|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-01-13, 07:06 | #1 |
v64 Jägersro
Hur bra är Augustus F ? Bästa spikar? Skrällar? Låset?
nu kör vi |
|
2015-01-13, 07:50 | #2 |
Nu kör vi, men först V4 på Gävle, spelkassa till kvällen dado
2015-01-13, 13:36 | #3 |
Avd1 känns väldigt klurig. Bra silverhästar och emot står Donna Di Quattro.. Hon har ju visat starka insatser och knäckt från dödens flera gånger (Hårdare emot nu?).. Men så är det på Jägersro, spetsbana! Vinklad vinge! Både Mr Pellegrino och Caliber T.T är raketer bakom bilen.. Även Onirique är snabb ut.. Blir troligen hård körning över kort distans.
Går det komma undan billigt i detta lopp? Jag måste ha med minst 3, 7, 8 för att vara nöjd! |
|
2015-01-13, 13:41 | #4 | |
Citat:
Snabb ut och kommer nog dirigera loppet.. Men 80% jag vettifasen alltså.. Kikade lopparkivet och hittade 8/11 då Untersteiner kör slalom genom hela fältet med Dixie Exclusive och vinner då mot Augustus F bla (Dock Augustus från bakspår då).. I det loppet har det varit hård körning, frågan är väl mest här vem som kan sätta press på Augustus F och inte låta honom bestämma runt om. Hade pappa Untersteiner med haft en häst här hade jag låst på 2, 8.. Men nu kanske det lutar åt spik.. Jag är splittrad, som vanligt |
||
2015-01-13, 13:45 | #5 |
Roligt se Dante göra debut!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+3) |
|
2015-01-13, 13:58 | #6 | |
Citat:
Untersteiners stallform verkar vara på nedgång, en tillfällig eller långvarig? Tycker att Broslätts Rapide verkar vara intressant. Förvisso är spår 12 (Jägersro) nästan omöjligt. Rånlunds hästar går bra för tillfället. Första Takter är alltid intressant! Senast redigerad av Chiron den 2015-01-13 klockan 14:07. |
||
2015-01-13, 14:05 | #7 |
[QUOTE=Icewinner;398341]Augustus F är riktigt bra
Snabb ut och kommer nog dirigera loppet.. Men 80% jag vettifasen alltså.. Kikade lopparkivet och hittade 8/11 då Untersteiner kör slalom genom hela fältet med Dixie Exclusive och vinner då mot Augustus F bla (Dock Augustus från bakspår då).. I det loppet har det varit hård körning, frågan är väl mest här vem som kan sätta press på Augustus F och inte låta honom bestämma runt om. Hade pappa Untersteiner med haft en häst här hade jag låst på 2, 8.. Men nu kanske det lutar åt spik.. Jag är splittrad, som vanligt : Vad säger magkänslan? |
|
2015-01-13, 14:11 | #8 | |
[QUOTE=Major;398347]
Citat:
Blir 2,8.. Rensar bra! Augustus F visar upp lite osäkerhet då och då, speciellt från innerspåren bakom bilen! No return nu ! Senast redigerad av Icewinner den 2015-01-13 klockan 15:11. |
||
2015-01-13, 14:44 | #9 |
Ja då var man ingång igen Jägersro har ofta eller alltid en fin bana och det är högst troligt att det blir valfri balans idag, 5+ grader med regn. Jägersro är en typisk spetsbana där 3 av 5 vinner från den positionen, doseringen är kraftig i svängarna varför det blir svårare för hästar som ska jobba att komma till. Innerspåret har en liten nerförsbacke på upploppet vilket kan hjälpa trötta ben till slut.
