men kapacitet har den, intressant som sagt med volt
Volt har inte varit något plus tidigare, dock är ju läget i volten väldigt fördelaktig idag!
Dahle (+2)
Gammal 2015-01-20, 17:22   #40

softpojks avatar

Standard

Ikväll sitter V6an.
Gammal 2015-01-20, 17:30   #41

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Inget beslut om balans än ?
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 17:39   #42

softpojks avatar

Standard

Folk ba snackar skit ju !
Gammal 2015-01-20, 17:44   #43

Klankes avatar

Standard

Citat:
Folk ba snackar skit ju !
Låter som det blir skor runt om på alla hovar....
Gammal 2015-01-20, 17:47   #44

Standard

Skor gäller i kväll
Gammal 2015-01-20, 17:47   #45

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2206
Standard

Skor på ikväll!
JimmyA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 17:53   #46

Standard

Det var synd med skorna.. Har dom nämnt något om det behövs brodd?
Gammal 2015-01-20, 17:55   #47

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Confectionier med skor. Hur ska det gå? Bra kapacitet. Men är inte det här en typisk barfortahäst?

Åsikter?
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 17:56   #48
Banned

Standard

Testar nu när det är Jackpott.

4
1,3,5,9,10
3,6
10,11,12,13
1
4,6,11

X2 - V6

V4
6
10,11,12,13
1
4,6,11

X5
Gammal 2015-01-20, 17:56   #49

Standard

Ska Amour de la Rue köra i spets eller släppa till Up Up and Away? Loppet avgörs beroende på detta?
Gammal 2015-01-20, 17:56   #50

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 3119
Standard

6 Confectionier (V64-3) var knepig ifjol och hade problem i svängarna för att sedan alltid komma tillbaka över upploppet. Det visade sig dock att han var halt och behandlades i framknäna och nu har han tränat starkt och när jag körde lite snabbare speeder med honom i söndags kände jag att nu är det rätt tryck i honom. Axevallas långa upploppet gynnar honom och tåskor fram är inga problem och han kommer göra ett bra lopp, säger Daniel Redén.
luggen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 17:57   #51

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Stor risk för jackpot ikväll igen.

Daniel Redén startar tre hästar som just nu har insatsprocenterna 66, 61 och och 59.

Jag väljer att gardera alla dem, och har satt utgång på att max en av dem får vinna.

Spiken: Filippa Hall i V64-6. Har överlägsen kapacitet enligt min rankingmodell.

Låset: Confectioner och Obsession i V64-3

Avslaget: Up Up & Away i V64-1. Har tävlat i tuff omgivning, men var är formen?

Miljondraget: Manstones Image i V64-2. Kusk i form, och häst med smygform.
Gammal 2015-01-20, 17:58   #52

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av luggen77 Visa inlägg
6 Confectionier (V64-3) var knepig ifjol och hade problem i svängarna för att sedan alltid komma tillbaka över upploppet. Det visade sig dock att han var halt och behandlades i framknäna och nu har han tränat starkt och när jag körde lite snabbare speeder med honom i söndags kände jag att nu är det rätt tryck i honom. Axevallas långa upploppet gynnar honom och tåskor fram är inga problem och han kommer göra ett bra lopp, säger Daniel Redén.
Nämner tåskor fram, inga problem. Men bekymret är väl skor bak? Eller?
Gammal 2015-01-20, 18:01   #53

Shooters avatar

Sharp$: 37785
Standard

Det får bli en liten till kvällen. Något kul ska man ha.

1) Spik 4 - Ska bara vinna.
2) 1,2,3,5,9,10,11,12
3) 3,6
4) Spik 12 - Bästa hästen. Lite kort distans, men det har gått förr.
5) 1,5,7,10
6) Spik 4 - Valde mellan denna och Takters uppsittning. Annars rätt öppet lopp.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 18:01   #54

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Confectionier med skor. Hur ska det gå? Bra kapacitet. Men är inte det här en typisk barfortahäst?

Åsikter?
Att alla i fältet är barfotahästar, men kan ha fel. inte kollat så jätte noga.
Gammal 2015-01-20, 18:02   #55

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg

Daniel Redén startar tre hästar som just nu har insatsprocenterna 66, 61 och och 59.

