Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-12-28, 18:05   #1

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

V64 Kalmar

börjar tråden redan nu..

avd1. Kimono Pearl debuterade för Peter U näst senast och vann då tämligen enkelt, blev för pigg senast och hoppade i starten, normalt travsäker och från fint läge kan det bära till spets sedan lär man bli svårpasserade. Storm Forever såg snärtigare ut senast och var riktigt fin med mycket sparat. Kim låter nöjd mellan raderna och tror som vanligt på toppchans!

avd2. Falk Nalan har nu fått några lopp i kroppen efter en tids tävlingsvila har fått ett perfekt läge och kan förvalta det genom att köra resolut från start för att sedan leda loppet runt om! Donny Ligus gick en snabb slutrunda och var tapper in mot mål, visar form och kan med klaff utmana om segern. "pass upp!"

avd3. Folli tog fem segrar på nio starter hos Thomas Uhrberg, är nu ny i Fredriks regi men man låter uppåt mellan raderna och skulle Fredrik ha ställt i ordning kan vi få se en rejäl prestation som kanske blir seger.

avd4. Rare Wise As är nog bästa hästen i fältet men formen är något diffus? gick ett tungt lopp senast och är formmässigt på väg uppåt. Kan vinna detta trots den tunga vägen utvändigt om ledaren om hästen bara är i 80%ig form. Denco's Neelakilab gillas och detta är en herre som brukar gå med skor och gör det oftast väldigt bra, volt är dock också ett plus.

avd5 Min ide Kemas Magic möter enklare gäng nu än på slutet hästen är dessutom mest gynnad om det blir brodd och hakar i skorna än favoriten som egentligen alltid går med barfota balans (vilket nästan blir omöjligt med -6) fint spelvärde på Kemas...

avd6. Vejo har fått in ett nytt löfte i stall Denco jag gillar intrycket på Callum och tror den har mycket mer att ge på banan, kommer soppa rent här och är omgångens bästa spik!

avd1. 2-6
avd2. 1-2-9-10-15
avd3. 10 Folli
avd4. 4-8-9-10-13
avd5. 11 Kemas Magic
avd6. 4 Callum
= 50 kr

DD1. 11
DD2. 4
* 150

God tur!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gyllaren (+2), lars (+1)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 20:26   #2

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Om jag minns rätt från förra vintern så kunde dom köra barfota utan problem varje tävlingsdag. Dom brukar få till banan bra.

Men första vardagen efter jul i morgon så kanske svensk travsport redan då kommer med ett generellt beslut om barfotaförbud fram till mars ?

Dom kan ju inte hålla på som dom gjort senaste veckan hela vintern i alla fall och låta spelare och tränare få veta först någon timme i förväg vad som gäller. På Solvalla annandag jul verkar flera tränare och merparten av spelarna ha blivit tagna på sängen i alla fall. I dag i Örebro var det mer väntat. Men vädret här nere i söder kan vara mycket milt och utan tjäle i banorna hela vintern och då bör spelare och tränare antingen få besked om att det är barfotaförbud hela vintern eller själva få avgöra resp tävlingsdag. Inte gissa på vad banveterinären subjektivt ska tycka från gång till gång kort innan start.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 21:21   #3

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Om jag minns rätt från förra vintern så kunde dom köra barfota utan problem varje tävlingsdag. Dom brukar få till banan bra.

Men första vardagen efter jul i morgon så kanske svensk travsport redan då kommer med ett generellt beslut om barfotaförbud fram till mars ?

Dom kan ju inte hålla på som dom gjort senaste veckan hela vintern i alla fall och låta spelare och tränare få veta först någon timme i förväg vad som gäller. På Solvalla annandag jul verkar flera tränare och merparten av spelarna ha blivit tagna på sängen i alla fall. I dag i Örebro var det mer väntat. Men vädret här nere i söder kan vara mycket milt och utan tjäle i banorna hela vintern och då bör spelare och tränare antingen få besked om att det är barfotaförbud hela vintern eller själva få avgöra resp tävlingsdag. Inte gissa på vad banveterinären subjektivt ska tycka från gång till gång kort innan start.
Jag vet inte ifall jag som spelare ser något större problem med det här? Är väl utmärkt att det tas beslut efter dagens gällande förutsättningar?

Jag är ju van vid att under vintertid slår tränare av och på skor fram och tillbaka, helt utefter de förutsättningar som skapas fram till start. De tänker till och tar beslut efter bästa förmåga.

Spika inte en utpräglad barfotahäst vintertid på spelet likväl som du aldrig ska spika en galopplysten rackare nånsin, hur svårt kan det vara?

Barfotaförbud månadsvis varje år vore ju sämsta tänkbara scenario. En tillräckligt bra bana är alltid en tillräckligt bra bana. För min del får gärna veterinären kräva skor runt om inför vilket lopp som helst under en tävlingsdag. Då är allt som förr, vilket känns både rimligt och sunt.

Då skapas väl de bästa förutsättningarna för hästen? De kan både få lov må bra och ges chansen att prestera under så stor del av året som möjligt.(Ska vi människor tvunget ha ut dem, så kan de lika bra ges chansen att hävda sig samtidigt, när väl omständigheterna tillåter det.)

Hästägarna får chansen (oftare) att se sin häst prestera när förutsättningarna tillåter detsamma, oavsett årstid. Kul om hästen råkat hitta form just då!

Nä, som spelare är jag van att rätta mig efter att väderleken ställer till det och förändrar förutsättningarna emellanåt. Jag gnäller gärna på mina dåliga beslut kring spelet, men skobeslutsfrågan lämnar jag med varm hand över till veterinärer, aktiva och hästägare. Det är en fråga som berör dessa personer så mycket mer än mig som spelare, kan jag tycka.

Barkåks Barabbas är rankad först 8:a i ronden. Är det nåt jag missat?

De streckar Conrads Spotlite, men lämnar M.T. Fortune Winner utanför!?

Take Tanic är först 9:e-rankad!
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 21:51   #4

softpojks avatar

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1934
Standard

Nu kör vi
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 21:57   #5

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 56
Standard

spikförslag?
Jeppelicious är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 22:06   #6

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

doob ska man ta zaragoza?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 22:16   #7

Voltstarts avatar

Standard

Självklart ska han ta med Zaragoza.

Fördelar:

-Oddshöjande kusk
-Springspår
-Sämre motstånd än på länge nu, troligen?
-De bra har ju tillägg
-Hästen kördes preparé senast och gick fulltankad i mål.

Nackdelar:

-Vad kan hästen egentligen?

Alltså: Bär du tro på hästen och låter bli testa den nu, då är det dax lägga ner sitt travtippande!

Korrekt va, doob?
Gammal 2014-12-28, 22:20   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg

Fördelar:

-Oddshöjande kusk
-Springspår
-De bra har ju tillägg

Nackdelar:

Alltså: Bär du tro på hästen och låter bli testa den nu, då är det dax lägga ner sitt travtippande!

Korrekt va, doob?
vilka ska du spika, vi säger att det blir bff.. har också tänkt på samma hästar som du nämnde. jag tar också zaragoza
Gammal 2014-12-28, 22:24   #9

Standard

vad tror du om dumas sand? eller ska man chansspika magic
Gammal 2014-12-28, 22:41   #10

Gyllarens avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1
Standard

Avd Ordinarie Reserver
1 2 4 6 11
2 1 7
3 3
4 4 9 10 13
5 3
6 2 4
64 rader * 1 * 1,00 kr = 64,00 kr

enkelt eller totalt fel!?
Gyllaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 22:51   #11

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

V64,-dantotos analyse

Mandag aften er Kalmar værter for det populære V64 spil, og her kan du få tips og trick til det spændende stregspil fra ekspert Carina Andersson.

V64-1 VINNA ELLER FÖRSVINNA
Ranking: A: 2-4 B: 6-9-3-10-12-11-1 C: 5-8-7
2 Kimono Pearl har nyligen lämnat Stig H för att gå i träning hos Peter Untersteiner. Denna dam är inte helt att lita på men är väldigt kapabel de gånger hon behagar gå felfritt. Vann direkt i debuten för Untersteiner men återföll senast i gamla galoppsynder igen långt före start. Givet motbud är hemmahästen 4 Jackie Bowler som radar upp tredjepriserna bakom bra hästar. Kommer favoriten bort här så är det inte speciellt hårt emot sedan och då ska det vara en bra chans. 6 Storm Forever öppnade bra senast men släppte ledningen och satt sedan fast i mål med sparade krafter. Från ledningen kan det räcka långt den här gången.
9 Donttellemeanymore är en startkatapult som missgynnas av bakspår den här gången. Dock ett fint smygläge och kan avsluta vasst till slut om det bara löser sig under vägen.
3 Conrads Spotlite är en gamling som inte vunnit lopp på väldigt länge. Ett platsbud i första hand från ett bra läge.

V64-2 VÄLDIGT ÖPPET
Ranking: A: 1-7-15-2-3 B: 6-14-4-13-12-9-8-10 C: 5-11
Ett väldigt öppet lopp där vi väljer att ta med alla hästarna. 1 Falk Nalan kan öppna bra och från innerspåret är det god möjlighet att försvara ledningen. Kommer från seger där han såg förbättrad ut igen efter att ha gjort bort sig i ett par starter dessförinnan. Från ledningen kan det räcka långt. 7 Daydream Rapida utmanade om segern från utvändigt ledaren senast och har visat fin form på slutet. Tål en del grovjobb på egen hand och ska räknas tidigt.
15 Catchee Town gör oftast jämna lopp och är van lite värre kamrater än dessa. 2 Sheriffen har ett bra läge och är inte så dum. Har tagit två segrar i år och gått bra strax bakom vinnarna på slutet utan att vara dålig. Outsider. 3 Eaudevie Akema jagar sin första seger och i ett öppet lopp är hon inte särskilt mycket sämre än övriga.

