Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-01, 14:59   #1

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75 Jägersro 6/9 Jackpot

Avlägger maidenship att öppna en tråd.

V75-6. 12 Carelin har kapacitet att strida om segern i derbyt. Trots spår 12har han god chans att vinna här. Det är denna typ av "derbyfinalmissare", som nu kommer att vinna lopp den närmaste tiden.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-01, 15:16   #2

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Avlägger maidenship att öppna en tråd.

V75-6. 12 Carelin har kapacitet att strida om segern i derbyt. Trots spår 12har han god chans att vinna här. Det är denna typ av "derbyfinalmissare", som nu kommer att vinna lopp den närmaste tiden.
Va redan! Såg idag, i Aftonblaskan, att det varit stora översvämningar på Jägersro. Hoppas de fixar till allt, det är ju tävlingar på banan flera dagar den här veckan!
Gammal 2014-09-01, 16:03   #3

Standard

Banan på Jägersro blir nog bra trots helgens översvämning. Fram till onsdag blir det 2-5 m/sek och sol. Resten av veckan 18 grader som varmast varje dag.

V75-3 är ett lopp för 3-åringar med 450' i förstapris. Det har lockat några utlänningar. Ser ut att låsas på 1 Expo Express och 5 Jontte Boy. Men 3-åringar och långa resor ger ofta galopp för den som vill gardera.
Gammal 2014-09-01, 17:59   #4

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Banan på Jägersro blir nog bra trots helgens översvämning. Fram till onsdag blir det 2-5 m/sek och sol. Resten av veckan 18 grader som varmast varje dag.

V75-3 är ett lopp för 3-åringar med 450' i förstapris. Det har lockat några utlänningar. Ser ut att låsas på 1 Expo Express och 5 Jontte Boy. Men 3-åringar och långa resor ger ofta galopp för den som vill gardera.
Jag är inne på 1,4,5 här! Antingen det eller spik på ledaren!
Gammal 2014-09-01, 20:59   #5

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

V75-1
3 Caliber T.T är kanske ingen häst som vinner ihjäl sig, men har fått ett bra läge. Skrällbud. 4 October Kronos är startsnabb och leder länge. Hela vägen? 2 Aristocat Boko galopperade senast och verkar har formen på topp. Givet streck! 5 Perfect Power satt fast med rubbet senast i Ahsell Legendsloppet.

V75-2
10 Calvin Bore svarade för ett mkt bra lopp senast mot tufft motstånd. (Archangel Am vann). Spikas!

V75-3
Var inne på att chansspika 11 Coolwater Inn först, men ändrade mig. Den modige chansspikar.10 Sheava Vik blir nog mkt spelad. Överskattad? 4 Saphire Bi är ute på bättre distans nu och tidig på kupongen.7 Kickans Girl testades barfota senast , med lyckad utgång. Kan överraska.1 Expro Express har jag ingen info på, förutom tre raka segrar.

V75-4
10 Even´s First Boy gick en mäktig långsida senast bakom vinnande Poker Kronos. Spikalternativ. I jakten på de stora pengarna garderar jag upp loppet. Främst med 1 Teetime. Risk för att den blir instängd är stor, då 2 Money Lloyd är snabb ut. 4 Going Ville är mera stark än snabb, men vi alltoftare får vi se denna typ av häst vinna även på kort distans. Se upp!

V75-5
Här tror jag 6 Rare Wise As blir svårslagen. Gjorde ett fantomlopp från dödens senast, där man utmanade om segern.Spikas! I reservrutan sätter jag 14 Hanna Banker...

V75-6
1 Frozen kördes av lärling senast, där man kom loss sent.Strider garanterat om segern. 6 Bear with Me gick barfota senast och verkar allround. senaste segern togs 1 juni 2013. Kan vara dags nu! 8 Alkalizer Am gick bra som trea senast och är under utveckling. Loppets dark-horse. Sista strecket går till 12 Carelin, där risken för galopp är mindre från spår tolv.

V75-7
5 Mosaique Face är bästa hästen i fältet. Toppchans! Vill ändå gardera med 11 Magic Tonight som är ute på sin önskedistans.

Systemförslag
v75-1: 2.3.4.5
v75-2: 10 Calvin Bore (2)
v75-3: 1.4.7.10.11
v75-4: 1.2.4.5.6.10
v75-5: 6 Rare Wise As (14)
v75-6: 1.6.8.12
v75-7: 5.11

480 kr / 50kr per andel
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)

Senast redigerad av spalato den 2014-09-02 klockan 00:28.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-01, 22:17   #6

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Undrar om man kan få över 1,50 på Rare Wise As?, skojar lite, men är väl bara starttrögheten emot, borde kunna ha god chans om den kom lindrigt till dödens...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-02, 00:45   #7

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
V75-1
3 Caliber T.T är kanske ingen häst som vinner ihjäl sig, men har fått ett bra läge. Skrällbud. 4 October Kronos är startsnabb och leder länge. Hela vägen? 2 Aristocat Boko galopperade senast och verkar har formen på topp. Givet streck! 5 Perfect Power satt fast med rubbet senast i Ahsell Legendsloppet.

V75-2
10 Calvin Bore svarade för ett mkt bra lopp senast mot tufft motstånd. (Archangel Am vann). Spikas!

V75-3
Var inne på att chansspika 11 Coolwater Inn först, men ändrade mig. Den modige chansspikar.10 Sheava Vik blir nog mkt spelad. Överskattad? 4 Saphire Bi är ute på bättre distans nu och tidig på kupongen.7 Kickans Girl testades barfota senast , med lyckad utgång. Kan överraska.1 Expro Express har jag ingen info på, förutom tre raka segrar.

V75-4
10 Even´s First Boy gick en mäktig långsida senast bakom vinnande Poker Kronos. Spikalternativ. I jakten på de stora pengarna garderar jag upp loppet. Främst med 1 Teetime. Risk för att den blir instängd är stor, då 2 Money Lloyd är snabb ut. 4 Going Ville är mera stark än snabb, men vi alltoftare får vi se denna typ av häst vinna även på kort distans. Se upp!

V75-5
Här tror jag 6 Rare Wise As blir svårslagen. Gjorde ett fantomlopp från dödens senast, där man utmanade om segern.Spikas! I reservrutan sätter jag 14 Hanna Banker...

V75-6
1 Frozen kördes av lärling senast, där man kom loss sent.Strider garanterat om segern. 6 Bear with Me gick barfota senast och verkar allround. senaste segern togs 1 juni 2013. Kan vara dags nu! 8 Alkalizer Am gick bra som trea senast och är under utveckling. Loppets dark-horse. Sista strecket går till 12 Carelin, där risken för galopp är mindre från spår tolv.

V75-7
5 Mosaique Face är bästa hästen i fältet. Toppchans! Vill ändå gardera med 11 Magic Tonight som är ute på sin önskedistans.

Systemförslag

480 kr / 50kr per andel
Noterar att du inte tror på Jormas styrning i V75:3 ngn anledning? I DD1 Är jag inne på att chansspika nr 1, på den här distansen så borde han hitta ut! I DD2 tänker jag köra med 3 hästar, bara för att typ, 5,6,11. Först tyckte jag det var givet att spika Ludde, men tydligen så har Magic Tonight vunnit alla deras inbördes möten, och Örjan ryggar i starten, känns dumt att inte strecka. Kadetten är väl mest på Bergh och för att det är roligare med en tredje häst!
Gammal 2014-09-02, 02:02   #8

Standard

Chansar bort Jormas styrning (favoriten i loppet?)....
Kan absolut vara ett felval....men dt är ju trots allt treåringar...11 Coolwater är mkt intressant ....nu med Erik. Distansen känns som ett plus och "bara" elva hästar =mer plats än man tror. Jorma segrar inte ihjäl sig på Jägers precis, men hästen slog Fire to the Rain på Valla.....hmmm vet ej vad jag tänkte på när jag skrev.....kanske ett jättemisstag....ahhh nu vet jag. Förväxlade hästen med JONESY!!!! Hjärnsläpp....
hugotheboss (+2)

Senast redigerad av spalato den 2014-09-02 klockan 07:21.
Gammal 2014-09-02, 12:01   #9

Standard

Citat:
V75-1

V75-2

V75-3

V75-4

V75-5

V75-6

V75-7

Systemförslag

480 kr / 50kr per andel
Att du fick hjärnsläpp i V75-3 med streck för "halva fältet" utom storfavoriten kan jag förstå.
Men vad är din streckfilosofi i V75-6? Rata favoriterna? Alla dina fyra streck är streckade lägre än fem procent.
Jag vet, att du är påläst, kan hästarna och vågar ha egna udda idéer. Det är fräscht att läsa dig. Men ibland svårt att se den röda tråden.
Jag kan sova lugnt om natten, om kupongen skall dra in minst en miljon. Annars grubblar jag över denna gåta.
Medan jag försöker komponera min egen kupong.
Gammal 2014-09-02, 13:10   #10

Standard

Citat:
Att du fick hjärnsläpp i V75-3 med streck för "halva fältet" utom storfavoriten kan jag förstå.
Men vad är din streckfilosofi i V75-6? Rata favoriterna? Alla dina fyra streck är streckade lägre än fem procent.
Jag vet, att du är påläst, kan hästarna och vågar ha egna udda idéer. Det är fräscht att läsa dig. Men ibland svårt att se den röda tråden.
Jag kan sova lugnt om natten, om kupongen skall dra in minst en miljon. Annars grubblar jag över denna gåta.
Hej! Ganska "enkelt" lopp. Tror faktiskt mest på 1 Frozen. Såg den på Jägersro, där man loss sent. Slog ju Dernier Viking nästsenast. 12 Carelin satsar på felfriavgång och kör säkert sista varvet. Räkna med svettig långsida! 6 Bear With Me spurtade sylvasst senst barfota! Långt framme. Kolla gärna arkivet! 8 Alkalizer Am blir farlig med loppet innanför västen och feelingen är bra när dt gäller distansen. Kan absolut överraska. Se upp!
Gammal 2014-09-02, 14:02   #11

Standard

Citat:
Hej! Ganska "enkelt" lopp. Tror faktiskt mest på 1 Frozen. Såg den på Jägersro, där man loss sent. Slog ju Dernier Viking nästsenast. 12 Carelin satsar på felfriavgång och kör säkert sista varvet. Räkna med svettig långsida! 6 Bear With Me spurtade sylvasst senst barfota! Långt framme. Kolla gärna arkivet! 8 Alkalizer Am blir farlig med loppet innanför västen och feelingen är bra när dt gäller distansen. Kan absolut överraska. Se upp!
Jo, jag såg dina motiveringar, när du presenterade kupongen. Bra att du motiverar och inte bara tippar "in the blue". Carelin är också mitt tidiga drag - se första inlägget. Men du ratar de två största favoriterna. Varför?

Sätter du någon av de här tidiga kupongerna någon gång?
Gammal 2014-09-02, 14:06   #12

Standard

Citat:
Jo, jag såg dina motiveringar, när du presenterade kupongen. Bra att du motiverar och inte bara tippar "in the blue". Carelin är också mitt tidiga drag - se första inlägget. Men du ratar de två största favoriterna. Varför?

