|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-01-13, 07:06 | #1 |
v64 Jägersro
Hur bra är Augustus F ? Bästa spikar? Skrällar? Låset?
nu kör vi |
|
2015-01-13, 07:50 | #2 |
Nu kör vi, men först V4 på Gävle, spelkassa till kvällen dado
2015-01-13, 13:36 | #3 |
Avd1 känns väldigt klurig. Bra silverhästar och emot står Donna Di Quattro.. Hon har ju visat starka insatser och knäckt från dödens flera gånger (Hårdare emot nu?).. Men så är det på Jägersro, spetsbana! Vinklad vinge! Både Mr Pellegrino och Caliber T.T är raketer bakom bilen.. Även Onirique är snabb ut.. Blir troligen hård körning över kort distans.
Går det komma undan billigt i detta lopp? Jag måste ha med minst 3, 7, 8 för att vara nöjd! |
|
2015-01-13, 13:41 | #4 | |
Citat:
Snabb ut och kommer nog dirigera loppet.. Men 80% jag vettifasen alltså.. Kikade lopparkivet och hittade 8/11 då Untersteiner kör slalom genom hela fältet med Dixie Exclusive och vinner då mot Augustus F bla (Dock Augustus från bakspår då).. I det loppet har det varit hård körning, frågan är väl mest här vem som kan sätta press på Augustus F och inte låta honom bestämma runt om. Hade pappa Untersteiner med haft en häst här hade jag låst på 2, 8.. Men nu kanske det lutar åt spik.. Jag är splittrad, som vanligt |
||
2015-01-13, 13:45 | #5 |
Roligt se Dante göra debut!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+3) |
|
2015-01-13, 13:58 | #6 | |
Citat:
Untersteiners stallform verkar vara på nedgång, en tillfällig eller långvarig? Tycker att Broslätts Rapide verkar vara intressant. Förvisso är spår 12 (Jägersro) nästan omöjligt. Rånlunds hästar går bra för tillfället. Första Takter är alltid intressant! Senast redigerad av Chiron den 2015-01-13 klockan 14:07. |
||
2015-01-13, 14:05 | #7 |
[QUOTE=Icewinner;398341]Augustus F är riktigt bra
Snabb ut och kommer nog dirigera loppet.. Men 80% jag vettifasen alltså.. Kikade lopparkivet och hittade 8/11 då Untersteiner kör slalom genom hela fältet med Dixie Exclusive och vinner då mot Augustus F bla (Dock Augustus från bakspår då).. I det loppet har det varit hård körning, frågan är väl mest här vem som kan sätta press på Augustus F och inte låta honom bestämma runt om. Hade pappa Untersteiner med haft en häst här hade jag låst på 2, 8.. Men nu kanske det lutar åt spik.. Jag är splittrad, som vanligt : Vad säger magkänslan? |
|
2015-01-13, 14:11 | #8 | |
[QUOTE=Major;398347]
Citat:
Blir 2,8.. Rensar bra! Augustus F visar upp lite osäkerhet då och då, speciellt från innerspåren bakom bilen! No return nu ! Senast redigerad av Icewinner den 2015-01-13 klockan 15:11. |
||
2015-01-13, 14:44 | #9 |
Ja då var man ingång igen Jägersro har ofta eller alltid en fin bana och det är högst troligt att det blir valfri balans idag, 5+ grader med regn. Jägersro är en typisk spetsbana där 3 av 5 vinner från den positionen, doseringen är kraftig i svängarna varför det blir svårare för hästar som ska jobba att komma till. Innerspåret har en liten nerförsbacke på upploppet vilket kan hjälpa trötta ben till slut.