V64-3 FIGHTAS FÖR SEGERN
Ranking: A: 4-10 B: 6-7-5-1-3-8-9-12-11-2 C:
4 Fiddelina Fighter var inte som bäst senast men visade fin form innan senaste starten. Näst senast avslutade hon bra till andraplatsen bakom Rub It Out och dessförinnan vann hon från utv ledaren på ett säkert sätt. Hittar hon tillbaka till normal form så är det ett hett segerbud.
10 Folli var väldigt lovande med fyra segrar ifjol på sex starter. Gör nu första starten sedan oktober 2013 och är såklart väldigt svårbedömd. Var bra som tvåa i årsdebuten ifjol och bör streckas trots bakspår. 6 Barkåks Barabbas har inte vunnit lopp på väldigt länge men har sett förbättrad ut på slutet och ska inte räknas bort här. 7 Diva Sound är inte alls så tokig i grunden även om hon inte vinner så ofta. Enklare emot den här gången och hon kan överraska. 5 Under Sund har visat viss uppryckning på slutet och närmar sig en seger igen. Startar mån 22 Dec på Jägersro och den starten hinner vi tyvärr inte analysera innan denna tidnings tryck.

V64-4 VEIJO OCH DENCO
Ranking: A: 8-13 B: 5-9-11-14-15-6-3-4-10 C: 7-1-2-12
Veijo Heiskanen har fått upp en fin snurr på sitt stall och här selar man ut fine 8 Denco´s Neelakilab. Har fått ett par lopp i kroppen nu efter lite vila och senast fick man ett vilsamt invändigt lopp där han bara höll farten till slut via open stretch som sexa bakom Love Champagne och Thai Simoni bland annat. Lite enklare emot nu och formen borde dessutom vara på gång. Avslutade mycket bra näst senast när han i vida spår anföll sista 250 och hann fram till seger. Är han lika bra igen, får de övriga det tufft. 13 Rare Wise As radar upp bra prestationer och det var inget undantag senast då han avslutade bra till fjärdeplatsen bakom Vincere Scis Win. Näst senast var han med på V75 på Bjerke men galopperade då bort sina chanser. I starten dessförinnan var han åter duktig som trea på en 15-tid över stayerdistans bakom vinnande Yamani Hornline. Enklare emot nu även om distansen kanske är i kortaste laget. Räknas. 5 Chill Out Zaz har vunnit två av de senaste tre starterna och visar toppform. Avgjorde kort före mål senast före Barolo S.L. efter ett lopp hela vägen i andraspår. Avslutade godkänt i starten dessförinnan men hade för långt fram och var utan chans på vinsten. Vann från 2-par utvändigt för tre starter sedan och han tål att göra en del jobb på egen hand och känns given på kupongen. 9 FeliciaVe är Peter Untersteiners vapen i loppet. Gjorde bort sig från start senast men höll bra som tvåa i starten dessförinnan bakom vinnaren Stepping For Money.

V64-5 RÖD KUSK
Ranking: A: 3 B: 4-11-5-6-1-2-7-10 C: 9-8
Peter Untersteiner visar upp kapable 3 Asterix Hornline. Har fått ett bra läge här och han trivs över längre distanser. Har nu fått två lopp i kroppen efter lite vila och borde ha en bra segerchanschans. Spik! För den som vill gardera. 4 Dumas Sand gjorde ett kanonlopp senast som tvåa då han harvade utv ledande Paolo De Lucia. Stark och rejäl och tål bevisligen att göra jobb själv. 11 Kemas Magic kan en hel del, är även han stark och rejäl och räds heller inte distansen. Blixtrar till emellanåt och kan vara långt framme här. 5 Sparkled Face är första motbud för er som vill strecka vidare. Avslutade klart godkänd som fyra i senaste starten bakom Viking America och han gör bra lopp då och då men är väldigt ojämn. Outsider. Han startar på Jägersro på mån 22/12 och tyvärr kommer inte analysen av det loppet med här på grund av denna tidnings tryck. 2 Livi Edvards vinner inte så ofta men är van att möta tufft motstånd. Bra läge nu gör honom platsaktuell.

V64-6 SEGERSTAPLARE
Ranking: A: 4 B: 5-3-6-1-9-2-8 C: 7-11-10-12
4 Callum är en ny finsk häst i Veijo Heiskanens framgångsrika stall. Vann direkt i debuten för Heiskanen på ett förtroendeingivande sätt och vi spikar då han har ett bra läge och dokumenterad form. För de som vill gardera. 5 Pamela Ali kan vara ett käckt motbud. Vinner inte så ofta men gör oftast bra lopp. Höll godkänt i en snabb avslutning senast som fyra bakom vinnande Elmer Gold och var inte sämre dessförinnan som trea bakom vinnande Kemas Magic. Outsider. 3 Flash Oak verkar närma sig sin forna form igen då han svarat för bra insatser på slutet. Vinner snart igen men ska först och främst ses som ett platsbud här..

SYSTEMFÖRSLAG:
V64-1 / 2-4-6
V64-2 / Alla 15
V64-3 / 4-7-10
V64-4 / 5-8-9-13
V64-5 / 3 Asterix Hornline
V64-6 / 4 Callum
540 RADER

DD FÖRSLAG:
DD-1 / 2-3-5-11
DD-2 / 3-4-5
12 RADER
lars (+1)
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 22:57   #12

Voltstarts avatar

Standard

Spikar:

Trolig:
Veijos ord om Callum räcker för att jag ska spika hästen fram till den dag den förlorar första ggn.

Rolig:

Det är den jag funderar på just nu.

Imorrn tänker jag spela "lite mer på chans än på tro" och vill komplettera med en ickefavorit. Samtidigt tror jag löjligt mycket på Rare Wise As, som just nu är mest streckad.(Take Tanic kan jag ju alltid spara till V4, där spiken kommer vara Callum.)

Asterix Hornline är i grunden en fullt trolig och bra spik normalt, men har ju gått barfota. Fredriks häst ska ju både funka och på samma gång lyckas plocka ner den, krävs mycket! Dumas Sand och Tristan Toro står på tur för seger. Macho Look ville ha lucka sist och innan dess en mersmakande insats ifrån utvändigt ledaren. Både Livi Edvards och To & Fro överraskar omgivningen med bra insatser varje år, men då befinner du dig i periferin och botaniserar bland udda spelobjekt, minst sagt! Där stänger jag igen det loppet för egen del, då Sparkling verkade helt på retur senast. Skojar bara, klart jag ska ha råd med den som 1%:are i loppet, där jag försöker jobba bort storfavoriten...(18 nov visade hästen fart nog till slut för att kunna hota Macho Look). Den sunda spelaren spikar förstås Peter!

Den roliga kan bli Barkåks eller kanske Fiddelina ifrån spets. Jag analyserar vidare...
Gammal 2014-12-28, 23:38   #13

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 478
Standard

Citat:
Spikar:

Trolig:
Veijos ord om Callum räcker för att jag ska spika hästen fram till den dag den förlorar första ggn.

Rolig:

Det är den jag funderar på just nu.

Imorrn tänker jag spela "lite mer på chans än på tro" och vill komplettera med en ickefavorit. Samtidigt tror jag löjligt mycket på Rare Wise As, som just nu är mest streckad.(Take Tanic kan jag ju alltid spara till V4, där spiken kommer vara Callum.)

Asterix Hornline är i grunden en fullt trolig och bra spik normalt, men har ju gått barfota. Fredriks häst ska ju både funka och på samma gång lyckas plocka ner den, krävs mycket! Dumas Sand och Tristan Toro står på tur för seger. Macho Look ville ha lucka sist och innan dess en mersmakande insats ifrån utvändigt ledaren. Både Livi Edvards och To & Fro överraskar omgivningen med bra insatser varje år, men då befinner du dig i periferin och botaniserar bland udda spelobjekt, minst sagt! Där stänger jag igen det loppet för egen del, då Sparkling verkade helt på retur senast. Skojar bara, klart jag ska ha råd med den som 1%:are i loppet, där jag försöker jobba bort storfavoriten...(18 nov visade hästen fart nog till slut för att kunna hota Macho Look). Den sunda spelaren spikar förstås Peter!

Den roliga kan bli Barkåks eller kanske Fiddelina ifrån spets. Jag analyserar vidare...
Den roliga jag tänker på har du redan nämnt: Dumas Sand. Är en bra långskubbare som är van med skor, så tvingas Asterix gå med skor så kan den vara riktigt rolig.
Voltstart (+1)
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 00:21   #14

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

2
Alla
3-4 streck (dåligt påläst i nuläget)
Alla
1,3,4,6,10,11 (helmålat på dessa)
4
+Några reduceringskrav på det

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 00:57   #15

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 478
Standard

En tidig rad:

Kalmar Omg 244,
2014-12-29
Ordinarie Reserver
V64-1 2
V64-2 1, 7, 9, 13, 15
V64-3 2, 4, 5, 10
V64-4 5, 8, 9, 10, 11, 13
V64-5 3, 4, 11
V64-6 4
360 rader x 1 x 1,00 kr = 360,00 kr

Hoppas att skumpan till nyår är betald!
Vadet är registrerat.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 09:26   #16

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
2
Alla
3-4 streck (dåligt påläst i nuläget)
Alla
1,3,4,6,10,11 (helmålat på dessa)
4
+Några reduceringskrav på det
Nu förvånar du mig ganska rejält.

Din spik i första talar emot det faktum att du oftast låter statistiken ha stort genomslag på systemen.

