Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-05, 11:01   #1

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

V 86 solvalla/åby

Dags att börja tugga lite v86 också. Sitter o funderar på hur jorma gör bakom octopus. släpper han till örjan eller vill han köra i spets? Släpper han är loppet över. Quality har gått från klarhet till klarhet på slutet.

Örjan har även fin chans bakom rugiada dei rex. Spetsläge här o beskedligt motstånd. Men skallen är det lite si o så med. Unique Gowan på sprint känns dock tämligen kallt även om björn får fart på det mesta. Talk the talk given vid gadd där.

En annan häst som jag tycker går från klarhet till klarhet är Ohana SM. Halvtaskig kusk men fint läge för startsnabb häst.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-05, 11:24   #2

putte64s avatar

Sharp$: 8341

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jorma är en tjurskalle, det är därför han vinner så många lopp.
Han svarar, om han kan.
QQ är ruggigt startsnabb om man laddar.

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Dags att börja tugga lite v86 också. Sitter o funderar på hur jorma gör bakom octopus. släpper han till örjan eller vill han köra i spets? Släpper han är loppet över. Quality har gått från klarhet till klarhet på slutet.

Örjan har även fin chans bakom rugiada dei rex. Spetsläge här o beskedligt motstånd. Men skallen är det lite si o så med. Unique Gowan på sprint känns dock tämligen kallt även om björn får fart på det mesta. Talk the talk given vid gadd där.

En annan häst som jag tycker går från klarhet till klarhet är Ohana SM. Halvtaskig kusk men fint läge för startsnabb häst.
Gammal 2015-01-05, 11:26   #3

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Många öppna lopp på onsdag, givna spiken saknas! Kommer nog bli fin utdelning!

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg

rugiada dei rex borde få det svårt efter som dom verkligen kommer från alla håll på Åby i och med OS. Lite veka hästar brukar få det svårare, men däremot går hon ner skapligt i klass vilket talar för henne. Men är inte alltid så lätt ändå, svårbedömt!

Senast redigerad av alle den 2015-01-05 klockan 11:32.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-05, 13:02   #4

Standard

Barfotaförbud på onsdag!

05 januari 2015

Under onsdagen den 7 januari så är det fortsatt barfotaförbud för startande hästar. Beslutet som Anders Bergqvist tagit ang skotvånget är permanent och gäller tills vidare.

Från Åbys hemsida!
Gammal 2015-01-05, 13:36   #5
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

Många startsnabba i avd 1. Kan gå undan, men håller Denim Boko som spetsfavorit, knapp sådan, men det lär kosta, bakspår hästarna vid överpace kan komma in i matchen.

I andra tror jag Rugiada kan hålla spets, men är inte helt säker.
Solöns Rangel och Talk the Talk är snabba ut också om dem trycker av.

I tredje så finns det risk att det kan bli tredje inner för Raggamuffin.

Håller med angående avd 4. QQ om han får överta så är det bra chans i mina ögon. Får se vad procenten hamnar på.
1,2,3,4 är rätt så snabba ut.

Senast redigerad av trance_error den 2015-01-05 klockan 21:43.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-05, 16:59   #6

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

DEAD WOOD - REVANSCH!!!!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-05, 17:06   #7

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7937
Standard

Ja du har en oplockad där
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-05, 22:19   #8

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Jeppe Juel sänder ut Tripolini V.P. i V86-7 som jag verkligen gillar. Hästen har gjort några mäktiga prestationer på sistone och om inte barfotaförbudet ställer till det allt för mycket blir det min givna spik i omgången. Hoppas Jeppe skickar iväg tidigt till dödens och inte lämnar något åt slumpen. Krossar allt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+5)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 00:38   #9

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Är lite inne på att spika Venkatesh i sista. Går bra bakifrån och går bra med skor. Örjan upp som vanligt och uppgiften ser lämplig ut.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 10:34   #10

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

Jorma släpper inte spets med octopus ......Han är tuff ispets.
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 11:58   #11

MickeBadkarstravs avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 253
Standard

Badkarstrav Formkurvor

Har lagt upp formkurvorna baserade på mina inställningar i
badkarstrav här som lite xtra hjälp inför morgondagen.
(fungerar bra även på telefon eller padda)

/Micke på badkarstrav.se
Migge (+1)
MickeBadkarstrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 12:51   #12

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2521
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Många öppna lopp på onsdag, givna spiken saknas! Kommer nog bli fin utdelning!

rugiada dei rex borde få det svårt efter som dom verkligen kommer från alla håll på Åby i och med OS. Lite veka hästar brukar få det svårare, men däremot går hon ner skapligt i klass vilket talar för henne. Men är inte alltid så lätt ändå, svårbedömt!
Tur för henne att hon slipper OS på solvalla då
alle (+5)
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 13:13   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Tur för henne att hon slipper OS på solvalla då
Haha.. det har du helt rätt i!
Gammal 2015-01-06, 19:07   #14

Sharp$: 4815
Standard

mine spiker

5 Unique-stå for tur for en sejr,som
verkligen efter de två senaste insatserna förtjänar en ny seger....
1 Raggamuffin från ett bra läge och
då han har sett fin ut i två raka segrar bliver mit spik 2....
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 19:31   #15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av michel65 Visa inlägg
5 Unique-stå for tur for en sejr,som
verkligen efter de två senaste insatserna förtjänar en ny seger....
1 Raggamuffin från ett bra läge och
då han har sett fin ut i två raka segrar bliver mit spik 2....
Raggamuffin är omgångens mest överstreckade, han kommer hamna som bäst tredje inner och kan till och med hamna ännu längre bak!
Gammal 2015-01-06, 20:14   #16

Standard

måske men

Kan öppna hyfsat snabbt och i brist på riktiga
startraketer utanför sig, är det bra chans på spets, annars lär han få
ett bra Open Stretch läge till slut och då går ingen men ved gadering f'rste hest for mig er 8 Seven Jersey ett tidigt motbud även
om han har fått ett punschigt läge bakom bilen, vilket också tyvärr
förstör möjligheterna en del för att kunna bärga en ny segergloria.
Drog i hård fart senast från spets och höll knappt undan till segern
efter att han blev utmanad sista biten. Har ändå sett bra ut i de
senaste starterna och ska passas tidigt. Veijo Heiskanen laddade
senast från start med ellers åben bag om.....
Gammal 2015-01-06, 20:51   #17

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

Några första tankar om 3 av loppen:

1. Ett på pappret mycket jämnt lopp. Min första häst i nuläget är ändå 4 Denim Boko som Per Nordström alltid har hållit väldigt högt. Kanske inte så konstigt då den som två-åring vann svensk uppfödningslöpning med 600 laxar i första pris! Även 3-års säsongen började på bästa sätt, men sen har det gått sämre. Som så många andra hästar så fick Denim svårt att bära sina intjänade pengar från unghästtävlandet. Men nu verkar hon vara på gång igen. Visserligen ett tämligen ungt sto mot mer meriterade hingstar/valacker. men här tror jag hon tar ledningen i ett tidigt skede, eventuellt att hon övertar från 3 Strong Reasons som oxå är mkt snabb ut. Eftersom hon har speeden och det är OS så kanske Per släpper till Keeping Julia och borde ha vettig chans att speeda ner denna tillslut. Denim går oxå mycket bra med skor och det kan man ju inte säga att de flesta av konkurrenterna gör, så här känns det som hon har en klar fördel gentemot de flesta andra i fältet. Men en som fungerar på skor är just nämnda Strong Reasons, som jag tror är allra snabbast första stegen och bör få en fin och vilsam resa på innern och i nuläget är den streckad på 0,7% vilket är för lite. Om inte annat ska det bli skoj att se vad Unibet och Bet365 erbjuder för platsodds på denna! När jag ändå skrivit så mycket om detta loppet får man väl nämna Henke Diablo som har haft en otrolig utveckling som 10-åring. Har nu 5 raka segrar men alla är tagna från ledningen och där trivs han tydligen bäst. Visst har han varit fin men det har varit mot relativt enkla hästar. En annan bra häst är Flemmings Huge Star från bricka 1. Men här kan han inte förvara någon spets och denna häst har aldrig vunnit med skor och visade en klar begränsning med dojor på senast. Klar fördel Denim! Roligt platslir Strong Reasons!

2. Här kommer väl en mycket bra spik i 1 rugiada dei rex!? Visserligen inte en häst som vunnit ihjäl sig men här tror jag att hon är klart snabbast ut bakom bilen och spetsade från samma läge mot betydligt bättre hästar 26/11. Hon är härdad i tuffa gäng och gjort det riktigt bra! Som det känns nu är hon en av omgångens mest klara...

