|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-01-20, 00:08 | #1 |
V86 - Solvalla/Jägersro 21/1
Spelvänlig omgång känns det som med många favoriter från dåliga spår, Släpper inte La Prinsess i första då den alltid kommer på slutet.
Avd 2, jagat Ragata ett tag, tar med den här ifall det blir lite kubbning mellan 3 & 4 - Eventuellt skoryck på Pedro Bi (avvakta balansinformation gällande barfotakörning) Avd 3, Kan läget fälla Hobard? Två tidigare starter från spår ett på medeldistans har gett 2 andraplatser Avd 4, Nadal Broline känns som en riktig kanon, Två lopp i kroppen nu Skallen på Amor Winner är dock inte dum, Erik upp igen efter semestern. Avd 7, Fint lopp med många bra hästar. Overtaker By Sib ute i guld senast, intressantast är att se vem som blir bortglömd här... |
|
2015-01-20, 11:42 | #2 |
1.8
3 spik 1.2.3.6.10.12 3.7.10 3.11.15 3.5.7 10 spik 2 spik Spik: 2 Officer C.D. Lillspik.: 3 Pedro Bi Chansspik : 10 Jaguar Broline Skrällen: 10 Sensational Dream Låset: 1-8 Bedövare: Absint / Snapshot D.K. |
|
2015-01-20, 13:43 | #3 |
Hejsan, ursäkta om jag hijackar tråden lite. Jag brukar aldrig lira på trav men på onsdag ska jag och några släktingar till Solvalla och eftersom att jag är den mest spelintresserade av oss så har jag blivit tillfrågad om jag inte kan göra ett system V86 system åt oss som vi kan följa under loppens gång.
Vi tänkte satsa 1000kr (200kr var), hur bör jag lägga upp ett sånt system tycker ni? Går det att lämna in en kupong i en butik och be dem skriva ut fem separata kuponger värda 1/5 av systemet? Så att alla får en egen lapp, likt när man t.ex. köper en andel i en butik. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5) |
|
2015-01-20, 13:46 | #4 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2015-01-20, 13:47 | #5 |
|
|
2015-01-20, 13:57 | #6 |
Da vinci boko är omgångens bästa spik... hästen hittade loss från ett invändigt läge senast och avslutade ruskigt fort från kön, då som nu också på Jägersro fast då var det ett bra v75 lopp och motståndet var hårdare, enklare emot nu och med lämpligt startnummer blir resan inte lika tuff. 30% jag tror jag drömmer...
|
|
2015-01-20, 14:39 | #7 |
|
|
2015-01-20, 15:03 | #8 |
Angående andelsspelet så blir det totalt sex kuponger du får = 5 st. andelskvitton & 1 st. masterkvitto.
Masterkvittot ska du ha för där samlas småvinsterna som understiger utbetalningsnivån på respektive streckspel & spelkvitto. Finns en del butiker som "fuskar" med detta & "glömmer" att även ge kunden masterkvittot... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+5) |
|
2015-01-20, 16:46 | #9 |
Vad i hela fridens namn ska ombudet med kundandeösspelets master att göra?!?
|
|
2015-01-20, 17:14 | #10 |
|
|
2015-01-20, 18:45 | #11 |
Ursäkta för en till rookiefråga, men vad är det för inlämningsavgift på V86? Hur mycket mer kostar det t.ex. att lämna in två system med 2000 rader var istället för ett system med 4000 rader?
Måste man betala utbetalningsavgiften för varje andel om man delar upp spelet i säg 5 andelar? |
|
2015-01-20, 20:55 | #12 |
Tidiga raden!
Bästa spiken i sista! Önas Jocke värmde som en demon sist! Dags nu från bra läge! 1) 2 4 5 6 7 8 2) 3 4 3) 2 4) 3 7 5) 1 3 4 7 8 10 11 12 13 15 6) 1 5 7 9 7) 2 3 7 10 8) 3
2015-01-20, 22:45 | #13 |
Hinner analysera en liten bit av v86.