Att Kimono Pearl är bäst råder knappast något tvivel om. Fast det är en häst som presterat ojämnt bra länge nu och som kommer bli spelad till väldigt hög procent.

Visst, senast var det en plaskblöt Mantorpsoval, idag oftast fina Kalmar. Nåt intresse att delta ifrån hästens sida existerade inte bakom vingen senast.
På strecken 2,4,6,9,11 köper du förmodligen loppet, ganska billigt?

Det är min övertygelse att din kunskap om hästarna i just aktuellt lopp är såpass stor att här har du rimlig chans att säkra upp ett "säkert rätt" på några enstaka hästar streckade, eller hur? Såpass trygg att du känner att du sitter med hängslen och livrem?

Med det sagt tycker jag att du bör ta höjd med systemet och analysera fram en spik i nån av avdelningarna 2 till 4 istället. Framförallt i avdelning 3 eller 4, så bär du nog stor tro på ett fåtal hästar, eller? Varför spika de två största favoriterna i omgången, när den ena precis visat prov på stor sårbarhet?

Senast redigerad av Voltstart den 2014-12-29 klockan 09:28.
Gammal 2014-12-29, 09:57   #17

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2152

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Falk Nalan känns som en bjudning till 18%. Den spikar vi. Rare Wise As till 25% känns också som en spelvärd spik.

Då har vi utrymme att gardera storfavoriterna i första och sista. V6 på det och kanske en mille med lite tur?
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 10:00   #18

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13318
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
börjar tråden redan nu..

avd1. Kimono Pearl debuterade för Peter U näst senast och vann då tämligen enkelt, blev för pigg senast och hoppade i starten, normalt travsäker och från fint läge kan det bära till spets sedan lär man bli svårpasserade. Storm Forever såg snärtigare ut senast och var riktigt fin med mycket sparat. Kim låter nöjd mellan raderna och tror som vanligt på toppchans!

avd2. Falk Nalan har nu fått några lopp i kroppen efter en tids tävlingsvila har fått ett perfekt läge och kan förvalta det genom att köra resolut från start för att sedan leda loppet runt om! Donny Ligus gick en snabb slutrunda och var tapper in mot mål, visar form och kan med klaff utmana om segern. "pass upp!"

avd3. Folli tog fem segrar på nio starter hos Thomas Uhrberg, är nu ny i Fredriks regi men man låter uppåt mellan raderna och skulle Fredrik ha ställt i ordning kan vi få se en rejäl prestation som kanske blir seger.

avd4. Rare Wise As är nog bästa hästen i fältet men formen är något diffus? gick ett tungt lopp senast och är formmässigt på väg uppåt. Kan vinna detta trots den tunga vägen utvändigt om ledaren om hästen bara är i 80%ig form. Denco's Neelakilab gillas och detta är en herre som brukar gå med skor och gör det oftast väldigt bra, volt är dock också ett plus.

avd5 Min ide Kemas Magic möter enklare gäng nu än på slutet hästen är dessutom mest gynnad om det blir brodd och hakar i skorna än favoriten som egentligen alltid går med barfota balans (vilket nästan blir omöjligt med -6) fint spelvärde på Kemas...

avd6. Vejo har fått in ett nytt löfte i stall Denco jag gillar intrycket på Callum och tror den har mycket mer att ge på banan, kommer soppa rent här och är omgångens bästa spik!

avd1. 2-6
avd2. 1-2-9-10-15
avd3. 10 Folli
avd4. 4-8-9-10-13
avd5. 11 Kemas Magic
avd6. 4 Callum
= 50 kr

DD1. 11
DD2. 4
* 150

God tur!
Men nu har du glömt DAYDREAM RAPIDA i AVD2 som var grym sist :
Varför tror du inte på den ??

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 10:10   #19

Sharp$: 2301
Standard

Barkåks Barabas är en häst jag följt länge och aldrig vunnit en krona på. Han är riktigt kapabel men sprang och spände sig i loppen tidigare därav de dåliga resultatet på sina starter. Han har högt kunnande, är riktigt stark och går ner lite i klass!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 10:19   #20

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
Men nu har du glömt DAYDREAM RAPIDA i AVD2 som var grym sist :
Varför tror du inte på den ??
Notera att motståndet var av det blötare slaget...

Bara ett tänkbart streck för mig, nu när hästen är spelad till favorit.
Gammal 2014-12-29, 10:24   #21

Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Falk Nalan känns som en bjudning till 18%. Den spikar vi. Rare Wise As till 25% känns också som en spelvärd spik.

Då har vi utrymme att gardera storfavoriterna i första och sista. V6 på det och kanske en mille med lite tur?
Rare Wise as med skor har jag en känsla av att man kan ta bort, va tidigt inne på denna häst i början av hennes tid i Sverige och hon presterade aldrig. Var extremt besviken många gånger och blev OERHÖRT förvånad när hon var 2a på v75 till 32 gånger pengarna. Förstod ingenting!
Hon började prestera när dom tog bort skorna, så jag tror det är väldigt stor skillnad med dojorna på! Dessutom uselt läge, kommer få ett mycket tufft lopp
och har inte samma stor form som tidigare!

Däremot gillar jag Take Tanic, men hon är också missgynnad av att behöva gå med skor:
Känner oro inför morgondagens tävlingar på Kalmar om det blir skotvång. Take tanic har tävlat 1gång med skor fram på 37 starter.
Catrin på twitter
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 10:36   #22

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Notera att motståndet var av det blötare slaget...

Bara ett tänkbart streck för mig, nu när hästen är spelad till favorit.
v

Det är helt korrekt och omgångens bästa spik. Två lopp i kroppen , verkar inte vara beroende av underlag, bör sitta i spets. Lite tuffare emot nu , men ändå inte särskilt hårt. Uppåt från stallet o lågt streckad. bara att ta fram hammaren
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 10:39   #23

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

går det att köra barfota så torskar knappast asterix hornline.
Voltstart (+1)
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 10:48   #24

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
v

Det är helt korrekt och omgångens bästa spik. Två lopp i kroppen , verkar inte vara beroende av underlag, bör sitta i spets. Lite tuffare emot nu , men ändå inte särskilt hårt. Uppåt från stallet o lågt streckad. bara att ta fram hammaren
...som sagt: Uselt motstånd senast, torskade "bara" mot enda halvdana motståndaren i fältet och idag favorit. Nä, syn säger jag å det bestämdaste!

Trav är svårt och lycka till med hammar´n!
Gammal 2014-12-29, 15:56   #25

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Snabbt kollat och fick väl inte gåshud direkt...

Under Sund (5%)äntligen bra läge och utrustas med ffg jänkarvagn. Stort minus om skor.

Storm Forever (11%), skrek Kim ut som klar senast, det brukar han göra med det mesta. Men kan ha fog för det idag, senaste jobbet kanon och idag slänger han på Sveriges snabbaste jänkarvagn och ska ladda. Har slagit på aluminiumskor med grepp om det blir barfotaförbud.
Jackie Bowler ska släppa, stannar i spets enligt SS intervju, så SF kan nog brisa dit och väl där, hästen att slå.

Det var väl det intressanta jag fann vid första kollen och om icke favoriter.
dado (+5), Torstens (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 15:58   #26

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Vad blir det för balans idag? Tillåtet med barfota?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 16:00   #27

Helges avatar

Standard

Både Catrin Fajersson och Nicklas Robertsson har twittrat om kanonfin bana på Kalmar.
Återstår och se om det är fritt fram eller återigen beslut om barfotaförbud.
OM så känns det som spel för galleriet, att de är order uppifrån oavsett banans skick.
mackpeter (+2)
Gammal 2014-12-29, 16:00   #28

Gyllarens avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1
Standard

Kim om Storm....

Storm, som gick 20/1600 i jobb förra veckan i "dödens" och kändes fin, har varit i vår vård i en dryg månad. En vacker häst, som verkar veta att han gjort det bra under sin gedigna tävlinskarriär, då han på äldre herrars sätt är bestämd, korrekt och gillar sina rutiner. Känslan är att han kommer få en bra vinter och vår, och vi hoppas att vår lågpulsade gentleman inleder på bästa sätt imorgon. Vågar vi hoppas på en blänkare i sporten efter tionyheterna?
Gyllaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 16:02   #29

chrisso84s avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 2159

Chrisso
Stats: 5 - 9 - 0
ROI: 121.01%
Vinstprocent: 35.71%

Standard

Skulle vilja få till en rak DD men velar i DD1.
Gillar inte hästar som tar till galoppen för ofta och 3-4 kommer inte vara spelbart det går att lista ut redan nu. Vi hoppas på skor för samtliga och galopp för Asterixen.

Tittat lite i arkivet och Kemas verkar ju vara i toppslag efter 3starter efter uppehåll(trots två galopper). Galopp senast kan man kanske skylla på att Fidde inte körde. Mosade näst senast och kan gå med skor.

Dumas sand verkar också vara i fint slag för dagen och höll fint utvändigt ledaren senast. Näst senast 3a bakom Asterix Hornline och Westwing efter rejäl startgalopp.

DD just nu 4,10,11-4 med mest tyngd på 11-4 om rätt odds och barfotaförbud.
chrisso84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 16:12   #30

Standard

v 64 max 100 kr.

Løb 3 KALMAR
1,00 Kr. V64 1,00 Kr.

AFD 1 6
AFD 2 1,7
AFD 3 1,2,4
AFD 4 1,5,8,9,13
AFD 5 3,4,11
AFD 6 4

90 SPIL Total 90,00 Kr.
29-DEC-2014 16:10:22
Gammal 2014-12-29, 16:21   #31

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gyllaren Visa inlägg
Kim om Storm....