Jag väljer att gardera alla dem, och har satt utgång på att max en av dem får vinna.

Spiken: Filippa Hall i V64-6. Har överlägsen kapacitet enligt min rankingmodell.

Blir det flerbong?
Gammal 2015-01-20, 18:03   #56

Standard

Citat:
Att alla i fältet är barfotahästar, men kan ha fel. inte kollat så jätte noga.
Jo visst. Men vissa är mindre sårbara med dagens handikapp (skor runt om).
softpojk (+5)
Gammal 2015-01-20, 18:04   #57
Banned

Standard

Citat:

Up Up Away fick inte fäste senast enligt Reden.
Gammal 2015-01-20, 18:05   #58

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Jo visst. Men vissa är mindre sårbara med dagens handikapp (skor runt om).
3 och kanske 9 värst emot imo

Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 18:08   #59

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
3 och kanske 9 värst emot imo
Tycker jag också. Om jag visste att skor runt om inte fungerar så bra för hästen, kanske jag singlar med någon av de andra i såna fall...

Senast redigerad av Chiron den 2015-01-20 klockan 18:09.
Gammal 2015-01-20, 18:21   #60

Standard

Vilket jävla tugg av Mattias L på liven kör om samma intervjuer !!
Gammal 2015-01-20, 18:29   #61
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:

Törs man fråga vilken "rankingmodell" du använder dig av för att få fram högst kapacitet hos hästarna ?

Anledning att jag frågar är att jag åtminstone ser minst ett par hästar med högre kapacitet i nämnda lopp, men då använder jag mig inte av ngn modell för att få fram det, endast lopparkiv.
Chiron (+1)
Gammal 2015-01-20, 18:42   #62

Viroids avatar

Standard

Citat:
Törs man fråga vilken "rankingmodell" du använder dig av för att få fram högst kapacitet hos hästarna ?

Anledning att jag frågar är att jag åtminstone ser minst ett par hästar med högre kapacitet i nämnda lopp, men då använder jag mig inte av ngn modell för att få fram det, endast lopparkiv.
Jag har byggt en enkel grej som mäter tider, placeringar och pengar senaste fem starterna, och i livet. Sedan spår och kusk. Det stämmer inte alltid, men när en häst har stort avstånd till sina medtävlare i poäng så brukar den ha mer rätt än Strecksson.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 18:43   #63

Viroids avatar

Standard

Citat:
Blir det flerbong?
Nej, jag siktar på de stora pengarna så här års.
Gammal 2015-01-20, 18:49   #64

Sharp$: 3256
Standard

http://bloggar.sla.se/travbloggen/?p=661

Lite värmningar
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 19:04   #65

softpojks avatar

Standard

130.000 i Värde. 5 system kvar, efter två omgångar på Forus.
Gammal 2015-01-20, 19:05   #66

Standard

Det är även i den avdelningen som jag utser dagens värmningsvinnare i form av 6 Maja Utca.
Gammal 2015-01-20, 19:07   #67

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Hoppet

Vi får aldrig låta hoppet om en väldigt låg utdelning överge oss.

Är det bara att skriva av strecklistan som vanligt?

1x3x1x3x1x3? Kan det vara vägen till de 135 kronorna?

GodTurPojkar

Mvh Ulf-Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 19:09   #68

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

1) 1
2) 2,3,5,10
3) 3,6
4) 9,10,12,13
5) 1
6) 1,4

Kostar 80:-.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 19:09   #69

Standard

Mythical Fortune heter tydligen "Mystical Fortune"
Gammal 2015-01-20, 19:10   #70

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1977
Standard

Mimmi Elfstrand. Vaket...verkligen vaket..
Rickart (+5)
forbidden_closet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 19:10   #71

Shooters avatar

Standard

Såja, nu har Redén fått kvällens vinst.
Gammal 2015-01-20, 19:11   #72

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Hoppas att du har rätt. Men tvekar. Favoritparadernas månad verkar det som...
Gammal 2015-01-20, 19:11   #73

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Vi får aldrig låta hoppet om en väldigt låg utdelning överge oss.

Är det bara att skriva av strecklistan som vanligt?

1x3x1x3x1x3? Kan det vara vägen till de 135 kronorna?

