Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-08, 22:50   #76

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
Kommer inte Highspeed Call att ta ledningen i avd 1? Tycker att han verkar betydligt mycket mer startsnabb än vad Art On Line är, eller är det något som jag har missat?

Lutar åt spik på Highspeed Call (och Digital Ink) för min del.
Tror att Aristocat Boko är värst emot Highspeed Call, speciellt med tanke på det långa upploppet. Men Highspeed Call ifrån ledningen (dit han kommer ganska enkelt utifrån vad jag sett) borde kunna hålla emot även Aristocat Boko, eller vad tror ni?
Enkelt kommer han nog inte dit.Men jag är också inne på att jansson kan ta en längd där. Han får inte tveka dock utan köra rejält och så länge det behövs
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 22:50   #77

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Sydsvenskan rankar

2.4.1.5.9.11.3.7.12.6.10
1.5.2.12.9.3.8.4.7.10.11.6
7.2.3.9.8.6.5.11.12.10.4.1
3.12.8.2.4.9.5.1.7.10.11.6
10.2.5.1.9.7.15.12.14.13.11.6.3.4.8
10.1.3.6.8.5.11.12.9.4.2.7
6.1.7.4.9.5.2.12.10.3.11.8
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 22:54   #78

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Är väl rejält kuskminus på On Track Piraten, samt kuskformen?

Är inte Indigious intressant?
Indigous kommer nog köras snällt och behöver fler lopp i kroppen. Svårt att se digital Ink torska här. Han sitter nämligen i spets efter en bit. Då ska det inte gå att slå honom.
Gammal 2015-01-08, 22:57   #79

Icors avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 475
Standard

Jag är tyvärr inte Svenskalärare, men hoppas det är OK att jag skriver i tråden iaf.

Sitter iaf och funderar lite på Air Gunners chans i första. Inte gjort några monsterlopp sista tiden, men gillar ändå att hästen är stabil och alltid går jämnt.
1-2-4-5-12 kanske? Vad tror ni?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+5)

Senast redigerad av Icor den 2015-01-08 klockan 22:59.
Icor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 23:08   #80

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icor Visa inlägg
Jag är tyvärr inte Svenskalärare, men hoppas det är OK att jag skriver i tråden iaf.

Sitter iaf och funderar lite på Air Gunners chans i första. Inte gjort några monsterlopp sista tiden, men gillar ändå att hästen är stabil och alltid går jämnt.
1-2-4-5-12 kanske? Vad tror ni?
aristocat boko duger på sprint med lite tempo på loppet. också gynnad om det krävs skor. riktigt fin form också. Skulle tagit den före queasy faktiskt
Gammal 2015-01-08, 23:39   #81

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1802
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Är väl rejält kuskminus på On Track Piraten, samt kuskformen?

Är inte Indigious intressant?
Visst är det kuskminus men hästen är så jäkla bra att det nog går ändå. Han blir bara bättre med åren och kommer säkert få en ännu bättre säsong i år. Förra året när han årsdebuterade efter 2-3 månaders vila vann han guld och spöade Maharajah. I höstas spöade han hela eliten 5 ggr på raken. Men som alltid underskattad. Jag förstår att Strömberg ligger lågt inför loppet, han vet ju att är nån klass sämre än toppkuskarna och det är bara klokt att ligga lågt men när det väl är lopp på lördag så tror jag att han inte kommer att köra sista hundra bara. Han vill garanterat visa upp Dalarnas bästa genom tiderna på hemmaplan.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-09, 01:19   #82

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Det var givetvis ett skämt att jag var svensklärare, jag är en simpel bagare
Då vill vi ha några nya recept på deg till lördag.
jocklon (+1)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-09, 01:59   #83

Sharp$: 3039
Standard

Sitter och plitar lite på ett inlägg till min tipsblog och här är vad jag kommit fram till i avd 1:

Spetsanalysen

2 Art on Line öppnade skapligt senast vid vinsten, men kunde inte ta en längd på Bear Dancer. Från samma läge kunde han heller inte ta en längd på Zinedine Bob på Jägersro i augusti, men öppnade riktigt snabbt. 3 Fredrik Laday spetsade enkelt från innerspåret på Bergsåker senast och är ganska snabb ut, men han tar inte en längd på invändige Art on Line.

Snabbast från start är nog 4 Highspeed Call som i augusti var ytterst nära att ta en längd på Royal Fighter och öppnar han lika bra denna gång tror jag han sitter i ledningen in i första sväng.
5 Air Gunner är inte långsam ut, men striden står mellan Art on Line och Highspeed Call och min favorit är den senare.