8. Ett roligt, fint och spelvänligt lopp. Som det känns nu kommer jag chansa med omgångens lås här, detta innehåller en rolig och trolig som man brukar säga 12 Venkatesh skulle väl kunna vara en spik egentligen, kapacitetsmässigt finns väl ingen som rår på honom!? Men han är knepig i travet och det ger såklart ett frågetecken. Senast körde Örjan honom väldigt passivt men avslutningen var verkligen av bästa sort. Han gillar distansen. Men efter avslutningarna av 5 James Broline på slutet måste jag bara ha med honom när han i nuläget är totalt bortglömd 2%! Även på denna häst känns det spännande att se vad man erbjuds för platsodds hos nätbolagen.

Bägge dessa hästarna samt Rugiada går alldeles utmärkt med skor om det nu mot förmodan skulle bli barfotaförbud på Solvalla imorgon!
dado (+5), mijo14 (+5)
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 21:54   #18

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 2234
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg

1. Ett på pappret mycket jämnt lopp. Min första häst i nuläget är ändå 4 Denim Boko som Per Nordström alltid har hållit väldigt högt. Kanske inte så konstigt då den som två-åring vann svensk uppfödningslöpning med 600 laxar i första pris! Även 3-års säsongen började på bästa sätt, men sen har det gått sämre. Som så många andra hästar så fick Denim svårt att bära sina intjänade pengar från unghästtävlandet. Men nu verkar hon vara på gång igen. Visserligen ett tämligen ungt sto mot mer meriterade hingstar/valacker. men här tror jag hon tar ledningen i ett tidigt skede, eventuellt att hon övertar från 3 Strong Reasons som oxå är mkt snabb ut. Eftersom hon har speeden och det är OS så kanske Per släpper till Keeping Julia och borde ha vettig chans att speeda ner denna tillslut. Denim går oxå mycket bra med skor och det kan man ju inte säga att de flesta av konkurrenterna gör, så här känns det som hon har en klar fördel gentemot de flesta andra i fältet. Men en som fungerar på skor är just nämnda Strong Reasons, som jag tror är allra snabbast första stegen och bör få en fin och vilsam resa på innern och i nuläget är den streckad på 0,7% vilket är för lite. Om inte annat ska det bli skoj att se vad Unibet och Bet365 erbjuder för platsodds på denna! När jag ändå skrivit så mycket om detta loppet får man väl nämna Henke Diablo som har haft en otrolig utveckling som 10-åring. Har nu 5 raka segrar men alla är tagna från ledningen och där trivs han tydligen bäst. Visst har han varit fin men det har varit mot relativt enkla hästar. En annan bra häst är Flemmings Huge Star från bricka 1. Men här kan han inte förvara någon spets och denna häst har aldrig vunnit med skor och visade en klar begränsning med dojor på senast. Klar fördel Denim! Roligt platslir Strong Reasons!

2. Här kommer väl en mycket bra spik i 1 rugiada dei rex!? Visserligen inte en häst som vunnit ihjäl sig men här tror jag att hon är klart snabbast ut bakom bilen och spetsade från samma läge mot betydligt bättre hästar 26/11. Hon är härdad i tuffa gäng och gjort det riktigt bra! Som det känns nu är hon en av omgångens mest klara...

8. Ett roligt, fint och spelvänligt lopp. Som det känns nu kommer jag chansa med omgångens lås här, detta innehåller en rolig och trolig som man brukar säga 12 Venkatesh skulle väl kunna vara en spik egentligen, kapacitetsmässigt finns väl ingen som rår på honom!? Men han är knepig i travet och det ger såklart ett frågetecken. Senast körde Örjan honom väldigt passivt men avslutningen var verkligen av bästa sort. Han gillar distansen. Men efter avslutningarna av 5 James Broline på slutet måste jag bara ha med honom när han i nuläget är totalt bortglömd 2%! Även på denna häst känns det spännande att se vad man erbjuds för platsodds hos nätbolagen.

Bägge dessa hästarna samt Rugiada går alldeles utmärkt med skor om det nu mot förmodan skulle bli barfotaförbud på Solvalla imorgon!

V86 avd 2

Häst Med skor På V75 Övrig
1 0/2 0/6 Har vunnit 1 av 2 när den körts i ledningen
2 3/38 0/4 Har vunnit 1 av 3 när den körts i ledningen
3 6/25 0/5 Har vunnit 1 av 2 när den körts i ledningen
4 1/5 0/5
5 0/4 1/6 Har vunnit 2 av 2 när den körts i ledningen
6 0/20 0/3 Vann inte på 19 starter ifjol
7 5/50 0/1
8 5/52 0/6 Har vunnit 6 av 12 när den körts i ledningen
9 3/8 1/6
10 10/51 1/8 Vilat drygt två månader
11 1/20 0/3 Vann inte på 27 starter ifjol
12 3/39 1/13 Vann inte på 24 starter ifjol
zamora_79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 22:27   #19

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Snabb-analys

(analysen är gjord med barfota-balans mest)

1 Huge Star är loppets drag! Bakom är dt stallkamraten 2 Keeping Julia tillsammans med 6 Search Launcher och 12 Leader Thom som är i sitt livs form. 4 Denim Boko är spesbudet. Hela vägen ?

Loppets drag är 9 Anastacia Trot. Bättre än raden! 1 Ruigada dei Rex ska med på lappen. Mött tufft motstånd, enklare nu. 12 Bear With Me är loppets bedövare ! 7 Angel France snackis senast. Dags nu?

1 Raggamuffin överlägsen senast. Distansminus nu. 10 Renda LB. Är mitt första-val. 11 Gantab Håleryd möter beskedligt motstånd nu. Plugga på !

2 Octopus tar säkert hand om spets..Formen? 4 Quality Questioned måste snart få vinna lopp. 5 Deadwood var på väg mot seger (?) när galoppen kom senast. 11 Uranium är loppets givna ide. Sylvass avslutning senast. Med skor!

5 Network Broline är ett spikförslag! Imponerat med sin löpskalle!

9 Warrawee Persus en besvikelse senast. Får en ny chans. Robert Berghs duo ska med likaså. Plugga på !

Hästarna 7.9.12 kan alla vinna.4 Mr Simpson finfin senast. Skor nu? 5 Careful Victory spets o släpp. OP-vinnare? 8 Top Model målfotoslagen senast. Se upp! (Twitter vann)Bakom vill jag nämna 3 Berghults Leffe som får ny kusk i Johan nu. Plugga på!

12 Venkatesh gick bra senast och kommer att få många anhängare på grund av denna presentation. Är dock lite för ojämn. Garderar med 8 Papparazzi M och loppets drag i 7 Vacqueyras, som varit ute i tuffa gäng på sistone. Tobbe upp nu =plus plus!

Senast redigerad av spalato den 2015-01-07 klockan 00:34.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 22:50   #20
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg

Tror inte Strong Reasons tar en längd på huge star.
Ska det va någon så är det Denim Boko som gör det på Storng Reasons och dem övriga invändiga, men är inte 100.

Som sagt många startsnabba hästar i första.

Senast redigerad av trance_error den 2015-01-06 klockan 22:58.
Gammal 2015-01-06, 22:51   #21
Banned

Standard

Citat:
ett bra Open Stretch läge till slut och då går ingen men ved gadering f'rste hest for mig er 8 Seven Jersey ett tidigt motbud även
2 och 3 är snabbare ut än Raggamuffin.
5 är inte så dålig ut heller.
Gammal 2015-01-06, 23:25   #22

Voltstarts avatar

Sharp$: 9633
Standard

Jag tänker om Denim Boko att den är blöt till slut "rakt igenom". Det funkade att hålla hög fart för tvååringar över upploppet och lyckas vinna, när hon var just 2 år. Det duger inte bland vuxna djur. För mig var känslan senast att 2:a-platsen var smickrande.

Nä, när det tunga gardet med Takter, Jonte, , Farsan, Jeppe, Jensen, Uhrberg å inte minst Thorson sätter in slutstöten, så kommer Per få hoppas på pengar med sig hem.

Jag håller Denim som ständigt avslag i klassen fram tills hon visar att hon klarar av att vinna. Är hon spelad under 5% kan hon komma med på "spets", för den tar hon nära nog alltid om så önskas...

Jag streckar ej.

Min danska turhäst 6 Remus Tiki kommer ut i III:e. Loppet känns klasslöst överlag, så jag ska unna mig att ta med den till 2%.

Vid de senaste två danska vinsterna har jag varit framme å tagit för mig. Även historiskt, flera år tillbaka i tiden, kan jag minnas att jag varit lyckosam med Remus. Minst 3ggr bra vinstspel på en häst jag tagit rygg på ett fåtal ggr är toppstatistik!

Kul, det här med att ha sina tur- alternativt favorithästar inom travet.

På "jaga"-listan:

Det får bli låset i VIII:e på favoriterna 8 & 12. Att två så kapabla hästar kan vinna så sällan!? Få se om spåren underlättar?

Följehästen:

En bra häst som "nästan" räcker till i sina lopp den startar i mest hela tiden. Denna gången känns förutsättningarna tuffare än på bra länge. Slipper dock Adrians V75-vinnare som stått i vägen vid ett par tillfällen. Denna ggn 2% i avd VII: 11 Handsome Knight!

Streckas! Ett tag till hänger jag med även i denna tuffa klass...

