Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-20, 00:08   #1

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2521
Standard

V86 - Solvalla/Jägersro 21/1

Spelvänlig omgång känns det som med många favoriter från dåliga spår, Släpper inte La Prinsess i första då den alltid kommer på slutet.

Avd 2, jagat Ragata ett tag, tar med den här ifall det blir lite kubbning mellan 3 & 4 - Eventuellt skoryck på Pedro Bi (avvakta balansinformation gällande barfotakörning)

Avd 3, Kan läget fälla Hobard? Två tidigare starter från spår ett på medeldistans har gett 2 andraplatser

Avd 4, Nadal Broline känns som en riktig kanon, Två lopp i kroppen nu
Skallen på Amor Winner är dock inte dum, Erik upp igen efter semestern.

Avd 7, Fint lopp med många bra hästar. Overtaker By Sib ute i guld senast, intressantast är att se vem som blir bortglömd här...
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 11:42   #2

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

1.8
3 spik
1.2.3.6.10.12
3.7.10
3.11.15
3.5.7
10 spik
2 spik

Spik: 2 Officer C.D.
Lillspik.: 3 Pedro Bi
Chansspik : 10 Jaguar Broline
Skrällen: 10 Sensational Dream
Låset: 1-8
Bedövare: Absint / Snapshot D.K.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 13:43   #3

jaroitens avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3307

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hejsan, ursäkta om jag hijackar tråden lite. Jag brukar aldrig lira på trav men på onsdag ska jag och några släktingar till Solvalla och eftersom att jag är den mest spelintresserade av oss så har jag blivit tillfrågad om jag inte kan göra ett system V86 system åt oss som vi kan följa under loppens gång.

Vi tänkte satsa 1000kr (200kr var), hur bör jag lägga upp ett sånt system tycker ni? Går det att lämna in en kupong i en butik och be dem skriva ut fem separata kuponger värda 1/5 av systemet? Så att alla får en egen lapp, likt när man t.ex. köper en andel i en butik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5)
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 13:46   #4
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Hejsan, ursäkta om jag hijackar tråden lite. Jag brukar aldrig lira på trav men på onsdag ska jag och några släktingar till Solvalla och eftersom att jag är den mest spelintresserade av oss så har jag blivit tillfrågad om jag inte kan göra ett system V86 system åt oss som vi kan följa under loppens gång.

Vi tänkte satsa 1000kr (200kr var), hur bör jag lägga upp ett sånt system tycker ni? Går det att lämna in en kupong i en butik och be dem skriva ut fem separata kuponger värda 1/5 av systemet? Så att alla får en egen lapp, likt när man t.ex. köper en andel i en butik.
5 andelar kan dem fixa i butiken, så det blir alltså 5 lappar.
jaroiten (+5), alle (+5)
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 13:47   #5

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
ohfan kan dom fixa de? det hade jag ingen aning om! Kan dom inte göra det på banan med?
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 13:57   #6

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Da vinci boko är omgångens bästa spik... hästen hittade loss från ett invändigt läge senast och avslutade ruskigt fort från kön, då som nu också på Jägersro fast då var det ett bra v75 lopp och motståndet var hårdare, enklare emot nu och med lämpligt startnummer blir resan inte lika tuff. 30% jag tror jag drömmer...

Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 14:39   #7

jaroitens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Tack, är det bara att be om det alltså?
Gammal 2015-01-20, 15:03   #8

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3521
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Tack, är det bara att be om det alltså?
Angående andelsspelet så blir det totalt sex kuponger du får = 5 st. andelskvitton & 1 st. masterkvitto.

Masterkvittot ska du ha för där samlas småvinsterna som understiger utbetalningsnivån på respektive streckspel & spelkvitto.

Finns en del butiker som "fuskar" med detta & "glömmer" att även ge kunden masterkvittot...
jaroiten (+5)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 16:46   #9

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 420
Standard

Vad i hela fridens namn ska ombudet med kundandeösspelets master att göra?!?
atgombudet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 17:14   #10

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3521
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av atgombudet Visa inlägg
Vad i hela fridens namn ska ombudet med kundandeösspelets master att göra?!?
Lösa in småvinsterna för egen del, många bäckar små...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 18:45   #11

jaroitens avatar

Standard

Ursäkta för en till rookiefråga, men vad är det för inlämningsavgift på V86? Hur mycket mer kostar det t.ex. att lämna in två system med 2000 rader var istället för ett system med 4000 rader?

Måste man betala utbetalningsavgiften för varje andel om man delar upp spelet i säg 5 andelar?
Gammal 2015-01-20, 20:55   #12

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Tidiga raden!

Bästa spiken i sista! Önas Jocke värmde som en demon sist! Dags nu från bra läge!

