Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-12, 22:35   #1

AMHCs avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 2066
Standard

V86-Solvalla/Bergsåker

Snart dags för V86 igen!

Vad tror ni om omgången?
Bästa spikar? Skrällar? Låset?
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 22:40   #2
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 73
Standard

Exclusive Zon sprang en bra repa senast, knappt slagen.
Fin styrka i hästen.
Bra spår.
trance_error är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 23:50   #3

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Avd V: nr 6 To Freddo Knick hade nyanländ större vagn sist å det märktes!
Bra info, va? (...så sades i lajven inför loppet i alla fall.)
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 23:13   #4

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Avd V: nr 6 To Freddo Knick hade nyanländ större vagn sist å det märktes!
Bra info, va? (...så sades i lajven inför loppet i alla fall.)
Jag spikar den då, stor vagn kan inte förlora. Springspår med, vem ska komma om om han tar täten!
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 03:43   #5

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Kolla in denna tweet av @putte64: https://twitter.com/putte64/status/555193150164054016
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 05:32   #6

Indeeds avatar

Sharp$: 425
Standard

Alsaker Faks Spikad på min tidigt inlämnade lapp.

Han gör en repris med Ulf Eriksson ikväll!

http://www.trollheimsporten.no/alsak...r.5262588.html

Slog då kusar som Mel Odin, Krusen och BW Guliver för att nämna några.

Senast redigerad av Indeed den 2015-01-14 klockan 05:40.
Indeed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 05:53   #7

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indeed Visa inlägg
Alsaker Faks Spikad på min tidigt inlämnade lapp.

Han gör en repris med Ulf Eriksson ikväll!

http://www.trollheimsporten.no/alsak...r.5262588.html

Slog då kusar som Mel Odin, Krusen och BW Guliver för att nämna några.
Jag kommer nog också spika den, eftersom jag tror den vinner.
Sedan spelar det inte så stor roll om jag har fel, jag måste gå på det jag tror på.
Ibland har jag rätt också
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 07:20   #8

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5395
Standard

Är det inte läge för Talk The Talk ikväll
Höll ju bra efter tuff första femhundring
Spets och slut ikväll.
Jag spikar
Indeed (+2)
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 07:39   #9

softpojks avatar

Sharp$: 1934
Standard

En fråga, varför har dem tagit bort V65 ihop med V86? Tycker jag är tråkigt.
Gammal 2015-01-14, 08:16   #10

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13308
Standard

Avd3 Tangen Didrik vann i dec mot samma motstånd

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 09:43   #11

Indeeds avatar

Sharp$: 425
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
Ja men det du missar är att vid det tillfället stod Alsaker Faks som kom tvåa 20 meter bakom.
Indeed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 09:44   #12
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Är det inte läge för Talk The Talk ikväll
Höll ju bra efter tuff första femhundring
Spets och slut ikväll.
Jag spikar
Folk surrade om spets senast oxå, chanslös på det då, likaså ikväll. Tar sej inte förbi västerbo från start, & tveksam om den ens kan hålla ut next to non sib. Sen inte sagt att den inte vinner, kan den absolut göra, men isf inte från spets.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 09:54   #13

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2519
Standard

http://imgur.com/d05fzd8

Här är ATGs upplägg för onsdagar, finns kanske inte tillräckligt för omsättning för att motivera, eller så vill dom rikta om kronorna till v86 för att göra den mer lockande... (spekulationer)
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 10:01   #14

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 3119
Standard

Redén verkar ligga lågt på Robben Bob (enl hans hemsida), ingen vidare favorit känns det som.

Te Freddo Knick känns väl som bästa spiken, såg ju jättefin ut senast.
luggen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 10:10   #15

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

V86 och ev barfotaförbud.

Solvalla fast tid för banbesiktning 16:30.

Bergsåker se bild
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 10:32   #16

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Folk surrade om spets senast oxå, chanslös på det då, likaså ikväll. Tar sej inte förbi västerbo från start, & tveksam om den ens kan hålla ut next to non sib. Sen inte sagt att den inte vinner, kan den absolut göra, men isf inte från spets.
Sitter inte Julio De Luxe i spets(efter 5-600 m), sen är loppet över

Senast redigerad av Dahle den 2015-01-14 klockan 10:39.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 13:14   #17

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Nu har tele2 hävts vad skönt har kollat igenom arkiven och läst på via min nya bibel för att se hur man kan lösa omgången så billigt som möjligt :=)

avd1. Ett lopp med många formlösa hästar gör det svårt för vissa att bena ut men för mig har jag planen klar, någon utav 1 och 2 tar spets men draget är Limping Shrimp som trivs när han får springa på i täten och eftersom han leder volten så bör han ha bra chans att försvara sig, att John Östman hoppar upp kan innebära en vitamininjektion och är klart intressant. Form slår klass som man brukar säga. Robben bob är klart bästa hästen i fältet men Daniel ligger lågt på twitter, hästen har visat höga toppar men har ofta humöret emot sig, han är dock en av dem som kan vinna eftersom klassen inte är lika hög som det han ofta ställs mot, om en bra dag så har han toppchans. Deal or no deal är van mycket tuffare motstånd och står helrätt inne i loppet men jag tycker inte han har glänst i loppen på slutet, ändå tidig i detta fält. Miamarie Ennoble ser formstark ut för dagen och har en vass avslutning att tillgå kan vara farlig med en rätt smygare fram till upploppet. Rafael Blågul är svår att räkna på, han är ojämn och blixtrar till ibland, såg dock fin ut vid tredje platsen senast kan givetvis vinna men då måste de bättre göra bort sig eller vara sjuka. Gin the sun är bäst när han är med där framme vilket gör att han är lite utlämnad nu. Flyson var ute i ett billigt lopp senast blir nog överskattad pga av det. Zac Seabrook var lovande som unghäst men har varit skadedrabbad och har svårt att komma tillbaka sitt forna jag.

avd2. Är ett ganska öppet lopp men jag försöker lösa problemet med fyra streck.. Tipset till Baroness Boko som var rejäl efter ett tungt slutvarv i spåren senast, fick segern då ettan i mål diskades för trängning men insatsen av baronesse var riktigt bra och här låter det som man kommer ladda allt för att komma till spets, inte omöjligt att man lyckas. I spets ökar chansen markant och hon är mycket spelvärd tycker jag. Kemmas Winne avslutade snyggt vid segern senast och är given i striden om hon inte blir fast. Quiteanotherstory visade fina kvaliteer vid segern senast och är allmänt uppåt i form, från ett perfekt läge får hon en perfekt resa, given i striden på nytt. Nelle Burge kommer från en imponerande seger, fick ett uselt läge men hon har visat fin fart för klassen och kan avväpna de flesta till slut. Exclusive Zon attackerade från andra utvändigt senast och gick enkelt förbi ledaren men kunde inte stå emot en smygkörd sista biten, visar bra form och är en outsider idag. Oops trot spikade jag senast men då var läget annourlunda med vad det är idag. Tar jag bort.. What a supergirl håller bra form för dagen och hamnar man inte allt för mycket på vingel kan man sluta på en plats, (platsoddet kan bli över 5 ggr)

