Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-12-07, 10:46   #286

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5439
Standard

min största vinst är när ag hade några 6or när det var en rad med 7 rätt. dessa sexor gav bra och i och med att jag hade några stycken fick jag en drös 5or också. och på det fick jag en universitetexamen utan skulder och utan nudelätande.

tror inte det är så stor skillnad på om man spelar V7 eller V75, ivart fall inte så stor som vissa kan tro, det som är problemet är väl när spelet blir för lätt med massor av låga utdelningar på 5/6 och jackpot.

Som jag ser det finns det inte en chans att V7 kommer tillbaka , är det inte så att V7-V8 perioden var perioden med sämst omsättningsutveckling ? Tror inte det var något svårt beslut att ta bort V7-V8 möjligheten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+2)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-07, 10:48   #287

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Att V7 alternativet var attraktivt vid jackpot är ju självklart, det var tom för attraktivt så det blev skadligt för omsättningsutvecklingen i och med att vissa spelare bara spelade när det var jackpot. Tycker det var bra att man tog bort V7 V8 möjligheten, Märk att sedan man gjort det har omsättningen ökat och ATG absolut svagaste period sammanfaller ganska väl med V7V8 perioden, nu vet jag inte hur väl detta korrelerar konstaterar bara att siffrorna tyder på detta.
Ja, om ATG tjänar mer pengar på andra som spelar istället för att jag gör det, så har de ju gjort rätt. Dessutom har jag styrt om spelandet till andra spelformer där potten fördelas mer som jag vill att det vara, så i ATG torde vara en stor vinnare. Det är väl något av ATG:s utmaning framöver, att erbjuda spel som tilltalar alla spelare.
Gammal 2014-12-07, 10:52   #288

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Och sen kan man tänka att det handlar om någon form av moral.
Spelar man V7 så avsäger man sig 5 o 6 potten för att sedan med
glädje spela om de pengarna när det är Jackpott. Nej, jag har aldrig
spelat V7 utan är nöjd med 5rätt å V75 men jag spelar Joker.

Mvh Eddie
Spel handlar om att vinna, och om ATG kommer med en säck med pengar som de vill fördela till spelare i en omgång så tar man tacksamt emot. Men ja, jag tycker att pengar skall fördelas i den omgång där de spelats. Dessutom är jag tveksam till fördelningen 40-20-40 och tycker att en tredjedel i varje vinstgrupp vore bättre.
Gammal 2014-12-07, 10:52   #289

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Rättvisa

Det finns också en form av rättvisetänk hos Svenssonspelaren, så en
justering av potterna till 33-33-34% med tillhörande reklam skulle höja
omsättningen ytterligare.

Mvh Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-07, 10:54   #290

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jo, jag spelade V75 då också, men av ren okunskap. När man började räkna på sannolikheten att i längden gå plus och tittade på vad "robotspelarna" gjorde så förstod man snabbt hur fruktansvärt svårt det var att få ett positivt resultat på V75 med spel i tre potter jämfört med att endast spela för alla rätt. Alldeles för mycket pengar flyttades mellan omgångarna, alldeles för många var med och delade på pengarna för att man skall kunna få betalt för sin skicklighet.

V75 och V86 när det är jackpot är helt OK, då finns det pengar att spela om, men vanliga omgångar avstår jag gärna ifrån. Jag spelar hellre V5 på lördagarna.
Själv sätter jag 7an så sällan så jag kan avstå från de extra bidragen som 5 och 6 ger, sen så ger allt som oftast dessa ingenting. Jag tycker dessutom att 7 rätt ger rätt bra när man väl sätter den.

Men sen har jag inte räknat på de som du har gjort och du har säkert underlag för att du avstår. Vi har säker lite olika synsätt på spel. Men uppenbarligen använde ju "robotspelarna" enbart 7 hela tiden och genom att ta bort alternativet så eliminerar man deras taktik.

Sen så tycker jag V75 är så förbannat jäkla roligt att spela, otroligt roligt att snacka upp och följa på lördagar. Allt handlar inte om att gå plus, även om det är för att tjäna pengar man spelar.

Om allt handlade om att vinna, så skulle jag enbart spelat en gång i veckan och lagt ner all tid på att analysera den omgången.
Men så roligt är det inte, utan jag spelar ibland v64 efter att ha kollat listorna i 2 timmar bara. Vilket egentligen är efterblivet om jag bara skullen spela för att gå plus.
Men sen tror jag att jag är tillräckligt duktig för att i längden gå plus på mitt spelande.

Travspel och travsport är kul!
Viroid (+5)
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-07, 11:14   #291

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Förra lördagen på Jägers var omsättningen 82 mkr.

Pengarna fördelades ungefär så här

21,3 mkr till spelarna med 7 rätt (26 procent)
32 mkr till dom som hade 7 rätt igår på Bergsåker
28,7 mkr till spelbolaget och staten
0 kr till dom med 6 och 5 rätt

Igår på Bergsåker omsattes 96 mkr

Dom med 7 rätt fick dela på ungefär 25 mkr från omsättningen igår + 32 mkr från Jägersroomgången, dvs ca 57 mkr.

Dom med 6 rätt fick dela på 12,5 mkr
dom med 5 rätt fick dela på 25 mkr

Om man summerar Jägersro/Bergsåker blev fördelningen ungefär så här därmed

7 rätt: 21,3 + 32 + 25 = 78,3 mkr
6 rätt: 0 + 12,5 mkr = 12,5 mkr
5 rätt: 0 + 25 mkr = 25 mkr
spelbolaget staten: 62,3 mk

Det finns två vinnare på en vanlig omgång + en jackpotomgång och det är 7 rättsspelarna och staten/spelbolaget. De stora förlorarna är dom med 6 och 5 rätt.

Hur ska man kunna bli en vinnare på V75 på 6 och 5 rätt när de senaste två veckorna endast 37,5 mkr av totalt omsatt 178 mkr (21 procent) har funnits att hämta i de poolerna samtidigt som 44 procent av omsättningsmiljonerna (78.3 av 178) gått till dom med 7 rätt ?
Viroid (+5), criba (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-07, 11:33   #292

Sharp$: 5439
Standard

Olle det är ju det som är problemet Jackpot.

Men du räknar på Jägersroomgången, med jackpot på både 6 och 5 rätt, då blir det extrema omfördelningar, riktigt så illa som såhär blir det inte så ofta då jackpot på 5 och 6 rätt inte är så vanligt, dock så har det varit på Jägersro 2 av de 7 senaste gångerna,

Och i år har vi en av de lägsta medianutdelningarna på 7 rätt i V75 historien ===> antar att vi då är i rekordområdet för antalet jackpot på 5 rätt också

Har spelet blivit för lätt, för statiskt (ett litet gäng trnare kuskar dominerar) kanske spelarna blivit skickligare också

Men jag ser gärna att man skrotar allt vad jackpot heter och delar ut alla vinster till dom som spelat
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-07, 11:58   #293

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Olle det är ju det som är problemet Jackpot.

Men du räknar på Jägersroomgången, med jackpot på både 6 och 5 rätt, då blir det extrema omfördelningar, riktigt så illa som såhär blir det inte så ofta då jackpot på 5 och 6 rätt inte är så vanligt, dock så har det varit på Jägersro 2 av de 7 senaste gångerna,

Och i år har vi en av de lägsta medianutdelningarna på 7 rätt i V75 historien ===> antar att vi då är i rekordområdet för antalet jackpot på 5 rätt också

Har spelet blivit för lätt, för statiskt (ett litet gäng trnare kuskar dominerar) kanske spelarna blivit skickligare också

Men jag ser gärna att man skrotar allt vad jackpot heter och delar ut alla vinster till dom som spelat
Å andra sidan hade det kunnat bli ännu mer extremt om det även i går hade blivit jackpot på 5 rätt. Då hade ytterligare 25 mkr försvunnit och delats ut till dom med 7 rätt nästa lördag. Och det var garanterat 100 tusentals "vanliga" spelare igår som hade lämnat in favoritbetonade system där det fanns många rader som hade inneburit jackpot på deras 5 or.

Om man tar V64 undrar jag om det inte är ännu värre vad gäller den enorma snedfördelningen av vilka pengar det på sikt finns att hämta i de olika spelpoolerna. Det sker ju enorma omfördelningar till 6 rätt där tack vare alla jackpots. Här visar i alla fall majoriteten av spelarna hur okunniga dom är när dom ändå varje dag fortsätter jaga vinster i alla tre spelpoolerna.
Gammal 2014-12-07, 12:42   #294

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Å andra sidan hade det kunnat bli ännu mer extremt om det även i går hade blivit jackpot på 5 rätt. Då hade ytterligare 25 mkr försvunnit och delats ut till dom med 7 rätt nästa lördag. Och det var garanterat 100 tusentals "vanliga" spelare igår som hade lämnat in favoritbetonade system där det fanns många rader som hade inneburit jackpot på deras 5 or.

Om man tar V64 undrar jag om det inte är ännu värre vad gäller den enorma snedfördelningen av vilka pengar det på sikt finns att hämta i de olika spelpoolerna. Det sker ju enorma omfördelningar till 6 rätt där tack vare alla jackpots. Här visar i alla fall majoriteten av spelarna hur okunniga dom är när dom ändå varje dag fortsätter jaga vinster i alla tre spelpoolerna.
Jag tänker såhär. På veckans alla streckspel jagar jag tusenlappar normalt och blir nöjd med begränsad vinst.

På V75 är det de stora pengarna som det istället fantiseras om. Jag vill ha med många storskrällar på systemet...

Det får följande effekt:

Sätter jag ett par av skrällarna så är grunden redan lagd för bra utdelning på 6 och 5. Blir det en omgång som igår där endast ett lopp är svårfunnet bryr jag mig inte om vilket. Jag vill vara med och leka vid andra tillfällen. Onödigt bra utdelning igår förvisso, då "endast" dagens största föll. Normalt garderar jag dagens största, men igår trodde jag faktiskt det var slöseri. Dessutom försöker jag inte bry mig om hur mycket spikarna är tippade på V75 Å V86, värdet ligger i att ha ett par skrällar in.

Behovet av ett par skrällar gäller för mig åtminstone, då jag sällan lägger upp systemet med att bara 2:a och 3:e handare ror hem allting. Vid sådant scenario brukar utdelningen skjuta i höjden också.

Alltså: Vid lågutdelningsomgångarna är jag chanslös på de stora streckspelen oavsett. Endast för de stora pengarna lirar jag V75. Trav är skoj!

Vad jag tänker om V7? Bort! Spelet heter V75! Bästa varumärket inom travet!

Senast redigerad av Voltstart den 2014-12-07 klockan 12:58.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-07, 13:03   #295
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1767
Standard

Jag tycker att omfördelning av vinstgrupperna vore idé, 40-30-30 istället, påverkar ej så mycket, men är man nära full pott bör det gynnas mer än om man är 2 fel ifrån.
Det stora jag stör mig på är att inte slantarna betalas ut till dom som spelat!!! Ta bort jackpot och flytta stålarna till vinstgrupperna ovan i samma omgång istället.
Skulle göra ganska stor skillnad om dagens 40% läggs ut i grupperna ovan med 6:or och 7:or. Skulle utdelningen även för 6:or bli för låg ska givetvis stålarna i båda grupperna flyttas till 7-rättspotten. Helt värdelöst att folket pyttsar in 80 millar en veckan och sen kan andra snika till sig dom veckan efter.
Om ingen har 7 rätt så bör givetvis hela den potten läggas ner i 6-rättspotten i samma omgång så att dom som hade flest rätt får rätt utbetalt.

Sedan bör man skapa svårare lopp, jävligt trist med massa årgångslopp som alla innehåller givna vinnare. Vill ha fulla lopp också, aldrig under 9 startande, helst 10-15 kusar i varje lopp. Bli tuffare mot strykningar, och kör fler tilläggslopp, handikapplopp och gärna fler längre lopp.

Trav är kul, i synnerhet när man vinner.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-07, 13:11   #296

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Jag tycker att omfördelning av vinstgrupperna vore idé, 40-30-30 istället, påverkar ej så mycket, men är man nära full pott bör det gynnas mer än om man är 2 fel ifrån.
Det stora jag stör mig på är att inte slantarna betalas ut till dom som spelat!!! Ta bort jackpot och flytta stålarna till vinstgrupperna ovan i samma omgång istället.
Skulle göra ganska stor skillnad om dagens 40% läggs ut i grupperna ovan med 6:or och 7:or. Skulle utdelningen även för 6:or bli för låg ska givetvis stålarna i båda grupperna flyttas till 7-rättspotten. Helt värdelöst att folket pyttsar in 80 millar en veckan och sen kan andra snika till sig dom veckan efter.
Om ingen har 7 rätt så bör givetvis hela den potten läggas ner i 6-rättspotten i samma omgång så att dom som hade flest rätt får rätt utbetalt.

Sedan bör man skapa svårare lopp, jävligt trist med massa årgångslopp som alla innehåller givna vinnare. Vill ha fulla lopp också, aldrig under 9 startande, helst 10-15 kusar i varje lopp. Bli tuffare mot strykningar, och kör fler tilläggslopp, handikapplopp och gärna fler längre lopp.

Trav är kul, i synnerhet när man vinner.
Det är väl föga troligt att spelbolaget är så intresserade. I alla fall inte förrän spelarna visar att dom inte omsätter så mycket mer när det är jackpot.

Omsättningen på V64 stiger med 25-50 procent när det är jackpot där och den stiger med 20-40 procent när det är jackpot på V75/V86.

Det skulle således med all sannolikhet innebära stort omsättningstapp om jackpot togs bort, för spelarna skulle knappast omsätta mycket mer vanliga omgångar bara för att dom visste att risken var noll att deras vinster skulle flyttas till nästa omgång.

Tyvärr är jackpot alltför spelstimulerande. Tom på V64 där det är jackpot var och varannan dag.
Gammal 2014-12-07, 13:30   #297

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Själv röstar jag för V76, alldeles för sällan det blir något betalt på femmor.
putte64 (+10), AMHC (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-07, 13:40   #298

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Själv röstar jag för V76, alldeles för sällan det blir något betalt på femmor.
Så länge spelbolaget kör på med tre vinstpooler på vardagarna och dessutom säger att undersökningar visar att spelarna vill ha tre vinspooler på V6 så har man svårt att tro att dom ens funderar på att ta bort 5 rättsutdelning på lördagarna. En radprishöjning från 50 öre till 1 kr är nog mer troligt i så fall.

Själv tycker jag att V65 på vardagarna och därmed möjlighet att vinna pengar även om man missar ett lopp vore underbart och hade troligen då spelat mycket mer än vad jag nu gör.
AMHC (+1)
Gammal 2014-12-07, 13:43   #299

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Missar man två lopp på 6 eller 7 förtjänar man inte heller en krona tillbaka, det är helt enkelt för dåligt tippat
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-07, 15:06   #300

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Spel handlar om att vinna, och om ATG kommer med en säck med pengar som de vill fördela till spelare i en omgång så tar man tacksamt emot. Men ja, jag tycker att pengar skall fördelas i den omgång där de spelats. Dessutom är jag tveksam till fördelningen 40-20-40 och tycker att en tredjedel i varje vinstgrupp vore bättre.
Ja eller möjligen 40-30-30. Men det är liknande solidaritet med dom svaga på Stryktipset. Är det typiskt svenskt tro?

Citat:
Vinstplan för Stryktipset

13 rätt 40 % 1:1 594 323
12 rätt 15 % 1:61 320
11 rätt 12 % 1:5 110
10 rätt 25 % 1:697
Garantifond 8 %
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td