Storm, som gick 20/1600 i jobb förra veckan i "dödens" och kändes fin, har varit i vår vård i en dryg månad. En vacker häst, som verkar veta att han gjort det bra under sin gedigna tävlinskarriär, då han på äldre herrars sätt är bestämd, korrekt och gillar sina rutiner. Känslan är att han kommer få en bra vinter och vår, och vi hoppas att vår lågpulsade gentleman inleder på bästa sätt imorgon. Vågar vi hoppas på en blänkare i sporten efter tionyheterna?
Kim! En injektion inom travvärlden! Får mig att garva gott
Gammal 2014-12-29, 16:22   #32

softpojks avatar

Standard

Lugn och fin nu Voltstart, lugn o fin...
Gammal 2014-12-29, 16:24   #33

Helges avatar

Standard

Citat:
Kim! En injektion inom travvärlden! Får mig att garva gott
Trodde på chans med hedershästen Livi Barcelona var gång i guld på slutet hehehe
Gammal 2014-12-29, 16:42   #34

Helges avatar

Standard

Dags nu!

Gammal 2014-12-29, 16:56   #35

Helges avatar

Standard

Se där...

Gammal 2014-12-29, 16:56   #36

Stekels avatar

Standard

Citat:
Nu förvånar du mig ganska rejält.

Din spik i första talar emot det faktum att du oftast låter statistiken ha stort genomslag på systemen.

Att Kimono Pearl är bäst råder knappast något tvivel om. Fast det är en häst som presterat ojämnt bra länge nu och som kommer bli spelad till väldigt hög procent.

Visst, senast var det en plaskblöt Mantorpsoval, idag oftast fina Kalmar. Nåt intresse att delta ifrån hästens sida existerade inte bakom vingen senast.
På strecken 2,4,6,9,11 köper du förmodligen loppet, ganska billigt?

Det är min övertygelse att din kunskap om hästarna i just aktuellt lopp är såpass stor att här har du rimlig chans att säkra upp ett "säkert rätt" på några enstaka hästar streckade, eller hur? Såpass trygg att du känner att du sitter med hängslen och livrem?

Med det sagt tycker jag att du bör ta höjd med systemet och analysera fram en spik i nån av avdelningarna 2 till 4 istället. Framförallt i avdelning 3 eller 4, så bär du nog stor tro på ett fåtal hästar, eller? Varför spika de två största favoriterna i omgången, när den ena precis visat prov på stor sårbarhet?
Kimono är inte historiskt osäker och hade nog inte trott den skulle bli så stor favorit som den verkar bli med den programraden. Får se om det blir spik...är tyvärr lite dåligt påläst idag (jobbjobbjobb) så det lutar åt ett ganska grovhugget system och då löser jag nog första loppet med hammarn ändå! Felfri förlorar hon ju inte, så är det!

Gammal 2014-12-29, 17:00   #37

Manprinsens avatar

Sharp$: 2289
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Se där...

Det var ju riktigt skit. Känns som spelvärdet blev rejält mycket sämre nu. :(
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 17:03   #38

Helges avatar

Standard

Citat:
Dags nu!

Gammal 2014-12-29, 17:09   #39

softpojks avatar

Standard

Tackaarrrr!!!! Valfribalans
Gammal 2014-12-29, 17:11   #40

Standard

favoriter vinner.. jackpot imor
Gammal 2014-12-29, 17:14   #41

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:

Fin bana och barfota runt om möjligt meddelade dom på liven nu!
Gammal 2014-12-29, 17:15   #42

doobs avatar

Standard

Citat:

Fördelar:

-Oddshöjande kusk
-Springspår
-De bra har ju tillägg

Nackdelar:

Korrekt va, doob?
JA! Vi streckar!
Gammal 2014-12-29, 17:32   #43

Standard

Snacka om lotteri för tränare och spelare. Valfri balans på Romme där det väl är svinkallt och stenhård bana. Barfotaförbud på Solvalla annandag jul då flera tränare sa att banan var helt perfekt för barfotakörning.
Gäller inte djurskyddslagarna i Dalarna enligt samma paragrafer som i Stockholm ?
Gammal 2014-12-29, 18:07   #44

Sharp$: 1085
Standard

Från Peter U hemsida http://www.untersteiner.se/archives/3518

Kalmar måndag
Idag är det Kalmar som gäller och vi har fem hästar till start.
Lopp 3, nr 2 Kimono Pearl, ville inte alls vara med senast, dummade sig redan när man vände upp bakom bilen och ställde sig aldrig. Vi hoppas att hon är på bättre humör idag, då borde hon räknas med chans. Lopp 6, nr 9 Felicia VE, hoppade direkt när bilen släppte och så var den dagen förstörd. Hon är svår med volt men felfri har hon kapacitet att segerstrida.
Lopp 7, nr 3 Asterix Hornline, har gjort två starter efter sin vila och gått bra båda gångerna. Möter dock ett par tuffa stayers idag, men felfri hoppas vi vara bland de tre främsta. Lopp 8, nr 2 Harpos Rockybalboa, skaplig efter vila senast. Tufft emot idag så det är främst ett platsbud. Lopp 9, nr 6 Rockybalboa, jämn och säker men har fortfarande inte vunnit lopp. Första gången över 2640 m, outsider.
Josefin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 18:13   #45

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3475
Standard

R.I.P Occhione Jet
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 18:24   #46

Stekels avatar

Standard

Efter lite närmare titt finns det bara tre hästar i första som kan vinna loppet och jag utgångar på troliga rusarhästen i spets med Kim!

Andra är riktigt öppet, men några på start står bra till och utgångar dem.

Riktigt dålig favorit i tredje, plockar bort den på allt! Normalt sett brukar comebackhästar underskattas på att de troligtvis behöver lopp i kroppen, tvärtom här. Knappast så att Persson är speciellt offensiv här i debuten och sen är det inte säkert att han har form att duga efter normal uppträning till första starten. Dugliga hästar och kuskar på framspår, tror någon av dem tar hem det. Fiddelina spårar?

Fjärde riktigt öppet, finns bara några chanslösa.

Asterix har bra chans, men det finns några vettiga motbud.

Callum vinner om han är som han ska, men grymt stor favorit och bra form på motbuden.

Joker:
2,(6)
(1),2,6,(7),12,13,14,15
1,2,3,(4),5,6
5,6,7,8,9,10,11,13
(3),4,6,10,11
3,(4),5,9
Minst 3 parentesvinnare
1840 rader

Lilla:
6
1,7
2,3,4,5
5,6,7,8,9,10,11,13
3,4,6
4
192 rader

Gammal 2014-12-29, 18:44   #47

Standard

Det blev större system än jag tänkt.

1) 2,4,6 hoppas på favoritfall
2) 1,2,6,7,9 garderingslopp
3) 1,2,3,4,5,10 gardera favoriten, Tommy Zachrisson riktigt optimist med 5
4) 13 gillar André som kusk
5) 3,4,6,11 vi har en jättefin 5-åring i 11
6) 4 såg enorm ut i Sverigedebuten på Axevalla

Kostar 360:-.
Gammal 2014-12-29, 18:49   #48

Standard

V64
Avd Ordinarie Reserver
1 2 9
2 1 7 9 14
3 2 3 4 5 7 10
4 13
5 11
6 4
48 rader * 1 * 1,00 kr = 48,00 kr
2014 4900 C022 1EA1
28 december 2014

Observera att du valt V6 - endast vinst vid 6 rätt.
Gammal 2014-12-29, 18:51   #49

Helges avatar

Standard

Folli stryks, synd annat drag. (Under Sund)
Gammal 2014-12-29, 18:52   #50

Standard

Faaaen!!!! Nu ströks chanslöse favoriten Folli i avd 3.
Gammal 2014-12-29, 18:58   #51

doobs avatar

Standard

Är Rosnay snabb ut??
Gammal 2014-12-29, 18:58   #52

chrisso84s avatar

Chrisso

Standard

Missade fylla i V6 såklart...

Kalmar 244 20141229 V64
Avd-1: 2,4,6
Avd-2: 1,6,7
Avd-3: 4,5
Avd-4: 13
Avd-5: 3,4,10,11
Avd-6: 4
System: 5
72 rader * 5 * 1,00 = 360 kr
Gammal 2014-12-29, 18:59   #53

Standard

Om jag mot förmodan missar V64 provar jag V5 på saxbanan Romme

1) 2,3,8 Ulf Ohlsson vinner det mesta
2) 2,7,11
3) 2,6,8
4) 3,4,6,10,13
5) 1 som är en habil gulddivisionare - hör överlägsen

Kostar 135:-.
Gammal 2014-12-29, 18:59   #54

Standard

Varför ströks Folli?
Gammal 2014-12-29, 19:00   #55
Banned

Sharp$: 76
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Är Rosnay snabb ut??
Medel vad jag minns
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 19:03   #56

doobs avatar

Standard

Den här känns klar! Lite tunn i tredje men har god feeling där! Under Sund förstahäst och Fiddelina har jag jagat! Hårdheten finns! Barfota runt om dessutom!

Registrerat spel

Datum: Måndag 2014-12-29
Bana: Kalmar
Spelform: V64, omg. 244

V6 - endast vinst vid 6 rätt

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 4, 6, 9 (10)
2 1, 2, 6, 7, 8, 9, 14, 15 (5)
3 4, 5 (2)
4 8, 9, 13 (10)
5 3, 4 (6)
6 4 Callum* (9)

Vadet gäller startnummer

384 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 384,00 kr

Kvittonummer: 4726 XXXX XXXX XXXX

Senast redigerad av doob den 2014-12-29 klockan 19:03. Anledning: Sudda kvittot
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 19:03   #57

softpojks avatar

Standard

Reducerade systemet inlämnat nu kör vi
Gammal 2014-12-29, 19:05   #58

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3273
Standard

Citat:
Är Rosnay snabb ut??
Spetsanalys:
1 Breezer är snabb ut och jag tror han håller ut 4 Fiddelina Fighter som också är snabb ut.

