|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-01-08, 17:10 | #61 | |
Citat:
När jag talar om Minos fyra senaste starter, räknar upp resultatraden och i all hast estimerar summan av det han tjänat i dessa starter, börjar du yra om hästens genomsnittliga intjäning per start. Om du nu inte fattar texten - vilket de flesta här på forumet verkar göra - så kan du väl lugnt och städat hålla truten och inte tjafsa vidare om din storhet. Det kan vara så, att andra här har långt högre utbildning och skrivit texter på en nivå, som du bara kan drömma om att uppnå. Jag kommer inte att fortsätta detta trams. Men om du och andra har några bra idéer om vem som vinner kallblodsloppet mottages detta med stor tacksamhet. Jag har nämligen för dåliga kunskaper om Mino och övriga kallisar. Och det är därför jag är inne på detta forum. (Ojdå - nu kommer väl svenskläraren att underkänna mig för att ha börjat en mening med "och". Det är inte korrekt svenska.) |
||
2015-01-08, 17:31 | #62 | |
Citat:
Det blir sannolikt bra bana med nästan försumbar nederbörd. Har banveterinären sagt något om barfotakörning eller -förbud? |
||
2015-01-08, 17:55 | #63 | |
Citat:
Nej, har inget intresse av att såga någon, gav enbart svar på tal när Sir Larsson började håna mig. Angående kallblodsloppet ska jag börja kika på det imorgon och hoppas jag kan komma med något vettigt tips! |
||
2015-01-08, 18:15 | #64 | |
Citat:
Idag lite smältvatten, imorgon fryser det till och förblir under nollan. Snö på det och ett löst gruslager ovanpå? Hoppas på krävande bana som passar Candor Hall och hjälper till att fälla en spetssoppatorskfavorit i V75-2! |
||
2015-01-08, 18:20 | #65 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+33) |
||
2015-01-08, 19:45 | #66 |
Nahar har inte gjort ett riktigt bra lopp sen han fick allt i halsen på Valla i höstas. Skor tokminus på honom också. Inken kräver bra fäste och Romme får nästan alltid kritik för en dålig bana vilket ger minus på honom. Plusset på Inken är väl att han blir släppt till spets och får bestämma men spiken i detta lopp blir Sveriges bästa häst OTP. Han har inte toppform men det behöver han inte heller för att blåsa ner dem till slut. Piraten är en klass bättre än Nahar och en halv klass bättre än Inken så trots tränaren i vagnen och utan toppform så vinner Piraten. Ni kan ju titta i historiken hur Piraten brukar prestera efter lite vila också om ni tvekar.
|
|
2015-01-08, 19:47 | #67 | |
Citat:
Är inte Indigious intressant? Senast redigerad av Chiron den 2015-01-08 klockan 21:46. |
||
2015-01-08, 21:48 | #68 | |
Jag tror ingen fattade dubbelironin i ditt första inlägg - att skriva att man är svensklärare och samtidigt tjonga in tre språkliga fel i inlägget. För det var väl ironi?
Annars är första tankarna denna vecka att avsluta med två spikar, 1-6. Cerification får försöka hitta ut i god tid och Montdore låter det klart på. Diable d'Inverne har jag inte studerat speciellt mycket än, vi får se hur det blir där. Och vad gäller Romme och Strömberg var det i alla fall förr i tiden så att det "alltid" brukade smyga sig in någon hemmaseger (ofta skräll). Strömberg har varit med och ställt till det där också. Citat:
|
||
2015-01-08, 21:56 | #69 | ||
Citat:
Citat:
Här kommer lite små korrigeringar av din text: Eftersom mattesnille är ett "ett-ord" så är det korrekta pronomet sådant och inte sådan. Kommatecknet efter "faktiskt" ska ersättas av talstreck. "Den meningen..." Ska vara "den mening" eftersom ordet "den" i sig är en bestämning och då skriver man såklart inte ordet meningen i bestämd form. Dubbel bestämning kallas det - men det visste du såklart efter dina språkstudier. Senast redigerad av mijo14 den 2015-01-08 klockan 21:58. |
|||
2015-01-08, 22:13 | #70 |
|
|
2015-01-08, 22:15 | #71 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1613Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Asså Micke
2015-01-08, 22:23 | #72 |
Så många svensklärare i tråden och ännu ingen som påpekat att "Svenska" skrivs med gement "s" i vårt kära språk...
|
|
2015-01-08, 22:42 | #73 |
Kommer inte Highspeed Call att ta ledningen i avd 1? Tycker att han verkar betydligt mycket mer startsnabb än vad Art On Line är, eller är det något som jag har missat?
Lutar åt spik på Highspeed Call (och Digital Ink) för min del. Tror att Aristocat Boko är värst emot Highspeed Call, speciellt med tanke på det långa upploppet. Men Highspeed Call ifrån ledningen (dit han kommer ganska enkelt utifrån vad jag sett) borde kunna hålla emot även Aristocat Boko, eller vad tror ni? |
|
2015-01-08, 22:43 | #74 |
|
|
|