Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-13, 23:03   #46
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrGonzo Visa inlägg
Robert Skoglund säger att man inte vill ladda med Global Perfection, utan att man ska "försöka hitta ner i position" istället.

Man Winner tror jag släpper om den skulle få spets initialt, precis som den gjorde 29/11 på Jägersro (spår1 v. spår4). Tar nog gärna Adrians rygg på Åby.

Young Farmer får troligtvis köras med skor bak ffg, vilket kanske hämmar denna lite. (gissningsvis)

Även minus på Flemmings häst om barfotaförbud...

Quick Fix går bra med skor och slipper Calvin Borel denna gången. Känns verkligen som om han står på tur för en vinst nu. Chansen att han kroknar på upploppet borde dessutom vara mindre nu, då det är 1640m.

Jag spikar
Då spikar jag med
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 23:07   #47

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4756
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Då spikar jag med
Kanon det då är det bara 4 lopp att lösa
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 23:25   #48

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 6295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Varulv:
Vad tänker du om barfota-diskussionen som hästägare och spelare?
Som spelare och hästägare så är det två skilda glasögon jag får ta på mig.

Spelare: Jag älskar barfotaförbudet, bästa hästen kan vara chanslös men ändå megafavorit, som ett ex.

Hästägare: Jag hatar det, samtidigt som jag absolut inte vill att mina hästar ska riskera att lida av att gå barfota på en bana det inte fungerar på (för grovt material tex). Du nämner Keeping Julia, jag kan ju gå till min egen Bearhawaii. Han fungerar inte med framskor, bakskor är ok, men absolut inte framskor (han har ett sånt fint runt framsteg, skor på ett sånt steg är iskallt.)

Vad ska jag göra som hästägare i detta läge? Hästen är i kanonskick, aldrig någonsin varit så fin som nu. Skor på så spelar det dock ingen som helst roll, det går liksom bara inte.

Ska jag tvingas att ställa av honom, trots att han är i fullt tävlingsskick, tills det går (får) köra barfota igen? Det är inte direkt billigt att ha häst i träning... Eller måste jag gå andra vägar? I hans fall så fick det bli Frankrike.. och så vitt jag vet så finns där inget barfotaförbud...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+5), Major (+21), Trinity (+1)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 23:27   #49

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Med Trailing Edge struken så är det väl bara att hamra in spiken på Mind your face till nuvarande 4%!

Många motbud med försämrad balans och jag tror Kontio rundar hela högen

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Indeed (+5)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 23:36   #50

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Harry var stenklar senast och jag benämnde det till veckans spik.

Nu är spelvärlden borta, dessutom betydligt sämre med skor och inte lika snabb från detta spår. Tveksam om man ens kommer köra för spets här om man deklarera svar innanför. Ne Harry blir överstreckad denna gång och bara en av flera!

Quick Fix måste vara omgångens klaraste om man enbart ser till prestationen senast. Litar dock inte på stall Kolgini, titta bara på hur ojämnt Dante Boko gått i spets de senaste loppen!
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 00:15   #51

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Nej det var längesen Kolgjini var något att hålla i handen på v75. Tror också det är bästa hästen men skulle aldrig våga spika den utan dokumenterad stallform.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 01:11   #52

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 2450
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Nej det var längesen Kolgjini var något att hålla i handen på v75. Tror också det är bästa hästen men skulle aldrig våga spika den utan dokumenterad stallform.
Stallform eller inte?. Men på Jägers ikväll var det ingen fel på Stallformen. De hade med 2 som kunde vinna. Den ena vanns av den nya Kolgjini DANTE! Som dessutom körde sitt första lopp. Den andra med Adrian hade kanske vunnit trots galopp om den inte krokat ihop kort före mål. Blev nu 2a trots att de låg lågt innan. Dessa visade iaf toppform...
AMHC (+1)

Senast redigerad av valla94 den 2015-01-14 klockan 01:12.
valla94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 02:33   #53

Standard

På förhand ser det ut att finnas 4 starka spikförslag och några totalt bortglömda skrällbud som inte får missas. Ser lätt ut, men de brukar de ju göra på förhand :-)

Avd-1: 1 Västerboonthenews som klarar av att gå med skor. Kan öppna raskt från innerspåret. Tror han håller ut alla o sen ska det vara toppchans till vinst.
Bakom visade 3 Bear Danser att skor bak inte är något plus. Får mkt svårt att slå nr 1 med skor. 2 RLM är jämn o säker. Går bra varje gång men räcker normalt inte till vinst här.

Avd-2: Ser lurig ut på förhand. Visst har 4 bra chans från spets. Frågan är om den kommer dit?! 6 RP har gjort 2 bra lopp o nu med framspår blir han farlig. Totalt bortglömda på stecken är 8 o 12. Under 1%!!! Båda klarar att gå med skor o vid tempo fäller de många över upploppet, alla???

