Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-26, 13:00   #1

Gidde_Palemas avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2383
Standard

Bollplank trav

Hallå!

Jag är en kille på 20 år som lever på trav. Jag är nästan sjukligt insatt i travet och skulle gärna ha kontakt med någon annan som är lika insatt som mig själv. Det skulle vara ha kul att ha någon att bolla idèer med om dagarna. Någon som känner sig träffad och är intresserad av att ha ett bollplank som mig?

Mvh / Daniel
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 16:25   #2

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2262
Standard

Jag uppfattar hela denna forum som bollplank för travintresserade som är olika duktiga.
Jag utgår också från att det finns professionella spelare i forumet.

Mitt förslag är att testa och komma med dina egna bidrag och se om någon bemöter dig.

Då kan andra professionella spelare värdera dina kunskaper och bestämma om du har något att erbjuda dem. Något som gör att de väljer att bolla med dig i stället för andra i denna forum.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+25)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 18:34   #3

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Jag uppfattar hela denna forum som bollplank för travintresserade som är olika duktiga.
Jag utgår också från att det finns professionella spelare i forumet.

Mitt förslag är att testa och komma med dina egna bidrag och se om någon bemöter dig.

Då kan andra professionella spelare värdera dina kunskaper och bestämma om du har något att erbjuda dem. Något som gör att de väljer att bolla med dig i stället för andra i denna forum.
Jag vill inte sitta här och nöta i flera månader för att visa att jag "duger". Vill ha en seriös travspelare att bolla idéer och tankar med. Därför tänkte jag höra här om någon är intresserad.
Gammal 2014-10-26, 19:43   #4

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3521
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Jag vill inte sitta här och nöta i flera månader för att visa att jag "duger". Vill ha en seriös travspelare att bolla idéer och tankar med. Därför tänkte jag höra här om någon är intresserad.
Om du nu citat: "är nästan sjukligt insatt i travet", varför ska du då ha någon "att bolla idéer och tankar med"?

Du har ju uppenbarligen redan stenkoll på travet enligt egen utsago...
mijo14 (+5)
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:03   #5

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Om du nu citat: "är nästan sjukligt insatt i travet", varför ska du då ha någon "att bolla idéer och tankar med"?

Du har ju uppenbarligen redan stenkoll på travet enligt egen utsago...

Japp det stämmer, jag har mycket bra koll på det mesta inom travet, fråga mig något så tror jag nog att jag kan svara på det . Tycker bara att det skulle vara kul att ha någon som är lika insatt att snacka med.

Det går ingen nöd på mig på något sätt. Min enda inkomstkälla är travet och jag lever riktigt bra på det, så att få hjälp med att vinna pengar är inte det huvudsakliga syftet. Utan det är som jag tidigare nämnt att det skulle vara roligt att snacka med någon som har lika stort intresse och samma kunskap.

Hoppas det svaret gjorde dig något klokare.
Gammal 2014-10-26, 20:05   #6

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58364
Standard

Frågan är om det är ett klokt sätt att marknadsföra sig själv på.

En 20 årig "yrkesspelare" som säger att han lever på travet (antar att han menar spelet på trav) skriver på att forum som vimlar av duktiga och kunniga travspelare (som i många fall troligen har långt mer erfarenhet av travspel än 2 år som är max för en 20 åring) att han indirekt inte tycker de travdiskussioner som förs här håller tillräcklig kvalitet utan vill ha någon som är lika skicklig att bolla ideer privat med.

Jag gissar att mailboxen hans inte har svämmat över av sökande

Går man in här på kvällen innan man lägger sig och sen loggar in igen nästa dag när man kommer hem från jobbet så är väl antalet nya inlägg runt 100 i genomsnitt. Därmed borde väl förutsättningarna vara minst sagt goda att som framgångsrikt 20 årigt spelproffs kunna bolla ideer här med travintresserade i princip dygnet runt.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:06   #7

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1899
Standard

Sjukligt insatt i travet...20 år...jag har tippat trav ungefär 30 år och skulle aldrig vågat påstå att jag är sjukligt insatt! Däremot väldigt påläst ibland.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:10   #8

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Sjukligt insatt i travet...20 år...jag har tippat trav ungefär 30 år och skulle aldrig vågat påstå att jag är sjukligt insatt! Däremot väldigt påläst ibland.
Då kanske du aldrig varit "nästan sjukligt insatt" någon gång? Kanske det är svaret på varför du aldrig kunnat säga det?
Gammal 2014-10-26, 20:12   #9

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1899
Standard

Citat:
Japp det stämmer, jag har mycket bra koll på det mesta inom travet, fråga mig något så tror jag nog att jag kan svara på det . Tycker bara att det skulle vara kul att ha någon som är lika insatt att snacka med.

Det går ingen nöd på mig på något sätt. Min enda inkomstkälla är travet och jag lever riktigt bra på det, så att få hjälp med att vinna pengar är inte det huvudsakliga syftet. Utan det är som jag tidigare nämnt att det skulle vara roligt att snacka med någon som har lika stort intresse och samma kunskap.

Hoppas det svaret gjorde dig något klokare.
Fyra av landets toppkuskar är vänsterhänta - vilka?
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:12   #10

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Frågan är om det är ett klokt sätt att marknadsföra sig själv på.

En 20 årig "yrkesspelare" som säger att han lever på travet (antar att han menar spelet på trav) skriver på att forum som vimlar av duktiga och kunniga travspelare (som i många fall troligen har långt mer erfarenhet av travspel än 2 år som är max för en 20 åring) att han indirekt inte tycker de travdiskussioner som förs här håller tillräcklig kvalitet utan vill ha någon som är lika skicklig att bolla ideer privat med.

Jag gissar att mailboxen hans inte har svämmat över av sökande

Går man in här på kvällen innan man lägger sig och sen loggar in igen nästa dag när man kommer hem från jobbet så är väl antalet nya inlägg runt 100 i genomsnitt. Därmed borde väl förutsättningarna vara minst sagt goda att som framgångsrikt 20 årigt spelproffs kunna bolla ideer här med travintresserade i princip dygnet runt.