avd1. I dessa typer av lopp vinner spetshästen i 50% av fallen vilket kan vara viktigt att ha med sig. Mr Pellegrino är ruskigt snabb från start och missar knappast spets här, han gör ofta sina bästa lopp därifrån och med tanke på att jägersro är en typisk spetsbana så kan det gå vägen, han visar lite dunkelform men med tanke på moståndet och positionen han kommer att få så bör det vara en lämplig chans. Onirique är även han kvick men inte kvick nog för att ta sig an en felfri mr pellegrino, Oniirique har gjort flera stabila och starka insatser här i Sverige, i vintras var han nere i Frankrike och stötte på tuffare djur hade kanske inte lika stora framgångar där som han har i sverige men han är klart intressant eftersom han visade bra fart senast efter galoppen (toppformen verkar snart vara där) Caliber tt vinner inte särskilt ofta nu mera men gjorde ett bra lopp från svårt läge senast, litet fält är bara plus för honom och kommer han till lär han bjuda upp till strid han har större chans än sina ynka 6% Donna di Quattro är ojämn men har kapacitet och fart för att vinna detta. Fyra hästar stänger igen loppet... avd2. I dessa typer av lopp skräller det ytterst sällan. Delicious Brown är en riktigt fin häst med framtiden framför sig, han vann senast på en mäkta imponerad stil före bl.a Suggar di poggio kommer ekipaget till spets så kan det bli repris idag. Lord Brodde kommer från formstall har kapacitet att utmana om segern men man ska betänka att läget kan fälla honom. Om han hittar ut i andra spår innan det är för sent är han mycket tidig. Swing Kronos är en fin typ som inte fått det att funka fullt ut, han har ruskiga fartresurser och den dagen han hittar sig själv och snappar upp mer rutin vinner han ett sånt här lopp med halva upploppet. Hemma bana är desutom plus förr honom. Ska bli kul att få se honom ikväll och jag tror Adrian har god tro på honom. avd3. Lärlingar och svårlöst, krävs kanske fler streck men statistiken säger att favoriten vinner 34% av dessa lopp medans andra favoriten tar ca 17% vilket ger 51%. Jag tager med mig Capone som alla på backen snackar gott om, detta är en häst med enorm kapacitet kan hitta spets här och om Joel får köra utan att någon tok trycker bör han ha vettig chans att trilla undan. X ray Brick är draget i loppet han är mycket bra i grunden och går bäst med barfota balans, mycket talar för att han kan gå så ikväll, han fick travet att flyta perfekt näst senast och han är mycket beroende att gå skolöst. Blir det tempo på loppet så kommer han plocka många skalper under slutrundan. Västerbro Darling var inne i en tuff spetsduell senast och gac sig motvilligt till slut, har en ganska hygglig kusk bakom sig och närmar sig hela tiden med stormsteg en seger. Står verkligen på tur för att vinna. avd4. Augustus F bör ha toppchans från ett perfekt läge han är van mycket tuffare hästar än detta och från ett fint framspår bakom bilen luktar det ledningen långa vägar. Han har 70%& chans att infria detta (7/10) Jag ser ingen anledning till att inte spika. Vill man gardera så är framför allt Dixie E mest angelägen hästen kan öppna bra utan att vara någon blixt hittar man sedan slagläge kan man duga långt, en plats är inte otänkbart. Mr Big har fina resurser men vinner inte specielt ofta. Nerone Bigi är sylvass på speed och körs nog på chans men kommer givetvis att fälla många om det klaffar för fullt. Kan vara rolig att ha med på en eventuell tvilling, kan ju få en 30 ggr kanske avd5 Ett rumphugget lopp där mycket avgörs i starten, mitt drag är Indian Shore som kommer köras resolut för spets senast fick man ge sig sista stegen men man ska också betänka att hästen hade varit ifrån sina vanliga rutiner eftersom han hade en mindre infektion, han tränar fint nu igen och biter ofta ifrån sig ganska bra från just ledningen. Spets statistiken är runt 47% på jägersro så med andra ord en spelvärd "ide"! Runnaway var bra senast i övertygande stil när man avgjorde enkelt via rygg ledaren får inte samma resa nu men kan räcka ändå känns dock lite väl överstreckad. Omerta' del Nord är en stark typ som säkerligen kommer att köras offensivt när tillfället ges eftersom han enbart har en speed och det är styrkan Han kan knäcka min ide om han är rejält jobbad inför detta och är farlig att glömma bort om man garderar. Magic Your Way kommer från formstallet Conrad L och är uppåt i form, kan tänkas. Miss my money är inte så tokig den heller men det måste nog klaffa ganska bra om han ska räcka. nr 12 har fin fart men har blivit bortlottad, nja.. Happy Loke har varit klen på slutet, troligtvis tappat formen!? Au Bismark kan mycket i ljusa stunder men har inte visat det på ett tag. Peng vore en framgång. avd6. Jag har svårt att förstå att Palermo Tårs blir favorit, har kollektivet missat att hästen startat på i monte på slutet? desutom ett svårt läge med tillägg. Nej den är helt felstreckad. Bort, bort, bort....Jupiter Rodney står fint inne på pengarna i detta handikapp lopp hittar kusken bara till