Spikarna? Ajdå, svårt!

5 Network Broline kändes direkt och spontan i avd V. Fast det föll bort då jag ville ha med 1 på spets å bra tider & 8 på att Peter hittat rätt. Det är fint för då kan jag unna mig 4 Take Tanic som superskräll samtidigt!

Eftersom min känsla säger mig att jag inte hittar några bra spikar i omgången, har jag att välja på att avstå helt eller lira ett ytterst begränsat reducerat system. Det blir ett system då jag ändå finner omgången trevlig.
Mina "vildaste fantasier" får hjälpa mig imorrn i valet av två spikar. Kvar finns ju lopp där jag inte tagit nåt beslut...

Bara att "gnugga vidare": Är detta rätt väg? Värka fram lösningen, när badkaret är tomt?
Chiron (+1)
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 23:55   #23

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Jeppe Juel sänder ut Tripolini V.P. i V86-7 som jag verkligen gillar. Hästen har gjort några mäktiga prestationer på sistone och om inte barfotaförbudet ställer till det allt för mycket blir det min givna spik i omgången. Hoppas Jeppe skickar iväg tidigt till dödens och inte lämnar något åt slumpen. Krossar allt.
Bra med inlägg runt utländska hästar. Svårt för de flesta av oss att ha tid skaffa oss koll.
Jag gillar ju de små streckspelen. Kollade in Juels häst i första V4: Nr 6 Ursus Hoff

En fin fuxig häst som vunnit övertygande ifrån dödens på 17-tider. Det såg allt annat än bottnat ut, om nöden nu kräver lite mer. Dock väldigt osäker krabat, som Jeppe får ta det relativt varsamt med.

Motståndet är ju så bedrövligt att det borde gå vägen. Tänkbar spik.
Helgarderingen är väl solklar om man har nån annan spik klar för sig?

RED: Den danska loppreferenten sade, över upploppet vid comebackvinst, typ: "Den här hästen har Jeppe förväntningar på...".
Duger väl bra, med tanke på att Jeppe bygger sitt stall med en mängd kapabla krabater?

Det är nog bara dubbla galopper emot imorrn...

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2015-01-07
Bana: Åby, omg. 2
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 6 Ursus Hoff* (10)
2 5, 7, 8, 10, 12, 14, 15
3 5, 9, 14
4 2 Wannabe

Vadet gäller startnummer

21 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 42,00 kr

Kvittonummer: Står nån av Axel Fame, Thengill eller Linus Wibb hela loppet?

Senast redigerad av Voltstart den 2015-01-07 klockan 00:28.
Gammal 2015-01-06, 23:57   #24

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Är lite inne på att spika Venkatesh i sista. Går bra bakifrån och går bra med skor. Örjan upp som vanligt och uppgiften ser lämplig ut.
Har hört att Örjan ska få en preparé här inför starten i Prix d'Amerique med Solvato.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 01:03   #25

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
DEAD WOOD - REVANSCH!!!!
1) 1 2 4 8 10 12
2) 1 4
3) 1 6 8 10 11
4) 5
5) 5
6) 1 2 4 10
7) 2 3 4 5 7 9 11 12
8) 4 12

Som sagt! Revansch! Vilket värde!!
Kryddar sista med Pine Cool som jag jagat....
Gammal 2015-01-07, 01:20   #26

Sharp$: 522
Standard

TOP MODEL,

Jäklar vad bra den var sist, kom tvåa bakom Twitter!!! om ni har många hästar i det loppet eller spela tvillingspel.
Yersinia1347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 02:21   #27

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Snabb-analys

(analysen är gjord med barfota-balans mest)

1 Huge Star är loppets drag! Bakom är dt stallkamraten 2 Keeping Julia tillsammans med 6 Search Launcher och 12 Leader Thom som är i sitt livs form. 4 Denim Boko är spesbudet. Hela vägen ?

Loppets drag är 9 Anastacia Trot. Bättre än raden! 1 Ruigada dei Rex ska med på lappen. Mött tufft motstånd, enklare nu. 12 Bear With Me är loppets bedövare ! 7 Angel France snackis senast. Dags nu?

1 Raggamuffin överlägsen senast. Distansminus nu. 10 Renda LB. Är mitt första-val. 11 Gantab Håleryd möter beskedligt motstånd nu. Plugga på !

2 Octopus tar säkert hand om spets..Formen? 4 Quality Questioned måste snart få vinna lopp. 5 Deadwood var på väg mot seger (?) när galoppen kom senast. 11 Uranium är loppets givna ide. Sylvass avslutning senast. Med skor!

5 Network Broline är ett spikförslag! Imponerat med sin löpskalle!

9 Warrawee Persus en besvikelse senast. Får en ny chans. Robert Berghs duo ska med likaså. Plugga på !

Hästarna 7.9.12 kan alla vinna.4 Mr Simpson finfin senast. Skor nu? 5 Careful Victory spets o släpp. OP-vinnare? 8 Top Model målfotoslagen senast. Se upp! (Twitter vann)Bakom vill jag nämna 3 Berghults Leffe som får ny kusk i Johan nu. Plugga på!

12 Venkatesh gick bra senast och kommer att få många anhängare på grund av denna presentation. Är dock lite för ojämn. Garderar med 8 Papparazzi M och loppets drag i 7 Vacqueyras, som varit ute i tuffa gäng på sistone. Tobbe upp nu =plus plus!
Gantab Håleryd med SKOR och från spår 11...totalt chanslös enl. mig!!
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 03:22   #28

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
Gantab Håleryd med SKOR och från spår 11...totalt chanslös enl. mig!!
Dom flesta av Untersteiners pållar brukar vara markant mycket sämre med skor, dock har Gantab Håleryd nästan bara tävlat med skor i sin karriär och gjort det rätt bra dessutom, så jag förstår inte riktigt hur du resonerar kring den hästen? Kan däremot säga att Paparazzi M är ett avslag med skor om man tittar på statistiken. Tacksamt att han snart har gått om Venkatesh som streckfavorit.

Senast redigerad av Manprinsen den 2015-01-07 klockan 03:32.
Gammal 2015-01-07, 08:01   #29
Banned

Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Dom flesta av Untersteiners pållar brukar vara markant mycket sämre med skor, dock har Gantab Håleryd nästan bara tävlat med skor i sin karriär och gjort det rätt bra dessutom, så jag förstår inte riktigt hur du resonerar kring den hästen? Kan däremot säga att Paparazzi M är ett avslag med skor om man tittar på statistiken. Tacksamt att han snart har gått om Venkatesh som streckfavorit.
Visst har den mestadels tävlat med skor, men förändringen till det bättre skedde ju nyligen när den vann v75 brf. Efter detta minns jag väl hur Peter inför kommande lopp gav direkt avslag pga att den inte hade hovar att tävla brf på nytt, & mycket riktigt, då kom återigen en "ok" insats men inte mer.

Således, brutalt överstreckad som 2a-handare idag & köper bergomiotmail avslag rakt av.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 08:25   #30

Standard

Citat:
Han svarar aldrig nr 2 Ernst Hugo, en om det släpps vidare så kan de bli långt ner. Dock får han försöka ta sig ut och överta direkt!
Gammal 2015-01-07, 09:14   #31

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Han svarar aldrig nr 2 Ernst Hugo, en om det släpps vidare så kan de bli långt ner. Dock får han försöka ta sig ut och överta direkt!
Ja, det är väl just det hästarna ofta kan. Nu vet jag inte hur Raggamuffin gör sig med skor i nya regin, men för mig är det hästen i loppet som sett formstark ut på sistone.

Samtliga motbud verkar rejält handikappade med dojjor, så känslan är att hästen kan visa sig bara vara bäst här.

Gantab är väl om inte ett par sekunder sämre med skor, så tappar den iallafall allt vad steg och utväxling heter. En helt annan "flykt i steget" på den skolös. En så kallad utpräglad barfotahäst, helt enkelt. En sådan häst kan jag inte gå på.

Nu har jag en dansk häst med som just jag "måste" strecka, annars hade jag gått singel här.

Min första spik är klar. 1 Rugiada Dei Rex är startsnabb och en klasshäst för sällskapet. Känslan är att både startsnabbhet och hårdhet gör sig bra idag.

2&8 är snabba ut, men det har ofta varit i enklare gäng. Alltid svårt sätta in sånt i högre klasser. Jag hoppas och tror Örjan håller ut och dirigerar. Skönt, nu slapp jag ta en massa kostnader i den avdelningen.

Gammal 2015-01-07, 09:54   #32

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Ja, det är väl just det hästarna ofta kan. Nu vet jag inte hur Raggamuffin gör sig med skor i nya regin, men för mig är det hästen i loppet som sett formstark ut på sistone.

Samtliga motbud verkar rejält handikappade med dojjor, så känslan är att hästen kan visa sig bara vara bäst här.

