Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-17, 17:56   #391

softpojks avatar

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Nåja.. 27 tycker jag dock är rätt ungt! (även fast jag själv är yngre). när jag menade medelålders syftade jag på en högre ålder än din

Tycker du alltid beter dig helt vanligt, iaf vad jag sett

Detsamma!
Grymt ju. Nu ska jag umgås med dottern & sambon, vi hörs och ses mer på forumet.
Gammal 2015-01-17, 18:54   #392

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Dagens vinstlista V75....

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 19:08   #393

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Den var väl chanslös med facit i hand? 10,9 första 500m, sen 12,5 totalt på varvet utan någon press och två hästar passerade, varav vinnaren gick i mål på 12,5/1640a. Det var knappast någon topptid eller topprestation i detta lopp så visst fan borde han ha vunnit för att få godkänt och för att man ens skulle kunna spekulera i att skor på kvittade.

Att spelkulera i "utan open stretch" är ju helt meningslöst då det var en sak man var 100% säker på innan spelstoppet idag att open stretch skulle finnas i loppet. Jag hade iaf satsat hus och hem på det om jag hade fått 1,01 eller mer i odds.
Det var ungefär lika mycket minus för Harry att gå med skor som för dom flesta konkurrenterna anser jag. Troligtvis hade han torskat idag även om han gått barfota då Cash's Kantab var hetast och påställd för dagen. Bara gratulera om det var någon som vågade spika den. Men att basunera ut Harry som chanslös på grund av skor är ju bara trams med tanke på att hästen förlorade med ett halvt huvud ungefär. Speciellt med tanke på att "skor" idag kan vara en liten plastbit i stort sett och inte en järnklump som det var förr.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 19:11   #394

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Tycker faktiskt inte det var någon större skillnad, möjligtvis att den är lite lite sämre men inte så att man kan rata den som favorit på toton som många experter gjorde. Hästen sågades av många som i princip chanslös... Jag var mest inne på att den skulle tappa i startsnabbhet med skor, men det såg jag inte en tillstymmelse till.

Utan open stretch hade den vunnit, men svårt att säga om den håller undan barfota om även konkurrenterna har valfri balans?
Lika given som Harry var att spika senast var han att gardera denna gång då vi inte visste hur han skulle gå med skor. Han gick OK ungefär som förväntat, men hade vunnit detta lätt barfota. Såg du inte loppet senast???
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 19:16   #395

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Lika given som Harry var att spika senast var han att gardera denna gång då vi inte visste hur han skulle gå med skor. Han gick OK ungefär som förväntat, men hade vunnit detta lätt barfota. Såg du inte loppet senast???
Ja jag såg loppet senast, men resonemanget känns ungefär som om Harry gick med skor och övriga gick barfota och det köper jag inte. Hästen han blev slagen av gick inte heller med optimal balans? Om det är skorna som gör hela skillnaden så borde han väl rimligtvis torskat mot en skohäst då alla andra borde vara chanslösa?

Senast redigerad av Manprinsen den 2015-01-17 klockan 19:18.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 19:25   #396

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 4280
Standard

[QUOTE=Helge;399922]
Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Man får också hylla Kash's tränare Stig H, som ytterst professionellt gett hästen optimal utrustning, och kusken Örjan för en mästerlig styrning.

Även hovslagaren! Kasch gick propad bak (en sula, se bild) samt framskor på bara 38 g.

Samt ingen käk samt helstängt ffg.
Kan det vara så jävla svårt att ge oss spelare rätt information istället för att prata runt det hela??

Fr stigh i Aftonbladet;

Kash’s Cantab (V75-7) har som vanligt gått bra på slutet. Han är jämn och säker. Men han vinner inga lopp, som vi kan se i statistiken. Det var länge sedan. Nu har han ett perfekt läge den här gången. Provar lite nya varianter på honom utselningsmässigt. Det är en jätterysare naturligtvis men någon gång ska väl han vinna lopp också. Formen är bra på honom och det är en intressant ändring vi gör på huvudlag och så vidare.

Någon som var in på hemsidan och läste före loppet?
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 19:27   #397

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Ja jag såg loppet senast, men resonemanget känns ungefär som om Harry gick med skor och övriga gick barfota och det köper jag inte. Hästen han blev slagen av gick inte heller med optimal balans? Om det är skorna som gör hela skillnaden så borde han väl rimligtvis torskat mot en skohäst då alla andra borde vara chanslösa?
Harry har visat sig bäst barfota runt om och det var väldigt längesedan han gick med skor. Senast var det i silver och därför visste ingen hur bra Harry var med skor. Stort frågetecken som givetvis inte gör hästen chanslös, men överstreckad som storfavorit. 1 Kash’s Cantab går normalt inte barfota runt om och borde va mindre skillnad där.

