|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-10-08, 22:16 | #211 | |
Citat:
|
||
2014-10-08, 22:17 | #212 | |
Citat:
|
||
2014-10-08, 22:19 | #213 |
Det var delvis med ironi, men han borde noga ställas till svars, man kanske bör se över spelflödet i det loppet. Sedan kan jag tycka att han borde stängas av en tid. Vi ska ha klart för oss att det är stora pengar som man leker med. Säger inte att det är något skumt, men det kan vara. Någon kan säkert tänka sig att trycka omstart för 5-siffrigt? Eller? Problemet blir när en laddar så enormt och trycker av rubbet, hans chans berövades därmed. Och till ingen vettig eller tydlig anledning.
|
|
2014-10-08, 22:20 | #214 |
|
|
2014-10-08, 22:20 | #215 | |
Citat:
2014-10-08, 22:20 | #216 |
Det är väl inte så solklart som det verkar här att domarna agerade fel. Står det inte i reglerna att det ska blåsas omstart om det är dålig anslutning bakom bilen ?
Blåser dom inte omstart för det så uppmuntrar det väl kuskarna till att försöka få flygande starter betydligt oftare än idag. Att komma till spets är ju så otroligt viktigt för vissa hästar och då kan man nog tänka sig att ta lite böter för dålig anslutning om det samtidigt gör att chanserna till spets ökar dramatiskt ? Vad hade ni spelare sagt om den som inte var ansluten vunnit tack vare en flygande start ? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+1) |
|
2014-10-08, 22:21 | #217 | |
Citat:
|
||
2014-10-08, 22:28 | #218 | |
Citat:
Vid avblåsningen hade ju Lövgren redan kommit till spets. Storfavoriten streckad på 62 % fick sitt lopp förstört. Domaren tog sig en alltför lång funderare över om en 23-årig amatör gjort korrekt eller felat 100 m FÖRE start. Det är inte fel på reglementet. Felet är domarens beslut. |
||
2014-10-08, 22:28 | #219 | |
Citat:
|
||
2014-10-08, 22:28 | #220 | |
Citat:
Dessutom var det väl galopp som gjorde det och även herrarna på liven var rörande överens om att det inte borde blåsas när hästar hoppar bakom bilen vilket det inte heller görs. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+50) |
||
2014-10-08, 22:33 | #221 |
Jägersros domare verkar bara vilja synas! Lite som fotbollsdomare Frisk på sin tid. Ibland bra och ibland dåligt. ALLTID kontroversiell och ALLTID i centrum!
Hoppas dom inte är korrupta vilket jag inte utesluter! För egen del tar jag det säkra för det osäkra! Inte en cent till lirar jag på den jävla skitbanan! |
|
2014-10-08, 22:35 | #222 |
Jag sa inte att det var rätt. Jag sa att det inte är så självklart som det verkar här att det var fel att blåsa till omstart. Här låter det ju som om det hamnar på topp 3 bland de största domarskandalerna någonsin och det är nog lite överdrivet minst sagt.
Sen var Habito megafavorit och då det i alla tider varit de egna spelen som styrt åsikterna på travforumen när det gäller den här typen av händelser så är det garanterat en faktor att tänka på när man läser den här typen av slingor. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10) |
|
2014-10-08, 22:47 | #223 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+50) |
||
2014-10-08, 22:54 | #224 |
Självklart inte. Hoppas det leder till en seriös analys av reglerna. Det har dock många gånger ifrågasatts varför det inte blåst till omstart när hästar fått sk flygande starter så vad jag reagerade på var alla inläggen om att det var en domarskandal av stora mått. Det var kanske istället en situation där det varken var rätt eller fel att blåsa till omstart ? Hade exakt samma scenario inträffat på alla landets 33 banor så hade det nog inte blivit omstart på alla banorna men man hade nog heller inte släppt starten på alla de andra 32 banorna. Det är otroligt olyckligt att det inträffar i ett lopp där storfavoriten blir den som drabbas och dessutom i ett dd lopp på veckans näst största streckspel. Hade det varit i ett breddlopp en lördagkväll där alla hästarna var ungefär lika mycket spelade hade det knappast varit någon som reagerat.
|
|
2014-10-08, 23:05 | #225 | |
Citat:
Såklart mindre agg om färre ser än mindre drabbas av skiten! ? Du kan upprepat se mina upprörda inlägg om dylika händelser eller bara amatörism inom travet senaste året. Det finns i trådarna här! Ibland ensam om det en ynka v4a dagtid på orten! Lika jävla stor skandal men rätt ensam på barrikaderna då... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1) Senast redigerad av doob den 2014-10-08 klockan 23:12. |
||
|