Gantab är väl om inte ett par sekunder sämre med skor, så tappar den iallafall allt vad steg och utväxling heter. En helt annan "flykt i steget" på den skolös. En så kallad utpräglad barfotahäst, helt enkelt. En sådan häst kan jag inte gå på.

Nu har jag en dansk häst med som just jag "måste" strecka, annars hade jag gått singel här.

Min första spik är klar. 1 Rugiada Dei Rex är startsnabb och en klasshäst för sällskapet. Känslan är att både startsnabbhet och hårdhet gör sig bra idag.

2&8 är snabba ut, men det har ofta varit i enklare gäng. Alltid svårt sätta in sånt i högre klasser. Jag hoppas och tror Örjan håller ut och dirigerar. Skönt, nu slapp jag ta en massa kostnader i den avdelningen.

Gammal 2015-01-07, 10:01   #33
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Rugiada Dei Rex har aldrig vunnit på dist i sverige.. Sticker sällan huvudet först.... Tror jag inte ett smack på....
Å andra sidan skillnad på motstånd idag kontra tidigare. Går ju ner rejält i klass.
Gammal 2015-01-07, 10:13   #34

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Är Ernst Hugo ens intresserad av att köra för ledning?
Första starten på ett år med dojor, x antal galopper på den balansen och som bäst en 6e plats genom hela karriären..
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 10:14   #35

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Rugiada Dei Rex har aldrig vunnit på dist i sverige.. Sticker sällan huvudet först.... Tror jag inte ett smack på....
Vilka hästar tror du ett smack på i loppet? Det känns som en soppa av djur som inte vill vinna... . För mig finns det ingen häst med, som jag är beredd att skriva hem om i onödan.(Tilläggas skall att jag var sugen på lås med Talk The Talk...)

Det genomsyrar hela omgången att bra spikar lyser med sin frånvaro och skotvånget på Åby underlättar ju knappast.

Nytt lås på Conrad och Jorma i VI:e.

Jarl känns rakt igenom formsvag. Schas!

1 Bazir Dimanche gillar skor. Ett roligt streck för mig. Sämre motstånd överlag. Utklassade Jarl för inte särskilt längesedan, 4%.

Senast redigerad av Voltstart den 2015-01-07 klockan 10:28. Anledning: Talk The Talk
Gammal 2015-01-07, 10:33   #36

Standard

Här har ni spikar grabbar!

Registrerat spel

Bana: Solvalla / Åby
Spelform: V86, omg. 1

1 1 Huge Star (2)
2 1 Rugiada Dei Rex (5)
3 1 Raggamuffin (8)
4 1 Wannabe Kemp* (5)
5 1 Ohana S.M. (5)
6 1 Champ Walk In (2)
7 1 Bazir Dimanche (2)
8 1, 7, 12

Vadet gäller startnummer

3 rader x 20 x 0,25 kr Totalt: 15,00 kr

Kvittonummer: 2F02 B254 xxxx xxxx
Gammal 2015-01-07, 10:51   #37
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Avd 5 blir ju hopplös (men rolig) att lösa med brf-förbudet. De enda betrodda, 5,6,8 är ju rena brf-hästar.
Gammal 2015-01-07, 10:59   #38

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5002
Standard

8 ren bf-häst? Då har vi minst sagt olika åsikter...

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Avd 5 blir ju hopplös (men rolig) att lösa med brf-förbudet. De enda betrodda, 5,6,8 är ju rena brf-hästar.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 11:00   #39

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Jo, men min tanke är att 5 kanske har en helt annan fräschör än tidigare? Då kan det vara en mycket bra chans. Stenströmer låter begränsat negativ i ronden angående skorna.

En väg att gå?
Gammal 2015-01-07, 11:05   #40

Sharp$: 5165
Standard

Säger som DOOB, folk är fan fulla Fulla måste iaf oddssättarna på bet365 vara när dom släpper Jameson Broline till 6 ggr på plats!! Sjukaste överoddset jag har sett på länge är det iaf. Tar inte han en plats mer än var sjätte gång i detta loppet så har jag tagit ofantligt fel gällande denna häst!
Från ett bra femtespår borde ha kunna hitta ner i ett vettigt slagläge. Jameson har spurtat galet bra varje gång på slutet. Kolla bara de två senaste avslutningarna som tvåa bakom mycket fina Shadow Woodlands. Intrycket och travet har varit av bästa sort! Hästen har 19 raka lopp utan en enda galopp och är jämnheten själv. Senast han var ute över 2640 slutade han två. Visserligen mot enklare hästar än dessa men då hade han spår 12 och inte i närheten av samma form. Tränaren säger att allt är fint med hästen och tror till och med på vinstchans om det stämmer.
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 12:00   #41
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
8 ren bf-häst? Då har vi minst sagt olika åsikter...
Ja ändrar: prestationsmässigt är 5,6,8 brf-hästar.
Gammal 2015-01-07, 12:03   #42
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Jo, men min tanke är att 5 kanske har en helt annan fräschör än tidigare? Då kan det vara en mycket bra chans. Stenströmer låter begränsat negativ i ronden angående skorna.

En väg att gå?
Ja av 5,6,8 tror ja helt klart 5 missgynnas minst av skor på
Gammal 2015-01-07, 12:08   #43

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13318
Standard

Vad tror vi om Champ Walk In som spik

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 12:29   #44

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
Vad tror vi om Champ Walk In som spik

Jag chansspikar Jorma här. Känns som det blir körning mellan 1.2.4.
Gammal 2015-01-07, 12:33   #45

Standard

http://imgur.com/uOjOqzx

Egentillverkade hästskor är det sorten som flyger?
alle (+1)
Gammal 2015-01-07, 12:33   #46

Manprinsens avatar

Standard

Har analyserat lite och utgått ifrån att det blir barfotaförbud. Tror det blir minst sexsiffrig utdelning idag om förutsättningarna står sig.

V86-1: Kommer låsa på Flemmings hästar, nån av dom borde trilla undan om inte annat så via OS. Flemming tar alltid minst en seger på Åby och jag tror den kommer här. Ser inga utpräglade skohästar som ska kunna hota här.

V86-2: Här förordar jag helgardering då i stort sett alla kan vinna. Favoriten Rugiada Dei Rex blir ruggigt överspelad här. Har aldrig vunnit på distansen i Sverige och har aldrig vunnit med skor på heller vad jag kan se. Förstahästen för mig är Talk the Talk från ett bra spår, har vunnit på distansen och har vunnit med skor.

V86-3: 1,5,8,10 borde vinna detta. Tror inte så mycket på Raggamuffen men OS ökar chanserna så vågar inte lämna den utanför kupongen.

V86-4: 2,3,4,5,11 och det är helstängt. Tror mycket på Uranium om det blir körning där framme. I Me Mine med Torbjörn från spår 3 kan jag inte fatta bara är spelad till 1% just nu. Hästen vann ett 100k lopp i maj med skor på. Visserligen är det ett sto men jag taxerar ändå vinstchansen till högre än 1% med rådande förutsättningar.

V86-5: 5,7,8,10,12 tror jag kan vinna detta. Övriga är barfotahästar.

V86-6: Omgångens bästa spik enligt mig. Wishing You Well med Lugauer från spår 2. Hästen har 3 raka segrar och går alltid med skor.

V86-7: Bazir Dimanche och Bergshults Leffe känns intressanta här, men jag tror mest på Angelo Am. Tänkbar chansspik för egen del.

V86-8: Vacqueyras tänkbar spik här. Torbjörn upp och hästen vann ett 100k lopp för nästan exakt ett år sedan på samma bana från samma spår MED skor på. Venkatesh blir nog värst emot men är ej att lita på.
Gammal 2015-01-07, 13:00   #47

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Bra med inlägg runt utländska hästar. Svårt för de flesta av oss att ha tid skaffa oss koll.
Jag gillar ju de små streckspelen. Kollade in Juels häst i första V4: Nr 6 Ursus Hoff

En fin fuxig häst som vunnit övertygande ifrån dödens på 17-tider. Det såg allt annat än bottnat ut, om nöden nu kräver lite mer. Dock väldigt osäker krabat, som Jeppe får ta det relativt varsamt med.

Motståndet är ju så bedrövligt att det borde gå vägen. Tänkbar spik.
Helgarderingen är väl solklar om man har nån annan spik klar för sig?

RED: Den danska loppreferenten sade, över upploppet vid comebackvinst, typ: "Den här hästen har Jeppe förväntningar på...".
Duger väl bra, med tanke på att Jeppe bygger sitt stall med en mängd kapabla krabater?

Det är nog bara dubbla galopper emot imorrn...

