Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-12-28, 17:24   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58361
Standard

V75-Jägersro

Lite andhämtning till nästa V75a på Jägersro på lördag. Speciellt i söder är hästarna vana att tävla barfota, så barfotaförbud, som Ludde tydligen redan sagt att det kommer bli trots mildväder från onsdag, kommer ha stor inverkan på hästarna.

Klass 2: Dags för himmaseger i form av Ronny Palms nya megastjärna Springover ? Den har aldrig tävlat barfota och brodd som idag i Örebro kommer med 99 procents säkerhet ej krävas på Jägersro.

Klass 1: Här är Calvin Borel klar om man går på hur den såg ut senast i Halmstad med ny balans. Oslagbar med en liknande prestation trots att det är ett fint lopp.

Brons: Får Maffioso Face spetsläge i spårlottningen är den intressant över 1640. Shadow Woodland favorit troligen.

Silver: Grymt lopp. Flera som kan vinna. Spårlottningen viktig. Västerboonthenews, October Kronos. Falcon Håleryd, Prince Di Poggio. Dagens och kanske hela januaris bästa lopp kan det bli.

Guld: Borde stå mellan Dreams Take Time och Harry H, men denna gång kommer det finnas spelvärde på Reijos jänkare troligen.

Lärlingsloppet; Quantum Outlook favorit troligen. Ser rätt öppet ut.

Stoloppet: Hippie favorit ? Den var bra sist om jag minns rätt. Rätt öppet annars här med ser det ut som.

Missar själv omgången då jag drar på semester en månad till Asien på torsdag. Räknar med att sätta igång med travet igen andra halvan av mars nästa år.

Lycka till !
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 18:47   #2

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Lite andhämtning till nästa V75a på Jägersro på lördag. Speciellt i söder är hästarna vana att tävla barfota, så barfotaförbud, som Ludde tydligen redan sagt att det kommer bli trots mildväder från onsdag, kommer ha stor inverkan på hästarna.

Klass 2: Dags för himmaseger i form av Ronny Palms nya megastjärna Springover ? Den har aldrig tävlat barfota och brodd som idag i Örebro kommer med 99 procents säkerhet ej krävas på Jägersro.

Klass 1: Här är Calvin Borel klar om man går på hur den såg ut senast i Halmstad med ny balans. Oslagbar med en liknande prestation trots att det är ett fint lopp.

Brons: Får Maffioso Face spetsläge i spårlottningen är den intressant över 1640. Shadow Woodland favorit troligen.

Silver: Grymt lopp. Flera som kan vinna. Spårlottningen viktig. Västerboonthenews, October Kronos. Falcon Håleryd, Prince Di Poggio. Dagens och kanske hela januaris bästa lopp kan det bli.

Guld: Borde stå mellan Dreams Take Time och Harry H, men denna gång kommer det finnas spelvärde på Reijos jänkare troligen.

Lärlingsloppet; Quantum Outlook favorit troligen. Ser rätt öppet ut.

Stoloppet: Hippie favorit ? Den var bra sist om jag minns rätt. Rätt öppet annars här med ser det ut som.

Missar själv omgången då jag drar på semester en månad till Asien på torsdag. Räknar med att sätta igång med travet igen andra halvan av mars nästa år.

Lycka till !
Olof Thorson kommer nog ge Springover en match,har ju bara gått med skor än så länge. Hoppas på bra spår för LIZA WITH A Z.
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 19:37   #3
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

Quick Fix ifall ledning är intressant!
Har gått bra senaste 2 starterna, blev galopp senast på upploppet dock.

Senast redigerad av trance_error den 2014-12-28 klockan 19:41.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 23:07   #4
Gus

Guss avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 1528
Standard

Har aldrig hört den sanslöst initierade och påläste Olle strö så lite positivism om
en Jägersomgång varken här på Sharps eller TP, som han gör inför denna.
Vissa skånska megastjärnor nämns som vanligt, men inte med samma övertygelse
som brukligt. Min tolkning av detta är att:

1) Detta är en högst medioker vinteromgång
2) Han bryr sig inte p g a av sin Asienresa

Detta är bara en reflektion - ingen sågning.

Senast redigerad av Gus den 2014-12-29 klockan 23:21.
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 23:33   #5

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Lite reflektioner:

Calvin borde vara stenklar?

