Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-15, 18:14   #241

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Dock är Johnny fortfarande överskattad som kusk.
Vet inte riktigt om jag håller med. Det är nästan ingen som håller honom bland de främsta kuskarna utan de flesta ser honom nog i den grupp som ligger snäppet under. Hans statistik över många år visar också på att det är ungefär där han också hör hemma.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2), MikaF (+2)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 18:38   #242

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Det är väl bara att konstatera att när de bästa kör mot varandra så blir det ibland fel. Jag tror inte att vare sig Erik eller Johnny trodde att Flemming skulle köra mot täten, och Johnny trodde nog att Erik skulle sitta kvar också. När så alla plötsligt var i full attack mot täten så var det kört för dem. Det blev ju i alla fall ett svenskt rekord av det hela.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 19:15   #243

Gidde_Palemas avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det är väl bara att konstatera att när de bästa kör mot varandra så blir det ibland fel. Jag tror inte att vare sig Erik eller Johnny trodde att Flemming skulle köra mot täten, och Johnny trodde nog att Erik skulle sitta kvar också. När så alla plötsligt var i full attack mot täten så var det kört för dem. Det blev ju i alla fall ett svenskt rekord av det hela.
Då var de inte pålästa, Flemming hade deklarerat tydligt att han skulle köra i ledningen.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 19:17   #244

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Vet inte riktigt om jag håller med. Det är nästan ingen som håller honom bland de främsta kuskarna utan de flesta ser honom nog i den grupp som ligger snäppet under. Hans statistik över många år visar också på att det är ungefär där han också hör hemma.
Klart att statistiken kan vara bra när man oftast kör bra hästar. Man måste titta till taktiska upplägg och förmågan att läsa loppen för att kunna bedöma om kusken i fråga är duktig eller ej.
Gammal 2014-11-15, 19:21   #245

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Då var de inte pålästa, Flemming hade deklarerat tydligt att han skulle köra i ledningen.
Ja, men när han efter hård körning (1.06,8 första 500) tappade ledningen till El Sueco så trodde nog ingen att han skulle ge sig in i en ny körning om spetsen. O'Grady kom i mål sist av de felfria, långt efter Claes Boko, On Track Piraten och El Sueco.
Gammal 2014-11-15, 19:22   #246

Rickarts avatar

Sharp$: 2611
Standard

Citat:
Johnnys känsla är GRYM. Hans största brist verkar vara att han ofta verkar vara ganska dåligt påläst.
Emeffeff (+10)
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 19:25   #247

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, men när han efter hård körning (1.06,8 första 500) tappade ledningen till El Sueco så trodde nog ingen att han skulle ge sig in i en ny körning om spetsen. O'Grady kom i mål sist av de felfria, långt efter Claes Boko, On Track Piraten och El Sueco.
Det är din åsikt. Flemming sa att han skulle köra i ledningen även om On Track Piraten kom, så han var bestämd på den punkten. Det klandrar jag honom inte för, även om det blev för tufft idag, men det blev det för de flesta.
Gammal 2014-11-15, 19:26   #248

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Johnnys känsla är GRYM. Hans största brist verkar vara att han ofta verkar vara ganska dåligt påläst.
Vad menar du när du säger "känsla"? Ja han är inte speciellt bra påläst.
Gammal 2014-11-15, 20:13   #249

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 478
Standard

Vill bara tacka alla fellow travspelare här för engagemang och kunnighet. tycker att det är rent nöje att läsa och begrunda era kommentarer och analyser. Idag var sportdelen av travet lysande även om spelmässigt lite avslaget Med snö och mörker kommer svårare omgångar och miljonutdelningar.
Ha en förbaskat bra helg alla!
NicklasJ (+10), Gidde_Palema (+5)
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 20:17   #250

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Klart att statistiken kan vara bra när man oftast kör bra hästar. Man måste titta till taktiska upplägg och förmågan att läsa loppen för att kunna bedöma om kusken i fråga är duktig eller ej.
Så kan man säga om alla kuskar. Faktumet kvarstår att han får alla de uppsittningarna som catchdriver och dessutom levererar ett stabilt resultat. Konkurrensen är hård. Levererar man inte finns det alltid någon annan som väntar på sin chans bakom.

Taktiska upplägg är viktigt och det enklaste för en som utomstående att se i loppen men det finns faktiskt andra egenskaper också som kusk. Men jag förstår hur du tänker och jag håller med dig till viss del.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 20:34   #251

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Så kan man säga om alla kuskar. Faktumet kvarstår att han får alla de uppsittningarna som catchdriver och dessutom levererar ett stabilt resultat. Konkurrensen är hård. Levererar man inte finns det alltid någon annan som väntar på sin chans bakom.

Taktiska upplägg är viktigt och det enklaste för en som utomstående att se i loppen men det finns faktiskt andra egenskaper också som kusk. Men jag förstår hur du tänker och jag håller med dig till viss del.
Ja jag förstår hur du menar också! Du har rätt i det, men jag tycker Takter gör fler misstag än många andra kuskar som inte är lika eftertraktade som honom. Det här med vilka kuskar man gillar är ju dock mycket tycke och smak.

Nu jobbar vi in Sverige i fotbollen!
Gammal 2014-11-15, 20:50   #252

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 478
Standard

[QUOTE=Gidde_Palema;384347]Ja jag förstår hur du menar också! Du har rätt i det, men jag tycker Takter gör fler misstag än många andra kuskar som inte är lika eftertraktade som honom. Det här med vilka kuskar man gillar är ju dock mycket tycke och smak.

Tycker det verkar som Takter funkar bäst på Åby och Jägersro av någon anledning. Liksom Flemming som verkar tappa allt när han är norr om Skåne.

Senast redigerad av MikaF den 2014-11-15 klockan 20:52.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 22:15   #253

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Glömde bort min vmrad som jag kasta in i morse. Det stora åkte jag på. Efterföljare OK

Registrerat spel

Datum: Lördag 2014-11-15
Bana: Solvalla
Spelform: V75, omg. 61

Avd Ordinarie hästar
1 5, 11
2 2, 6, 7, 9
3 8, 12
4 4, 12
5 3 Alvena Take It
6 12 Coldtown
7 3, 4, 6, 8, 9, 10

Vadet gäller startnummer

192 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 96,00 kr

Kvittonummer: 4FEC 0A4F 778E 1111
grattis mannen...jätte glad att du har fått 7 rätt...grattis
asgaya3141 (+5)
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 22:52   #254

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Flemming är inte känd för att vara den som låser sig vid förutbestämda upplägg och stönar på oavsett vad. Dessutom är han inte med i svenne-gänget. Så inget konstigt att han blir hårt ansatt i spets.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 22:57   #255

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Undrar hur On Track Piraten mår i morgon efter den idiotiska tömningen ?
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td