Registrerat spel

Spelform: V4

1 6 Ursus Hoff* (10)
2 5, 7, 8, 10, 12, 14, 15
3 5, 9, 14
4 2 Wannabe

Vadet gäller startnummer

21 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 42,00 kr

Kvittonummer: Står nån av Axel Fame, Thengill eller Linus Wibb hela loppet?
Jag hade faktiskt spanat lite på Ursus Hoff sedan tidigare. Håller helt med dig på den fronten. Jeppe har också sagt att det är en "riktigt fin häst" och då borde den ju vara klar i det här sammanhanget. Gillar du loppen utanför streckspelen kan du ta en titt på Ursus Hoffs halvbror Unbeatable Racer som inte ser helt oäven ut och startar i Lopp 1 på Åby. Pappan för båda är Racer Bourbon som bland annat är helbror till toppstoet Qualita Bourboun. Kanske ingen stenklar, men mest meriterad här och tänkbar till ett hyfsat odds. Dessutom är det kungen Morten Friis som sitter i sulkyn, det är aldrig fel!
Gammal 2015-01-07, 13:26   #48

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
V86-2: Här förordar jag helgardering då i stort sett alla kan vinna. Favoriten Rugiada Dei Rex blir ruggigt överspelad här. Har aldrig vunnit på distansen i Sverige och har aldrig vunnit med skor på heller vad jag kan se. Förstahästen för mig är Talk the Talk från ett bra spår, har vunnit på distansen och har vunnit med skor.
Jag kollade lite snabbt på Rugiada Dei Rex. Hon har gått en halv sekund snabbare på distansen än resten av hästarna i fältet. På åtta försök i Sverige har hon en andraplats, tre tredjeplatser, tre fjärdeplatser och en sjätteplats över 1600 meter. Med tanke på att hon inte har varit favorit i något av loppen och vinner var femte lopp i genomsnitt är det inte ett särskilt dåligt facit. För övrigt har hon ju vunnit två lopp på kort distans i Italien, förvisso på tider som inte säger någonting, men ändå. Frågetecknet för skor på köper jag, men det känns konstigt att utgå ifrån att det blir barfotaförbud när det kördes barfota på Solvalla förra veckan. Jag är inte från Stockholm så har ingen koll på vädret, men enligt det jag har läst mig till är det större chans att det blir valfri balans än barfotaförbud.

Senast redigerad av Emeffeff den 2015-01-07 klockan 13:28.
Gammal 2015-01-07, 13:33   #49

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Jag kollade lite snabbt på Rugiada Dei Rex. Hon har gått en halv sekund snabbare på distansen än resten av hästarna i fältet. På åtta försök i Sverige har hon en andraplats, tre tredjeplatser, tre fjärdeplatser och en sjätteplats över 1600 meter. Med tanke på att hon inte har varit favorit i något av loppen och vinner var femte lopp i genomsnitt är det inte ett särskilt dåligt facit. För övrigt har hon ju vunnit två lopp på kort distans i Italien, förvisso på tider som inte säger någonting, men ändå. Frågetecknet för skor på köper jag, men det känns konstigt att utgå ifrån att det blir barfotaförbud när det kördes barfota på Solvalla förra veckan. Jag är inte från Stockholm så har ingen koll på vädret, men enligt det jag har läst mig till är det större chans att det blir valfri balans än barfotaförbud.
Det har varit snack om barfotaförbud, men det kanske bara gäller Åby då? Är det valfri balans på Solvalla så spricker mina analyser minst sagt.

Rugiada barfota är en tänkbar spik isåfall.
Gammal 2015-01-07, 13:38   #50

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Åby- barfotaförbud tills vidare oavsett hur fin banan är.

Solvalla - Troligt barfota men möte med banvet kl 16:15.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 13:40   #51

Shooters avatar

Sharp$: 38071
Standard

Citat:
Det småsnöar och är inte så mycket vind i Sthlm. Har snöat sedan i går kväll, men inte alls några mängder. Så i det stora hela ser det bra ut.
Emeffeff (+3)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 13:42   #52

Standard

Ett trevligt litet chanssystem:

Registrerat spel

1 1, 2 (10)
2 1, 3, 6 (5)
3 5, 8, 11 (1)
4 5 Dead Wood (4)
5 5, 6, 8
6 1, 2 (10)
7 2, 7 (9)
8 7, 12 (6)

Vadet gäller startnummer

432 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 108,00 kr

Kvittonummer: A982 D0D8 xxxx xxxx
Gammal 2015-01-07, 14:01   #53

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Är Ernst Hugo ens intresserad av att köra för ledning?
Första starten på ett år med dojor, x antal galopper på den balansen och som bäst en 6e plats genom hela karriären..
Dock är galopperna i volt, auto är det inga större problem.

2 Ernst Hugo (Peter U Andersson) tänker jag prova i spets om vi kommer dit och får vi bestämma en bit kan det räcka till seger. Skor runt om är ett stort minus, säger Peter.

Från aftonbladet

Sen om det håller är en annan sak, men raggamuffin får ingen ledning iaf!
Icewinner (+5)
Gammal 2015-01-07, 14:12   #54

Helges avatar

Standard

Lite vinnartips från Bergh och hans hemsida.
Den första satte han på lunchen idag. Officer C.D mycket lite streckad på V86, 7%.

Bergsåker 7/1 Beauytson
Solvalla 7/1 Officer CD
Bollnäs 8/1 Unogaren (om barfota)
Östersund 9/1 Eld Lotus och Cash'em
Romme 10/1 Montdore
DIF (+5)
Gammal 2015-01-07, 14:17   #55

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Skönt att dagens bästa spik är streckad på 2%!
Gammal 2015-01-07, 14:21   #56

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Skönt att dagens bästa spik är streckad på 2%!
Lätt Remus Tiki!
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 14:23   #57
Banned

Standard

...

Senast redigerad av trance_error den 2015-01-07 klockan 14:45.
Gammal 2015-01-07, 14:46   #58

Manprinsens avatar

Standard

Sen gäller det att få in dom där 2% spikarna också...
Gammal 2015-01-07, 15:24   #59
Banned

Standard

Sebastian Sund?
Undrar om dem menar den hos spelvärde.
Gammal 2015-01-07, 15:27   #60

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Sebastian Sund?
Undrar om dem menar den hos spelvärde.
Dom skriver ju bara att det är en singelprocentare. Jag tror dom spikar Officer C.D eftersom Robban själv har sagt att han tror på seger.
Gammal 2015-01-07, 15:33   #61

muumiins avatar

Sharp$: 1615

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Har ett par karameller att bjuda på!

Bästa spikarna: QQ och Conrads i sjätte!

Draget: More than Enough, I am dynamite
Gammal 2015-01-07, 15:42   #62

Klankes avatar

Standard

Citat:
Å andra sidan skillnad på motstånd idag kontra tidigare. Går ju ner rejält i klass.
Går ner i klass gör även Talk the talk som är min spetsfavorit...
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 16:33   #63

Helges avatar

Standard

Klart nu, valfri balans på Valla.
Gammal 2015-01-07, 16:46   #64

Manprinsens avatar

Standard

Lutar åt att jag spikar Unique Gowan i avd 2. Barfota runt om, custom bike och Björn Goop.
Gammal 2015-01-07, 17:27   #65

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5002
Standard

Mina matematiska lopp är klara. Det är mycket uteslutningsmetod och illvilligt bortplockande av hästar jag tidigare trott på, men jag känner mig nöjd:

V86-1 låser jag på 2 och 9. Jag ville länge spika 9 men kan inte bortse från 2:an där framme. 10 Henke Diablo skars bort som sista med tanke på möjligt tätkänningsbehov. Kan vara dumt.

I V86-4 tar jag med de tre hästar jag under de senaste dagarna haft som möjliga spikar. Jobbigt när de tävlar i samma lopp... nr 4, 5 och 11 blir det. Jag orkar inte ta ställning, eftersom jag kan argumentera för var och en av dem som spik.

V86-5 innebar spik på nr 8 Elvira Diablo för mig till för en kvart sedan. Då kände jag att jag var tvungen att ta med 10 Hanna Nalan också. Och när jag ändå var igång så fegade jag ur med nr 6 Spik Party också.

V86-7: nödspik på 7 Angelo Am.

I övriga avd börjar reduceringsjobbet nu. Tidigare halvvettiga (?) spikförslag som Talk the Talk (försöker hitta någon att gardera med här) , Gantab Håleryd (kan jag verkligen låsa på 10,11 i detta lopp?) och Digital Collection (men hallå, Valle Streamline 0,4%?!) har fått kompisar på systemet. Och även Fuzz i sista börjar göra sig hörd och vifta rejält med procentflaggan.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 18:39   #66

Sharp$: 3039
Standard

In Witaspen we trust!
Bara att hamra in spiken i avd 8

Senast redigerad av Tirich den 2015-01-07 klockan 18:40. Anledning: ingen "trist" spik
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 18:55   #67

Klankes avatar

Standard

Spiken; 4 QQ i avd4

Chansspiken: 9 Wink spot avd7.

Dragen:

DENIM BOKO avd1. Tränas tuffare, runt om?

TALK THE TALK går ner rejält i klass idag....

SEVEN JERSEY inte borta om det klaffar.

J.S.ANNABELL vass på slutet...

God tur:

twitter: @miljondragen
Gyllaren (+2), Gyllaren (+1), Gyllaren (+1), Gyllaren (+1)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 19:14   #68

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Jag tror att 2 Ernst Hugo & 6 Remus Tiki kan bli farliga att glömma i V86-3 om man inte spikar favoriten.