Hoppas Knows Nothing blir favorit

samt hur gick Prince di poggio i sin senaste Frankrikestart, värt att kolla upp!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 23:34   #6

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Snabb-analys

Calvin svårslagen felfri. Quick Fix kör så länge lampan lyser. Hela vägen ? 7 Super Streamline visar toppform. Får ej glömmas vid gardering.

1 Mockingbird kommer från vinst. Körs av kusk i form. 6 New Revolution får Thomas Uhrberg i sulkyn. Plus! 10 Rattigan trea efter galopp på V75. 11 Da Vinci Boko kördes med skor senast. Bäst barfota. Kolla balansen innan start.

Mkt streck nu på megafavoriten 1 Dreams Take Time. Kan dock bli fast invändigt. Finns ett högt spelvärde på 11 Knows Nothing nu. 6 Overtaker By Sib barfota? 3 Freeman T. Porter loppets bedövare.

Hästarna 2.3.4.5.6 sticker ut. Frank Nilssons Quantum har dock övertygat. Chansspik?

7 Sassafras har fått ett drömläge. Spets o slut !
Öppet bakom.

9 Västerboonthenews blir draget i loppet. Tar inte så hårt på förlusten senast. Mkt skrik på både ettan och fyran. Överskattade? 7 Rooibos vann trots galopp senast. Med i avgörandet liksom 12 Falcon Håleryd.

2 Thrust Launcher har bra statistik i spets! Kul tipsetta! Se upp!! 4 Pearls Fortune är bra liksom 11 Shadow Woodland.

Plugga på !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+20)

Senast redigerad av spalato den 2014-12-29 klockan 23:36.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 23:45   #7
Gus

Guss avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Snabb-analys

Mkt streck nu på megafavoriten 1 Dreams Take Time. Kan dock bli fast invändigt. Finns ett högt spelvärde på 11 Knows Nothing nu. 6 Overtaker By Sib barfota?

Plugga på !
Vet inte om vi läser från samma V75-procentlista, men i den jag läser nu
när 233 kkr är spelade har 12 Knows Nothing 74% och 1 Dreams Take Time 9,5%.
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 23:58   #8

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58361
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gus Visa inlägg
Har aldrig hört den sanslöst initierade och påläste Olle strö så lite positivism om
en Jägersomgång varken här på Sharps eller TP, som han gör inför denna.
Vissa skånska megastjärnor nämns som vanligt, men inte med samma övertygelse
som brukligt. Min tolkning av detta är att:

1) Detta är en högst medioker vinteromgång
2) Han bryr sig inte p g a av sin Asienresa

Detta är bara en reflektion - ingen sågning.
De flesta megastjärnorna vintervilar nu eller är i Frankrike. Det blir inga högklassiga V75 omgångar nu förrän när olympiatravskvalen startar i mars. Troligen blir dom ok söderöver då en del i Mellansverige och även i Norrland gärna vill ner hit om det inte blir tjäle och broddbanor men de omgångar som kommer köras norröver kommande månader kommer bli riktigt dåliga, för knappast någon som är sugen på att resa norrut till broddbanorna.

Det ska bli riktigt skönt att koppla bort travet helt ett tag. Börjar säkert kolla lite igen i februari, åtminstone på lördagarna, men när man som jag inte bara gillar spelandet utan även vill att det ska vara bra travsport så missar man absolut ingenting genom att ligga väldigt lågt i januari och februari. Men tur för alla som är spelberoende att det även då kommer köras lopp från lunch till kväll. För dom som har detta beroende är det inte så viktigt vad det är för klass på loppen utan det viktiga är att det finns något att spela på. Det är hög omsättning även på vintern så det går att vinna pengar då med om man har tiden att läsa på och turen kombinerat med skickligheten att hamna rätt på det när man spelar.

Hellre lägger jag pengarna i januari på en resa till solen och värmen än att jag spelar bort dom. Skillnaden är att det inte ens finns teoretiska chanser att en resa går med plus ekonomiskt. Det gör det ju trots allt om man lägger sina pengar på spel.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-30, 00:19   #9

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Lite reflektioner:

Calvin borde vara stenklar?