Har gått på trav sedan jag var 8 år. Pappa är också intresserad så jag fick spela genom honom från tidig ålder. Jag ser alla travlopp som körs under ett helt år och ägnar väldigt många timmar VARJE dag åt att kolla lopparkivet, analysera löpningsförlopp osv. Det finns inte många i Sverige som är lika insatt som jag är, ur spelarsynpunkt.
Gammal 2014-10-26, 20:15   #11

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Fyra av landets toppkuskar är vänsterhänta - vilka?
Haha det finns flera saker som jag har att påpeka angående den frågan. Det med att vänsterhänta skulle få bättre fart på hästarna är, enligt mig, otroligt överdrivet och ger ingen bättre effekt på hästarna. Hade det gjort skillnad så hade de högerhänta också hållit körspöt i vänster hand. Så det är ingenting man ska ta hänsyn till vid analys av travlopp. Sedan undrar jag vad landets toppkuskar betyder för dig, vilka är det?
Gammal 2014-10-26, 20:16   #12

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Mäktigt att se ALLA lopp på ett år, då är du förtjänt av vinsterna. Hatten av!
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:17   #13

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Mäktigt att se ALLA lopp på ett år, då är du förtjänt av vinsterna. Hatten av!
Med alla lopp så menas alla travlopp i Sverige, men det kanske även du menar
Gammal 2014-10-26, 20:20   #14

sirlarssons avatar

Standard

Japp det menade jag, det enda sättet att vara vinnare är att vara otroligt dedikerad.
Gammal 2014-10-26, 20:23   #15

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Japp det menade jag, det enda sättet att vara vinnare är att vara otroligt dedikerad.
Ja, det är ju så. Betalar ju min hyra, mat och alla andra saker med pengar från travet. Så är ju "pressad" att vinna, men det går bra så länge man jobbar hårt och är intresserad. Även om man såklart måste ha lite "talang" för det, men så är det ju med alla jobb.
Gammal 2014-10-26, 20:26   #16

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Här på forumet finns det i alla fall något hundratal travspelare som tillsammans lagt tusentals år på att se på trav från olika håll och kanter. Inte sällan kan det vara något dussin människor som sett samma lopp och har totalt olika åsikter om hur loppet kördes...

Här finns spelare som vunnit miljonvinster, som jobbar på olika betaltjänster för spelare, som jobbar som journalister, som spelombud etc. Spelare som besökt över 100 olika travbanor, och som tillbringar något hundratal dagar om året ute på banan. Hästägare, folk med körlicens, anställda av travbanor, uppfödare eller enbart blott spelteoretiker.

Här finns nästan alltid någon eller några att bolla idéer med, och som är vansinnigt skärpta på sina små byggstenar av den komplexa travsportens spel.

Välkommen hit!
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:28   #17

Standard

Citat:
Har gått på trav sedan jag var 8 år. Pappa är också intresserad så jag fick spela genom honom från tidig ålder. Jag ser alla travlopp som körs under ett helt år och ägnar väldigt många timmar VARJE dag åt att kolla lopparkivet, analysera löpningsförlopp osv. Det finns inte många i Sverige som är lika insatt som jag är, ur spelarsynpunkt.
Imponerande. Men gissar att det blir lättare och roligare att ägna sitt yrkesliv åt spel på hästar när det går så bra i så unga år. Gissar att ni proffs även har koll på åtminstone travet i våra nordiska grannländer så det kan inte bli mycket tid över annat än till att äta och sova när man är proffs och har stenkoll på allt som rör sig.

Har du återinvesterat alla pengar du spelat in på att t ex köpa travhästar eller är det bara spelet som är intressant och sen använda alla vinster till annat. Gissar att du lagt några av miljonerna i någon fond för att säkra upp det hela om det någon gång skulle komma en sämre period spelmässigt, för man är ju väldigt sårbar ekonomiskt som spelproffs om det mot förmodan skulle sluta att trilla in vinster kontinuerligt.
Gammal 2014-10-26, 20:29   #18

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Här på forumet finns det i alla fall något hundratal travspelare som tillsammans lagt tusentals år på att se på trav från olika håll och kanter. Inte sällan kan det vara något dussin människor som sett samma lopp och har totalt olika åsikter om hur loppet kördes...

Här finns spelare som vunnit miljonvinster, som jobbar på olika betaltjänster för spelare, som jobbar som journalister, som spelombud etc. Spelare som besökt över 100 olika travbanor, och som tillbringar något hundratal dagar om året ute på banan. Hästägare, folk med körlicens, anställda av travbanor, uppfödare eller enbart blott spelteoretiker.

Här finns nästan alltid någon eller några att bolla idéer med, och som är vansinnigt skärpta på sina små byggstenar av den komplexa travsportens spel.

Välkommen hit!
Det stämmer. Men det jag söker är någon duktig spelare som jag kan ha kontakt med via till exempel sms dagligen och få höra omgående om det är något intressant på gång. Att sitta och läsa igenom 100 inlägg om dagen är inte riktigt vad jag söker. Det tar för mycket tid. Sedan vet man inte vilka som har substans bakom sina tips och vilka som inte har det.
Gammal 2014-10-26, 20:32   #19

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Imponerande. Men gissar att det blir lättare och roligare att ägna sitt yrkesliv åt spel på hästar när det går så bra i så unga år. Gissar att ni proffs även har koll på åtminstone travet i våra nordiska grannländer så det kan inte bli mycket tid över annat än till att äta och sova när man är proffs och har stenkoll på allt som rör sig.

Har du återinvesterat alla pengar du spelat in på att t ex köpa travhästar eller är det bara spelet som är intressant och sen använda alla vinster till annat. Gissar att du lagt några av miljonerna i någon fond för att säkra upp det hela om det någon gång skulle komma en sämre period spelmässigt, för man är ju väldigt sårbar ekonomiskt som spelproffs om det mot förmodan skulle sluta att trilla in vinster kontinuerligt.

Jag fokuserar till största delen på Sveriges hästar och utländska hästar vid behov. Jag har inte investerat i några travhästar. Haha vad får dig att tro att jag är mångmiljonär?
Gammal 2014-10-26, 20:36   #20

Standard

Citat:
Jag fokuserar till största delen på Sveriges hästar och utländska hästar vid behov. Jag har inte investerat i några travhästar. Haha vad får dig att tro att jag är mångmiljonär?
Att du säger att man vinner hela tiden bara man läser på. Det har jag trott i snart 25 år men inte fan har man blivit mångmiljonär på spel för det.

Man spelar hela tiden mot ett mycket högt spelavdrag och en slumpfaktor som aldrig går att eliminera oavsett hur mycket man läser på. Därför har jag aldrig själv haft planer på en yrkesmässig bana som travspelare, men det är klart att om jag blir ensam vinnare på V75 någon gång och drar in sisådär 30-40 mkr kanske man kunnat unna sig det.
Gammal 2014-10-26, 20:37   #21

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

jag tycker också det är svinkul och följa travet, ibland i liknande utsträckning som dig ( dock inte alla lopp) men hur klarar du av att hålla motivationen uppe? periodvis så tycker jag det är urtråkigt att dra igång lopparkivet!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:38   #22

Standard

Citat:
Att du säger att man vinner hela tiden bara man läser på. Det har jag trott i snart 25 år men inte fan har man blivit mångmiljonär på spel för det.