GodTurPojkar

Mvh Ulf-Eddie
Hej Ulf-Eddie. Vi har saknat dig & din humor. Hur är läget? Skrällar för kvällen?
Gammal 2015-01-20, 19:11   #74

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2592
Standard

Bra lopp av Mystikal fortjune!
softpojk (+1)
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 19:12   #75

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
1) 1
2) 2,3,5,10
3) 3,6
4) 9,10,12,13
5) 1
6) 1,4

Kostar 80:-.
Spikade faktiskt 4 i första. Kupongen kostade 64:- och inget annat.
Chiron (+1), draken (+5)

Senast redigerad av mackpeter den 2015-01-20 klockan 19:16.
Gammal 2015-01-20, 19:12   #76

spiifiis avatar

Sharp$: 803
Standard

Citat:
100.000 på tre lopp är roligare än ett lopp som ger 30.000 Jag tror han tar alla tre lopp han är storfavorit i.
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 19:13   #77

softpojks avatar

Standard

V6 - endast vinst vid 6 rätt

Avd Ordinarie hästar
1 4, 5
2 1, 2, 3, 5, 6, 7, 11
3 3 Obsession
4 5, 7, 9, 10, 11, 12, 13
5 1, 7
6 11 Alston Hall

Vad tror du om min rad för kvällen Ulf-Eddie?
Gammal 2015-01-20, 19:14   #78
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Jag har byggt en enkel grej som mäter tider, placeringar och pengar senaste fem starterna, och i livet. Sedan spår och kusk. Det stämmer inte alltid, men när en häst har stort avstånd till sina medtävlare i poäng så brukar den ha mer rätt än Strecksson.
Haha, för mej ingen "enkel grej" att bygga ngt sådant ! Men mycket intressant måste jag säga. Misstänkte att det var ngt sådant, men ville ändå fråga.

Tack för ditt svar !
Gammal 2015-01-20, 19:14   #79

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 102
Standard

Citat:
130.000 i Värde. 5 system kvar, efter två omgångar på Forus.
sjukt .
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 19:14   #80

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7916
Standard

Man ska lägga ribban högt. Rätt stöddig spik.
Angående Mackpeters 1a i första men han gjorde en snygg efterhandsräddning och skrev att det var fel. Bra. Alla lever efter första.

Senast redigerad av draken den 2015-01-20 klockan 19:19.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 19:14   #81

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Nej han vinner ett lopp till. Du har facit i bong-tråden!
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 19:15   #82

softpojks avatar

Standard

HAHAHA. Asså trio 12.500!!!!!
Gammal 2015-01-20, 19:19   #83

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
HAHAHA. Asså trio 12.500!!!!!
Sjukt!!
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 19:21   #84

Shooters avatar

Standard

Citat:
Hoppas att du har rätt. Men tvekar. Favoritparadernas månad verkar det som...
Man lever på hoppet.
Chiron (+1)
Gammal 2015-01-20, 19:21   #85

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Sjukt!!
Verkligen. Först en 1% sen en 0%. 45x & 75x i vinnarspel. Dom skulle man ha satt!
Gammal 2015-01-20, 19:25   #86

softpojks avatar

Standard

Citat:
Spikade faktiskt 4 i första. Kupongen kostade 64:- och inget annat.
Härligt då lever du
Gammal 2015-01-20, 19:34   #87

Standard

Som sagt favoritparad...
softpojk (+5)
Gammal 2015-01-20, 19:36   #88

softpojks avatar

Standard

Nä, dags och lägga ner trav ett par dagar. ciao.. plånboken plockar bort favoriten goop, som ger avslag på lajven och så krossar han allt. hatten av för goop. skamvrån för mej, men vafan gör de. trav på sin fina sida förtillfället. bajskanal

ulf eddie lycka till

v4
1 3, 6, 9
2 10, 12
3 1, 7
4 4, 6, 11, 12

dd
1 7 Usain Colt
2 4, 11

Hoppas ja sätter V6an på V65 ikväll

Senast redigerad av softpojk den 2015-01-20 klockan 19:37.
Gammal 2015-01-20, 19:38   #89

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Hej Ulf-Eddie. Vi har saknat dig & din humor. Hur är läget? Skrällar för kvällen?
Det är bra med mej men sämre med mina långskott.