avd3. Kallblodsloppen är alltid luriga, tipset till Alsaker Faks som hade lyft sig flera snäpp senast på Östersund, detta är en mycket kapabel sort som har läget för en fin resa, streckad på 9% vilket är ett fynd anser jag. Krusse har toppkapacitet för denna klass han är också spetsbudet i loppet, han fungerade dock inte alls vid sin senaste start vilket gör att han åkte ner i ranken men han är ändå tidig, fina förutsättningar ikväll. Gräft bärra tycker jag ska bli intressant ikväll detta är en häst med hög kapacitet men fick aldrig visa det i fjol nu startar man i en proffs regi och vem vet kanske har Jan Olov hittat rätta nycklar nu? Tangen didrik fungerade inte alls på isbana senast, trist läge därav han åker ner i ranken. Järvsögutten fick inte ut sitt kunnande i fjol, kan bättre men formen? Lottmar var en stor besvikelse för många i sin årsdebut har dock lopp i kroppen nu och är nog bättre, risk att man får göra jobbet i spåren kan kosta...Eng stegg skrällvann senast, känns lite upp anmäld här.

avd4. Känslan säger att det kommer laddas från flera håll och då kommer mitt roliga drag in i handlingen, Ipod är ett roligt bud i detta lopp, han håller knallform för dagen och fäller alla med minsta klaff från spåret. 10% troligen kommer alla betalsajter att spika men jag hoppas jag har fel, för än så länge är spelvärdet perfekt. Withma känns värst emot hon vann senast trots en blytung resa, om bättre resa nu är man säkerligen med och strider på nytt. Jc Memory kan vara en jätteskräll om man vill gardera hästen håller bra form och kan flytta på sig om han får rätt draghjälp. Tobbe upp! Vicky Corner är mer stark än speedig. Sid the kid hann fram från tredje inv senast via 11 sista 600, bättre läge idag ++-. Rutger Gigant kommer från en seger och har ett intressant smygläge, skräll?

avd5. Te Freddo Knick är obesegrad hos Bergh och såg läcker ut vid segern senast, stor vinstchans ikväll men jag vill gärna betala för ett intressant speldrag i form av Mr Dreamcatcher som nu gör debut i "Dunders regi" klart intressant på knappa 2-3% jag tycker det verkar vara en fin sort som vann väldigt lätt senast. Miljöombytet gör susen? Ipon Fortuna är en tuff häst med bra styrka gillar distansen men spåret? Amino Hålleryd har hittat flera växlar under vintern och kan duga om en bra från ett vansklig läge, (kan hamna i maskin) Scargi gillar långa upplopp och börjar bli mer stabil, en av flera tänkbara skrällbud. Global Office en en tuffing som inte riktigt fått till det på slutet, också ett outsider bud idag.

avd6. Your Highness står helt klart för klassen och det är enbart galopp eller sjukdom som kan sätta käppar i lhjulet för honom. Jag tror det är minst 65% chans till seger och tycker hästen är spelvärd på knappa 52%. Tomorrowland har tidigare gästat Sverige men inte riktigt visat de kvaliteer han rycktas med, har gjort det bra i Finland på slutet men är ändå för mig svår att sätta in i loppet. Global O har 3 raka segrar, håller toppform och är en av de som gör upp om andra platsen, Indigo Broline har ett intressant smygläge men här måste cleas köra på chans. Abborren avslutade bra till fjärde platsen senast, bra läge idag vilket borgar för en bra resa. Outsider bud. Democrat gav sig från ledning senast och var blek, det sägs att han är bäst när han får attackera bakifrån, nja bara om det skulle klaffa fullt ut då kanske han har en "lill chans"

avd7. Monster drive hade varit ett spikförslag med lopp i kroppen men nu gör han årsdebut och man vet inte riktigt vart man har honom formmässigt. Spets tar han får han sedan bestämma kan han trilla undan, Rejo brukar ha i ordningställt. Men jag dubblar dock med ett roligare speldrag i form av She Loves you som vann lätt i sin debut för Robert Bergh och kommer vara bättre med loppet i kroppen. Rundar alla med klaff utmed vägen!? Luckycharm Hanover var läcker i sin debut för Reden men är nu åter efter en tids uppehåll, tar sig inte förbi nr 5? Smoking hootrot är mycket snabb i början men släpper i sin tur. Form för att vara långt fram men konkurrenterna är nog av de tuffare slaget idag. Herr Ratzeputz borde hållit undan senast, kan öppna men körs väl knappast i spets efter senast insatsen?

avd8. Här är draget Finsih Foture som har övertygat i sina senaste starter, fint smygläge och med klaff äter Jormas häst upp alla över upploppet. 22% är klart bra. Rebellion har ruskiga fartresurser när han håller sig lugn, bakspåret bör borga för en lugn inledning, kan ta många till slut om kanske alla? Västebro P gav ledaren en rejäl tryckare senast och visade förbättrade takter och att formen är i absolut zenit. Tror inte Tobbe sitter fast han är för rutinerad för det. Bra chans om fritt. Julio the lux agerar ojämnt men har kapacitet. Talk the talk fick chansen senast efter en fin resa i andra par utv men han kunde aldrig utmana höll farten skapligt. Prins Alf forcerades till spets senast och höll enkelt undan men läget och motståndet ser värre ut idag. Kan Ha agerade kraftigt uppåt senast och kan ses med vissa möjligheter trots läget. Takter upp!

Spiken: your highness
Roliga spiken: iPod

Dragen:

Baroness boko

Alasker faks

She loves you

Finish foture

Låset: 1-2-9 avd1

Dammsugaren: mr dreamcather

God tur!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
X0 (+22), Gyllaren (+25), asgaya3141 (+5), znipstern (+5)

Senast redigerad av Klanke den 2015-01-14 klockan 15:11.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 13:20   #18
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Jag kommer inte in på nätet med min dator någon drift störning hos tele2, jag kommer med en analys av omgången om detta hävs lite svårt att göra det via mobilen.

Spiken: your highness
Roliga spiken: iPod

Dragen:

Baroness boko

Alasker faks

She loves you

Finish foture

Låset: 1-2-9 avd1

Dammsugaren: mr dreamcather

God tur!

Ska inte your highness ner till Frankrike efter denna start?
Gammal 2015-01-14, 14:05   #19

Standard

Frågetecken på Robban Bob med skor och brodd!!(?)

Inte gått med skor på 1.5 år.

Bara två av motbuden verkar vara gynnade/ha bra erfarenheter av skor + brodd..