1) 2 4 5 6 7 8
2) 3 4
3) 2
4) 3 7
5) 1 3 4 7 8 10 11 12 13 15
6) 1 5 7 9
7) 2 3 7 10
8) 3
Gammal 2015-01-20, 22:45   #13

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Hinner analysera en liten bit av v86.

avd1. Draget heter Clara R.C som kanske inte har visat upp den fina donna hon egentligen är men med några lopp i kroppen är hon nära stordåd och jag tror hon är loppets bästa häst, har definitivt fart för seger och med minsta klaff vinner hon detta. Hairspray gör aldrig ett dåligt lopp, intressant smygläge och inte helt ofarlig om hon får rätta ryggar fram till upploppet då är hon giftig till slut. Radysin America kan massor i ljusa stunder och hon borde vara långt fram i ett gäng som detta, spåret? dock har jägers en vinklad vinge vilket ger henne en bättre position direkt? Alchemilla Rich spetsvann i fin stil senast och även om hon blev lite stum till slut så var intrycket bra, hon har ett lopp i kroppen nu vilket borde betyda att formen är framflyttad till denna start, spets? troligen, kan vinna även från andra positioner men spets är hon klart mest effektivast i. La Princess håller absolut knallform, spetsar intialt men släpper till femman och hoppas på luckan!? klart kul på sina %. Nr7 riskerar att hamna pyrt på det, 0 segrar på 5 försök från bakspår och inte får hon överta ledningen nu. A 6-9-8-5-1

avd2. Rite on Win kan vara ett spikbud men procenten lockar inte, rejäl avslutning senast och nu med ett lopp i kroppen. ++, om han kommer till front är han absolut farlig men jag dubblar med Pedro Bi som har sätt fin ut på slutet och rejo andas optimism... Fantochinni är formstark för dagen och gör ofta bra lopp när han känner att han räcker till.. Plats?

avd3. Här tror jag vi har omgångens bästa spik till knappa 30%, Da vinci är härdad i tuffare gäng än detta och skall normalt bara bolla med dessa, med senaste insatsen på näthinnan spikar jag utan prut.... Remus Tiki är grundkapabel och gynnad av bakspåret, klart farlig om som bäst får dock bara bli första reserv, tvilling kanske kan ge en slant.

avd4. Nadal är en häst jag gillar, ser ut som en topphäst och börjar agera som en också, visade löpskalle vid segern senast och blir allt bättre borde ha en toppchans här, vinner detta 7 av 10. Jag spikar! Senstional Dream utgick senast och man kunde knappt känna igen honom, gången före var han dock fin, humör sak? får bli första reserv. Amour Winner var också läcker senast men jag tror inte han är lika ärlig som Nadal till slut även om han har visat knallform på slutet, kan ha fel men känslan går före

avd5. Var länge inne på att spika Rocky Egedal som är rejäl på alla sätt och lär köras offensivt när tillfället ges. Drag! bakom är framför allt Vivo Per Lei intressant, han var bra vid sin seger näst senast, varpå han senast blev fast med allt kvar i mål känns en aning bortglömd inför detta och det tar jag gärna betalt för. Huge star är inte heller han så tokig har kapacitet men behöver helst ha några vettiga ryggar under slutvarvet, kan bli så att han får sitt lopp och han kan vara där framme och hugga. Speedy Sus tar normalt hand om spets och försöker köra i ett jämnt och hårt tempo, kan hålla men motståndet är tuffare nu än tidigare.

avd6. Ett looet lopp där jag steckar några hästar, Speedy Hill kan vara en chansspik, gör ofta bra lopp och bör ge favoriten en match om segern, % är annat än bra och mycket spelvärd. "Drag!" Gillmour är en startraket som trivs över distansen och spåret blev ju perfekt, kan leda länge här. Carpeter on toir ser formstark ut för dagen dock är det stor risk för dödens och då känns han sårbar är annars ute i en lämplig omgivning och bör räknas men risk att han blir överspelad. Elit Sjöhammar borde hållit bättre senast han kan öppna bra om man trycker av honom, distansen är hans bästa och gör han bara en bättre insats (för han kan en del) så är han inte helt borta, men med tanke på senaste loppet åker han ner i ranken... Risk för svar nu också invändigt. tja?. Frågan är om han kan lura nr 1 på piken? Up To Belle är loppets dammsugare han fick offra mycket kraft i inledningen senast då han duellerade om spetsen i en våldsam kubbning, smyger nog med nu och kör till slut, helt bortglömd! Panama As är en fin märr som letar efter formen men hon kan mycket i ljusa stunder och gillar om det blir överpace i loppet, som sagt öppet men jag streckar för 1-3-5-7-8

avd7. Flemmings duo gör upp? No Deal avgjorde i snygg stil utvändigt om ledaren i ett Guld lopp senast och imponerade, enklare nu och distansen är bra. Jaguar Broline besitter fin fart och kliver säkerligen förbi många till slut, Fleeming håller dock nr 7 som den bättre chansen, men skulle det lösa sig perfekt för nr 10 så tar han många till slut kanske alla?

avd8.Tipset till Angelo Zaz som är tuff och rejäl varje gång och räds inte att göra jobbet i spåren, Detta är en talang som kommer att kliva i klasserna om han får vara frisk. Jorma låter mycket nöjd med honom och trodde på vettig chans. Draget i loppet är Diable d inverne som galopperade snopet senast i v75 som favorit, trist läge kan man tycka men han har bra form och ner strucken ett hack vilket möjliggör att man kan nå ledningen utan att det kostar allt för mycket?