spets så bör chansen vara mycket god han är van betydligt tuffare hästar än dessa han möter nu. Kanon Kopral har en otrolig formtopp han har flugit fram de två senaste starterna och sätt riktigt taggad ut med fulla linor över mål. Han hugger en seger när som helst och den kan mycket väl komma nu. Starbecks Macklo är ett annat roligt drag att lyfta fram hästen har två lopp innan för västen och närmar sig med stormsteg toppformen. Detta ä' en häst som har riktigt fin kapaciet och ett stall i form skall man alltid bevaka. Fixar han spåret kan han sänka alla över upploppet. National Pe är bäst med barfota dans och mycket tyder på att han får gå så ikväll, han är givetvis ett tidigt bud och mycket bättre chans än ynka 3%.. har man råd kan man strecka för fler. Falk Hålleryd gör det ofta bra när han går ner i klass men han vinner dock inte så ofta. Kanske plats!? Inovate Perlinni höll bara farten från invändigt läge senast, har ett bättre läge nu, plats? 144 Raders,, avd1. 2-3-7-8 (5-6) avd2. 1-4-8 (10) avd3. 4-9-10 (5-11) avd4. 2 Augustus F (8-11) avd5. 4 Indian shore (11-9) avd6. 4-5-6-11 (1-3) DD1. 4 Indian shore DD2. 4-5-6-11 * 50 God tur! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gyllaren (+15), johanl (+20), Torstens (+10), dumle (+20), MikaF (+10), asgaya3141 (+10) Senast redigerad av Klanke den 2015-01-13 klockan 14:52. |
|
2015-01-13, 15:08 | #11 |
[QUOTE=Klanke;398356]
avd4. Augustus F bör ha toppchans från ett perfekt läge han är van mycket tuffare hästar än detta och från ett fint framspår bakom bilen luktar det ledningen långa vägar. Han har 70%& chans att infria detta (7/10) Jag ser ingen anledning till att inte spika. Vill man gardera så är framför allt Dixie E mest angelägen hästen kan öppna bra utan att vara någon blixt hittar man sedan slagläge kan man duga långt, en plats är inte otänkbart. Mr Big har fina resurser men vinner inte specielt ofta. Nerone Bigi är sylvass på speed och körs nog på chans men kommer givetvis att fälla många om det klaffar för fullt. Kan vara rolig att ha med på en eventuell tvilling, kan ju få en 30 ggr kanske Tänker jag fel nu eller borde det inte ur perspektivet 'spelvärde' vara bäst att ta med just alla hästar i detta lopp utom just favoriten. Om vi värderar Augustus chans till 70%, men han är streckad till 80% så får vi ju bättre värde på alla hästar utom Augustus? (Nu vet vi ju dock inte om han kommer vara streckad till 80% vid spelstopp, men min tanke utgår givetvis från det) Inte meningen att klanka (Klanke) ned på det du skrivit utan är mer intresserad av en diskussion kring detta! Gillar dina analyser skarpt iaf! |
|
2015-01-13, 15:12 | #12 |
Klanke!
Är SS ute och cyklar som tror Miss My Money spetsar och leder runt om? |
|
2015-01-13, 15:18 | #13 | |
[QUOTE=Icewinner;398360]
Citat:
|
||
2015-01-13, 15:20 | #14 |
|
|
2015-01-13, 15:24 | #15 |
Nja en seger i fjol på 16 starter säger sitt hästen är inte så tokig för klassen men nog måste det klaffa. Tror att nr 4 har större chans men vi får se. Trav är trav
Helge (+3) |
|
2015-01-13, 15:36 | #16 |
Är man dum i huvudet om man spikar KHK Boko?
2015-01-13, 15:43 | #17 |
Dagens bästa ide är IDI. En kanonhäst rejält på väg uppåt. Överlägsen kapacitet i loppet och just nu bara 7%.
2015-01-13, 15:43 | #18 |
Stefan Persson om Beverly Boko (nr 13 avd 6):
"Beverly Boko har inte visat mycket på sistone och går hon inte bra nu kan det vara hennes sista start. Vi ändrar huvudlag. Istället för ett stängt huvudlag kommer hon tävla med norsk gas." Detta säger mig ingenting (Men det kanske säger er någonting). Det enda jag vet är att tränaren sa samma sak om Dream Derby förra veckan på Solvalla och då sprang den och vann! Kanske kusarna hör oss så på den märkliga grunden kanske det kan vara värt ett streck till 6% haha |
|
2015-01-13, 15:43 | #19 |
Idag vinner min häst Capone
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-01-13, 15:44 | #20 |
|
|
2015-01-13, 16:16 | #21 |
Kan man vara så tuff ta bort Jupiter rodney (pga skor ikväll inte gått på ett år)
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-01-13, 16:25 | #22 |
Örberg säger enligt atg.se att det blir barforta runt om. Fast det kanske är barfotaförbud som gäller idag eller? Men han är osäker på formen.
Senast redigerad av Chiron den 2015-01-13 klockan 16:27. |
|
2015-01-13, 16:28 | #23 |
Detta är rätt långsökt förstås, men har en riktig "bedövare" ikväll! 2 Hank Von Håleryd (V64-2) VET JAG att tidigare Färjestadstränaren Patrik Karlsson håller RIKTIGT HÖGT! Han var smällfin när han helt okörd lunkade i mål på en 17-tid ett kvallopp förra sommaren och han var därefter varit stenhårt betrodd i samtliga sina tre starter! Samtliga dessa har slutat med hejdlös startgalopp, men NU är det äntligen bilstart vilket förstås bör gynna honom! Visst, rätt bra hästar emot, men han har fart i sig och efter att som redan nämnts varit stenhårt betrodd i SAMTLIGA starter står det nu 2% på strecklistan från ett perfekt läge bakom bilen! DEFINIVT STRECKVÄRD!!!
