Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-19, 23:32   #181

Gidde_Palemas avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Att värdera odds i jämförelse med vinstchans verkar inte ha kommit till travet än.

"Bara hästen vinner skiter jag i oddset". Ses om 20 år när ni letar burkar på gatan.
Är jag en av dem som kommer få leta burkar? Jag jobbar i alla fall för att spela de som står i ett högt odds i förhållande till vinstchans. Om det låtit som något annat så är det missuppfattat.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 23:36   #182

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Är jag en av dem som kommer få leta burkar? Jag jobbar i alla fall för att spela de som står i ett högt odds i förhållande till vinstchans. Om det låtit som något annat så är det missuppfattat.
Nej jag menade ingen speciell egentligen men det som skiljer spelare som faktiskt kan trav och gör pengar på det över flera år mot hobbyspelarna är att kunna värdera hästens chanser utifrån spår, kusk, form, underlag, utrustning, balans osv, det är inte många som kan detta. Istället spikas en 70% som vinner med en nos och sen säger någon efteråt "bara det sitter så är jag nöjd".

Det är inte många som sysslar med värderingar och orkar spela tålmodigt över lång tid, dom flesta vill hellre vinna ofta och spelar därför en 1,60 oddsare som i själva verket har runt 50% vinstchans när allting kommer omkring.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+5)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 23:38   #183

sirlarssons avatar

Standard

Jag är inte en av dom som kan travet på det sättet däremot är jag hyfsad på att värdera sportspel och har spelat positiva värden i många år nu. Och i grunden är det samma tankesätt.
Gammal 2014-11-19, 23:41   #184

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Du behöver inte gå i försvar. Dens Bea är en klockren analys och var ingen jättefavvis, precis. Så de som fattar nåt vet om att du bara vill ha in spiken främst och alltid går på hästar du med stor övertygelse är överdrivet säker på borde vinna vid helt okej lopp, eller hur?

Jag drev med dig lite i inlägget på sidan 1 och jag vet om att du ej hade den som Lill-Svanen höll undan för på Åby.

Dessutom var du sekunden före mig när jag slängde iväg en kommentar om att bara du har tur med målfoto här på forumet under kvällen. Å det har du ju verkligen haft!

För att återgå till inlägget på sidan 1. Jag hintade om en nästagångare där: Missa inte den!
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 23:45   #185

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Nej jag menade ingen speciell egentligen men det som skiljer spelare som faktiskt kan trav och gör pengar på det över flera år mot hobbyspelarna är att kunna värdera hästens chanser utifrån spår, kusk, form, underlag, utrustning, balans osv, det är inte många som kan detta. Istället spikas en 70% som vinner med en nos och sen säger någon efteråt "bara det sitter så är jag nöjd".

Det är inte många som sysslar med värderingar och orkar spela tålmodigt över lång tid, dom flesta vill hellre vinna ofta och spelar därför en 1,60 oddsare som i själva verket har runt 50% vinstchans när allting kommer omkring.
Ja så är det.

Spelar du mycket sportspel nu för tiden? Där är jag helt värdelös.
Gammal 2014-11-19, 23:46   #186

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Du behöver inte gå i försvar. Dens Bea är en klockren analys och var ingen jättefavvis, precis. Så de som fattar nåt vet om att du bara vill ha in spiken främst och alltid går på hästar du med stor övertygelse är överdrivet säker på borde vinna vid helt okej lopp, eller hur?

Jag drev med dig lite i inlägget på sidan 1 och jag vet om att du ej hade den som Lill-Svanen höll undan för på Åby.

Dessutom var du sekunden före mig när jag slängde iväg en kommentar om att bara du har tur med målfoto här på forumet under kvällen. Å det har du ju verkligen haft!

För att återgå till inlägget på sidan 1. Jag hintade om en nästagångare där: Missa inte den!
Ja jag vet, ska inte klaga när det gäller målfoton den senaste tiden, men hade haft drygt 100 st V4:or med Proserpine..

Har koll
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+1)
Gammal 2014-11-19, 23:48   #187

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Ja så är det.