Ordinarie Reserver
V86-1 1, 5, 6, 8, 9 (7)
V86-2 3, 4 (6, 1)
V86-3 2 (9)
V86-4 7 (10, 3)
V86-5 11, 13 (15, 1)
V86-6 1, 3, 5, 7, 8 (4, 10)
V86-7 7, 10 (3, 1)
V86-8 7, 8 (10, 9)
400 rader x 1 x 0,25 kr = 100,00 kr

DD1. 7
DD2. 7
* 250

DD1. 7
DD2. 8
*150

DD1. 10
DD2. 7-8
* 50

God tur!
Champinj0nen (+1)

Senast redigerad av Klanke den 2015-01-20 klockan 22:57.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 22:59   #14

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1381
Standard

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2015-01-21
Bana: Solvalla/Jägersro T
Spelform: V86, omg. 3

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 5 Alchemilla Rich
2 3 Pedro Bi*
3 1, 2
4 7 Nadal Broline
5 11 Vivo Per Lei
6 1, 5
7 2, 3, 7, 10, 11, 12
8 2, 3, 7, 8, 9, 10

Vadet gäller startnummer

144 rader x 4 x 0,25 kr Totalt: 72,00 kr

Kvittonummer: 0704 1325 D589 ''''

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2015-01-21
Bana: Solvalla/Jägersro T
Spelform: V86, omg. 3

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 5 Alchemilla Rich
2 3 Pedro Bi*
3 1, 2
4 3, 4, 5, 10
5 11 Vivo Per Lei
6 1, 5
7 2, 3, 7, 10, 11, 12
8 2, 3

Vadet gäller startnummer

192 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 48,00 kr

Kvittonummer: 0B00 1181 5101 ''''

AVD1: Tror inte La Prinsses kan hålla ute O'malleys tös i spetstriden. Den sistnämnde torde vara sugen på att släppa till första framstormande häst dock. Jag tror Alchemilla Rich är först framme och till den procenten blir det en fin spik att börja med. Framförallt då det är minus på värsta motståndarna, med dåligt läge för både Alvena samt Radysin, även distansminus för den förste. La Prinsess måste isåfall ha tur för att få se dagens ljus. Den jag är mest orolig för är dock Clara R.C som även hon kan vara snabbt framme för att överta.

AVD2: Hoppas helt enkelt på spets och slut för Pedro BI, känns som om han går ner i klass inför den här starten. Var dock kanske inte helt hundra förra starten.

AVD3: I min mening blir det antingen spetshästen (Hobard) eller bästa hästen (Da Vinci Boko) som vinner detta. Garderar man vidare kan Remus Tiki, som går bra bakifrån samt Absint vara fina outsiders till låg procent.

AVD4: Har Nadal Broline som utgångshäst här. Är den bästa hästen och vinner antagligen, men till den procenten från det läget måste jag gardera vidare. Amor Winner fortsätter utvecklas fint trots sina åtta år och tog en meriterande seger senast. Sensational Dream har väldigt höga toppar och har blivit lågt spelad på V75 några gånger. Plockar även med Maicon Face samt Countdown.

AVD5: Mina förhoppningar är att Söderkvist träffar rätt på startvolten och kan på så sätt vara framme tidigt för att till och med få överta ledningen. Isåfall ska motståndet vara väldigt bra för att kunna plocka ner hästen.

AVD6: Här tror jag mest på Hockey som vill köra i ledningen med Gilmour. Fin procent för spetshästen, även om den lär gå uppåt. Annars är väl Carpenter On Tor den bästa hästen och kan mycket väl gå förbi Gilmour på upploppet ifall det blir stumma ben.

Plockar många i dom två sista loppen, har dock utgång på 2 Officer C.D samt 3 Önas Jocke i sista.
Groknak (+5)
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 23:08   #15

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2521
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Angående andelsspelet så blir det totalt sex kuponger du får = 5 st. andelskvitton & 1 st. masterkvitto.

Masterkvittot ska du ha för där samlas småvinsterna som understiger utbetalningsnivån på respektive streckspel & spelkvitto.

Finns en del butiker som "fuskar" med detta & "glömmer" att även ge kunden masterkvittot...
Jobbar själv på ett ombud, Tror inte ovanstående fenomen är särskilt vanligt. Du menar på att ombud X framför näsan på kunden sorterar ut och tar bort ett kvitto (masterkvittot) för att blåsa kunden på en EVENTUELL vinst på dennes andel som sedan avrundas till masterkvittot denne lyckats lura kunden på.
Känns väldigt dålig business och blåsa sina kunder på småkronor (vinster som understiger 2kr/andel samt avrundningar som förs över till masterkvittot, tyg max en femma...)

Sen är det ombud som blåst/försökt blåsa kunder på storvinster, men det är en annan femma

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18409646.ab

Senast redigerad av Groknak den 2015-01-20 klockan 23:11.
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td