Loppanalysen

Det här loppet kommer jag göra något så ovanligt som att låta banveterinären avgöra hur jag ska spela. Jag har nämligen bestämt mig för att singelstrecka en häst i loppet, men vilken det blir beror helt på om det blir barfotaförbud eller inte. Tills annat är meddelat så utgår jag från att man kan köra med valfri balans och då tycker jag förutsättningarna är optimala för 4 Highspeed Call. Jag räknar med att Highspeed Call har möjlighet att ta ledningen och att sedan stanna där in i mål. Highspeed Call vann senast trots att han då gick med skor, men det var ett mycket billigt lopp där endast två andra hästar i det här loppet hade fått starta.

Om det nu istället blir så att man måste köra med skor så spikar jag istället 2 Art on Line som jag tycker vore gynnad av det. Art on Line är inte chanslös även om valfri balans råder, men han skulle helt klart vara gynnad om alla andra också får gå med skor som är hans normala balans. Senast fick han vinnarhålet på Bear Dancer och när luckan kom in på upploppet avgjorde han snyggt och enkelt.
Till Art on Lines fördel ska också sägas att Highspeed Call inte direkt imponerade vid senaste vinsten där han knappt höll undan efter att till synes tidigt ha avgjort på upploppet.

Vill man gardera mer så tror jag att man kan stå över 1 Candor Hall då han blir över från innerspåret och distansen troligtvis är för kort för honom. Vid barfotaförbud så är 11 Aristocat Boko tidig och han hann nästan fram till seger senast i loppet där Art on Line vann. Jag tror även här att distansen är ett minus dock. 7 Ja El Tomcat gjorde ett mycket bra lopp på V75 på Åby just innan jul där han var 2:a bakom comebackande October Kronos. Gick då med skor och visade att den balansen funkar. 5 Air Gunner var fin trea på V75 på Mantorp innan jul och han kan helt klart skrälla här. Jag trodde mycket på hästen inför loppet på Bjerke där jag rankat honom etta, men då svek han. Miljonhästen i loppet är 3 Fredrik Laday som kan öppna och troligen får en bra position här. Ska nog endast räknas om det blir valfri balans.
TravFans (+5)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-09, 07:30   #84

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kusken1 Visa inlägg
Nahar har inte gjort ett riktigt bra lopp sen han fick allt i halsen på Valla i höstas. Skor tokminus på honom också. Inken kräver bra fäste och Romme får nästan alltid kritik för en dålig bana vilket ger minus på honom. Plusset på Inken är väl att han blir släppt till spets och får bestämma men spiken i detta lopp blir Sveriges bästa häst OTP. Han har inte toppform men det behöver han inte heller för att blåsa ner dem till slut. Piraten är en klass bättre än Nahar och en halv klass bättre än Inken så trots tränaren i vagnen och utan toppform så vinner Piraten. Ni kan ju titta i historiken hur Piraten brukar prestera efter lite vila också om ni tvekar.
Blir väl preparé på OTP inför Frankrike start?
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-09, 11:28   #85

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 32
Standard

Det lär väl bli ett jävla barfotaförbud på lördag!

Och med Art on Lines prestation på Örebro färskt i minnet är det fan inget snack, han vinner! Omgångens spik vid barfotaförbud.
RosenrasandeRosse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-09, 11:40   #86

AMHCs avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 2068
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RosenrasandeRosse Visa inlägg
Det lär väl bli ett jävla barfotaförbud på lördag!

Och med Art on Lines prestation på Örebro färskt i minnet är det fan inget snack, han vinner! Omgångens spik vid barfotaförbud.
Finns ju risk att Art On Line aldrig ens hittar ut när Highspeed Call tar spets så tycker inte Art On Line är någon bra spik. Tror stenhårt på Highspeed Call i detta lopp!
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-09, 11:44   #87

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 32
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
Finns ju risk att Art On Line aldrig ens hittar ut när Highspeed Call tar spets så tycker inte Art On Line är någon bra spik. Tror stenhårt på Highspeed Call i detta lopp!
Visst finns risken.. men det var samma visa sist.. nej han löser det här! highspeed call
RosenrasandeRosse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-09, 12:51   #88

Indeeds avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 425
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Sitter och plitar lite på ett inlägg till min tipsblog och här är vad jag kommit fram till i avd 1:

Spetsanalysen

2 Art on Line öppnade skapligt senast vid vinsten, men kunde inte ta en längd på Bear Dancer. Från samma läge kunde han heller inte ta en längd på Zinedine Bob på Jägersro i augusti, men öppnade riktigt snabbt. 3 Fredrik Laday spetsade enkelt från innerspåret på Bergsåker senast och är ganska snabb ut, men han tar inte en längd på invändige Art on Line.