avd1. Draget heter Clara R.C som kanske inte har visat upp den fina donna hon egentligen är men med några lopp i kroppen är hon nära stordåd och jag tror hon är loppets bästa häst, har definitivt fart för seger och med minsta klaff vinner hon detta. Hairspray gör aldrig ett dåligt lopp, intressant smygläge och inte helt ofarlig om hon får rätta ryggar fram till upploppet då är hon giftig till slut. Radysin America kan massor i ljusa stunder och hon borde vara långt fram i ett gäng som detta, spåret? dock har jägers en vinklad vinge vilket ger henne en bättre position direkt? Alchemilla Rich spetsvann i fin stil senast och även om hon blev lite stum till slut så var intrycket bra, hon har ett lopp i kroppen nu vilket borde betyda att formen är framflyttad till denna start, spets? troligen, kan vinna även från andra positioner men spets är hon klart mest effektivast i. La Princess håller absolut knallform, spetsar intialt men släpper till femman och hoppas på luckan!? klart kul på sina %. Nr7 riskerar att hamna pyrt på det, 0 segrar på 5 försök från bakspår och inte får hon överta ledningen nu. A 6-9-8-5-1 avd2. Rite on Win kan vara ett spikbud men procenten lockar inte, rejäl avslutning senast och nu med ett lopp i kroppen. ++, om han kommer till front är han absolut farlig men jag dubblar med Pedro Bi som har sätt fin ut på slutet och rejo andas optimism... Fantochinni är formstark för dagen och gör ofta bra lopp när han känner att han räcker till.. Plats? avd3. Här tror jag vi har omgångens bästa spik till knappa 30%, Da vinci är härdad i tuffare gäng än detta och skall normalt bara bolla med dessa, med senaste insatsen på näthinnan spikar jag utan prut.... Remus Tiki är grundkapabel och gynnad av bakspåret, klart farlig om som bäst får dock bara bli första reserv, tvilling kanske kan ge en slant. avd4. Nadal är en häst jag gillar, ser ut som en topphäst och börjar agera som en också, visade löpskalle vid segern senast och blir allt bättre borde ha en toppchans här, vinner detta 7 av 10. Jag spikar! Senstional Dream utgick senast och man kunde knappt känna igen honom, gången före var han dock fin, humör sak? får bli första reserv. Amour Winner var också läcker senast men jag tror inte han är lika ärlig som Nadal till slut även om han har visat knallform på slutet, kan ha fel men känslan går före avd5. Var länge inne på att spika Rocky Egedal som är rejäl på alla sätt och lär köras offensivt när tillfället ges. Drag! bakom är framför allt Vivo Per Lei intressant, han var bra vid sin seger näst senast, varpå han senast blev fast med allt kvar i mål känns en aning bortglömd inför detta och det tar jag gärna betalt för. Huge star är inte heller han så tokig har kapacitet men behöver helst ha några vettiga ryggar under slutvarvet, kan bli så att han får sitt lopp och han kan vara där framme och hugga. Speedy Sus tar normalt hand om spets och försöker köra i ett jämnt och hårt tempo, kan hålla men motståndet är tuffare nu än tidigare. avd6. Ett looet lopp där jag steckar några hästar, Speedy Hill kan vara en chansspik, gör ofta bra lopp och bör ge favoriten en match om segern, % är annat än bra och mycket spelvärd. "Drag!" Gillmour är en startraket som trivs över distansen och spåret blev ju perfekt, kan leda länge här. Carpeter on toir ser formstark ut för dagen dock är det stor risk för dödens och då känns han sårbar är annars ute i en lämplig omgivning och bör räknas men risk att han blir överspelad. Elit Sjöhammar borde hållit bättre senast han kan öppna bra om man trycker av honom, distansen är hans bästa och gör han bara en bättre insats (för han kan en del) så är han inte helt borta, men med tanke på senaste loppet åker han ner i ranken... Risk för svar nu också invändigt. tja?. Frågan är om han kan lura nr 1 på piken? Up To Belle är loppets dammsugare han fick offra mycket kraft i inledningen senast då han duellerade om spetsen i en våldsam kubbning, smyger nog med nu och kör till slut, helt bortglömd! Panama As är en fin märr som letar efter formen men hon kan mycket i ljusa stunder och gillar om det blir överpace i loppet, som sagt öppet men jag streckar för 1-3-5-7-8 avd7. Flemmings duo gör upp? No Deal avgjorde i snygg stil utvändigt om ledaren i ett Guld lopp senast och imponerade, enklare nu och distansen är bra. Jaguar Broline besitter fin fart och kliver säkerligen förbi många till slut, Fleeming håller dock nr 7 som den bättre chansen, men skulle det lösa sig perfekt för nr 10 så tar han många till slut kanske alla? avd8.Tipset till Angelo Zaz som är tuff och rejäl varje gång och räds inte att göra jobbet i spåren, Detta är en talang som kommer att kliva i klasserna om han får vara frisk. Jorma låter mycket nöjd med honom och trodde på vettig chans. Draget i loppet är Diable d inverne som galopperade snopet senast i v75 som favorit, trist läge kan man tycka men han har bra form och ner strucken ett hack vilket möjliggör att man kan nå ledningen utan att det kostar allt för mycket? Ordinarie Reserver V86-1 1, 5, 6, 8, 9 (7) V86-2 3, 4 (6, 1) V86-3 2 (9) V86-4 7 (10, 3) V86-5 11, 13 (15, 1) V86-6 1, 3, 5, 7, 8 (4, 10) V86-7 7, 10 (3, 1) V86-8 7, 8 (10, 9) 400 rader x 1 x 0,25 kr = 100,00 kr DD1. 7 DD2. 7 * 250 DD1. 7 DD2. 8 *150 DD1. 10 DD2. 7-8 * 50 God tur! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Champinj0nen (+1) Senast redigerad av Klanke den 2015-01-20 klockan 22:57. |
|
2015-01-20, 22:59 | #14 |