Loppanalys:
Favoriten 10 Folli vann V75-lopp förra sommaren för Thomas Uhrberg och hästen är helt klart ett ämne för högre klasser. Men det verkar strulat rejält då han gått två kvallopp inför comebacken och då hästen inte startat på så länge och har bakspår är det givet att prova fälla honom.

Jag tippar istället 2 Rosnay som har ett bättre läge och känslan är att hon kan få loppet här då jag tror på kubbning om täten mellan främst två andra hästar. Senast hade hästen lite sparat i skymundan i bra stolopp. Då det är loppets mest spelvärda häst till 8% så tippar jag henne etta på spelvärdet.
Gammal 2014-12-29, 19:07   #59

Sharp$: 3273
Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 2, 4, 6, 10
2 1, 2, 6, 8, 9, 12, 14, 15
3 1, 2, 5, 6
4 4, 8, 13
5 3 Asterix Hornline
6 4 Callum*

Vadet gäller startnummer

Kvittonummer: A326 8B0A 9C49 1111
Gammal 2014-12-29, 19:09   #60

doobs avatar

Standard

FAAAAAAAN att Storm Forever galopperar!
Gammal 2014-12-29, 19:09   #61

softpojks avatar

Standard

Citat:
FAAAAAAAN att Storm Forever galopperar!
Hästen saknar allt som vinnarskalle står för
Gammal 2014-12-29, 19:11   #62

doobs avatar

Standard

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! SOM JAG HAR JAGAT JACKIE BOWLER!! Vågade inte spika men fet tvilling och vinnarlir gör gott!!!

Hade hellre satt DD sist med den men men.... Bra grund för kvällen!
Gammal 2014-12-29, 19:11   #63

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 2681

Standard

Avd Ordinarie hästar
1 4, 6
2 1, 4, 6, 7, 14
3 5 Under Sund
4 8, 11, 13
5 3, 4, 6, 11
6 4 Callum*
roaben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 19:11   #64

softpojks avatar

Standard

Tackaaarrrr
Gammal 2014-12-29, 19:11   #65

Voltstarts avatar

Standard

ÄNTLIGEN JACKIE!!!!!!!!! Platshästarnas platshäst!

RED: Vilken toppform kusen lyser om! Sköt till som ett spjut senast efter sen lucka mot Kimono.
Just nu vill hästen faktiskt strida samtidigt som det är bett i steget. (Strider gör hon alltid!)

Senast redigerad av Voltstart den 2014-12-29 klockan 19:15.
Gammal 2014-12-29, 19:12   #66

doobs avatar

Standard

Registrerat spel

Bana: Kalmar, omg. 28
Spelform: V4

1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (9)
2 8, 9, 13 (10)
3 3, 4 (6)
4 4, 9 (5)

Vadet gäller startnummer

84 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 168,00 kr

Kvittonummer: 6B44 XXXX XXXX XXXX
Gammal 2014-12-29, 19:17   #67

Manprinsens avatar

Standard

Blev precis påmind om varför jag aldrig spelar V64. Påställda kuskar som Kim Eriksson.
Gammal 2014-12-29, 19:20   #68

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Kalmar 28 20141229 V4
Avd-1: 2,3,4,5,6
Avd-2: 8,10
Avd-3: 6,11
Avd-4: 4
System: 1
20 rader * 1 * 2,00 = 40 kr
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 19:20   #69

doobs avatar

Standard

Registrerat spel

Bana: Romme, omg. 45
Lopp: 3
Spelform: Tvilling

Hästar: 4, 5
U-hästar:

Vadet gäller startnummer

1 x 300,00 kr Totalt: 300,00 kr

Kvittonummer: 2520 XXXX XXXX XXXX
Gammal 2014-12-29, 19:22   #70

Sharp$: 5003
Standard

Kim är påställd, Zickzackson vinner ett lopp, Olle vann igår. Travet är svåranalyserat dessa dagar! Snart sätter Berglöfarn en vinnare också. Det är synd när man låter saker som dessa påverka reduceringskraven, vilket jag tenderar att göra.

PS. Du får sluta tala sanning. Skriv något tomt inlägg som "nu kör vi" eller andra totalt lösryckta fraser. Skriv att du lämnat in ett system, att allt är analyserat och klart, men kommentera det inget mer än att bara räkna in hur många rätt du har. Alltid vinst, förstås. Nu körrrrrr vi

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Blev precis påmind om varför jag aldrig spelar V64. Påställda kuskar som Kim Eriksson.
uLFStR491 (+1)
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 19:22   #71

doobs avatar

Standard

Citat:
Registrerat spel

Lopp: 3
Spelform: Tvilling

Hästar: 4, 5
U-hästar:

Vadet gäller startnummer

1 x 300,00 kr Totalt: 300,00 kr

Kvittonummer: 2520 XXXX XXXX XXXX

Men va faaaaan? Hur klar var inte den när galoppen kom?
Gammal 2014-12-29, 19:24   #72

softpojks avatar

Standard

Nu kör vi!
Gammal 2014-12-29, 19:32   #73

doobs avatar

Standard

Lite sidolir! V5 Romme!

Registrerat spel

Spelform: V5

1 2, 8 (7)
2 2, 7, 8 (11)
3 2, 4, 5, 6, 8, 10 (3)
4 3, 4, 6, 10, 13, 14 (1)
5 1 Herr Ratzeputz (5)

Vadet gäller startnummer

216 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 216,00 kr

Kvittonummer: C308 XXXX XXXX XXXX

Torskar Herr Ratzeputz ikväll får dom fan ställa av hästen!
Gammal 2014-12-29, 19:33   #74

Voltstarts avatar

Standard

Hur kan Daydream stå i 2,6ggr, när Hans bara var måttligt nöjd med värmningen? Hu! Känns iskallt som spel betraktat!

Skräll nu, tack!

Red:, men skitlopp!

Kul för Hans! Hoppas han får tillbaka Zanimede in i träning också!

Senast redigerad av Voltstart den 2014-12-29 klockan 19:47.
Gammal 2014-12-29, 19:34   #75

Standard

V4.

29-DEC-2014
Løb 5 KALMAR
2,00 Kr. V4 2,00 Kr.

AFD 1 1,2,3,4,5,6,7
AFD 2 3,5,8,9,10,13
AFD 3 4
AFD 4 4

42 SPIL Total 84,00 Kr.
29-DEC-2014 19:33:16
Gammal 2014-12-29, 19:35   #76

doobs avatar

Standard

Oooops! Skönt det gick bra! Har kunnat sluta illa
Gammal 2014-12-29, 19:40   #77

softpojks avatar

Standard

Skrällen.... V5 romme

Avd Ordinarie hästar
1 3 Paradise Beach
2 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
3 4, 6, 9
4 3, 6, 13
5 7 Mafioso
Gammal 2014-12-29, 19:40   #78

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 648
Standard

Måste ju fråga er som är lite mer insatta i travets underbara värld, varför i helvete kör man med voltstarter för..?
Voltstart (+5)
joacim772 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 19:41   #79

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joacim772 Visa inlägg
Måste ju fråga er som är lite mer insatta i travets underbara värld, varför i helvete kör man med voltstarter för..?
Fråga Voltstart!
Gammal 2014-12-29, 19:44   #80

doobs avatar

Standard

Får SPUNK om 12 vinner!! Valde mellan 5 och 12 som reserv....
Gammal 2014-12-29, 19:46   #81

doobs avatar

Standard

PUUUUUHHHHH!!!!
Citat:
Får SPUNK om 12 vinner!! Valde mellan 5 och 12 som reserv....
Gammal 2014-12-29, 19:47   #82

Manprinsens avatar

Standard

Haha, där kan vi snacka om noll sparat i mål Crebas körde verkligen tanken tom
Gammal 2014-12-29, 19:51   #83

doobs avatar

Standard

Citat:
Lite sidolir! V5 Romme!

Registrerat spel

Spelform: V5

1 2, 8 (7)
2 2, 7, 8 (11)
3 2, 4, 5, 6, 8, 10 (3)
4 3, 4, 6, 10, 13, 14 (1)
5 1 Herr Ratzeputz (5)

Vadet gäller startnummer

216 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 216,00 kr

Kvittonummer: C308 XXXX XXXX XXXX

Torskar Herr Ratzeputz ikväll får dom fan ställa av hästen!
Helt otroligt! För det första tränger sig 5 ut före 2 i snäv situation varvet från mål och sedan är det så jävla dålig skalle på 2:an tyvärr annars hade det sett grymt bra ut.... Oflytet fortsätter
Gammal 2014-12-29, 19:51   #84

softpojks avatar

Standard

Tackaaaaarr!!!

Shit, nån som hittade vinnaren på romme?
Gammal 2014-12-29, 19:52   #85

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
PUUUUUHHHHH!!!!
F-n, doob! Du måste släppa fram storskrällarna när jag garderat upp å det grövsta! Gamla favoriten Bam Bam var given när jag ändå var igång...

(Jag lirar ju gärna Fredrik Perssons träningar när det verkar tipsvänligt, just därför...)
Gammal 2014-12-29, 19:53   #86

softpojks avatar

Standard

Citat:
F-n, doob! Du måste släppa fram storskrällarna när jag garderat upp å det grövsta! Gamla favoriten Bam Bam var given när jag ändå var igång...

