|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-01-09, 23:42 | #121 |
Gör er rad på SJU CHANLÖSA!!! alla har väntat......lääänge!
2015-01-09, 23:45 | #122 | |
Citat:
Det jag undrade var vilka det var som sa att det är 95% tränarens förtjänst att en häst vinner - visst kan det vara så att många tränare och kuskar anser detta. Har svårt att tro att spelarna håller med i lika stor utsträckning. Sen har jag aldrig påstått att en usel kamel kan göras till en gulddivisionare bara för att någon bättre kusk sitter upp. Bästa exemplet på en bra häst som faktiskt har chans denna omgången på grund av ett kuskplus är Art On Line. Likväl har du redan dragit exemplet om OTP och dess kuskminus. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+5) |
||
2015-01-09, 23:57 | #123 |
Gus...
Härligt inlägg om avslag! Jag väljer att kommentera runt 2 av dessa. 12 Raymond Palema såg vass ut senast i V75. Dagens gäng består knappast av några V75-stjärnor, så till runt 5-6% är väl hästen streckvärd? Liberty Face ligger Per lågt på å det siktas mot nästa V75-start redan nu. Ett fint kliv har den kan jag tycka, så spårsnålt, överpace och med lucka? Vi får svaret efteråt. ___________ Jag tycker att 8 Raffinos känns hetast av samtliga hästar sett till hur snacket utvecklats under veckan. Haugstads omdöme kring hästen i vass eller kass gör att det blir A-hästen i loppet för min del. Snacka om att vara påställd runt en individ! På banan har ju hästen redan visat prov på hur man blåser till ett fält över en upploppsraka. Ett gäng tränare riskerar stå med förkylda hästar i stallet i slutet på nästa vecka, följt av det förmodade tvärdrag deras inneboende lär få känna av i vinterkylan... (12:an ska köras snällt enligt ronden-kommentar.) ________________ Jag gillar Travnet-krönikören Berglund mycket, men för dagen känns han inte riktigt lika het som vanligt. I onsdags var det spik på en formlös Jarl Af Solnäs, som visat allt annat än de rätta takterna på sistone. Han måste ha vetat om att hästen skulle bli topp3 i %:en, så det var inget spelvärdegrundat drag heller för att koppla grepp på kollektivet. Nu till Romme ger han sig på en Mino, som är fjärran ifrån form och runt vem det ges ljumma tränarkommentarer. Ändå ska han lansera denna som förstarankad och en häst att ta ställning för. Kan ge mig attan på att Berglund tillhört gruppen "tipsnissar" som spikat "Marre" i samtliga sammanhang, oavsett Hultmans uttalanden genom åren. Vissa föredrar endast öppet huvudlag, andra gillar att komma till start med både dövörat påkopplat(bomullstussar) och med skygglapparna väl indragna samtidigt. Nåväl, jag får väl önska honom lycka till med Mino... ____________ Det fanns fler "tipsnissar" som rankade Jarl högst upp i onsdags. Folk betalade för tips också, Travnet är ju gratis... Att få reda på att Conrads "Berghsäkra" vinnare bör rankas först låååångt ner på garderingslistan var dyrköpt info på många vis... ____________ Denna vecka är det skrik om 3 Obi Degato. Jag "körde lopparkivet" tidigare i denna tråd och kom fram till att jag inte riktigt gillade vad jag såg. Det är mest snack att det var oförmånlig löpning senast. Han dras fram i tredjespår. Samtliga hästar i tåget rundar tröttkörda hästar invändigt om sig till slut. Av de med krafter kvar avslutar Pers kuse sämst. Det låter inte som nån bra vinnartyp. Nä, schas! Den är ju favorit och det tycker jag är tveksamt. Loppet är det väl ingen större klass på, men med 1 Certification sida vid sida över upploppet så tror jag mig veta om vilken pålle som stumnar sist... 8 Rocky Reach, kan det vara dax för Samuel nu? Senast redigerad av Voltstart den 2015-01-10 klockan 03:11. Anledning: ...eller kanske Västerbo Carrera? |
|
2015-01-09, 23:58 | #124 |
EDIT - till annan tråd.
Senast redigerad av Gus den 2015-01-10 klockan 00:10. |
|
2015-01-10, 00:03 | #125 |
gör den på rätt tråd
2015-01-10, 00:07 | #126 |
Off topic men...
Kjell Wallin är nominerad i kategorin Årets tränare på Sundbyholm!!? Det säger ganska mycket om hur det är ställt på den banan...
2015-01-10, 00:10 | #127 |
Frugan sover! Blir en liten liten runk innan sovdags....
God natt och lycka till imorgon!
2015-01-10, 00:26 | #128 |
|
|
2015-01-10, 00:30 | #129 |
Skaka fram en vinnare istället.
|
|
2015-01-10, 00:34 | #130 | |
Citat:
|
||
2015-01-10, 00:40 | #131 |
V75-4
Det blir väl Takters dag idag? 3 Rub It Out tar ledningen och loppet är över? Det är ett himla skrik på 8 Raffinos. Om man inte spikar 3 blir det att strecka 2,3,4,5,8 och 12. |
|
2015-01-10, 00:42 | #132 |
Att hon inte startat på 1.5 år gjorde nog sitt.. Inte många som går ut och vinner på det sättet som hon gjorde efter sånt långt uppehåll. Hon lär ha gått fram en hel del sen Örebro, detta sto är riktigt bra i grunden.
|
|
2015-01-10, 00:45 | #133 | |
Citat:
När prestationerna övertygat mindre kräver jag att %:en är förhållandevis låga. Travtjänsten lanserar Raske Rutger som förstaval. Har de anställt SO? |
||
2015-01-10, 01:00 | #134 | |
Citat:
Jag brukar driva med doob, mest för att han är en skön typ att snacka trav med. Nå, hur ska du överglänsa Baroness Boko ifrån senast? Vilken är veckans klara "roliga"? Jag sitter själv och smuttar gott, så trots spår 12 på kort finner jag Raymond Palema intressant efter intrycket senast. 8 Rocky Reach och 5 Västerbo Carrera i avdelning VI! Förmodat skobehov gör att många idéer faller bort. |
||
|