Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V64 Romme jackpot (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22452-v64-romme-jackpot/)

Voltstart 2014-12-21 08:15

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 392536)
Tycker dock skor på Närby kaos är STORT minus. Tror inte vinsten kommer ikväll.

Inser att du följt travet väl senaste tiden. Ja, det var en riktig ögonöppnare när Närby skrällde barfota. Totalt överlägsen. Klarvaken på ett ögonblick blev jag!:yes:

Jag har stora svårigheter med att sätta in de här kallbloden mot varandra. Får se om det framkommer nån vägledning under dagen.
_____
I lopp 3 idag startar 14 Smeds Borken. En häst som gör det bra och som jag håller för troligt hävdar sig väl. Jormas styrning blir väl favorit på J-O Persson, men den e inte helt enkel och kan tänkas gunga! I övrigt är 11 Åskvigg given efter vinsten senast. Har "bitit i" rejält till slut 2ggr i rad. I övrigt kan jag begränsat om motståndet. Bra tvillingunderlag?

softpojk 2014-12-21 08:20

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 392534)
Bra Softpojken! Du har noterat föregående start ser jag. Given på 3-4 häst.;)

Avd III, tankar?
_______
Mina tankar i "Softpojkens avdelning", I:a:

Jag garderar. Flera djur med potential i grunden.

7,8 formstarka och bäst för tillfället på alla punkter? Vermo med Jansson och fin seger för ett tag sedan. Nova Race avslutade fint senast och jag upplever hästen underskattad med sulky.

Formlösa djur med kapacitet att slå till ifall de vaknar till liv är 12,9,4. Är Bozzen redo när Jorma åter sätts upp?

Tror 12 Caballero kan bli små farlig nu, årstiden fördel, bättrat sig på sistonde, inte jätte markant men sakta men säkert, kanske ett för stort steg med vinst ikväll, men är en som ska med absolut.

softpojk 2014-12-21 08:21

offtopic

Hur i helvete styrde Örjan bear igår?!

softpojk 2014-12-21 08:22

[QUOTE=Voltstart;392537]Inser att du följt travet väl senaste tiden. Ja, det var en riktig ögonöppnare när Närby skrällde barfota. Totalt överlägsen. Klarvaken på ett ögonblick blev jag!:yes:

Jag har stora svårigheter med att sätta in de här kallbloden mot varandra. Får se om det framkommer nån vägledning under dagen.[QUOTE=Voltstart;392537

Har börjat satt mig in mer, kolla mer i lopparkivet, kika lite info. och en del andra små saker, har ett otroligt bra netto december månad, så ja, vinster gör väl allt roligare, gör även så att jag kan lägga ner mer tid.

Voltstart 2014-12-21 08:26

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 392538)
Tror 12 Caballero kan bli små farlig nu, årstiden fördel, bättrat sig på sistonde, inte jätte markant men sakta men säkert, kanske ett för stort steg med vinst ikväll, men är en som ska med absolut.

Du imponerar! Har mött kulltoppar och inte levererat kattpiss direkt. Roligt streck. Vann själv på tvilling på hästen när vinsten kom! Bra snack inför den starten "av ditt ansikte"...:p. Varför inte, rolig trots spår 12?

För mig känns loppet svårt. 4 är startsnabb enligt arkivet. Vann ju mot riktigt bra häst senast på blöt bana. Frågan är om hästen var bra eller om favven inte funkade på underlaget? Jag vill framhålla 3 Ägir Briljant som både startsnabb och duglig. 7 Elita Memphis är tidig för mig. Moralen är hög där och hon strider upploppet ned!:cheers:

Voltstart 2014-12-21 08:42

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 392539)
offtopic

Hur i helvete styrde Örjan bear igår?!

Helt enligt mina förväntningar. Du måste hålla redo på om hästen visat xtra trivsel utan pjäxor tidigare. Är det så ska du alltid avstå större spel när de sitter på, möjligtvis gardera upp! Slår sällan fel på dessa djur.

Örjan "lägger alltid ner" när han inser att läget är till synes kört och kör uppbyggande inför framtida starter. Kan ske närsomhelst och därför spikar jag "aldrig" honom när loppen har lågt 1:a pris. I vardagslopp ger han allt för ofta fullständigt f-n i det. Omöjligt att veta i vilka lopp tyvärr. Bästa kusken på många vis!

