|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-01-17, 12:03 | #166 |
Har inte Peter sagt att Harry är vassare i ryggar??? Eller har jag hört fel där??? Dessutom tar väl ingen en längd på 2an? Som den såg ut senast så kör väl Peter så länge lampan lyser eller? Det bäddar för ICEMANNEN
|
|
2015-01-17, 12:06 | #167 |
Nja. ständigt denna underskattning av Harry. Han har väl i Prix de france o göra hur som. han vann ju förra året. Enligt många hade ju inte Marre att göra i prix d amerique förra året. så länge man vet kapaciteten finns i hästen och man tror man kan få fram den så ska det startas.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rickart (+5) |
|
2015-01-17, 12:07 | #168 | |
Citat:
Men jag tyckte nog ändå den hade i frankrike att göra månaden senare, om du nu minns vad som hände då.
2015-01-17, 12:08 | #169 |
Peter har även sagt att nothing but class är vassare i ryggar. Peter o -johan skulle aldrig köra mot varann. de har antagligen gjort upp innan vem som ska gå i spets
|
|
2015-01-17, 12:12 | #170 |
Ja de har de säkert gjort. Eftersom Noras ska köras offensivt o typ tömmas. Då har iaf jag mkt svårt att se Harry i spets ta emot... Blir intressant o se. Hade vi vetat hade det vart enkelt
|
|
2015-01-17, 12:13 | #171 |
Finns det något som kan styrka förkylningarna i Kolgjinis stall? Min tanke är mest om det är värt att spela på hans hästar idag?
|
|
2015-01-17, 12:15 | #172 | |
Citat:
En jävla skillnad på att inte vara 90-95% när det återstår 60-65 dagar jämfört med 20-22 dagar till det tänka loppet....
2015-01-17, 12:20 | #173 | |
Citat:
Noterar att: -Bronsförsöket är riktigt fint, skulle lika gärna ha kunnat vara en final! -Lunatic Face inte lika påpassad som brukligt idag och det är väl helt rätt. Hästen ska trava i volt och tre varv och dessutom ska Jens Laursen lyckas vara först över mållinjen i ett V75-lopp mot toppkuskar. Händer ju bara inte... Mitt enda spel för dagen: Plats på Noken Fräkkert i V75-1. Ett par bra hästar i loppet, några i mittfåran (där han platsar) och några som utfyllnad. Odds över 20-50 lägger jag spel på, med tanke på förutsättningarna och 1% på V75 bör man få det oddset också! -Dansktränad häst med Sjunnesson i sulkyn från spår 7 bäddar för spelvärde. -Gjorde ett riktigt fint intryck senast han var i Sverige och vann, och i höstas tog han även hem största segerchecken i karriären på Charlottenlund. -På sina 27 starter på denna sida sundet har han platsat 14 gånger och vunnit 6, och dragit in 16kkr i snitt. Lycka till alla!
2015-01-17, 12:26 | #174 |
det blir jänkarvagn på västerbo i första. det är optimalt. Hetsar han inte upp sig vilket han gjorde för några starter sen så vinner han detta lätt
|
|
2015-01-17, 12:36 | #175 | |
Citat:
Hade varit intressant att läsa Jens krönika. En varmblodshäst kan väl inte ha mer än 65-70% typ i segerchans har han sagt då det är galopp, påkörning, sjukdom, punktering osv emot oavsett övriga förutsättningar. Skulle hästan råka ut för något av detta kommer alla gnälla på otur fastän man ska ha med sånt i beräkningen och risken inte är så otroligt minimal som många tror.
2015-01-17, 12:37 | #176 | |
Citat:
Glöm inte att Goop satt upp i Frankrike förra året. Det var kusken som gav vinst, de omtalande 5%:en kusken anses göra skillnad...(Undra varifrån den siffran kommer?) Självklart finns det spelvärde i att gardera en Harry med skor. Få har streckat Noras så konstant som jag själv har genom åren, ständigt underskattad. Formen kommer nog först nu och en Noras i toppform hade förmodligen inte blivit nedplockad ifrån ledningen av "Inken" för några starter sedan, eller? Du har rätt i att det är hög tid att visa form, för den har saknats på sistone. __________ Jag finner det lite märkligt att alla ska spika Västerbo i I:a till den %:en. Stenströmer ska ju laborera med balansen/skoningen på sin skjutare och 2 streck bygger ingen större kostnad. Puro:s häst vinner inte ihjäl sig på V75 direkt... __________ Jetset är given spik för min del. Ickefavorit, ska ha gått framåt sedan senast, Jensen på Åby. Tackarrr! __________ Usch! Sitter å kollar lopparkivet på Quick Fix när hästen blir 5:a den 12/11. Habito håller undan "med ett steg" för La Princess på V65, som jag streckat till 2%. Vad prinsessan åstadkommit sedan dess känner alla till, men det hjälper inte mig i samma omfattning som en rensare på streckspelet gör vid alla rätt. Quick Fix kan hålla undan. Hmm... en billig lösning isåfall. Man Winner släpper till Q.F. är jag övertygad om, hästen behöver resan för att tjäna goa pengar. Birmingham har jag alltid gillat sorten på, fast den sviker nästan alltid när det verkar ha rättat till sig. Fast 8% och det snackas om att Robban är uppåt! Dimridå? __________ Linus Wibb behöver väl "bara trava" för att reglera hem detta enkelt? |
||
2015-01-17, 12:38 | #177 |
V75-7
Det verkar vara lika viktigt för kretsen kring Harry att vinna V75 som för dem runt Noras att vinna i Paris. Det är min uppfattning, att Harry gynnas mer av sprint än Noras. Så här körs loppet: 2 tar enkelt ledningen och släpper utan strid till 3. 1 tredje inner. 9 andraspår och får 7 framför sig i dödens. Om Söderkvist trycker sönder 3 knäcker han sannolikt sig själv och bäddar för 9, som slog Noras senast, eller en skräll. Men Söderkvist är inte känd för att pressa i dödens. Då vinner formhästen Harry Haythrow. |
|
2015-01-17, 12:38 | #178 | |
Citat:
2015-01-17, 12:43 | #179 | |
Citat:
|
||
2015-01-17, 12:44 | #180 |
På tal om ej påpassade hästar. Montdore var ju storsnackis senast. Klarade av skorna och hade ju en mil fram sista varvet. Höll farten kanon till fotot.
Idag helt bortglömd 6%. På minus idag förutom spåret är ju att den är finalklar med en plats bland de tre (troligen). 37% senast 6% idag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+5) |
|
|