11 MR CRAZED - För svårt för kuskkompetensen.
1 STOMS MIA/7 SIRI LOCK - Den ena för långt in, den andra för
långt ut.

Ja du ser själv...

Hoppar nog över och försöker hitta något med Dalborg utom V64 istället.

Mvh Ulf-Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 19:40   #90

softpojks avatar

Standard

Man ska inte gnälla, över 100.000 idag på lunchen Jag hade 2 rätt / Softpojk
Gammal 2015-01-20, 19:42   #91

Standard

Citat:
Nä, dags och lägga ner trav ett par dagar. ciao.. plånboken plockar bort favoriten goop, som ger avslag på lajven och så krossar han allt. hatten av för goop. skamvrån för mej, men vafan gör de. trav på sin fina sida förtillfället. bajskanal

Mmm... Hade inte med favoriten heller. Chansspikade Eklundhs.

Goop sa väl att den inte gick bra bakifrån tror jag. Efter loppet sa han att den värmde tydligen bra...

Äsch vad vet jag. Är som sagt i en djup svacka...

Senast redigerad av Chiron den 2015-01-20 klockan 19:44.
Gammal 2015-01-20, 19:44   #92

softpojks avatar

Standard

Citat:

Goop sa också att den inte gick bra bakifrån tror jag. Efter loppet sa han att den värmde tydligen bra...

Sista veckan 2014 vann jag alla spel jag la i princip. Gick sjukt mycket plus. Plockar jag med 9 lusar av 10. vinner såklart den jag inte tar med. Nu skulle jag aldrig göra så, men du förstår vad jag menar.
Gammal 2015-01-20, 19:44   #93

Shooters avatar

Standard

Nu får Obsession vinna nästa.
Gammal 2015-01-20, 19:47   #94

softpojks avatar

Standard

Citat:
Nu får Obsession vinna nästa.
Nej, Piece of work.

Mvh Softpojk
Gammal 2015-01-20, 19:48   #95

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7916
Standard

ja det är riktigt. När det har börjat så svårt så ska man hoppas på en riktig susare. Sorry Shooter men var tvungen

Senast redigerad av draken den 2015-01-20 klockan 19:50.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 19:51   #96

softpojks avatar

Standard

Vinner Goop nu simmar jag i motala älv imorgon efter v86
Gammal 2015-01-20, 19:51   #97

Standard

Registrerat spel

Datum: Tisdag 2015-01-20
Bana: Axevalla, omg. 3
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
2 12, 13
3 1, 5, 7, 10
4 4 Filippa Hall

Vadet gäller startnummer

80 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 160,00 kr

Kvittonummer: 478E DF4D 9925 1111
Gammal 2015-01-20, 19:52   #98

Sharp$: 1290
Standard

Citat:

Goop sa väl att den inte gick bra bakifrån tror jag. Efter loppet sa han att den värmde tydligen bra...

Håller helt med angående intervjun. Garderade på ganska friskt där..
Sen får man höra det där efter...

Kan ju dock vara eftersändningar, att vi fick den första intervjun innan han värmt den, men aa kändes tråkigt..
Chiron (+5)
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 19:54   #99

Sharp$: 1290
Standard

Citat:

ulf eddie lycka till

v4
1 3, 6, 9
2 10, 12
3 1, 7
4 4, 6, 11, 12

dd
1 7 Usain Colt
2 4, 11

Eller hur.. Så vilseledande.. Den var ju solklar så som den körde borde man ju hört något positivt i intervjun kan jag tycka :S
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 19:55   #100

Standard

Citat:
Väntar på dig i Motala med handuk
Gammal 2015-01-20, 19:56   #101

Shooters avatar

Standard

Härligt Anton!
Gammal 2015-01-20, 19:56   #102

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Väntar på dig i Motala med handuk
Pjuuh.
Gammal 2015-01-20, 19:59   #103

Klankes avatar

Standard

Citat:
Hahaha :=)
Gammal 2015-01-20, 20:07   #104

grannybars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 2110
Standard

Registrerat spel

Datum: Tisdag 2015-01-20
Bana: Axevalla, omg. 3
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar
1 3 Obsession
2 10, 11, 12
3 1, 5, 10
4 3, 6, 10, 12

Vadet gäller startnummer

36 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 72,00 kr

Kvittonummer: 8728 7189 7185 1101
grannybar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 20:16   #105

Shooters avatar

Standard

Nu får Söderkvist ge sig iväg i tid och krossa ledaren.
Gammal 2015-01-20, 20:16   #106

softpojks avatar

Standard

Nu hejar jag på nummer 10 Love Palema.