Sätter du någon av de här tidiga kupongerna någon gång?
Sällan dom sitter. Procenten kommer ju att fördelas. Carelin blir säkert en av favoriterna till slut, tippar jag. 9 Oliver Kronos har jag ingen feeling för. Kan inte motivera mer än att jag tror på mina fyra ännu mer! 3 Britt Palema körs nu barfota , men ? för distansen.
Gammal 2014-09-03, 12:18   #13

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1141
Standard

löjligt lika ideer vi har denna veckan spalato... bägge dina spikar och skrällarna du lyfter fram tror jag på
spalato (+5)
rickyfashion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-03, 12:36   #14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rickyfashion Visa inlägg
löjligt lika ideer vi har denna veckan spalato... bägge dina spikar och skrällarna du lyfter fram tror jag på
Jag gjorde en tabbe i avd 3 tog inte med Jonette😠
Gammal 2014-09-03, 16:20   #15

hugothebosss avatar

Standard

6,11
2,10,12
1,4,5
4,10
6
1,2,4,7
5,6,11

Är väl hysat lika i bedömningen som spalato med flera, men chansar lite "vilt" i första och tar med en och annan "idiot" i övrigt. Det är ju mkt pengar på lördag. Dessutom är det bara ett av två stycken 576 raders. Får se var man hamnar på lördag!
Gammal 2014-09-03, 16:51   #16

Standard

Jag har fått Carelin på hjärnan sedan Walmanns stora besvikelse över Haugstads bortkörning i derbykvalet. Ett MÅSTE-streck.
Vi får bra DD-odds också med honom.
Gammal 2014-09-03, 22:03   #17

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Jag har fått Carelin på hjärnan sedan Walmanns stora besvikelse över Haugstads bortkörning i derbykvalet. Ett MÅSTE-streck.
Börjar ligga bra till på strecken och är också sugen på att köra en rå, det är en kul spik!
Gammal 2014-09-03, 22:21   #18

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

Sitter och fundera på vilken av Calvin Borel och Jontte Boy man bör spika, blir ju inget vidare värde om de bägge vinner för de lär ju bägge bli skyhöga favoriter i respektive lopp. Tror dock tyvärr bägge vinner men vill iaf försöka fälla en av dem och då är frågan vilken?!
Gammal 2014-09-03, 22:25   #19

Standard

är inte bet365:s 3,50 rätt bra på luddes i derbyt?!?, lär knappast få svar när frågan ställs på första långsidan
Gammal 2014-09-03, 22:41   #20

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli Visa inlägg
Sitter och fundera på vilken av Calvin Borel och Jontte Boy man bör spika, blir ju inget vidare värde om de bägge vinner för de lär ju bägge bli skyhöga favoriter i respektive lopp. Tror dock tyvärr bägge vinner men vill iaf försöka fälla en av dem och då är frågan vilken?!
Förstår din vånda, spika ingen av dem kanske? Jag tycker där är flest plus på Jontte Boy. Bättre spår, bättre kusk med mera, nackdelen är väl åldern..ja hos hästen, inte Jormas då! Hur bra är Conrad från bakspår? Det är dessutom fascinerande att det finns 3-4 hästar i loppet som är ett par år äldre och inte alls betrodda...hmm, du fick ingen vidare hjälp va? Jag tänker gardera båda!
Gammal 2014-09-03, 23:30   #21

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Walman ska inte vara besviken utan ta ansvar för sitt beslut.
Alla hans hästägare som får lida kan däremot vara besvikna.

Edit: han hade bara otur när han tillsatte stallets viktigaste position.
Samma tanke som förlorande kuskar har, bara otur, aldrig mitt fel.

Senast redigerad av putte64 den 2014-09-03 klockan 23:33.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-03, 23:53   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Förstår din vånda, spika ingen av dem kanske? Jag tycker där är flest plus på Jontte Boy. Bättre spår, bättre kusk med mera, nackdelen är väl åldern..ja hos hästen, inte Jormas då! Hur bra är Conrad från bakspår? Det är dessutom fascinerande att det finns 3-4 hästar i loppet som är ett par år äldre och inte alls betrodda...hmm, du fick ingen vidare hjälp va? Jag tänker gardera båda!
Är väl det jag börjar luta åt också.
Men då gäller det att hitta bra spikdrag också.
Känns som man varit helt fel ute sista tiden på spikarna. Har man spikat en favorit då har den svikit, har man chans spikat så har favoriten vunnit.

Hade haft ett spikdrag i sjätte om det inte hade varit för Oliver Kronos och Goop.
Är inne på att Trust Launcher får behålla ledningen och då kan ju P.U styra lite som han vill men sen är ju frågan hur han tänker, släppa till favoriten om och när Goop kommer eller vill han fortsätta köra i ledningen.
Tror inte han vill köra i ledningen till vilket pris som helst utan släpper enbart till Goop. Så den chans spiken blir till att strunta i och gardera istället.
Gammal 2014-09-04, 00:15   #23

Standard

Citat:
Funderar i samma banor.
Normalt spikar man inte oerfarna 3-åringar. Men under de senaste 10 åren har fyra megafavoriter vunnit detta lopp. Ingen har gett över sex ggr. Det talar för Jontte Boy. Den går ju 13-tider i parti och minut över denna distans. Ändå lutar jag åt att strecka 1,5 och 11 i V75-3.

V75-2 har än mer oerfarna startande. Har en känsla av att det ofta skräller i Klass II. Calvin Borel slogs ut av Archangel AM och Dominator i derbykvalet förra veckan. I övriga lopp har han inte mött något motstånd av kaliber. Det gör han inte här heller. Han är dock en rimlig spikkanditat. Men jag spikar inte Conrad Lugauer från bakspår.

För mig kan det bli ett TV-system. Mosaique Face spik i sista. Oliver Kronos och Carelin låser näst sista. Gå kort i lärlingsloppet. Då har man råd till många i början.

Senast redigerad av mackpeter den 2014-09-04 klockan 00:19.
Gammal 2014-09-04, 08:36   #24

Standard

Citat:
Funderar i samma banor.
Normalt spikar man inte oerfarna 3-åringar. Men under de senaste 10 åren har fyra megafavoriter vunnit detta lopp. Ingen har gett över sex ggr. Det talar för Jontte Boy. Den går ju 13-tider i parti och minut över denna distans. Ändå lutar jag åt att strecka 1,5 och 11 i V75-3.

V75-2 har än mer oerfarna startande. Har en känsla av att det ofta skräller i Klass II. Calvin Borel slogs ut av Archangel AM och Dominator i derbykvalet förra veckan. I övriga lopp har han inte mött något motstånd av kaliber. Det gör han inte här heller. Han är dock en rimlig spikkanditat. Men jag spikar inte Conrad Lugauer från bakspår.

För mig kan det bli ett TV-system. Mosaique Face spik i sista. Oliver Kronos och Carelin låser näst sista. Gå kort i lärlingsloppet. Då har man råd till många i början.
Lärlingslopp brukar jag alltid ha många hästar i, tycker det känns för osäkert med ett fåtal, kan ju ofta skrälla till där. Men blir nog inte många streck där denna gång.
Suttit nu på morgonen en bra stund och startlistorna och känns mer och mer som att det blir till att gardera avd 2 och 3 och kanske spika i 4:e och 5:e.
Har fastnat lite för Flemmings Even´s First Boy i 4:e och Rare Wise As i 5:e så kan kanske bli så att jag spika dessa två istället men får fortsätta läsa på idag och imorgon innan jag bestämmer mig.

Senast redigerad av Tamuli den 2014-09-04 klockan 08:49.
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-04, 12:01   #25

hugothebosss avatar

Standard

När jag kollar på strecken, så här långt, så lutar jag mer och mer åt ett TV-system med spik för Ludde i sista. Jag förstår inte alls att Occhione Jet drar på sig så mkt streck i nuläget. Visst de vann på Romme i ett lopp där de skulle diskas och jag tycker nog att motsåndet nu är ett par klasser högre nu!
Gammal 2014-09-04, 12:41   #26

hugothebosss avatar

Standard

Det blir intressant att se hur banan är på fredagens V65. Det körs provlopp idag, torsdag, många aktiva som klagade på att den var för lös. Kanske kan krångla till det lite för hästar som kräver fäste för att fungera!
Gammal 2014-09-04, 15:16   #27

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
När jag kollar på strecken, så här långt, så lutar jag mer och mer åt ett TV-system med spik för Ludde i sista. Jag förstår inte alls att Occhione Jet drar på sig så mkt streck i nuläget. Visst de vann på Romme i ett lopp där de skulle diskas och jag tycker nog att motsåndet nu är ett par klasser högre nu!
Om man ser till loppet innan då han fick en mer passande löpning och troligtvis kommer att få det i detta lopp så tycker jag att streck% känns helt ok...
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-04, 15:32   #28

Standard

Citat:
Känns som man varit helt fel ute sista tiden på spikarna. Har man spikat en favorit då har den svikit, har man chans spikat så har favoriten vunnit.

Hade haft ett spikdrag i sjätte om det inte hade varit för Oliver Kronos och Goop.
Är inne på att Trust Launcher får behålla ledningen och då kan ju P.U styra lite som han vill men sen är ju frågan hur han tänker, släppa till favoriten om och när Goop kommer eller vill han fortsätta köra i ledningen.
Tror inte han vill köra i ledningen till vilket pris som helst utan släpper enbart till Goop. Så den chans spiken blir till att strunta i och gardera istället.
Jag tror åxå mycket på TL i sjätte. Har ju visat fina tider på distansen tidigare och långspurten senast var ENORM. Den blir iaf min spik i en svårlöst omgång.

Senast redigerad av monimaker1 den 2014-09-04 klockan 15:33.
Gammal 2014-09-04, 16:46   #29

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
(Som svar på spalato:s system)
Favoritpolisen slår till, favoriten i avd 6 är inte med

Nädå diskutera på , men känner ändå att jag måste ge spalato en eloge för att inte slentrianmässigt plocka med favoriterna, det gör det så mycket lättare att se vad någon egentligen tror på när de inte målar på för målandets skull !

Bra jobbat spalato, hoppas du får utdelning redan på lördag !

ps Har inte heller någon feeling för Oliver Kronos, om inte annat galopperar han i var och varannan start...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
mackpeter (+3), spalato (+10), monimaker1 (+3)
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-04, 17:17   #30

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Jag tror åxå mycket på TL i sjätte. Har ju visat fina tider på distansen tidigare och långspurten senast var ENORM. Den blir iaf min spik i en svårlöst omgång.
Ja var ju en grym långspurt, det är ju en riktigt kapabel häst och distansen borde inte vara något minus. Läget är ju utmärkt och klarar bara P.U av att hålla ut ledningen så borde ju det vara en fin chans, men är ändå lite skraj för att Goop lyckas lösa det på något vis.
Men skulle man gå på första instinkten så borde man ju spika eftersom TL var första strecket för mig i det loppet.

Senast redigerad av Tamuli den 2014-09-04 klockan 17:20.
Gammal 2014-09-04, 17:26   #31

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Favoritpolisen slår till, favoriten i avd 6 är inte med

Nädå diskutera på , men känner ändå att jag måste ge spalato en eloge för att inte slentrianmässigt plocka med favoriterna, det gör det så mycket lättare att se vad någon egentligen tror på när de inte målar på för målandets skull !

Bra jobbat spalato, hoppas du får utdelning redan på lördag !

ps Har inte heller någon feeling för Oliver Kronos, om inte annat galopperar han i var och varannan start...
Du får sharps för att du ger eloge till spalato. Det får han av mig också. Men hans tidiga upplägg gör mig nyfiken på filosofin bakom. Spalato är ju en mycket erfaren och påläst spelkompositör.

Att inte ha feeling för Oliver Kronos köper jag. Jag har feeling för Carelin, som blev tokbortkörd av Haugstad senast i derbykvalet.
clarund (+1)
Gammal 2014-09-04, 17:53   #32

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5186
Standard

Citat:
Du får sharps för att du ger eloge till spalato. Det får han av mig också. Men hans tidiga upplägg gör mig nyfiken på filosofin bakom. Spalato är ju en mycket erfaren och påläst spelkompositör.

Att inte ha feeling för Oliver Kronos köper jag. Jag har feeling för Carelin, som blev tokbortkörd av Haugstad senast i derbykvalet.

Oj, det där lät fränt. Spelkompositör... mmm, det skulle jag vilja vara!

Hur blir man en sådan? ("Vad jobbar du med då?" "Jag är spelkompositör"

Skitfränt!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
mackpeter (+2), alle (+2), Flickepojken (+2), clarund (+1)
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-04, 18:45   #33

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
Oj, det där lät fränt. Spelkompositör... mmm, det skulle jag vilja vara!

Hur blir man en sådan? ("Vad jobbar du med då?" "Jag är spelkompositör"

Skitfränt!
Tack!
Spalato är en äkta spelkompositör.
Ge mig en kreativ vinnare med motivering, så får du en egen kreativ utnämning till ditt visitkort på lördag natt!
spalato (+30), hugotheboss (+2), clarund (+1)
Gammal 2014-09-04, 20:24   #34

Standard

Körde ett system (rank Sydsvenskan)

2.4.11 (6.5)
10 spik (2.1)
1.2.5. (9.11)
4.10 (5.11)
3.6.9.14.15 (2.4)
1.9 (2.4)
3.5.11 (9.2)

270kr
Gammal 2014-09-04, 20:28   #35

Standard

Sydsvenskans system 675kr

2.4.11(6.5)
10spik (2.1)
1.2.5 (9.11)
4.5.6.10.11(3.1)
6spik (3.9)
1.2.3.4.8.9 (12.6)
2.3.5.9.11 (6)

Senast redigerad av spalato den 2014-09-04 klockan 20:45.
Gammal 2014-09-04, 20:32   #36

Standard

Eftersom jag går på SVD:s rank kom Oliver med.....men 1 Frozen tror jag mer på ......Carelin lär också göra så .....
Gammal 2014-09-04, 21:06   #37

Sharp$: 6036
Standard

Citat:
körde haugstad bort carelin i kvalet.? hästen kastade väl sig i galopp i starten vill jag minnas
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-04, 22:18   #38

Standard

Lyssnade precis på podcast med TT =Anders Malmroth

Han trodde på Ivar Sånna. Nämnde oxå Tiberius F. Lyssna gärna.....oops fel dag/forum
alle (+1)

Senast redigerad av spalato den 2014-09-04 klockan 22:28.
Gammal 2014-09-04, 23:19   #39

Standard

V75-7.
Hur ska vi se på Occhione Jet? Stig H andas optimism på sin hemsida. Erkänner att han senast borde diskats för passgång i mål. Skall nu gå med lätta skor runt om. Var bra i Hugo Åbergs som tvåa efter Ed You och diskad fransos. Fick gången före stryk av Kadett CD.

