|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-09-27, 12:01 | #61 |
Hade det suttit en kompetent kusk bakom rax mackenzie så hade det varit en given spik idag. Raz mackenzie öppnar bra längre ut i banan och laddar roger så kör han till spets då både 1 o 2 lär släppa. order to fly tar han sig förbi men han måste va bestämd o köra rejält.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2) |
|
2014-09-27, 12:12 | #62 | |
Citat:
Är det bara jag som tycker att MOD kan börja ge ut en veckas varning på en gång från och med nu istället för att gulligulla om och om igen? OnT så måste Canaka BF ha maximal vinstchans idag. Haft en del dåliga spår men ändå gjort det suveränt på slutet och har vunnit (tillsammans med Dileva Käll) var och en 3 gånger så mycket pengar som tredje hästen i loppet. Nu är det kort distans och sämsta möjliga positionen idag blir väl dödens och jag ser inget som talar för att Dileva Käll står emot på upploppet ändå. Fleetfoot Hanover är utfyllnad, hästen har vunnit några 35-70k lopp på slutet som storfavorit och hade Canaka varit med hade hon stått i 1.10 i vart och ett av loppen. Vad jag inte förstår är hur Occhione Jet kan vara en 6%-are!? Hästen har gått under 1.11 i samtliga tre senaste starterna, har Erik A som kusk, ska återigen gå barfota runt om och för bara någon månad sedan var tvåa i Hugo Åbergs ett huvud bakom vinnaren Ed You! Hästen har tjänat överlägset mest pengar efter OTP i loppet. Hittar Erik ner i en hyffsad position kan det absolut vara vinnaren i loppet om OTP går up och trycker lite på Standout som föredrar kort distans. Eketorpets Tess tar jag inte med idag. Hästen är riktigt bra och har bara gått 1.11-1.12 tider hela året men det är skillnad att runda ett 15-hästarsfält i ett försök och i en final där det är påställt och alla tror på lite chans. Narold Vox var chanslös senast som favorit och är chanslös idag. 9% från bakspår?! Schas! I sista avd är det inget snack. Bergharns Poker Kronos gick 12,6 över full väg från bakspår för en dryg månad sedan och vann utan att förta sig med 4 längder. Vad kan denna gå från framspår, i ledningen om det krävs mer. Jag tror den kan gå 11,5 om den blir tvungen att strida in mot mål. Hästen har dessutom tjänat klart mest i fältet, över 100k mer än den som tjänat näst mest. Här är det spets och slut hämta ut.
2014-09-27, 12:20 | #63 |
Så här blev mitt bolagssystem
1) 4,5 2) 2,3,5,9,10,12 (här kommer en mindre skräll) 3) 1,2 (Bon Frecia vinner) 4) 4,5,12 (12 har form, favoriten har överlägsen kapacitet men felar oerfaret ibland) 5) 1,4,6,13,14 (vore roligt om Lennartsson kan få lite framgång) 6) 2,4 7) 1,2,8,10 (alla favoriterna måste med) Kostar 1440:-. Det här ser ut som en favoritomgång. Men om andrafavoriterna, där jag låst, och någon skräll av typ Buy The Law och Exceed'Em vinner - då kan det denna jackpotomgång bli 50 laxar. Lycka till med era kuponger! |
|
2014-09-27, 12:27 | #64 |
Ska bli trevligt att se snabblopparna spränga ljudvallen första 500 och få bensinstopp sista dito! Ut i banan kommer 10 Narold Vox till 9%!
Dagens bästa spik sett till värde! Tack för kaffet! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) |
|
2014-09-27, 12:36 | #65 |
|
|
2014-09-27, 12:40 | #66 |
instämmer om att det blir rejäl körning från början och untersteiner kommer att glida ner i andra spår i fin position. avgör sen loppet när han känner för det
|
|
2014-09-27, 12:53 | #67 |
Spika i Avd 1, 3, 4, 7 och hoppas på skrällarnas skräll i 2, 5 & 6.
Avd 1: Canaka BF är den mest sannolika vinnaren i somgången. Avd 3: Standout tar spets och sen blir det jobbigt för de andra när Melander har ytterligare tre hästar med. Avd 4: Calvin Borel lär inte kunna ladda ett skit och blir över. Sen ska Lugauer försöka hålla Täby-vinnaren i rätt gångart hela loppet. Lycka till Conrad! Här vinner spetsaren. Avd 7: Jeppas Maxi såg trött ut senast och får göra allt jobb denna gången. Riff Kronos får trafikproblem och Veijo är i bottenskiktet kuskmässigt. 10 Frozen från bakspår? Ska han runda allt och vinna över hästar i samma klass? Troligtvis inte. Då har vi Bergh kvar (resten av hästarna är utfyllnad och koner som skall rundas) som kommer ladda för ledningen med "en helt ny häst". Spets och slut! Sen kan ju den som inte vill helgardera ett helt lopp för att hitta en skräll ta och strecka de två som kan vinna beroende på resa i Avd 6: Tresor d'Inverne & Narold Vox. Tresor vinner om han får sitta ifred i ledningen och får han inte det så kommer Narold Vox ta ner de trötta hästarna som varit med i spetsstriden. 180:- kostar det och du har en återbetalningsprocent på minst 1800% |
|
2014-09-27, 13:13 | #68 |
6 % ochione jet! fynd! tror även mycket på poker kronos idag från ledningen!
|
|
2014-09-27, 13:14 | #69 |
Guest
|
Dagens största skämt måste väl ändå Standout vara. 46%??? En platshäst i bästa fall mot det här gänget.
|
2014-09-27, 13:20 | #70 |
Big sky hurricane är mitt drag idag. gynnad av strykning bra tider och bra spetschans....Go Johnny.
|
|
2014-09-27, 13:27 | #71 |
Varför är han en platshäst i bästa fall? Den enda hästen som har slagit honom någon gång är Porthos Amok (3-1 favör Standout) och då har han mött alla utom Bon Frecia och OTP. Jag tror inte du tycker att Bon Frecia är vinnaren så med andra ord så är OTP en klockren spik i omgången..? Alternativt omgångens starkaste lås på Bon Frecia och OTP?
|
|
2014-09-27, 13:28 | #72 | |
Citat:
risken är stor att han får fuska bort en bit o då vinner han normalt. hade varit roligt o se takter ta ett tidigt intiativ med piraten men jag undrar om han gör det då piraten har varit lite tveksam i dödens. |
||
2014-09-27, 13:32 | #73 | |
Guest
|
Citat:
|
|
2014-09-27, 13:32 | #74 |
|
|
2014-09-27, 13:39 | #75 |
möjligt. nu får man väl titta på hur loppet blir kört också. han har ju vunnit en del lopp utan att förta sig standout. Frågan är varför porthos amok är så lågt streckad. Han plockar ner standout från dödens om han vill tror jag. men han vill nog inte idag då det är samma stall som favoriten
|
|
|