|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-01-03, 01:52 | #121 | |
Citat:
Lycka till med spelet! _______ Saken är den att en häst som har galopperat så ofta, såpass sent i tid och blir till hela omgångens största favorit, är alltid ett dåligt spel enligt min filosofi. Hur ofta har man inte suttit som travspelare med dumstrut på när megafavoriten dumgalopperar, fast man "visste det"? Ungefär som när en viss Hultmanhäst kom ut i årsdebut eller gick tillbaka till skor efter ett positivt framträdande genom åren. Varje gång var den "stenklar", skrek alla förståsigpåare. Nån gång vann kusen även dessa ggr, men sett i backspegeln var spikandet som spel betraktat ganska rejält iskallt. ________________ Hugotheboss: Hur gör vi med Overtakern denna ggn? Har du hört om ifall det ryktas om skygglappar på? |
||
2015-01-03, 01:59 | #122 |
Du verkar analysera på ordentigt Voltis, du kommer nog stå på en ordentligt fin grund. Imorgon sätter du 7. Stenklart! Frågan i sig är bara, vad kommer det ge dig i netto? Vad ger en 7a imorgon....
2015-01-03, 01:59 | #123 |
Overtakern om man tar många, annars vinner sällan förstagångare i guld men till skillnad från Food Money sist har ju Overtakern en spännande streckningsprocent. Ruskigt fin avslutning brukar ju hästen ha men att plocka ner Harry, Dreams Take Time och Knows Nothing är annat än den är van vid.
|
|
2015-01-03, 02:06 | #124 |
Ja tror Anton sätter en 7a imorgon också, verkar grymt påläst och aktiv såhär på natten.. mer taggad än övrigt! Go Go!
2015-01-03, 02:24 | #125 |
Ni är riktigt på G inför morgondagen!
|
|
2015-01-03, 02:25 | #126 |
2015-01-03, 02:45 | #127 |
Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 965Suppe bettar fotboll- 2012 Stats: 10 - 8 - 0 ROI: 128.09% Vinstprocent: 55.56% |
Jag tycket att Vivo per lei i avdelning ett verkar vara bortglömd inför imorgon av spelar kollektivet. vad tycker ni`?
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
2015-01-03, 02:59 | #128 |
Jobbigt att vara framgångsrik vid pokerborden också dom gånger man väl sitter ned.... Trött som fan ju...
2015-01-03, 04:05 | #129 |
Jag gissar på noll. Harry Haythrow är så pass snabb första biten att Untersteiner kan få ledningen utan toköppning. Johnny riskerar inte att prova för ledningen när Untersteiner väl tagit sig förbi då han vet att Dreams Take Time går bäst i ryggar. Jänkaren får det därmed mycket svårt att plocka något från bakspår. Det är min tanke i alla fall, skulle väl vara om Stoffe väljer att trycka upp tempot med Juggle Face annars. Shadow Woodland är bästa hästen i fältet, men är på bortaplan nu och har bakspår för första gången. Med kort distans och tuffa konkurrenter på framspår i åtanke så måste han nog göra en topprestation för att runda fältet. Deal or No Deal är chanslös med tanke på motstånd och Kamanda kan räcka om favoriten felar men då finns det också flera andra med likvärdig chans.
Den mer berättigade frågan är väl hur många segrar Johnny Takter plockar imorgon, särskilt med tanke på vad han kör utanför V75 också. |
|
2015-01-03, 04:18 | #130 |
Jag väljer också att spika Calvin Borel imorgon (om inget går snett i värmningar och provstarter) trots det stora favoritskapet och hans tidigare dumheter. Eftersom hästen inte längre är öm i käken (eller vad det var) och Conny kunde använda en ny balans som gjorde honom mycket stabil i förra starten borde det mesta tala för samma utfall igen.