Det är väl bara att spika Mosaique Face.......
Eller ska jag ta med Kadett CD och Magic Tonight.
Gammal 2014-09-04, 23:33   #40

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
V75-7.
Hur ska vi se på Occhione Jet? Stig H andas optimism på sin hemsida. Erkänner att han senast borde diskats för passgång i mål. Skall nu gå med lätta skor runt om. Var bra i Hugo Åbergs som tvåa efter Ed You och diskad fransos. Fick gången före stryk av Kadett CD.

Själv tror jag och hoppas att Standout spetsar och Uffe leder runt om, men med både Ludde och Robban i loppet, tveksamt att han får sitta i lugn och ro.
Får se hur man gör ???
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-04, 23:54   #41

Standard

Rank Sydsvenskan

2.4.11.6.5.1.3.9.7.8.10.12
10.2.1.6.7.9.8.11.4.5.3.12
2.5.1.9.11.10.4.8.3.6.7
4.10.5.11.6.3.1.2.8.7.9.12
6.3.9.14.15.2.4.10.13.8.12.1.7.11.5
9.1.2.4.8.3.12.6.5.11.7.10
5.3.11.9.2.6.10.4.8.1.7.12
Gammal 2014-09-05, 11:05   #42

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37785
Standard

Harry Haythrow struken, det var surt. Hade varit kul att se honom på banan igen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 11:11   #43

Sharp$: 1961
Standard

Citat:
V75-7.

Tror M.F är bra spik, fast spik i sista är ju lite tråkigt
K. CD är def ett intressant bud!

Ett annat intressant streck är Uhrbergs 1a i 4e avd,
står hårt inne men Thomas verkar uppåt! :-)

::
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 11:31   #44

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Själv tror jag och hoppas att Standout spetsar och Uffe leder runt om, men med både Ludde och Robban i loppet, tveksamt att han får sitta i lugn och ro.
Får se hur man gör ???
Ludde har deklarerat att han ska ge mosaique face en rejäl urblåsare. Detta öppnar upp loppet och gör att man bör gardera om man inte tror att mosaique face kommer lätt till spets.
Gammal 2014-09-05, 12:06   #45

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

5
10
10
10
15
1
6

Avd 1: Luddes hästar litar jag inte alls på och det är ingen slump att Adrians styrning inte vunnit de fyra senaste försöken, hästen går inte in i mål. Omotiverad favorit!

Avd 2: Här har vi en motiverad favorit, dock alldeles förjävligt överspelad. Han har gjort bra prestationer hela tiden och ska absolut räknas. Inget tänkbart spikbud för mig om han inte går under 40%. Roligast emot tycker jag Tony Boy är.

Avd3: Jorma vinner säkert det här hur lätt som helst men jag tycker att 10 är värd ett streck här. Framförallt om det blir hård körning. Hoppas på det och dubblar systemet med 10.

Avd 4: even's har sett jäkligt fin ut vid de senaste loppen och jag går emot favoriten, för visst ska väl Flemming vinna ngt lopp under dagen? Tror har störst chans i detta och spikar mig ur det.

Avd 5: ytterligare en motiverad favorit som jag väljer att gå emot för att det är tråkigt att spika favoriter. Flemming är hetast emot kan jag tycka men målar gärna på om pengarna räcker. Mycket kan hända i dessa lärlingslopp!

Avd6: 1 Frozen hade varit en motiverad favorit. Han håller ingen ledning men däremot tror jag att han hittar ut i andraspår ganska omgående efter tuff körning mellan 2,3 & 4. Oliver Kronos har jag ingen känsla för och blir inte alls förvånad om han hoppar. Spikar man inte Frozen så ska man ta med 12 Carelin och streckar man ytterligare så ska 2,3,4 och 9 med. Löser det sig för Oliver och han håller sig på benen så är han långt framme.

Avd7: Luddes stallform är inte tilltalande. 2 och 6 räcker långt!
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 12:09   #46

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Ludde har deklarerat att han ska ge mosaique face en rejäl urblåsare. Detta öppnar upp loppet och gör att man bör gardera om man inte tror att mosaique face kommer lätt till spets.
Hästen skall gå med skor runt om på lördag, hästen är i 60-70%ig form tror Preben...
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 12:20   #47

Standard

Citat:
Troligvis kommer väl Adrian att offra Kaffiren och försöka försvara ledning till vilket pris som helst för att släppa till pappa senare i loppet. Standout tror jag inte ett dugg på, i mitt tycke en blöt häst. Då tycker jag 3,8,11 har betydligt vassare avslutningar.
Gammal 2014-09-05, 12:26   #48

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
5
10
10
10
15
1
6

Avd 1: Luddes hästar litar jag inte alls på och det är ingen slump att Adrians styrning inte vunnit de fyra senaste försöken, hästen går inte in i mål. Omotiverad favorit!

Avd 2: Här har vi en motiverad favorit, dock alldeles förjävligt överspelad. Han har gjort bra prestationer hela tiden och ska absolut räknas. Inget tänkbart spikbud för mig om han inte går under 40%. Roligast emot tycker jag Tony Boy är.

Avd3: Jorma vinner säkert det här hur lätt som helst men jag tycker att 10 är värd ett streck här. Framförallt om det blir hård körning. Hoppas på det och dubblar systemet med 10.

Avd 4: even's har sett jäkligt fin ut vid de senaste loppen och jag går emot favoriten, för visst ska väl Flemming vinna ngt lopp under dagen? Tror har störst chans i detta och spikar mig ur det.

Avd 5: ytterligare en motiverad favorit som jag väljer att gå emot för att det är tråkigt att spika favoriter. Flemming är hetast emot kan jag tycka men målar gärna på om pengarna räcker. Mycket kan hända i dessa lärlingslopp!

Avd6: 1 Frozen hade varit en motiverad favorit. Han håller ingen ledning men däremot tror jag att han hittar ut i andraspår ganska omgående efter tuff körning mellan 2,3 & 4. Oliver Kronos har jag ingen känsla för och blir inte alls förvånad om han hoppar. Spikar man inte Frozen så ska man ta med 12 Carelin och streckar man ytterligare så ska 2,3,4 och 9 med. Löser det sig för Oliver och han håller sig på benen så är han långt framme.

Avd7: Luddes stallform är inte tilltalande. 2 och 6 räcker långt!
Jag har också fastnat för Tony Boy, alldeles för lite streck på den! Däremot rankar jag Standout och Kadetten sist i avslutande loppet. Alldeles för blöta hästar för min smak.
Gammal 2014-09-05, 13:08   #49

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Ursäkta att jag teasar lite men det är kul när man kollar igenom alla inlägg och ingen har nämnt den häst som jag tycker är omgångens drag!
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 13:29   #50

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1681
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Ursäkta att jag teasar lite men det är kul när man kollar igenom alla inlägg och ingen har nämnt den häst som jag tycker är omgångens drag!
M.T.IN CASH (SOS)?
Skuumberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 15:01   #51

Standard

Citat:
GEISHA SUND???
Gammal 2014-09-05, 15:56   #52

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1989
Standard

Long Night gillar årstiden. Kan det vara en rysare?
Ardberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 16:06   #53

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1880
Standard

Spikar 2 Standout i sista! Hästen kommer att leda mycket länge (drygt 1640 meter) på en hypersnabb racerbana. Att 5 Mosaique Face, som återkommer efter sjukdom och med skor, ska trycka sönder tror jag inte. Tror Standout tvärtemot, trivs med högt jämt tempo. Visade absolut toppform sist i Jubileumspokalen från pissläge och mot väl så tuffa kompisar!14% är bra på en "spetsochsluthäst"...
DIF (+2)
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 16:25   #54

hugothebosss avatar

Standard

Jag tycker nyckeln till den här omgången ligger i första avdelningen. Själv tänker jag förlita mej på statistiken som säger att de 3 med lägst pengar i Silverdivisionen "aldrig" vinner. Bort med 1,4,8 alltså. Spår 11 är inte ngt vidare spår i Silver heller, bort med den. Häst nummer 5 med P.Untersteiner, 13 starter på V75, 0 vinster, bort med den! Jag spikar helt enkelt 2 Aristocat Boko som har gryende form, mest pengar i snitt på Rikstotostarter så hej och hå:

576 rader enligt följande:

2 R11,4
1,9,10 R2,7
4,5 R2,10
3,4,10 R6,5
3,6,7,14 R15,1
1,2 R9,4 (Här tror jag att 1 är bästa hästen, men risken finns att Untersteiner leder från början till slut! Karelin blir inte ens andra reserv, jag förlitar mej på att kusken är i mkt sämre form än hästen)
2,3,5,11 R10,6
Gammal 2014-09-05, 16:40   #55

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Jag har också fastnat för Tony Boy, alldeles för lite streck på den! Däremot rankar jag Standout och Kadetten sist i avslutande loppet. Alldeles för blöta hästar för min smak.
Intressant idéer, men en liten rättelse Adrian vann senast 6/8 på Åby, två starter bak. Din idé nr 5 har inte vunnit på V75 på 13 försök däremot, men visst, alla har sina idéer, nr 9 Tony Boy tycker jag också är märkligt bortglömd! Lycka till!
Gammal 2014-09-05, 16:59   #56

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1367
Standard

Borde nog ha med October Kronos, Då Ludde tyckte till på Tvn och att det var hans bästa chans i helgen.

Systemet i nuläget..
1: 2
2: 1,2,9,10
3: 5
4: 4
5: 3,6,13,14,15
6: 1,2,3,4,9,12
7: 2,3,5,10,11

Senast redigerad av Trinity den 2014-09-05 klockan 17:01.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 17:39   #57

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7916
Standard

Citat:
Bubba Degato
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 17:53   #58

Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skuumberg Visa inlägg
M.T.IN CASH (SOS)?
Citat:
GEISHA SUND???
Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Bubba Degato
Hehe fortfarande inte streckad på något system i tråden eller nämnd. Men det är dumt av mig att teasa er Förlåt mig!
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 18:01   #59

drakens avatar

Standard

det här var nästan roligare än omgången som jag tycker ser skittråkig ut hahaha. Måste dra till med en till. Yonker Fanatic. Det där var kanske inte helt allvarligt menat även om jag kommer strecka 9,10,11,12 i det loppet + ett par till.. Tror nog att det är någon utanskordansare eller jänkarvagnskörare som det varnas en del för inför omgången.

Senast redigerad av draken den 2014-09-05 klockan 18:23.
Gammal 2014-09-05, 18:20   #60

hammmmmars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1706
Standard

Citat:
Hehe fortfarande inte streckad på något system i tråden eller nämnd. Men det är dumt av mig att teasa er Förlåt mig!
Vacation Silvio?
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 18:30   #61

Sharp$: 2404
Standard

Citat:
det här var nästan roligare än omgången som jag tycker ser skittråkig ut hahaha. Måste dra till med en till. Yonker Fanatic. Det där var kanske inte helt allvarligt menat även om jag kommer strecka 9,10,11,12 i det loppet + ett par till.. Tror nog att det är någon utanskordansarna som det varnas en del för inför omgången.
Jag kollade några lopp på You Tube igår och jag tyckte Yonker Fanatic såg fin ut. Hästen har ju ändå vunnit 42 av 115 lopp så det är ju en ärrad herre. Den har ju även gått bra i Sverige tidigare, 2:a i lärlingsloppet under Elitloppssöndagen förra året. Men det är alltid svårt att sätta in dessa hästar på V75. Men till 0 % tar jag helt klart med den på mina system. Hoppas att Goop säger något om hästen för han har kört den en gång.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 19:16   #62

mijo14s avatar

Standard

Citat:
MÅNPRINSEN A.M?
Gammal 2014-09-05, 19:18   #63

clarunds avatar

Standard

Citat:
körde haugstad bort carelin i kvalet.? hästen kastade väl sig i galopp i starten vill jag minnas
Håller med, vad skulle Kenneth göra?

