Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-26, 20:53   #31

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Jag har inte ett "väldigt stort startkapital", men det behöver jag inte heller. Jag sprider mina risker på travet, det är inte så att jag bara spelar V64,V86 och V75 för ett par tusen varje dag och sedan inget mer. Jag jobbar inte för att vinna en miljonvinst en gång om året. Jobbar istället främst för att ha en stabil och bra månadsinkomst i första hand.
Har du hållit på med travet sen du gick ut gymnasiet eller hur länge har du levt på spelandet?
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:55   #32

Gidde_Palemas avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Har du hållit på med travet sen du gick ut gymnasiet eller hur länge har du levt på spelandet?
Levde mer eller mindre på det under en stor del under gymnasietiden också, när jag inte var 18 så spelade jag genom min pappa också. Men sedan jag gick ut gymnasiet så har travspelandet varit min enda inkomstkälla.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 21:13   #33

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Levde mer eller mindre på det under en stor del under gymnasietiden också, när jag inte var 18 så spelade jag genom min pappa också. Men sedan jag gick ut gymnasiet så har travspelandet varit min enda inkomstkälla.
Blir det inte lite tråkigt att endast jobba med att studera lopp hela dagarna? är fortfarande intressrad över hur du lyckas hålla motivationen uppe?
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 21:15   #34

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Blir det inte lite tråkigt att endast jobba med att studera lopp hela dagarna? är fortfarande intressrad över hur du lyckas hålla motivationen uppe?
Lika tråkigt som 9/10 jobb?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 21:19   #35

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Allt bottnar ju i ett väldigt stort intresse för sporten och spelet. Tycker det är väldigt motiverande när kunskap och tid ger fördelar och lönar sig.

Om jag skulle jobba med något annat, mån-fre, 8-17, så skulle det betyda att travet skulle hamna vid sidan. Jag väljer hellre att lägga ner lite extra tid på travet för att "slippa" jobba på ett vanligt jobb. Man kan ju säga att jag lever på mitt största intresse nu och det är något som jag alltid velat göra.

Ibland går det ju sämre och man förlorar en del pengar, men jobbar jag bara vidare så vet jag att vändningen kommer.
Gammal 2014-10-26, 21:21   #36

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Lika tråkigt som 9/10 jobb?
Ja jag tycker att det är mycket roligare att ha som jobb än att ha ett "vanligt" jobb. Nu kan jag ju styra över min tid precis som jag vill.
Gammal 2014-10-26, 21:21   #37

sirlarssons avatar

Standard

Enskilda förluster, förluster över en månad är helt ointressant, bokföringen över ett år är dock intressant.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+10)
Gammal 2014-10-26, 21:22   #38

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Enskilda förluster, förluster över en månad är helt ointressant, bokföringen över ett år är dock intressant.
Det stämmer
Gammal 2014-10-26, 21:22   #39

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58361
Standard

Citat:
Allt bottnar ju i ett väldigt stort intresse för sporten och spelet. Tycker det är väldigt motiverande när kunskap och tid ger fördelar och lönar sig.

Om jag skulle jobba med något annat, mån-fre, 8-17, så skulle det betyda att travet skulle hamna vid sidan. Jag väljer hellre att lägga ner lite extra tid på travet för att "slippa" jobba på ett vanligt jobb. Man kan ju säga att jag lever på mitt största intresse nu och det är något som jag alltid velat göra.

Ibland går det ju sämre och man förlorar en del pengar, men jobbar jag bara vidare så vet jag att vändningen kommer.
Glöm inte att tänka på framtiden. Som yrkesspelare på trav kommer det väl inte in en krona varken på premiepensionskontot eller tjänstepensionskontot. För din taxerade inkomst måste väl vara 0 om du helt lever på redan skattade travvinster ?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 21:26   #40

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Glöm inte att tänka på framtiden. Som yrkesspelare på trav kommer det väl inte in en krona varken på premiepensionskontot eller tjänstepensionskontot. För din taxerade inkomst måste väl vara 0 om du helt lever på redan skattade travvinster ?
Så är det. Mitt mål är att jag ska lyckas spela ihop pengar till pensionen. Samtidigt så går det att fortsätta med travspelet även när man är pensionär, "alla" som är på trav är ju pensionärer.

Men sen kommer pensionsåldern vara ännu högre när det börjar närma sig för mig och jag kanske inte ens lever tills dess. Jag har tänkt på framtiden, men ser det inte som ett stort problem i dagsläget. Allmänna pensionen finns ju till för alla också?
overpace (+5)
Gammal 2014-10-26, 21:29   #41

sirlarssons avatar

Standard

Håller med dig, snark att tänka på pensionen vid 20 års ålder. Jag tänker inte ens befinna mig i Sverige vid den tidpunkten om jag så ska leva på vatten och bröd.
Gammal 2014-10-26, 21:30   #42

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

vad tänker du på först när du ska spika ...kusk,häst,form,lägge osv..tacksam,undrar en nybörjare...väldigt snygg spelat idag..hoppas du har nån bra spik till Mantorp imor...
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 21:31   #43

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Håller med dig, snark att tänka på pensionen vid 20 års ålder. Jag tänker inte ens befinna mig i Sverige vid den tidpunkten om jag så ska leva på vatten och bröd.
Haha näe ingen större risk att man stannar i Sverige då...
Gammal 2014-10-26, 21:33   #44

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
vad tänker du på först när du ska spika ...kusk,häst,form,lägge osv..tacksam,undrar en nybörjare...väldigt snygg spelat idag..hoppas du har nån bra spik till Mantorp imor...
Det är en bra fråga, men omöjligt att svara på, alla parametrar är ju viktiga. Men det viktigaste i vardagstravet är att det är en bra häst, gärna kusk också. Sen när det är bättre klass på tävlingarna så blir ju spåret och löpningsförloppet mycket viktigare.

Det går inte att svara på den där frågan på ett bra sätt, det är så olika från gång till gång.
dado (+5)
Gammal 2014-10-26, 21:38   #45

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

missade bara 4 i avd 4 idag, vad gjorde att du trodde mer på 1 idag...häst var bättre men sämre kusk enligt mig...tacksam
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td