|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-01-14, 10:32 | #16 |
Sitter inte Julio De Luxe i spets(efter 5-600 m), sen är loppet över
Senast redigerad av Dahle den 2015-01-14 klockan 10:39. |
|
2015-01-14, 13:14 | #17 |
Nu har tele2 hävts vad skönt har kollat igenom arkiven och läst på via min nya bibel för att se hur man kan lösa omgången så billigt som möjligt :=)
avd1. Ett lopp med många formlösa hästar gör det svårt för vissa att bena ut men för mig har jag planen klar, någon utav 1 och 2 tar spets men draget är Limping Shrimp som trivs när han får springa på i täten och eftersom han leder volten så bör han ha bra chans att försvara sig, att John Östman hoppar upp kan innebära en vitamininjektion och är klart intressant. Form slår klass som man brukar säga. Robben bob är klart bästa hästen i fältet men Daniel ligger lågt på twitter, hästen har visat höga toppar men har ofta humöret emot sig, han är dock en av dem som kan vinna eftersom klassen inte är lika hög som det han ofta ställs mot, om en bra dag så har han toppchans. Deal or no deal är van mycket tuffare motstånd och står helrätt inne i loppet men jag tycker inte han har glänst i loppen på slutet, ändå tidig i detta fält. Miamarie Ennoble ser formstark ut för dagen och har en vass avslutning att tillgå kan vara farlig med en rätt smygare fram till upploppet. Rafael Blågul är svår att räkna på, han är ojämn och blixtrar till ibland, såg dock fin ut vid tredje platsen senast kan givetvis vinna men då måste de bättre göra bort sig eller vara sjuka. Gin the sun är bäst när han är med där framme vilket gör att han är lite utlämnad nu. Flyson var ute i ett billigt lopp senast blir nog överskattad pga av det. Zac Seabrook var lovande som unghäst men har varit skadedrabbad och har svårt att komma tillbaka sitt forna jag. avd2. Är ett ganska öppet lopp men jag försöker lösa problemet med fyra streck.. Tipset till Baroness Boko som var rejäl efter ett tungt slutvarv i spåren senast, fick segern då ettan i mål diskades för trängning men insatsen av baronesse var riktigt bra och här låter det som man kommer ladda allt för att komma till spets, inte omöjligt att man lyckas. I spets ökar chansen markant och hon är mycket spelvärd tycker jag. Kemmas Winne avslutade snyggt vid segern senast och är given i striden om hon inte blir fast. Quiteanotherstory visade fina kvaliteer vid segern senast och är allmänt uppåt i form, från ett perfekt läge får hon en perfekt resa, given i striden på nytt. Nelle Burge kommer från en imponerande seger, fick ett uselt läge men hon har visat fin fart för klassen och kan avväpna de flesta till slut. Exclusive Zon attackerade från andra utvändigt senast och gick enkelt förbi ledaren men kunde inte stå emot en smygkörd sista biten, visar bra form och är en outsider idag. Oops trot spikade jag senast men då var läget annourlunda med vad det är idag. Tar jag bort.. What a supergirl håller bra form för dagen och hamnar man inte allt för mycket på vingel kan man sluta på en plats, (platsoddet kan bli över 5 ggr) avd3. Kallblodsloppen är alltid luriga, tipset till Alsaker Faks som hade lyft sig flera snäpp senast på Östersund, detta är en mycket kapabel sort som har läget för en fin resa, streckad på 9% vilket är ett fynd anser jag. Krusse har toppkapacitet för denna klass han är också spetsbudet i loppet, han fungerade dock inte alls vid sin senaste start vilket gör att han åkte ner i ranken men han är ändå tidig, fina förutsättningar ikväll. Gräft bärra tycker jag ska bli intressant ikväll detta är en häst med hög kapacitet men fick aldrig visa det i fjol nu startar man i en proffs regi och vem vet kanske har Jan Olov hittat rätta nycklar nu? Tangen didrik fungerade inte alls på isbana senast, trist läge därav han åker ner i ranken. Järvsögutten fick inte ut sitt kunnande i fjol, kan bättre men formen? Lottmar var en stor besvikelse för många i sin årsdebut har dock lopp i kroppen nu och är nog bättre, risk att man får göra jobbet i spåren kan kosta...Eng stegg skrällvann senast, känns lite upp anmäld här. avd4. Känslan säger att det kommer laddas från flera håll och då kommer mitt roliga drag in i handlingen, Ipod är ett roligt bud i detta lopp, han håller knallform för dagen och fäller alla med minsta klaff från spåret. 