Deal or no Deal samt Limping Shrimp

Senast redigerad av Icewinner den 2015-01-14 klockan 14:18.
Gammal 2015-01-14, 14:15   #20

softpojks avatar

Standard

Deal or no Deal är väl inte alls dålig med dojor heller
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 14:17   #21

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av softpojk Visa inlägg
Deal or no Deal är väl inte alls dålig med dojor heller
Miss av mig! Redigerar mitt tidigare inlägg!
Gammal 2015-01-14, 14:28   #22

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2273
Standard

Limping Shrimp vinner på läget?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 15:10   #23
X0

X0s avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1735
Standard

Citat:

avd6. Your Highness står helt klart för klassen och det är enbart galopp eller sjukdom som kan sätta käppar i lhjulet för honom.
Du menar henne va?

gillar dina analyser!
X0 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 15:13   #24

Gyllarens avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X0 Visa inlägg
Du menar henne va?

gillar dina analyser!
Jo jag menar henne. Sorry lite trött i natta mössan
Gyllaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 15:16   #25

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gyllaren Visa inlägg
Har Klanke dubbla konton här?
varulv (+10), Gyllaren (+2)
Gammal 2015-01-14, 15:17   #26

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 6269
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gyllaren Visa inlägg
Gyllaren/Klanke... Varför har man 2 alias?
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 15:25   #27

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Gyllaren/Klanke... Varför har man 2 alias?
Säg en sen natt då ingen annan kanske är aktiv..

Då kan han bolla ideer med sig själv på forumet!!
varulv (+10), znipstern (+5)
Gammal 2015-01-14, 15:28   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Limping Shrimp vinner på läget?
Jag funderar på att låsa detta loppet på 1,9 och hoppa favoriten..

Fast det ger ändå lite den där känslan man kan känna när man ska åka iväg över helgen; Låste jag verkligen???
Gammal 2015-01-14, 15:38   #29

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Har Klanke dubbla konton här?
Nej jag är inte gyllaren...

Gyllaren är en gammal skämtare vän till mig, förstår dock inte varför han kommenterar det på så viss att det låter som mig..
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 15:57   #30

Standard

Efter lite sammanställning från experttips samt våra diskussioner så bör man på 3:- kunna köra en spelvärd rad som ger minst 8 rätt

Hoppas detta är tillräcklig motivering till den rad som följer (Eller ja, de streck man inte bör missa idag)

Avd1:
10 Rafael Blågul

Avd2:
4 Eunice Boko

Avd3:
2 Alsaker Faks

Avd4:
2 Vicky Corner
4 Withma
10 Ipod

Avd5:
6 Te Freddo Knick

Avd6:
6 Tomorrowland
11 Your Highness

Avd7:
5 Monster Drive
10 She Loves You F.I

Avd8:
8 Kan Ha
Gammal 2015-01-14, 15:57   #31

Helges avatar

Standard

Citat:
Nej jag är inte gyllaren...

Gyllaren är en gammal skämtare vän till mig, förstår dock inte varför han kommenterar det på så viss att det låter som mig..
Jaja.

Gammal 2015-01-14, 15:59   #32

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2528
Standard

12 Askö Q kan vara en rolig skräll i V86 4. Lycka till!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 16:15   #33

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 16
Standard

Kallblod

V86 3 Bergsåker Försöker ha koll på dom tuffa ock buffliga kallbloden ett jäkla rännande va te stall Persson hörde mej för om Järvsögutten stallet var inte så uppåt på den tja ska sanningen fram var det väl,, grejar han pengar är vi rätt nöjda! ja såg TT rankat den etta! Dom har inte den kollen jag har? är jag relativt säker på,,,
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 16:16   #34

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Jag funderar på att låsa detta loppet på 1,9 och hoppa favoriten..

Fast det ger ändå lite den där känslan man kan känna när man ska åka iväg över helgen; Låste jag verkligen???
Vore jävligt skönt att spika den och gå vidare, men ja, magkänslan är viktig och spår 1 är lite knepigt trots allt.
Gammal 2015-01-14, 16:34   #35

Helges avatar

Standard

Valfri balans på Valla.
Gammal 2015-01-14, 16:47   #36

Standard

Lottmar känns som väldigt dåligt streck efter hennes förra insats på Bergsåker!
Samma balans nu, och hennes rad tycker jag ger helt fel intryck!
Bakspår igen..Bort!
Gammal 2015-01-14, 16:51   #37
Banned

Standard

Ni som vill ha en bedövare till V5.
Strecka Yoga Brick.
Näst senast gjorde fint lopp, senast blev det för tufft o är ursäktad.
Tycker den ska vara högre på procenten.
Gammal 2015-01-14, 16:58   #38

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
V86 3 Bergsåker Försöker ha koll på dom tuffa ock buffliga kallbloden ett jäkla rännande va te stall Persson hörde mej för om Järvsögutten stallet var inte så uppåt på den tja ska sanningen fram var det väl,, grejar han pengar är vi rätt nöjda! ja såg TT rankat den etta! Dom har inte den kollen jag har? är jag relativt säker på,,,
Son till Järvsöfaks, han har generna

Men ja han hade inget förtjusande 2014, och bakspår är alltid kallt i ett kallblodslop!

Jag måste nog dock strecka honom iaf av ovan anledning.
Andra pluset (för mig iaf) är Jan-Olov Persson!
Gammal 2015-01-14, 17:03   #39

Voltstarts avatar

Standard

Lite hållpunkter för mig som tänker avstå V86 denna afton, men kolla loppen naturligtvis.
Antingen direkt eller lopparkiv efteråt.

Avd II: Min följehäst 5 Exclusive Zon var helt enkelt bara näst bäst senast. Revansch idag?
Främst gäller det naturligtvis att ta sig före 1 Kemas Winnie & 3 Baroness Boko i mål.
KW var före sist, vill se revansch!
Vad gäller BB, så är det alltid intressant se om "min roliga" är bättre på sikt än andra skribenters/alias förslag på samma sak här på forumet...undra om det blir något ylande efter målgång som svar här senare?

Avd III: 2 Alsaker Faks hade Nicklas J som idé senast och hästen levererade en visslande spurt på torr bana. Jag är tveksam ändå, men gillar spurtstarka djur överlag, då de alltid kan forcera förbi vid minsta tvekan hos opponenterna. Dessutom hålls hästen fram av flera seriösa tippare här på forumet.
4 Gräft Berra har tidigare varit skrik här inne på $harps. Hästen har fart och given på seriösa spel när nu ny regi gäller!

Avd IV: Jag vill se "nära kontakt" mellan 2 Vicky Corner och 4 Withma in mot upploppet denna gång! Det lär bli åka av om båda tillåtits hushålla på krafterna under resans gång.
12 Askö Q om gardering och låg procent. Goops pålle känns för osnabb när dessa motståndare avslutar...

Avd VI: 12 Global Offshore har imponerat duktigt på mig under senare tid. Hur funkar det med iskallt läge och flera klassdjur emot?

Avd VII: En av förra årets aha-upplevelser äntrar åter tävlingsovalen. Redens häst 6 Luckycharm Hanover är en skjutare som det verkar och sättet den avslutade på gav mig gåshud. Jag kände mig luckycharmed, antar jag. Ny framtida travterm? Hoppas det ser likadant ut även mot mer kapabla guldhästar, gärna redan ikväll när det liras tvilling!