Ernst lär väl spetsa, släpper han inte så kan han mycket väl hålla in i mål, alternativt via stretchen.
alle (+5)
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 19:20   #69

Gyllarens avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1
Standard

provar..

Solvalla/Åby 1 2015-01-07 V86
Avd Ordinarie Reserver
1 1 2 4 7 10 (9 6)
2 5 6 7 9 (1)
3 5 6 10 (1)
4 4 (5)
5 2 7 10 (1)
6 4 (2)
7 3 9 (2)
8 12
360 rader * 1 * 0,25 kr = 90,00 kr
7 januari 2015
Gyllaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 19:24   #70

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2181
Standard

V86-omgång och det ser svårlöst ut. Riktigt svårt att hitta singelstreck. Det får bli ett chanssystem.

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 10
2 1, 5
3 1 Raggamuffin
4 4, 5
5 1, 5, 6, 9, 12
6 2, 4
7 2, 7, 8
8 7 Vacqueyras

Vadet gäller startnummer

360 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 90,00 kr

Kvittonummer: 6D86

FLEMMING eller takter bra lås.

Bästa hästen har Örjan men han är inte bästa kusken.

HOPPAS att gubben Stefan är inte trott idag annars han kör okej.

Örjan igen men många skriker uffe ,då får bli två.

Ettan i ledningen bli intressant.

Tro mest på 2an ,skrik på 4an ,lås.

Har torskat på 7an och 8an vill ha bege två .

Chansar på Torbjörn på brist på annan.
rasa59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 19:41   #71

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Jag tror att 2 Ernst Hugo & 6 Remus Tiki kan bli farliga att glömma i V86-3 om man inte spikar favoriten.

Ernst lär väl spetsa, släpper han inte så kan han mycket väl hålla in i mål, alternativt via stretchen.
Håller med.. han blir livsfarlig!
Gammal 2015-01-07, 20:09   #72

spiifiis avatar

Sharp$: 803
Standard

Jeppe Juel har redan vunnit två lopp ikväll, hans kväll kanske?
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 20:18   #73

Manprinsens avatar

Standard

Blev två matematiska system istället för reducerat. När man inte kan ranka hästarna på ett trovärdigt sätt så känns det bortkastat att försöka sig på reducerat med utgångar.

Registrerat spel

1 1, 8 (2)
2 5 Unique Gowan (3)
3 6, 8, 10, 11
4 4, 5 (11)
5 4, 5, 6, 8, 10, 12 (1)
6 4 Officer C.D. (1)
7 2, 9 (7)
8 7, 8 (1)

Vadet gäller startnummer

384 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 96,00 kr

Registrerat spel

1 1, 8 (2)
2 1, 3, 5 (4)
3 1, 6, 10, 11 (8)
4 4 Quality Questioned (5)
5 4, 5, 6, 8, 10 (1)
6 1, 4 (2)
7 7, 9 (2)
8 7 Vacqueyras (8)

Vadet gäller startnummer

480 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 120,00 kr
Gammal 2015-01-07, 20:25   #74

Shooters avatar

Sharp$: 38071
Standard

1) Spik 2 - Skor på och ger sig för lätt ibland, men jag testar ändå. Mycket vunnet om spiken sitter i första.
2) 1,3,5,9
3) 1,5,6,8,10,11
4) Spik 4 - Dead Wood var skrik förra gången och samma idag. Inte Erik idag och QQ är yngre och jag tror på bättre chans.
5) Spik 6 - Hoppas att Flemming har en bra dag trots skor på hästarna. Har en vinst redan. Det här är hans bästa chans och distansen är nog rätt.
6) 1,2,3,4,7,8,9,10
7) Spik 2 - Tror Peter kommer till ledningen och då blir den svår att rå på.
8) 1,3,6,7,8,12
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 20:27   #75

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Lirar inte V86 idag när det inte är jackpott (nyårslöfte att totalt avstå streckspel på VXX-omgångar som inte är jackpottförstärkta) men kommer kika på tvilling/vinnare/platsoddsen efter hand under omgången.

I första ser Strong Reasons ut som en väldigt spelvärd platshäst eller u-häst på tvilling. Snabb ut och bör ramla ner i rygg ledaren eller tredje inner som sämst. Riktigt bra förutsättningar för att lifta med till andra-tredjepris med lite klaff! Skyhöga odds konstigt nog...

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 20:34   #76

2018

Standard

Väldigt fascinerande hur dåligt kommentatorerna alltid ser. "KNALLHÅRT" när en häst vinner med en hel mule...
niveon (+5)
Gammal 2015-01-07, 20:34   #77

Manprinsens avatar

Standard

Haha vilken jävla skit... Man öppnar med 1,8 och faller med en hårsmån :(
Gammal 2015-01-07, 20:35   #78

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Förskräckligt att se Takter köra innanför stolparna i sista kurvan. Och att Flemming väntar så länge med att köra.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 20:35   #79

Sharp$: 50509
Standard

Tack,tack...Nästan 650 kr in!

Registrerat spel

Lopp: 6
Spelform: Tvilling

Hästar: 1, 4
U-hästar: 10 Henke Diablo

Vadet gäller startnummer

2 x 20,00 kr Totalt: 40,00 kr

Kvittonummer: 478A 5A1E 9883 9541
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 20:36   #80

Standard

oj oj

sikke en afslutning af Flemmings hest...klart bra der synd at da sæt et bra kusk som takter...kuske sejr der
Gammal 2015-01-07, 20:36   #81

allaballakaitozs avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1127
Standard

Det mest hemska är väl ändå att Jeppe Juel trodde det var målgång på bortre lång...
Gammal 2015-01-07, 20:37   #82

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 2033
Standard

Takter borde diskas ,han kör ju utanför bangränsen
mackpeter (+2)
finkel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 20:38   #83

spiifiis avatar

Sharp$: 803
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Väldigt fascinerande hur dåligt kommentatorerna alltid ser. "KNALLHÅRT" när en häst vinner med en hel mule...
Skulle en kommentator ha fel och lyfta fram fel vinnare skulle det bli ett jävla liv i luckan. Därav "KNALLHÅRT" "Vi väntar på målfoto" "Jag kan ha fel men det såg ut som X vann"
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 20:38   #84

Voltstarts avatar

Standard

STEKEL:...gäller det även V75? En sport i sig att bara delta. Veckans stora diskussionsfokus för de flesta travbitna.

Senast redigerad av Voltstart den 2015-01-07 klockan 20:40.
Gammal 2015-01-07, 20:39   #85

Stekels avatar

Standard

Bra u-hästar på tvillingspelet här är förvisso relativt påpassade men ändå spelvärda Solöns Rangel (startsnabb) och Talk The Talk (välmaskerad form, dags att gasa idag med tanke på motstånd och läge)!

Gammal 2015-01-07, 20:40   #86

Standard

Nu när en bra tvilling är inne kan resten gå hur som helst

1 - 1,4,10
2 - 3,5
3 - 8,11
4 - 4
5 - 5,6
6 - 1,4,10
7 - 2,9
8 - 7,8
Gammal 2015-01-07, 20:41   #87

2018

Standard

V86-3 2 Ernst Hugo ökade 254% sen 12:00 idag..
Gammal 2015-01-07, 20:41   #88

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rasa59 Visa inlägg
V86-omgång och det ser svårlöst ut. Riktigt svårt att hitta singelstreck. Det får bli ett chanssystem.

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 10
2 1, 5
3 1 Raggamuffin
4 4, 5
5 1, 5, 6, 9, 12
6 2, 4
7 2, 7, 8
8 7 Vacqueyras

Vadet gäller startnummer

360 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 90,00 kr

Kvittonummer: 6D86

Bästa hästen har Örjan men han är inte bästa kusken.

HOPPAS att gubben Stefan är inte trott idag annars han kör okej.

Örjan igen men många skriker uffe ,då får bli två.

Ettan i ledningen bli intressant.

Tro mest på 2an ,skrik på 4an ,lås.

Har torskat på 7an och 8an vill ha bege två .

Chansar på Torbjörn på brist på annan.

Gammal 2015-01-07, 20:42   #89

2018

Standard

Nu kan fan inte Rugiada vinna det här loppet..
Gammal 2015-01-07, 20:43   #90

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Bra u-hästar på tvillingspelet här är förvisso relativt påpassade men ändå spelvärda Solöns Rangel (startsnabb) och Talk The Talk (välmaskerad form, dags att gasa idag med tanke på motstånd och läge)!
Snyggt!
Gammal 2015-01-07, 20:45   #91

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Vilken pajasstyrning av Daniel Olsson. Kör slut på hästen utanför som han sedan fastnar bakom.
Voltstart (+5), Tirich (+5), spiifii (+2)
Gammal 2015-01-07, 20:47   #92

Stekels avatar

Standard

Citat:
STEKEL:...gäller det även V75? En sport i sig att bara delta. Veckans stora diskussionsfokus för de flesta travbitna.
Ja faktiskt, har lagt alldeles för mycket fokus och tid på travet och går fortfarande inte mer än jämnt upp över tid. Och det beror mycket på att jag lägger pengar på omgångar där jag faktiskt inte har fördel. Lägger dubbelt så mycket tid på de omgångar jag kliver in på nu istället och lägger vinnare/plats/tvilling på omgångar utan jackpott de gånger jag är hemma och inte har annat för mig (säkert en del V75-omgångar, men på lördagar finns det mycket annat kul att ägna sig åt också). Blir mycket mer kvalitet på grejerna samtidigt som det blir mer tid över till annat!