Jag var inne på att spika Rattigan ett tag som verkar ha blivit omgångens snackhäst, men ville inte sätta mig själv i positionen med spik på en knepig häst med Knud Mönster som kusk och bakspår på Jägersro. Jag har sett hästen en del tidigare och såg den också senast på Lunden. Förvisso är den kapacitetsmässigt överlägsen i detta loppet, men den verkar inte helt enkel att ha och göra med och troligt är väl att det kommer behövas en ursinning prestation från dödens eller tredjespår. Knud Mönster kommer säkert att gå tidigt, vilket han brukar göra med den här hästen, och då står det som jag ser det mellan en resa i dödens eller tredjespår hela vägen utvändigt talangen Springover (beroende på om Goop släpper ledningen). För om jag kan Christoffer Eriksson rätt som kusk så kommer han inte i något scenario släppa fram värsta motståndaren även om det skulle kosta. Förhoppningsvis kan någon av de andra bakspårshästarna gynnas av detta förmodade hårda tempo. Jag plockar nog med ett helt gäng till slut och hoppas på en smygkörd lågprocentare. Kanske New Revolution? Smaragd i den femte avdelningen är min varning i omgången. Kanske inte ser ut som världens bästa travhäst vid första anblick, men jag gillar intrycket i de senaste starterna med ny balans. Gick barfota runt om för första gången (om jag inte minns helt fel) för tre starter sedan på Jägers i billigt gäng och var mycket förbättrad och vann övertygande från ledningen. Starten efter gick hon fortsatt bra med balansen på 14-tid medeldistans som trea mot något tuffare motstånd och senast hämtade hon upp en mycket stor galopp till ett sjättepris på ett bra sätt. Hon är startsnabb och kan mycket väl nå ledningen om Nicolaj Andersen prickar rätt i voltstarten. Släppa till favoriten och lifta med i rygg till upploppet funkar för mig. V4- och V3-analyserna sparas till imorgon då det börjar bli sent (snarare tidigt) på dygnet, men V4-an ser relativt lätt och framför allt Takter-betonad ut (sannolikt favorit i tre av fyra V4-lopp). Spets och slut för The Divine Miss F. och Eagle Shot var (och är fortfarande) min omedelbara tanke när jag såg startlistorna. |
|
2015-01-03, 04:19 | #131 |
garderar calvin pga alla galopper
spikar västerboon och rattigan mest för att det känns orimligt att spika calvin eller quantum. låser quantum med dencos och hoppas att quantum stukar foten. Jag tror inte det blir svårare än så. |
|
2015-01-03, 05:52 | #132 |
Har filat lite och det lutar åt följande
Avd 1: Spik på Calvin efter att jag tagit in värmningsintryck. Annars gardering med 1 och 2. Avd 2: 1,4,10,11. Jag kan inte spika Knud Mönster från spår 10 på rikstoton i nyktert tillstånd. Tror faktiskt att Björn har en rätt bra chans att leda runt om, däremot hittar Torbjörn ut i tid så tror jag det blir hästen att slå. Avd 3: Kommer spika Dreams take time. Heders Harry lär få spets, men jag litar på att Johnny hittar ut i tid och han har en häst som gillar att gå i ryggar. Dessutom kan man inte bortse från Johnnys sjukt imponerande statistik på Jägers. Avd 4: 3,9 höjer sig över dom övriga. Jag tror Frank kan bli hårt ansatt i ledningen av överoptimistiska lärlingar som får visa upp sig på bästa sändningstid, och då tror jag urstarke Dencos Nemo Kilab får loppet serverat. Avd 5: 1,7 är snabba från start vad jag har förstått, och tilläggshästarna är inte nog bra för att hinna fram i tid vad jag förstod på Goopens analyser i Björnkollen. Avd 6: 1,4,5,6,10,12 åker med på kupongen. Eventuellt plockar jag bort October Kronos om han inte kan gå med optimal balans i morgon. Störst feeling har jag för Prince Di Poggio då det lär bli körning i framspår. Inte heller helt omöjligt att Johnny tar hem detta med en Donna Di Quattro som fått perfekt smygresa. För övrigt skippar jag Ingves helt och hållet från spår 9. Hästen är bra men känns som det är fel kusk att lösa uppgiften från det spåret. Avd 7: 2,6,7,12 känns tryggt. Tror inte ett dugg på Reijos från bakspår, det jag hoppas är att han drar fram Torbjörn i tid så kanske omgången avslutas med en 3%:are. Annars har jag lite feeling för Hertig Shim, Uhrberg kan få en perfekt resa med lite klaff och hästen har form. |
|
2015-01-03, 08:27 | #133 |
Har läst igenom de flesta inläggen nu på morgonen. Mycket humor och kunskap här!
Tycker omgången är svår, eller den blir förstås svår därför att jag försöker hitta tänkbara högoddsare. Avd 1: Kanske 1 Vivo Per Lei med Johnny Takter där stallet påstår att han - hästen - fått en nytändning efter ett par månaders vila och uppfräschning. Även 2 Kamanda, Ulf Ohlsson. Vann V75 senast, lärlingslopp. Far och son Untersteiner med 11, resp 12, och 3 Calvin Borel fast har svårt att tro på sistnämnde. Avd 2 tycker jag är hopplöst svår. 4 Candy Store, 5 Springover, 12 Liza with a Z. Avd 3: 1Dreams Take Time och så far och son Untersteiner igen, 5 Harry H och 6 Overtaker by Sib. Avd 4: 9 Dencos Nemo Kilab tills vidare: varit med i V75 med bra resultat sista tiden. Avd 5: Totalt borta här. Kanske 1 Staro Hollywood och 8 Min Finish. Avd 6 och 7: Inte hittat några än. |
|
2015-01-03, 08:51 | #134 | |
Citat:
|
||
2015-01-03, 09:10 | #135 | |
Citat:
- ffg Ghostvagn, käk och helstängt. |
||
|