Fast hjärtat säger 11 Tennis.
Gammal 2015-01-20, 20:17   #107

Shooters avatar

Standard

Borde ha gått upp i dödens när det är sånt lustempo. Nu blev det galopp istället.
Chiron (+1)
Gammal 2015-01-20, 20:19   #108
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Det sunda är vä såklart att dubbla med megafavoriten 1, å andra sidan dubblar det även kostnaden....

sista är det väl just de 5 betrodda som höjer sej över mängden, 1,3,4,6,11. Svårt att se ngn annan vinna, dock trist att endast ha med de betrodda...

Omg ser väl relativt enkel ut, igen, tror inte på ngn hög utd. Tycker alla lopp har några få hästar som sticker ut jämfört med övriga. för egen del blir det nog flerbong av ngt slag.

Frågan är om inte Lowe Palema är en bra spik. Ensamt springspår på tillägg, Micke som är en grym "starter". Tror hästen kan sitta i spets nästan omgående med många löss där framme.

Pappa kan ibland i sina analyser
Gammal 2015-01-20, 20:21   #109

Sharp$: 17990
Standard

Citat:
[/B]

Pappa kan ibland i sina analyser
Det var en bra analys. Snyggt! Inte läst på/spelat idag men när jag såg loppet så tänkte jag "fan man skulle läst på lite och spikat Love med tanke på de perfekta förutsättningarna".
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 20:26   #110

Standard

Varför försöker ingen att pressa ledaren längre? Tråkiga lopp. Kolgjini behövs (jag vet, är tokig ).
Jackpot idag igen väl? Ingen bra reklam för travet, utdelningen är inte ens nära 50 000 och uppåt längre... Snark.
Gammal 2015-01-20, 20:29   #111

softpojks avatar

Standard

Citat:
Varför försöker ingen att pressa ledaren längre? Tråkiga lopp. Kolgjini behövs (jag vet, är tokig ).
Jackpot idag igen väl? Ingen bra reklam för travet, utdelningen är inte ens nära 50 000 och uppåt längre... Snark.
Idag 100k + på lunchen. imorgon v4 bollnäs har ett vinnande recpekt för att vinna lite para , återkommer mer med det imorgon , har upphävt mitt break nu .
Gammal 2015-01-20, 20:31   #112

Standard

Citat:
Idag 100k + på lunchen. imorgon v4 bollnäs har ett vinnande recpekt för att vinna lite para , återkommer mer med det imorgon , har upphävt mitt break nu .
Jaha, missade den. Tänkte iaf mer på V64/65/75/86...
Gammal 2015-01-20, 20:32   #113

Sharp$: 635
Standard

5-11 på DD, vill det hända så vill det, loppen idag verkar lika sega som de senaste dagarna
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 20:33   #114

Standard

Nu ska väl Sugar di poggio krossa redén! Tycker inte Daniels hästar har imponerat något alls idag..

Edit: Njaaa.. gick väl godkänt efter galopp men jag blev inte jätte imponerad..

Senast redigerad av alle den 2015-01-20 klockan 20:40.
Gammal 2015-01-20, 20:36   #115

Sharp$: 635
Standard

11 och 1 i DD 2 tycker jag kan vara intressant ikväll
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 20:37   #116

Standard

Tvilling 1-10x500:-.
Björn lät mycket positiv på 10.
Gammal 2015-01-20, 20:40   #117

Standard

Citat:
Tvilling 1-10x500:-.
Björn lät mycket positiv på 10.
Gjorde han, märktes inte i loppet?...
Gammal 2015-01-20, 20:42   #118

Standard

Citat:

Mvh Softpojk.
Du spikade väl?
Gammal 2015-01-20, 20:42   #119

softpojks avatar

Standard

Citat:

Mvh Softpojk.
Tjejer kan också.
Gammal 2015-01-20, 20:44   #120

softpojks avatar

Standard

Citat:
Du spikade väl?
Spikade på DD + vinnarspel, garderade med 1 på V4. Död redan på V6, synd ser ut att kunna bli pengar. vart pengar tillbaka idag iaf.
Gammal 2015-01-20, 20:46   #121