Trav är skoj!
Gammal 2015-01-14, 17:21   #40

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Samma motstånd? Någon häst var med... och stod tillägg då. Samma start för alla nu och spår 8 efter bilen. MÅNGA MINUS!!! tänk på det....ett råd.
Gammal 2015-01-14, 17:22   #41

Helges avatar

Standard

Första gången jag ser den varianten, bara förbud bak?
Gammal 2015-01-14, 17:24   #42

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 488
Standard

1. 1-2-9
2. 4
3. 2-3-5-8
4. 2-4-5-10
5. 6
6. 11
7. 5
8. 1-3-4-5-8-9-10-11

Blev min bon til aftenens trav Held og lykke
Madstdk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 17:47   #43

Helges avatar

Standard

Citat:

Första gången jag ser den varianten, bara förbud bak?
Nu trillar skoändringarna in på Bergsåker till ¢c. Bara göra nya noteringar i sina klotter
Gammal 2015-01-14, 18:03   #44

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1606
Standard

tankar om v5 på valla?
Liljendahl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 18:13   #45
Banned

Standard

o där dog värdet på yoga brick
Fernlund skrek ut den
Gammal 2015-01-14, 18:14   #46

Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liljendahl Visa inlägg
tankar om v5 på valla?
5% på Gold As Candy Zaz är ett bra streck.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 18:19   #47

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Tänkte du den skulle rusa hem loppet idag som denna gång?

Gammal 2015-01-14, 18:20   #48

Standard

Citat:
Tänkte du den skulle rusa hem loppet idag som denna gång?

Perfekta förutsättningar idag åtminstone. 5% är för lite.
Helge (+3)
Gammal 2015-01-14, 18:22   #49

Helges avatar

Standard

Citat:
Perfekta förutsättningar idag åtminstone. 5% är för lite.
Ja, värt ett försök.

Gammal 2015-01-14, 18:24   #50

Sharp$: 21445
Standard

Så här blir min V86 idag

1) 1,2,9 (fegstreckar favoriterna. Här vinner väl 2 Robben Bob)
2) 1,2,3,4,12 (hoppas på Varulvs v75 drag 2 Baroness Boko. Eller mitt drag 12 Nelly Burge)
3) 3,4,5,8 (kastade pil på dessa)
4) 2,4,5,10 (litar på Örjan)
5) 6 (litar på kollektivet)
6) 6,11 (finnen är här för att vinna)
7) 5 (rätt distans och motstånd)
8) 5,9,11

Kostar 360:-. Hoppas några på forumet tar en rejäl del av potten!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 18:24   #51

Perreffss avatar

Sharp$: 747
Standard

Citat:
Ingen som vinner ihjäl sig?
Perreffs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 18:26   #52
Banned

Standard

Vilken häst pratade Reden om angående den skulle klättra högt upp?
Stand Bayou?
Gammal 2015-01-14, 18:27   #53

softpojks avatar

Standard

Citat:
Håller med, men formen är väl ett relativt stort frågetecken.

Eller?
Gammal 2015-01-14, 18:31   #54

Helges avatar

Standard

Your Highness ¢¢ ist för skor som aviserat innan. Ska inte till Frankrike och starta som tidigare sagt, så blir säkert full sula nu.
Gammal 2015-01-14, 18:33   #55

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Perreffs Visa inlägg
Ingen som vinner ihjäl sig?
Inget fel på vinnarskallen i alla fall. Segerstaplare får man aldrig till 5%.

Citat:
Håller med, men formen är väl ett relativt stort frågetecken.

Eller?
Det största minuset är att han sannolikt inte kan ta sig förbi googla till ledningen.
Gammal 2015-01-14, 18:34   #56

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6325
Standard

vad säger ss ? helgegud/innan ;>
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 18:34   #57

Sharp$: 246
Standard

Citat:
Your Highness ¢¢ ist för skor som aviserat innan. Ska inte till Frankrike och starta som tidigare sagt, så blir säkert full sula nu.
Första inlägget här då jag fått tipset om detta fina forumet från en vän som faktiskt för några år sedan fick mig intresserad av trav. Hej på er alla ! Skall bli ett privilegium att lära känna er mer !

Nu till svaret. Jag märkte detta också, samtidigt som jag läste Björn Goops krönka i Aftonbladet att han låg lågt och nämnde det med skorna. Nu ser jag också att det är anmält barfota runtom och lutar åt att det blir ett singelstreck på denna lite favoritdam för mig!
Helge (+100)
Moozart1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 18:38   #58

BobGurans avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1683
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky Visa inlägg
12 Askö Q kan vara en rolig skräll i V86 4. Lycka till!
Nakoda Goj kan följa när den går,vp
BobGuran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 18:40   #59

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 102
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Vilken häst pratade Reden om angående den skulle klättra högt upp?
Stand Bayou?
yes. var nästan lyrisk över vilken fin häst det är.
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 18:41   #60

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moozart1337 Visa inlägg
Första inlägget här då jag fått tipset om detta fina forumet från en vän som faktiskt för några år sedan fick mig intresserad av trav. Hej på er alla ! Skall bli ett privilegium att lära känna er mer !

Nu till svaret. Jag märkte detta också, samtidigt som jag läste Björn Goops krönka i Aftonbladet att han låg lågt och nämnde det med skorna. Nu ser jag också att det är anmält barfota runtom och lutar åt att det blir ett singelstreck på denna lite favoritdam för mig!

Hade henne först redan med skorna på men nu blev det solklart.
Tuffast i detta gäng, kunde gått ut mot Monster Drive och gänget ist

Välkommen hit!

Gammal 2015-01-14, 18:42   #61

Standard

Citat:
Inget fel på vinnarskallen i alla fall. Segerstaplare får man aldrig till 5%.

Det största minuset är att han sannolikt inte kan ta sig förbi googla till ledningen.
Westholms gjorde ett fint lopp men favoriten var helt enkelt bäst när han fick ett så bra lopp. Grattis Varulven!
Gammal 2015-01-14, 18:42   #62

Helges avatar

Standard

Grattis Varulv till segern med Ryan Kronos!
Gammal 2015-01-14, 18:44   #63

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
vad säger ss ? helgegud/innan ;>
Har inte SS idag.
Gammal 2015-01-14, 18:45   #64

Standard

Ganska dåligt analyserat av mig måste jag säga, ber om ursäkt. Chansen att det skulle bli exakt detta scenario och med väldigt snabba första 500m var mycket stor.
Gammal 2015-01-14, 18:46   #65

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
yes. var nästan lyrisk över vilken fin häst det är.
Billig i inköp, billigast av alla Daniels? 25 eller 30K tror jag det var.
Gammal 2015-01-14, 18:51   #66

Standard

Citat:
Billig i inköp, billigast av alla Daniels? 25 eller 30K tror jag det var.
ja det måste vara något under snittet av inköp hos den killen.
Helge (+3)
Gammal 2015-01-14, 18:54   #67

Standard

Mkt fin !!!
Gammal 2015-01-14, 18:58   #68

Manprinsens avatar

Standard

Withma eller Vicky Corner i avd 4 om man ska ha utgångshäst alternativt spik?
Tidningsexperterna verkar säga Vicky Corner medans dom lite mer betrodda enligt mig är inne på Withma.