När jag såg listan till det kvalet var det första jag tänkte att 7e passar Carelin illa(och spikade efter lit övervägande vinnande 12 Poochai), jag antar att man försökte göra något åt saken och det blev galopp, att ge KH skulden för det känns fel.

Vad man kan se positivt är att Carelin ofta fått tunga lopp och därmed är van det som rimligen bjuds på lördag och därför med lagom mycket streck kan ses som intressant, själv gillar jag Frozen men det var länge sedan han visade något av vad han lovade när han vann V75 i Kalmar 1 mars.

Gammal 2014-09-05, 20:26   #64

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2151

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Reve d'Amor Nicklas drag?
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 20:28   #65

mijo14s avatar

Standard

2 4 5 9 11
2 10
1 2 5
4 10
6 (bra spår toppform och bra kusk...vinner)
1 2 6 8 9 12
2

så lätt kan det vara...
Gammal 2014-09-05, 20:29   #66

mijo14s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Reve d'Amor Nicklas drag?
orka!
Gammal 2014-09-05, 20:33   #67
Banned

Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
orka!
Du hann före

Vem fan orkar bry sej om ngn som "teasar" som det så vackert heter. Oavsett om personen är kunnig (vilket Nicklas är) lr ej.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 20:42   #68

Sharp$: 1681
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Du hann före

Vem fan orkar bry sej om ngn som "teasar" som det så vackert heter. Oavsett om personen är kunnig (vilket Nicklas är) lr ej.
Ja en del orkar ju helt klart att bry sig om vilka som orkar.

"Teasern" sporrade iaf. mig att leta lite oomnämnda drag och fick faktiskt lite nyttig info av andra som "orkat" leta teaser......
Skuumberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 20:54   #69

Sharp$: 2867
Standard

Citat:
Måste vara Tintin,om man kollar på spelvärdet. Bra häst, bästa kusken och 2%, omgångens bästa spelvärde alla dar i veckan !!!
peozz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 20:57   #70

drakens avatar

Standard

Inför en Jägers behövs lite trigg för att i alla fall försöka spränga Jägerslunken med 5 spetsvinnare. Letade runt lite och såg att även Uhrberg hade med 0%aren Yonker Fanatic. Tror att den har lite större chans en 0 så spelvärd för en liten peng i alla fall. Kan nog få skapligt platsodds på den och skulle den orka sprattla in i mål som etta så lär ju en DD för ett par 10 or kunna ge rätt bra betalt. Inget jag skulle ta gift på och säga att det är klart men nog är det spelvärde i alla fall hahaha.
Gammal 2014-09-05, 21:09   #71

drakens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av peozz Visa inlägg
Måste vara Tintin,om man kollar på spelvärdet. Bra häst, bästa kusken och 2%, omgångens bästa spelvärde alla dar i veckan !!!
Bra drag. Streckas.Maximillian i samma lopp som det gapas om inför varje start har heller inte mycket till spel på sig men ett mycket tråkigt läge så kanske inte har så stor chans men säkert lite mer än 3%. Mötte ett rätt hårt gäng senast
Gammal 2014-09-05, 21:37   #72

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Spiken: Jontte Boy spets ut och slut!

Lillspiken: Calvin Borel en bra häst som Conrad tror på toppchans med.. Möter enklare...

Dragen:

Caliber T.T. är på hugget har och ett bättre läge än på länge...

Tintin är skyldig mig lite pengar....

Hanna Banker är i toppslag..

Frozen från start till mål!?
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 21:50   #73

Standard

http://imgur.com/cRiDKoB

Bolagsspel (stora)

Lilla Bolagsspelet
1.2.4.11 (3.5)
1.10 (2.6)
5 Jontte Boy (10.4)
1.2.4.10 (5.6)
3.6.8.9.14.15 (4.2)
1.2.4.8.9.12 (10.6)
2.11 (5.6)

Senast redigerad av spalato den 2014-09-05 klockan 21:53.
Gammal 2014-09-05, 21:55   #74

Standard

Sydsvenskan, Snoken, Travronden, Spelvärde, TT, SS, Ögat

1.2.4.5
10
2.5.8
2.3.4.10
6.8.14
1.2.8.9.12
2.5.11
Trinity (+1)
Gammal 2014-09-05, 21:58   #75

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4743
Standard

Bo Eklöf spikar no 5 i Avd 1.Han brukar oftast ha 5 eller 6 rätt på hans system.Jag ryggar honom i Avd 1.Sen blir det svårare,hade tänkt mig många i Avd 6 och 7.Lycka till ni som hittar guldkornen
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 22:19   #76

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Bo Eklöf spikar no 5 i Avd 1.Han brukar oftast ha 5 eller 6 rätt på hans system.Jag ryggar honom i Avd 1.Sen blir det svårare,hade tänkt mig många i Avd 6 och 7.Lycka till ni som hittar guldkornen
Sett till insatsprocent så är det en bra spik. Oktober Kronos kan man i vilket fall ta bort.
Gammal 2014-09-05, 22:34   #77

Standard

Alla spelsajter verkar överens 10 Calvin Borel som tipsetta
Gammal 2014-09-05, 22:37   #78

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Alla spelsajter verkar överens 10 Calvin Borel som tipsetta
Ohotad etta.
Min rank: 10,1,2,9,6
Gammal 2014-09-05, 23:12   #79

Melanders avatar

Sharp$: 4743
Standard

Undrar om alle har några tips
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-05, 23:34   #80

Standard

Citat:

P.U leder länge med TL. Obesegrad i fem försök från ledningen. Hela vägen?

Senast redigerad av spalato den 2014-09-05 klockan 23:35.
Gammal 2014-09-05, 23:51   #81

hugothebosss avatar

Standard

Så då var det packat och klart för ikväll, om inget oförutsett händer så blir det den här jag lämnar i morgon. Ser ut att bli fint väder också (risk för regn på söndag däremot) då är det roligare att stå där ute och skrika sig blå i jakten på miljonerna. Skrällarna är väl Goop i tredje, unge Uhrberg i femte och Piccolit i 7:e. Uhrberg hade ju en bra kväll på Jägers i dag, fredag. Lycka till!

1,2,5 R4,11
10 R1,2
2,5,8 R1,4
4,6 R3,10
4,6,14,15 R3,9
1,2,4,12 R9,3
2,10 R3,11

288:00
Gammal 2014-09-05, 23:53   #82

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Omgångens uppenbara falskskyltning av tipstjänsterna: Standout rankad etta överallt...

...hästen som vinner promenader på Bollnäs och tappar till Claes Boko från ledning ska klå flertalet som är elit eller snäppet under. Med Ludde i loppet på spår 5 som aviserar offensiv styrning? Finns ju inte en snöbolls chans...Mosaiken vinner loppet även om han inte är toppad bara på talang, läge och respekt. Det är väl bara Ohlsson och Bergh som möjligen skulle vara dumma nog att ställa till det. Men Bergh verkar ha Kadetten nära hjärtat, offrade den inte en meter på Bollnäs i 150k-loppet Standout "gick" hem och lär då inte göra det här heller. Skulle vara Ohlsson då...

Oliver Kronos tacksam favorit också. Visst är han bra, men ska stå på benen och klara spår medans flertalet dugliga konkurrenter kommer få mycket bättre resa. Har klättrat flera klasser på några starter. Segern på Jägers säger ju inte mycket, från spets vinner man lopp och bakifrån är det än värre. Mitt system om inget ser annorlunda ut imorrn bitti:

1,2,3,4,5,9,11
1,2,6,9,10
1,2,5
4,5
3,6
1,2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
5
Krav: Calvin Borel/Jontte Boy
2156 rader

Men Calvin Borel som du kör utgång på har samma förutsättningar som Oliver kanske någon tycker då. Ja, men i en lägre och ojämnare klass. Helt andra förutsättningar.

Lycka till allesammans! RIP V7

LeBanner (+11), monimaker1 (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 00:15   #83

Standard

Fattar inte heller hur man kan tro på Standout
Gammal 2014-09-06, 00:18   #84

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Omgångens uppenbara falskskyltning av tipstjänsterna: Standout rankad etta överallt...

...hästen som vinner promenader på Bollnäs och tappar till Claes Boko från ledning ska klå flertalet som är elit eller snäppet under. Med Ludde i loppet på spår 5 som aviserar offensiv styrning? Finns ju inte en snöbolls chans...Mosaiken vinner loppet även om han inte är toppad bara på talang, läge och respekt. Det är väl bara Ohlsson och Bergh som möjligen skulle vara dumma nog att ställa till det. Men Bergh verkar ha Kadetten nära hjärtat, offrade den inte en meter på Bollnäs i 150k-loppet Standout "gick" hem och lär då inte göra det här heller. Skulle vara Ohlsson då...

Oliver Kronos tacksam favorit också. Visst är han bra, men ska stå på benen och klara spår medans flertalet dugliga konkurrenter kommer få mycket bättre resa. Har klättrat flera klasser på några starter. Segern på Jägers säger ju inte mycket, från spets vinner man lopp och bakifrån är det än värre. Mitt system om inget ser annorlunda ut imorrn bitti:

1,2,3,4,5,9,11
1,2,6,9,10
1,2,5
4,5
3,6
1,2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
5
Krav: Calvin Borel/Jontte Boy
2156 rader

Men Calvin Borel som du kör utgång på har samma förutsättningar som Oliver kanske någon tycker då. Ja, men i en lägre och ojämnare klass. Helt andra förutsättningar.

Lycka till allesammans! RIP V7
Ludde har ett större lopp att tänka på inom kort. Genomkörare som räcker till vinst?
Gammal 2014-09-06, 00:26   #85

Standard

många av pojkarna på speltjänsterna är unga killar i 40-års åldern, det tog faktiskt för mig en bit längre ådersmässigt, innan jag insåg realiteter i sammanhanget, men faktum är att jag först i 50-års åldern lärde mig att "ställa mig utanför hysterin" o sakligt analysera saker o ting...hade jag haft min visdom tidigare, så skulle mitt spelande givit ett ännu bättre resultat...för tveklöst var det enklare att göra pengar förr...
Kyodai (+10)
Gammal 2014-09-06, 00:34   #86

AMHCs avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 2066
Standard

Vågar man spika Perfect Power (V75-1), Calvin Borel (V75-2), Jontte Boy (V75-3) och Rare Wise As (V75-5) och då kunna helgardera alla övriga lopp?
Tror nämligen stenhårt på alla fyra. Men fyra spikar känns samtidigt väldigt chansartat på något vis. Hur skulle ni gjort?
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 00:43   #87

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
Vågar man spika Perfect Power (V75-1), Calvin Borel (V75-2), Jontte Boy (V75-3) och Rare Wise As (V75-5) och då kunna helgardera alla övriga lopp?
Tror nämligen stenhårt på alla fyra. Men fyra spikar känns samtidigt väldigt chansartat på något vis. Hur skulle ni gjort?
Alternativet är att du kör med tre spikar och låser ett lopp med två hästar. Låset ska/bör du ha i avd 2. 1/10. Dom stora favoriterna faller nämligen tungt/tyngst......
AMHC (+1)
Gammal 2014-09-06, 00:44   #88

Standard

Citat:
Fattar inte heller hur man kan tro på Standout
Hmmm
Gammal 2014-09-06, 06:04   #89

Standard

Märkligt att spika en så jävla vek häst som Standout!?! Kommer troligtvis inte ens att kunna hålla ledningen mot 1och 4. Skulle den få spets så kommer ju lutfi fram tidigt.
Gammal 2014-09-06, 06:16   #90

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Märkligt att spika en så jävla vek häst som Standout!?! Kommer troligtvis inte ens att kunna hålla ledningen mot 1och 4. Skulle den få spets så kommer ju lutfi fram tidigt.
Standout är grymt startsnabb, likvärdig med Democrat men har fördel att vara innanför
Gammal 2014-09-06, 08:28   #91

Sharp$: 259

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Standout är grymt startsnabb, likvärdig med Democrat men har fördel att vara innanför
Dessutom var intrycket i Jubileumspokalen +, vad hade hänt om Campbell fått fritt? Sen känns det verkligen som att hästen borde vara bäst på korta häcken.
Jag tycker inte alls det är en så konstig spik. Men jag håller med om att det finns bättre spikar, Money lloyd i avd 4 är en...
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 08:38   #92

Sharp$: 892
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Democrat är säkert snabbare från start,men de är ju från samma stall så där släpps det direkt troligtvis !!!!!
krilla18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 09:35   #93

capones avatar

Sharp$: 13308
Standard

Jägersro omg. 46
Lördag 2014-09-06 2014-09-06 09:29

Hästar

Res

1 2, 4, 11
2 10 Calvin Borel
3 2, 5
4 3, 8, 10, 11
5 6 Rare Wise As* (IT)
6 1, 4, 9, 12
7 2, 5

192 RADER x 1 x 0,50 KR

Totalt: 96,00 kr

050C 2BD9 1219 xxxx

capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 09:55   #94

Kyodais avatar

Standard

bara tid för snabb liten dd idag - spelar 2-8-12 mot ohlssons i andra

Gammal 2014-09-06, 10:19   #95

Sharp$: 2301
Standard

Är inne på att perfect power kommer få loppet, hård körning initialt och sedan hårt tempo hela vägen av Adrian. Bergh kommer försöka svara ut honom, kan inte riktigt bedöma om han lyckas eller ej!
Sedan glider PU med hela vägen och spurtar förbi en tapper aristocat boko!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 10:37   #96

Sharp$: 1692
Standard

Dagens dd dunder
8-2 500kr💰💰💰💰💰
Gammal 2014-09-06, 11:10   #97

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av randolf Visa inlägg
Dagens dd dunder
8-2 500kr💰💰💰💰💰
Vågat lir till 150 ggr! Lycka till!
Gammal 2014-09-06, 11:16   #98

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Lite nyans i galenskapen här!