Snabbast från start är nog 4 Highspeed Call som i augusti var ytterst nära att ta en längd på Royal Fighter och öppnar han lika bra denna gång tror jag han sitter i ledningen in i första sväng.
5 Air Gunner är inte långsam ut, men striden står mellan Art on Line och Highspeed Call och min favorit är den senare.

Loppanalysen

Det här loppet kommer jag göra något så ovanligt som att låta banveterinären avgöra hur jag ska spela. Jag har nämligen bestämt mig för att singelstrecka en häst i loppet, men vilken det blir beror helt på om det blir barfotaförbud eller inte. Tills annat är meddelat så utgår jag från att man kan köra med valfri balans och då tycker jag förutsättningarna är optimala för 4 Highspeed Call. Jag räknar med att Highspeed Call har möjlighet att ta ledningen och att sedan stanna där in i mål. Highspeed Call vann senast trots att han då gick med skor, men det var ett mycket billigt lopp där endast två andra hästar i det här loppet hade fått starta.

Om det nu istället blir så att man måste köra med skor så spikar jag istället 2 Art on Line som jag tycker vore gynnad av det. Art on Line är inte chanslös även om valfri balans råder, men han skulle helt klart vara gynnad om alla andra också får gå med skor som är hans normala balans. Senast fick han vinnarhålet på Bear Dancer och när luckan kom in på upploppet avgjorde han snyggt och enkelt.
Till Art on Lines fördel ska också sägas att Highspeed Call inte direkt imponerade vid senaste vinsten där han knappt höll undan efter att till synes tidigt ha avgjort på upploppet.

Vill man gardera mer så tror jag att man kan stå över 1 Candor Hall då han blir över från innerspåret och distansen troligtvis är för kort för honom. Vid barfotaförbud så är 11 Aristocat Boko tidig och han hann nästan fram till seger senast i loppet där Art on Line vann. Jag tror även här att distansen är ett minus dock. 7 Ja El Tomcat gjorde ett mycket bra lopp på V75 på Åby just innan jul där han var 2:a bakom comebackande October Kronos. Gick då med skor och visade att den balansen funkar. 5 Air Gunner var fin trea på V75 på Mantorp innan jul och han kan helt klart skrälla här. Jag trodde mycket på hästen inför loppet på Bjerke där jag rankat honom etta, men då svek han. Miljonhästen i loppet är 3 Fredrik Laday som kan öppna och troligen får en bra position här. Ska nog endast räknas om det blir valfri balans.
Highspeed call som mer eller mindre alltid springer med skor gynnas nog mest med vid barfotaförbud.

Highspeed springer jämna 11-12 tider med skor på distansen, Art on line har sprungit 12,5-14 tider med skor på distansen.

Hishspeed call har vunnit 50% av starterna på distansen 8/16
Art On Line 36,84% 7/19

Men det är klart, nu sitter takter i sulkyn.

Själv tar jag ställning och spikar Highspeed Call utan att tveka nu när båda står på 31%
Tirich (+5), AMHC (+5)

Senast redigerad av Indeed den 2015-01-09 klockan 16:55.
Indeed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-09, 13:17   #89

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Ser ut att bli broddbana i morgon med 10-15cm nysnö gynnar inte Motdore!
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-09, 13:24   #90

Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indeed Visa inlägg
Highspeed call som mer eller mindre alltid springer med skor även han gynnas nog mest med vid barfotaförbud.

Highspeed springer jämna 11-12 tider med skor på distansen, Art on line har sprungit 12,5-14 tider med skor på distansen.

Hishspeed call har vunnit 50% av starterna på distansen 8/16
Art On Line 36,84% 7/19

Men det är klart, nu sitter takter i sulkyn.

Själv tar jag ställning och spikar Highspeed Call utan att tveka nu när båda står på 31%

Du har helt rätt, vetefan var jag fick ifrån att Highspeed Call skulle gå barfota.
Barfota fram är nog en fördel om han kan köra med och blir det brodd-bana så gynnas nog Art on Line ändå.

En fördel mot kollektivet har man nog om man spikar rätt här då många kommer dubbla systemet.
AMHC (+1)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td