Enkelt för mig att säga i efterhand, men jag tycker hästen var sårbar. Tidigare mest mött jämnåriga kamrater. Visst, varit jättefin på många vis, men äldre silverhästar av god kvalitet är svårt! Dessutom var det "endast" i danska sprintermästaren storsegern togs hem i. Snyggt så, men klassen där är många ggr begränsad, framförallt ihåligt med få bra djur att vinna över.

softpojk 2014-12-21 08:47

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 392541)
Du imponerar! Har mött kulltoppar och inte levererat kattpiss direkt. Roligt streck. Vann själv på tvilling på hästen när vinsten kom! Bra snack inför den starten "av ditt ansikte"...:p. Varför inte, rolig trots spår 12?

För mig känns loppet svårt. 4 är startsnabb enligt arkivet. Vann ju mot riktigt bra häst senast på blöt bana. Frågan är om hästen var bra eller om favven inte funkade på underlaget? Jag vill framhålla 3 Ägir Briljant som både startsnabb och duglig. 7 Elita Memphis är tidig för mig. Moralen är hög där och hon strider upploppet ned!:cheers:

Inte kikat så mycket, dock har 3 lätt för galoppen... har jag för mig att den kom senast också, men slet en del, i tredje spår en liten bit om jag inte missminner mig. Tror det blir tufft för 3. Har den körts spets till slut nångång? Hur funkar den i ledning? Som sagt inte påläst här.

Men vad jag såg sist, så felfri toppchans!

softpojk 2014-12-21 08:49

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 392542)
Helt enligt mina förväntningar. Du måste hålla redo på om hästen visat xtra trivsel utan pjäxor tidigare. Är det så ska du alltid avstå större spel när de sitter på, möjligtvis gardera upp! Slår sällan fel på dessa djur.

Örjan "lägger alltid ner" när han inser att läget är till synes kört och kör uppbyggande inför framtida starter. Kan ske närsomhelst och därför spikar jag "aldrig" honom när loppen har lågt 1:a pris. I vardagslopp ger han allt för ofta fullständigt f-n i det. Omöjligt att veta i vilka lopp tyvärr. Bästa kusken på många vis!

Enkelt för mig att säga i efterhand, men jag tycker hästen var sårbar. Tidigare mest mött jämnåriga kamrater. Visst, varit jättefin på många vis, men äldre silverhästar av god kvalitet är svårt! Dessutom var det "endast" i danska sprintermästaren storsegern togs hem i. Snyggt så, men klassen där är många ggr begränsad, framförallt ihåligt med få bra djur att vinna över.

Alright, spelade väldigt snålt igår. Var ju rätt passande när man sitter med facit. Hade inte så stora förväntingar på Söndagen.. Men helt plötsligt känns den roligare. :claps:

Voltstart 2014-12-21 08:54

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 392543)
Inte kikat så mycket, dock har 3 lätt för galoppen... har jag för mig att den kom senast också, men slet en del, i tredje spår en liten bit om jag inte missminner mig. Tror det blir tufft för 3. Har den körts spets till slut nångång? Hur funkar den i ledning? Som sagt inte påläst här.

Men vad jag såg sist, så felfri toppchans!

Kolla loppet 14/2 med Erik upp.

Min känsla är att hästen överlag möter sämre djur än vid flera andra lopp på sistone. Givet A på min Joker och eventuellt spik nr 2! Vad är din känsla efter att ha kollat in loppet?

softpojk 2014-12-21 09:02

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 392545)
Kolla loppet 14/2 med Erik upp.

Min känsla är att hästen överlag möter sämre djur än vid flera andra lopp på sistone. Givet A på min Joker och eventuellt spik nr 2! Vad är din känsla efter att ha kollat in loppet?

Nu vet jag inte hur stor roll det har o göra att det var 10 månader sedan. Men jag fick ju besvarat att kan leda runt om, går bra i ledning. Och har bättre spår nu för att plocka ledningen, är väl 4an som är hotet isåfall. Får se, hoppas den håller ledningn nu skulle va kul. Sen vet ja ju inte det här me galopperna, är det en faktor som gör att man inte kan pressa hästen för hårt vid start? och att det isåfall skulle väga ner. :whistling:

Edit: 9an måste väl också med.