Slutligen kan jag sammanfatta det hela nu när vi har facit i hand. Harry va ca 1sek sämre med skor idag jämfört med om han fått dansa barfota. Titta på nästa start så ska vi se att han går en låg 11-tid barfota
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 19:34   #398

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 1375
Standard

Vad hände med montdore? Släppte till sist i fältet och körde upp alldeles för sent och tog inte en meter på spetshästarna.. Den är väl bättre än så, med eller utan dojjor.
Hur fan kan dom uttala att det skall köras preparé på odin töll för att sedan göra precis det. Bestraffas aldrig preparékörning?

Jag forskade inte på dessa men blev omåttligt besviken på insatserna!
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 20:07   #399

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8369
Standard

När jag sa efteråt att Harry var chanslös med facit i hand menade jag att det inte fanns något sannolikt sätt han kunde vinna loppet på med tanke på hans insats kontra de andra hästarnas insatser. Vinner man inte med den öppningen och varvningstiden så har jag svårt att se han vinna en enda gång om de hade kört om loppet 10 ggr med samma prestationer.

Preparékörning har väl aldrig bestraffats? Då hade ingen tränare eller ägare vågat säga att man ska göra det. Kuskarna har bättre koll och säger att de "kommer backa ner och köra till slut" vilket är precis detsamma utan att säga ordet preparé.

Tänk själv hur omöjligt det skulle vara att dömma för preparé i tveksamma fall. Ska en mer betrodd häst som släpper ledningen till en mindre betrodd bestraffas eller måste man alltid gasa då? Får man backa ner från början från spår 6,7,8 bakom bilen eller måste alla gasa rejält första 200m innan man får köra hur man vill? Blir bara löjligt, låt folk köra preparé men var öppna med det till oss spelare säger jag.
Gammal 2015-01-17, 20:50   #400

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

[QUOTE=bergomiotmail;399932]
Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg

Kan det vara så jävla svårt att ge oss spelare rätt information istället för att prata runt det hela??

Fr stigh i Aftonbladet;

Kash’s Cantab (V75-7) har som vanligt gått bra på slutet. Han är jämn och säker. Men han vinner inga lopp, som vi kan se i statistiken. Det var länge sedan. Nu har han ett perfekt läge den här gången. Provar lite nya varianter på honom utselningsmässigt. Det är en jätterysare naturligtvis men någon gång ska väl han vinna lopp också. Formen är bra på honom och det är en intressant ändring vi gör på huvudlag och så vidare.

Någon som var in på hemsidan och läste före loppet?

Japp från alla håll och kanter, som vanligt.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 21:29   #401

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5439
Standard

till bergonlotmail Stig Hs egna ord på hemsidan

Kash’s Cantab (Lopp 11, V75-7, DD-2)

- Inför den här starten har vi inte mycket att klaga på. Kash's Cantab har visat bra form på sistone och den ser han ut att hålla, av jobben att döma. Dessutom är förutsättningarna för honom, med innerspår och 1640 m, närmast idealiska. Han ska kunna få en passande löpning i främre träffen och kan åtminstone vara ett platsbud. Att hoppas på seger är nog orealistiskt då han inte vunnit på väldigt länge. Får ett nytt, stängt huvudlag och på Åby torde
det bli skor på.

För mig ickevinnare, vinsterna från spets, visat lite uppåtform på slutet och nu låg det väl till för vinnarhålet och dom skall man ha med på Åby,

Nu var det väl inte så imponerande, 3 invändigt var nära att hinna fram och det i guldlopp som gick ganska sakta, det är svårt vinna på 2a OS, att göra det i hög klass borde kräva överpace det var det inte idag

Ganska billig guld idag och det är väl i Guld flest hästar går utan 2 eller 4 skor MEN inte idag

Senast redigerad av incitatus den 2015-01-17 klockan 21:50.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 22:05   #402

Sharp$: 832
Standard

Citat:

Yankeerne rammer godt
barner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 22:28   #403
Gus

Guss avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 1520
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av softpojk Visa inlägg
Text? Behövs det? Räcker väl med att kolla på gubben en sekund i rutan, det är väl varning nog?
EDIT Xxxxx - inlägget ger i sammanhanget ingenting

Senast redigerad av Gus den 2015-01-17 klockan 22:36.
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 23:39   #404

Kyodais avatar

Sharp$: 5186
Standard

Citat:

Se upp för österrikarna också! de rackarna brukar lira

tirolermusik efter varenda vinst.... Sånt folk!

/ps nu har man satt DD 3 dagar å rad - med ramar 1x2, 1x2, 1x3

gott val idag med bet 5-1 till 34.00 - funderar nu skarpt

på att öppna betalsida --------------- en heldags fundering och kommit upp

med det begåvade namnet: TRAVSERVICE går det icke finns ju alltid

SPELARTJÄNST som alternativ. Dagens Dobbel är väl för påhittigt?!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td