2015-01-13, 16:32 | #24 | |
Citat:
|
||
2015-01-13, 16:54 | #25 | |
Citat:
"André Eklundh skickade nämligen ett SMS under eftermiddagen och frågade om nån mer än hans 5 Miss My Money kunde öppna. Jag ringde upp och påtalade att om hon öppnar som näst senast på Åby bär det mest troligt av mot ledningen och sedan är han av förklarlig anledning sugen på att testa där. Dock kan hon bli väl "skarp" varför ett helstängt inte är aktuellt utan det norska åker på. Fem streck totalt där den sistnämnde - efter snacket med André - givetvis är mest intressant!" / http://www.jagersro.se/index.cfm/s/T...yheter/id/3899 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5) |
||
2015-01-13, 16:55 | #26 |
35,00 V
6,00 P hos Bet365 testas med en liten slant alla dagar i veckan!!
2015-01-13, 17:10 | #27 |
|
|
2015-01-13, 17:11 | #28 |
Är Capone en bra favorit i lärlingsloppet? Samuelsson säger att 9 Västerbo Darling är stänkrädd?
Hur är det med 7 Papa Camto? Var ju en riktigt bra häst. Är hästen förberedd? |
|
2015-01-13, 17:24 | #29 |
Vilka av Lugauers hästar ska gå med den "ökända" jänkarvagnen?
|
|
2015-01-13, 17:25 | #30 |
V64 Jägersro
1. 2,3,7,8 2. 4 3. 4 4. 2 5. 4,9,11,12 6. 1,3,4,6
|
2015-01-13, 17:27 | #31 | |
Citat:
"Bästa chansen dyker upp i V64-3, där Halmstadtränaren har två hästar till start. Capone kommer från seger och har vettigt spår idag. – Han har varit nere i djupa dalgångar för mig, men tränar bra och senaste starten var ett fall framåt. Jag vet inte hur han kan öppna och Joel (Uhrberg) får försöka få iväg honom så gott det går. Det är inte livsviktigt med ledningen och jag är nöjd bara han ett bra lopp, säger Carl-Otto. Som har Papa Camto med i samma lopp. – Han började bra, men sedan ahr det bara kluddat för honom. Hästen tränar bra och dagens start blir ett prov på var han står. Han hade behövt bättre läge för att räknas." Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+1) |
||
2015-01-13, 17:30 | #32 |
Inte så värst positiv angående Capone? Svårt lopp!
|
|
2015-01-13, 18:15 | #34 |
Onrigoue i avd 1 må ha mött bra hästar och har bra tider men att som SS gör att ranka en häst med en vinst på senaste 13 starterna och som bäst fyra i de fem senaste som etta köper jag inte....Visst kan den vinna men håller nog pellegrino före eftersom jag tror den tar spets Tycker första ser lite halvsvårt ut...Ingen häst som är en segermaskin där....
Chiron (+1) Senast redigerad av MikaF den 2015-01-13 klockan 18:24. |
|
2015-01-13, 18:26 | #35 | |
Citat:
MikaF (+5) |
||
2015-01-13, 18:31 | #36 |
Då är det dags igen.
Avd 1: Låser jag med tre hästar. 2-7-8 Avd 2: Målar jag på, svårt för mig att hitta någon som sticker ut mer än övriga. Avd 3: I efterhand har jag nog insett en miss här. men jag har spikat 9 Västerbo Darling, av olika anledningar. en osäkerhet, men sjukt kapabel och har krafter i sig, gå felfritt avvakta där bak i starten, sen myser du i ett yttre spår. Avd 5: Hallå, jag måste spika KHK Boko. Tror spåret faktist gynnar, slipper bli låst. är rätt seg ut. så detta passar bättre än 1640! 500 extra meter att jobba. Nu kör vi! Fan, synd i första loppet med 10an. klart bäst. smart av kusken till Randal att låsa tills den inte han förbi, eller fräckt kanske. Ja ja spelade vinnare på 10an. Återigen, nu kör vi. Önskar alla lycka till o.s.v.
2015-01-13, 18:32 | #37 |
Spids heste
afd 1:7 Mr Pellegrino
afd 2:4 Delicious Brown afd 3:3 Källna Orlando afd 4:2 Augustus F afd 5:6 Magic Your Way afd 6:6 Jupiter Rodney ,men også 4 Korpral Kanon og 1 Innovate Pellini så da er fler startsnaber heste i dette løb |
|
2015-01-13, 18:33 | #38 |
Håller med och så jäkla dålig är inte kusken..... Bara halvdålig el halvbra :-)
Chiron (+1) |
|
2015-01-13, 18:37 | #39 |
Jag tar med även 6 an i första även om långsökt men Takter och Jägersro är ofta en vinnande kombination
|
|
2015-01-13, 18:42 | #40 | |
Citat:
|
||
2015-01-13, 18:46 | #41 | |
Citat:
"Övriga 20% i den spelformen fick 6 Magic Your Way som jag varnat för tidigare. I slutet av maj ifjol hade han liknande förutsättningar och spetsade då och gick 14,5 full väg bakom Young Farmer. Motståndet är likvärdigt den här gången och som skräll är han intressant igen och måste alltså provas på DD då jag tror han spetsar och med tanke på Lugauers form för dagen kanske han vill prova honom där igen. Bra spelvärde som endast 4%-are!" Gärna snygg Conrad #sevärd |
||
2015-01-13, 18:47 | #42 |
undra hur man ska göra med mr pellegrino ikväll , en häst man kommer allt som oftast fel på.
urdålig senast men att man ska ta bort den givna spetshästen från kupongen känns ju sisådär. beslutsångest !!! |
|
2015-01-13, 18:53 | #43 |
Får börja med att gratulera Dante Kolgjini till en snygg debutseger!