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2015-01-21 Bana: Solvalla/Jägersro T Spelform: V86, omg. 3 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 5 Alchemilla Rich 2 3 Pedro Bi* 3 1, 2 4 7 Nadal Broline 5 11 Vivo Per Lei 6 1, 5 7 2, 3, 7, 10, 11, 12 8 2, 3, 7, 8, 9, 10 Vadet gäller startnummer 144 rader x 4 x 0,25 kr Totalt: 72,00 kr Kvittonummer: 0704 1325 D589 '''' Registrerat spel Datum: Onsdag 2015-01-21 Bana: Solvalla/Jägersro T Spelform: V86, omg. 3 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 5 Alchemilla Rich 2 3 Pedro Bi* 3 1, 2 4 3, 4, 5, 10 5 11 Vivo Per Lei 6 1, 5 7 2, 3, 7, 10, 11, 12 8 2, 3 Vadet gäller startnummer 192 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 48,00 kr Kvittonummer: 0B00 1181 5101 '''' AVD1: Tror inte La Prinsses kan hålla ute O'malleys tös i spetstriden. Den sistnämnde torde vara sugen på att släppa till första framstormande häst dock. Jag tror Alchemilla Rich är först framme och till den procenten blir det en fin spik att börja med. Framförallt då det är minus på värsta motståndarna, med dåligt läge för både Alvena samt Radysin, även distansminus för den förste. La Prinsess måste isåfall ha tur för att få se dagens ljus. Den jag är mest orolig för är dock Clara R.C som även hon kan vara snabbt framme för att överta. AVD2: Hoppas helt enkelt på spets och slut för Pedro BI, känns som om han går ner i klass inför den här starten. Var dock kanske inte helt hundra förra starten. AVD3: I min mening blir det antingen spetshästen (Hobard) eller bästa hästen (Da Vinci Boko) som vinner detta. Garderar man vidare kan Remus Tiki, som går bra bakifrån samt Absint vara fina outsiders till låg procent. AVD4: Har Nadal Broline som utgångshäst här. Är den bästa hästen och vinner antagligen, men till den procenten från det läget måste jag gardera vidare. Amor Winner fortsätter utvecklas fint trots sina åtta år och tog en meriterande seger senast. Sensational Dream har väldigt höga toppar och har blivit lågt spelad på V75 några gånger. Plockar även med Maicon Face samt Countdown. AVD5: Mina förhoppningar är att Söderkvist träffar rätt på startvolten och kan på så sätt vara framme tidigt för att till och med få överta ledningen. Isåfall ska motståndet vara väldigt bra för att kunna plocka ner hästen. AVD6: Här tror jag mest på Hockey som vill köra i ledningen med Gilmour. Fin procent för spetshästen, även om den lär gå uppåt. Annars är väl Carpenter On Tor den bästa hästen och kan mycket väl gå förbi Gilmour på upploppet ifall det blir stumma ben. Plockar många i dom två sista loppen, har dock utgång på 2 Officer C.D samt 3 Önas Jocke i sista. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Groknak (+5) |
|
2015-01-20, 23:08 | #15 | |
Citat:
Känns väldigt dålig business och blåsa sina kunder på småkronor (vinster som understiger 2kr/andel samt avrundningar som förs över till masterkvittot, tyg max en femma...) Sen är det ombud som blåst/försökt blåsa kunder på storvinster, men det är en annan femma http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18409646.ab Senast redigerad av Groknak den 2015-01-20 klockan 23:11. |
||
2015-01-21, 07:24 | #16 |
Tror nog det är vanligare att ombud trycker fel och gör ett ombudsandelsspel istället för kundandelsspel därav inget master kvitto. Har varit in till en del ombud som inte ens vet att man kan göra kundandelsspel...
|
|
2015-01-21, 08:11 | #17 |
Är det inte sos på Pedro Bi
Avd5 kvällens idiotdrag Inhibited Avd7 Youana som den var sist
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-01-21, 08:16 | #18 |
Kan vara så, Sen är provisionen för ombuden högre på andelsspel kontra kundandelar, samt om det är någon säljtävling så brukar inte kundandelar vara inräknade.
|
|
2015-01-21, 11:32 | #19 |
Det har kommit en hel del snö i Stockholm och ska fortsätta så hela dagen.
|
|
2015-01-21, 11:39 | #20 |
Lite snabba funderingar nu när jag kikar på förmiddagen.
1) Alchemella Rich från spets känns intressant. Clara RC har suttit fast på slutet och det låter som om stallet är sugna på att tävla. Alvena är en jättefin märr, men vingelläge och distansminus...Radyson startar från ett praktuselt läge och har vilat lite över en månad. Låter inte som om de är jättesugna på att tömma hästen. 2) Känns väl sådär att anklaga en häst som har närmare 30% segrar för att sakna skalle, men jag tycker inte att Pedro Bi är en helt ärlig häst. Rite On Win är tråkig på strecken, men jag litar mer på honom. 3) Låst på Hobard, Da Vinci Boko och Encore Zon? 4) Tror att Erik sitter i ledningen med Amor Winner efter några hundra meter, och att Nadal (trots bra häst) får svårt att runda i spåren över distansen och slå A.W. från spets. 5) Vivo Per Lei klar förstahäst här. Kan hamna bra på det. Speedy Sus intressant från spets i annat fall. 6) Här är jag inne på att Speed Hill matar ned dem till slut. Gilmour ska laddas och köras i ledning, Elit Sjöhammar går väl bara i spets så det är väl klart att Erik skickar i väg. På Wallin låter det som om att han kommer att få överta spets, så det är väl klart att han kör framåt från start. M.a.o. så tror jag på lite körning och kamp om positioner. Örjan smyger med. Som någon nämnde, kul chansspik. 7) Skönt att stallet deklarerar innan att detta är ett led i matchningen till finalen och att det här loppet inte är det viktigaste för Youana. Tror att hon spetsar och att sen Overtaker By Sib får överta, och därifrån blir han inte lätt att tampas med. No Deal har jag svårt att se att de skulle köra så hårt med från detta läge när de har en final som kommer. 8) Explosive Dust är en frontrunner, lär ladda vad som går. Pedersen andas optimism med Önas Jocke, Lindblom från längst ut på vingen med startsnabb häst (klart han laddar), favorit på V75 senast, 5% nu... Understeiners från bricka 10, fågel eller fisk? Åter till ritbordet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Champinj0nen (+1) |
|
2015-01-21, 11:44 | #21 |
Känns som mellanvolten är rätt missgynnad i stayerloppet 5avd, medans hästarna 1, 14 och 15 står bra inne på dom "gynnade" volterna, lås?