(Jag lirar ju gärna Fredrik Perssons träningar när det verkar tipsvänligt, just därför...)
Given spik min vän, given spik.
Gammal 2014-12-29, 19:55   #87

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joacim772 Visa inlägg
Det är överlägset! Loppen blir mer levande och det ställer större krav på inblandade drivers.
Gammal 2014-12-29, 19:56   #88

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 875
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av softpojk Visa inlägg
Given spik min vän, given spik.
Ikväll är det din kväll!
uLFStR491 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 19:57   #89

chrisso84s avatar

Chrisso

Standard

Prövar 8ggr på under sund @365
Gammal 2014-12-29, 19:57   #90

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av uLFStR491 Visa inlägg
Ikväll är det din kväll!
haha möjligtvis om kärringen släpper till i sängen, men nja tror inte ja har turen med mig på v64.
Gammal 2014-12-29, 20:04   #91

doobs avatar

Standard

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! KUNG TOMMY!!!
Gammal 2014-12-29, 20:05   #92

Manprinsens avatar

Standard

Kim snackar och Tommy vinner
Gammal 2014-12-29, 20:06   #93

Voltstarts avatar

Standard

Skit! Där föll min roliga spik på sista steget!

Chrisso...Grattis igen!

V4 tar jag sikte mot nu, där hade jag dagens kusk: Zacke!

Red: Rolig å rolig, den blev visst favve när det var färdigstreckat och struket...

Senast redigerad av Voltstart den 2014-12-29 klockan 20:09.
Gammal 2014-12-29, 20:06   #94

chrisso84s avatar

Chrisso

Standard

Faaaan hoppas Tommy hann dit!
Gammal 2014-12-29, 20:06   #95

doobs avatar

Standard

Citat:
Den här känns klar! Lite tunn i tredje men har god feeling där! Under Sund förstahäst och Fiddelina har jag jagat! Hårdheten finns! Barfota runt om dessutom!

Registrerat spel

1 2, 4, 6, 9 (10)
2 1, 2, 6, 7, 8, 9, 14, 15 (5)
3 4, 5 (2)
4 8, 9, 13 (10)
5 3, 4 (6)
6 4 Callum* (9)

Vadet gäller startnummer

Kvittonummer: 4726 XXXX XXXX XXXX
Hmmm..... Glömde lira raka tvillingen på mitt lås....
Gammal 2014-12-29, 20:07   #96

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chrisso84 Visa inlägg
Prövar 8ggr på under sund @365
Snyggt. Tror det var 11,50 UB släppte den till men rasade även där efterhand som det skreks om den i atg live. Blev ju lika iskallt som vädret att spela den till skämtodds hos statliga spelmonopolet.

Varför får alla andra men inte jag spela hos nätbolagen ? :(
Gammal 2014-12-29, 20:07   #97

doobs avatar

Standard

Registrerat spel

1 2, 4, 5, 6, 8, 10
2 6 Todd Tabac (3)
3 1, 2, 5, 7, 12 (1)
4 1, 2, 5, 7 (12)

Vadet gäller startnummer

120 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 240,00 kr

Kvittonummer: 274C C7EC XXXX XXXX
Gammal 2014-12-29, 20:09   #98

Helges avatar

Standard

Citat:

Under Sund (5%)äntligen bra läge och utrustas med ffg jänkarvagn. Stort minus om skor.

Storm Forever (11%), skrek Kim ut som klar senast, det brukar han göra med det mesta. Men kan ha fog för det idag, senaste jobbet kanon och idag slänger han på Sveriges snabbaste jänkarvagn och ska ladda. Har slagit på aluminiumskor med grepp om det blir barfotaförbud.
Jackie Bowler ska släppa, stannar i spets enligt SS intervju, så SF kan nog brisa dit och väl där, hästen att slå.

Bra där, hoppas ni var med.
asgaya3141 (+3)
Gammal 2014-12-29, 20:09   #99

Standard

Citat:

tack helge .. TACK
Helge (+1)
Gammal 2014-12-29, 20:10   #100

chrisso84s avatar

Chrisso

Standard

Citat:
Snyggt. Tror det var 11,50 UB släppte den till men rasade även där efterhand som det skreks om den i atg live. Blev ju lika iskallt som vädret att spela den till skämtodds hos statliga spelmonopolet.

Varför får alla andra men inte jag spela hos nätbolagen ? :(
365 är det bolag jag fortfarande kan få in hyfsade pengar på. Fick in 725 av 1k denna gången. Lever på massa lappar men denna är det mest hästar kvar på.
Nu tar vi gärna nån skräll eller två.

Kalmar 244 20141229 V64
Avd-1: 2,4,6
Avd-2: 1,6,7
Avd-3: 5
Avd-4: 5,8,9,10,11,13
Avd-5: 3,4,10,11
Avd-6: 4
System: 1
Endast V6
216 rader * 1 * 1,00 = 216 kr
doob (+10), draken (+5)
Gammal 2014-12-29, 20:12   #101

Standard

Snygg spik på Under Sund! phan att inte 12:an vann i andra! hade överlevt på både Jokersystemet och ett av systemen! men nu chans på 3 st 6:0r istället för 2! men 1% hade smakat MUMMA!!!!
Gammal 2014-12-29, 20:17   #102

doobs avatar

Standard

Fy fan vad roligt med Skoglundarna på Romme!!
Gammal 2014-12-29, 20:18   #103

chrisso84s avatar

Chrisso

Standard

Var de nån häst som ströks precis innan start när under sund vann?
Blir ju som vanligt assfucked av nätbolagen och alla regler.

Red: ah Folli.
Gammal 2014-12-29, 20:18   #104

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Det blev större system än jag tänkt.

1) 2,4,6 hoppas på favoritfall
2) 1,2,6,7,9 garderingslopp
3) 1,2,3,4,5,10 gardera favoriten, Tommy Zachrisson riktigt optimist med 5
4) 13 gillar André som kusk
5) 3,4,6,11 vi har en jättefin 5-åring i 11
6) 4 såg enorm ut i Sverigedebuten på Axevalla

Kostar 360:-.
Vi är många som är kvar. Blir knappast rika på de här systemen. Men kul om man kan vinna.
Gammal 2014-12-29, 20:18   #105

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Registrerat spel

1 2, 4, 5, 6, 8, 10
2 6 Todd Tabac (3)
3 1, 2, 5, 7, 12 (1)
4 1, 2, 5, 7 (12)

Vadet gäller startnummer

120 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 240,00 kr

Kvittonummer: 274C C7EC XXXX XXXX
Betty i fjärde har du råd med!
Gammal 2014-12-29, 20:20   #106

Standard

Tommy levererar som sagt!
Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 2, 4, 6
2 6, 7, 14
3 5 Under Sund
4 8, 9, 10, 13
5 3, 4, 6, 11
6 4 Callum*

Vadet gäller startnummer

144 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 144,00 kr

Kvittonummer: 4D88 XXX XXXX 1501

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 4 Jackie Bowler
2 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15
3 1, 4, 5, 6
4 8, 9
5 4 Dumas Sand
6 4 Callum*

Vadet gäller startnummer

96 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 96,00 kr

Kvittonummer: 0XX4 XXXX 7881 XXXX
draken (+5)
Gammal 2014-12-29, 20:25   #107

doobs avatar

Standard

Citat:
Betty i fjärde har du råd med!
Varför?? Går knappt under 18 och sedan tolfte på det....Näää plockade bort! Schas!
Gammal 2014-12-29, 20:30   #108

doobs avatar

Standard

JOBBA PETER!! KÖR TILL!! Bäst av kvarvarande!
Gammal 2014-12-29, 20:32   #109

doobs avatar

Standard

TACKARRRRRRRRRRRRRRR!!!!!
Gammal 2014-12-29, 20:32   #110

softpojks avatar

Standard

KÄMPA NU DÅ!!!!!!! KÄMPA!!!!!!!!!!! KÄMPA!!!!!!!!!!! KÄMPA DÅ FÖR FAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gammal 2014-12-29, 20:33   #111

Standard

Nice! 4 tipsettor inne! skulle kanske kört en enkelrad idag! :(
Gammal 2014-12-29, 20:34   #112

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Varför?? Går knappt under 18 och sedan tolfte på det....Näää plockade bort! Schas!
Kolla de 2 senaste starterna/spurterna på Valla, inte senast dock. Det biter bra mot kassa hästar. I detta fältet är det kassa hästar...
Gammal 2014-12-29, 20:35   #113

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 2681

Standard

Fan va surt att inte 11an hann fram!
roaben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 20:36   #114

doobs avatar

Standard

Tror fan Dumas har riktigt bra vinstchans nu.... Barfota runt om och allt! URSTARK!
Gammal 2014-12-29, 20:37   #115

Voltstarts avatar

Standard

Torsk e torsk, men jag känner mig lite tom just nu.

Bam Bam - Fiddelina och Take Tanic...Jösses vad jag hade suttit i fin sits nu alltså!
Gammal 2014-12-29, 20:38   #116

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

Tycker jag också. Synd på take Tanic. Hade behövt den då jag bara gjorde en v4 och den är inte värd någonting.

Senast redigerad av draken den 2014-12-29 klockan 20:41.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 20:41   #117

spiifiis avatar

Sharp$: 803
Standard

Vad tror ni om 2.Harpos Rockybalboa i DD-2? Värdig motståndare till 4.Callum eller borde den sistnämnde bara vinna det här oavsett loppsenario?
Min tanke i DD är 3-4-5-10 mot 2.Harpos Rockybalboa
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 20:41   #118

softpojks avatar

Standard

En annan bara sitter och myser när man ser hur alla jinxar
Gammal 2014-12-29, 20:43   #119

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Citat:
Tror fan Dumas har riktigt bra vinstchans nu.... Barfota runt om och allt! URSTARK!
Tredje gången gillt för Kim kanske

provar 4-4 på DD
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 20:46   #120

doobs avatar

Standard

Lirar en fegis emot...