Voltstart (+1)
Gammal 2015-01-07, 20:50   #93

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Vilken pajasstyrning av Daniel Olsson. Kör slut på hästen utanför som han sedan fastnar bakom.
Ja det var fan pinsamt att se. Hade han hållt sig lite cool så hade han haft överlägset med häst till att vinna det här.
Gammal 2015-01-07, 20:51   #94

Stekels avatar

Standard

Toköppet lopp med många ovissa skominus. Bra hästar på bakspår, någon av 10,11 bör spurta in till andraplatsen i skymundan av en vinnare som rinner undan...

Gammal 2015-01-07, 20:52   #95

Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ljuvligt när man låst på 1,3,5 och Gas-Danne kör bort alla 3 i första kurvan...
allaballakaitoz (+1)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 20:53   #96

doobs avatar

Standard

Åby 2 20150107 V3
Insats: 10
1: 10
2: 1,5,6,7
3: 7
10,00 * 4 = 40,00 kr
Gammal 2015-01-07, 20:56   #97

doobs avatar

Standard

Solvalla 2 20150107 V3
1: 4,5
2: 1,2,4,8,9,10,11
10,00 * 14 = 140,00 kr
Gammal 2015-01-07, 20:56   #98

putte64s avatar

Sharp$: 8341

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Hur svårt ska det vara att packa ett fält?
Har Uhrberg nackspärr, eller ???
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 21:00   #99

Icors avatar

Sharp$: 475
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Hur svårt ska det vara att packa ett fält?
Har Uhrberg nackspärr, eller ???
Jag blir så förbannad på sådana här lopp. Snacka om att ge bort vinsten.
Icor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 21:00   #100

Standard

tja

Citat:
Raggamuffin är omgångens mest överstreckade, han kommer hamna som bäst tredje inner och kan till och med hamna ännu längre bak!
bedst lyt til mig selv
alle (+4)
Gammal 2015-01-07, 21:00   #101

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

En rak tvilling 5-11 x 200kr
Visa vart skåpet ska stå nu Dead Wood!
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 21:01   #102

Stekels avatar

Standard

Bra favorit i QQ, utgång på tvilling och 1,2,10,11 bakom (favvotvillingen ej spelvärd som vanligt)!

Gammal 2015-01-07, 21:01   #103

allaballakaitozs avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1127
Standard

Registrerat spel

Bana: Solvalla, omg. 2
Spelform: V3

Avd Ordinarie hästar
1 4 Quality Questioned
2 4 Officer C.D.
3 7, 8, 12

Vadet gäller startnummer

3 rader x 5 x 10,00 kr Totalt: 150,00 kr
Gammal 2015-01-07, 21:03   #104

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Solvalla 2 20150107 V3
1: 4,5
2: 1,2,4,8,9,10,11
10,00 * 14 = 140,00 kr
Utmanar!

Registrerat spel

Bana: Solvalla, omg. 2
Spelform: V3

Avd Ordinarie hästar
1 2, 4, 5
2 10 Tango Lavec
3 7, 8, 12

Vadet gäller startnummer

9 rader x 1 x 10,00 kr Totalt: 90,00 kr

Kvittonummer: Sööör Jorma!

RED: Fy F-n va dåligt!!!!!!! Form slår klass och megaform slår allt! Haugstad var ju given när gardering ändå görs. Uselt spel!

Senast redigerad av Voltstart den 2015-01-07 klockan 21:07.
Gammal 2015-01-07, 21:06   #105

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Ljuvligt när man låst på 1,3,5 och Gas-Danne kör bort alla 3 i första kurvan...
Haha, precis. Satt på samma lås. Egentligen borde man ju veta bättre när Daniel Olsson har spår mellan två betrodda hästar med en startsnabb. Tror han gör ett taktiskt genidrag men förstör bara en perfekt resa bakom favoritduon.
Gammal 2015-01-07, 21:07   #106

Manprinsens avatar

Standard

Vet inte hur många gånger jag torskat på Uranium hittills för att jag alltid vägrar ta med den på kupongen...
Gammal 2015-01-07, 21:11   #107

Standard

Jag undrar när Örjan går till pension ,då kan vi vinna lite på travet ,gubben går med handbroms jämnt .
Gammal 2015-01-07, 21:11   #108

Standard

Citat:
Vet inte hur många gånger jag torskat på Uranium hittills för att jag alltid vägrar ta med den på kupongen...
Samma här men den här gången är det Kihlströms passivitet i sista sväng som straffade sig, som jag ser det i alla fall.
Gammal 2015-01-07, 21:13   #109

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Kalasodds på Stenströmers i nästa som står i över 7,00 just nu!
Gammal 2015-01-07, 21:13   #110

Stekels avatar

Standard

Bra värde på alla spel på Unfemmeamoreause! Läge, oddshöjande med pappa Goop och lite maskerad form i raden.

Gammal 2015-01-07, 21:16   #111

Standard

Borgås och Nybrink - vilken jävla klubb för inbördes beundran!
Gammal 2015-01-07, 21:19   #112

Manprinsens avatar

Standard

Flemming Jensen är en jävel på att jobba in hästarna måste jag säga. Trodde den var slagen i sista sväng när Uhrberg kom ut.
Gammal 2015-01-07, 21:21   #113

Manprinsens avatar

Standard

Slänger in ett vinnarspel på Sebastian Sund, dryga 17 gånger pengarna känns intressant
Gammal 2015-01-07, 21:22   #114

Stekels avatar

Standard

Citat:
Flemming Jensen är en jävel på att jobba in hästarna måste jag säga. Trodde den var slagen i sista sväng när Uhrberg kom ut.
Han är ju snarare en jävel på att INTE jobba in dem! Tänk vad många fler lopp han vunnit om han drivit på hästarna "som folk"!

Minst pengarna tillbaka på Lugauer nu med "alla" bakom (det är ett par totalt chanslösa med)!

Gammal 2015-01-07, 21:27   #115

fusbars avatar

Sharp$: 302
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
V86

Avd-1: 1,2,4,7,8,9,10
Avd-2: 1,2,3,5
Avd-3: 2,3,6,10,11
Avd-4: 4,11
Avd-5: 6
Avd-6: 4
Avd-7: 7
Avd-8: 1

280 rader * 1 * 0,25 = 70 kr
Nån form av hjärnsläpp fick jag när jag skulle kryssa för avd:3 - fattar inget
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 21:27   #116

Standard

...och där försvann Spelvärde!!!
Gammal 2015-01-07, 21:29   #117

Manprinsens avatar

Standard

Ja jag måste ifrågasätta formen på spelvärde.se nuförtiden? Officer CD som spik och Wishing You Well som en av omgångens mest övervärderade hästar.
Gammal 2015-01-07, 21:31   #118

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
...och där försvann Spelvärde!!!
dem åkte ut länge sen ...
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 21:32   #119

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

jag tror alla betaltjän. är ute för länge sen
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 21:33   #120

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

4-1 100kr
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 21:33   #121

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
dem åkte ut länge sen ...
Fram till Officer C.D.´s fall hade de chans till 6 rätt...
Gammal 2015-01-07, 21:34   #122

Voltstarts avatar

Standard

Då ska vi se hur Jarl duger. Jag tycker han verkat blek ett bra tag.
Gammal 2015-01-07, 21:36   #123

Manprinsens avatar

Standard

Tror Flemming vinner igen nu om Jarl blir blöt sista biten.
Gammal 2015-01-07, 21:37   #124

Stekels avatar

Standard

Rätt intressant start för Careful Victory, ett minus i att Dalborg är jävligt formlös för dagen men i övrigt är det idel plustecken!
-Superläge, speciellt som han är startsnabb
-Brukar gå med skor till skillnad från många andra

Angelo Am däremot en av de sämre oddsen i omgången, till skillnad från senast. Wink Spot ser inte het ut heller, Flemmings dagsform till trots. Sto som sällan vinner från bakspår, njaaa...

Gammal 2015-01-07, 21:38   #125

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Kom igen nu Jeppe! Krossa allt! Spelar rak dubbel mot Papparazi M. som det är fint spelvärde på.
Gammal 2015-01-07, 21:43   #126

Manprinsens avatar

Standard

Det där vann nog Bazire Dimanch
Gammal 2015-01-07, 21:46   #127

Sharp$: 1025
Standard

Citat:
Det där vann nog Bazire Dimanch
surt att han inte gjorde det tror inte det är sant!
Josve88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 21:46   #128

Voltstarts avatar

Standard

Äsch! Jag hade ju draget idag på Bazire...
Gammal 2015-01-07, 21:47   #129

Standard

lallarhästar! målfoto!! eller?