|
|
2015-01-21, 11:51 | #22 | |
Citat:
0-50:- 2:- avgift 51-100:- 4:- avgift 101-150:- 5:- 151-200:- 7:- utbet 6:- 1 kr avgift 7-50 2 kr 5-100 3kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+5) |
||
2015-01-21, 14:16 | #23 |
vem som går med järnkva. i andra som tt skriver om i lopp 2 ?
|
|
2015-01-21, 14:30 | #24 |
Info från stall Wallin! Carpenter On Tor finare än någonsin! "Vinner även från dödens!"
55% nu och upp till var och en att värdera både chans och värde. Ger bara infon...
2015-01-21, 14:37 | #25 |
Carpenter tycker jag är bästa spiken i dag. Sedan har jag inte riktigt tagit ställning till Nadal Broline med tanke på banan på Solvalla, men det är ju en klart bra chans det med. Låter lite smålurigt på Stig H. dock.
|
|
2015-01-21, 14:42 | #26 | |
Citat:
För övrigt tycker jag hobard är bästa spiken. tror han håller upp ledningen , sen händer inte så mycket mer i det loppet |
||
2015-01-21, 15:13 | #27 | |
Citat:
|
||
2015-01-21, 15:27 | #28 |
Har någon läst Sjödéns analys i ronden? Är den matnyttig eller som helgens analys till V75? Vill inte betala för varmtluft...
2015-01-21, 15:33 | #29 |
Har inte lyckats hitta den ännu på hemsidan, och ingenting i tidningen heller. Säger till när/om den dyker upp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rickart (+5) |
|
2015-01-21, 16:01 | #30 |
Jänkarvagn |
|
2015-01-21, 16:07 | #31 |
|
|
2015-01-21, 16:18 | #32 |
10 Sensational Dream i Avd. 4 intressant! Lycka till!
|
|
2015-01-21, 16:41 | #33 |
|
|
2015-01-21, 17:06 | #34 |
Är det detta?
Spikarna Reijo Liljendahls Nadal Broline (V86-4) har visat ruggig kapacitet för klassen och vänder ut och in på kvällens motstånd, i sömnen! Youana (V86-7) visade senast att hon är tillbaka i form och i mitt program står det SPETS OCH SLUT sedan länge. A-hästarna Store Pedro Bi (V86-2) fick inte rätt fäste senast, men på en bättre Solvallabana ikväll bör han kunna prestera på topp igen och då leder han länge. Rite On Win älskar också Solvalla och kommer göra bra lopp. Twigs Voici såg småpositiv ut i comebacken och lär vara ännu bättre nu. Pekka Korpis hästar älskar täta starter och från perfekt läge kan stoet absolut överraska. Speed Hill (V86-6) är ruggigt fartfylld och det är alltid tryggt att hålla Örjan Kihlström i handen. Carpenter On Tor är bra för dagen, men riskerar svar invändigt den här gången och då blir det svettigare för Tony Wallin att lösa uppgiften. Panama As har smygform och passande läge. Sciacallo O.M. (V86-8) gör intressant debut för "Jonte". Min känsla säger att det är vässat så det räcker och blir över. Önas Jocke gör alltid fina insatser och utamanar utan strul. Angelo Zaz är under utveckling och Diable d'Inverne kan springa "hur fort som helst" en bit. Låset Hobard (V86-3) kan öppna snabbt och har perfekt läge. Han ska ses med bäst vinstchans, men lika givet är det att även strecka högkapable Encore Zon. Fungerar Flemming Jensens häst är han utan tvekan bra nog att vinna det här loppet. Övrigt Kort distans och favoriterna från spår sju och åtta gör att jag istället tippas La Princess (V86-1). Alvena Take It och Radysin America är så klart jättebra hästar, men samtidigt givna att försöka fälla från sina svåra lägen. Alchemilla Rich är väldigt kvick i benen och med smygresa spurtar hon ner många. Stayerloppet är öppet och det lopp jag tar med flest hästar i. Huge Star flög fram över upploppet senast och visade toppform. Hästen är även väldigt stark och har inget emot distansen. Fine Vivo Per Lei kan vara lite upp och ner, men har i alla fall kapacitet som räcker och blir över. Läget är perfekt och han sitter långt fram direkt. Speedy Sus är garanterad resa på innerspår och har några starka insatser bakom sig. Systemet Avd1. B 1,8,7,5 C 6,9 Avd2. A 3 B 9,4 C 2,6 Avd3. B 1,6 Avd4. B 7 Nadal Broline (3,5) Avd5. B 15,11,1,12,3,8 C 13,4,7,9 Avd6. A 7 B 5,3 C 1,4 Avd7. B 2 Youana (7,3) Avd8. A 10 B 3,7,8 C 9,2 Krav Minst 1 A-häst - Max 1 C-häst eller Minst 2 A-hästar eller Max 0 C-hästar 5.264 rader - 1.316 kronor Tweeta Dela på Facebook |
|
2015-01-21, 17:09 | #35 |
Avd 5
