|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-01-17, 17:56 | #391 |
Grymt ju. Nu ska jag umgås med dottern & sambon, vi hörs och ses mer på forumet.
2015-01-17, 19:08 | #393 | |
Citat:
|
||
2015-01-17, 19:11 | #394 | |
Citat:
|
||
2015-01-17, 19:16 | #395 |
Ja jag såg loppet senast, men resonemanget känns ungefär som om Harry gick med skor och övriga gick barfota och det köper jag inte. Hästen han blev slagen av gick inte heller med optimal balans? Om det är skorna som gör hela skillnaden så borde han väl rimligtvis torskat mot en skohäst då alla andra borde vara chanslösa?
Senast redigerad av Manprinsen den 2015-01-17 klockan 19:18. |
|
2015-01-17, 19:25 | #396 | |
[QUOTE=Helge;399922]
Citat:
Fr stigh i Aftonbladet; Kash’s Cantab (V75-7) har som vanligt gått bra på slutet. Han är jämn och säker. Men han vinner inga lopp, som vi kan se i statistiken. Det var länge sedan. Nu har han ett perfekt läge den här gången. Provar lite nya varianter på honom utselningsmässigt. Det är en jätterysare naturligtvis men någon gång ska väl han vinna lopp också. Formen är bra på honom och det är en intressant ändring vi gör på huvudlag och så vidare. Någon som var in på hemsidan och läste före loppet? |
||
2015-01-17, 19:27 | #397 | |
Citat:
Slutligen kan jag sammanfatta det hela nu när vi har facit i hand. Harry va ca 1sek sämre med skor idag jämfört med om han fått dansa barfota. Titta på nästa start så ska vi se att han går en låg 11-tid barfota |
||
2015-01-17, 19:34 | #398 |
Vad hände med montdore? Släppte till sist i fältet och körde upp alldeles för sent och tog inte en meter på spetshästarna.. Den är väl bättre än så, med eller utan dojjor.
Hur fan kan dom uttala att det skall köras preparé på odin töll för att sedan göra precis det. Bestraffas aldrig preparékörning? Jag forskade inte på dessa men blev omåttligt besviken på insatserna! |
|
2015-01-17, 20:07 | #399 |
När jag sa efteråt att Harry var chanslös med facit i hand menade jag att det inte fanns något sannolikt sätt han kunde vinna loppet på med tanke på hans insats kontra de andra hästarnas insatser. Vinner man inte med den öppningen och varvningstiden så har jag svårt att se han vinna en enda gång om de hade kört om loppet 10 ggr med samma prestationer.
Preparékörning har väl aldrig bestraffats? Då hade ingen tränare eller ägare vågat säga att man ska göra det. Kuskarna har bättre koll och säger att de "kommer backa ner och köra till slut" vilket är precis detsamma utan att säga ordet preparé. Tänk själv hur omöjligt det skulle vara att dömma för preparé i tveksamma fall. Ska en mer betrodd häst som släpper ledningen till en mindre betrodd bestraffas eller måste man alltid gasa då? Får man backa ner från början från spår 6,7,8 bakom bilen eller måste alla gasa rejält första 200m innan man får köra hur man vill? Blir bara löjligt, låt folk köra preparé men var öppna med det till oss spelare säger jag.
2015-01-17, 20:50 | #400 | |
[QUOTE=bergomiotmail;399932]
Citat:
Japp från alla håll och kanter, som vanligt. |
||
2015-01-17, 21:29 | #401 |
till bergonlotmail Stig Hs egna ord på hemsidan
Kash’s Cantab (Lopp 11, V75-7, DD-2) - Inför den här starten har vi inte mycket att klaga på. Kash's Cantab har visat bra form på sistone och den ser han ut att hålla, av jobben att döma. Dessutom är förutsättningarna för honom, med innerspår och 1640 m, närmast idealiska. Han ska kunna få en passande löpning i främre träffen och kan åtminstone vara ett platsbud. Att hoppas på seger är nog orealistiskt då han inte vunnit på väldigt länge. Får ett nytt, stängt huvudlag och på Åby torde det bli skor på. För mig ickevinnare, vinsterna från spets, visat lite uppåtform på slutet och nu låg det väl till för vinnarhålet och dom skall man ha med på Åby, Nu var det väl inte så imponerande, 3 invändigt var nära att hinna fram och det i guldlopp som gick ganska sakta, det är svårt vinna på 2a OS, att göra det i hög klass borde kräva överpace det var det inte idag Ganska billig guld idag och det är väl i Guld flest hästar går utan 2 eller 4 skor MEN inte idag Senast redigerad av incitatus den 2015-01-17 klockan 21:50. |
|
2015-01-17, 22:05 | #402 |
|
|
2015-01-17, 22:28 | #403 |
EDIT Xxxxx - inlägget ger i sammanhanget ingenting
Senast redigerad av Gus den 2015-01-17 klockan 22:36. |
|
2015-01-17, 23:39 | #404 |
Se upp för österrikarna också! de rackarna brukar lira tirolermusik efter varenda vinst.... Sånt folk! /ps nu har man satt DD 3 dagar å rad - med ramar 1x2, 1x2, 1x3 gott val idag med bet 5-1 till 34.00 - funderar nu skarpt på att öppna betalsida --------------- en heldags fundering och kommit upp med det begåvade namnet: TRAVSERVICE går det icke finns ju alltid SPELARTJÄNST som alternativ. Dagens Dobbel är väl för påhittigt?!