|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-09-27, 15:16 | #1 |
V75 Tillsammans = Filinlämning!
Då fick man det bekräftat idag av Ulrika som är ansvarig för V75 Tillsammans att filinlämning kommer vid nästa uppdatering av sajten!
Citat V75 Tillsammans, Ulrika Henningsson (ATG): Filinlämning är under utveckling och det kommer som nästa stora uppdatering av sajten. Idag 13:40 |
|
2015-03-16, 16:28 | #2 | |
Citat:
2015-03-16, 16:32 | #3 | |
Citat:
Senast redigerad av NicklasJ den 2015-03-16 klockan 16:34. |
||
2015-03-16, 16:40 | #4 |
Vad är bra och vad är kul. Att flera får 7 rätt oftare och utdelningen blir mycket sämre eller vad ?
|
|
2015-03-16, 16:44 | #5 |
Den infon stämmer bra med den jag fått av "min kontakt". Själva funktionen är färdig sedan en tid. Det som dröjer är lasttester av sajten.
Eftersom man redan haft prestandaproblem så vill man säkerställa att man verkligen klarar av en anstormning av sent inlämnade fil-spel på sammanlagt 10000-tals kuponger. Det lär nog dröja minst en månad till gissar jag.
2015-03-16, 17:12 | #6 |
Skulle vara klart under första kvartalet, men tvivlar på att så blir fallet.
|
|
2015-03-16, 17:48 | #7 |
Bara att man slipper sitta och handklicka alla kuponger är ett stort plus. Tror inte du behöver vara orolig för ett utdelningsras. Filsystem/reducerade system kan vara användbara men 1000 rader är fortfarande 1000 rader. För de flesta är det lika lätt att reducera bort sig som att reducera succeartat.
|
|
2015-03-16, 18:21 | #8 |
Hur stora system får man göra?. Inte bara 1000 rader väl?. Tycker det egentligen är ointressant men finns väl ingen anledning att dela upp ett reducerat i en massa andelar om man inte kan göra ett stort system med många rader.
|
|
2015-03-16, 19:29 | #9 | |
Citat:
Däremot finns det ett ganska rejält krux. Varje enskilt system i lagspelet kommer att räkna som ett system för var och en av deltagarna. Det betyder att om du är med i två olika lag som vardera spelar 3000 system på V75 så kommer du att bryta mot reglerna. Exakt vad som kommer att hända med varningar och avstängningar pga överträdelser vet jag dock inte.
2015-03-16, 19:41 | #10 | |
Citat:
|
||
2015-03-16, 19:42 | #11 | |
Citat:
Jag är 100% säker på att det är den hållning de har just nu och min gissning är att de inte tänker ändra på det.
2015-03-16, 19:49 | #12 |
Blir ju en aning knepigt för den som är med i flera olika bolag på V75 Tillsammans, kan ju knappast vara den enskilda bolagsmedlemmen som ska hålla koll på hur många rader lagkaptenerna spelar för?! ATG =
|
|
2015-03-16, 19:54 | #13 |
Svenska Spel har samma typ av knasiga regler kring lagspel och spelbegränsningar.
De anser att det är upp till spelaren att hålla koll på och väljer att kontrollera i efterhand i förekommande fall. Förmodligen kommer ATG nog att välja ett liknande regelupplägg. Om jag inte har förstått det fel så kommer det att finnas någon slags markering för de lag som valt att kunna lägga fil-spel. Det betyder att man får hålla sig borta från såna lag om man planerar att lämna in många system på egen hand ( eller i ett annat lag ).
2015-03-16, 19:57 | #14 |
Om man inte har begränsningsregler även på V75 Tillsammans skulle det ju vara samma sak som att avskaffa reglerna helt. De går ju annars att runda genom att man spelar dem via olika bolag på V75 Tillsammans. Låt oss istället lobba för att reglerna lyfts bort, det var inte dem som gjorde att Syd-Affe och hans kompisar plundrade svenska spelare på någon miljard under ett antal år av rakeback-party.
2015-03-16, 20:33 | #15 |
Men om en rad med V6 räknas som 2.5 rader ur begränsningsynvinkel så borde 1/10 av ett system räknas som 0.1 system och inte 1.0 system.
Om "radinsatsen" spelar roll i ena fallet så borde den göra det även i det andra.