Man spelar hela tiden mot ett mycket högt spelavdrag och en slumpfaktor som aldrig går att eliminera oavsett hur mycket man läser på. Därför har jag aldrig själv haft planer på en yrkesmässig bana som travspelare, men det är klart att om jag blir ensam vinnare på V75 någon gång och drar in sisådär 30-40 mkr kanske man kunnat unna sig det.
Finns många exempel på att det går, Marcus Lindgren är ett exempel! Men krävs nog en stor del talang!
Gammal 2014-10-26, 20:39   #23

sirlarssons avatar

Standard

Citat:

Nej men ser du varje travlopp som går är det otroligt uselt om man inte går hyfsat plus på det. Säger inte att alla kan leva på trav men med den tiden som snubben i fråga lägger ner så har han ENORM edge mot resten av spelarna.
Gammal 2014-10-26, 20:39   #24

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:

Man vinner inte hela tiden bara man läser på, det har jag inte sagt. Men jag säger att det går att vinna kontinuerligt om man jobbar hårt och har en viss talang för att spela på trav.

Jag är väl medveten om spelavdrag och slumpfaktorn. Men trots detta är det bevisligen inte omöjligt att vinna på trav.
Gammal 2014-10-26, 20:41   #25

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Nej men ser du varje travlopp som går är det otroligt uselt om man inte går hyfsat plus på det. Säger inte att alla kan leva på trav men med den tiden som snubben i fråga lägger ner så har han ENORM edge mot resten av spelarna.
Jag känner att jag har en klar fördel gentemot merparten av de andra spelarna. "Vet" att ingen (i alla fall inte många) kan ha mer info att jobba utifrån än mig.
Gammal 2014-10-26, 20:44   #26

sirlarssons avatar

Standard

Jag gillar dedikerade människor, själv lägger man ner mycket tid på sportsbetting, problemet är att jag mestadels slår europabookies hårt och limiteringarna står som spön i backen, annars hade jag kunnat leva min dröm att vara heltidsspelare.
Gammal 2014-10-26, 20:46   #27

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Jag gillar dedikerade människor, själv lägger man ner mycket tid på sportsbetting, problemet är att jag mestadels slår europabookies hårt och limiteringarna står som spön i backen, annars hade jag kunnat leva min dröm att vara heltidsspelare.
Ja det är jävligt jobbigt med de där limiteringarna. Förstår precis vad du menar..
Gammal 2014-10-26, 20:47   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Finns många exempel på att det går, Marcus Lindgren är ett exempel! Men krävs nog en stor del talang!
Man måste i så fall ha ett väldigt stort startkapital i botten för annars är risken alldeles för stor.

Det är väl knappast att rekommendera att säga upp sig från jobbet i morgon, och sen dra igång med att spela på hästar på heltid utan att han en startkassa som tillåter att det inte går så bra under rätt lång tid, för hur roligt blir livet som yrkesspelare om du en dag sitter där utan varken några pengar eller någon mer säker inkomst ?
Gammal 2014-10-26, 20:51   #29

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Man måste i så fall ha ett väldigt stort startkapital i botten för annars är risken alldeles för stor.

Det är väl knappast att rekommendera att säga upp sig från jobbet i morgon, och sen dra igång med att spela på hästar på heltid utan att han en startkassa som tillåter att det inte går så bra under rätt lång tid, för hur roligt blir livet som yrkesspelare om du en dag sitter där utan varken några pengar eller någon mer säker inkomst ?

Jag har inte ett "väldigt stort startkapital", men det behöver jag inte heller. Jag sprider mina risker på travet, det är inte så att jag bara spelar V64,V86 och V75 för ett par tusen varje dag och sedan inget mer. Jag jobbar inte för att vinna en miljonvinst en gång om året. Jobbar istället främst för att ha en stabil och bra månadsinkomst i första hand.
Gammal 2014-10-26, 20:51   #30

Standard

Citat:

absolut.. själv skulle jag inte kunna leva på liret för jag är helt e nkelt inte en tillräckligt duktig spelare!

Man kan eventuellt börja som vanlig spelare och sedan övergå till professionell när man byggt upp sitt kapital!?
Gammal 2014-10-26, 20:53   #31

Standard

Citat:
Jag har inte ett "väldigt stort startkapital", men det behöver jag inte heller. Jag sprider mina risker på travet, det är inte så att jag bara spelar V64,V86 och V75 för ett par tusen varje dag och sedan inget mer. Jag jobbar inte för att vinna en miljonvinst en gång om året. Jobbar istället främst för att ha en stabil och bra månadsinkomst i första hand.
Har du hållit på med travet sen du gick ut gymnasiet eller hur länge har du levt på spelandet?
Gammal 2014-10-26, 20:55   #32

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Har du hållit på med travet sen du gick ut gymnasiet eller hur länge har du levt på spelandet?
Levde mer eller mindre på det under en stor del under gymnasietiden också, när jag inte var 18 så spelade jag genom min pappa också. Men sedan jag gick ut gymnasiet så har travspelandet varit min enda inkomstkälla.
Gammal 2014-10-26, 21:13   #33

Standard

Citat:
Levde mer eller mindre på det under en stor del under gymnasietiden också, när jag inte var 18 så spelade jag genom min pappa också. Men sedan jag gick ut gymnasiet så har travspelandet varit min enda inkomstkälla.
Blir det inte lite tråkigt att endast jobba med att studera lopp hela dagarna? är fortfarande intressrad över hur du lyckas hålla motivationen uppe?
Gammal 2014-10-26, 21:15   #34

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Blir det inte lite tråkigt att endast jobba med att studera lopp hela dagarna? är fortfarande intressrad över hur du lyckas hålla motivationen uppe?
Lika tråkigt som 9/10 jobb?
Gammal 2014-10-26, 21:19   #35

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Allt bottnar ju i ett väldigt stort intresse för sporten och spelet. Tycker det är väldigt motiverande när kunskap och tid ger fördelar och lönar sig.

Om jag skulle jobba med något annat, mån-fre, 8-17, så skulle det betyda att travet skulle hamna vid sidan. Jag väljer hellre att lägga ner lite extra tid på travet för att "slippa" jobba på ett vanligt jobb. Man kan ju säga att jag lever på mitt största intresse nu och det är något som jag alltid velat göra.

