|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-01-17, 11:23 | #151 |
Kommer inte spela så jag har inte grottat ner mig alls men efter en snabbgenomgång så tror jag att det börjar lätt och slutar svårt.
Tror t om att det kan börja med tre klara 1,6,6 sedan börjar svårigheterna. Varningar för Wingait Ida, Lunatic Face, Alamo Boko. Montgomery Hill. |
|
2015-01-17, 11:31 | #152 |
Højst opsigtsvækkende blev danske Flemming Jensen champion på Åby i fjor, både i trænerligaen og i kuskeligaen. Naturligvis en gevaldig lussing til hjemmeholdet, da Åby er den næststørste travbane i Sverige.
Flemming Jensen kommer sikkert også i spil til titlen på Åby i år. Han dropper atter Hestesportens Galla i Aarhus, for at passe sit arbejde, med flere heste til start i V75-spillet på Åby lørdag eftermiddag. Jockey Jeppe Rask siger således om staldens V75-heste. 3. afd: - “3 Go Johnny Gogogo gik okay sidst. Han er mere stærk end speedig, så 1640 meter er ingen fordel. Vi skal håbe på højt tempo undervejs, så hestens gode afslutning kommer til sin ret” siger Jeppe Rask. 4. afd: - ”6 Jetset bør gå meget frem med løbet sidst i kroppen. Det er længe den har startet bag bilen, og det er ingen raket fra start. Den har høj kapacitet for klassen, og bør være helt fremme” tror Jeppe Rask. 6. afd: -”3 Alama Boko tabte travet i sidste sving ved seneste start, men kom flot tilbage. Hesten holder rigtig fin form. Bedst når den sidder med fremme, så jeg tror at Flemming (Jensen - red.) forsøger at køre med fra start. Håber på et højere tempo undervejs i forhold til sidst” beretter Jeppe Rask. 7. afd: -”4 Obi Wan har været slettet siden sidste start. Den er helt okay igen og har ikke tabt noget af formen, og starter her på sin favorit distance. Vinder ikke længere så ofte, men skal have pladschance” tror Jeppe Rask. -”9 Montgomery Hill er alt vel med efter V75-finalen sidst. 1640 meter er ikke hans favoritdistance, men han klarer også sprint. Jeg ser vores chancer som meget jævnbyrdige, og begge heste bør være gode pladschancer” synes Jeppe Senast redigerad av Painkiller den 2015-01-17 klockan 11:32. |
|
2015-01-17, 11:31 | #153 |
Jag är inne på att Springover klarar av att svara ut Raymond Palema i V75-2. Christoffer kommer ladda för fullt och har en häst är startsnabb redan de första stegen. Det brukar vara svårt att ta en längd två spår utifrån då. Jag bedömer spetsmöjligheten för Springover som bra till mycket bra. Nu gäller det bara att ställning för om hästen håller hela vägen till mållinjen, det är nog desto mer tveksamt. För tre starter sedan var hästen maxad på en 14-tid och det räcker väl möjligtvis här, men öppningen och tempot under vägen spelar givetvis roll. Ingen toppkusk heller direkt.
|
|
2015-01-17, 11:33 | #154 |
Quick Fix? Nån som vet nåt om rykten om förkylning i stallet?
|
|
2015-01-17, 11:35 | #155 |
Någon som kan förklara varför Peter skulle svara spets med HH mot Noras Bean i sista där tränaren vill ha en urblåsare innan Frankrike? Borde man inte spara speeden och nöja sig med rygg ledaren och ha stallets andra häst NBC i tredje inner?
2015-01-17, 11:38 | #156 |
Johan kör ju Harry, men ledare +rygg ledare låter väl som en väldans massa mer pengar än andra och tredje inner. Sen om Noras kör och både Harry och Noras kör för mycket har dom ju fortfarande NBC i vinnarhålet som blåser till.
2015-01-17, 11:38 | #157 | |
Citat:
|
||
2015-01-17, 11:40 | #158 | |
Citat:
Istället för att spara spurterna och se om de kan sprurta förbi Noras Bean på upploppet med sina speediga hästar och i princip gardera minst en andra- och en tredjeplats? Samtidigt som hästarna inte behöver ta ut sig lika mycket = bra i långa loppet.
2015-01-17, 11:41 | #159 |
Mitt problem har varit att välja spik i någon av de två sista avdelningarna. Antingen Oliver Kronos eller Harry.
Så här blev mitt bolagssystem till slut 1) 1 (säkrare än att sätta in pengarna på banken) 2) 4,6,12 (6 har äntligen rätt spår o distans i Sverige. 12 gynnas av skor) 3) 3,4,6,9 (Uhrbergs dirigerar loppet till pappa. 9 tar startrygg på ledaren 2 och 9 lurar alla utom mig) 4) 2,4,5,6,10 (stolopp borde garderas ännu mer - men begränsad budget) 5) 1,3,7,8,9,12,14,15 (som ett häcklopp på Täby med många galopphästar och risk för fall. Glöm inte 9 och 14) 6) 2,4,5,6,8,9 (2 stallskrik till 3 %) 7) 3 (bry er inte om att 3 hade dålig rad för tre år sedan med skor. Hans rad var då medioker både med och utan dojor. Här finns flera som lurar i vassen. 7 gynnas av strykning. 9,1,2 och 5 har chans) Kostar 1440:-. Lycka till så far vi till Karibien. |
|
2015-01-17, 11:43 | #160 |
Avd-5 tycker jag är svår att bena ut. Eller är det så enkelt att 15 bara vinner nu med kuskplusset??? Vad tror ni här?
|
|
2015-01-17, 11:44 | #161 | |
Citat:
2015-01-17, 11:46 | #162 |
|
|
2015-01-17, 11:53 | #163 |
nån som kan länka jens sjödens statistikanalys från travronden till Sharps
|
|
2015-01-17, 11:58 | #164 |
Vinner man inte mot Harry från dödens på 1640a från spår 6 idag så har man inget i Frankrike att göra anser jag. Så visst ska det inte vara 45% vs 17% på spelet. Det avgör för min del och spiken blir Noras denna gång.
|