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 474
Standard

Citat:
Citat:
Spikade på DD + vinnarspel, garderade med 1 på V4. Död redan på V6, synd ser ut att kunna bli pengar. vart pengar tillbaka idag iaf.
Snyggt där..satte själv ett vinnarspel till glatt odds....
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 20:48   #122

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikaF Visa inlägg
Snyggt där..satte själv ett vinnarspel till glatt odds....
Tack, men lite missförstånd jag vann inte 100k idag på lunchen, menade att det gav det för 4 rätt. Usain Colt var väl hästen jag spelade hårt på idag. Vinnare och DD.

4,6,11,12 nu för V4
4 eller 11 för DD
Gammal 2015-01-20, 20:50   #123

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 474
Standard

Citat:
Tack, men lite missförstånd jag vann inte 100k idag på lunchen, menade att det gav det för 4 rätt. Usain Colt var väl hästen jag spelade hårt på idag. Vinnare och DD.

4,6,11,12 nu för V4
4 eller 11 för DD
Ja det var din ide Usain Colt jag menade....Du verkar ha hittat spelformen...!
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 20:50   #124

softpojks avatar

Standard

Synd om 11 vinner. Dock är det väl bäst för DDn. att man missar på att plocka bort Björns häst i 2a. Nu går han väl och vinner och dödar allt tillslut ändå.
Gammal 2015-01-20, 20:51   #125

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Axevalla 3 20150120 V4
Avd-1: 3,6, Res: 9
Avd-2: 2,5,12,13, Res: 10
Avd-3: 1,5,7, Res: 10
Avd-4: 11, Res: 6
System: 1
24 rader * 1 * 2,00 = 48 kr

In med sista nu då så man kommer i spår igen....
Gammal 2015-01-20, 20:53   #126

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Axevalla 3 20150120 V4
Avd-1: 3,6, Res: 9
Avd-2: 2,5,12,13, Res: 10
Avd-3: 1,5,7, Res: 10
Avd-4: 11, Res: 6
System: 1
24 rader * 1 * 2,00 = 48 kr

In med sista nu då så man kommer i spår igen....
Får jobba ihop den tillsammans, eller vad säger du? Välkommen in i värmen.
Gammal 2015-01-20, 21:03   #127

softpojks avatar

Standard

V4 + DD. Plus ett fint vinnarspel, man är väl tillbaka lite iaf.
Gammal 2015-01-20, 21:17   #128

Standard

Citat:
V4 + DD. Plus ett fint vinnarspel, man är väl tillbaka lite iaf.

Snyggt softpojk.. där hade du helt klart för dig!
Gammal 2015-01-20, 21:18   #129

Standard

Citat:

Din rankingmodell hade helt rätt om PU i sista!! Och bra på det i övrigt!
MikaF (+2)

Senast redigerad av alle den 2015-01-20 klockan 21:19.
Gammal 2015-01-20, 21:23   #130

Viroids avatar

Standard

Citat:
Haha, för mej ingen "enkel grej" att bygga ngt sådant ! Men mycket intressant måste jag säga. Misstänkte att det var ngt sådant, men ville ändå fråga.

Tack för ditt svar !
Är långt ifrån färdig med den. Nästa steg är att bygga ett "tidsindex" för varje tävlingsdag där jag mäter hur långt ifrån personliga rekordet varje prisplacerad häst är. Då får man en rätt bra indikation på hur tung banan var, och så blir tiderna ett bättre verktyg för att jämföra prestationer i en rank.

Har också en idé att kolla hur hästen gått i förhållande till ranken. En häst som rankats trea, men placerar sig som tvåa får en pluspoäng, kommer den femma är det två minuspoäng etc. Kräver att jag rankar alla lopp, men det kan det vara värt. Skall också försöka vikta in det här med ston mot hingstar/valacker samt unghästar mot äldre. Det är lite knepigt, skiljer olika mycket i olika klasser mellan snittutfall och faktiskt utfall.