Ett långlopp över tre varv är vad som väntar i V86-5 där Michael Lönborg har två hästar till start. Den som det låter allra bäst på är Sensei. – Han går bättre över längre distanser gentemot kort som det var senast och jag tror att han kommer göra ett bra lopp ikväll, säger Michael Lönborg. Sensei inleder med 20 meters tillägg och Lönborg vet hur han vill att Johnny Takter ska köra. – Johnny har kört hästen förut och då har det gått ganska bra så det var upplagt att han skulle köra nu när vi har börjat samarbeta igen. Jag har tänkt säga till Johnny att han ska chansa och försöka köra sig till spets under första varvet. Det är tanken, så får vi se om det kostar för mycket eller inte. Anledningen till det är att jag tror att hästen växer en klass eller två i ledningen. Till skillnad från senast blir det ändringar både i skoning och huvudlag. – Han har hovar att gå barfota runt om och är det bara tillåtet att köra så gör han det. Sedan blir det norskt huvudlag istället för helstängt som han hade senast. Då hade han det på grund av att det var kort distans. Det hörs att Michael Lönborg är förhoppningsfull inför kvällen med Sensei. Även stallkamraten Inhibited, som startar med 40 meters tillägg, låter det bra på. – Ja, jag tycker inte att det är något märkvärdigt lopp, ingen av mina hästar är sämre än någon annan. Om vi tar Inhibited så har han hysterisk form för dagen. Om han tacklar 3.000 meter, det är jättesvårt att veta, men gör han det kommer hästen leverera vass avslutning. Dessutom är siktet inställt på att köra barfota runt om ikväll om det tillåts, hälsar Michael Lönborg. |
|
2015-01-21, 17:16 | #36 |
|
|
2015-01-21, 17:26 | #37 |
Valfri balans på båda banorna idag!
Senast redigerad av Icewinner den 2015-01-21 klockan 17:28. |
|
2015-01-21, 17:34 | #38 |
|
|
2015-01-21, 17:36 | #39 |
Ja, men nu talar dem om Avd 2 inte 3.
2015-01-21, 17:37 | #40 |
|
|
2015-01-21, 17:43 | #42 |
så påställt som det lät på bergharns i sista senast så måste den väl ha bra chans idag till fina %! Kanske till och med spets och slut.. Pedro Bi bör väl hålla ut goop i andra och sen bör den ha fin chans om den är i närheten av så bra som Reijo tycker. Barfota nu dessutom. Troliga spiken... Dessutom läste jag att goop sa att rite on win skulle gå med skor vilket var ett minus, men är anmäld barfota bak, ngn som vet?
|
|
2015-01-21, 17:50 | #43 |
Mitt "släktingsystem" blev:
Avd 1: 2, 5, 6, 7, 8 Avd 2: 3, 9 Avd 3: 1, 6 Avd 4: 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11 Avd 5: 3, 4, 5, 9, 11, 12, 14 Avd 6: 1, 3, 5, 6 Avd 7: 2 Avd 8: 2 3920 rader Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5) |
|
2015-01-21, 18:25 | #44 |
Så får det bli. Hoppas att det skräller rejält i inledningen. Queen Koea gör det bra då och då. Hoppas hon har en fin dag idag och skräller till 0.4%! Men det ska fan klaffa rejält från 12e spåret!
Registrerat spel Datum: Onsdag 2015-01-21 Bana: Solvalla/Jägersro T Spelform: V86, omg. 3 Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 2 1, 2, 3, 4, 6 3 1 Hobard* 4 7 Nadal Broline 5 1, 8, 11, 14, 15 6 5 Carpenter on Tor 7 2, 3, 7, 10 8 2 Officer C.D. Vadet gäller startnummer 1 200 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 300,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spiifii (+5) |
|
2015-01-21, 18:47 | #45 | |
Citat:
Det enda är avd.3 där jag tror det kan bli lite struligt för Hobard med tanke på att brfro är hans melodi. Nu blir det skor bak och mina förhoppningar bleknar lite tack vare det |
||
2015-01-21, 18:48 | #46 |
Mina spikar är Nadal Broline samt Önas Jocke. Reijo hävdar att Nadal är hans bästa chans idag, bra tider och vann med krafter kvar senast. Önas jocke är en stark spurtare och klart först på Expressens tidsrank som jag brukar kolla på trots att många menar att tider inte spelar så stor roll.
|
|
2015-01-21, 18:59 | #47 |
För 100 ade gången står Rejjo och säger: Bra chans ang Pedro Bi...33 % hade varit aktuellt om det var att komma 2 a eller 3 a...
|
|
2015-01-21, 19:03 | #48 |
|
|
2015-01-21, 19:09 | #49 |
Jag skulle vilja se lite dokumenterad stallform hos farbror Reijo innan jag börjar spika iaf. En annan som verkar ha form på livstid är Björn Goop som sitter i spåret bredvid med den häst som jag anser har bäst dokumenterad form av dom som startar. Blir spik på den för min del.