Ibland går det ju sämre och man förlorar en del pengar, men jobbar jag bara vidare så vet jag att vändningen kommer.
Gammal 2014-10-26, 21:21   #36

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Lika tråkigt som 9/10 jobb?
Ja jag tycker att det är mycket roligare att ha som jobb än att ha ett "vanligt" jobb. Nu kan jag ju styra över min tid precis som jag vill.
Gammal 2014-10-26, 21:21   #37

sirlarssons avatar

Standard

Enskilda förluster, förluster över en månad är helt ointressant, bokföringen över ett år är dock intressant.
the_mirage (+10)
Gammal 2014-10-26, 21:22   #38

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Enskilda förluster, förluster över en månad är helt ointressant, bokföringen över ett år är dock intressant.
Det stämmer
Gammal 2014-10-26, 21:22   #39

Standard

Citat:
Allt bottnar ju i ett väldigt stort intresse för sporten och spelet. Tycker det är väldigt motiverande när kunskap och tid ger fördelar och lönar sig.

Om jag skulle jobba med något annat, mån-fre, 8-17, så skulle det betyda att travet skulle hamna vid sidan. Jag väljer hellre att lägga ner lite extra tid på travet för att "slippa" jobba på ett vanligt jobb. Man kan ju säga att jag lever på mitt största intresse nu och det är något som jag alltid velat göra.

Ibland går det ju sämre och man förlorar en del pengar, men jobbar jag bara vidare så vet jag att vändningen kommer.
Glöm inte att tänka på framtiden. Som yrkesspelare på trav kommer det väl inte in en krona varken på premiepensionskontot eller tjänstepensionskontot. För din taxerade inkomst måste väl vara 0 om du helt lever på redan skattade travvinster ?
Gammal 2014-10-26, 21:26   #40

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Glöm inte att tänka på framtiden. Som yrkesspelare på trav kommer det väl inte in en krona varken på premiepensionskontot eller tjänstepensionskontot. För din taxerade inkomst måste väl vara 0 om du helt lever på redan skattade travvinster ?
Så är det. Mitt mål är att jag ska lyckas spela ihop pengar till pensionen. Samtidigt så går det att fortsätta med travspelet även när man är pensionär, "alla" som är på trav är ju pensionärer.

Men sen kommer pensionsåldern vara ännu högre när det börjar närma sig för mig och jag kanske inte ens lever tills dess. Jag har tänkt på framtiden, men ser det inte som ett stort problem i dagsläget. Allmänna pensionen finns ju till för alla också?
overpace (+5)
Gammal 2014-10-26, 21:29   #41

sirlarssons avatar

Standard

Håller med dig, snark att tänka på pensionen vid 20 års ålder. Jag tänker inte ens befinna mig i Sverige vid den tidpunkten om jag så ska leva på vatten och bröd.
Gammal 2014-10-26, 21:30   #42

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

vad tänker du på först när du ska spika ...kusk,häst,form,lägge osv..tacksam,undrar en nybörjare...väldigt snygg spelat idag..hoppas du har nån bra spik till Mantorp imor...
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 21:31   #43

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Håller med dig, snark att tänka på pensionen vid 20 års ålder. Jag tänker inte ens befinna mig i Sverige vid den tidpunkten om jag så ska leva på vatten och bröd.
Haha näe ingen större risk att man stannar i Sverige då...
Gammal 2014-10-26, 21:33   #44

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
vad tänker du på först när du ska spika ...kusk,häst,form,lägge osv..tacksam,undrar en nybörjare...väldigt snygg spelat idag..hoppas du har nån bra spik till Mantorp imor...
Det är en bra fråga, men omöjligt att svara på, alla parametrar är ju viktiga. Men det viktigaste i vardagstravet är att det är en bra häst, gärna kusk också. Sen när det är bättre klass på tävlingarna så blir ju spåret och löpningsförloppet mycket viktigare.

Det går inte att svara på den där frågan på ett bra sätt, det är så olika från gång till gång.
dado (+5)
Gammal 2014-10-26, 21:38   #45

Sharp$: 3844
Standard

missade bara 4 i avd 4 idag, vad gjorde att du trodde mer på 1 idag...häst var bättre men sämre kusk enligt mig...tacksam
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 21:40   #46

Migges avatar

Standard

Citat:
Marcus Lindgren hade dock hjälp av en programmeringskunnig polare som skapade ett program för honom där man kunde ta ut DD-kombinationer som det fanns värde i & exakt hur stora insatser det skulle vara på resp. komb!

REDUCERAT PROGRAM, källa: http://www.v75.n.nu/v86-dubbel-jackpot

Det har kommit in frågor om dd-teori, och särskilt om dataprogrammet vi använder för dd-spelet. Kort svar: (kan svara längre imorrn)

Dataprogrammet vi använder för dd-spelet är exakt samma mytomspunna program som Marcus Lindgren använde när han blev dd-miljonär och vinsttrött på sin tid och började köpa hästar istället för pengarna. Tror det i alla fall. Nästan säker.

Ett svindyrt exklusivt program och man måste köpa licens varje månad. Använt i tre månader och skulle inte fixa det annars. DD måste vara den spelform där dataprogram fungerar bäst men det står i licenavtalet att det är förbjudet att beskriva programmet för icke-användare och man får inte avslöja hur systemet fungerar så inga detaljer just nu.

"Katastrof om alla börjar använda" skrev skaparen i mejl en gång så .... Det har alltid varit top-secret. Det var top-secret redan På Marcus Lindgrens tid. Ingen spridning får förekomma. (ML har f.ö. pratat om systemet osv men aldrig sagt ett ord om själva programmet och hur det fungerar)

Det skulle vara omöjligt att få dd-metoden att funka i längden utan dataprogrammet och i januari tog det 1 timme att räkna ihop siffrorna och bortkastad tid. I dataprogrammet: man behöver i princip bara skriva in rank lopp för lopp och klicka på en knapp så kommer de viktade komberna upp. Datorn har räknat ut allt. Och sen kan man lira från programmet också och behöver inte ens föra över allt till atg...

Det är dyrt och jag betalar 299 kr i månaden för att få använda och bara för det där idiotiska med "99" (varför inte 300?, låter som utkörsälning på Willys) borde man bojkotta.... Tror man kan köpa halvår också och då kostar det väl 999 kr.....

Men vi måste ha dataprogram som sagt och avgiften är bara 1 % mot vad vi spelar in per månad (20k) och från 1 juli 0.1 % och det får man käka med ett leende på läpparna. Grymt bra program anyway.