Hoppas Knows Nothing blir favorit

samt hur gick Prince di poggio i sin senaste Frankrikestart, värt att kolla upp!
Prince: Glöm den starten helt.

Banan var plaskblöt pga ett mega-skyfall. Hästarna plaskade/slirade mer fram än sprang på ett riktigt underlag.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-30, 00:36   #10

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
De flesta megastjärnorna vintervilar nu eller är i Frankrike. Det blir inga högklassiga V75 omgångar nu förrän när olympiatravskvalen startar i mars. Troligen blir dom ok söderöver då en del i Mellansverige och även i Norrland gärna vill ner hit om det inte blir tjäle och broddbanor men de omgångar som kommer köras norröver kommande månader kommer bli riktigt dåliga, för knappast någon som är sugen på att resa norrut till broddbanorna.

Det ska bli riktigt skönt att koppla bort travet helt ett tag. Börjar säkert kolla lite igen i februari, åtminstone på lördagarna, men när man som jag inte bara gillar spelandet utan även vill att det ska vara bra travsport så missar man absolut ingenting genom att ligga väldigt lågt i januari och februari. Men tur för alla som är spelberoende att det även då kommer köras lopp från lunch till kväll. För dom som har detta beroende är det inte så viktigt vad det är för klass på loppen utan det viktiga är att det finns något att spela på. Det är hög omsättning även på vintern så det går att vinna pengar då med om man har tiden att läsa på och turen kombinerat med skickligheten att hamna rätt på det när man spelar.

Hellre lägger jag pengarna i januari på en resa till solen och värmen än att jag spelar bort dom. Skillnaden är att det inte ens finns teoretiska chanser att en resa går med plus ekonomiskt. Det gör det ju trots allt om man lägger sina pengar på spel.
Rätt Olle!

Tjusningen som spelare är naturligtvis analysen. Ser du ett guldkorn oavsett klass, så vill du ju syna dina tankar i just det loppet. Hur duger den egentligen mot just de där två? Spela behövs inte tvunget, men jag väntar med spänd förväntan på hur det slutar. En hobby som jag alltid har tid till parallellt med annat. Befinna mig i Asien månadsvis utan att följa roligt trav? Nä, usch va trist! Helt klart att vi prioriterar olika. Hoppas solbrännan lägger sig rätt, då kanske du kan nå i upp i nivå med Raffe?

Jag gillar trav överlag, inte bara "fintrav" allra mest.

Tacka vet jag Krusen, Super Strike, Stöten, startkatapulten Quick Quack och liknande individer som sätter lite prägel på travet å ena sidan

och tacka vet jag Nu Pagadi och Commander Crowe för deras klass och bildskönhet å andra sidan!

För att inte tala om Varennes kurvteknik!

Minns du Hammerex?

Senast redigerad av Voltstart den 2014-12-30 klockan 00:59. Anledning: Tulleman alltid en Tisdag!
Gammal 2014-12-30, 01:19   #11

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8341

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Man behöver inte välja.
Jag kommer hem några dagar innan Elitloppet, och lär se lika mycket atg live i Asien som hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Rätt Olle!

Tjusningen som spelare är naturligtvis analysen. Ser du ett guldkorn oavsett klass, så vill du ju syna dina tankar i just det loppet. Hur duger den egentligen mot just de där två? Spela behövs inte tvunget, men jag väntar med spänd förväntan på hur det slutar. En hobby som jag alltid har tid till parallellt med annat. Befinna mig i Asien månadsvis utan att följa roligt trav? Nä, usch va trist! Helt klart att vi prioriterar olika. Hoppas solbrännan lägger sig rätt, då kanske du kan nå i upp i nivå med Raffe?

Jag gillar trav överlag, inte bara "fintrav" allra mest.

Tacka vet jag Krusen, Super Strike, Stöten, startkatapulten Quick Quack och liknande individer som sätter lite prägel på travet å ena sidan

och tacka vet jag Nu Pagadi och Commander Crowe för deras klass och bildskönhet å andra sidan!

För att inte tala om Varennes kurvteknik!

Minns du Hammerex?