1) Spik 2 - Startsnabb, men kanske inte kan stå emot Mr Pellegrino. Man behöver dock inte spets för att vinna. 2) Spik 4 - Lord Brodde uppåt, men Lövgren är lite försiktig. Swing Kronos tror inte Adrian vinner idag, behöver loppet. Min spik ska stå distans bra. 3) 3,4,5,6,9,11 - Öppet lopp! 4) Spik 2 - Toppchans! 5) 4,5,6,9,11,12 - Mina streck ska räcka mer än väl. 6) 1,3,4,6 - Tilläggshästarna får svårt idag, så fyra streck känns rätt bra. |
|
2015-01-13, 19:03 | #44 |
Avd-6: Nr 4 Korpral Kanon i sista känns som spets o slut. Fräck spik!
|
|
2015-01-13, 19:04 | #45 |
|
|
2015-01-13, 19:06 | #46 |
Felpost
Senast redigerad av fusbar den 2015-01-13 klockan 19:12. |
|
2015-01-13, 19:07 | #47 |
Jag har spikat 2 Onrique i första.
Hästen har inte gjort någon glad i de senaste sverigestarterna. Ej heller i Frankrike. Men den ser förbaskat fin ut. Därför min spik. |
|
2015-01-13, 19:11 | #48 |
Förstår inte Juuls styrning.
mackpeter (+1) |
|
2015-01-13, 19:11 | #49 |
Haha fy fan så värdelöst... Plockade bort Donnan från kupongen då det bara var platschans enligt stallet.
|
|
2015-01-13, 19:11 | #50 |
ThomaS m-TJA
3 Donna di Quattro (3. løb) var vældig fin ved sejren næstsidst, og ligeså fin senest, men var bare uheldig. Fik en dårlig ryg og blev trukket ned gennem feltet. Fejlede i opløbet fordi det gik for stærkt. Staldens bedste chance i løbet,
|
|
2015-01-13, 19:11 | #51 |
fusbar (+5) Senast redigerad av Helge den 2015-01-13 klockan 19:15. Anledning: tips till fusbar att flytta post, fixat nu. |
|
2015-01-13, 19:14 | #52 |
Såg inte bong-tråden. Tack!
Helge (+5) |
|
2015-01-13, 19:16 | #53 |
HE HE |
|
2015-01-13, 19:16 | #54 |
Jag kommer få ångra min spik på capone och pellini. Men så kan det va ibland
|
|
2015-01-13, 19:18 | #55 |
Miss direkt i första.Mycket möjligt att Uhrberg kan ställa till det för Travnets enda spik (nr 4) i avd.2.
1 - 2,7 2 - 1,2,4 3 - 4,9,11 4 - 2 5 - 4,12 6 - 3,6 |
|
2015-01-13, 19:22 | #56 |
Nu när det snackats så mycket om Hank Håleryd så får jag ju testa en tvilling 2-4.
|
|
2015-01-13, 19:23 | #57 |
Med än så länge , men avgörs i nästa. Spikade Swing Kronos....känns väl sådär....Adrian låg tydligen lågt, inte så vanligt i det stallet.... men fartmässigt och någorlunda form så borde den ta detta i Luddeland
|
|
2015-01-13, 19:26 | #58 |
Jag tycker att Happy Loke i avd 5 verkar vara ett roligt skrällbud
|
|
2015-01-13, 19:27 | #59 |
När Adrian väl sätter sig bakom en häst så spelar det ingen roll alls vad han sagt. Offensivt punkt slut
MikaF (+5) |
|
2015-01-13, 19:27 | #60 |
Ni bara tjatar på om ert spel.
Visst, trav handlar mycket om spelet men man måste se till sporten i sig också och det gör man inte om man inte ens nämner Dante Kolgjinis debutseger idag! GRATTIS DANTE! |
|
2015-01-13, 19:29 | #63 |
Redan gjort i Allt Om Trav tråden
AndyMart (+10) |
|
2015-01-13, 19:30 | #64 |
Håll dig till topic.