Senast redigerad av Migge den 2014-10-26 klockan 21:44.
Gammal 2014-10-26, 21:42   #47

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
missade bara 4 i avd 4 idag, vad gjorde att du trodde mer på 1 idag...häst var bättre men sämre kusk enligt mig...tacksam
Ja enligt min bedömning så var hästen 30 meter bättre än övriga. Gjorde ett mycket bra lopp i kriteriekvalet näst senast mot Al Dente. Senast hoppade den från start och tappade allt. Men Lennartsson körde ett eget lopp långt bakom fältet och han gick ruggigt fort i 2000 meter, utan att pressas.

Svårt att förklara exakt varför jag var så säker på att den skulle vinna, men största anledningen var att jag ansåg att hästen var överlägset bäst i loppet.
dado (+5)
Gammal 2014-10-26, 21:44   #48

Gidde_Palemas avatar

Standard

Inget för mig, men intressant med det där DD-programmet.
Gammal 2014-10-26, 21:47   #49

Migges avatar

Standard

Citat:
Inget för mig, men intressant med det där DD-programmet.
När får vi se ett spreadsheet på dagliga VP-kameler (innan spelstopp!) då?

Vore ju kul att följa en vinnare...
Gammal 2014-10-26, 21:49   #50

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
När får vi se ett spreadsheet på dagliga VP-kameler (innan spelstopp!) då?

Vore ju kul att följa en vinnare...
Hade gärna jobbat på travtjänsten eller liknande, men det är nog svårt att komma in där. Det är ett jobb jag skulle kunna tänka mig då jag inte behöver försaka travet på något sätt.
Gammal 2014-10-26, 21:51   #51

sirlarssons avatar

Standard

Någon som vet något mer om det där programmet? Värt att testa?
Gammal 2014-10-26, 21:51   #52

Standard

Citat:
Marcus Lindgren hade dock hjälp av en programmeringskunnig polare som skapade ett program för honom där man kunde ta ut DD-kombinationer som det fanns värde i & exakt hur stora insatser det skulle vara på resp. komb!

Det har kommit in frågor om dd-teori, och särskilt om dataprogrammet vi använder för dd-spelet. Kort svar: (kan svara längre imorrn)

Dataprogrammet vi använder för dd-spelet är exakt samma mytomspunna program som Marcus Lindgren använde när han blev dd-miljonär och vinsttrött på sin tid och började köpa hästar istället för pengarna. Tror det i alla fall. Nästan säker.

Ett svindyrt exklusivt program och man måste köpa licens varje månad. Använt i tre månader och skulle inte fixa det annars. DD måste vara den spelform där dataprogram fungerar bäst men det står i licenavtalet att det är förbjudet att beskriva programmet för icke-användare och man får inte avslöja hur systemet fungerar så inga detaljer just nu.

"Katastrof om alla börjar använda" skrev skaparen i mejl en gång så .... Det har alltid varit top-secret. Det var top-secret redan På Marcus Lindgrens tid. Ingen spridning får förekomma. (ML har f.ö. pratat om systemet osv men aldrig sagt ett ord om själva programmet och hur det fungerar)

Det skulle vara omöjligt att få dd-metoden att funka i längden utan dataprogrammet och i januari tog det 1 timme att räkna ihop siffrorna och bortkastad tid. I dataprogrammet: man behöver i princip bara skriva in rank lopp för lopp och klicka på en knapp så kommer de viktade komberna upp. Datorn har räknat ut allt. Och sen kan man lira från programmet också och behöver inte ens föra över allt till atg...

Det är dyrt och jag betalar 299 kr i månaden för att få använda och bara för det där idiotiska med "99" (varför inte 300?, låter som utkörsälning på Willys) borde man bojkotta.... Tror man kan köpa halvår också och då kostar det väl 999 kr.....

Men vi måste ha dataprogram som sagt och avgiften är bara 1 % mot vad vi spelar in per månad (20k) och från 1 juli 0.1 % och det får man käka med ett leende på läpparna. Grymt bra program anyway.
Men en stor skillnad idag mot när han var spelare på dd är att det kommer in så otroligt stor andel av dd spelen bara minuterna innan första dd loppet. Man ser i stort sett varje dag enormt stora ändringar av många dd kombinationer väldigt sent. Borde det inte göra ett sådant program väldigt sårbart ? För programmet vet väl inte vad atg live nissarna ska skrika om kort innan start ?
Gammal 2014-10-26, 21:52   #53

sirlarssons avatar

Standard

Ganska smart att synas på många medier om du vill bli upptäckt av Spelvärde, både NicklasJ och Farnod som var senaste tillskotten syns ju mycket.

Skriv här om du vill bli "upptäckt".
Gammal 2014-10-26, 21:53   #54

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Men en stor skillnad idag mot när han var spelare på dd är att det kommer in så otroligt stor andel av dd spelen bara minuterna innan första dd loppet. Man ser i stort sett varje dag enormt stora ändringar av många dd kombinationer väldigt sent. Borde det inte göra ett sådant program väldigt sårbart ? För programmet vet väl inte vad atg live nissarna ska skrika om kort innan start ?
Helt sjukt vad folk blir påverkade av vad de i ATG-live säger... De kan i princip styra oddsen hur de vill i vissa fall.
Gammal 2014-10-26, 21:54   #55

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ganska smart att synas på många medier om du vill bli upptäckt av Spelvärde, både NicklasJ och Farnod som var senaste tillskotten syns ju mycket.

Skriv här om du vill bli "upptäckt".
Senaste tillskotten? Vart då? Har de fått jobb på typ travtjänsten?
Gammal 2014-10-26, 21:56   #56

sirlarssons avatar

Standard

Fick väl jobb på spelvärde om jag inte minns fel.
Gammal 2014-10-26, 21:57   #57

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Fick väl jobb på spelvärde om jag inte minns fel.
Är väl bara tre personer som jobbar på spelvärde? Timo och ett par till?
Gammal 2014-10-26, 21:57   #58

Standard

Citat:
Helt sjukt vad folk blir påverkade av vad de i ATG-live säger... De kan i princip styra oddsen hur de vill i vissa fall.
Ja, det har definitivt gått så långt i alla fall att det är oerhört svårt att så sent som ens 10 min innan dd 1 göra en rimligt värdering av spelvärdena på olika odds. Det har många insett och det kommer in oerhört stor andel dd spel idag jämfört med förr så sent som sista minuten innan spelstopp. Det borde som jag skrev också göra det svårare för dataprogram att värdera vilka dd kombinationer som är spelvärda.
Gammal 2014-10-26, 21:58   #59

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Är väl bara tre personer som jobbar på spelvärde? Timo och ett par till?
NicklasJ och Farnod hjälper till på V75 samt V86, deltid antar jag med andra ord.
Gammal 2014-10-26, 21:59   #60

Migges avatar

Standard

Citat:
Hade gärna jobbat på travtjänsten eller liknande, men det är nog svårt att komma in där. Det är ett jobb jag skulle kunna tänka mig då jag inte behöver försaka travet på något sätt.
Och frågan gällde ju om ett spreedsheet här på Sharp$ om dagligt spel på VP-kameler för att visa oss övriga hur en vinnare ser ut i längden...

