Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-08, 17:10   #61

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg

Jag är lite av ett mattesnille faktiskt, ett pedantiskt sådan.

23000 stämmer enbart in på kr per start och INTE på summan av de 4 senaste starterna.
Den är 22422 som du själv skriver. Vi kan prata språket Svenska med för jag är nämligen en riktig svensklärare.

Den meningen jag "misstolkade" är skriven på ett sätt som gör att gemene man kan man tolka den på ditt sätt eller mitt sätt (Som är det korrekta). Korrekt mening för att inte bli missförståd torde vara:

"Mino har vid sina 4 senaste starter tjänat 22000 (22422!) med resultatraden x-x-x-x"

Såååå
Korrekt svenska är att man skriver fyra med bokstäver och inte siffra. Om man nu ska vara pedant. Om du nu ska rätta andras svenska kan du göra det korrekt! Hur orkar du - mattesnille och svensklärare.
När jag talar om Minos fyra senaste starter, räknar upp resultatraden och i all hast estimerar summan av det han tjänat i dessa starter, börjar du yra om hästens genomsnittliga intjäning per start. Om du nu inte fattar texten - vilket de flesta här på forumet verkar göra - så kan du väl lugnt och städat hålla truten och inte tjafsa vidare om din storhet.
Det kan vara så, att andra här har långt högre utbildning och skrivit texter på en nivå, som du bara kan drömma om att uppnå. Jag kommer inte att fortsätta detta trams.
Men om du och andra har några bra idéer om vem som vinner kallblodsloppet mottages detta med stor tacksamhet. Jag har nämligen för dåliga kunskaper om Mino och övriga kallisar. Och det är därför jag är inne på detta forum. (Ojdå - nu kommer väl svenskläraren att underkänna mig för att ha börjat en mening med "och". Det är inte korrekt svenska.)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+10), tomtom2 (+5), Ante30 (+1)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 17:31   #62

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av parsalian Visa inlägg
Vart hittade du den prognosen? Där jag tittade stod det -2 -0 med nederbörd(snö). typ 30-40mm under natten och ytterligare 10-15mm under dagen
Enligt den norska väderstationen yr är prognosen för lördag kl 12-18 -3 grader och nederbörd 7,5-8,8 mm. Lätt bris 4 m/sek från ost/sydost. Natten mellan fredag och fram till lör kl 12 blir det - 6 grader och ca 3 mm snö.
Det blir sannolikt bra bana med nästan försumbar nederbörd.
Har banveterinären sagt något om barfotakörning eller -förbud?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 17:55   #63

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Korrekt svenska är att man skriver fyra med bokstäver och inte siffra. Om man nu ska vara pedant. Om du nu ska rätta andras svenska kan du göra det korrekt! Hur orkar du - mattesnille och svensklärare.
När jag talar om Minos fyra senaste starter, räknar upp resultatraden och i all hast estimerar summan av det han tjänat i dessa starter, börjar du yra om hästens genomsnittliga intjäning per start. Om du nu inte fattar texten - vilket de flesta här på forumet verkar göra - så kan du väl lugnt och städat hålla truten och inte tjafsa vidare om din storhet.
Det kan vara så, att andra här har långt högre utbildning och skrivit texter på en nivå, som du bara kan drömma om att uppnå. Jag kommer inte att fortsätta detta trams.
Men om du och andra har några bra idéer om vem som vinner kallblodsloppet mottages detta med stor tacksamhet. Jag har nämligen för dåliga kunskaper om Mino och övriga kallisar. Och det är därför jag är inne på detta forum. (Ojdå - nu kommer väl svenskläraren att underkänna mig för att ha börjat en mening med "och". Det är inte korrekt svenska.)
Det var ju Sir Larsson som började vara dryg mot mig för att jag missförstod din text och i all välmening trodde jag förklarade för dig att det han hade intjänat 23000 per start och inte 23000 totalt.

Nej, har inget intresse av att såga någon, gav enbart svar på tal när Sir Larsson började håna mig.

Angående kallblodsloppet ska jag börja kika på det imorgon och hoppas jag kan komma med något vettigt tips!
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 18:15   #64

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Enligt den norska väderstationen yr är prognosen för lördag kl 12-18 -3 grader och nederbörd 7,5-8,8 mm. Lätt bris 4 m/sek från ost/sydost. Natten mellan fredag och fram till lör kl 12 blir det - 6 grader och ca 3 mm snö.
Det blir sannolikt bra bana med nästan försumbar nederbörd.
Har banveterinären sagt något om barfotakörning eller -förbud?
Blir intressant när det gäller banan. Kanske hänger på hur mycket resurser de har för att fixa till den. Men jag tvivlar på att den bli tiptop. Har Rommes bana någonsin varit det på V75 under vinterförhållanden?

Idag lite smältvatten, imorgon fryser det till och förblir under nollan. Snö på det och ett löst gruslager ovanpå? Hoppas på krävande bana som passar Candor Hall och hjälper till att fälla en spetssoppatorskfavorit i V75-2!
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 18:20   #65

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Det var ju Sir Larsson som började vara dryg mot mig för att jag missförstod din text och i all välmening trodde jag förklarade för dig att det han hade intjänat 23000 per start och inte 23000 totalt.

Nej, har inget intresse av att såga någon, gav enbart svar på tal när Sir Larsson började håna mig.