För det första! Det är Derbyhelg för bövelen! Banan lär vara självspringande och Jägers är känt för "nedförsbacke" och klister i spåren. Helgen kommer massproducera nästagångare som spränger ljudvallen i spåren utan att nå fram! Spika för fan inte från bakspår även om jag tror favoriten i andra bara kör fram och vinner från dödens!

Dock känns det totalt okunnigt och oseriöst med allt gap om Carelin! Herregud vilken epidemi. Både betaltjänster och kreti och pleti! Carelin är chanslös från läget och klart överskattad här. Haugstad är heller inget plus!

Vidare sågas både Stand Out och Kadett CD som ovilliga löss?
Standout är bra! Tar spets och KAN inte springa snabbare än 08 sista 500! Hästen blir bara bättre i hårt tempo så att Ludde kolar är bara plus! Kadetten kan svepa till spets/rygg ledaren och få smörloppet! Bergh kan och vet vad han gör och besitter ren taktisk kapacitet i överflöd i förhållande till många andra kuskar i loppet.

Tänk till nu gott folk!
oggeb (+25), bokis29 (+5), Vladswe (+5)

Senast redigerad av doob den 2014-09-06 klockan 11:19.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 11:20   #99

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37785
Standard

Kanonhelg för travälskare! I morgon vinner Archangel Am! Carelin tycker jag ska med vid gardering, men svårt spår på Jägerso. Standout kan man chansspika, men jag gör nog inte det då jag har andra idéer, utan vill gardera. Kanske (troligen) släpper han när Ludde trycker till med bästa hästen. Kadetten är ett garderingsbud.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 11:58   #100

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5395
Standard

Amiral d'inverne måste väl vara dagens bästa drag, får ju ett fint lopp, kanske ledningen tom
Såg verkligen formstark ut i lördags som fastlåst.
Var ju bländade fin vid segern i Halmstad.
Och plus på att Bergh kör
Jag spikar.
Gammal 2014-09-06, 12:02   #101

Standard

Så här blev mitt bolagssystem idag:

1) 2,3,4,5,9,11 (Untersteiner låter positiv till båda sina)
2) 10 (efter ett år vinner äntligen Conrad V75. Rätt distans - Calvin såg ut som en rund miljon i derbykvalet)
3) 1,2,5 (spikar inte 3-årslopp. 5 sannolikt bäst. 1 bevisat bra - ojämn kusk. 2 mycket bättre än ni tror.)
4) 1,2,3,4,5,10,11 (garderingslopp)
5) 6 (bästa hästen. Hade inte råd att ta med 3 och 15.)
6) 1,2,3,4,9,12 (12 mitt drag)
7) 2,3,5,11 (skrällar i guld på sistone. Borde haft med 6 och 10 för att känna mih säker).

Kostar 1512:-. Lycka till med era kuponger idag!
Gammal 2014-09-06, 12:12   #102

drakens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg

För det första! Det är Derbyhelg för bövelen! Banan lär vara självspringande och Jägers är känt för "nedförsbacke" och klister i spåren. Helgen kommer massproducera nästagångare som spränger ljudvallen i spåren utan att nå fram! Spika för fan inte från bakspår även om jag tror favoriten i andra bara kör fram och vinner från dödens!

Dock känns det totalt okunnigt och oseriöst med allt gap om Carelin! Herregud vilken epidemi. Både betaltjänster och kreti och pleti! Carelin är chanslös från läget och klart överskattad här. Haugstad är heller inget plus!

Standout är bra! Tar spets och KAN inte springa snabbare än 08 sista 500! Hästen blir bara bättre i hårt tempo så att Ludde kolar är bara plus! Kadetten kan svepa till spets/rygg ledaren och få smörloppet! Bergh kan och vet vad han gör och besitter ren taktisk kapacitet i överflöd i förhållande till många andra kuskar i loppet.

Tänk till nu gott folk!
Visst är det så. En vanlig Jägers har mycket spets och slut. Lär inte bli färre i dag. Tror att det blir 5 och tycker att det är enormt skittråkigt så jag kommer inte ens att spela idag. Lämnar in ett pyttelitet för att ha något då jag troligen kommer att sitta och hinka bira framför tv:n i alla fall.
limpanz (+50)
Gammal 2014-09-06, 12:18   #103

Standard

Citat:
Så här blev mitt bolagssystem idag:

1) 2,3,4,5,9,11 (Untersteiner låter positiv till båda sina)
2) 10 (efter ett år vinner äntligen Conrad V75. Rätt distans - Calvin såg ut som en rund miljon i derbykvalet)
3) 1,2,5 (spikar inte 3-årslopp. 5 sannolikt bäst. 1 bevisat bra - ojämn kusk. 2 mycket bättre än ni tror.)
4) 1,2,3,4,5,10,11 (garderingslopp)
5) 6 (bästa hästen. Hade inte råd att ta med 3 och 15.)
6) 1,2,3,4,9,12 (12 mitt drag)
7) 2,3,5,11 (skrällar i guld på sistone. Borde haft med 6 och 10 för att känna mih säker).

Kostar 1512:-. Lycka till med era kuponger idag!
mm...hur bra är den där Winston Sisa egentligen, såg mer eller mindre okörd ut senast https://www.youtube.com/watch?v=ywoEzw0Keog
Gammal 2014-09-06, 12:26   #104

Standard

Några sista ord om Carelin från mig före dagens tävlingar.
Carelin var hårt betrodd av spelarna i derbykvalet eftersom Walmann själv ansåg honom vara en av hans bästa chanser att kvala in. I startmomentet forcerade kusken från sjundespåret. Det gick för fort och strax efter högg han i galopp. Walmann var rejält besviken efteråt.
Idag har han bakspår längst ut. Det är för denna häst en fördel. Distansen är rätt. Han är femtestreckad till 8 %. Värd att ta med enligt min mening.
Vad gäller Standout kan det vara spets och slut. Bra spår. Rätt distans.
Jag har lirat rak DD 12-2 till 50 ggr.
Gammal 2014-09-06, 12:29   #105

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
mm...hur bra är den där Winston Sisa egentligen, såg mer eller mindre okörd ut senast https://www.youtube.com/watch?v=ywoEzw0Keog
Helt rätt. Jag räknar med hård körning från start av kontio och stollen Mollema. Winston i draget. Jag fick inte råd med 10 Sheava - men hon är absolut ingen bluff.
Gammal 2014-09-06, 12:43   #106

Sharp$: 259

Standard

Mitt System för dagen:

1/ 2-11-4-5-1-9
2/ 10-1-2-6
3/ 5-4-2-8
4/ 2 Money Lloyd
5/ 6-9-15-8
6/ 9-1-2-4-8-6-12-10
7/ 2-11-5

963kr

2-4 FETA

Senast redigerad av Scherlock den 2014-09-06 klockan 12:47.
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 13:35   #107

Sprites avatar

Sharp$: 8369
Standard

Kan någon förklara hur firma Kolgjini ska förlora avd 1 och avd 7?

Spets och slut i båda. Adrian säger precis att senast man tog av October Kronos skorna så flöt travet perfekt, här sitter hästen i spets och ska slås på en riktigt fin bana. Hur ofta förlorar en favorit i spets på en fin bana och optimal balans?

Mosaique Face då? Bästa spåret, kusk/tränare har deklarerat körning så varför skulle Standout svara Sveriges offensivaste kusk, som troligtvis även är före Standout i mål i scenariot från dödens (efter tryck hela vägen)? Ulf Ohlson liftar med till andraplatsen i rygg. Enda motståndarna som jag ser det är 10 och 11 men hur ofta vinns gulddivisioner från bakspår på 1640a när favoriten sitter där framme?

Dagens minst spelade favorit och dagens tredje minsta spelade favorit infriar och vi får råd att försöka fälla övriga med ABC-systemet.

Senast redigerad av Sprite den 2014-09-06 klockan 13:37.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 13:37   #108

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg

Spets och slut i båda. Adrian säger precis att senast man tog av October Kronos skorna så flöt travet perfekt, här sitter hästen i spets och ska slås på en riktigt fin bana.

Mosaique Face då? Bästa spåret, kusk/tränare har deklarerat körning så varför skulle Standout svara Sveriges offensivaste kusk som troligtvis även är före Standout i mål från dödens efter tryck hela vägen? Ulf Ohlson liftar med till andraplatsen i rygg. Enda motståndaren är 10 och 11 men hur ofta vinns gulddivisioner från bakspår på 1640a när favoriten sitter där framme?

Dagens minst spelade favorit och dagens tredje minsta spelade favorit infriar och vi får råd att försöka fälla övriga med ABC-systemet.

October ser ut som en kamel i värmningen...
Gammal 2014-09-06, 13:40   #109

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 2412
Standard

Citat:

Haha nej såg inte bra ut men bfro idag
Djingis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 13:44   #110

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1035
Standard

miljonraden

Registrerat spel

Datum: Lördag 2014-09-06
Bana: Jägersro T
Spelform: V75, omg. 46

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 2, 3, 4, 5, 11 (6, 9)
2 10 Calvin Borel (1, 2)
3 5 Jontte Boy* (4, 10)
4 1, 3, 4, 9, 10 (5, 6)
5 3, 6, 9 (15)
6 1, 2, 3, 4, 9, 12 (8)
7 2, 3, 5 (11, 6)

Caliber TT/Amiral D´inverne
Två härliga smygare...och så pangar det det med luckan

Hallas Judex vinner från spets eller så vinner Devs D´amerique, fattar noll. Spelad till 1% på v75

Registrerat spel

Bana: Jägersro Tr, omg. 37
Lopp: 8
Spelform: Tvilling

Hästar: 9 Devs d'Amerique
U-hästar: 3 Hallas Judex

Vadet gäller startnummer

1 x 100,00 kr Totalt: 100,00 kr
pesven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 13:47   #111

drakens avatar

Standard

October betalar man inte för i September. . Vinglar troligen omkring ute i spåren innan han hittar någon vettig position om han inte hittar stilen. Nej den favven köps inte. Kan givetvis vinna på kapacitet men givet att försöka fälla.
Gammal 2014-09-06, 13:52   #112

Sprites avatar

Standard

Citat:
Precis som Adrian sa då, men skulle bli mycket bättre till loppet. Bfro idag och vid något tidigare enstaka tillfälle har det då flutit perfekt enligt densamme.

Tro mig, jag vill fälla med 2,5,11 men man ska låta huvudet och inte magkänslan tippa oftast.
Gammal 2014-09-06, 13:52   #113

clarunds avatar

Standard

Citat:

Spets och slut i båda. Adrian säger precis att senast man tog av October Kronos skorna så flöt travet perfekt, här sitter hästen i spets och ska slås på en riktigt fin bana. Hur ofta förlorar en favorit i spets på en fin bana och optimal balans?

Mosaique Face då? Bästa spåret, kusk/tränare har deklarerat körning så varför skulle Standout svara Sveriges offensivaste kusk, som troligtvis även är före Standout i mål i scenariot från dödens (efter tryck hela vägen)? Ulf Ohlson liftar med till andraplatsen i rygg. Enda motståndarna som jag ser det är 10 och 11 men hur ofta vinns gulddivisioner från bakspår på 1640a när favoriten sitter där framme?