2015-01-13, 19:35 | #65 |
|
|
2015-01-13, 19:35 | #66 |
Perssons sabbade segern för Adrian. Surt...
|
|
2015-01-13, 19:37 | #67 |
sjukt man missar på conrad med tanke på stallformen :(
|
|
2015-01-13, 19:37 | #68 |
Adrian kör bort segern!
|
|
2015-01-13, 19:37 | #69 |
|
|
2015-01-13, 19:37 | #70 |
Svårt att styra en galopperande häst exakt rakt fram men helt klart blev flera ekipage störda.
|
|
2015-01-13, 19:39 | #71 |
Inte för att jag är något fan av familjen Kolgjini men det är väl knappast Adrians fel att hästen bredvid galopperar och styr in i hans ekipage?
Tycker det var en stark prestation med tanke på att han kostade på sig en galopp. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ante30 (+5) |
|
2015-01-13, 19:41 | #72 |
Makalöst resultat! Får gärna vinna mera, snygg Conrad. #sevärd
Ante30 (+5) |
|
2015-01-13, 19:42 | #73 |
Siktar Johan hit med Dixie?
https://www.travsport.se/sprop?komma...er&propIndex=3 Måste bli oplacerad då... |
|
2015-01-13, 19:45 | #74 | |
Citat:
___________ Sagarmäthä! Härligt platsodds, nära tvilling.(Dock höll det på att bli ingenting alls...) Skönt få betalt på den! ___________ Vad vet du om sista loppet idag? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+1) |
||
2015-01-13, 19:47 | #75 |
Nu har jag gjort nåt som jag aldrig har gjort förut.
Lirat v/p på Elin Nordqvist Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+10) |
|
2015-01-13, 19:48 | #76 |
|
|
2015-01-13, 19:49 | #77 |
[QUOTE=Voltstart;398463]Ja...lite "juck" ala lill-goopen där. Vad ska farsan säga? Killen verkar fatta hur man driver vid målgång iallafall! Intressant!
___________ Kostade dock. Kolgjini Dante, avstängning 150127-150209, övrig felaktig drivning. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+5) |
|
2015-01-13, 19:50 | #78 |
Dagens DD är given
Magic Your way mot Strabec's Macklo.... Ska casha in på Lugauers framgångseufori Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5) |
|
2015-01-13, 19:52 | #79 | |
Citat:
Idag är en jävla oturs dag för min del, så fråga inte om du tänkte fråga.
2015-01-13, 19:56 | #80 |
SÅJA !! Men sjukt synd man missar på conrad på 5 häst.
|
|
2015-01-13, 19:57 | #81 |
|
|
2015-01-13, 19:57 | #82 |
|
|
2015-01-13, 19:57 | #83 |
jep bra vå der 100 |
|
2015-01-13, 19:57 | #84 |
|
|
2015-01-13, 19:58 | #85 |
Fan va snyggt! Grattis. *ryggdunk*
2015-01-13, 19:58 | #86 |
|
|
2015-01-13, 19:58 | #87 |
|
|
2015-01-13, 19:59 | #88 |
tackar , Nordström lät uppåt och skulle ju köras i ledningen.
|
|
2015-01-13, 20:01 | #89 |
|
|
2015-01-13, 20:03 | #90 |
Jag är helt iskall men har 1,4,6 på min v4.
Ante30 (+1) |
|
2015-01-13, 20:08 | #91 |
Spelar vinnare på Dixie Exclusive. 1,30 i odds är löjligt på en häst som galopperade senast
|
|
2015-01-13, 20:15 | #92 |
Hur kan inte Ingves lyckas hålla rygg på Augustus med Icebear...
|
|
2015-01-13, 20:15 | #93 |
Nu ska ju inte Stefan torska det här, även om innerspåret verkar sugande idag. Gillar inte att Runaway Gardenia nu ska gå med skor då jag även har den spik på V4.
|
|
2015-01-13, 20:17 | #94 |
|
|
2015-01-13, 20:20 | #95 |
SÅ MR JUUL mand!!!
nu håber jeg at du vinder med OMERTA' DEL NORD* som du selv sagde alt andet end sejr er fiasko.... så top shanse der og odds over 2,0 er ren GAVE !!!
kasse (+5) |
|
2015-01-13, 20:22 | #96 |
Någpn som vet vilken balans Miss My Money har ikväll? funderar på vinnarspel
|
|
2015-01-13, 20:26 | #99 |
Fel av mej Adrian kör inte bort Sving Kronos störd annars vinner han!
|
|
2015-01-13, 20:28 | #100 |
WAU ODDS 5,6 |
|
2015-01-13, 20:29 | #101 |
|
|
2015-01-13, 20:32 | #102 |
6 Magic Your Way er spids hest |
|
2015-01-13, 20:32 | #103 |
|
|
2015-01-13, 20:33 | #104 |
Bäst barfota och Juul ligger lågt.
