Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-16, 20:38   #16

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Hur stora system får man göra?. Inte bara 1000 rader väl?. Tycker det egentligen är ointressant men finns väl ingen anledning att dela upp ett reducerat i en massa andelar om man inte kan göra ett stort system med många rader.
Jag valde 1000 bara som en rund summa. Man får spela hur många rader som helst. Men den enskilde kunden hos ATG får spela eller ha andelar i max 5000 system.

Om jag har förstått ATGs pinsamma regler rätt så kan följande situation uppstå. Antag att jag är medlem i flera lag som spelar enkelradssystem a la Strappa eller Brain. Skulle finnas flera fördelar med ett sådant upplägg.

Antag att ett inlämnat system är på 3000 rader (1500 kr), enkelrader alltså, och jag har en andel av totalt 20. Min insats är alltså 75 kr.

Antag att jag sedan vill vara med i ett annat bolag med precis samma upplägg. Hoppsan! Där bröt jag visst mot ATGs begränsningsregler innan jag kommit upp i 150 spänn i insatser.:

Hoppas verkligen att jag missuppfattat det jag läst här.

Varför kan inte ATG bara säga: -Det har skitit sig. Nu börjar vi om från scratch.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 20:45   #17

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Jag valde 1000 bara som en rund summa. Man får spela hur många rader som helst. Men den enskilde kunden hos ATG får spela eller ha andelar i max 5000 system.

Om jag har förstått ATGs pinsamma regler rätt så kan följande situation uppstå. Antag att jag är medlem i flera lag som spelar enkelradssystem a la Strappa eller Brain. Skulle finnas flera fördelar med ett sådant upplägg.

Antag att ett inlämnat system är på 3000 rader (1500 kr), enkelrader alltså, och jag har en andel av totalt 20. Min insats är alltså 75 kr.

Antag att jag sedan vill vara med i ett annat bolag med precis samma upplägg. Hoppsan! Där bröt jag visst mot ATGs begränsningsregler innan jag kommit upp i 150 spänn i insatser.:

Hoppas verkligen att jag missuppfattat det jag läst här.

Varför kan inte ATG bara säga: -Det har skitit sig. Nu börjar vi om från scratch.
Tyvärr har du förstått det hela rätt.
Gammal 2015-03-16, 20:45   #18

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Men om en rad med V6 räknas som 2.5 rader ur begränsningsynvinkel så borde 1/10 av ett system räknas som 0.1 system och inte 1.0 system.

Om "radinsatsen" spelar roll i ena fallet så borde den göra det även i det andra.
Den frågan måste nog "ATG Antirobot Forces" svara på...
Gammal 2015-03-16, 20:47   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Men om en rad med V6 räknas som 2.5 rader ur begränsningsynvinkel så borde 1/10 av ett system räknas som 0.1 system och inte 1.0 system.

Om "radinsatsen" spelar roll i ena fallet så borde den göra det även i det andra.
Sunt tänkt. Annars blir systemet helt urspårat.
Gammal 2015-03-16, 20:56   #20

Standard

Hehe, norra Europas mest välskötta spelbolag. En division elitövervakare hindrar spelteoretiker från att lira för mer än 100 spänn.

Hög omsättning, god lönsamhet och mycket medel till travsporten.
Gammal 2015-03-16, 21:05   #21

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7943
Standard

Bara att anpassa spelandet efter de förutsättningar som finns. Som det är nu kan man väl inte filspela alls så borde vara en förbättring även fast det inte verkar speciellt bra. Lägg mellanskillnaden mellan hundringen och det du brukar spela för varje lördag i en burk så har du nog tjänat ganska mycket pengar på 10 år.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+5)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 21:12   #22

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Bara att anpassa spelandet efter de förutsättningar som finns. Som det är nu kan man väl inte filspela alls så borde vara en förbättring även fast det inte verkar speciellt bra. Lägg mellanskillnaden mellan hundringen och det du brukar spela för varje lördag i en burk så har du nog tjänat ganska mycket pengar på 10 år.

Cornelis sjöng att det "hade blivit bättre, men bra lär det aldrig bli!"

Det passar nog ganska bra in på det mesta när det gäller ATG.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td