Kommer även gardera upp Nadal Broline med Amour Winner så som den har sett ut på sistone. |
|
2015-01-21, 19:13 | #50 | |
Citat:
|
||
2015-01-21, 19:15 | #51 |
Som jag skrev tidigare skulle Arrividerci spelas och spikas (Jan Axel Näsman) Var ju duktig som tvåa från 12;e spår senast. men eftersom Örjan kommer ut med 2 kanoner så får det bli gardering
Registrerat spel Datum: Onsdag 2015-01-21 Bana: Solvalla, omg. 6 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 2 Mellby Collector 2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 3 9 Pimpinette Face 4 1, 6, 7, 9 5 4, 7, 9 Vadet gäller startnummer 132 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 132,00 kr Kvittonummer: 2324 88DC 1581 9545 |
|
2015-01-21, 19:24 | #52 | |
Kvällens slöjdövningCitat:
Mvh Ulf-Eddie |
||
2015-01-21, 19:24 | #53 |
|
|
2015-01-21, 19:29 | #54 |
Tror jag skiter i att spela idag vid närmare eftertanke, verkar bli kass omsättning och ser väldigt favoritbetonat och jämnstreckat ut i dom flesta loppen. Tror det är flerbong som gäller för pengar idag.
Siktar in mig på dubbla V75:or till helgen istället! |
|
2015-01-21, 19:31 | #55 |
Bästa spikarna: Nadal Broline o Vivo Per Lei ?
|
|
2015-01-21, 19:34 | #56 |
Tycker det är smått komiskt att folk avstår när dom tycker det är favoritbetonad. Hade jag kunnat förutsått det hade jag spelar flerbong och vunnit istället.
Mvh Softpojk
2015-01-21, 19:35 | #57 |
Såg att TT spikar Overtaker by Sib hästen är förvisso bra men gör absolut inte sina bästa lopp på på Jägersro har startat här 4 gånger tidigare och galopperat i 2 av 4. aldrig vunnit dvs 0 av 4. Platsat en gång av 4. Känns med tanke på det klart överspelad på sina 20%
|
|
2015-01-21, 19:43 | #58 |
Eftersom jag inte kan förutse vinnaren i 8 av 8 lopp på 8 spikar så skiter jag även i flerbong av ekonomiska orsaker. Möjligtvis hade jag kunnat pricka in 8:an på ett 32 raders eller liknande, men ska jag då dra den kupongen säg 100 gånger så känns det rätt jobbigt ifall den inte går in (vilket är det mest troliga).
|
|
2015-01-21, 19:44 | #59 | |
Citat:
Mvh Softpojk
2015-01-21, 19:45 | #60 |
Sen när har samtliga 8 travlopp i rad varit lätta att lösa? Utom i efterhand! Håller med dig!
Senast redigerad av MikaF den 2015-01-21 klockan 19:46. |
|
2015-01-21, 19:46 | #61 | |
Citat:
Mvh Softpojk
2015-01-21, 19:56 | #62 |
Förresten så saknar jag 'Voltstart här'. Det är en trevlig
och kunnig kille Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
softpojk (+1) |
|
2015-01-21, 20:01 | #63 |
Bra o fräckt lås: Hobard o Encore Zon ?
|
|
2015-01-21, 20:01 | #64 |
Snabba och självklara på kupongen.
Hästar med form eller fåm som vi säger i Småland Avd 1 - 7 Alvena Take it Avd 2 - 2 hästars 4 Rite on win, 6 Fantocchini Avd 3 - 2 Da vinci boko Avd 4 - 3 Amor Vinner Avd 5 - 15 Huge Star Avd 6 - 2 hästars 4 Elit Sjöarna,5 Carpenter on tur Avd 7 - 1 Nesmil Hanover Avd 8 - 2 hästars 7 Angelo Zas,8 Diablo d'inverne Kör flerbong, då kan ni bli rika.
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
softpojk (+20) |
|
2015-01-21, 20:06 | #65 | |
Citat:
|
||
2015-01-21, 20:08 | #66 |
Bästa spikarna: Nadal Broline o Vivo Per Lei
Bra o fräckt lås: Hobard o Encore Zon Varning för: Clara RC- Tvigs Voici- Speed Hill- Jaguar Broline- Officer CD God tur på er alla Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+1) |
|
2015-01-21, 20:09 | #67 |
Softpojk och andra..har en preliminär rad innan värmn ?....Synpunkter?
1: 2,4,5,6,8,9 2: 4 Rite on Win spik 3:2,3,7,11,12 4: 3,7. Amor Winner samt Nadal Broline, men funderar att spika Nadal...Är Amor onödig? 5: 2,4,7,8,11,15 6: 5 Carpenter on Tor spik 7: 2,3,7,10 8: Önas Jocke Spik |
|
2015-01-21, 20:13 | #68 |
Kommer söderkvist köra i spets med Youana?
|
|
2015-01-21, 20:13 | #69 | |
Citat:
Jag har inte så bra koll för kvällen. Men jag spikade Pedro & Nadal och garderade Jocke med Västerbo Carrera. Men detta innan jag såg någon värming. Lycka till.
2015-01-21, 20:16 | #70 |
Fick i in V4 på Jägersro, men det gav inte så mycket. Bekostar dock det mesta av V86-systemet.
1) 6,7,8 - Testar att klara mig med dessa tre, som jag tror mest på Clara är mitt drag i loppet, men det är en del andra som också har hittat den. Svåra spår på distansen, så jag hoppas att de kommer bra på det. 2) 3,4 - Svårt att välja mellan dessa. Hade jag kunnat det så skulle jag singla och ta dubbelt så många i första loppet. 3) 1,2,3,6,12 4) Spik 7 - Topphäst! 5) Spik 11 - En eller många, så jag chansar. 6) Spik 5 - Tror jag stenhårt på. 7) 2,3,7,10,11,12 8) 2,3,7,8,9,10 |
|
2015-01-21, 20:17 | #71 | |
Citat:
lycka till du också! jag har bra feeling för Önas Jocke så den behåller jag som spik |
||
2015-01-21, 20:17 | #72 |
Vilken dålig tajming av kanal 75 jag avstår spel hinner inte lämna in efter sista info synd att ATG tappar spel!
|
|
2015-01-21, 20:18 | #73 | |
Citat:
Önas Jocke - respekt för kusken låg = tuffare lopp om den kör i ledning. Mina tankar om dina spikar! Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+10) |
||
2015-01-21, 20:20 | #74 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Vi får se, tror på bra utdelning.
