Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-13, 23:05   #136

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 130
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Egentligen en generell fråga, men eftersom jag inte observerat det tidigare så drar jag det i anknytning till denna omgång.

Jag hade tung gardering inför sista V4 och kände för att köra vidare och spela V3. Det gör jag nästan aldrig annars. Eftersom det bara var tre lopp att hålla reda på så satt jag och räknade på värdet/eventuell utdelning. Här börjar siffrorna skeva. Har ATG en smygande bonusandel som inte vill visa sig i listorna?
Rapporteringen i efterhand på webben visar att 213 andelar kvarstod efter andra V3-avdelningen, men det som ropades ut och visades i siffrorna var 214. Likadant i sista, där det blev sämsta möjliga utfall (favoritseger), 91 andelar kvar. Dock ska 92 andelar dela på potten när jag räknade på det bakvägen. Nu spelar det mindre roll med en spökandel fel när det är så många med, men ska jag vara konspiratorisk så kanske den spökandelen hoppat in och vunnit om någon av de 5 kusarna i sista som ingen hade andel på vunnit? Om man aktivt hedgar sina bet så är det ju en jämrans skillnad på vad man gör om det är en, två eller tre andelar man ska räkna på, kontra om det är hundratals.
Hur mycket kan man lita på ATG:s andelsrapportering? Någon som har insikt?

Differensen var här bara 20 kr per andel, men det är inexaktheten och osäkerheten som stör mig.
Folk som spelar på banorna kan välja streck inför varje lopp och därför ändras antalet.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 23:14   #137

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 4988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Folk som spelar på banorna kan välja streck inför varje lopp och därför ändras antalet.
Det var därför jag väntade till efteråt med att kolla antalet andelar. På slutet innan loppen justerades siffrorna till vad som borde varit korrekt, ändå tillkom det en andel efteråt. Det kan ju varit en person med en enda andel kvar på banan som inte valde och fick det enligt turordningen här, men varför justerar de då inte denna andelssiffra i efterhand?
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td