Vad säger Sharpsfolket?
Gammal 2015-01-14, 19:10   #69

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Tidningsexperterna verkar säga Vicky Corner medans dom lite mer betrodda enligt mig är inne på Withma.

Vad säger Sharpsfolket?
Säger Björn Goop spets och slut!!
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 19:12   #70

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 2277
Standard

Nu vinner Hyltans Adonis. vunnit 4 av 7 i monte o formen är på topp!
valla94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 19:18   #71

Sharp$: 5165
Standard

Citat:

Vad säger Sharpsfolket?
Ipod säger jag Bästa hästen, en för dagen glödhet Örjan, jämnheten själv, 2 strykningar gynnar bakspåren ännu mer, Var riktigt nära att vinna V75 finalen senast med skor nu blir det optimal balans. Stenströmmer uppåt!
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 19:18   #72

Sharp$: 2036
Standard

Citat:
Ganska dåligt analyserat av mig måste jag säga, ber om ursäkt. Chansen att det skulle bli exakt detta scenario och med väldigt snabba första 500m var mycket stor.
Niclas har du nå bra förslag på DD idag ?
gudmunds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 19:25   #73

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Ipod säger jag Bästa hästen, en för dagen glödhet Örjan, jämnheten själv, 2 strykningar gynnar bakspåren ännu mer, Var riktigt nära att vinna V75 finalen senast med skor nu blir det optimal balans. Stenströmmer uppåt!
Har som princip att aldrig spika från bakspår så länge det inte handlar om en undantagshäst. Möjligen att jag kan köra utgång på den om jag tar med flera, men spika, nej.
Gammal 2015-01-14, 19:32   #74

Sharp$: 137
Standard

Haha kollar på oddstavlan och släpper direkt, underhållande värre.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 19:35   #75

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Haha kollar på oddstavlan och släpper direkt, underhållande värre.
Kolla stammen å kolla loppen vinnaren gjort så fattar du nog varför...
Orutinerade djur, då känns det alltid okej att köra snällt.
Djuses häst var chanslös och är nog inte helt mogen ännu.
Hans nästa träning körs nog inte lika snällt?
Gammal 2015-01-14, 19:43   #76

Standard

Citat:
Kolla stammen å kolla loppen vinnaren gjort så fattar du nog varför...
Orutinerade djur, då känns det alltid okej att köra snällt.
Djuses häst var chanslös och är nog inte helt mogen ännu.
Hans nästa träning körs nog inte lika snällt?
Man kan köra snällt i spets också, han hade ju dessutom en obesegrad häst
Gammal 2015-01-14, 19:51   #77

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lappen69 Visa inlägg
Registrerat spel

Datum: Onsdag 2015-01-14
Bana: Solvalla / Bergsåker
Spelform: V86, omg. 2

Avd Ordinarie hästar
1 9 Deal or No Deal
2 2 Quiteanotherstory
3 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10
4 4 Withma
5 2, 5, 6, 7, 8, 10, 14
6 2, 6, 11
7 5 Monster Drive
8 3, 4, 5, 9, 11
psst posta i tråden med bongar, du riskerar varning annars.

Senast redigerad av Helge den 2015-01-14 klockan 20:41.
Gammal 2015-01-14, 20:06   #78

Standard

spikar nog fan your higness trots allt
Gammal 2015-01-14, 20:09   #79

Sharp$: 2151

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mr Vida rusar på strecken nu... Fan, trodde jag skulle få ha den för mig själv :/
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 20:10   #80

Sharp$: 635
Standard

Det ska bli intressant om barfota runt om gör en rolig resa för Global Oasis i avd 4
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 20:12   #81

Standard

Dags för Takter nu kanske. Hästen står ju lite på tur.
Gammal 2015-01-14, 20:13   #82

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gudmunds Visa inlägg
Niclas har du nå bra förslag på DD idag ?
Nej har tyvärr inget spec till DD. Får se lite närmre spelstopp om man hittar något utsticksodds.
gudmunds (+1)
Gammal 2015-01-14, 20:14   #83

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 1190
Standard

Lottmar struken så ni vet
Amadeus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 20:15   #84

Helges avatar

Standard

Lottmar struken.

Senast redigerad av Helge den 2015-01-14 klockan 20:20.
Gammal 2015-01-14, 20:16   #85

Standard

Fan vad defensivt Goop körde med 2a-handaren det är ju ingen duvunge precis. Pissvinner ju om han tar rygg på 2an.
Gammal 2015-01-14, 20:16   #86

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Ni som vill ha en bedövare till V5.
Strecka Yoga Brick.
Näst senast gjorde fint lopp, senast blev det för tufft o är ursäktad.
Tycker den ska vara högre på procenten.
snyggt
Gammal 2015-01-14, 20:17   #87

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

Spår 5 vann på 1640 auto igen =) 7,7 var bra betalt på Yoga brick får man säga!
Gammal 2015-01-14, 20:19   #88

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 488
Standard

Satan, både v4 og v5 mangler man 1 hest.....
Madstdk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 20:22   #89

Shooters avatar

Sharp$: 37785
Standard

Sent hemkommen och fick lira från mobben.

1) 1,2,9,10 - Heltäckt på fyra!
2) Spik 4 - En eller många. Jormas är nog bäst i loppet.
3) 2,3,8 - Står över favoriten.
4) Spik 4 - Jorma ska man vara försiktig med att singla, men jag tror på honom även här.
5) 6,7 - Litar inte fullt ut på favoriten. Får hoppas att bägge inte hoppar.
6) 3,4,5,6,11,12 - Känns rätt öppet.
7) Spik 5 - Inte startat sedan i somras, men bör vinna om han inte är för ringrostig.
8) 1,3,4,5,9,10,11 - Vill inte åka i sista om jag tar mig dit.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 20:27   #90

Manprinsens avatar

Standard

Chansar bort Robben Bob idag, för många frågetecken även om Reden lät uppåt efter värmningen. Hoppas det inte kostar sig...
Gammal 2015-01-14, 20:33   #91
SAO

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 2774
Standard

Det var nog det sämsta travlopp jag sett!!!!
Jösses.
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 20:34   #92

Manprinsens avatar

Standard

Spelvärde är verkligen under isen nuförtiden. Tur man inte ryggade deras ram där dom plockat bort Limping Shrimp

Till och med jag som amatörtippare kunde läsa mig till att det var en jättechans för seger med tanke på frågetecken och dåliga spår på konkurrenterna.
Gammal 2015-01-14, 20:34   #93

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2199
Standard

jag får tacka Micke Nybrink för den spiken. Tänkte dubbla med 6:an men det var tur att jag i stället följde Micke:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/nybrink/
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 20:36   #94

Voltstarts avatar

Standard

...å Reijo tror Deal or No Deal funkar med skor...
Gammal 2015-01-14, 20:38   #95

Manprinsens avatar

Standard

Liljendals hästar är i regel jävligt uppsnackade. Man får ta allt med 5kg salt.
Gammal 2015-01-14, 20:38   #96

Standard

Citat:
...å Reijo tror Deal or No Deal funkar med skor...
Han tror på chans med alla...bra tränat bla bla bla!!
Gammal 2015-01-14, 20:40   #97

Helges avatar

Standard

Citat:
1) 1,9,10
2) 1-2-4-5
3) 2,
4) 2-4-7-10-11
5) 6
6) 6-11
7) 5
8) ,3,4,5,9,11
Gammal 2015-01-14, 20:43   #98

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Kom hem för en kvart sen och bestämde mig för att hitta mitt enda spel för dagen (max ett vinnare/tvilling/dubbelspel per dag när det inte är jackpottomgång som pluggas igenom ordentligt).

