|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-01-15, 23:53 | #1 |
V65-Solvalla 16/1
Ser klart lätt ut på förhand i några av loppen.
Avd-1: 2-RC var riktigt bra i sin debut. Därefter satt han fast mot bra hästar som spelfavorit (Sapajo bl.a). Efter det slutade den att fungera, vet ej orsaken. Men kom tillbaka efter 4 månaders frånvaro senast o imponerade stort i en snabb 12- avslutning. Vann med krafter kvar o har säkert gått framåt ytterligare till denna start. Banan var dessutom inte som bäst den här dagen så underlaget spelar nog ingen roll. Har gått med skor varje gång dessutom. Är startsnabb o här bär det av mot spets o sen är loppet över. Bra spik att inleda med. 8- nurmos häst är fin. Men har inte setts som bäst ut i travet på slutet. Pausat ett tag nu o kan vara åtgärdad. Men från bricka 8 tror jag inte den slår en frisk Rally Cleo!!! Vill utfärda en storskräll för den som vill gardera. Själv blir det att lira TV med. Det är 5 CC som nu är kraftigt kuskförstärkt med T Jansson i sulkyn. Den har toppform för dagen. Bra spurt senast som sist in på upploppet. satt fast gången innan. Rolig skräll till ett högt odds... Avd-2: 8 Antagonista har imponerat stort vid sina 2 segrar i montén. Hon är stark o tål göra jobbet själv dessutom. På förhand är detta en straffspark mot öppet mål . De gäller bara att in den här klara vinnaren. Bakom finns det inte mkt som kan störa. Avd-3: Känns öppen. Inte grottat ner mig i nått. Men amatörlopp kan vara alla?? Avd-4: Inte kollat igenom loppet än. Kortlopp o hård körning att vänta? Skräll?? Avd-5: 10 Redéns DB är en häst utöver det vanliga. Visade vid sina 3 första starter att det här är något för framtiden. Grym senast efter stor markförlust. Vann åkandes till synes okörd. Redén uppåt o tror att med bakspår hjälp gå felfritt från start. (Het i voltstart). Bil stort plus. Han kommer få göra jobbet utvändigt , men har styrka att klara av det. Klar första häst, alt spik. 6 Reijos DE har visat prov på både styrka o startsnabbhet. Tror Uffe sänder den här direkt till tät o sen ska han slås därifrån. Tror han tar en längd på 4 Jormas DX. Travet är dock allt annat än klockrent på 6an. Så det blir en intressant värmning. Gick klart bäst med barfota bak. 1 RSE slog dock 6 när de möttes. Men är inte så snabb ut så det kan häxa. Den starten var dock 6an sämre i dessutom. Tror mkt på 10. Men kommer troligen att dubbla med 6. Avd-6: Ganska fint lopp. Dock inte pluggat igenom än. Redén ligger lågt på förhand annars är det en mkt fin häst. Gäller att hitta motbuden... Vad tror ni om avd-3.4.6??? Nån som kollat igenom dom loppen? |
|
2015-01-16, 01:25 | #2 |
StallReijoLiljendahl :
Danne edel har gjort kanonlopp hos oss. Formen sitter i. Bf fram o vanlig vagn imorn. Tror lite på Danne. Han är vår bästa chans imorn L'amour har vart ifrån ett tag, känns bra hemma, skor ro o vanlig vagn. Svårt att vinna direkt |
|
2015-01-16, 08:32 | #3 |
Äntligen, min favorit V65 på valla igen!
2015-01-16, 10:26 | #4 |
Montén:
Vissa nykomlingar jag ej vet nåt om i disciplinen deltar idag. Av det jag har sett: 8 Antagonista är bra och ska vara favorit på resultat och intryck. Vid vinsten på Axevalla satt dock 10 Västerbo Cointreau i ledningen in på upploppet, när allting skulle avgöras mellan 3 djur. Hästen valde galopp i det läget, men det var faktiskt svårt att se huruvida det var slutsålt eller ej. Given vid gardering! |
|
2015-01-16, 10:28 | #5 | |
Citat:
2015-01-16, 10:28 | #6 |
V65 på solvalla och uppsnack till V75. Det är fredagsmys!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
softpojk (+5) |
|
2015-01-16, 10:45 | #7 |
Jepp, två streck då jag vill se V.C. ifrån tätregionen & felfri ett helt lopp innan jag släpper den helt.
____________ Ja, likadant i sista avdelningen! Redén ligger så lågt det bara går om hästen på hemsidan. Inget jag betalar för. Vilken info spelar folk på? Endast Darius Boko får streck ifrån min sida av Daniels hästar. Jag gillar inte B.S. insatser alls såhär långt... |
|
2015-01-16, 10:49 | #8 | |
Citat:
2015-01-16, 10:56 | #9 |
Ser lite favoritbetonat ut idag tycker jag. Att Antagonista ska torska går inte att tro på. Har väntat på den hästen länge o verkar ha hittat sin gren i monte. Distansen är dessutom ett plus då hästen är riktigt stark. Sista ser knepigt ut o reden ligger ju riktigt lågt. Kincannon hanover borde duga rätt bra där om den vakna på rätt sida. den blandar o ger. Örjan bränner väl knappast med somebodylikeyouås heller. ser ut att va ett billigt lopp.
|
|
2015-01-16, 10:57 | #10 |
|
|
2015-01-16, 11:02 | #11 |
Daniel Redén @StallZet 22 minför 22 minuter sedan
Rascal Zet,halsopererad efter senaste starten, seg i jobb, mkt svårbedömd. Behöver loppet. 30 % just nu... |
|
2015-01-16, 11:04 | #13 |
dark xray rycker man skona fram på. Stallet menar att han behövde loppet sist o tror på chans. spetsläge dessutom.
|
|
2015-01-16, 11:12 | #14 |
Jorma kör väl? då borde det inte va chans till seger.