Registrerat spel

Spelform: Dagens Dubbel, omg. 722

Avd Ordinarie hästar
1 1 To and Fro
2 4, 9

Vadet gäller startnummer

2 x 50,00 kr Totalt: 100,00 kr

Kvittonummer: 8540 65A4 XXXX XXXX
Gammal 2014-12-29, 20:48   #121

doobs avatar

Standard

"Dubblen" "Sparkled Face".... Jävla muppar! Prata svenska!
Gammal 2014-12-29, 20:51   #122

softpojks avatar

Standard

Tackaaarrrr!!!!!!!!!!!!!!

Fan VAD SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!!!!!!!!!!!!!!
Gammal 2014-12-29, 20:52   #123

Voltstarts avatar

Standard

1 Hur kör Claes? Årets sämsta styrning!
2 Hur kunde West Wing plocka ner Peters häst senast? Bra gjort!
Gammal 2014-12-29, 20:52   #124

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 1416
Standard

Citat:
Tackaaarrrr!!!!!!!!!!!!!!

Fan VAD SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!!!!!!!!!!!!!!
Snälla.. Tröttsamma människa.
OHPF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 20:53   #125

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OHPF Visa inlägg
Vad gråter du över? Blunda istället.
Gammal 2014-12-29, 20:55   #126

chrisso84s avatar

Chrisso

Standard

Vilken trökrad zzzz..
Gammal 2014-12-29, 20:55   #127

Standard

Citat:
Att du kladdar ner varenda jävla tråd. Ja, jag får väl göra det.
Gammal 2014-12-29, 20:56   #128

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

Skitkul att sitta med spik på Kallum på v4. Blir ju väldigt rik på det.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 20:57   #129

doobs avatar

Standard

Citat:
Ett av arton inlägg för att klaga....
Gammal 2014-12-29, 20:58   #130

Standard

Citat:
Nej! Så enkelt är det inte. Bra om man kommer med tips och motivering. Eller något vettigt som har med tävlingarna att göra.
Inte TAAAACKARRRRRRR. Och annat tjotrams.
uLFStR491 (+2), Shizznit (+1)
Gammal 2014-12-29, 21:00   #131

softpojks avatar

Standard

Ok, nu kanske folk förstår mina "Tackaarr". Anledning att jag inte postat något innan är för att jag tror på jinxen, alltid när ja postat innan har det gått mindre bra. Med en avdelning kvar kan jag bjuda på min rad. Och kommer säkert jinxa bort sex rätt men det bjuder jag på, då vet verkar bli låg utdelning. Menar aldrig att va dryg eller något sådant.
Sen har jag varit för jävla sjuk, och inte pallat skriva för mycket.

http://imgur.com/k1CXyGi

Spelade även rak DD. 3 emot 2. Insats 100 kr.

Trevlig afton.
Gammal 2014-12-29, 21:01   #132

chrisso84s avatar

Chrisso

Standard

Nån som sitter bra till med en mångkupongare?
Gammal 2014-12-29, 21:05   #133

doobs avatar

Standard

Usch.... Todd Tabac hade gjort Romme intressant!
Gammal 2014-12-29, 21:05   #134

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ok, nu kanske folk förstår mina "Tackaarr". Anledning att jag inte postat något innan är för att jag tror på jinxen, alltid när ja postat innan har det gått mindre bra. Med en avdelning kvar kan jag bjuda på min rad. Och kommer säkert jinxa bort sex rätt men det bjuder jag på, då vet verkar bli låg utdelning. Menar aldrig att va dryg eller något sådant.

Trevlig afton.
Snyggt som...

Jag tror iofs att 5,6,9 kan hota likaväl som 2 å 3.
Gammal 2014-12-29, 21:07   #135

doobs avatar

Standard

Om man är aktiv så köper jag ett "tackarrrrr" vilket jag gör frekvent men om man som "OHPF" med 18 inlägg och U-båt som bara slickar i sig och bidrar själv med nada klagar ska man bara dra tillbaka till sitt hål igen! SKÄMMES TA MIG FAN! Jävla clown!

Senast redigerad av doob den 2014-12-29 klockan 21:08.
Gammal 2014-12-29, 21:09   #136

doobs avatar

Standard

Mitt hatobjekt nummer 1 Persson höll på att ta benen på Callum! Fy fan vad nära.... Han förstör var han än visar sig för mig...
Gammal 2014-12-29, 21:10   #137

Voltstarts avatar

Standard

Hål, sa Bull!
Gammal 2014-12-29, 21:11   #138

Voltstarts avatar

Standard

Snyggt Softis!
Gammal 2014-12-29, 21:12   #139

doobs avatar

Standard

FYYYY FAAAAN JAG SPYYYYYYYYYYYR!!!! FETT-VEIJO!!!! KÖR UNDAN FÖR FAN!!!
Gammal 2014-12-29, 21:13   #140

Standard

Citat:
Om man är aktiv så köper jag ett "tackarrrrr" vilket jag gör frekvent men om man som "OHPF" med 18 inlägg och U-båt som bara slickar i sig och bidrar själv med nada klagar ska man bara dra tillbaka till sitt hål igen! SKÄMMES TA MIG FAN! Jävla clown!
Gammal 2014-12-29, 21:14   #141

softpojks avatar

Standard

Ok, haters gotta hate..

Men....

Tackaaaarrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gammal 2014-12-29, 21:15   #142

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Bra!
Gammal 2014-12-29, 21:15   #143

Standard

Man ska inte spela på j-la lallarbana när Veijo, Kim Eriksson och Stefan Persson är med.

Kan aldrig bli bra.

Lotto säger ni när det är skotvång, NÄ men med skitkuskar som de där 3 är det fan lotto.
Gammal 2014-12-29, 21:16   #144

Standard

Citat:
Ok, haters gotta hate..

Men....

Tackaaaarrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Haha. Ni förstår verkligen inte. Är ju inte uttrycket i sig som stör, utan att du spammade. Grattis!
Gammal 2014-12-29, 21:16   #145

Standard

grattis softis.. snyggt
Gammal 2014-12-29, 21:17   #146

julmust1988s avatar

Sharp$: 27
Standard

Citat:

Trevlig afton.
Härligt kompis
julmust1988 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 21:20   #147

doobs avatar

Standard

Revansch!!!?

Registrerat spel

Spelform: V3

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 5, 7, 12
2 1, 2, 5, 7
3 7 Gold Twister

Vadet gäller startnummer

20 rader x 1 x 10,00 kr Totalt: 200,00 kr

Kvittonummer: 2748 816C XXXX XXXX
Gammal 2014-12-29, 21:20   #148

Standard

Citat:

Trevlig afton.
Snygg rad!!!

Men varför inte V6?
Gammal 2014-12-29, 21:21   #149

doobs avatar

Standard

GRYMT besviken på Heiskanen - torskade 2,500 på det men...

STORT GRATTIS SOFTIS!!! GLÄDS ÅT DIN FRAMGÅNG!
Gammal 2014-12-29, 21:26   #150

softpojks avatar

Standard

Tusen tack allihopa!

V6, brukar allt för ofta spela det. och bommat många ggr pengar tillbaka, lirade även reducerat och tänkte köra denna med V6. Men glömde väl fylla i det, noterbart är att reducerat inte ledda till några större vinster..

Tack återigen, kändes skönt efter man legat i bingen nästan en vecka dyngsjuk totalt vart det 14 269 kronor
Gammal 2014-12-29, 21:27   #151

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Snygg rad!!!

Men varför inte V6?
Jag gissar på att för alla är det inte intressant att spela V6 varje gång. Framförallt om du inte har stor spelkassa för tillfället. Vinner skrällen i II:a är det ju fina pengar som missas för den "fattige", eller icke så likvida. Trav är ett maraton och det gäller att både ha råd och kunna ta en förlust.

Spelar jag större joker spelar jag endast V6 ibland. Jag vill inte ha noll tillbaka om mina spelvärda idéer sitter och jag åker i ett garderingslopp...

V64 e ett skitspel, men få några tusen istället för noll kan vara mycket värt...
Lillis (+5)
Gammal 2014-12-29, 21:32   #152

spiifiis avatar

Sharp$: 803
Standard

Citat:
Tusen tack allihopa!

V6, brukar allt för ofta spela det. och bommat många ggr pengar tillbaka, lirade även reducerat och tänkte köra denna med V6. Men glömde väl fylla i det, noterbart är att reducerat inte ledda till några större vinster..

Tack återigen, kändes skönt efter man legat i bingen nästan en vecka dyngsjuk totalt vart det 14 269 kronor
Grattis!!
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 21:38   #153

Standard

vilken match imor åke mot björn på axev v64.. bara börja plugga, tror goop vinner med 2-1 eller 3-2..
Gammal 2014-12-29, 21:39   #154

doobs avatar

Standard

Citat:
Jag gissar på att för alla är det inte intressant att spela V6 varje gång. Framförallt om du inte har stor spelkassa för tillfället. Vinner skrällen i II:a är det ju fina pengar som missas för den "fattige", eller icke så likvida. Trav är ett maraton och det gäller att både ha råd och kunna ta en förlust.

Spelar jag större joker spelar jag endast V6 ibland. Jag vill inte ha noll tillbaka om mina spelvärda idéer sitter och jag åker i ett garderingslopp...

V64 e ett skitspel, men få några tusen istället för noll kan vara mycket värt...
Tro mig.... det kostade mig 5 lax häromdagen.
Fy fan vilken jävla kuk-tilt jag har på trav just nu! Nära men proppen släpper liksom inte. Så jävla trött på skiten....
Gammal 2014-12-29, 21:40   #155

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Där var en som var för bra...

Tvilling å plats som vanligt? Nä, bara vinnare.
Gammal 2014-12-29, 21:43   #156

Helges avatar

Standard

Citat:
Där var en som var för bra...