avd1. I dessa typer av lopp vinner spetshästen i 50% av fallen vilket kan vara viktigt att ha med sig. Mr Pellegrino är ruskigt snabb från start och missar knappast spets här, han gör ofta sina bästa lopp därifrån och med tanke på att jägersro är en typisk spetsbana så kan det gå vägen, han visar lite dunkelform men med tanke på moståndet och positionen han kommer att få så bör det vara en lämplig chans. Onirique är även han kvick men inte kvick nog för att ta sig an en felfri mr pellegrino, Oniirique har gjort flera stabila och starka insatser här i Sverige, i vintras var han nere i Frankrike och stötte på tuffare djur hade kanske inte lika stora framgångar där som han har i sverige men han är klart intressant eftersom han visade bra fart senast efter galoppen (toppformen verkar snart vara där) Caliber tt vinner inte särskilt ofta nu mera men gjorde ett bra lopp från svårt läge senast, litet fält är bara plus för honom och kommer han till lär han bjuda upp till strid han har större chans än sina ynka 6% Donna di Quattro är ojämn men har kapacitet och fart för att vinna detta. Fyra hästar stänger igen loppet... avd2. I dessa typer av lopp skräller det ytterst sällan. Delicious Brown är en riktigt fin häst med framtiden framför sig, han vann senast på en mäkta imponerad stil före bl.a Suggar di poggio kommer ekipaget till spets så kan det bli repris idag. Lord Brodde kommer från formstall har kapacitet att utmana om segern men man ska betänka att läget kan fälla honom. Om han hittar ut i andra spår innan det är för sent är han mycket tidig. Swing Kronos är en fin typ som inte fått det att funka fullt ut, han har ruskiga fartresurser och den dagen han hittar sig själv och snappar upp mer rutin vinner han ett sånt här lopp med halva upploppet. Hemma bana är desutom plus förr honom. Ska bli kul att få se honom ikväll och jag tror Adrian har god tro på honom. avd3. Lärlingar och svårlöst, krävs kanske fler streck men statistiken säger att favoriten vinner 34% av dessa lopp medans andra favoriten tar ca 17% vilket ger 51%. Jag tager med mig Capone som alla på backen snackar gott om, detta är en häst med enorm kapacitet kan hitta spets här och om Joel får köra utan att någon tok trycker bör han ha vettig chans att trilla undan. X ray Brick är draget i loppet han är mycket bra i grunden och går bäst med barfota balans, mycket talar för att han kan gå så ikväll, han fick travet att flyta perfekt näst senast och han är mycket beroende att gå skolöst. Blir det tempo på loppet så kommer han plocka många skalper under slutrundan. Västerbro Darling var inne i en tuff spetsduell senast och gac sig motvilligt till slut, har en ganska hygglig kusk bakom sig och närmar sig hela tiden med stormsteg en seger. Står verkligen på tur för att vinna. avd4. Augustus F bör ha toppchans från ett perfekt läge han är van mycket tuffare hästar än detta och från ett fint framspår bakom bilen luktar det ledningen långa vägar. Han har 70%& chans att infria detta (7/10) Jag ser ingen anledning till att inte spika. Vill man gardera så är framför allt Dixie E mest angelägen hästen kan öppna bra utan att vara någon blixt hittar man sedan slagläge kan man duga långt, en plats är inte otänkbart. Mr Big har fina resurser men vinner inte specielt ofta. Nerone Bigi är sylvass på speed och körs nog på chans men kommer givetvis att fälla många om det klaffar för fullt. Kan vara rolig att ha med på en eventuell tvilling, kan ju få en 30 ggr kanske avd5 Ett rumphugget lopp där mycket avgörs i starten, mitt drag är Indian Shore som kommer köras resolut för spets senast fick man ge sig sista stegen men man ska också betänka att hästen hade varit ifrån sina vanliga rutiner eftersom han hade en mindre infektion, han tränar fint nu igen och biter ofta ifrån sig ganska bra från just ledningen. Spets statistiken är runt 47% på jägersro så med andra ord en spelvärd "ide"! Runnaway var bra