2015-01-21, 20:21 | #75 |
Tack för synpunkter Chiron! Pedro Bi samt Twigs Voici borde nog med där....får se efter värmn och vad ekonomin tillåter...Lycka till!
Chiron (+5) Senast redigerad av MikaF den 2015-01-21 klockan 20:24. |
|
2015-01-21, 20:25 | #76 |
Börjar snöa mer och mer på solvalla, var lite försiktig med barfota hästarna!
MikaF (+1) |
|
2015-01-21, 20:26 | #77 |
youana är omgången bästa spik tror jag.. SOS! Skulle bli VÄLDIGT förvånad om dom släpper med henne!
heddari (+20) |
|
2015-01-21, 20:28 | #78 |
Zacke får fortsatt förtroende bakom Under Sund, liknande recept som sist. Fram och krossa. Andra spiken blir Carpeter on Tor
V86-1) 6, 8, 9 (7, 5) V86-2) 1, 4, 6 (3, 9) V86-3) 12 (1, 2) V86-4) 3, 7 (5, 10) V86-5) 11, 13, 15 (7, 1) V86-6) 5 (7, 1) V86-7) 2, 3, 7, 10 (8, 11) V86-8) 2, 3, 9 (10, 7) 648 rader x 1 x 0,25 kr = 162,00 kr |
|
2015-01-21, 20:33 | #79 |
Tack o hej! roligt med trav haha
|
|
2015-01-21, 20:34 | #80 |
|
|
2015-01-21, 20:35 | #81 |
Fin prestation av Peters häst. Hade dock hoppats på Clara, men det blev för övermäktigt.
|
|
2015-01-21, 20:36 | #82 |
Vad är tråkigt nu? Jag tyckte detta lopp var relativt kul, fartfullt och en grymt häst som vinner från dödens och hårt körande i början. Kanske lite överdrivet och kalla det dödens men ändå. Jag tyckte det va bra och roligt att se, sen om du målade på din bong eller missade vinnaren är gör ju inte travet dåligt, utan dig som dålig för denna gång.
Men nya tag min vän.
2015-01-21, 20:37 | #83 |
Verkligen, tyckte även Radysin gjorde det bra att komma tillbaka sådär, med tanke på starten. Tappade väl 20-30 meter från fältet i början? och spurtar till sig en 4e 5e plats tror jag.
2015-01-21, 20:39 | #84 | |
Mycket sena spel på Ragata nu. Luktar som att något är på gång
EDIT: Eller inte
Senast redigerad av linfre den 2015-01-21 klockan 20:45. |
||
2015-01-21, 20:44 | #85 |
Det var ju bra att Pedro vann, men han är ingen stridskämpe direkt.
Chiron (+1) |
|
2015-01-21, 20:45 | #86 |
Såja. Snyggt Pedro! Gillar inte att vinna såg det ut som?
2015-01-21, 20:45 | #87 |
|
|
2015-01-21, 20:46 | #88 |
|
|
2015-01-21, 20:46 | #89 |
Pedro är king! gör aldrig mer än vad som behövs hahhah :P
|
|
2015-01-21, 20:46 | #90 |
|
|
2015-01-21, 20:50 | #91 |
Nu får det skrälla lite. 3, 6 eller 8 hade varit kul.
2015-01-21, 20:51 | #93 |
6 eller 12 får gärna vinna nu
|
|
2015-01-21, 20:55 | #94 |
Härligt Söderkvist! Det blev precis som jag ville.
|
|
2015-01-21, 20:56 | #95 |
Då var det dags för tre spikar i rad.
|
|
2015-01-21, 21:00 | #96 |
Ja spännande nu om dagens största faller! Jag tror på Johans häst nr 5 Maicon Face..
|
|
2015-01-21, 21:00 | #97 |
Om du nu spikat Nadal hoppas jag den vinner, sen är mina spikar klara. Då kräver jag skrällar.
2015-01-21, 21:01 | #98 |
Där dog man i 3e. Trodde på Da Vinci, men där stämde inte mycket idag. Tycker dock det kändes konstigt, han backade bak direkt och hästen var verkligen helt borta redan innan bilen lämnade....
|
|
2015-01-21, 21:05 | #99 |
|
|
2015-01-21, 21:07 | #100 |
Hästen var ju färdig? Hade ju gått dödens hela vägen. Om jag inte missminner mig.
2015-01-21, 21:09 | #102 |
Spelar Vinnare New Moon Sund....utan galopp tror jag den vinner...Och t.o.m galoppstallet nummer 1 erkänner att den är galopplysten....Då tror jag på försiktig start och vinst
|
|
2015-01-21, 21:13 | #104 |
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
När börjar tävlingarna ?
Något måste göras, ingen kan gilla den här skiten.