Kom inte längre än till tredje loppet innan den kom på direkten! Alsaker Faks har mycket bra chans, har gått 24-tider på medel och 25-tid på stayerdistans i Norge. Gick jättebra till slut senast i Sverige trots tempotorsk. Toppkusk och bra läge nu. Måste vara ordentligt svårslagen. Mycket bra värde över 3ggr! Kollade upp hur speltjänsterna rankade också och de är helt inne på samma linje ser jag.

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 20:45   #99

Standard

Citat:
sorry kungen!
Helge (+5)
Gammal 2015-01-14, 20:45   #100

Standard

En till av Mickes förslag. Han verkar vara i högform :-)
Trodde stenhård på 12 och det var tur att man inte spikade den.
"Bara" 6 kvar
Gammal 2015-01-14, 20:46   #101

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

micke n är i form.. kanske ska börja kolla på hans tips
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 20:47   #102

Shooters avatar

Standard

Jorma satt kvar för länge och åkte bakåt. Hade han rundat Jansson så hade han kunnat köra i andra- istället för tredjespår.
Gammal 2015-01-14, 20:49   #103

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kom hem för en kvart sen och bestämde mig för att hitta mitt enda spel för dagen (max ett vinnare/tvilling/dubbelspel per dag när det inte är jackpottomgång som pluggas igenom ordentligt).

Kom inte längre än till tredje loppet innan den kom på direkten! Alsaker Faks har mycket bra chans, har gått 24-tider på medel och 25-tid på stayerdistans i Norge. Gick jättebra till slut senast i Sverige trots tempotorsk. Toppkusk och bra läge nu. Måste vara ordentligt svårslagen. Mycket bra värde över 3ggr! Kollade upp hur speltjänsterna rankade också och de är helt inne på samma linje ser jag.
Putte64, Stekel och Nicklas J säger A.F.!

Jag kör väl V3-spik då, då...

Lite kuskhyllningar:

Örjan Kihlström kan köra häst! Han har hanterat samtliga favoriter helt rätt idag.

André Eklund tog trippel på lunchen. En av dessa var Axel Fame, en annan en på sistone notoriskt galopperande krabat även den.
Gammal 2015-01-14, 20:50   #104

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jorma satt kvar för länge och åkte bakåt. Hade han rundat Jansson så hade han kunnat köra i andra- istället för tredjespår.
För att inte tala om Lennartsson, vinner ju om han avancerar tidigare, hästen går ju som en skållad bäver över upploppet, från mer eller mindre sist till 2a.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 20:51   #105

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Putte64, Stekel och Nicklas J säger A.F.!

Jag kör väl V3-spik då, då...

Lite kuskhyllningar:

Örjan Kihlström kan köra häst! Han har hanterat samtliga favoriter helt rätt idag.

André Eklund tog trippel på lunchen. En av dessa var Axel Fame, en annan en på sistone notoriskt galopperande krabat även den.
Slänger också in en V3;a.

Spelvärdet ligger på BH!

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2015-01-14
Bana: Bergsåker, omg. 3
Spelform: V3

Avd Ordinarie hästar
1 2, 3, 5, 8, 9
2 7 Bretagne Hornline
3 5, 6, 10

Vadet gäller startnummer

15 rader x 1 x 10,00 kr Totalt: 150,00 kr

Tror mycket på Redéns i sista också, bra häst, tveksamt motstånd.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 20:53   #106

Stekels avatar

Standard

Ruskigt bra odds blev det för Alsaker Faks, får se om det håller hela vägen! Borde göra det.

Gammal 2015-01-14, 20:53   #107

Sharp$: 50370
Standard

Sov ni avgsröken rakt i Eng Steggs nos - ska det vara så?
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 20:57   #108

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Sånt händer som denna gång.

"När startbilen accelererade kom ett stort rökmoln ut, det klarade inte Quarcio du Chene.

– Han snubblade av röken bakom bilen. Det är helt sjukt, säger Björn Goop.

– Men det är inget man kan träna på. Han kändes jättefin sen och avslutade otroligt bra. Jag var jättenöjd med honom, fortsatte han."
Gammal 2015-01-14, 20:57   #109

Standard

Gräft Berra.. Kommer fan bli pank på att jaga det där öket... :'(
Gammal 2015-01-14, 20:58   #110

Standard

Fan för statistik! :-) Tog bort alla hästar med Jan eftersom han verkade ha svårt att vinna på Bergsåker, även med bra hästar och favoriter.
Gammal 2015-01-14, 20:58   #111

capones avatar

Sharp$: 13308
Standard

Citat:
Lätt spik

capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 20:58   #112

Manprinsens avatar

Standard

Vettefan vad som hände med Alsaker Faks? Tyckte han började stanna till precis efter kurvan och sen kom galoppen.

Tyckte den såg stensäker ut fram till det.
Gammal 2015-01-14, 20:59   #113

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Nä,naturligtvis inte.
Helt otroligt att det får lov fortgå. Problematiken uppmärksammades för flera år sedan när en storfavve på V75 gunga. Kom ej ihåg vilken. Sett det ske åtskilliga ggr sedan dess. Handsome Knight på Jägers för ej så längesedan.

RED: Helge hade svaret!
Helge (+3)

Senast redigerad av Voltstart den 2015-01-14 klockan 21:00.
Gammal 2015-01-14, 21:01   #114

Standard

Citat:
Vettefan vad som hände med Alsaker Faks? Tyckte han började stanna till precis efter kurvan och sen kom galoppen.

Tyckte den såg stensäker ut fram till det.
Stannade i ledningen i ett av loppen i Norge man kunde se i arkivet. Märkligt att inte Uffe vet om det och släpper till Tangen Didrik!!
Gammal 2015-01-14, 21:04   #115

softpojks avatar

Standard

Kanske borde Bergsåker fundera på att lägga ner tills Våren? Först har man suttit och studerat lite och från ingenstans så ändrar dom till att man får ha skor bak? eller var det fram? Vart så less så bara sket i att spela V86... sen har dom en startbil som ger hästarna cancer med alla avgaser.. Vad sysslar dom med där uppe egentligen?