Helge 2014-12-21 09:06

Ska fixa sista julhandeln idag, är nog lugnast, alla får lön i morgon, då blir det köer, bläää

Idag Sverigedebuterar fina Callela Colibri, vilken läcker liten, flygmaskin. Kikade på några finska lopp. Den har i Finland gått med skor eller ¢c, på alla tänkbara banor utan problem.
40 starter, 34 placeringar, klart kul häst Petri fått in.

Slutar väl som en Järvsöfaxare på strecken men skitsamma, ska bli kul att se.

Troll Viktor, intressant idag med den bästa kallblodkusken Torbjörn Jansson. Mötte senast Bellfaks som sin vana trogen vann överlägset men där bakom "vann" Troll Viktor loppet enkelt och i fin stil. Fin propp på start idag, med stort kuskplus, min första häst och skulle spika om allt väl senare idag och ¢¢. Fin %.

Som sagt, hinns inte spana in bana/balanser men ville skriva dessa rader iaf ;)

Lycka till!

Voltstart 2014-12-21 09:13

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 392546)
Nu vet jag inte hur stor roll det har o göra att det var 10 månader sedan. Men jag fick ju besvarat att kan leda runt om, går bra i ledning. Och har bättre spår nu för att plocka ledningen, är väl 4an som är hotet isåfall. Får se, hoppas den håller ledningn nu skulle va kul. Sen vet ja ju inte det här me galopperna, är det en faktor som gör att man inte kan pressa hästen för hårt vid start? och att det isåfall skulle väga ner. :whistling:

Får väl ta och avsluta ett bra snack och en trevlig analys. Galoppen senast:

Går länge ute i tunga spår. Kämpar på storstilat, sen vete tusan om han inte skyggar NÄR GOOP TAR UT SIN HÄST FÖR ATT SLÄPPA FRAM STALLKAMRATEN? Bland de bästa annars, förmodar jag?

Oftast går ju hästen felfritt och kämpar över upploppet gör hästen tillsynes alltid. När Jansson körde 26/9 drogs ekipaget låååångt bak och hästen hade presterat både bättre tid och placering utan oturen där. Vid senaste vinsten finåkte hästen dessutom upploppet. Vid 3:e platsen på Årjäng fanns hästar med som pissvunnit här, Goops 2:a Frozen Royalty iallafall! Liten besvikelse var hästen vid senaste 3:e-platsen.

Du frågar om 9. Har ju varit jättefin i intrycket. Genomuselt motstånd senast. Ditt val!

Hoppas du lyckas lösa loppet!:cheers:

RED: Apropå Goop: Killen bromsar upp ett helt fält för att stallkamraten ska få vinna, men Färjestads domare väljer att blunda. Känns detta bekant på något vis?

softpojk 2014-12-21 09:17

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 392548)
Får väl ta och avsluta ett bra snack och en trevlig analys. Galoppen senast:

Går länge ute i tunga spår. Kämpar på storstilat, sen vete tusan om han inte skyggar NÄR GOOP TAR UT SIN HÄST FÖR ATT SLÄPPA FRAM STALLKAMRATEN? Bland de bästa annars, förmodar jag?

Oftast går ju hästen felfritt och kämpar över upploppet gör hästen tillsynes alltid. När Jansson körde 26/9 drogs ekipaget låååångt bak och hästen hade presterat både bättre tid och placering utan oturen där. Vid senaste vinsten finåkte hästen dessutom upploppet. Vid 3:e platsen på Årjäng fanns hästar med som pissvunnit här, Goops 2:a Frozen Royalty iallafall! Liten besvikelse var hästen vid senaste 3:e-platsen.

Hoppas du lyckas lösa loppet!:cheers:

RED: Apropå Goop: Killen bromsar upp ett helt fält för att stallkamraten ska få vinna, men Färjestads domare väljer att blunda. Känns detta bekant på något vis?

Tack detsamma, och tackar för en trevlig disskution, bra start på dagen. Kommer plocka med alla hästar ja

Helge 2014-12-21 09:22

SS rubrikhästar för er som vill spela emot, eller vill dubbelkolla att ni bara kör egna idéer ;).

http://piclair.com/data/b9rsw.jpg

Voltstart 2014-12-21 09:25

Generellt tycker jag SS håller sämst klass i tipsen av samtliga "säljsidor".

Cali Maks visar noll i form och skalle. Den får vänta för min del. Pulvriserad av Modd Brun i god tid senast...

Dagens avslag med råge!:cheers:

RED: 4 i avd II är en häst jag tror noll på också. Ronden har den trots allt tippad i mitten nånstans.