Visades målfoto eller?
Gammal 2015-01-07, 21:47   #130

Manprinsens avatar

Standard

Fattar inte hur 12:an vann, tyckte inte ens att det skulle behövas målfoto? Jag tyckte 1:an var klart före men icke...
Gammal 2015-01-07, 21:49   #131

Standard

Skulle gärna vilja se ett foto på den där,trodde 1 vann
Gammal 2015-01-07, 21:49   #132

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalle82 Visa inlägg
Ja me :(
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 21:49   #133

Manprinsens avatar

Standard

Slänger in ett sista vinnarspel på Fuzz och Jameson Broline. Sen har jag torskat nog mycket för idag
Gammal 2015-01-07, 21:51   #134

Stekels avatar

Standard

Hyfsat jämnt fält ändå, talar emot Venkatesh en del. Blir intressant den här avslutningen!

Gammal 2015-01-07, 21:51   #135

Standard

Visade dom något foto? sitter på dålig lina!
Gammal 2015-01-07, 21:55   #136

Standard

Nummer 5 vann nu va? hahaha jävla skämt
Gammal 2015-01-07, 21:55   #137

Manprinsens avatar

Standard

Satan så stark häst, Jameson hängde på bra men orkade inte utmana på slutet...
Gammal 2015-01-07, 21:55   #138

Sharp$: 1025
Standard

kör! witasp så passivt!
Josve88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 21:55   #139

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ja, men det var rätt överexponerat. Jag såg då inte vem som vann på lilla rutan här. Tittade inte så noga dock, domarn har dömt och då är det som det är.

Gött överodds med Mercury som tvåa!

Gammal 2015-01-07, 21:58   #140

Sharp$: 635
Standard

Synd att leif är segare än sirap bara
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 22:06   #141

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Jansson är en skicklig kusk när han får köra i ledningen på klocka. Synd att Witasp aldrig bjöds in i matchen. Jaja, mycket kul med Jeppes uppvisning iallafall. Tripolini V.P. helt överlägsen trots underlaget och skor runt om. Göran Borgås förtjänar minst lika uppskattning efter att baissat gång på gång under värmning och provstart. Hoppas han också spelade!
Gammal 2015-01-07, 22:06   #142

2018

Standard

Citat:
Tycker inte det behövdes. Vann väl med någon centimeter i alla fall.
Gammal 2015-01-07, 22:09   #143

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja, men det var rätt överexponerat. Jag såg då inte vem som vann på lilla rutan här. Tittade inte så noga dock, domarn har dömt och då är det som det är.

Gött överodds med Mercury som tvåa!
Jag trodde också att Baziren hann dit innan målfotot, men det syntes att Jeppe var före med nosen. Tror inte att målfotot var uppförstorat.
Gammal 2015-01-07, 22:09   #144

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
TV-kameran placerad efter mållinjen. Utvändige hästen är då alltid längre fram än vad det först verkar. Tvärtom när kameran är placerad före linjen.

Trodde själv att 12 vann med lite större marginal, så kameran kan inte ha varit långt efter linjen.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 22:09   #145

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Jansson är en skicklig kusk när han får köra i ledningen på klocka. Synd att Witasp aldrig bjöds in i matchen. Jaja, mycket kul med Jeppes uppvisning iallafall. Tripolini V.P. helt överlägsen trots underlaget och skor runt om. Göran Borgås förtjänar minst lika uppskattning efter att baissat gång på gång under värmning och provstart. Hoppas han också spelade!
Haussat menar du väl? Eller spelade du på hästen för att Borgås pratade ner den?
Gammal 2015-01-07, 22:09   #146

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Synd att leif är segare än sirap bara
Sch...inte så högt.Han sover fortfarande i kön...
Gammal 2015-01-07, 22:29   #147

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Haussat menar du väl? Eller spelade du på hästen för att Borgås pratade ner den?
Jag spelade på hästen eftersom jag trodde på den. Skrek mer eller mindre ut den här i tråden igår. Borgås hjälpte till med att trycka upp oddset (förvisso dåligt odds ändå) då han snackade ner hästen rejält efter värmning och provstart. Förhoppningsvis snackade han inte i onödan och lade in ett vinnarspel! För övrigt låter den där taktiken inte så dum, att spela när Borgås pratar ner dem. Det funkar säkert bättre än det omvända iallafall när det gäller stollar som honom, Nybrink och Raffe. Igår på Jägers var han inne på att Havbergs Mimi skulle vinna från ledningen över full distans. Stor humor!
Stekel (+5)
Gammal 2015-01-07, 22:37   #148

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1762
Standard

Citat:
Kom igen nu Jeppe! Krossa allt! Spelar rak dubbel mot Papparazi M. som det är fint spelvärde på.

Jag också tyvärr. Spår 8 var ett stort handikapp men jag undrar om inte kusken är ett ännu större. Hittade visserligen ned i tredje/fjärde utvändigt men sen ringde nog sovklockan...

Tror visserligen att loppet vinns av Vacqueyras oavsett men på det här viset får ju Jansson ingen som helst match.
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 22:46   #149

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Jag spelade på hästen eftersom jag trodde på den. Skrek mer eller mindre ut den här i tråden igår. Borgås hjälpte till med att trycka upp oddset (förvisso dåligt odds ändå) då han snackade ner hästen rejält efter värmning och provstart. Förhoppningsvis snackade han inte i onödan och lade in ett vinnarspel! För övrigt låter den där taktiken inte så dum, att spela när Borgås pratar ner dem. Det funkar säkert bättre än det omvända iallafall när det gäller stollar som honom, Nybrink och Raffe. Igår på Jägers var han inne på att Havbergs Mimi skulle vinna från ledningen över full distans. Stor humor!
Ja vi har fan undermåliga experter i det här landet, fast å andra sidan är det positivt för oss som är insatta eftersom dom vilseleder den stora massan med sina "tips".

Låter som en jävligt bra taktik annars, tippa emot alla "experttips".
Emeffeff (+3)
Gammal 2015-01-07, 22:46   #150

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av znipstern Visa inlägg
Jag också tyvärr. Spår 8 var ett stort handikapp men jag undrar om inte kusken är ett ännu större. Hittade visserligen ned i tredje/fjärde utvändigt men sen ringde nog sovklockan...

Tror visserligen att loppet vinns av Vacqueyras oavsett men på det här viset får ju Jansson ingen som helst match.
Hmm, jag vet inte. Jag kan faktiskt köpa styrningen någorlunda med tanke på att Jansson körde i rätt friskt tempo där framme. När han gick med 700-800 meter kvar (väl? har redan förtryckt loppet...) så blev det förvisso helt fel med hästar som gick ut framför. Jag har dock svårt att se honom vinna loppet även om han går ett varv tidigare då det hade blivit en lång repa i tredjespår i hårt tempo. Isåfall skulle han ha kört framåt innan Tobbe kom till ledningen. När Tobbe tog över ledningen var loppet över i mina ögon.
Gammal 2015-01-07, 23:04   #151

Standard

Expressen kanske bara ska hålla sig till Politik:

"TVÅ TROLIGA PÅ V86 I KVÄLL
4 Quality Questioned
Står på tur för en seger och den borde kunna komma i kväll i avdelning 4. Örjan Kihlström sätter dit Expressens spik...?!
* * *
2 Jarl Af Solnäs
Har läge för att komma till spets och där trivs han mycket bra. Har vunnit med skorna på förut och kan vara ett spikförslag.

TVÅ ROLIGA PÅ V86 I KVÄLL
6 Symmetric
Har inte fått chansen på slutet och är sålunda bättre än vad raden visar. Med lite flax kan det vara dags i avdelning 2.
* * *
6 Uroy
Hade väl behövt ett riktigt lopp i kroppen för att det skulle ha känts riktigt hett, men han är intressant i V86-8. Är stark och kanske kan komma till spets?

TVÅ AVSLAG PÅ V86 I KVÄLL
12 Tripolini V.P.
Kommer med en fin rad och drar alltså på sig en hel del spel. Men man ska veta att spår 12 är kallt på Åby och man ska gardera denna i V86-7.
* * *
8 Paparazzi M.
Blir spelad, spåret till trots, och dessutom levererar han inte varje gång. Kan duga men är för hårt spelad i avdelning 8."
Gammal 2015-01-08, 00:10   #152
Banned

Standard

Det är ju den där tomten på atg live som brukar tippa i expressen, han är värre än nybrink.
Det är bara att tacka o ta emot.
Gammal 2015-01-08, 15:36   #153
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Det är ju den där tomten på atg live som brukar tippa i expressen, han är värre än nybrink.
Det är bara att tacka o ta emot.
Nu har han blockat mig på twitter också. Kul
Svara

td