10% troligen kommer alla betalsajter att spika men jag hoppas jag har fel, för än så länge är spelvärdet perfekt. Withma känns värst emot hon vann senast trots en blytung resa, om bättre resa nu är man säkerligen med och strider på nytt. Jc Memory kan vara en jätteskräll om man vill gardera hästen håller bra form och kan flytta på sig om han får rätt draghjälp. Tobbe upp! Vicky Corner är mer stark än speedig. Sid the kid hann fram från tredje inv senast via 11 sista 600, bättre läge idag ++-. Rutger Gigant kommer från en seger och har ett intressant smygläge, skräll? avd5. Te Freddo Knick är obesegrad hos Bergh och såg läcker ut vid segern senast, stor vinstchans ikväll men jag vill gärna betala för ett intressant speldrag i form av Mr Dreamcatcher som nu gör debut i "Dunders regi" klart intressant på knappa 2-3% jag tycker det verkar vara en fin sort som vann väldigt lätt senast. Miljöombytet gör susen? Ipon Fortuna är en tuff häst med bra styrka gillar distansen men spåret? Amino Hålleryd har hittat flera växlar under vintern och kan duga om en bra från ett vansklig läge, (kan hamna i maskin) Scargi gillar långa upplopp och börjar bli mer stabil, en av flera tänkbara skrällbud. Global Office en en tuffing som inte riktigt fått till det på slutet, också ett outsider bud idag. avd6. Your Highness står helt klart för klassen och det är enbart galopp eller sjukdom som kan sätta käppar i lhjulet för honom. Jag tror det är minst 65% chans till seger och tycker hästen är spelvärd på knappa 52%. Tomorrowland har tidigare gästat Sverige men inte riktigt visat de kvaliteer han rycktas med, har gjort det bra i Finland på slutet men är ändå för mig svår att sätta in i loppet. Global O har 3 raka segrar, håller toppform och är en av de som gör upp om andra platsen, Indigo Broline har ett intressant smygläge men här måste cleas köra på chans. Abborren avslutade bra till fjärde platsen senast, bra läge idag vilket borgar för en bra resa. Outsider bud. Democrat gav sig från ledning senast och var blek, det sägs att han är bäst när han får attackera bakifrån, nja bara om det skulle klaffa fullt ut då kanske han har en "lill chans" avd7. Monster drive hade varit ett spikförslag med lopp i kroppen men nu gör han årsdebut och man vet inte riktigt vart man har honom formmässigt. Spets tar han får han sedan bestämma kan han trilla undan, Rejo brukar ha i ordningställt. Men jag dubblar dock med ett roligare speldrag i form av She Loves you som vann lätt i sin debut för Robert Bergh och kommer vara bättre med loppet i kroppen. Rundar alla med klaff utmed vägen!? Luckycharm Hanover var läcker i sin debut för Reden men är nu åter efter en tids uppehåll, tar sig inte förbi nr 5? Smoking hootrot är mycket snabb i början men släpper i sin tur. Form för att vara långt fram men konkurrenterna är nog av de tuffare slaget idag. Herr Ratzeputz borde hållit undan senast, kan öppna men körs väl knappast i spets efter senast insatsen? avd8. Här är draget Finsih Foture som har övertygat i sina senaste starter, fint smygläge och med klaff äter Jormas häst upp alla över upploppet. 22% är klart bra. Rebellion har ruskiga fartresurser när han håller sig lugn, bakspåret bör borga för en lugn inledning, kan ta många till slut om kanske alla? Västebro P gav ledaren en rejäl tryckare senast och visade förbättrade takter och att formen är i absolut zenit. Tror inte Tobbe sitter fast han är för rutinerad för det. Bra chans om fritt. Julio the lux agerar ojämnt men har kapacitet. Talk the talk fick chansen senast efter en fin resa i andra par utv men han kunde aldrig utmana höll farten skapligt. Prins Alf forcerades till spets senast och höll enkelt undan men läget och motståndet ser värre ut idag. Kan Ha agerade kraftigt uppåt senast och kan ses med vissa möjligheter trots läget. Takter upp! Spiken: your highness Roliga spiken: iPod Dragen: Baroness boko Alasker faks She loves you Finish foture Låset: 1-2-9 avd1 Dammsugaren: mr dreamcather God tur! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
X0 (+22), Gyllaren (+25), asgaya3141 (+5), znipstern (+5) Senast redigerad av Klanke den 2015-01-14 klockan 15:11. |
|
2015-01-14, 13:20 | #18 | |
Banned
|
Citat:
Ska inte your highness ner till Frankrike efter denna start? |
|
2015-01-14, 14:05 | #19 |
Frågetecken på Robban Bob med skor och brodd!!(?)
Inte gått med skor på 1.5 år. Bara två av motbuden verkar vara gynnade/ha bra erfarenheter av skor + brodd.. Deal or no Deal samt Limping Shrimp Senast redigerad av Icewinner den 2015-01-14 klockan 14:18. |
|
2015-01-14, 14:15 | #20 |
Deal or no Deal är väl inte alls dålig med dojor heller
2015-01-14, 14:17 | #21 |
|
|
2015-01-14, 14:28 | #22 |
Limping Shrimp vinner på läget?
|
|
2015-01-14, 15:10 | #23 |
|
|
2015-01-14, 15:13 | #24 |
|
|
2015-01-14, 15:16 | #25 |
Har Klanke dubbla konton här?
|
|
2015-01-14, 15:17 | #26 |
|
|
2015-01-14, 15:25 | #27 |
Säg en sen natt då ingen annan kanske är aktiv..
Då kan han bolla ideer med sig själv på forumet!! |
|
2015-01-14, 15:28 | #28 |
|
|
2015-01-14, 15:38 | #29 |
|
|
2015-01-14, 15:57 | #30 |
Efter lite sammanställning från experttips samt våra diskussioner så bör man på 3:- kunna köra en spelvärd rad som ger minst 8 rätt
Hoppas detta är tillräcklig motivering till den rad som följer (Eller ja, de streck man inte bör missa idag) Avd1: 10 Rafael Blågul Avd2: 4 Eunice Boko Avd3: 2 Alsaker Faks Avd4: 2 Vicky Corner 4 Withma 10 Ipod Avd5: 6 Te Freddo Knick Avd6: 6 Tomorrowland 11 Your Highness Avd7: 5 Monster Drive 10 She Loves You F.I Avd8: 8 Kan Ha |
|
|