Säger inte emot.

Tror iofs på Perfect Power som outsider på fin form om favoriten sviker.

Tror inte Standout skulle släppa på kort om han spetsar men tror inte han spetsar.

Kan tänka mig att Democrat spetsar och isåfall är det väl troligt han släpper till Mosaique Face. Därmed är vägen jämnad särskilt som Mosaique är anmäld barfota runt om.

Skulle det (mot förmodan) bli körning finns två oerhört vassa spurtare i Mr Picolit o Magic Tonight som skulle kunna vinna trots normalt iskalla spår, åtminstone den senare är en gudabenådad travare.

Gammal 2014-09-06, 14:02   #114

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 2412
Standard

Citat:
Säger inte emot.

Tror iofs på Perfect Power som outsider på fin form om favoriten sviker.

Tror inte Standout skulle släppa på kort om han spetsar men tror inte han spetsar.

Kan tänka mig att Democrat spetsar och isåfall är det väl troligt han släpper till Mosaique Face. Därmed är vägen jämnad särskilt som Mosaique är anmäld barfota runt om.

Skulle det (mot förmodan) bli körning finns två oerhört vassa spurtare i Mr Picolit o Magic Tonight som skulle kunna vinna trots normalt iskalla spår, åtminstone den senare är en gudabenådad travare.
Mosaique Face ska gå med SKOR!
Djingis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 14:03   #115

drakens avatar

Standard

Att October bara är bäst är nog ingen tvekan och vinner troligen om han hittar stilen. Men hoppas kan man alltid att det tar lite tid innan han travar in sig och då kan det bli jobbigt för honom. Jag chanslåser på 5 och 11 och kör en tvilling på dessa då jag hoppas att det blir lite drag i loppet och October hamnar på vingel.
Annars hade jag nog också spikat October.
Gammal 2014-09-06, 14:05   #116

Standard

Citat:
P.U leder länge med TL. Obesegrad i fem försök från ledningen. Hela vägen?
Ja det är vad jag funderat hela tiden på också och eftersom det var min första känsla så får det bli så här idag helt enkelt, det får bära eller brista.
Spik på Jontte Boy, Rare Wise As och Trust Launcher.
Tror helt enkelt P.U leder runt om i 6:e och det är den känslan jag haft hela veckan.
Visst Oliver Kronos säkert bästa hästen men kommer bli galopp idag också hoppas jag och Trust Launcher i ledningen blir inte lätt att plocka ner heller,

Registrerat spel

Bana: Jägersro Tr

1 1, 2, 3, 4, 5, 11 (7)
2 2, 6, 9, 10 (1)
3 5 Jontte Boy* (1)
4 1, 4, 10 (3)
5 6 Rare Wise As* (3)
6 2 Trust Launcher (9)
7 2, 3, 5, 6, 10, 11 (8)

Vadet gäller startnummer

432 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 216,00 kr

Kvittonummer:
Gammal 2014-09-06, 14:06   #117

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2592
Standard

Perfect power och Jonte fick bli spikarna...
Gammal 2014-09-06, 14:08   #118

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Första loppet är otroligt öppet, nu bara hoppas att Kronos felar eller Adrian kör bort skiten då man sitter med tokgarderat.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 14:15   #119

Sprites avatar

Standard

Minst 50k i beräknad utdelning samt

Max 2 A-hästar (favoriter):
Calvin Borel / Jontte Boy / Rare Wise As / Oliver Kronos

Max 2 C-hästar:
(2) Bubba Degato / Tony Boy / Light Brodde / Lookahere
(3) Expo Express / Winston Sisa / Saphie Bi
(4) Chose One / Money Lloyd
(5) Reve d´Amour / Bethel Hanover

Tankar:
Bubba Degato bara 3 år, får tufft så bara några få rader.
Hallas Judex snabb ut, Erik A i sulkyn och öppet lopp.
Bethel Hanover, läs Jens Sjödens analys.

Senast redigerad av Sprite den 2014-09-06 klockan 14:18.
Gammal 2014-09-06, 14:21   #120

Rickarts avatar

Standard

Gammal 2014-09-06, 14:23   #121

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Jag tror att Ohlsson tar första. Plockar med Caliber TT på tvillingen också m m
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 14:24   #122

drakens avatar

Standard

Kan kanske bli svårt att komma upp i 50 tusen med 2 favoritspikar och krav på 2 lampor.
Fel av mig. Läste inte max. Sorry

Senast redigerad av draken den 2014-09-06 klockan 14:30.
Gammal 2014-09-06, 14:28   #123

2018

Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 2, 4, 5, 11
2 1, 2, 6, 10
3 1, 2, 5
4 4, 10
5 6 Rare Wise As*
6 1, 2
7 2, 5, 6, 11

Vadet gäller startnummer

768 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 384,00 kr
Gammal 2014-09-06, 14:29   #124

Standard

Long Night såg fin ut, får bli ett spel på den med.
Gammal 2014-09-06, 14:30   #125

2018

Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 5, 11
2 10 Calvin Borel
3 5, 10
4 4, 10
5 6, 15
6 1, 2
7 2, 6

Vadet gäller startnummer

64 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 32,00 kr
Gammal 2014-09-06, 14:30   #126

Sharp$: 1145

Standard

Dooooobbb!!!!
doob (+1)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 14:32   #127

Standard

det luktar skräll redan i första om inte perfect power bara vinner. october kronors o aristocat går inte att lita på. dålig värmning +hetsig aristocat
Gammal 2014-09-06, 14:32   #128

Standard

Bra rutet, REIJO!!!!!
Migge (+1), doob (+25), Flickepojken (+1), Rickart (+4), Tamuli (+5)
Gammal 2014-09-06, 14:33   #129

doobs avatar

Standard

Härligt Reijo!!! Äntligen en aktiv som ryter ifrån! Verkar bara vara jag i hela landet som är totalt vansinnig på nonchalansen inom travet. Jävla amatörer!! Ett helt fält får vänta då man GLÖMT sätta på korrekt utrustning!! För fan det är miljoner på spel!!!!
Migge (+1), Flickepojken (+1), Tamuli (+5), Fulsprit (+20), peozz (+5)
Gammal 2014-09-06, 14:36   #130

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
TACKARRRR! Så jävla grym, knäkte oktober från dödens, men hade man kikat lopparkivet visste man det...
Gammal 2014-09-06, 14:36   #131

Standard

Hoppas Caliber TT hann fram
Fulsprit (+3)
Gammal 2014-09-06, 14:37   #132

Standard

Citat:
Härligt Reijo!!! Äntligen en aktiv som ryter ifrån! Verkar bara vara jag i hela landet som är totalt vansinnig på nonchalansen inom travet. Jävla amatörer!! Ett helt fält får vänta då man GLÖMT sätta på korrekt utrustning!! För fan det är miljoner på spel!!!!
Håller med, verkligen skönt att höra en aktiv som ryter till på det sättet. Man önskar fler gjorde samma sak.

Bra kört av P.U hoppas han kör lika bra senare under dagen också
Gammal 2014-09-06, 14:38   #133

2018

Standard

Citat:
Du tror inte att Bergh gör det medvetet då?
Flickepojken (+1)
Gammal 2014-09-06, 14:40   #134

Rickarts avatar

Standard

Jag missade debaclet före start, vem var det dom hade missat utrustning på?
Gammal 2014-09-06, 14:40   #135

2018

Standard

Hade spelvärde med den på det reducerade? Dom är väl, märkligt nog, torsk på deras matematiska...?
Gammal 2014-09-06, 14:40   #136

drakens avatar

Standard

Väntat att October inte skulle vinna efter den värmningen men Dålig rak tvilling. 11an kass. Borde kunnat bättre. Testar en rak i nästa också . Kom igen Bubba
Gammal 2014-09-06, 14:40   #137

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Både Long Night och Amiralen hade problem.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 14:40   #138

Standard

Citat:
Häst nr 1
Gammal 2014-09-06, 14:41   #139

Sharp$: 7617
Standard

Citat:
TACKARRRR! Så jävla grym, knäkte oktober från dödens, men hade man kikat lopparkivet visste man det...
Snyggt Rickart bra spik.. Hoppas det håller in i kaklet..
Rickart (+9)
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 14:42   #140

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Häst nr 1
Var det inte den dom ryckte utrustning på medans det ändå var uppskjutet?
Gammal 2014-09-06, 14:42   #141

drakens avatar

Standard

Citat:
Hade spelvärde med den på det reducerade? Dom är väl, märkligt nog, torsk på deras matematiska...?
Förut hette det sömmersketips nu heter det spelvärde.
Fulsprit (+5), Kyodai (+10)
Gammal 2014-09-06, 14:43   #142

Standard

Citat:
Var det inte den dom ryckte utrustning på medans det ändå var uppskjutet?
Jag vet inte, men som jag uppfattade det så avbröt de nedräkningen just för att utrustningen skulle justeras. Men jag kan ha fel.
Gammal 2014-09-06, 14:45   #143

Rickarts avatar

Standard

Tony Boy nu hade suttit fint för värdet!
Gammal 2014-09-06, 14:48   #144

Standard

M.T In Cash, spets och slut... Calvin galopp...
Gammal 2014-09-06, 14:50   #145

Standard

takter eller ohlsson nu. lugauer räcker tyvärr inte till trots att han har en fin kuse
Gammal 2014-09-06, 14:50   #146

Standard

Lövgren kommer göra ett bra lopp
Gammal 2014-09-06, 14:51   #147

Standard

Vilken glänsare han är Calvin Borel. Tony Boy ser också bra ut, en rysare...

Men läget talar för Johnny! Men då han inte värmer sina uppsittningar själv, då förstår jag varför han har så många galopper på sitt samvete - Johnny Gunga är mitt öknamn på honom...
Gammal 2014-09-06, 14:56   #148

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
M.T In Cash, spets och slut... Calvin galopp...
Jädra nära tippat
Jädra bra han var Calvin ändå, skön som ensam A-häst på mitt system i det loppet...
Fulsprit (+1)
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 14:56   #149

Standard

Satans! Men, vilken insats av Calvin!!!
Gammal 2014-09-06, 14:56   #150

Standard

Oj sjukt, trodde inte det skulle gå för favoriten. Bara för den insatsen
Gammal 2014-09-06, 14:56   #151

V75fahlles avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4944
Standard

Fy fan vilken prestation!
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 14:57   #152

Standard

sitter man med spik på takter. trodde det var klart när calvin hoppade. fruktansvärd kuse ska ju inte gå
Fulsprit (+1)
Gammal 2014-09-06, 14:57   #153

Sprites avatar

Standard

Varför höll Johnny upp i sista sväng? Det är väl bara sticka där eftersom rygg ledaren är chanslös...?
Gammal 2014-09-06, 15:08   #154

drakens avatar

Standard

Fan va usel man är på tvillingarna . Bara sitter och skänker pengar. Kanske skulle ha lagt de på v75 istället för de hela 144 rader jag offrade idag
Gammal 2014-09-06, 15:08   #155

Standard

Citat:
Varför höll Johnny upp i sista sväng? Det är väl bara sticka där eftersom rygg ledaren är chanslös...?
Han kände väl sig säker där? Visste inte att Calvin Borel var sååå bra..
Gammal 2014-09-06, 15:08   #156

Standard

persson hade klart för sig i vass eller kass. "jag såg ögonen på calvin borel sist då jag satt utvändigt, den är klar"
AMHC (+1)
Gammal 2014-09-06, 15:10   #157

Rickarts avatar

Standard

Tvilling 5-11
Gammal 2014-09-06, 15:13   #158

Standard

Expo Express - rygg ledaren och lucka = vinst!
Gammal 2014-09-06, 15:14   #159

Standard

Kom igen nu Jorma... enda spiken på andelen och första på det egna systemet
Gammal 2014-09-06, 15:14   #160

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Expo Express - rygg ledaren och lucka = vinst!
Hoppas du har fel annars skiter sig mycket idag
Gammal 2014-09-06, 15:15   #161

Standard

dags för örjan nu? han låter uppåt jerry. dennna kan va riktigt bra
Gammal 2014-09-06, 15:15   #162

V75fahlles avatar

Sharp$: 4944
Standard

Tror mest på 5 Jonnte Boy nu, såg fin ut i värmningen.
Ligger tung på den som utgång på V75-systemen.

Men skulle han inte vinna så jag gjorde jag denna lilla chans-V5.