Spelar du mycket sportspel nu för tiden? Där är jag helt värdelös.
Japp lägger ett par tusen sportspel varje år, travet är bara en bisyssla för jag tycker det är så jävla härligt att titta på. Hängde på Axevalla som barn då farsan hade några kusar där. Finns inget bättre än V75 och ett par kalla som förfest på lördagarna.

Det enda travet spelmässigt jag sysslar med (förutom att donera ett par tusen om året på bolagsspel) är att leta stora utstick på vinnar/platsmarknaden vilket till och med en novis kan klara av om man bara förstår spelvärdesgrunder.
Gammal 2014-11-19, 23:50   #188

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Japp lägger ett par tusen sportspel varje år, travet är bara en bisyssla för jag tycker det är så jävla härligt att titta på. Hängde på Axevalla som barn då farsan hade några kusar där. Finns inget bättre än V75 och ett par kalla som förfest på lördagarna.

Det enda travet spelmässigt jag sysslar med (förutom att donera ett par tusen om året på bolagsspel) är att leta stora utstick på vinnar/platsmarknaden vilket till och med en novis kan klara av om man bara förstår spelvärdesgrunder.
Okej, vilka sporter är det du spelar på då? Fotboll mest?

Ja jo det är sant, man kan hitta mycket bra odds om man är på hugget där.
Gammal 2014-11-19, 23:53   #189

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Okej, vilka sporter är det du spelar på då? Fotboll mest?

Ja jo det är sant, man kan hitta mycket bra odds om man är på hugget där.
Det är blandat men visst är majoriteten fotboll och hockey.
Gammal 2014-11-19, 23:55   #190

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Det är blandat men visst är majoriteten fotboll och hockey.
Min känsla (utan att veta) är att det är "enklare" att hitta överodds på travet än på sportspel, eller finns det gott om sådana även på sportspel?
Gammal 2014-11-19, 23:58   #191

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Min känsla (utan att veta) är att det är "enklare" att hitta överodds på travet än på sportspel, eller finns det gott om sådana även på sportspel?
Du hittar ju sällan samma övervärden på sporten som på travet, det är ju inte ovanligt att du hittar en 10 oddsare på travet som den samlade travexpertisen skulle ge runt 20% vinstchans och sedan hamnar hästen på 4,75 på atgn vid loppets start.

Problemet är ju limiteringarna så man får nöja sig med några tusenlappar i månaden. Men pengar är pengar.
Gammal 2014-11-19, 23:58   #192

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

sportspel var oerhört lättare förr(läs 5-10 år sedan), är numera minst lika svårt som travet
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 00:01   #193

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det finns en del som inte vill förstå och lära sig bli bättre spelare.
Jag kan inte påverka utdelningen brukar vara deras argument.
Då vet man att de saknar kunskap om spel.

Citat:
Att värdera odds i jämförelse med vinstchans verkar inte ha kommit till travet än.

"Bara hästen vinner skiter jag i oddset". Ses om 20 år när ni letar burkar på gatan.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 00:01   #194

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Du hittar ju sällan samma övervärden på sporten som på travet, det är ju inte ovanligt att du hittar en 10 oddsare på travet som den samlade travexpertisen skulle ge runt 20% vinstchans och sedan hamnar hästen på 4,75 på atgn vid loppets start.

Problemet är ju limiteringarna så man får nöja sig med några tusenlappar i månaden. Men pengar är pengar.
Okej, jag förstår.

Ja precis, är limiterad på en del ställen jag med.
Gammal 2014-11-20, 00:01   #195

sirlarssons avatar

Standard

För att ta mitt sample på lagda travspel på fasta marknaden detta året (första året jag följer trav överhuvudtaget).

1194 spel, medelodds 7,37 roi 111,7%. Utan någon som helst kunskap, bara utsticksspelande.

Sen hatar jag att spela favoriter och har mer eller mindre sållat bort dessa. Visst finns det värde i favoriter emellanåt men det har aldrig varit något som intresserar mig.
Svara

td