Avd-3: 6 Quick Fix vill nog alla ha rygg på denna gång. Hästen har visat toppform en längre tid nu o är det någon rättvisa så sitter Adrian i spets o sen kör ifrån alla till slut. Klarar av att gå med skor. Visat det flera gånger. Toppchans till vinst! Solklar spik på förhand!
Om det går att köra barfota kan nr 2 Man Winner utmana från rygg ledaren. Gjorde så näst senast. Behövde loppet sist. En annan som vill gå barfota är nr 3 GJG. Är på gång o har hög kapacitet. 8 Oden Töll riskerar att hamna illa till från 8 så han rankas ner...

Avd-4: Här höjer sig 5 o 6 lite över de andra. Kan va ett lås?! 6 Jetset går ner i klass o möter lättare motstånd nu. 5 Artemis var grym senast o visat form en längre tid.
Om 4 tar spets lär den väl släppa igen då det är hårdare emot denna gång. 10 KD gick stark innan galoppen kom senast o kan vara farlig att nonchalera denna gång. Även 2 WI är startsnabb men vill gå i ryggar o kan utnjytta OS. Storskrällen 3 SIA kan va ett långskott om det blir överpace på loppet. Jag tror att den som är först fram av 5 eller 6 har mkt bra chans att vinna. Men ingen av dom behöver spets egentligen för att segra.

Avd-5: 12 NDN har fått snälla lopp på slutet o formen är bra. Stark o tål jobb. Utan strul är det första hästen i loppet. Urstarke 8 LW är aldrig att lita på. Men är ett givet streck vid gardering. En som blivit totalt bortglömd på strecken är 15 MYF. Som i nuläget bara är streckad på 4%!!! Följt hästen en längre tid o den har gjort starka lopp på slutet o toppform sitter där. Tror den klarar distansen, har iaf vunnit v7 över 2640!

Avd-6: 5 Oliver Kronors spurtade vasst senast efter ett passivt upplägg. Är urstark o kan dessutom öppna bra från start. Borde komma till spets i ett tidigt skede o då är loppet över. Toppchans på förhand o en stark spik!
Bakom är det många som är bra. Men har mkt svårt att se nån ta ner 5 O K om BG hittar ledningen här.

Avd-7: Klart intressant är det här hur de kommer bli kört? Jag tror mkt på 9 Montgomery Hill som i nuläget är totalt bortglömd på strecken. Bara 3% i nuläget. Man tackar för den så länge. Säger som DOOB "folk är fulla"... Visat toppform på slutet. Spurtade ner 7 Noras Bean lätt senast trots den fått en bra resa i 2ra ut. Gick lika fort som SOLVATO till slut näst senast. Nu med tätare start o formen borde vara på topp. Min känsla är att det blir stenhård körning hela loppet igenom? Då fäller ICEMANNEN alla över upploppet!!!

Om V75 har rykigt så blir det en tung DD som liras...

Lycka till ni alla här på sharps
Trinity (+1)
Gammal 2015-01-14, 07:46   #54

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valla94 Visa inlägg
På förhand ser det ut att finnas 4 starka spikförslag och några totalt bortglömda skrällbud som inte får missas. Ser lätt ut, men de brukar de ju göra på förhand :-)

Avd-1: 1 Västerboonthenews som klarar av att gå med skor. Kan öppna raskt från innerspåret. Tror han håller ut alla o sen ska det vara toppchans till vinst.
Bakom visade 3 Bear Danser att skor bak inte är något plus. Får mkt svårt att slå nr 1 med skor. 2 RLM är jämn o säker. Går bra varje gång men räcker normalt inte till vinst här.

Avd-2: Ser lurig ut på förhand. Visst har 4 bra chans från spets. Frågan är om den kommer dit?! 6 RP har gjort 2 bra lopp o nu med framspår blir han farlig. Totalt bortglömda på stecken är 8 o 12. Under 1%!!! Båda klarar att gå med skor o vid tempo fäller de många över upploppet, alla???

Avd-3: 6 Quick Fix vill nog alla ha rygg på denna gång. Hästen har visat toppform en längre tid nu o är det någon rättvisa så sitter Adrian i spets o sen kör ifrån alla till slut. Klarar av att gå med skor. Visat det flera gånger. Toppchans till vinst! Solklar spik på förhand!
Om det går att köra barfota kan nr 2 Man Winner utmana från rygg ledaren. Gjorde så näst senast. Behövde loppet sist. En annan som vill gå barfota är nr 3 GJG. Är på gång o har hög kapacitet. 8 Oden Töll riskerar att hamna illa till från 8 så han rankas ner...