2015-01-21, 21:16 | #105 | |
Citat:
Adielsson hade en häst som bevisligen går bra på 2,6 och Ohlssons har aldrig startat på distansen.Varför inte gå och sätta press tidigt? Ohlsson fick "maska" i drygt två varv. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+2) |
||
2015-01-21, 21:20 | #106 |
Fin han var Rocky. Nästan lika stark som Balboa
|
|
2015-01-21, 21:21 | #107 |
Det blev för hård öppning för Vivo som ändå gjorde det bra.
|
|
2015-01-21, 21:22 | #108 |
|
|
2015-01-21, 21:26 | #109 |
|
|
2015-01-21, 21:27 | #110 |
Större gap mellan första och andra priset samt FÄRRE priser skulle kanske öka angelägenhetsgraden.Som det är nu är det vanligt att man får 3.500 i sjätte pris för en stilla tur i "droskan".
|
|
2015-01-21, 21:29 | #111 |
Faaan att han han dit. Hade varit finare med 1an.
2015-01-21, 21:29 | #112 |
hej har en fråga nån som har information om overtakterby sib? tack för hjälpen
|
|
2015-01-21, 21:31 | #113 |
Tycker att V86 blivit ett skittråkigt spel, enda anledningen att jag lirar ikväll är jackpott. Allt för hetsigt och ingen chans att värdera värmningsinfo och fundera lite innan V P el tvilling spel
......efter cirkusen har startat. |
|
2015-01-21, 21:32 | #114 |
6x6 pållar kvar för sju rätt. Trist att åka i stayerloppet, men det går ju inte om de öppnar 09 i täten och kusken laddar från 20-fållan. Nu behövs ett par roliga.
|
|
2015-01-21, 21:33 | #115 |
3x2 för åtta. Tråkigt att han hann ditt säger jag bara.
2015-01-21, 21:35 | #117 | |
Citat:
Men poängen tror jag man kan jobba med.
2015-01-21, 21:35 | #118 |
Testar DD. 2 mot 3-8! Åke lindblom var uppåt på Diable D'inverne
|
|
2015-01-21, 21:39 | #119 |
|
|
2015-01-21, 21:42 | #121 |
Kom igen Jaguar nu då.
2015-01-21, 21:44 | #122 |
Såååååååååååååååååååååja! Tackar!
2015-01-21, 21:44 | #123 |
Så trist!!! Såg inte ut att behöva rycka..
|
|
2015-01-21, 21:45 | #124 |
Såg klart ut på Youana när gungan kom. Får hoppas på en rensare i sista också för sju rätt istället. Roligast är ju om Lindblom vinner.
|
|
2015-01-21, 21:46 | #126 |
Årets största lottospel går till... DING DING DING! Jaguar Broline!
|
|
2015-01-21, 21:47 | #127 |
Alla som har ett hum om vad trav är måste väl ha sett spelvärdet på Jaguaren? Dåligt om den inte är med, förutsatt att man inte spikar någon annan.
Känns som en typisk "sån" häst som halva sharps har spikat. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+5) |
|
2015-01-21, 21:49 | #128 |
|
|
2015-01-21, 21:53 | #129 |
|
|
2015-01-21, 21:55 | #130 |
Marginalerna emot som vanligt. Tröstpris på sju rätt och Youana hoppade bort raka DD:n. Man får kämpa på!
heddari (+1) |
|
2015-01-21, 21:58 | #131 |
nya tag imor åby v64.. jackpot
|
|
2015-01-21, 22:03 | #132 |
Enligt startlistorna skulle Kihlström ha varit med i V86 på sin hemmabana.Nån som har sett honom?
|
|
2015-01-21, 22:05 | #133 |
|
|
2015-01-21, 22:06 | #134 |
|
|
2015-01-21, 22:08 | #135 | |
Citat:
Och nej, jag hade såklart inte med den... (Plockade bort den på slutet och nöjde mig med 2,3,7 ) |
||
2015-01-21, 22:09 | #136 |
Ett exempel: No Deal är favorit i loppet. Men Jaguar Broline har varit bättre än denne förra gången de möttes. Alltså spelvärde!
Icewinner (+13) Senast redigerad av Chiron den 2015-01-21 klockan 22:16. |
|
2015-01-21, 22:11 | #137 |
Spelstöt deluxe av Untersteiner det lilla vidriga.....
2015-01-21, 22:11 | #138 |
Avd Ordinarie hästar
1 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10 2 1, 3, 4, 6, 9 3 1, 2, 3, 6, 12 4 7 Nadal Broline 5 13 Rocky Egedal* 6 5 Carpenter on Tor 7 10 Jaguar Broline 8 1, 2, 3, 7, 10 Vadet gäller startnummer 1 000 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 250,00 kr Utbetalt: 23 222,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+25) |
|
2015-01-21, 22:17 | #139 |
JB har varit med i tuffast möjliga motstånd på V75 många gånger, och varit långt fram nästan varje gång. Han har tom vunnit en final. Nu var han lite streckad jämfört med hans kapacitet, och då blir han verkligt streckvärd. Chansen är alltså större än vad allmänheten taxerat den.
2015-01-21, 22:42 | #140 |
Hoppas min info om Carpenter var tillgodo! Stall Untersteiner är jämställd med Melander, Bergh och Liljendahl framöver! Jävla stötstall!!!
2015-01-21, 22:50 | #141 | |
Citat:
|
||
2015-01-21, 22:57 | #142 |
|
|
2015-01-21, 23:56 | #143 |
Hur menar du nu?
2015-01-21, 23:59 | #144 | |
Citat: