Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-20, 00:06   #196

Gidde_Palemas avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
För att ta mitt sample på lagda travspel på fasta marknaden detta året (första året jag följer trav överhuvudtaget).

1194 spel, medelodds 7,37 roi 111,7%. Utan någon som helst kunskap, bara utsticksspelande.

Sen hatar jag att spela favoriter och har mer eller mindre sållat bort dessa. Visst finns det värde i favoriter emellanåt men det har aldrig varit något som intresserar mig.
Måste säga att det är ett bra resultat. Oftast är det ju de lite mindre betrodda hästarna som ger det högsta överoddset.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 00:08   #197

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Men det är som Putte säger, det är synd att många inte vill utveckla sitt spelande trots att man lägger ner otroligt med tid och pengar på sin "hobby". Det borde alltid vara drivande att utvecklas oavsett vad man tar sig för i livet.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 00:10   #198

sirlarssons avatar

Standard

Japp, en som hänger på sharps här NicklasJ är mycket duktig på att hitta övervärden i speciellt mindre betrodda hästar, svårt att se många i Sverige knäcka hans statistik.

Det var väl mycket därför Spelvärde plockade upp honom.
Gammal 2014-11-20, 00:10   #199

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Men det är som Putte säger, det är synd att många inte vill utveckla sitt spelande trots att man lägger ner otroligt med tid och pengar på sin "hobby". Det borde alltid vara drivande att utvecklas oavsett vad man tar sig för i livet.
Ja precis, många som skulle kunna bli mycket bättre om man vill med tanke på vilken tid som läggs ner.
Gammal 2014-11-20, 00:12   #200

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Japp, en som hänger på sharps här NicklasJ är mycket duktig på att hitta övervärden i speciellt mindre betrodda hästar, svårt att se många i Sverige knäcka hans statistik.

Det var väl mycket därför Spelvärde plockade upp honom.
Okej, har inte koll på hur duktig han är jag, men måste vara bättre än de flesta då.
Gammal 2014-11-20, 00:14   #201

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Okej, har inte koll på hur duktig han är jag, men måste vara bättre än de flesta då.
Hade 120% roi över 800+ rekade spel, det var hatten av många gånger där.
Gammal 2014-11-20, 00:15   #202

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Okej, intressant.
Gammal 2014-11-20, 00:20   #203

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Måste säga att det är ett bra resultat. Oftast är det ju de lite mindre betrodda hästarna som ger det högsta överoddset.
Är det så? Jag hade känslan att det var lättare att hitta överodds bland de mest betrodda.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 00:22   #204

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Är det så? Jag hade känslan att det var lättare att hitta överodds bland de mest betrodda.
Spannet 7-20 gånger där hittar jag bäst värde enligt min statistik, men det är bara ur mitt egna sample.

Vilket är ett stort spann givetvis men orkar inte leta reda på exakta småspann.
Gammal 2014-11-20, 00:24   #205

sirlarssons avatar

Standard

Nu blir det bingen, lycka till framöver gubbar!
Gammal 2014-11-20, 00:27   #206

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Det är min känsla i alla fall, även om det såklart finns favoriter till överodds ibland också.
Gammal 2014-11-20, 00:28   #207

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Tack för de fina orden. Finns å andra sidan inget intresse i att ha ett så högt ROI som möjligt. Man gör många spel som man vet ger lägre förväntad avkastning men så länge man är på rätt sida är kvantitet bättre än kvalité. Det bästa vore ju om man spelade varenda positiva EV som fanns.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 00:32   #208

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Tack för de fina orden. Finns å andra sidan inget intresse i att ha ett så högt ROI som möjligt. Man gör många spel som man vet ger lägre förväntad avkastning men så länge man är på rätt sida är kvantitet bättre än kvalité. Det bästa vore ju om man spelade varenda positiva EV som fanns.
Jo givetvis, svårt dock att presentera någons prestationer på annat sätt än ROI. Högt ROI är ett hyfsat mått på att man gör något framgångsrikt, sen kan det betyda mindre pengar givetvis i slutändan.
Gammal 2014-11-20, 00:35   #209

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Spannet 7-20 gånger där hittar jag bäst värde enligt min statistik, men det är bara ur mitt egna sample.

Vilket är ett stort spann givetvis men orkar inte leta reda på exakta småspann.
Hmm, intressant. Jag har bara spelat på den fasta marknaden i ett par månader och går nästan uteslutande på vinnare- och platsspel runt 2,00-3,00. Det har funkat helt okej hittills, men man kanske borde röra sig med högre odds. Jag har svårare att värdera vinstchanserna på de som är lägre betrodda bara.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 00:37   #210

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Hmm, intressant. Jag har bara spelat på den fasta marknaden i ett par månader och går nästan uteslutande på vinnare- och platsspel runt 2,00-3,00. Det har funkat helt okej hittills, men man kanske borde röra sig med högre odds. Jag har svårare att värdera vinstchanserna på de som är lägre betrodda bara.
Jag som skulle sova Spela på den taktiken du känner dig komfortabel med och som ger avkastning i slutändan. Platsspel är en annan historia där finns mycket gott mellan 2-3 i odds. Vinnare rör jag sällan i det spannet dock.

I slutändan handlar det bara om att spela ett högre odds än vad hästens chans är, oavsett oddsspann.
Svara

td