Frågan gällde alltså inte dina framtidsdrömmar om vilken arbetsgivare du har som förstahandsalternativ om du själv får bestämma.

NiklasJ fick ju sitt jobb hos www.spelvärde.se genom att bevisa här på Sharp$ sina spelvärdeskunskaper samt även genom ett offentligt spreadsheet!
Gammal 2014-10-26, 21:59   #61

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
NicklasJ och Farnod hjälper till på V75 samt V86, deltid antar jag med andra ord.
Jaha okej, jag förstår
Gammal 2014-10-26, 22:00   #62

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Och frågan gällde ju om ett spreedsheet här på Sharp$ om dagligt spel på VP-kameler för att visa oss övriga hur en vinnare ser ut i längden...

Frågan gällde alltså inte dina framtidsdrömmar om vilken arbetsgivare du har som förstahandsalternativ om du själv får bestämma.

NiklasJ fick ju sitt jobb hos www.spelvärde.se genom att bevisa här på Sharp$ sina spelvärdeskunskaper samt även genom ett offentligt spreadsheet!

Nej, visst. Dock vet jag inte om det är värt att starta en sån. Tar tid att skriva upp alla sina spel där.
Gammal 2014-10-26, 22:01   #63

Migges avatar

Standard

Citat:
Någon som vet något mer om det där programmet? Värt att testa?
Har sökt som en tok efter detta programmet, kan ej finna det någonstans!

Mer troligt ett hemmabygge som inte säljs på den öppna marknaden?!
Gammal 2014-10-26, 22:06   #64

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Nej, visst. Dock vet jag inte om det är värt att starta en sån. Tar tid att skriva upp alla sina spel där.
Om du försörjer dig på dina spel ska du naturligtvis inte meddela allmogen hur du tänker spela.

Möjligen som efterhandare, men då lär du inte få många respektfulla kommentarer...
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 22:09   #65

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Om du försörjer dig på dina spel ska du naturligtvis inte meddela allmogen hur du tänker spela.

Möjligen som efterhandare, men då lär du inte få många respektfulla kommentarer...
Du har helt rätt, vill ju inte sänka oddsen på mina egna drag genom att tala om vad jag tror innan. Sen kommer spelen i efterhand så är de ju påhittade enligt alla osv.
Gammal 2014-10-26, 22:10   #66

Migges avatar

Standard

Citat:
Du har helt rätt, vill ju inte sänka oddsen på mina egna drag genom att tala om vad jag tror innan. Sen kommer spelen i efterhand så är de ju påhittade enligt alla osv.
Så då spelar du endast hos atg & aldrig hos nätbolagen med andra ord?!
Gammal 2014-10-26, 22:11   #67

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Så då spelar du endast hos atg & aldrig hos nätbolagen med andra ord?!
Jo det gör jag, spelar på både och. Oddsen sänks på spelbolagen också.
Gammal 2014-10-26, 22:13   #68

Migges avatar

Standard

Citat:
Jo det gör jag, spelar på både och. Oddsen sänks på spelbolagen också.
Man lägger spelen först hos nätbolagen INNAN man publicerar dom på olika forum!

Känns mer & mer som att du har mängder med undanflykter för att inte visa vad du kan...
doob (+5)
Gammal 2014-10-26, 22:15   #69

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Man lägger spelen först hos nätbolagen INNAN man publicerar dom på olika forum!

Känns mer & mer som att du har mängder med undanflykter för att inte visa vad du kan...
Haha, jag kanske vill lägga fler spel närmare start och vill att oddsen fortfarande är spelbara på nätbolagen. Sedan kvarstår problemet med att oddset och procenten på ATG kan ändras. Jag är trygg med mina kunskaper inom travspel.
Gammal 2014-10-26, 22:24   #70

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 1210
Standard

gidde palema!

Måste kännas skönt för din pappa att slippa ge dig veckopeng när du försörjer dig sjölv på travet som vuxen.
enstahill är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 22:26   #71

Standard

Citat:
Haha, jag kanske vill lägga fler spel närmare start och vill att oddsen fortfarande är spelbara på nätbolagen. Sedan kvarstår problemet med att oddset och procenten på ATG kan ändras. Jag är trygg med mina kunskaper inom travspel.
Du kan i alla fall inte försörja dig via travspel hos de nätbolag som erbjuder travspel. Jag är limiterad hos samtliga och har verkligen inte dragit in några årslöner i vinst för det.
Gammal 2014-10-26, 22:28   #72

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Du kan i alla fall inte försörja dig via travspel hos de nätbolag som erbjuder travspel. Jag är limiterad hos samtliga och har verkligen inte dragit in några årslöner i vinst för det.
Jag sprider mina spel på 3-4 bolag, plus ATG. Spelar ingen jättesummor på enskilda spel. Hos Bet365 till exempel så är jag inte limiterad trots att jag vunnit rätt mycket där på slutet. Men många av mina spel spelas hos ATG, där är inte limitering något problem.
Gammal 2014-10-26, 22:29   #73

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av enstahill Visa inlägg
Måste kännas skönt för din pappa att slippa ge dig veckopeng när du försörjer dig sjölv på travet som vuxen.
Haha ja jo, han borde inte klaga i alla fall
Gammal 2014-10-26, 22:30   #74

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Jag var på Galoppen när jag var fem och på travet från 8år . Förlorat många miljoner och vunnit ännu fler .
Det finns några hundra som lägger 40timmar och mer per vecka på trav.
Det har även jag gjort men gör numera endast när det är jackpot på V75.
Det finns aldrig några genvägar som egen arbetsgivare , du är alltid tvungen lägga 40-80 timmar i veckan oavsett bransch.
Kunskap är det som skiljer anställda från egenföretagare normalt.
Jämför med "spelexperter" på tidningar o tv. De klarar sig ytterst sällan att livnära sig på spel utan kräver månadslön för överlevnad. Men du tänker helt rätt, bygga kontaktnät är fruktansvärt givande för såväl plånbok som själsligt.
Börja med Twitter och kolla vilka som skriver och åker mycket på trav. Du kommer bli välkomnad om du är seriös och hederlig och ger samt tar. KÄMPA
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 22:38   #75