Senast redigerad av putte64 den 2014-12-30 klockan 01:21.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-30, 01:36   #12

Voltstarts avatar

Standard

Putte64:

Ja, se där! Håller på å nattsuddar själv. Bilden du "använder" är ifrån Asien kan jag tro?
Jodå, jag förstår väl det, att lajven finns att tillgå. Funkar det utan mer problem där, än här i Sverige?

Själv är jag inte mycket för att vara utomlands. Nån vecka kan väl alltid uppskattas, annars både trivs och fyller jag hellre upp tiden här hemmavid. Vi är ju olika allihop. Tur är väl det?

Jägersro:

Overtaker i Guld. Kan säkert duga bättre där än vad man tror. Vissa hästar slutar sent att överraska.

Rattigan blir nog hästen jag försöker koppla kalsonggreppet med.

Nä, dax för lite sömn!
Gammal 2014-12-30, 01:45   #13

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8341

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Bilden är från Indien, Palolem i Södra Goa.
Lajven fungerar nog lika bra skulle jag säga, men det är klart att ibland är man på ställen utan 3G täckning och då får man flytta sig dit det fungerar.

Bläddra lite här så ser du paradiset: https://www.google.se/search?q=Palol...%3B3072%3B2048

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Putte64:

Ja, se där! Håller på å nattsuddar själv. Bilden du "använder" är ifrån Asien kan jag tro?
Jodå, jag förstår väl det, att lajven finns att tillgå. Funkar det utan mer problem där, än här i Sverige?

Själv är jag inte mycket för att vara utomlands. Nån vecka kan väl alltid uppskattas, annars både trivs och fyller jag hellre upp tiden här hemmavid. Vi är ju olika allihop. Tur är väl det?

Jägersro:

Overtaker i Guld. Kan säkert duga bättre där än vad man tror. Vissa hästar slutar sent att överraska.

Rattigan blir nog hästen jag försöker koppla kalsonggreppet med.

Nä, dax för lite sömn!

Senast redigerad av putte64 den 2014-12-30 klockan 01:55.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-30, 13:31   #14

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Försöker få något grep om avd 2 på lördag, men tycker det ser svårt ut.
Springover är just nu jättefavorit vilket är lite märkligt då Candy Store vann loppet senast där Springover var 2:a.
Jag tycker Springover gjorde ett minst lika bra lopp då han fick dödens hela vägen, men vad jag kan se så borde det bli samma löpningsförlopp även denna gång. Möjligen att Winnfield spetsar initialt, men sen borde väl först fram få överta och det borde vara Candy Store.

Ingen av dessa 2 har gått lång distans så där finns ju frågetecken.

Blir det barfotaförbud så borde Springover ha en fördel då det är hans normala balans dock, men det är väl inte spikat och klart än? Candy Store har vunnit med skor över kort distans på en bra tid, så han är nog inte omöjlig ändå.
Goop upp på Candy Store ett plus.

Lång distans har däremot 1 Mockingbird Face gått, han har vunnit alla sina segrar över lång distans, men här kommer han bli över från innerspåret. Borde hitta ut i tid.

Liza with a Z har heller aldrig gått lång distans och borde väl inte kunna vinna på V75 från spår 12 med endast 6 starter i livet? Känns långsökt.

De med mer V75-rutin är 6 New Revolution och 11 Da vinci Boko, men dessa 2 har en klar nackdel vid barfotaförbud, även om Da vinci boko gjorde det skapligt senast.
Da vinci boko har skräpstatistik över lång distans och dåligt spår, så han borde väl få svårt om inte valfri balans iaf.
Rattigan? Barfotahäst? Bra på distansen i Danmark och var femma senast på V75.

Meslon, skaplig ut, men knappast spets från spår 8, hyfsad här ändå.

Nån som har lösningen?
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-30, 15:29   #15

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rattigan känns väldigt intressant för mig. Bevisat flera gånger irad att den är riktigt stark och tål tuffa resor, men tyvärr har den haft lite oflyt i loppen, mycket p.g.a. att den haft Knudan i jollen. Bästa hästen i detta lopp och med lite bättre flyt så kan det gå! 8 % på bästa hästen är alltid intressant. Springover överstreckad.

Calvin Borel utan minsta lilla tvekan omgångens i särklass bästa spik! Helt överlägsen detta gäng.

Senast redigerad av AndyMart den 2014-12-30 klockan 15:32.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td