Registrerat spel

Bana: Jägersro Tr, omg. 37
Spelform: V5

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 3, 4, 8, 10, 11
2 1, 4, 5, 10
3 6 Rare Wise As*
4 2 Trust Launcher
5 2, 10

56 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 56,00 kr

Kvittonummer: om Jorma bränner
Gammal 2014-09-06, 15:16   #163

doobs avatar

Standard

Avbruten start!!?? Nääääää.....är det möjligt??
Fulsprit (+1)
Gammal 2014-09-06, 15:17   #164

Sharp$: 137
Standard

Citat:
Du är inte ensam. Jag mailar ganska friskt men man får sällan annat än standardsvar.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 15:18   #165

drakens avatar

Standard

Är det fler som har problem med Atg?. Mina spel hänger. Kommer de in eller inte. Säkert chanslös men man vill ju iaf veta.
Gammal 2014-09-06, 15:21   #166

Standard

Yes bra kört Jorma och tack Takter för den lilla tvillingen
Gammal 2014-09-06, 15:21   #167

Rickarts avatar

Standard

sådär... 2 spikar och en A-häst redan, resten påmålat bra, ser bra ut nu, hoppas nu dåå!
Fulsprit (+1)
Gammal 2014-09-06, 15:23   #168

Standard

Citat:
Är det fler som har problem med Atg?. Mina spel hänger. Kommer de in eller inte. Säkert chanslös men man vill ju iaf veta.
Hänger lite för mig också men mina spel har gått igenom iaf
Gammal 2014-09-06, 15:23   #169

Rickarts avatar

Standard

1,3,4,10 som A-hästar i nästa, gärna Hallas eller Teetime från spets!
Gammal 2014-09-06, 15:26   #170

drakens avatar

Standard

Atg Classic funkar bra. Allt reggat men inte "vanliga" Atg. Låst sig på konto som vanligt
1,4,5,8,10,11 i nästa

Senast redigerad av draken den 2014-09-06 klockan 15:27.
Gammal 2014-09-06, 15:28   #171

Standard

Jag hoppas vinst på 2, 8, eller 11, nu. Skulle vara önskeläge nu. Hoppas
Gammal 2014-09-06, 15:30   #172

2018

Standard

Resterande lopp får gärna sluta 4 - 9 - 2 - 6
Gammal 2014-09-06, 15:30   #173

Standard

Citat:

Inga problem här!
Gammal 2014-09-06, 15:31   #174

clarunds avatar

Standard

Citat:
Hänger lite för mig också men mina spel har gått igenom iaf
Spela inte för mycket grabbar, vad hjälper det om de går igenom nålsögat när de blir makulerade i efterhand, alternativt justeras oddsen till något mer passande.

På vägen dit ska spelobjekten även klara domarnas godtycklighet.

Edit: och vissa av de vi tävlar mot spelar givetvis i efterhand.

Tamuli (+5), Fulsprit (+5), Timotimo (+5)

Senast redigerad av clarund den 2014-09-06 klockan 15:33.
Gammal 2014-09-06, 15:33   #175

Standard

En nästagångare kommer här ut - MT Follow Me - Liras hårt!!!
Gammal 2014-09-06, 15:34   #176

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1367
Standard

Citat:
Atg Classic funkar bra. Allt reggat men inte "vanliga" Atg. Låst sig på konto som vanligt
1,4,5,8,10,11 i nästa
Har ej märkt något och kollade bara därför mitt konto nu och det fungerade, Kunde se vad jag spelat.
Kunde dock ej se något förra lördagen men det var då första gången för mig.

Har dock varit andra gånger som det inte alls fungerat..
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 15:35   #177

Standard

goop nu.kom igen
Gammal 2014-09-06, 15:38   #178

Rickarts avatar

Standard

Money Lloyd, B-häst, FÅR GÄRNA VINNA!
Gammal 2014-09-06, 15:40   #179

Standard

Flemming din förbannade jävla mupp.. GÅ TIDIGARE!!!!!!!!!!!!
Gammal 2014-09-06, 15:40   #180

Standard

snyggt kört av johan. blir bara bättre o bättre. Det finns bara en flemming o han kör som ingen annan, mycket märkliga styrningar ibland
Gammal 2014-09-06, 15:41   #181

Standard

Tur man ändrade sig i sista stund från att spika Flemmings.
Gammal 2014-09-06, 15:41   #182

drakens avatar

Standard

Helvete vilken runkomgång. T o m tråkigare än jag väntat mig. Skrällde inte där jag ville och har bara tråk kvar och kan max få kaffe om jag mot förmodan skulle sätta 7an så jag stänger av skitet och åker ut och drar lite gös istället.
Gammal 2014-09-06, 15:41   #183

Standard

Så jävla typiskt när man vill ha skräll då vinner favven.
Gammal 2014-09-06, 15:41   #184

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Vilken bortkörning av Flemming
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 15:43   #185

Standard

Citat:
snyggt kört av johan. blir bara bättre o bättre. Det finns bara en flemming o han kör som ingen annan, mycket märkliga styrningar ibland
Det där var fan extremt. Han brukar ju styra på i sista kurvan iaf men nu körde han ju för att bli 2a. Betydligt värre styrning än Veijos i onsdags..
Gammal 2014-09-06, 15:48   #186

Standard

sitter med
6
2
2-3-5-6-10-11
kvar på egna så får hoppas det smäller till i sista så det blir lite värde och att P.U håller i 6:e
Gammal 2014-09-06, 15:50   #187

drakens avatar

Standard

Sitter också med spik 6 dvs chanslös att få en krona på 7. Möjligen kan bli några hundra om 10an vräker hem dd1
Gammal 2014-09-06, 15:51   #188

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Det där var fan extremt. Han brukar ju styra på i sista kurvan iaf men nu körde han ju för att bli 2a. Betydligt värre styrning än Veijos i onsdags..
helt ointressarad av att skaffa position från början också. bara släpper alla förbi sig. vill inte köra det minsta på hästen
Gammal 2014-09-06, 15:54   #189

drakens avatar

Standard

Man vet ju att vissa lopp är uppgjorda från början. Bara inte vilka. Flemming fick inte vinna i dag så enkelt är det. Hade vunnit med 200m om han hade försökt
Gammal 2014-09-06, 15:59   #190

Standard

Möter inte Reve DÁmour överkomligt motstånd här...? Spel! Går väl ner i klass, hyygligt spår och bra kusk!
Gammal 2014-09-06, 16:03   #191

Standard

Men, vad faaaan!!!
Gammal 2014-09-06, 16:04   #192

drakens avatar

Standard

Nästan bragdguld på det där. Häftigt
Gammal 2014-09-06, 16:04   #193

Standard

det var ju surt att Rare Wise As fick gå i 3:e ett helt varv, men klart det inte går då. Nu får man hoppas på andelen och Dubbeln istället.

2 mot 5-10 på dubbeln x 50kr
Gammal 2014-09-06, 16:10   #194

Sprites avatar

Standard

Citat:
det var ju surt att Rare Wise As fick gå i 3:e ett helt varv, men klart det inte går då. Nu får man hoppas på andelen och Dubbeln istället.

Motbevisade inte Calvin Borel detta bara för några lopp sedan att det är klart att det kan gå ändå
Gammal 2014-09-06, 16:11   #195

Kyodais avatar

Standard

Citat:

Hoppas var ordet - det gör vi...

Gammal 2014-09-06, 16:15   #196

Standard

1,2 mot 10 på dubbeln. tror det blir körning i dd 2 och picoliten kan få en fin position om det vill sig väl
Gammal 2014-09-06, 16:19   #197

hugothebosss avatar

Standard

1,2-3,10 x50
Gammal 2014-09-06, 16:20   #198

2018

Standard

Citat:
1,2 mot 10 på dubbeln. tror det blir körning i dd 2 och picoliten kan få en fin position om det vill sig väl
Hittar inget scenario där 10 vinner över 6 eller 11, om vi nu ska leta skrällar.
Gammal 2014-09-06, 16:21   #199

Standard

Citat:
Motbevisade inte Calvin Borel detta bara för några lopp sedan att det är klart att det kan gå ändå
Jo det är sant
Gammal 2014-09-06, 16:21   #200

Standard

Frozen, fram och baklänges - "Oliven" galopperar!
Gammal 2014-09-06, 16:22   #201

Rickarts avatar

Standard

DD 2,3 mot 3,10 4x100kr
Gammal 2014-09-06, 16:23   #202

Sprites avatar

Standard

Extremt överodds på Frozen - Mosaique. 17 ggr!!
Gammal 2014-09-06, 16:24   #203

Rickarts avatar

Standard

Vilken JÄVLA IDIOT! DJURPLÅGERI!
Gammal 2014-09-06, 16:25   #204

Standard

Tack för den då Persson, varför inte ge sig när man ser att man inte får överta utan istället köra slut på både sig själv och Trust Launcher
Gammal 2014-09-06, 16:29   #205

Sharp$: 1025
Standard

Såja!Frooooooooozen! Räddar dagen och fixar degen!
Josve88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 16:29   #206

Sharp$: 2568
Standard

Härligt att den uppsnackade Oliver Kronos visade rejäla begränsningar och torskade
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 16:31   #207

doobs avatar

Standard

Sa jag inte att Carelin var chanslös? Bakspår vinner inte ens med den överpaceen!
Gammal 2014-09-06, 16:32   #208

Standard

Om inte Ludde släpps till spets så vinner magic tonight nästa!
Gammal 2014-09-06, 16:32   #209

mr_stylezs avatar

Sharp$: 5211
Standard

Kul att Persson gör så då han står brevid Untersteiner i vass och kass, som tydligt säger "jag vill köra i spets med min häst och släpper aldrig"....

Ibland slår det slint i skallen :P
Gammal 2014-09-06, 16:33   #210

hammmmmars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1706
Standard

Djurplågeri alla dagar... Bryr sig mer om egot än djuret i sig.. pengar
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 16:33   #211

2018

Standard

Citat:
Tack för den då Persson, varför inte ge sig när man ser att man inte får överta utan istället köra slut på både sig själv och Trust Launcher
De båda gästade Vass eller Kass och Peter var klar med att han inte skulle släppa någon ledning till Persson. Ändå kör Persson som han gör. Dårskap!
Gammal 2014-09-06, 16:35   #212

Rickarts avatar

Standard

2,3,5 för 7 rätt då... Ger ju fan inte mycket, men ändå... Efter 3 avd såg allt så bra ut, 2 spikar satt, en A-häst och sen var det redigt påmålat, jag HOPPADES!
Jaja, imorgon tar jag hela potten ensam!
Gammal 2014-09-06, 16:36   #213

Sharp$: 1170
Standard

Undrar om spiken på Kadett C.D kommer att hålla nu :o
Posaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 16:36   #214

Sprites avatar

Standard

Citat:
Vilken JÄVLA IDIOT! DJURPLÅGERI!
Utveckla gärna. Förstår varken dig eller Nybrink i just detta.

Det är väl i så fall betydligt mer plågande och slutkörande på hästarna som deltar i två heat samma dag mot världseliten (elitloppet)? Eller som Commander Crowe vs Quid Pro Quo som fick gå 3 heat på en eftermiddag för några veckor sedan i Åbys stora pris??

Om du inte tror mig kan du testa att springa själv i maxfart, så länge det går i början, på en runda på totalt 2,6km. En annan eftermiddag kan du testa att springa i mer jämn fart men så du är helt slut när du går i mål i 3(!) löprundor på 1,6km vardera.
Gammal 2014-09-06, 16:36   #215

Standard

Citat:
De båda gästade Vass eller Kass och Peter var klar med att han inte skulle släppa någon ledning till Persson. Ändå kör Persson som han gör. Dårskap!
Ja och hans påstående att han tyckte det såg ut som att T.L skulle börja galoppera därför fortsatta han köra, når fasiken såg det ut som att han skulle rulla över i galopp? Jag såg då iaf inte det varken under loppet eller på repriserna..
Så tråkigt när de kör så där och förstör både sina egna chanser att kunna få bra placering och även förstör för oss spelare..
Gammal 2014-09-06, 16:37   #216

Kyodais avatar

Standard

Sa jag inte att Frozen var diamantklar och stod med fyra ben i mål redan ??
Att han bara vinner och vi firar Juel i september?? Bara hämta ut ??

Nä, det gjorde jag inte. Spelade den inte ens...

Gammal 2014-09-06, 16:40   #217

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Äh gnäller ni inte på det där så gnäller ni åt andra hållet på att det inte tävlas tillräckligt...