Avd-4: Här höjer sig 5 o 6 lite över de andra. Kan va ett lås?! 6 Jetset går ner i klass o möter lättare motstånd nu. 5 Artemis var grym senast o visat form en längre tid.
Om 4 tar spets lär den väl släppa igen då det är hårdare emot denna gång. 10 KD gick stark innan galoppen kom senast o kan vara farlig att nonchalera denna gång. Även 2 WI är startsnabb men vill gå i ryggar o kan utnjytta OS. Storskrällen 3 SIA kan va ett långskott om det blir överpace på loppet. Jag tror att den som är först fram av 5 eller 6 har mkt bra chans att vinna. Men ingen av dom behöver spets egentligen för att segra.

Avd-5: 12 NDN har fått snälla lopp på slutet o formen är bra. Stark o tål jobb. Utan strul är det första hästen i loppet. Urstarke 8 LW är aldrig att lita på. Men är ett givet streck vid gardering. En som blivit totalt bortglömd på strecken är 15 MYF. Som i nuläget bara är streckad på 4%!!! Följt hästen en längre tid o den har gjort starka lopp på slutet o toppform sitter där. Tror den klarar distansen, har iaf vunnit v7 över 2640!

Avd-6: 5 Oliver Kronors spurtade vasst senast efter ett passivt upplägg. Är urstark o kan dessutom öppna bra från start. Borde komma till spets i ett tidigt skede o då är loppet över. Toppchans på förhand o en stark spik!
Bakom är det många som är bra. Men har mkt svårt att se nån ta ner 5 O K om BG hittar ledningen här.

Avd-7: Klart intressant är det här hur de kommer bli kört? Jag tror mkt på 9 Montgomery Hill som i nuläget är totalt bortglömd på strecken. Bara 3% i nuläget. Man tackar för den så länge. Säger som DOOB "folk är fulla"... Visat toppform på slutet. Spurtade ner 7 Noras Bean lätt senast trots den fått en bra resa i 2ra ut. Gick lika fort som SOLVATO till slut näst senast. Nu med tätare start o formen borde vara på topp. Min känsla är att det blir stenhård körning hela loppet igenom? Då fäller ICEMANNEN alla över upploppet!!!

Om V75 har rykigt så blir det en tung DD som liras...

Lycka till ni alla här på sharps
Håller med i det mesta av ditt resonemang. Jag gillar NDN men då det nu råder barfotaförbud känns den inte het. Fet-Veijo: " Det lär väl bli obligatoriskt med skor på lördag och det missgynnar min häst med uppskattningsvis tjugo till tjugofem meter över de tre varven vilket gör att jag får ligga lite lågt vad gäller vinstchansen. Jag har inte hunnit sätta mig in i motståndet riktigt ännu och man hoppas ju alltid att de ska överraska men som sagt så drar skokörningen ner möjligheterna en hel del för Naglo Del Nord."

Mina spikar i nuläget är: Västerboonthenews, Quick Fix, Oliver Kronos!
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 07:58   #55

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1352
Standard

Hur stor är möjligheten för West Wing att hålla ut Oliver Kronos, Putte? Lyckas JU med detta får väl Oliver svårt att vinna.....
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 08:41   #56

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8341

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Hur stor är möjligheten för West Wing att hålla ut Oliver Kronos, Putte? Lyckas JU med detta får väl Oliver svårt att vinna.....
Jag kan bara se de fem senaste starterna härifrån, så jag kan inte kolla upp det.
Men West Wing har aldrig varit snabb ut, och om Oliver är körbar tror jag han tar sig förbi.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 09:15   #57

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Första V75 strykningen Trailing Edge, hälta.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 12:53   #58

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag kan bara se de fem senaste starterna härifrån, så jag kan inte kolla upp det.
Men West Wing har aldrig varit snabb ut, och om Oliver är körbar tror jag han tar sig förbi.
När flemming hade Oliver till start på åby från spår 1. Kunde den öppna vasst o kunde ha svarat ut Bono Boko om han velat. Innerspår är inte plus för en långklivad herre som Oliver. Känslan är att den kan öppna ännu snabbare när han är längre ut bakom bilen. De är vad jag tror iaf
Gammal 2015-01-14, 12:55   #59
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

Jag har lite feeling för Elecrtrifying.
Sprang med skor senast gjorde ett fint lopp.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 12:57   #60

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Håller med i det mesta av ditt resonemang. Jag gillar NDN men då det nu råder barfotaförbud känns den inte het. Fet-Veijo: " Det lär väl bli obligatoriskt med skor på lördag och det missgynnar min häst med uppskattningsvis tjugo till tjugofem meter över de tre varven vilket gör att jag får ligga lite lågt vad gäller vinstchansen. Jag har inte hunnit sätta mig in i motståndet riktigt ännu och man hoppas ju alltid att de ska överraska men som sagt så drar skokörningen ner möjligheterna en hel del för Naglo Del Nord."

Mina spikar i nuläget är: Västerboonthenews, Quick Fix, Oliver Kronos!
Tack för den viktiga informationen. Då rankas den ner. Är så bra att den ändå måste vara med i nuläget. Men vi får se..
Svara

td