|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-12-21, 14:35 | #16 | |
Citat:
Vackre Monster Monsun övat med rycktussar och segergest. Senast redigerad av Helge den 2014-12-21 klockan 14:36. |
||
2014-12-21, 16:02 | #17 |
ARRIVEDERCI 2014-09-27 6 månader Click to edit Ja
En liten pulsförhöjning när jag läste startlistan och fann Näsmans häst på V75!!! Den här kusen har en egen saga just for mig och man blir glad när man bara ser namnet. Jag var på Dannero 21/9 och såg att Näsman, som är från trakterna, startade med en häst Arrivederci. Såg finfin ut innan men oddset var väldigt högt, så det blev mest plats och lite mindre vinnare. Och som hästen gick, trodde inte mina ögon. det var inte alls nån matlappsjägare utan det blev en fin andra plats 15.7 efter Le Chapeau efter ett lopp i DÖDENS hela loppet. 6.71 på plats på det tokspelet. Matades in som NG:are när jag kom hem. Fortfarande lätt chockad över prestationen. Ev. Vinnarodds 75 gånger. Hagmyren 4 okt blev en miss, galopp utgick,som 20-oddsare 1640a spår 8. Men sedan var det dags för BERGSÅKER 20/10 Från spår 7 auto direkt till ledningen och vann odriven. odds 19.19 plats 5,95. Tippade ut den till polarna. Ingen av dom spelade,. Kusken Serghio Rondina-Bisi totalt värdelös sa polarna. Dom blev tysta och jag kunde sträcka händerna i luften. Stank avundsjuka runt mig. Fick bju dom på fika som tröst. Segertiden 15.5. Fanns mer att ge såg jag. Liksom på Dannero imponerades jag av startsnabbheten. Gävle 8 nov 1640a spår 5. Dödens igen, förlorade 3;e platsen på målfoto, Tiden 14.0, mer än godkänd. 11 dec lopp 10 på Gävle blev nästa start. Kunde inte torska tyckte jag. Spår 1 i volt. Stod i bara 3.30, spik på trion och tvillingen. Sergio körde denna gång, släppte spets efter 1oo meter, fastnade bakom ledaren som tröttnade mitt på upploppet men fick sen lucka och blev 2;a med MYCKET krafter kvar. Och nu på tisdag rankad näst sist och 500 i odds i ronden. Och kusk är ROBERT BERGH! hehe. Mannen som alltid kommer loss. Gissa om jag kommer att strecka?!! Det är sånt här som är tjusningen med NG;are. Men ser en sak och bestämmer sig att "haka på" och det brukar alltid löna sig. Har nåt dussin hästar som jag hårdbevakar och förr eller senare, när kollektivet tröttnat är det dags att skörda. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
greyhound (+2), uLFStR491 (+3), asgaya3141 (+3), V75fahlle (+1) |
|
2014-12-23, 14:48 | #18 |
Lite kuriosa, när jag var hos Lindqvist på Grosbois förra året (P´da helgen) så hade han Tomtegubben i träning, och tanken var att göra den till sveriges bästa kallblod och han trodde riktigt mycket på den, men han var mycket noga att poängtera att han är inte mogen nu så vänta att spela på den. Kanske är dags idag då?
|
|
2014-12-23, 14:56 | #19 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8343Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Har stått på Grosbios och lyssnat på Anders, men han ärligt talat alltid fel.
Citat:
2014-12-23, 15:04 | #20 |
|
|
2014-12-23, 15:16 | #21 |
Anders är väl den som lärde mig hur man ska spela en gång i tiden när jag hade en del hästar hos honom. Man skulle kliva på ordentligt när det var läge. Han avrådde allt platsspel minns jag = kärringspel!!. Speciellt roligt var det när vi gjorde V5 och han hade hästar med i loppen. Men det är preskiberat nu.
|
|
|