Men det är ju ingen överraskning att just Persson gör en sån katastrofstyrning, det är långt mellan de gånger han kör ett taktiskt fulländat lopp. Lärlingen hans gör ett bättre jobb i sulkyn till och med.

Tamuli (+4), Om_sommaren (+1), hugotheboss (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 16:42   #218

Standard

avrundar kontot med ett litet roligt vinnarspel, lär ju inte gå men är bara små pengar iaf så

Registrerat spel

Bana: Jägersro T, omg. 37
Lopp: 11
Spelform: Vinnare

Hästar: 10 Mr Picolit

Vadet gäller startnummer

1 x 50,00 kr Totalt: 50,00 kr

Kvittonummer:
Gammal 2014-09-06, 16:42   #219

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Utveckla gärna. Förstår varken dig eller Nybrink i just detta.

Det är väl i så fall betydligt mer plågande och slutkörande på hästarna som deltar i två heat samma dag mot världseliten (elitloppet)? Eller som Commander Crowe vs Quid Pro Quo som fick gå 3 heat på en eftermiddag för några veckor sedan i Åbys stora pris??

Om du inte tror mig kan du testa att springa själv i maxfart, så länge det går i början, på en runda på totalt 2,6km. En annan eftermiddag kan du testa att springa i mer jämn fart men så du är helt slut när du går i mål i 3(!) löprundor på 1,6km vardera.
Jag var nyss ute och sprang intervaller faktiskt, missade avd 5 på det. Bästa träningen!
Men jag förstår vad du menar, elitloppet tycker jag är på gränsen, men 2x 1600 för världens absolut bästa hästar tycker jag är okej, har man häst på den nivån så vet man vad man ger sig in i och kan hantera det.
3 lopp som i Åbys tycker jag är på tok!

Anledningen till att jag tycker att det är djurplågeri är främst för att Persson krossar sin häst inte för sportens skull, inte för pengarnas skull utan för att han får ett jävla vansinne över sig. Han vet att han aldrig kommer vettigt i mål på det viset, han vet att hästen kan ta skada. Till ingen jävla nytta.
hugotheboss (+5)
Gammal 2014-09-06, 16:45   #220

Sprites avatar

Standard

Citat:
Jag var nyss ute och sprang intervaller faktiskt, missade avd 5 på det. Bästa träningen!
Men jag förstår vad du menar, elitloppet tycker jag är på gränsen, men 2x 1600 för världens absolut bästa hästar tycker jag är okej, har man häst på den nivån så vet man vad man ger sig in i och kan hantera det.
3 lopp som i Åbys tycker jag är på tok!

Anledningen till att jag tycker att det är djurplågeri är främst för att Persson krossar sin häst inte för sportens skull, inte för pengarnas skull utan för att han får ett jävla vansinne över sig. Han vet att han aldrig kommer vettigt i mål på det viset, han vet att hästen kan ta skada. Till ingen jävla nytta.
Ungefär som när man vill ge igen med en hård tackling i fotboll efter att ha blivit fult tacklad själv precis innan? Alla kan göra dåliga beslut när det är i stridens hetta. Tycker inte det är djurplågeri för det, utan mer att man sabbar sina chanser i loppet och hästens psyke i långa loppet inte kommer prestera max efter flera sådana lopp.
Gammal 2014-09-06, 16:46   #221

2018

Standard

Registrerat spel

1 5 Perfect Power (4, 3)
2 1, 2, 6, 10 (12, 9)
3 5 Jontte Boy* (1, 10)
4 4 Going Ville (10, 5)
5 3 Monique Bråten (6, 15)
6 1, 4 (9, 2)
7 2, 6 (5, 11)

Vadet gäller startnummer

16 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 8,00 kr

Kvittonummer: 0508 4111
Fulsprit (+3), hammmmmar (+10), Trinity (+4)
Gammal 2014-09-06, 16:48   #222

2018

Standard

Usch vad tråkigt.. Hade väl blivit 3 gånger mer utdelning med Bergh..
Gammal 2014-09-06, 16:48   #223

Standard

Sicken jävla tur... Skithäst.
Gammal 2014-09-06, 16:48   #224

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ungefär som när man vill ge igen med en hård tackling i fotboll efter att ha blivit fult tacklad själv precis innan? Alla kan göra dåliga beslut när det är i stridens hetta. Tycker inte det är djurplågeri för det, utan mer att man sabbar sina chanser i loppet och hästens psyke i långa loppet inte kommer prestera max efter flera sådana lopp.
Eller biter någon i axeln? Eller tacklar någon bakifrån så karriären blir förstörd då man bryter nacken... Ja visst, skit händer, men har man inte huvudet med sig tycker jag man är klart klandervärd...

*edit, vadå fult tacklad själv innan?

Senast redigerad av Rickart den 2014-09-06 klockan 16:50.
Gammal 2014-09-06, 16:50   #225

Sprites avatar

Standard

Det är som alltid i guld på 1640a. Bakspår är chanslösa. Nu gick det 07,4/10,2 och trots tredje ytter och fjärde ytter samt att de kunde gå precis när de ville så var de 3-4 längder bakom ettan och tvåan i mål... Micke Nybrink spikade Mr Picolit på DD, att han kallar sig expert är ju bara skämmigt
Gammal 2014-09-06, 16:51   #226

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

grattis rickard.. hoppas du har bra spik imor också
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 16:51   #227

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Det är som alltid i guld på 1640a. Bakspår är chanslösa. Nu gick det 07,4/10,2 och trots tredje ytter och fjärde ytter samt att de kunde gå precis när de ville så var de 3-4 längder bakom ettan och tvåan i mål... Micke Nybrink spikade Mr Picolit på DD, att han kallar sig expert är ju bara skämmigt
Värre tycker iaf jag att det är att spika pösmunken oktober kronos...
Gammal 2014-09-06, 16:53   #228

Standard

Citat:
Usch vad tråkigt.. Hade väl blivit 3 gånger mer utdelning med Bergh..
Ja, med lite tur hade du fått bra pengar på denna lilla - MT In Cash var ju nära att hålla undan... Men snygg rad ändå!
Gammal 2014-09-06, 16:54   #229

Standard

Surt med democrat inte första gången den hoppar efter att startkatapultat till ledningen!
Gammal 2014-09-06, 16:55   #230

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
grattis rickard.. hoppas du har bra spik imor också
Tack! Har faktiskt inte kollat så mycket än men Spark Rick i första känns som en spik...
Gammal 2014-09-06, 16:55   #231

Standard

Standout outstanding idag!!
Gammal 2014-09-06, 16:57   #232

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
Standout outstanding idag!!
Ja, faktiskt! Trodde inte mycket på hästen, tycker den vart vek... Men rankade A ändå, spets, köras där, jägersro, orkar nog 1640 ändå...
Gammal 2014-09-06, 17:02   #233

Kyodais avatar

Standard

ohlsson är pålitlig

Gammal 2014-09-06, 17:02   #234
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Registrerat spel

Spelform: Dagens Dubbel, omg. 496

Avd Ordinarie hästar
1 1 Frozen
2 4 Democrat

Vadet gäller startnummer

1 x 200,00 kr Totalt: 200,00 kr

Kvittonummer: AD4A 6BDB D2BB 1245

Nästa gång...
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 17:07   #235

Standard

Ivar Sånna stenklar i morgon om han inte kör i ledningen...
Gammal 2014-09-06, 17:11   #236

drakens avatar

Standard

Man visste ju på förhand att det skulle bli en katastrofomgång och det vart det ju. Otroligt vilken runkbana Jägersro är. Man börjar ju gäspa redan vid v4 och vet att det inte kommer att bli en krona på 7 men man försöker ju. Nu har jag bojkottat v86 och nu bojkottar jag Jägersro . Tror att jag ska börja knyppla eller något som är intressantare än att spela på Jägersro. Ska givetvis se Derbyt i morgon och lägger nog ett 144 raders men spelar inte en meter till på den banan.(144 rader är inte att spela)
Gammal 2014-09-06, 17:13   #237

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Man visste ju på förhand att det skulle bli en katastrofomgång och det vart det ju. Otroligt vilken runkbana Jägersro är. Man börjar ju gäspa redan vid v4 och vet att det inte kommer att bli en krona på 7 men man försöker ju. Nu har jag bojkottat v86 och nu bojkottar jag Jägersro . Tror att jag ska börja knyppla eller något som är intressantare än att spela på Jägersro. Ska givetvis se Derbyt i morgon och lägger nog ett 144 raders men spelar inte en meter till på den banan.(144 rader är inte att spela)
Du vet om att du kan spela flerbong va? Om man är så säker på runkomgång kan man gardera lite, spela flerbong och sätta max utdelning i jokersystemet och få ett riktigt roligt system.
Gammal 2014-09-06, 17:13   #238

Standard

Peter U bra kanal 75 sämst att sända trav !
Gammal 2014-09-06, 17:17   #239

Standard

Citat:
Du vet om att du kan spela flerbong va? Om man är så säker på runkomgång kan man gardera lite, spela flerbong och sätta max utdelning i jokersystemet och få ett riktigt roligt system.
Vad är meningen med flerbong på v75 utan v7-alternativet?
Gammal 2014-09-06, 17:23   #240

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Samma mening som att inte spela flerbong?
Ju säkrare man är på sin sak, ju mindre system behöver man och kan då istället kryssa på systemantalet istället.
Gammal 2014-09-06, 17:25   #241

Standard

Citat:
Finns ju även faktor att ta till ger dubbla sjuor.
,
Gammal 2014-09-06, 17:28   #242

2018

Standard

Jaha.. Bara på't igen då! Nya tag imorgon. Hoppas på avsevärt bättre utdelning!
Gammal 2014-09-06, 17:40   #243

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Finns ju även faktor att ta till ger dubbla sjuor.
,
Precis! Faktor är skitspännande!
Gammal 2014-09-06, 17:42   #244

clarunds avatar

Standard

Citat:
Helt rätt.

Vi småspelare är drabbade av att V7 försvinner, nu tvingas vi spela högvariansspel .

Nu är förstås rader som den idag skräprader sett till EV men ändå.

Själv fick jag välja bort favoriten i första och spikade då Perfect Power vilket iofs känns bra men att behöva avstå den enkla lösningen av spelmässiga skäl är lite trist.

Spelar man "svårare" rader (högre varians implicit) så ska man förstås upp i antal rader innan man går på flerbong så helt rätt sigh !

Vi tackar för dagens utfall och dubblarna jag gjorde på trojkan Perfect Power Frozen o Standout ( @6, 5, 5 ggr) satt fint sen att jag var för fattig för att komma på tanken att spela trippeln @150 ggr var ju synd men lite svinn får man ta).

Tror jag nämnt Perfect Power o särskilt Frozen i den här tråden för den som surar för efterhandaren, Standout var ett rent sympatispel

Gammal 2014-09-06, 17:51   #245

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Helt rätt.

Vi småspelare är drabbade av att V7 försvinner, nu tvingas vi spela högvariansspel .

Nu är förstås rader som den idag skräprader sett till EV men ändå.

Själv fick jag välja bort favoriten i första och spikade då Perfect Power vilket iofs känns bra men att behöva avstå den enkla lösningen av spelmässiga skäl är lite trist.

Spelar man "svårare" rader (högre varians implicit) så ska man förstås upp i antal rader innan man går på flerbong så helt rätt sigh !

Vi tackar för dagens utfall och dubblarna jag gjorde på trojkan Perfect Power Frozen o Standout ( @6, 5, 5 ggr) satt fint sen att jag var för fattig för att komma på tanken att spela trippeln @150 ggr var ju synd men lite svinn får man ta).

Tror jag nämnt Perfect Power o särskilt Frozen i den här tråden för den som surar för efterhandaren, Standout var ett rent sympatispel
Ja, att spika Perfect Power (omgångens största skräll) var rätt självklart! *ryggdunkar oss och skrålar*
clarund (+5)
Gammal 2014-09-06, 17:52   #246

Kyodais avatar

Standard

Jägersro lopp 13 - hur in i norden kan de släppa iväg 11 Nelle Atticus Jake till 24.16 - när hästen visade 13.9 i senaste starten. Fattar nada men tackar och tar emot

Gammal 2014-09-06, 19:23   #247

doobs avatar

Standard

Citat:

Tänk till nu gott folk!
Jamän!
Gammal 2014-09-06, 22:01   #248

Standard

Citat:
Samma mening som att inte spela flerbong?
Ju säkrare man är på sin sak, ju mindre system behöver man och kan då istället kryssa på systemantalet istället.
Ironi?
Svara

td