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Jag var på Galoppen när jag var fem och på travet från 8år . Förlorat många miljoner och vunnit ännu fler .
Det finns aldrig några genvägar som egen arbetsgivare , du är alltid tvungen lägga 40-80 timmar i veckan oavsett bransch.
Jämför med "spelexperter" på tidningar o tv. De klarar sig ytterst sällan att livnära sig på spel utan kräver månadslön för överlevnad. Men du tänker helt rätt, bygga kontaktnät är fruktansvärt givande för såväl plånbok som själsligt.
Börja med Twitter och kolla vilka som skriver och åker mycket på trav. Du kommer bli välkomnad om du är seriös och hederlig och ger samt tar. KÄMPA
Tack för stödet! Jo det är ju så, man måste lägga ner väldigt mycket tid vad man än jobbar med, om man vill lyckas.
Gammal 2014-10-26, 22:39   #76

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Men den här typen av kontakter måste väl idag vara viktigare till typ ramlopp på romme en fredagskväll eller en breddtravdag än till V75. V75 loppen är ju numera så sönderanalyserade att det kort innan spelstopp nästan rapporterat även hur hästarna skitit under lördagsförmiddagen. Det kom ju t ex ut igår att omgångens största favorit varit lös i magen bl a. Det är ju knappast info som kommer ut i lopp på vardagarna utanför streckspelen och inte kom ut förr i tiden heller till massorna gällande V75 lopp.
Gammal 2014-10-26, 22:59   #77

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Så är det. Mitt mål är att jag ska lyckas spela ihop pengar till pensionen. Samtidigt så går det att fortsätta med travspelet även när man är pensionär, "alla" som är på trav är ju pensionärer.

Men sen kommer pensionsåldern vara ännu högre när det börjar närma sig för mig och jag kanske inte ens lever tills dess. Jag har tänkt på framtiden, men ser det inte som ett stort problem i dagsläget. Allmänna pensionen finns ju till för alla också?
Tycker du har lite att bevisa innan någon finner intresse av dina påstådda kunskaper. Häng här och bevisa att du duger. Ut med lite analyser och spelförslag så får andra bedöma din kompetens!

Tills dess ska jag ge dig ditt livs bästa tips och jag garanterar att du, åtminstone när tiden är kommen, är mig evigt tacksam! Jag bjuder på den! Du kan alltid återgälda med en spik eller två! Håll i dig hårt så du inte ramlar av stolen och läs...

http://secure.pensionsmyndigheten.se...Pensionen.html

Allmänna pensionen är inte riktigt till för "alla"... I synnerhet inte professionella gamblers! Om du inte har något unikt avtal med bolagen som ser dina vinster som inkomst?

Eller du kanske syftar på "bostadstillägg för pensionärer" eller "äldreförsörjningsstöd" och i så fall ber jag om ursäkt...

Senast redigerad av doob den 2014-10-26 klockan 23:04.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 23:04   #78

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Tycker du har lite att bevisa innan någon finner intresse av dina påstådda kunskaper. Häng här och bevisa att du duger. Ut med lite analyser och spelförslag så får andra bedöma din kompetens!

Tills dess ska jag ge dig ditt livs bästa tips och jag garanterar att du, åtminstone när tiden är kommen, är mig evigt tacksam! Håll i dig nu och läs...

http://secure.pensionsmyndigheten.se...Pensionen.html

Allmänna pensionen är inte riktigt till för "alla"... I synnerhet inte professionella gamblers! Om du inte har något unikt avtal med bolagen?

Jag är som tidigare nämnt inte här för att bevisa för någon att jag är duktig på att tippa trav, jag vet själv vad jag kan. Det jag vill är bara att ha någon duktig spelare att snacka med, finns det ingen som har intresse för det så är det inte hela världen. Som jag skrev så oroar jag mig inte speciellt mycket för pensionen, pensionsåldern kommer vara hög och med tanke på min släkt så är det troliga att jag inte lever vid pensionsåldern. Jag är bara 20 år men ändå är min farmor, farfar, mormor och morfar alla döda. Pensionen är inget orosmoln i dagsläget, även om jag tänkt på det.

Jag vill leva på mitt största intresse och då det fungerar bra så tänker jag fortsätta med det
Gammal 2014-10-26, 23:08   #79

doobs avatar

Standard

Citat:
Jag är som tidigare nämnt inte här för att bevisa för någon att jag är duktig på att tippa trav, jag vet själv vad jag kan. Det jag vill är bara att ha någon duktig spelare att snacka med, finns det ingen som har intresse för det så är det inte hela världen. Som jag skrev så oroar jag mig inte speciellt mycket för pensionen, pensionsåldern kommer vara hög och med tanke på min släkt så är det troliga att jag inte lever vid pensionsåldern. Jag är bara 20 år men ändå är min farmor, farfar, mormor och morfar alla döda. Pensionen är inget orosmoln i dagsläget, även om jag tänkt på det.

Jag vill leva på mitt största intresse och då det fungerar bra så tänker jag fortsätta med det
Du har nog inte tänkt riktigt klart gällande pensionen... Förstod du överhuvudtaget min poäng?
Gammal 2014-10-26, 23:09   #80

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Du har nog inte tänkt riktigt klart gällande pensionen... Förstod du överhuvudtaget min poäng?
Du är välkommen att förklara din poäng.
Gammal 2014-10-26, 23:11   #81

doobs avatar

Standard

Citat:
Du är välkommen att förklara din poäng.
Läs innantill!

Sedan kan du posta ett v4-förslag till imorgon med analys och lite info så man kan bedöma din kunskap!
Gammal 2014-10-26, 23:14   #82

sirlarssons avatar

Standard

Han har ju dock inte sagt något om att han vill bevisa sin kunskap.
Gammal 2014-10-26, 23:15   #83

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Läs innantill!

Sedan kan du posta ett v4-förslag till imorgon med analys och lite info så man kan bedöma din kunskap!
Jag var inte säker på om jag skulle få någon allmän pension eller inte, antar att det är det du menar, men det gör inget för min del att jag inte kommer få det. Är glad om jag lever tills dess som sagt, skulle jag se som en vinst..