Nä räcker med DD ikväll.
Gammal 2015-01-14, 21:05   #116

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
Stannade i ledningen i ett av loppen i Norge man kunde se i arkivet. Märkligt att inte Uffe vet om det och släpper till Tangen Didrik!!
Det var det dummaste jag hört, resonerar man så vinner man inga lopp. Skillnad om hästen gått i ledningen 10 gånger och alltid kastat in handduken, men att den gjort det någon enstaka gång är fan inget facit. Märkligt att folk blir så bra staketkuskar när de får köra loppen i efterhand...

Ruggigt bra odds var det iallafall, men han fungerade visst inte fullt ut idag! Vinnaren var det knappast något överodds på.

Gammal 2015-01-14, 21:07   #117

Stekels avatar

Standard

Oj vilket odds det var på Diffacolt! Värmde den dåligt eller?

Gammal 2015-01-14, 21:07   #118

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Säger Björn Goop spets och slut!!
Skulle ha lyssnat på dig. Trodde inte den skulle få spets men det gick med en hårsmån.
Gammal 2015-01-14, 21:09   #119

Manprinsens avatar

Standard

Jorma skulle ha tagit rygg på 2:an när luckan kom på första varvet. Nu blev det för långt fram och han fick soppatorsk efter att han hämtat in metrarna.
Gammal 2015-01-14, 21:10   #120

softpojks avatar

Standard

Börjar J. Kontio bli gammal måtro?
Gammal 2015-01-14, 21:10   #121

Standard

Citat:
Grattis Varulv till segern med Ryan Kronos!
Tack så mkt Minna..
Helge (+5)
Gammal 2015-01-14, 21:11   #122

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Börjar J. Kontio bli gammal måtro?
Tycker hans styrningar håller väldigt ojämn nivå, kan ju vara ett ålderstecken att han inte är lika skärpt varje gång.
Gammal 2015-01-14, 21:13   #123

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Oj vilket odds det var på Diffacolt! Värmde den dåligt eller?
Samtliga säljsajter dissa.
Jag med, trodde den skulle sakna farten mot dessa över ett upplopp och trodde ej på spets där inte...

Trav är svårt!
Gammal 2015-01-14, 21:16   #124

Stekels avatar

Standard

Citat:
Samtliga säljsajter dissa.
Jag med, trodde den skulle sakna farten mot dessa över ett upplopp och trodde ej på spets där inte...

Trav är svårt!
Ja men det brukar inte alltid göra sitt, som Alsaker Faks nyss t ex där alla hade den topprankad och den bara blev fjärdehandare på vinnarspelet.

Gammal 2015-01-14, 21:18   #125

Manprinsens avatar

Standard

Dock ska man ha i åtanke att det var spets med minsta möjliga marginal. Men Goop är en jävel på att kräma ur hästen dom där extra centimetrarna som behövs oavsett om det är upplopp eller start. Vågar påstå att den inte tar spets med en annan kusk än honom.
Gammal 2015-01-14, 21:21   #126

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

För att underlätta för hästarna i autostarten gällande avgas problemet, byt bilen mot cykel.
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 21:22   #127

Stekels avatar

Standard

Fin skalle på Bretagne, den vinner nästa gång. Gold Case såg grymt fin senast men tyckte nog att den stod 20 meter fel den här gången. Höll på att gå ändå.

Norberg har hyfsat flyt idag...

Gammal 2015-01-14, 21:30   #128

Standard

Mot enkelt motstånd så släpper de med Octopus men mot hårt motstånd kör de i spets?
Gammal 2015-01-14, 21:30   #129

Manprinsens avatar

Standard

Rutinseger för Goop
Gammal 2015-01-14, 21:30   #130

Helges avatar

Standard

Tuffast och bäst som jag sa, Your Highness ♥
dado (+5), jocklon (+3)
Gammal 2015-01-14, 21:31   #131

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Major Visa inlägg
För att underlätta för hästarna i autostarten gällande avgas problemet, byt bilen mot cykel.
Gammal 2015-01-14, 21:31   #132

Voltstarts avatar

Standard

Toppform på den fronten!
Var det bara lite aktuellt att gå ner till Frankrike å starta tidigare, vad grubblar man då över nu?
Gammal 2015-01-14, 21:32   #133

Standard

jackpot nästa onsdag
Gammal 2015-01-14, 21:33   #134

softpojks avatar

Standard

Färdig DD. 5 mot 11.
Gammal 2015-01-14, 21:33   #135

Standard

bara börja plugga v64 åby..
Gammal 2015-01-14, 21:35   #136

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 804
Standard

Citat:
Toppform på den fronten!
Var det bara lite aktuellt att gå ner till Frankrike å starta tidigare, vad grubblar man då över nu?
Förstår det inte heller. Bara att skicka ner märren.
Sicken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 21:35   #137

Standard

kör en dd 5-5.

spets o slut på båda. känns väl rätt bra på förhand. som vanligt )
Gammal 2015-01-14, 21:35   #138

Shooters avatar

Standard

Dubbelslag på femmor på DD.
Gammal 2015-01-14, 21:37   #139

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Dubbelslag på femmor på DD.
haha håll igång!
Gammal 2015-01-14, 21:37   #140

Shooters avatar

Standard

Citat:
haha håll igång!
Ja, nu kör vi
Gammal 2015-01-14, 21:38   #141

Standard

Citat:
Färdig DD. 5 mot 11.
Allting talar för att fälla favoriten men du lirar en rak DD?

Edit: Hur kan ni tro så mycket på Monster Drive? Jag ser inget spelvärde alls.

Senast redigerad av Sicken den 2015-01-14 klockan 21:39.
Gammal 2015-01-14, 21:39   #142

Manprinsens avatar

Standard

10 mot 4,11 hade nog varit en vettig DD
Gammal 2015-01-14, 21:39   #143
Banned

Standard

Hoppas på jackpott till årets fattigast dagar nästa vecka, kan bli bra värde.
Gammal 2015-01-14, 21:40   #144

Misärs avatar

Sharp$: 5617

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

dd 6-8
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 21:40   #145

Manprinsens avatar

Standard

Galopp på Monstret i provstart?
Gammal 2015-01-14, 21:44   #146

Helges avatar

Standard

Monster Drive stryk av både Redéns finfina dödens travare och finfina She Loves You.
Gammal 2015-01-14, 21:44   #147

Misärs avatar

Sharp$: 5617

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Luckycharm sparar vi till nästa gång.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 21:45   #148

Standard

Citat:
Han tror på chans med alla...bra tränat bla bla bla!!
Som sagt, Rejjo tror på alla sina hästar...de har tränat bra ska ha bra chans!!!
Gammal 2015-01-14, 21:45   #149

Manprinsens avatar

Standard

Återigen Liljendahls topphästar...
Gammal 2015-01-14, 21:45   #150

Sharp$: 635
Standard

Va det bara jag som tyckte att Janne ställde till det lite för Daniel i upploppet? Såg ut som att Daniel fick släppa lite för att inte bli påkörd och fick sen inte upp farten igen.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 21:49   #151

Standard

Varför är 10-8 så nerspelad?
Gammal 2015-01-14, 21:52   #152

Voltstarts avatar

Standard

HUR KÖR MELANDER???????????
Gammal 2015-01-14, 21:52   #153

softpojks avatar

Standard

Melander...........
Gammal 2015-01-14, 21:53   #154

Stekels avatar

Standard

Citat:
HUR KÖR MELANDER???????????
Ja vad fan pysslar de med med den hästen? Först en massa smygstyrningar efter uppehållet och nu två skitkonstiga småsvar i dödens-styrningar utan någon som helst täckning????