En annan knepig grej är att komma rätt med spårens värde i tilläggslopp. Det beror ju så mycket på hur många hästar i varje volt det är, och hur proppen är skriven. Börjar dock få tillräckligt mycket statistik där för att våga mig på att försöka räkna fram hur bra ett spår är vid olika typer av tilläggslopp.
Gammal 2015-01-20, 21:24   #131

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 390
Standard

Där blev man precis rånad på 30 lax! Undrar hur mycket Dahlborg lirat på Untersteiner? Hade vunnit med flera längder utan den där idiotstyrningen...
Kan man skicka en faktura på mellanskillnaden?
Jobbalitemer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 21:24   #132

softpojks avatar

Standard

Citat:
Snyggt softpojk.. där hade du helt klart för dig!
Tack. Nya tag imorgon på V86. Otroligt skönt, då man varit otroligt kall senaste tiden.. Sängen nu. Godnatt. Ha det bra
Gammal 2015-01-20, 21:34   #133

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jobbalitemer Visa inlägg
Där blev man precis rånad på 30 lax! Undrar hur mycket Dahlborg lirat på Untersteiner? Hade vunnit med flera längder utan den där idiotstyrningen...
njaaa... tycker den såg rätt kall ut i mål! Men när man lirat vill man ju såklart hellre att han provar än att fastnar! Men jag tror det bara var skenbart sparat!
softpojk (+1)
Gammal 2015-01-20, 21:39   #134

Standard

Citat:
njaaa... tycker den såg rätt kall ut i mål! Men när man lirat vill man ju såklart hellre att han provar än att fastnar! Men jag tror det bara var skenbart sparat!
Då tror jag vi såg olika lopp ;-)
Iofs svårt att veta hur mycket vinnaren hade sparat i mål
alle (+2)
Gammal 2015-01-20, 23:17   #135

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jobbalitemer Visa inlägg
Nej han hade inte vunnit om han styrt på, PU hade mycket sparat. Däremot var det ett iskallt vägval (som iofs gav maxutdelning då han fick andraplatsen som han kanske inte varit garanterad om han styrt på). Kan inte vinna loppet genom att kasta den invändigt, tyder på dåligt självförtroende efter lååång svacka nu.

För övrigt, zappade över på V64-sammandraget igår och idag. Vilken brutal klasskillnad det är på reffning av P Skoglund jämfört med hon som var igår (minns inte vad hon heter, brukade köra norrlandsomgångar förr och har inte hört henne på länge så hoppades hon lagt av).

Jobbalitemer (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-21, 00:59   #136

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 458
Standard

Går ju inte att säga vem som skulle vunnit när en häst klättrar i rygg hela upploppet. Löjligt att säga att den inte skulle vunnit det har ingen av oss en jävla aning om och kommer aldrig veta. It's not machines brahh
Jobbalitemer (+2)
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-21, 08:35   #137

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Går ju inte att säga vem som skulle vunnit när en häst klättrar i rygg hela upploppet. Löjligt att säga att den inte skulle vunnit det har ingen av oss en jävla aning om och kommer aldrig veta. It's not machines brahh
I många fall har du rätt, men i just det här fallet är jag 100% säker.

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-21, 08:59   #138
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Ännu mera löjligt blir det att hiva ut sej en sådan kommentar. Du behöver inte ha speciellt vasst travöga för att se att Untersteiner hade rejält kvar i sin häst, Dahlborg körde optimalt med sin kuse & lyckades därav knipa andrapriset.
Gammal 2015-01-21, 12:23   #139

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nej han hade inte vunnit om han styrt på, PU hade mycket sparat. Däremot var det ett iskallt vägval (som iofs gav maxutdelning då han fick andraplatsen som han kanske inte varit garanterad om han styrt på). Kan inte vinna loppet genom att kasta den invändigt, tyder på dåligt självförtroende efter lååång svacka nu.

För övrigt, zappade över på V64-sammandraget igår och idag. Vilken brutal klasskillnad det är på reffning av P Skoglund jämfört med hon som var igår (minns inte vad hon heter, brukade köra norrlandsomgångar förr och har inte hört henne på länge så hoppades hon lagt av).
Han är inte den enda med lååång svacka...
När man tappar självförtroende så hår det bara sämre & sämre.
Nya tag!
Gammal 2015-01-21, 13:39   #140

Sharp$: 137
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Var det Axroth?
Stekel (+10)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td