Angående kallblodsloppet ska jag börja kika på det imorgon och hoppas jag kan komma med något vettigt tips!
Sluta älta det där nu, jag la ju till en smiley
Icewinner (+33)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 19:45   #66

Sharp$: 1802
Standard

Nahar har inte gjort ett riktigt bra lopp sen han fick allt i halsen på Valla i höstas. Skor tokminus på honom också. Inken kräver bra fäste och Romme får nästan alltid kritik för en dålig bana vilket ger minus på honom. Plusset på Inken är väl att han blir släppt till spets och får bestämma men spiken i detta lopp blir Sveriges bästa häst OTP. Han har inte toppform men det behöver han inte heller för att blåsa ner dem till slut. Piraten är en klass bättre än Nahar och en halv klass bättre än Inken så trots tränaren i vagnen och utan toppform så vinner Piraten. Ni kan ju titta i historiken hur Piraten brukar prestera efter lite vila också om ni tvekar.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 19:47   #67

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kusken1 Visa inlägg
Nahar har inte gjort ett riktigt bra lopp sen han fick allt i halsen på Valla i höstas. Skor tokminus på honom också. Inken kräver bra fäste och Romme får nästan alltid kritik för en dålig bana vilket ger minus på honom. Plusset på Inken är väl att han blir släppt till spets och får bestämma men spiken i detta lopp blir Sveriges bästa häst OTP. Han har inte toppform men det behöver han inte heller för att blåsa ner dem till slut. Piraten är en klass bättre än Nahar och en halv klass bättre än Inken så trots tränaren i vagnen och utan toppform så vinner Piraten. Ni kan ju titta i historiken hur Piraten brukar prestera efter lite vila också om ni tvekar.
Är väl rejält kuskminus på On Track Piraten, samt kuskformen?

Är inte Indigious intressant?

Senast redigerad av Chiron den 2015-01-08 klockan 21:46.
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 21:48   #68

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 4988
Standard

Jag tror ingen fattade dubbelironin i ditt första inlägg - att skriva att man är svensklärare och samtidigt tjonga in tre språkliga fel i inlägget. För det var väl ironi?

Annars är första tankarna denna vecka att avsluta med två spikar, 1-6. Cerification får försöka hitta ut i god tid och Montdore låter det klart på. Diable d'Inverne har jag inte studerat speciellt mycket än, vi får se hur det blir där. Och vad gäller Romme och Strömberg var det i alla fall förr i tiden så att det "alltid" brukade smyga sig in någon hemmaseger (ofta skräll). Strömberg har varit med och ställt till det där också.

Citat:

Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 21:56   #69

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av parsalian Visa inlägg
Vart hittade du den prognosen? Där jag tittade stod det -2 -0 med nederbörd(snö). typ 30-40mm under natten och ytterligare 10-15mm under dagen
Citat:

Jag är lite av ett mattesnille faktiskt, ett pedantiskt sådan.

23000 stämmer enbart in på kr per start och INTE på summan av de 4 senaste starterna.
Den är 22422 som du själv skriver. Vi kan prata språket Svenska med för jag är nämligen en riktig svensklärare.

Den meningen jag "misstolkade" är skriven på ett sätt som gör att gemene man kan man tolka den på ditt sätt eller mitt sätt (Som är det korrekta). Korrekt mening för att inte bli missförståd torde vara:

"Mino har vid sina 4 senaste starter tjänat 22000 (22422!) med resultatraden x-x-x-x"

Såååå
Svensklärare emellan!

Här kommer lite små korrigeringar av din text: Eftersom mattesnille är ett "ett-ord" så är det korrekta pronomet sådant och inte sådan. Kommatecknet efter "faktiskt" ska ersättas av talstreck. "Den meningen..." Ska vara "den mening" eftersom ordet "den" i sig är en bestämning och då skriver man såklart inte ordet meningen i bestämd form. Dubbel bestämning kallas det - men det visste du såklart efter dina språkstudier.
Icewinner (+5), DIF (+20)

Senast redigerad av mijo14 den 2015-01-08 klockan 21:58.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 22:13   #70

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2279
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Är väl rejält kuskminus på On Track Piraten, samt kuskformen?

Är inte Indigious intressant?
Jag kommer också skippa OTP på grund av kusken såvida inte någon kan presentera underlag på att det inte är något större minus.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 22:15   #71

muumiins avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1613

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Asså Micke ��
Gammal 2015-01-08, 22:23   #72

Sharp$: 91
Standard

Så många svensklärare i tråden och ännu ingen som påpekat att "Svenska" skrivs med gement "s" i vårt kära språk...
abstruse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 22:42   #73

AMHCs avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 2066
Standard

Kommer inte Highspeed Call att ta ledningen i avd 1? Tycker att han verkar betydligt mycket mer startsnabb än vad Art On Line är, eller är det något som jag har missat?

Lutar åt spik på Highspeed Call (och Digital Ink) för min del.
Tror att Aristocat Boko är värst emot Highspeed Call, speciellt med tanke på det långa upploppet. Men Highspeed Call ifrån ledningen (dit han kommer ganska enkelt utifrån vad jag sett) borde kunna hålla emot även Aristocat Boko, eller vad tror ni?
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 22:43   #74

Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abstruse Visa inlägg
Så många svensklärare i tråden och ännu ingen som påpekat att "Svenska" skrivs med gement "s" i vårt kära språk...
Det var givetvis ett skämt att jag var svensklärare, jag är en simpel bagare
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 22:50   #75

Sharp$: 91
Standard

Citat:
Det var givetvis ett skämt att jag var svensklärare, jag är en simpel bagare
Är väl inget simpelt med att vara bagare, du ger oss vårt dagliga bröd. Lycka till på lördag nu.
abstruse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td