senast i övertygande stil när man avgjorde enkelt via rygg ledaren får inte samma resa nu men kan räcka ändå känns dock lite väl överstreckad. Omerta' del Nord är en stark typ som säkerligen kommer att köras offensivt när tillfället ges eftersom han enbart har en speed och det är styrkan Han kan knäcka min ide om han är rejält jobbad inför detta och är farlig att glömma bort om man garderar. Magic Your Way kommer från formstallet Conrad L och är uppåt i form, kan tänkas. Miss my money är inte så tokig den heller men det måste nog klaffa ganska bra om han ska räcka. nr 12 har fin fart men har blivit bortlottad, nja.. Happy Loke har varit klen på slutet, troligtvis tappat formen!? Au Bismark kan mycket i ljusa stunder men har inte visat det på ett tag. Peng vore en framgång. avd6. Jag har svårt att förstå att Palermo Tårs blir favorit, har kollektivet missat att hästen startat på i monte på slutet? desutom ett svårt läge med tillägg. Nej den är helt felstreckad. Bort, bort, bort....Jupiter Rodney står fint inne på pengarna i detta handikapp lopp hittar kusken bara till spets så bör chansen vara mycket god han är van betydligt tuffare hästar än dessa han möter nu. Kanon Kopral har en otrolig formtopp han har flugit fram de två senaste starterna och sätt riktigt taggad ut med fulla linor över mål. Han hugger en seger när som helst och den kan mycket väl komma nu. Starbecks Macklo är ett annat roligt drag att lyfta fram hästen har två lopp innan för västen och närmar sig med stormsteg toppformen. Detta ä' en häst som har riktigt fin kapaciet och ett stall i form skall man alltid bevaka. Fixar han spåret kan han sänka alla över upploppet. National Pe är bäst med barfota dans och mycket tyder på att han får gå så ikväll, han är givetvis ett tidigt bud och mycket bättre chans än ynka 3%.. har man råd kan man strecka för fler. Falk Hålleryd gör det ofta bra när han går ner i klass men han vinner dock inte så ofta. Kanske plats!? Inovate Perlinni höll bara farten från invändigt läge senast, har ett bättre läge nu, plats? 144 Raders,, avd1. 2-3-7-8 (5-6) avd2. 1-4-8 (10) avd3. 4-9-10 (5-11) avd4. 2 Augustus F (8-11) avd5. 4 Indian shore (11-9) avd6. 4-5-6-11 (1-3) DD1. 4 Indian shore DD2. 4-5-6-11 * 50 God tur! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gyllaren (+15), johanl (+20), Torstens (+10), dumle (+20), MikaF (+10), asgaya3141 (+10) Senast redigerad av Klanke den 2015-01-13 klockan 14:52. |
|
2015-01-13, 15:08 | #11 |
[QUOTE=Klanke;398356]
avd4. Augustus F bör ha toppchans från ett perfekt läge han är van mycket tuffare hästar än detta och från ett fint framspår bakom bilen luktar det ledningen långa vägar. Han har 70%& chans att infria detta (7/10) Jag ser ingen anledning till att inte spika. Vill man gardera så är framför allt Dixie E mest angelägen hästen kan öppna bra utan att vara någon blixt hittar man sedan slagläge kan man duga långt, en plats är inte otänkbart. Mr Big har fina resurser men vinner inte specielt ofta. Nerone Bigi är sylvass på speed och körs nog på chans men kommer givetvis att fälla många om det klaffar för fullt. Kan vara rolig att ha med på en eventuell tvilling, kan ju få en 30 ggr kanske Tänker jag fel nu eller borde det inte ur perspektivet 'spelvärde' vara bäst att ta med just alla hästar i detta lopp utom just favoriten. Om vi värderar Augustus chans till 70%, men han är streckad till 80% så får vi ju bättre värde på alla hästar utom Augustus? (Nu vet vi ju dock inte om han kommer vara streckad till 80% vid spelstopp, men min tanke utgår givetvis från det) Inte meningen att klanka (Klanke) ned på det du skrivit utan är mer intresserad av en diskussion kring detta! Gillar dina analyser skarpt iaf! |
|
2015-01-13, 15:12 | #12 |
Klanke!
Är SS ute och cyklar som tror Miss My Money spetsar och leder runt om? |
|
2015-01-13, 15:18 | #13 | |
[QUOTE=Icewinner;398360]
Citat:
|
||
2015-01-13, 15:20 | #14 |
|