Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V64 Romme jackpot (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22452-v64-romme-jackpot/)

capone 2014-12-21 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 392533)
Nova race bara vinner idag, inget att disskutera ens. punkt slut

Nja det håller nog inte med på

Viroid 2014-12-21 10:01

Klurig omgång, det kan bli bra betalt.

Avd 1: En enda häst i detta sällskap har en seger på de senaste fem starterna. 10 Vermo vann ett lågklassigt lopp på Örebro för några starter sedan. Tipset till Nova Race, men det är inte någon vidare klass på loppet så man kan behöva strecka på en del för att känns sig säker.

Avd 2: Callela Collibri har gjort det bra i Finland, men hur det funkar mot svenskt motstånd har vi inte sett ännu. Hon riskerar att bli omgångens största favorit, och singelstreck på massor av lappar i brist på annat. Jag tycker 4, 6 & 9 är ganska tidiga bakom.

Avd 3: Ett fint lopp med flera hästar som vi kommer få se på V75. 1-4 kan vara ett bra lås. vill man strecka lite till är 5-6-7 tänkbara.

Avd 4: Algot Ålj är en spikidé, verkar vara rätt så överlägsen motståndarna här.

Avd 5: Melker har blivit stor favorit, jag tycker han är överstreckad. Tipset till Wojtyla Gene, ser spelvärde i 4 och 6, kanske behövs några till för att man skall känna sig säker.

Avd 6: Unique Julia spikas. Eftersom SS baissade den så kommer det bli bra spelvärde på den.

boozty 2014-12-21 10:09

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 392538)
Tror 12 Caballero kan bli små farlig nu, årstiden fördel, bättrat sig på sistonde, inte jätte markant men sakta men säkert, kanske ett för stort steg med vinst ikväll, men är en som ska med absolut.

Läste en intervju med Jennifer där hon säger följande:

"Hästen jobbar bra utan att vara riktigt vässad och Henrik var nöjd efter ett jobb inne på Solvalla. Läget är uselt och är ett extra minus eftersom han är stänkrädd. Även om han är bra så kan det bli svårt att räcka till seger."

putte64 2014-12-21 10:13

Det där är väldigt bra info för en 4%are.
Inte många sådana som har en chans, men hon avfärdar den inte.

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 392554)

"Hästen jobbar bra utan att vara riktigt vässad och Henrik var nöjd efter ett jobb inne på Solvalla. Läget är uselt och är ett extra minus eftersom han är stänkrädd. Även om han är bra så kan det bli svårt att räcka till seger."

capone 2014-12-21 10:14

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 392554)

Caballero har varit borta länge och har opererats i halsen två gånger

softpojk 2014-12-21 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av capone (Inlägg 392556)
Caballero har varit borta länge och har opererats i halsen två gånger

Vinner gör den nog inte som ja skrev, tror Jennifer kör in hästen kanske.. Men allt kan hända i ett lopp utöver det du kan påverka. Plockar med alla här.

AndyMart 2014-12-21 10:44

Vem vinner nere i Frankrike? Lär väl bli Aladin D'Ecajeul, fyfan vad den sett fin ut på slutet!

Vad tror ni?

Voltstart 2014-12-21 10:49

Viroid, Putte64:

Är ni två överens om kallblodsloppet? (Fråga till Putte)

Avd V: När Baron D. är 5:a på Valla får hästen ett förmånligt lopp minst sagt. Melker kommer fel till. Finns inte en möjlighet på kartan att Baronen har en chans vid minsta kontakt dessa emellan in på ett upplopp enligt min syn på det hela. Håller med om Wojtyla, den är given när Melker blir så stor. Lägger dagens lås där. Du förespråkar Eskilsson i III:e och V:e, sitter du på info? För mig känns de helt osannolika i dagens starter. (Fråga till Viroid)

Voltstart 2014-12-21 10:52

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 392561)
Vem vinner nere i Frankrike? Lär väl bli Aladin D'Ecajeul, fyfan vad den sett fin ut på slutet!

Vad tror ni?

En finsmakare!:lol:

Jag funderar mest på ev. platsspel. Remo Gas, vet du om den presterar nåt nuförtiden? Bra startspår bakom vingen ju...

AndyMart 2014-12-21 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 392563)
En finsmakare!:lol:

Jag funderar mest på ev. platsspel. Remo Gas, vet du om den presterar nåt nuförtiden? Bra startspår bakom vingen ju...

I Holland (?) mot Poochai och Riff Kronos m.fl. har jag för mig att den var ungefär som i slutet i regi Stig H, dvs inte mer än okej.

Vet inte om den förbättrats sedan dess men tycker motståndet är för hårt för att den ska platsa, men ja, man vet aldrig.

kola65 2014-12-21 10:55

Tycker 2 Västerbo Guerrier är en rolig spik idag
form, läge och ett kuskplus på 50 meter !

kola65 2014-12-21 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 392561)

Vad tror ni?

Jo den eller 2 Athos Des Elfes, som ju går bfro ffg idag

AndyMart 2014-12-21 11:06

Citat:

Ursprungligen postat av kola65 (Inlägg 392567)
Jo den eller 2 Athos Des Elfes, som ju går bfro ffg idag

Blir mycket snack om den men tror Aladin är för bra, har ju aldrig gått i botten mot detta motstånd.

Viroid 2014-12-21 11:12

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 392562)
Viroid, Putte64:

Är ni två överens om kallblodsloppet? (Fråga till Putte)

Avd V: När Baron D. är 5:a på Valla får hästen ett förmånligt lopp minst sagt. Melker kommer fel till. Finns inte en möjlighet på kartan att Baronen har en chans vid minsta kontakt dessa emellan in på ett upplopp enligt min syn på det hela. Håller med om Wojtyla, den är given när Melker blir så stor. Lägger dagens lås där. Du förespråkar Eskilsson i III:e och V:e, sitter du på info? För mig känns de helt osannolika i dagens starter. (Fråga till Viroid)

Mig veterligen har jag väl bara förordat Eskilsson i femte, och det på att hästen i mina rankingmodeller kommer bra till. Det är en häst som tål att starta på, och som man inte springer ifrån i första taget. Jag tycker den skall med om man streckar på.

I tredje har jag däremot hittat Nyströms Caddie Ivory som är relativt ospelad. Tvåa hela 9 gånger på 21 starter, men aldrig vunnit. Jag tror att det mycket väl kan bli en seger nu när loppen är så ihåliga. Det är ju ingen dålig häst, men kanske inte världens bästa moral.

Voltstart 2014-12-21 11:21

Viroid: Jag läste avd III som om att låset var häst 1 till 4, ej 1&4.:skamsen:
____
nr 4 i avd II, den ser jag som begränsad och är ett avslag ifrån min sida. Senast fick den visserligen ta ifatt några meter mot mediokert gäng, men kunde sedan knappt gå jämnsnabbt med dessa över målrakan. Underbetyg. Jag brukar följa Lönns hästar då det gärna blir spelvärde där. Denna gillar jag inte alls för dagen.:cheers:

RED: Dock är tränaren mer positiv än vad jag är enligt dennes hemsida(Jag tror mer på vad jag själv ser, förstås.):

ROMME 141221.

LOPP 5 NR 4 AMOUR D'INVERNE-PETER M ANDERSSON.

FÖRVÅNADE MED ATT HOPPA FRÅN START SENAST,REPARERADE BRA OCH HAR FORM.OUTSIDER HÄR.

THOMAS