Visst kan jag posta en analys till en omgång, men hade inte tänkt spela så mycket på V4:an imorgon. Så blir en annan omgång, men jag ska posta en sån om det är det du vill. Dock vill jag poängtera att jag inte är här för att bevisa att jag är duktig för någon.
doob (+5)
Gammal 2014-10-26, 23:16   #84

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Han har ju dock inte sagt något om att han vill bevisa sin kunskap.
Näe precis, är mer inne på att man får lita på att jag vet vad jag håller på med. Annars så märks det ju rätt fort om någon inte är så insatt om man börjar snacka lite mer.
Gammal 2014-10-27, 03:30   #85

Standard

Citat:
Det finns något som heter garantipension. Den är inte stor men den går att leva på. Om inte reglerna har ändrats de senaste åren? Det kanske de har?

Självklart alltid vettigt att ha en buffert. Ju större desto bättre, men skulle det skita sig fullständigt så finns det (väl?) en grundpension även för "professionella gamblers".

Senast redigerad av overpace den 2014-10-27 klockan 03:32.
Gammal 2014-10-27, 03:51   #86

Standard

Citat:
Näe precis, är mer inne på att man får lita på att jag vet vad jag håller på med. Annars så märks det ju rätt fort om någon inte är så insatt om man börjar snacka lite mer.
Helt rätt. Om du hävdar att du är skicklig utan att vara det, så blir du omgående avslöjad om du "bollplankar" med någon som faktiskt är det. Och det är inte i första hand givna vinnare första eller andra gången som räknas, utan djupet i analyserna.

Sen är det omöjligt att vara superb på alla aspekter av spelandet. Det gäller även för 20-åringar.

Samarbete/bollning som fungerar är alltid intressant. Tyvärr har jag inte så mycket att erbjuda då jag lagt ner den seriösa travsatsningen sen några veckor tillbaka. Lite dryga millen av min "pension" har rykt senaste året, så det var dags att ge sig medan det fortfarande fanns lite kvar.
Fulsprit (+5)
Gammal 2014-10-27, 09:29   #87

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Helt rätt. Om du hävdar att du är skicklig utan att vara det, så blir du omgående avslöjad om du "bollplankar" med någon som faktiskt är det. Och det är inte i första hand givna vinnare första eller andra gången som räknas, utan djupet i analyserna.

Sen är det omöjligt att vara superb på alla aspekter av spelandet. Det gäller även för 20-åringar.

Samarbete/bollning som fungerar är alltid intressant. Tyvärr har jag inte så mycket att erbjuda då jag lagt ner den seriösa travsatsningen sen några veckor tillbaka. Lite dryga millen av min "pension" har rykt senaste året, så det var dags att ge sig medan det fortfarande fanns lite kvar.

Håller med, så är det. Du kanske vinner tillbaka den där millen snart, vem vet
Gammal 2014-10-27, 11:01   #88
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 3917
Standard

Citat:

Så länge informationen ser ut som ovan känns det här marginellt mer trovärdigt än de fantastiska V75-system man erbjuds av "Sören Olsson" i de mail som alltid landar bland skräpposten...

Några funderingar:
- Det finns väl knappast någon anledning att sälja programmet alls om det ger hög garanterad avkastning (iofs samma problematik som tjänsterna som säljer spelförslag, men ändå).
- Det går inte att spela direkt mot atg.se inifrån ett program i dagsläget ("Och sen kan man lira från programmet också och behöver inte ens föra över allt till atg...").
- Varför inte Tvilling? Man slipper osäkra siffror om ett lopp som börjar om 25 minuter och det finns betydligt fler speltillfällen att plocka ut sin höga och säkra avkastning.
- Av det som beskriv ovan finns ingenting som inte går att göra i exempelvis HPT. Vilka unika funktioner gör att det här programmet skiljer ut sig? Det måste rimligtvis gå att beskriva närmare utan att redogöra för exakta algoritmer...

Hursomhelst så ser jag fram emot det mer detaljerade blogginlägg som utlovas.
Gammal 2014-10-27, 11:48   #89

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

v75.n.nu är en ren spamblogg med enda syfte att få en bra rankingposition på Google, och att kunna plantera länkar så att andra sajter placerar sig högt. Någon fantastiskt programvara säljs inte där.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-27, 18:16   #90

Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Så länge informationen ser ut som ovan känns det här marginellt mer trovärdigt än de fantastiska V75-system man erbjuds av "Sören Olsson" i de mail som alltid landar bland skräpposten...

Några funderingar:
- Det finns väl knappast någon anledning att sälja programmet alls om det ger hög garanterad avkastning (iofs samma problematik som tjänsterna som säljer spelförslag, men ändå).
- Det går inte att spela direkt mot atg.se inifrån ett program i dagsläget ("Och sen kan man lira från programmet också och behöver inte ens föra över allt till atg...").
- Varför inte Tvilling? Man slipper osäkra siffror om ett lopp som börjar om 25 minuter och det finns betydligt fler speltillfällen att plocka ut sin höga och säkra avkastning.
- Av det som beskriv ovan finns ingenting som inte går att göra i exempelvis HPT. Vilka unika funktioner gör att det här programmet skiljer ut sig? Det måste rimligtvis gå att beskriva närmare utan att redogöra för exakta algoritmer...

Hursomhelst så ser jag fram emot det mer detaljerade blogginlägg som utlovas.
Marcus Lindgrens spelteknik går alldeles utmärkt att använda sig av när man använder reduceringsprogrammet HPT ( HjälpPåTraven ).

Det var dock inte programvaran som var grunden till Lindgrens framgångar. Utan snarare förmågan att sätta korrekta vinstchanser på alla hästar i båda DD-loppen.
Gammal 2014-10-27, 18:33   #91

Kyodais avatar

Sharp$: 5202
Standard

Citat:

"man vinner hela tiden bara man läser på"

Nä olle, just där ligger själva missen - den som gör att du inte vinner

Den kloka meningen skall i själva verket vara:

man vinner hela tiden bara man sätter på

Så skall det vara... då blir man nämligen pigg, frigjord och spelar bättre!!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
peozz (+5)
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-28, 09:11   #92

Sharp$: 1961
Standard

Citat:
Hallå!

Jag är en kille på 20 år som lever på trav. Jag är nästan sjukligt insatt i travet och skulle gärna ha kontakt med någon annan som är lika insatt som mig själv. Det skulle vara ha kul att ha någon att bolla idèer med om dagarna. Någon som känner sig träffad och är intresserad av att ha ett bollplank som mig?

Mvh / Daniel
Grattis , ja jösses vad du fått "bolla" , en av dom längre trådarna faktiskt! :-)

::
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-28, 10:48   #93

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Grattis , ja jösses vad du fått "bolla" , en av dom längre trådarna faktiskt! :-)

::
Tack! Haha ja det har blivit så.
Svara

td