Voltstart (+2) |
|
2015-01-13, 20:33 | #105 |
Sving Kronos |
|
2015-01-13, 20:35 | #106 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Nu kör vi herr Conrad, SOS tack
|
2015-01-13, 20:35 | #107 |
Bankar för fan allt på 12 KHK nu!
med allt menar jag inte allt, utan mer än mindre. eller va säger man? Ja spelar hårt säger man nog! så ja spelar hårt! fan ja har ju råd och trivs med livet, varför inte? torskar ja.. vinner ja en annan dag. fan blir lack på frankrike, hur vågar alla åka ditt nu när alla vill göra terror dåd där? vill inte vara dissrespekt mot någon, men man måste väl va försiktig i livet. vincennes är väl ett ulimat mål för en terror? lite poliser mkt folk, sorry tappade topic helt.. men ibland så kommer tankarna bara ur en.. JOBBA 12 nu!!!!! men 5 du får också Men måste gardera lite, vinnar spel på saknar mina pengar & 12an hamnar med, 50kr Men hoppas 12 vinner.. men gör inget om 5 vinner om man säger så, sorry lite full så orkar inte skriva mer än simpla rader.
2015-01-13, 20:39 | #108 |
Han satt kvar med Runaway när de gick ut bakom och spurtade storstilat, men var ju chanslös när han inte körde i tid.
|
|
2015-01-13, 20:39 | #109 |
JOHNNY TAKTER
er JOHNNY TAKTER og ikke JULLMAND.....tid ti pansion?
|
|
2015-01-13, 20:42 | #111 |
juul borde kunna bättre med den resan... 9 gick otroligt fort till slut!
|
|
2015-01-13, 20:44 | #112 | |
Citat:
|
||
2015-01-13, 20:48 | #113 |
nån som har koll om 11 national pe ska gå i bike ?
|
|
2015-01-13, 20:51 | #114 |
Tack, jo hade KHK Boko som hästen relativt innan start på V64. Tyckte spåret gynnade då jag slog bort faktorn att den skulle sitta fast, och dessa 500 extra meter från 1640 skulle passa perfekt då den är trög i starten ibland.
Nu hoppas jag på att 3 Falk Håleryd vinner för stora pengar. Men 3, 4, 6, 13, 14 får också vinna. Dock är jag körd på V64. Men kan få tre femmor! ¨ Hoppas det går bra för er andra. Gött och sätta en häst man tror stenhårt på, när man haft lite oflyt dagen innan. Eller, denna dag. jag har haft det bra med o hitta spikar som inte ör favoriter, men sen när de ska skrälla joggar favoriterna hem vinsterna.
2015-01-13, 20:51 | #115 | |
Citat:
|
||
2015-01-13, 20:51 | #116 |
Softpojk: Kul å se att du tippar efter egen skalle med bra tanke bakom! Självklart var 12 hästen i loppet när värsta motståndarna kör med skor på. Bra!
(Indianen var ju iskall som spelobjekt och vinstobjekt överlag. Seger i blufflopp & halvkass till slut, dvs seg avslutare.) Min "galna" följehäst Bismarcken visade form i skymundan. Snart rätt sällskap å tid för platsspel! Vad tror du i dd2? |
|
2015-01-13, 20:54 | #117 |
tycker att platsoddset på starbecks
macklo Ser smaskigt ut än så länge. 3,3- 5, 1 |
|
2015-01-13, 20:58 | #118 |
K.H.K Boko var även Ottos spel idag.Sen har han 3,4,5,6,13 14 i andra DD.n
|
|
2015-01-13, 21:03 | #119 |
HAHAHAHA Jagat hästen i över 1 år och när man väl ger upp så vinner den med en gäspning till fantasiodds. Skorna på till på köpet
|
|
2015-01-13, 21:03 | #120 | |
Citat:
|
||
2015-01-13, 21:04 | #121 | |
Citat:
|
||
2015-01-13, 21:06 | #122 |
Vad sysslade söderqvist med förresten? Varför börjar han backa när han ser att luckan lär komma om han sitter kvar?
|
|
2015-01-13, 21:07 | #123 | |
Citat:
I dd2 så trodde jag väl mer på 3 än 13. 13 tog ja bort som spik då dem dissade hästen innan att dem skulle sluta tävla me den blabla. men vad gör det? 50 kronor på DD vinner jag och totalt 3 st femmor o en del 4or.. så det är är väl helt ok Nä, är rätt full nu. måste sova. godnatt chefen!
2015-01-13, 21:07 | #124 |
Usch...den så länge formsvaga hästen behövde jag inte idag!
Klass slog form eller form på g? Nya tag imorrn! |
|
2015-01-13, 21:09 | #125 | |
Citat:
Kör du själv eller bolagsspel på V64? |
||
2015-01-13, 21:11 | #126 | |
Citat:
Min raka DD vart ju 12-3. Men hade 13 med på garderingen. Spelar alltid själv på V64. Själv då?
2015-01-13, 21:18 | #127 | |
Citat:
Idioti så här i efterhand... |
||
2015-01-13, 21:20 | #128 | |
Citat:
Troligen det skönaste inlägget jag läst här, också ett sätt att hitta en vinnare Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+10) |
||
2015-01-13, 21:25 | #129 |
Snygg spik på KHK Boko och grattis softpojk! Men "3 st femmor o en del 4or" får jag inte riktigt ihop mtp dina tankar i första och tredje.
