|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-11-16, 13:01 | #1 |
spel på galopp
ingen här inne som lagt energi på galoppen? alltid bra utdelning nästan och inte alls så många lopp i veckan att gå igenom. tycker själv det är rätt roligt att spela på men fattar ingeting om vikt o handicap och allt men tror det finns pengar att hämta som påläst och lite kunskap om de. ofta har tränarna rätt för sig om sina vintchanser med vunnit en del genom att bara läsa de och ta dom 2 jag tycker det låter bäst på och köra spikharry på de. fast travet är ju den stora pasionen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
scunnert (+5) |
|
2014-11-16, 21:30 | #2 |
Har knappt träffat någon travintresserad som därutöver har det minsta intresse för galoppsporten...finns säkert någon dock. Just här på forumet är intresset noll iallafall, frågan har varit uppe några gånger.
2014-11-17, 00:36 | #3 |
whaton!
Jag bor i Täby och spelat på galopp i 35 år. Det finns folk som är duktiga att ranka på galoppen. Istället så släpper dom fram folk som inte vet ett dugg om spel mm. På Atg live så rankar en tjej som heter Ewa Idemar, jag är snäll när jag säger att hon inte kan mycket om spel på hästar. Vi som gått därute i alla år har tyvärr sett förfallet. Flera av dom seriösa har erbjudit Atg sina kunskaper, men dom vill hellre ha s.k påläggskalvar!. Sista chansen får galoppen att överleva som spelobjekt när den nya banan ute i Önsta tas i bruk, vilket bör ske under 2016. Så mitt råd till dig är att vänta till den nya banan är i bruk,plus att Atg skärper sig och tar in rätt folk. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), hugotheboss (+2), bokis29 (+5), scunnert (+5) |
|
2014-11-17, 18:13 | #4 |
Sprang mycket på Täby runt 96-98 (var bl a delägare i ett framgångsrikt sto) och kanske besökt banan 3-4 gånger senaste 5 åren.
Gillar sporten men vilket förfall det skett, tragiskt att se. Som sport och spelobjekt är galopp hur lätt som helst att lära sig. Har man bara koll på hcp, ryttaren, distansen och underlaget så kan du lätt via historiken utesluta majoriteten av hästarna i ett lopp och sen spela Komben som oftast ger bra utdelning. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
scunnert (+5) |
|
2014-11-17, 18:23 | #5 | |
Citat:
Nåväl jag skiter i galoppsporten totalt (om det inte råkar vara en stor jackpott på gång som de snott från travspelarna för då ska jag hämta tillbaka), men tyckte det var konstigt resonerat... Ewa ser jag gärna mera av i rutan! Det enda de där gör är som sagt att rabbla upp sånt man redan vet, och då får de gärna vara trevliga att titta på mellan lopprepriserna
2014-11-17, 18:30 | #6 |
Ja så kan man se det. Galopp är ju egentligen mycket mäktigare än trav. Hästens naturliga sätt att röra sig när det går fort. Man ser riktigt allt muskelspel och hur vackra djuren är.. Brukar vara på Grand National på Strömsholm. Mäktigt men som spel. Nja, inte så intressant längre. Verkar på stark tillbakagång.
|
|
2014-11-17, 18:36 | #7 |
Stekel!
Har du inget seriöst att komma med så vänd blad! |
|
2014-11-18, 10:28 | #8 |
Många åsnor jag lirar på galopperar...
|
|
2014-11-18, 18:00 | #9 |
Galopp - javisst |