Tvilling å plats som vanligt? Nä, bara vinnare.

haha, för

dåliga boys, oavsett.
Gammal 2014-12-29, 21:43   #157

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Tro mig.... det kostade mig 5 lax häromdagen.
Fy fan vilken jävla kuk-tilt jag har på trav just nu! Nära men proppen släpper liksom inte. Så jävla trött på skiten....
Det va la på V65?
Gammal 2014-12-29, 21:46   #158

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
haha, för

dåliga boys, oavsett.
Ha, ha...

Ja, det är det där med min travbibel! Jag ska alltid lira plats å tvilling enligt den och möjligtvis fylla på med vinnare, men ibland slinter omdömet...

Plats stod i 17-22 ganska sent när jag lira och jag tyckte det var lågt med tanke på alla galopper. Klart man straffades direkt!
Gammal 2014-12-29, 21:55   #159

doobs avatar

Standard

Citat:
Revansch!!!?

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 5, 7, 12
2 1, 2, 5, 7
3 7 Gold Twister

Vadet gäller startnummer

JAG MÅR ILLA!!!!!!
Gammal 2014-12-29, 21:56   #160

doobs avatar

Standard

Citat:
Det va la på V65?
Vad spelar spelformen för roll?
Gammal 2014-12-29, 21:57   #161

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Revansch!!!?

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 5, 7, 12
2 1, 2, 5, 7
3 7 Gold Twister

Vadet gäller startnummer

Aj, f-n, trodde raden var 5-5-7

Senast redigerad av Voltstart den 2014-12-29 klockan 21:58.
Gammal 2014-12-29, 21:58   #162

doobs avatar

Standard

Är det ett jävla SKÄMT eller???? Tvilling sista på Kalmar 8-13 står i 1,30!!!?

Jag lirade den tidigt! Missade jag insatsen??
Gammal 2014-12-29, 21:59   #163

doobs avatar

Standard

Citat:
doob, V3-kungen!
Hånar du mig eller????
Gammal 2014-12-29, 22:03   #164

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Hånar du mig eller????
Nä, jag var övertygad om att två 5:or vunnit i de två första...

I II:a hade kusen tydligen nr 6
Gammal 2014-12-29, 22:04   #165

doobs avatar

Standard

Citat:
Nä, jag var övertygad om att två 5:or vunnit i de två första...

I II:a hade kusen tydligen nr 6
Lämnade en som kunde vinna och det var sopan Lars D Carlsson.... Tog med tvåan i första istället....

SJÄLVKLART FELVAL OCH JAG BLIR GAAAAAAAAAAAAAALEN!!!!
Gammal 2014-12-29, 22:07   #166

Stekels avatar

Standard

Citat:
Är det ett jävla SKÄMT eller???? Tvilling sista på Kalmar 8-13 står i 1,30!!!?

Jag lirade den tidigt! Missade jag insatsen??
Tänkte detsamma, mycket märkligt så ojämnt spelat det var på tvilling. Tänkte spela alla bakom favoriten utom just den men nöjde mig med fyra stycken till slut. Skulle visst målat, en av skrothästarna där framme höll. Dunkade vinnare på Zaptos iallafall, jäkligt konstigt att den inte var megalampa i det där soploppet! Stod i över 25 en minut innan start.

Gammal 2014-12-29, 22:46   #167

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Efter lite närmare titt finns det bara tre hästar i första som kan vinna loppet och jag utgångar på troliga rusarhästen i spets med Kim!

Andra är riktigt öppet, men några på start står bra till och utgångar dem.

Riktigt dålig favorit i tredje, plockar bort den på allt! Normalt sett brukar comebackhästar underskattas på att de troligtvis behöver lopp i kroppen, tvärtom här. Knappast så att Persson är speciellt offensiv här i debuten och sen är det inte säkert att han har form att duga efter normal uppträning till första starten. Dugliga hästar och kuskar på framspår, tror någon av dem tar hem det. Fiddelina spårar?

Fjärde riktigt öppet, finns bara några chanslösa.

Asterix har bra chans, men det finns några vettiga motbud.

Callum vinner om han är som han ska, men grymt stor favorit och bra form på motbuden.

Joker:
2,(6)
(1),2,6,(7),12,13,14,15
1,2,3,(4),5,6
5,6,7,8,9,10,11,13
(3),4,6,10,11
3,(4),5,9
Minst 3 parentesvinnare
1840 rader

Lilla:
6
1,7
2,3,4,5
5,6,7,8,9,10,11,13
3,4,6
4
192 rader
Jösses Stekel! Det är nästan så att du ställer till det rejält!

Jackie, den ska du ha med egentligen, visst?

Kvar då är att Kim står sista stegen hem och att Take Tanic når lite längre...

Tippa är svårt på många vis, trots att man egentligen tycker sig ha "full koll på omgången" i stort, eller hur? Nya tag!

Jag lirar min idé vinnare i lopp 9 nr 12 Betty Kjellin på Romme.(Ointressant i sammanhanget egentligen...)

Kusken har ju för bråttom ifrån kasst spår och hamnar förstås illa till. Må va hänt att vara för het på gröten ibland.

Nu får han offra en massa onödig kraft i dåliga spår istället för att låta fältet formera sig och sedan köra till. Det är min övertygelse att den offensiva styrningen beror på att kusken bär stor tro på sin kuse i dagens fält. Kolla upp de senaste fyra-fem starterna så håller du nog med. Raden kunde ha varit bättre...

Gott så långt, men när han efter en jobbig inledning hittar andra ut så tar han ett beslut:

Han väljer att chansköra invändigt. Jag tycker det var fel beslut eftersom han sitter bra till med fritt om han stannar kvar i 2:a-spår, i ett sällskap som är rent ut sagt svagt. Risken att de två där framme slocknar är lika stor som om att de bakom ska storkna för lucka i tid.

Han har en långklivande och fin häst som möjligtvis haft chans vinna med långspurt, fast vinnaren såg ju stark ut.

Nu har han tur att ledaren håller så att han inte dras bakåt å kammar hem noll.

Jag anser att du aldrig ska välja att köra dig fast i skräpgäng när du tror hästen duger till rejält. Hur ser du på detta resonemang?

Hästen kommer dessutom ifrån en spårsnål resa invändigt...

(F-n, lirar jag som spelare där och hästen dras bakåt när sällskapet är "mitt i prick", så blir jag vansinnig! Varför köra optimistiskt ifrån start och sedan inte fullfölja? Kusken måste väl haft en plan ifrån början? "Ludde" hade skrattat ihjäl sig...)
Gammal 2014-12-29, 23:31   #168

Stekels avatar

Standard

Citat:
Jösses Stekel! Det är nästan så att du ställer till det rejält!

Jackie, den ska du ha med egentligen, visst?

Kvar då är att Kim står sista stegen hem och att Take Tanic når lite längre...

Tippa är svårt på många vis, trots att man egentligen tycker sig ha "full koll på omgången" i stort, eller hur? Nya tag!

Jag lirar min idé vinnare i lopp 9 nr 12 Betty Kjellin på Romme.(Ointressant i sammanhanget egentligen...)

Kusken har ju för bråttom ifrån kasst spår och hamnar förstås illa till. Må va hänt att vara för het på gröten ibland.

Nu får han offra en massa onödig kraft i dåliga spår istället för att låta fältet formera sig och sedan köra till. Det är min övertygelse att den offensiva styrningen beror på att kusken bär stor tro på sin kuse i dagens fält. Kolla upp de senaste fyra-fem starterna så håller du nog med. Raden kunde ha varit bättre...

Gott så långt, men när han efter en jobbig inledning hittar andra ut så tar han ett beslut:

Han väljer att chansköra invändigt. Jag tycker det var fel beslut eftersom han sitter bra till med fritt om han stannar kvar i 2:a-spår, i ett sällskap som är rent ut sagt svagt. Risken att de två där framme slocknar är lika stor som om att de bakom ska storkna för lucka i tid.

Han har en långklivande och fin häst som möjligtvis haft chans vinna med långspurt, fast vinnaren såg ju stark ut.

Nu har han tur att ledaren håller så att han inte dras bakåt å kammar hem noll.

Jag anser att du aldrig ska välja att köra dig fast i skräpgäng när du tror hästen duger till rejält. Hur ser du på detta resonemang?

Hästen kommer dessutom ifrån en spårsnål resa invändigt...

(F-n, lirar jag som spelare där och hästen dras bakåt när sällskapet är "mitt i prick", så blir jag vansinnig! Varför köra optimistiskt ifrån start och sedan inte fullfölja? Kusken måste väl haft en plan ifrån början? "Ludde" hade skrattat ihjäl sig...)
Nja, jag gjorde en ändring och plockade bort Jackie i sista stund, skrev texten samtidigt som jag byggde om systemet några gånger. Men är lite irriterad på mig själv att jag inte spikade Asterix till slut, då hade jag inte missat sexan. Man krånglar till det ibland och kör spiklöst när man kanske inte borde. Men det är många om och men i trav, kommer fler omgångar.

Betty lirade jag också (V/P), trodde han inte skulle hålla efter det halvtuffa inledningsvarvet men det gick. Tror inte att han kunnat utmana om segern om han hållt andraspår, behövde gjutas mod i den som det såg ut. Vinnaren såg väldigt bra ut också, den kunde de helt enkelt inte göra något åt.

Klart man inte ska köra sig fast i onödan om man tror man har bästa hästen, men det är svårt att säga på förhand och i sämre lopp är det ju sällan så att man toppat till den dagen. Man vill ju kanske gärna spara hästen till att gå hårt när det är riktigt stora pengar att köra om också.

Voltstart (+1)
Svara

td