Själv spelade jag bara DD och det gick inget vidare. 6,12 - 1,5 = galoppfest! Nya tag |
|
2015-01-13, 21:31 | #130 |
Rätt bra att få 5 rätt när man bommar ett lås och en spik men grattis endå
|
|
2015-01-13, 21:33 | #131 |
Hård lir igen, sista loppet. flaskan är inte slut ännu! 8 Dogge bör vinna & hoppas denna lus gör det.
OHPH... Oj, fyllan som talar. tänkte helt fel och vart chockad när ja uppdate(a) atg kontot, men förstog sen snabbt mitt fel, jag hade totalt FYRA. FYROR, blandar ihop v86 och v75 och allt möjligt. men under v64 så vann jag allt som allt fyra fyror och 50kr på dd:n. Nu i lopp 10 hoppas ja på häst 8. Är de galopp imorgon? galopp e kul, dom springer ju så fort. Men klantigt av mig att inte ta med vinnare i Avd 1. men kan inte ångra mitt spel, då jag såg denna som snäppet sämre. sorry för falska förhoppnignar, men ibland blir de fel i huvudkontoret, men skönt med DDn iaf juste glömde, vann ju vinnare på lusen 12 God kväll Fel igen, hade 5 fyror. 3 på en lapp 2 på en annan. men gick back på båda
Trav är kul. Senast redigerad av softpojk den 2015-01-13 klockan 21:35. |
|
2015-01-13, 21:37 | #132 | |
Citat:
Ändrat huvudlag på klasshästen i gänget å jag streckar inte på flera häst! Uselt spelat och bara att ta med sig. Det handlar om en V75-krabat som gjorde topplopp ifrån tillägg för inte så länge sedan... Trav är skoj! (Spela uselt är lätt hänt.) RED: Hur f-n kan V4 ge över 7 lax med Augustus? Jobbigt missa när man har KHK klar för sig som spelvärd spik och Augustus vinner som en av "måstevinnarna" runtomkring. Onödigt att missa är känslan å jag hoppas det blir få sådana missade V4:or i år. Vilken individ Ciceron Silas är! Love You:are, när handlar Berghs hockeypojkar? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) Senast redigerad av Voltstart den 2015-01-13 klockan 21:50. |
||
2015-01-13, 21:39 | #133 |
Man får hoppas att Dante får sig en uppläxning av Ludde idag trots segern. Har full förståelse för det, hade jag gjort debut som 15-åring i den familjen hade jag också gjort precis allt för att plocka hem segern, men sådär ska man inte driva hästar och det hoppas jag att han får berättat för sig från farsan också utöver straffet han fick!
I övrigt grymt snyggt kört för att vara första loppet, riktigt kylig styrning från start till mål!
2015-01-13, 21:41 | #134 |
Grönt är roligare än rött. fyfan vad ATG live laggar ibland
2015-01-13, 22:01 | #135 |
Egentligen en generell fråga, men eftersom jag inte observerat det tidigare så drar jag det i anknytning till denna omgång.
Jag hade tung gardering inför sista V4 och kände för att köra vidare och spela V3. Det gör jag nästan aldrig annars. Eftersom det bara var tre lopp att hålla reda på så satt jag och räknade på värdet/eventuell utdelning. Här börjar siffrorna skeva. Har ATG en smygande bonusandel som inte vill visa sig i listorna? Rapporteringen i efterhand på webben visar att 213 andelar kvarstod efter andra V3-avdelningen, men det som ropades ut och visades i siffrorna var 214. Likadant i sista, där det blev sämsta möjliga utfall (favoritseger), 91 andelar kvar. Dock ska 92 andelar dela på potten när jag räknade på det bakvägen. Nu spelar det mindre roll med en spökandel fel när det är så många med, men ska jag vara konspiratorisk så kanske den spökandelen hoppat in och vunnit om någon av de 5 kusarna i sista som ingen hade andel på vunnit? Om man aktivt hedgar sina bet så är det ju en jämrans skillnad på vad man gör om det är en, två eller tre andelar man ska räkna på, kontra om det är hundratals. Hur mycket kan man lita på ATG:s andelsrapportering? Någon som har insikt? Differensen var här bara 20 kr per andel, men det är inexaktheten och osäkerheten som stör mig. |
|
2015-01-13, 23:05 | #136 | |
Citat:
|
||
2015-01-13, 23:14 | #137 |
Det var därför jag väntade till efteråt med att kolla antalet andelar. På slutet innan loppen justerades siffrorna till vad som borde varit korrekt, ändå tillkom det en andel efteråt. Det kan ju varit en person med en enda andel kvar på banan som inte valde och fick det enligt turordningen här, men varför justerar de då inte denna andelssiffra i efterhand?
|
|
|