|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-11-04, 14:22 | #1 |
Spelarservice 66 procents prishöjning
Idag lanserade betaltipssidan spelarservice.se en ny hemsida.
Dom skrev i förhandsinfon att inget i själva tipsen direkt skulle förändras, men vad dom däremot inte skrev något om var de nya och saftigt höjda priserna på vardagsmaterialet. Tidigare kostade 10 st V64 omgångar 150 kr Enligt nya hemsidan kostar dessa tips från och med idag 69 kr för en omgång eller 249 kr för 10 omgångar. 349 kr för 10 omgångar om man väljer klippkort. En prishöjning med 66 procent för 10 omgångar V64 tips. Det var ingen liten prishöjning precis i ett land där inflationen just nu inte finns. |
|
2014-11-04, 15:24 | #2 |
Det kanske är så att färre personer köper deras tips? Höja priset ger de inte en större inkomst eller har jag fel? Man måste äga mkt pengar för att spela deras system!
|
|
2014-11-04, 16:29 | #3 |
|
|
2014-11-04, 17:03 | #4 |
Jag är beredd att betala mycket för bra tips.
Tidigare köpte jag SS V75 för att få läsa intervjuerna med Åke Svanstedt. Det var värt varenda krona. Sedan hade de inget exklusivt. Bergharn ljög lika friskt där som i andra tips. Lövgren gav heller inget extra än till andra. JOPs info gav hyfsad vägledning i kallblodsloppen. Men inget extra. Därför lade jag tidigt av SS. Deras V75-system kostar närmare 5000 kr per tävlingsdag. Om man som jag endast spelar på lördagar måste man vinna drygt en kvarts miljon om året om man ryggar rakt av. Men om man tar rygg, som andra gör, blir ju utdelningen lägre. Skulle det visa sig, att deras nya satsning ger något exklusivt, spelar nog inte priset så stor roll. Jag är beredd att betala bra för ärliga informationer från t ex Tarzans eller Bergharns stall. Men ibland undrar jag om de lärde sig stava till ÄRLIGHET i skolan. |
|
2014-11-04, 17:24 | #5 | |
Citat:
Ger ovärderlig information, bla så talar de om hur många hästar de har till start varje dag............ |
||
2014-11-04, 21:24 | #6 |
Jag avundas verkligen inte de här tipsmakarna som varje dag skall publicera tips, i vilket hörn av Sverige som tävlingarna än avgörs. Även om man inte har mängder av exklusiva tränarintervjuer så måste man ju ändå läsa in sig på omgången, kolla lite i lopparkivet och egna anteckningar och ringa någon eller några tränare för att räta ut frågetecken. Därefter får man försöka hitta några intressanta drag och sedan skriva samman en motivering till sina ställningstaganden. Det tar några timmar även för en garvad och erfaren tipster, och för det vill denne ha betalt. Om man säljer tips för 15kr inkl moms får man lov att sälja flera hundra tips varje kväll för att få ihop till drift och löner. Det är närmast ofattbart hur man kunnat sälja tips så billigt.
2014-11-05, 00:44 | #7 | |
Citat:
Travronden kostar väl ca 20 kr om man är prenumerant. Då får man tips/intervjuer/info till många tävlingar i samma tidning. Det måste väl kosta även för dom att producera materialet. SS vardagsmaterial består numera av rätt korta analyser av loppen, en rank, ett spelförslag och intervjuer som inte är det minsta exklusiva längre. Till kvällens jägersrotävlingar nästan bara gratisintervjuerna som fanns på atg.se via några tränares hemsidor som ss gjort. Deras flaggskepp var när dom hade exklusiva intervjuer med några stora tränare. Framförallt de med Svanstedt var de bästa och viktigaste tränarintervjuerna överhuvudtaget till en omgång där han hade hästar med. Att betala 25 kr för det som dom har nu känns inte prisvärt för mig. Senast dom uppgraderade sidan gick priset från 5 till 15 kr och nu från 15 till 25. Deras material var klart bättre tack vare de exklusiva intervjuerna när det kostade 5 kr. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5) |
||
2014-11-05, 06:02 | #8 | |
Citat:
2014-11-05, 07:15 | #9 |
Jag kan bara instämma med föregående talare. Ronden köps väl inte huvudsakligen av spelare för deras tips? Ronden är väl mer för personer som i första hand är travintresserad och i andra hand är spelintresserad? Jag läser bara ronden för lite artiklar och att dom har startlistor till alla travdagar, deras rank tittar jag inte ens på.
Jag förstår båda sidor i detta ämne, visst kraftig procentuell prishöjning på en produkt som är identisk men det känns som att deras tidigare pris var för billigt? Jämnför mot deras största konkurent travtjänstne, dom tar 99kr en vardagskväll och väljer du att ta det via sms så får du inte ens en motivering utan bara rank. Dessutom tycker jag värdet i tips förstörs när det är för billigt, spelar ingen större roll hur sjukt bra ideer dom har om alla har råd att köpa för då försvinner ju värdet i tipset? EDIT: Jag skulle hellre betala 200kr/kväll om jag visste att dom endast levererade tipset till max 50 personer än att betala 20kr för något som säljs till 500 personer. Senast redigerad av boozty den 2014-11-05 klockan 07:17. |
|
2014-11-05, 13:26 | #10 |
Jag tycker det är vidrigt att vissa kuskar och tränare uttalar sig exklusivt mot betalning. Det missgynnar travsporten och biter dem själva i svansen till sist. Ärlig information till spelare är ett måste om man ska få fart på liret.
|
|
2014-11-05, 14:41 | #11 |
Sharpest
|
Men detta med exklusivt kan vi endast säga att Svanen gjorde. Resterande ljög lika friskt alternativt saknar koll helt enkelt.
|
2014-11-05, 14:58 | #12 |
Jag har berört detta ämne 10000 ggr och kommer fortsätta att göra det tills sanningen kommer fram varje enskild individ. Alla måste förstå att alla kuskar/tränare är så jävla korrupta det kan bli, dom ljuger hela tiden och har ingen större koll alls på vad dom ställer ut till start.
Alternativ 2 är det jag börjar tro på mer nuförtiden, är att dom inte har koll alls på vad dom möter. Dom är helt enkelt för dåliga på att väga in motståndet... Jag har ledsnat och stänger numer av ljudet på SAMTLIGA intervjuer som görs av dessa korrupta/illsinnade svin. |
|
2014-11-05, 17:06 | #13 | |
Citat:
1. Dom har inga intervjuer av värde längre som bara kan läsas av kunderna. 2. Dom spelar för ca 2500 kr om dagen inkl dd förslaget. Det är ca 12 500 kr i veckan eller 650 000 kr om året. Hittills i år tror jag inte ens att dom som ryggat rakt av spelat in 100 000 kr hittills på V64/DD. 3. Tipsen släpps kl 14 till lopp som startar kl 19. Det är mycket som missas med så tidiga analyser och tips. För idag är tipsförslag som görs så långt i förväg att betrakta som tidiga. Sen är det såklart upp till var och en att bedöma om material som först kostade 5 kr sedan 15 och från och med igår 25 (om man köper 10 omgångar i rad, annars betydligt dyrare) är värt sitt pris. |
||
2014-11-05, 17:43 | #14 | |
Citat:
Som nämns tidigare så var SS prisvärt när Åke berättade sanningen. |
||
|