Gammal 2015-01-14, 21:54   #155

Standard

Nej det där va ingen bra styrning gammelgubben. Tråkigt när man lirat Goopen.
Gammal 2015-01-14, 21:54   #156

Manprinsens avatar

Standard

Haha Tarzan...
Gammal 2015-01-14, 21:56   #157

Standard

Citat:
Ja vad fan pysslar de med med den hästen? Först en massa smygstyrningar efter uppehållet och nu två skitkonstiga småsvar i dödens-styrningar utan någon som helst täckning????
Vinnarhålet var ju ledigt och garantilucka med Prins alf i dödens.
Gammal 2015-01-14, 21:56   #158

Standard

Reijo hånar oss o vinner DD2 istället avd Reijos kanonhästar haha travet är bra underbart!!
Gammal 2015-01-14, 21:57   #159

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sicken Visa inlägg
Nej det där va ingen bra styrning gammelgubben. Tråkigt när man lirat Goopen.
Hur påverkades Sib av detta? Tråkigare för dem som lirade Prins Alf.
Gammal 2015-01-14, 21:59   #160

Stekels avatar

Standard

Citat:
Vinnarhålet var ju ledigt och garantilucka med Prins alf i dödens.
Nu har jag bara sett det en gång, men inte svarade han väl för att få rygg ledaren? Men det är väl enda försvaret, för annars fattar jag inget. Smygsvara en häst i dödens brukar man ju göra om det är en bra som kommer. Så man kan göra den mör och knäcka den över upploppet sen. Men att smygsvara en halvdålig motståndare är ju bara korkat, kommer bli bromskloss/rundningsmärke och det kostar ju.

Gammal 2015-01-14, 22:01   #161

Standard

Citat:
Tempot trycktes upp duktigt när Tarzan inte ville släppa ner Prins Alf? Första 500 gick väl på 09,6 eller nåt.

Senast redigerad av Sicken den 2015-01-14 klockan 22:02.
Gammal 2015-01-14, 22:02   #162

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2433
Standard

Citat:
Jag sågverk loppet, vad hände med prins Alf?
techtrade1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 22:04   #163

Standard

Okey
Gammal 2015-01-14, 22:08   #164

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av techtrade1 Visa inlägg
Jag sågverk loppet, vad hände med prins Alf?
Fick tredjespår fram till dödens efter 500 meter (09,8) eftersom Melander/Talk the talk svarade ut honom i fighten om att få tugga utvändigt.
znipstern är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 22:11   #165

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av znipstern Visa inlägg
Fick tredjespår fram till dödens efter 500 meter (09,8) eftersom Melander/Talk the talk svarade ut honom i fighten om att få tugga utvändigt.
Okey
Tack
Gammal 2015-01-14, 22:14   #166

Sharp$: 50370
Standard

Min subjektiva summering.

Tyvärr kryllar det av kuskar som INTE har på den nivån att göra och är bara i vägen för de bättre (inga namn).
Några uppsnackade hästar levererade inte alls - inget ovanligt egentligen men en sak om de höjs till skyarna av staketkuskar (som jag!) och en annan om tränarna överdriver i sina intervjuer (inga namn).
Skoförbudet till hälften - löjets skimmer!
Till slut ett namn i alla fall - Jorma.Oerhört pinsam i sina taktiska bedömningar och han höll stilen in i det sista.Satt kvar när tåget gick och sen visade hästen att den borde fått chansen tidigare.
znipstern (+5)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 22:18   #167

Standard

Citat:
Nu har jag bara sett det en gång, men inte svarade han väl för att få rygg ledaren? Men det är väl enda försvaret, för annars fattar jag inget. Smygsvara en häst i dödens brukar man ju göra om det är en bra som kommer. Så man kan göra den mör och knäcka den över upploppet sen. Men att smygsvara en halvdålig motståndare är ju bara korkat, kommer bli bromskloss/rundningsmärke och det kostar ju.
Nej tror inte jag heller, var lite vag. Menar att han borde gått ner där när luckan fanns.
Gammal 2015-01-14, 22:56   #168

JANNE48s avatar

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 2064
Standard

Citat:
Färdig DD. 5 mot 11.
Hur tänkte du där?
JANNE48 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 23:01   #169

Stekels avatar

Standard

Citat:
Nej tror inte jag heller, var lite vag. Menar att han borde gått ner där när luckan fanns.
Ja han hade ju en ocean av tid att glida ner i rygg ledaren runt ingången av första sväng. Så den positionen var han absolut inte intresserad av. Kan hända att hästen var lite het och inte gör sig så bra om man tar i den då så man ska inte vara för snabb att döma (enda ursäkten som finns). Men nog har man sett den hästen många gånger nog för att det argumentet heller inte håller tycker jag...

Trökig omgång iallafall, tur man inte la ner sig något värre på den.

Gammal 2015-01-14, 23:20   #170

Standard

Citat:
Ja han hade ju en ocean av tid att glida ner i rygg ledaren runt ingången av första sväng. Så den positionen var han absolut inte intresserad av. Kan hända att hästen var lite het och inte gör sig så bra om man tar i den då så man ska inte vara för snabb att döma (enda ursäkten som finns). Men nog har man sett den hästen många gånger nog för att det argumentet heller inte håller tycker jag...

Trökig omgång iallafall, tur man inte la ner sig något värre på den.
Märkligt då 2 av hästens 3 vinster under 2014 kom genom invändiga styrningar. Men Melander kanske har för höga förhoppningar om hästen..
Gammal 2015-01-15, 00:16   #171

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sicken Visa inlägg
Förstår det inte heller. Bara att skicka ner märren.
Dom siktade ev på Prix Helen Johansson 25/1. YH hade fått bakspår i det loppet om hon överhuvudtaget hade kommit med, vilket jag inte tror hon hade gjort, behövs mer pengar på sig för det loppet som det ser ut redan nu i anmälningslistan. Det är inte bara att "skicka ner henne".
Gammal 2015-01-15, 09:51   #172

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JANNE48 Visa inlägg
Hur tänkte du där?
Med facit i hand fel, men jag tänkte iaf innan. Något du borde börja göra också.
Gammal 2015-01-15, 13:47   #173

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Dom siktade ev på Prix Helen Johansson 25/1. YH hade fått bakspår i det loppet om hon överhuvudtaget hade kommit med, vilket jag inte tror hon hade gjort, behövs mer pengar på sig för det loppet som det ser ut redan nu i anmälningslistan. Det är inte bara att "skicka ner henne".
I see. Hade ingen koll alls på hur prop. såg ut.

Edit: eller vilket lopp de siktade på. Skrev mest i affekt.
Svara

td